Emaitzak: 7
2009 | ||
Beraz, komunikazio prozesuan erabilitako hizkuntzaren abstrakzio mailabereizketarako estrategia da. | Talde arteko hizkuntza soslaia aurreiritziaren neurribihurtzen da, sotila edo ezkutua?, zeinak taldeei buruzko estereotipoak sortuedota mantentzen laguntzen baitu. | |
| Talde arteko hizkuntza soslaiaren lerrotik hainbat ikerketak aztertu du hizkuntzaren erabilera genero estereotipoen arloan (Fiedler, Semin eta Finkenauer, 1993; Guerin, 1994; Wigboldus, Spears, eta Semin, 2005). Emaitzetan, hizkuntzaren erabileran ezberdintasunak agertu dira genero estereotipoen arabera, teoriak aurreikusten duen moduan. | |
Laneko testuinguruan | talde arteko hizkuntza soslaia islatzen zuten efektuakagertu ziren norberaren taldearen kasuan. Alde batetik, norberaren taldearenportaera positiboa (X= 2,04) negatiboa (X= 1,76) baino abstraktuago deskribatuzen laneko testuinguruan. | |
Beste taldearen kasuan ez zen horrelako erabilerarik eman. | Talde arteko hizkuntza soslaia testatu denean, inguruarenbaldintzen eragina frogatu da, talde arteko gatazkak hizkuntza soslaia areagotzenduela, hain zuzen (berrikuspenerako ikus Maass, 1999). Emakumeen eta gizonenarteko harremanak egunerokoak eta elkarren mendekotasun maila garaikoakizanda, zaila da talde arteko harremanak lehiakorrak izatea (Glick eta Fiske, 1999). Alde horretatik, generoen arteko harremanak testuinguru ontzat jo daitezke, taldearteko hizkuntza soslaia, bere osotasunean behintzat, agertzeko nahikorik ez izanik (Wigboldus eta beste, 2005). | |
9.1.1 | Talde arteko hizkuntza soslaia | |
| Talde arteko hizkuntza soslaia (THS) (Maass, Salvi, Arcuri eta Semin, 1989) ikerketa lerroak hizkuntzaren erabileraren bidez estereotipo eta aurreiritzien igortzea eta iraunaraztea aztertzen du (Maass eta Arcuri, 1992, 1996). Izan ere, taldearteko hizkuntza soslaiari buruzko ikerkuntzak baieztatu duenez, estereotipatzearekiko adierazgarriak diren gertaerak komunikatzeko hizkuntza era estrategikoanerabiltzen da. | |
THS azaltzen duten mekanismo kognitiboak eta motibaziozkoak aztertuz, Wigboldus ek (Wigboldus, Semin eta Spears, 2000) | talde arteko hizkuntza soslaiaeta igurikimen hizkuntza soslaia (IHS) elkarren artean bereiztea proposatu zuen, motibaziozko oinarriaren edo oinarri kognitiboaren lehentasuna azpimarratzearren, hurrenez hurren. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
talde | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
talde arte | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
talde arte hizkuntza | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |