Emaitzak: 3
2007 | ||
Beste hainbeste gertatzen da Tbilisin, non georgieraz ikasten duten haur georgiarrak gehiago identifikatzen baitira georgiar taldearekin errusieraz ikasten duten haurren aldean (Kipiani, 2001). Euskal Herrian, berriz, espainiar eta euskal | taldeekiko identifikazio mailak etxean erabiltzen denhizkuntzaren araberakoak dira. Hala, etxean euskaraz soilik hitz egiten duten haurrakgehiago identifikatzen dira euskal identitatearekin, eta gaztelaniaz hitz egitendutenak, berriz, gehiago espainiar identitatearekin (Reizabal et al., 2002, 2004). Beste hainbeste egiaztatu da Katalunian (Barrett et al., 1999; Vila et al., 1998). | |
Aldaketa horren ondorioz, haurrekbarneratzen dituzte beren gizarte taldearen baitan kanpo taldeen aldera daudenjarrera negatiboak. Badira barneratze horretan eragina izan dezaketen hiru aldagai: batetik, barne | taldearekiko identifikazio maila; bestetik, barne taldeko kideenartean zenbateraino zabalduta dauden jarrera negatibo horiek; azkenik, barnetaldeko kideek sentitzen ote duten beren estatusa zein ongizatea arriskuan daudela. | |
Identitate sozialaren garapenaren teoriak ez dufenomeno hori azaltzeko gaitasunik, teoria horren arabera adin horretako haurrek, batik bat, barne talde nazionalari erreparatzen baitiote, eta ez kanpo taldeei.Bestetik, 5 urtetik 11 urtera artean apaldu egiten da barne taldearekiko sentimendueneta horri egozten dizkioten ezaugarrien positibotasuna (Barrett eta Short, 1992; Barrett et al., 2003; Buchanan Barrow, 1999, 2001; Lambert eta Klineberg, 1967; Tajfel et al., 1970). Bestalde, zenbaitetan ez da jarrera nazionaletan aldaketarikizaten, adinaren arabera (Lambert eta Klineberg, 1967; Reizabal et al., 2002, 2004). Bestetik, barne | taldearekiko identifikazio mailak barne taldearekiko afektuan dueragina soilik, eta ez barne taldeari egotzitako ezaugarrietan, kanpo taldeekikoafektuan edo kanpo taldeei egotzitako ezaugarrietan (Barrett et al., 2004). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
talde | 3 (0,02) |
Lehen forma
taldearekiko | 2 (0,01) |
taldeekiko | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 3 (0,02) |
Konbinazioak (2 lema)
talde identifikazio | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
talde identifikazio maila | 3 (0,02) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |