Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Thompson ek harrapatzen dituenean, pobreziatik zein bazterkeriatik at daudenpertsona xumeak dira. Arras ongi erakutsiko digu txirotasuna nola sortzen den etagizartea osatzen duten pertsonek nola egiten dioten aurre. Gisa horretan, errukiarieta urkamendiari hirugarren osagai bat gehitzen dio:
2007
‎Nafarroan asko hitz egin da aldaketaz azken hilabeteetan, eta aldaketa hori Nafarroako hainbat esparru politikoetako pertsonek nola ulertzen duten zehaztu nahi izan dugu. Nafarroako Gobernua osatzeko negoziazio politikoen zurrunbiloan egin genuen mahai ingurua Iruñean, uztailaren 3an, baina balizko gobernuez gain, Nafarroan pil pilean diren beste gai batzuen inguruan ere jardun genuen:
‎Hala ere, ez dute haien zeregina ulertzen, edo jokabide bertutetsuak (besteakbeste, haurrak zaintzea, jendeari laguntzea eta ongia egitea), bulego lanak (bilerakizatea, idaztea, irakurtzea eta antzekoak), telebistan ateratzea eta antzeko eginkizunak egozten dizkiete. Adin horretan, haurrek oraindik ez dute hauteskundeez entzun; ez dakite pertsonek nola lortzen dituzten kargu politikoak, eta, dakitenean, uste dute diru asko izateagatik edo zintzoak izateagatik lortu dituztela (Brophy eta Alleman, 2002, in Berti, 2005; Cadenas, 1991). Hala, rol politikoeiburuzko irudikapenak eta beste rolei buruzkoak antzekoak dira (Berti, 2005).
2008
‎Hau da, iraganari eta identitate kolektiboei loturiko idealak eta diskurtsoak, nola errepresentatu eta materializatu diren monumentuetan, banderetan, himnoetan, ospakizunetan, leloetan, literaturan, pinturan, arkitekturan, eta era guztietako sinboloetan. Beraz ideal abstraktuak zertan eta zelan konkretatzen diren prozesu historikoan; eta pertsonek nola inplikatzen diren ideal horien gauzapenean105.
2009
‎On the line legez kanpoko mexikarren immigrazioaren erradiografia bat da. AEBetako erdi mailako zenbait pertsonek nola hartzen dituzten ere ikusi ahal da. Hobetzeko nahiaren eta lortutakoa babestearen arteko borroka.
2010
‎Noiz arte orain, ordenagailu pertsonala zen fitxategi horien erreprodukzioa. Hala ere, tabletak eta liburu elektronikoen irakurgailuak – “e readers” pertsonek nola aldatu duten kultura mota hori kontsumitzen dute. Zer sistema eskaintzen du gehien?
2011
‎Multimedia lanak egin behar dituzten lau pertsonek nola funtzionatzen duten ikusdezakezu, ondo egiten duten, gaizki egiten duten, hala hola egiten duten, ez dakit, hori gutxienekoa da. Kontua da hori lau pertsona baino gehiagorekin egin dezakegunala ez... eta horrek hasieran esan dudanarekin du zerikusia.
2017
‎izateak erreferente bihurtzen du CEVI proiektua (Changements et événements au cours de la vie, frantsesaz [aldaketak eta gertaerak bizi ibilbidean]), zeinen helburua, herriek eta pertsonek nola gogoratzen duten jakitean datza. Txosten honek Euskal Herriko laginaren emaitzak aurkezten ditu hiru atal ezberdinetan:
2022
‎Bertso gosez zegoen jendea, eta goizetik txalo egiteko gogoz, esker oneko. Sinesgaitza da 13.000 pertsonek nola barneratua dugun isilik egon beharra eta errespetua, ez zen inolako lekuz kanpoko jarrerarik egon. Bigarren txaloa publikoari
2023
‎Errealitate ukaezin horren aurrean, hau da, maila eta jatorri desberdineko biziberritze prozesuak ugaritzearen aurrean, hizkuntzaren biziberritzeak diskurtsoa aldatu du hizkuntzen aniztasuna lantzeko eremu gisa, The Routledge Handbook of Language Revitalization liburuaren sarreran ikus daitekeen bezala," hau ez da hizkuntzen galerari buruzko liburua. Liburu honek azaltzen du pertsonek nola egiten dioten aurre hizkuntzak bizirik mantentzeko erronkari, ahal duten moduan hizkuntzarekiko harremana berreskuratzeko erronkari, erabiltzen den lekuetan tradizioak berrezarriz, funtzio berriak aurkituz eta hiztunen belaunaldi berriak sortzen saiatuz". (Hinton, Huss, Roche 2018, XXII).
‎Ildo beretik, Jovchelovitch eta Gervais ek (1999) Ingalaterrako komunitate txinatar batean eta Wagnerrek eta besteek (2000) Indiako iparraldean dagoen Patnan egindako ikerketek erakutsi dute pertsona eta komunitateek osasunari eta gaixotasunari buruzko ezagutza ezberdinak aldi berean kudeatu eta borrokatzen dituztela, eta irudikapen sozialak testuinguru soziokulturalarekin harremanean eraikiak direla (Jovchelovitch eta Gervais, 1999). ...edo gidatzen duten baldintzak zeintzuk diren azaleratzeko" (479 or.). Beste era batera esanda, fenomeno sozial ezberdinen inguruko eguneroko pentsamenduaren oinarrian dauden ezaugarri eta prozesu soziokulturalak identifikatzeko ikuspegia eskaintzen du polifasia kognitiboaren kontzeptuak; eta guri ikuspegi hori funtsezkoa iruditzen zaigu gure testuinguruan mendekotasunari eta zaintzari loturik pertsonek nola pentsatu, nola jokatu eta zer erabaki hartzen dituzten ulertzeko (Arthi, 2012; Moloney et al., 2012; Priego Hernandez, 2017; Renedo eta Jovchelovitch, 2007).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia