Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2004
‎Wartburg’ek berdintsu dio: " Hizkuntzak agerrerazten du pertsonak nola ikusten duen mundua, eta nola daramakien bere barruan". Eta J. Trier’ek, hildo beretik:
2008
‎Nobedadeak Osasunari buruzko Inkesta Nazional berri honen berrikuntzetako bat haurren bizi kalitatearen azterketa da, Europako Batzordeak bermatutako galdetegi baten bidez. Galdeketa “Kidscreen” da, eta dozena bat galdera ditu. Test horretan, azken zazpi egunetan 8 eta 15 urte bitarteko pertsonak nola sentitu diren, sasoian egon diren, energiaz, triste egon diren, bakarrik sentitu diren, beren denbora librean nahi zutena egin ahal izan duten, edo gurasoek tratu zuzena eman dieten, besteak beste. Horrekin guztiarekin, Haurren Bizi Kalitatearen Indizea egiten da, Espainian 61,8 puntukoa, Europar Batasuneko (EB) batez bestekoa baino altuagoa (50 puntu).
2009
‎Hori bai, filmak deskribatzen duen hondamendia ez da munduaren amaiera. 2012 ekoizpenaren premisa Roland Emmerich zuzendariak deskribatzen duen Apokalipsian hiltzen ez diren pertsonak nola bizi diren da.
2010
‎Bere benetako izena Agustin duk. Eta hotelean azaldu den bere lagunarena, Bikandi."" Zentzu handiko pertsonak nola bata hala bestea. Ikusi ditek zer jende mota zegoen terrazan pastelak jaten eta ez dituk inguratu ere egin!" Zubia zeharkatzerakoan, autoaren faroek atarian zeuden lagunak bost zirela erakutsi ziguten.
2011
‎– Sariarekiko mendetasunaren ardatzaren arabera, sarien aurrean pertsonak nola jokatzen duen aztertzen da pertsona hori sailkatzeko. Noradrenalina sistema da sariarekiko mendetasunean eragina duena.
‎Titulartasunari dagokionez, ikastetxe publikoek eta pribatuek gora egin dute (%27 eta %24, hurrenez hurren), eta itundutakoek, berriz, ia ez dute aldaketarik izan. Ikastetxeak emandako informazioa EROSKI CONSUMER aldizkariko teknikariak 130 eguneko zentroetan aurkeztu ziren, familia interesdunei ematen zitzaien informazioa nolakoa zen eta instalazioak erakusteko ardura zuen pertsonak nola tratatzen zituen jakiteko. Informazioaren ataleko batez besteko kalifikazioa «oso ona». Hala ere, informazio gutxi jaso zen A Coruñan («erdipurdikoa»), Kantabrian, Araban, Murtzian eta Nafarroan («onargarria» azken lau adibide horietan).
2012
‎Hausnarketa piztu nahi dugu: bikotetasunak pertsonak nola mugatzen dituen eta zelako espektazioa eta erromantizismoa sortzen duen aztertzen dugu, baina ez gara gatazkez arituko. Bikote harremanen alde ilunez beterik daude hedabideak.
‎Erantzukizuna: ezarritako helburuak lortzeko, pertsonak nola motibatzen diren eta euren jokabidea etengabe nola antolatzen duten balioesten du.
‎Psikologiaren beste jakintza azpiadar bat bilakaeraren edo garapenaren psikologia da. Adinean aurrera egin ahala pertsonak nola eta zergatik aldatzen diren eta haien kulturak horretan nola eragiten duen aztertzen du. Honela definitzen da:
2013
‎Landare eta janari hondarrak, besteak beste. Material horien bidez, garai hartan gotorleku militarrean izan ziren pertsonak nola elikatzen ziren eta nola bizi ziren ezagutzeko aukera izango da. Erdi Aroko gaztelua Bastidan gaztelu bat bazegoela adierazten duten lehen datuak 1370 urteko Erdi Aroko dokumentu batek argitaratzen ditu.
‎Hitz egitean, solastean, literatura testuak ozen irakurtzean& hitz serioak zabaltzen ditugu, biziak, lehorrak, kantariak, sentituak, dantzariak&, denak adierazkorrak! Bi pertsonak nola egiten duten ikusiko dugu bi bideotan:
2014
‎" Jipoia aurreikuspenetan zegoen, ez gintuen harritu. Bagenekien zenbait hedabidek eta horietako zenbait pertsonak nola jokatuko zuten. Bagenekien nola jokatuko zuten' zaborraren merkatua' deitzen den horretan indarra galtzen hasitakoan.
‎Ez al da bien gaia Parsifal ena eta Die Massnahme renaikasketa: heroiak ikasi behar du sufritzen ari diren pertsonak nola lagun ditzakeen. Emaitzak, ordea, kontrakoak dira:
2016
‎Gizonek burua hanka artean zutela erran zuen, eta hankarteko buruak lepo gaineko buruari irabazten ziola, gehienetan. Neskatxa hark pertsonak nola manipulatu ikasi zuen umetatik, edo, hobeki erran, amak pertsonak nola manipulatu zitezkeen irakatsi zion. Hamasei urte beteak zituela, minbizi batek eraman zion ama, eta ostatuaren jabe bera gelditu zen.
‎Gizonek burua hanka artean zutela erran zuen, eta hankarteko buruak lepo gaineko buruari irabazten ziola, gehienetan. Neskatxa hark pertsonak nola manipulatu ikasi zuen umetatik, edo, hobeki erran, amak pertsonak nola manipulatu zitezkeen irakatsi zion. Hamasei urte beteak zituela, minbizi batek eraman zion ama, eta ostatuaren jabe bera gelditu zen.
2017
‎Ikuspegi interakzionistaren aburuz, orain arte eginiko ekarpen teorikoak alde batera utzi gabe, organizazioak genero aldetik aldez aurretik markatuta daudela esatetik haratago eta langileari genero performantzia bat eskatzen zaiolako baieztapenetik haratago joan behar dela azaltzen da. Gizabanakoari eskatzen zaizkion genero performantziak pertsonak nola erreproduzitzen dituen, aldatzen dituen edota kolokan jartzen dituen lantzean zentratzen da ikuspegi hori (Haldford, 2007). Performantzia kontzeptuak erabilera bikoitzari egiten dio erreferentzia hemen; genero performantzia, antzerki performantzia bezala ulertuta batetik, eta genero identitatea eraikitzen duten ekintza, keinu eta portaeren performatibitate bezala ulerturik bestetik (Butler, 1990; Haldford, 2007).
2018
‎Rola: gizarte posizio batekin erlazionatutako itxaropen multzoa (hau da, zer espero dugu posizio horretan dagoen pertsonarengandik), posizio horretan dauden pertsonak nola jokatu behar duten definitzen duena.
2020
‎Ni Aitzumarriagan bizi nintzen gure ama zena hil zenetik, baina gure jaiotetxean irratia zeukaten eta liluratu egiten ninduen. Gogoan daukat behin lubizi batek Errezilen baserri bat azpian hartu zuela eta hildakoak izan zirela entzun nuela, eta lo egin ezinik aparatuari begira pasatu nuela gaua, handik lau pertsonak nola hitz egin zezaketen asmatu ezinik.
‎Hori da erreakzio ohikoenetako bat, baita alferrikakoenetako bat ere, ez baitu inoiz funtzionatzen: krisia duen pertsonak nola lasaitu jakingo balu, egingo zukeen. Noiz eskatu behar dugu laguntza?
2021
‎Erasotzaileez gain, biktimak eta ingurukoak aintzat hartu behar dira, eta haien sentimenduak ere kontuan hartu behar dira. Baita segurtasunaren aldetik pertsonak nola sentitzen diren ere. Ez gara zenbaki hutsak.
‎Erasotzaileez gain, biktimak eta ingurukoak aintzat hartu behar dira, eta haien sentimenduak ere kontuan hartu behar dira. Baita segurtasunaren aldetik pertsonak nola sentitzen diren ere. Ez gara zenbaki hutsak.
‎Izengoitia baliabide literarioa ere bada eta liburuetan anitz dira pertsonaia izengoitidunak. Onomastika antroponimikoaren ondarearen parte dira, eta haiei esker pertsonak nola izendatu eta izendatzen diren jakin dezakegu.
‎Oraindik ere ikerketetan genero ikuspegia askotan txertatzen ez bada ere, epidemiologiak sexuaren arabera gaixotasun ezberdinak dituzten pertsonak nola artatzen diren adieraz diezaguke.
2022
‎Cotacotaniko begiratokian dagoen isiltasuna errepide honetan ibiltzen diren kamioiak ere geldirik zeudek gaur eta ikuspegiaren ohiz kanpokoa zirraragarriak dituk; aintzira txiki hauek Parinacotaren lava eremu zaharra duela 7.000 urte izan omen zian azken erupzioa pinportatu eta koloreztatzen ditek. Parinacota herrira iritsitakoan, berriz, paraje babesgabe horretan pertsonak nola bizi litezkeen gutxi samar geratzen omen dituk egun, egia esan, ezin duk besterik pentsatu.
‎Egiten da eredu bat, egiten da beste bat... eta ebaluaziorik behinena da etxerik saldu ote den edo ez jakitea. Ez da ebaluatzen pertsonak nola bizi duen hirigintza bat edo beste bat».
2023
‎Marteko espedizio batean, hiru urtez hiru pertsonak nola biziraun aztertzen ari zara?
‎Gaitasun horren garapena gaur egun bizi ditugun gaitz askoren (bullying arena, esaterako) sendagai garrantzitsua da. Baina gogoratu, lehenbizi autoezagutza eta auto  gestioak behar ditugu, ondoren ispilu neuronalek beraien lana egin dezaten eta beste pertsonak nola sentitzen diren sentitu eta koherenteki jarduteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia