2010
|
|
Momentuz daukagun bidea erabili izan da Donostiako gotzain barria aukeratzeko orduan. Bide berbera erabili izan da
|
orain
arteko gotzainak aukeratzeko be, esaterako, Jose Mª Setien edo Juan Mª Uriarte eta baita beste mendebaldeko Eliza Katolikoaren gotzain guztiak aukeratzeko be. Garbi dago, bada, Jose Ignacio Munilla Donostiako legezko gotzaina dogula.
|
|
Pixka bat harritu egin nau beste inok gauza honeek aintzat be ez hartzea. Jesus Nazaretarraren esaera famatua,, ez da inor profeta bere herrian?, beteko ete da
|
orain
ere?
|
|
Beste hitzetan: fiskalak bat egin izan balu guardia zibilen eta DyJ eta AVT elkarteekin, nolako egoera psikikoan aurkituko ginateke gu
|
orain
–
|
|
Bidean: . Bukatu zaizkizu
|
orain
arteko pribilegioak! Gu ondo portatu gara zurekin, eta zuk holako erantzuna eman??
|
|
Burua makur eta begiak itxita!? Gorantza
|
orain
ere. Zer arraio nahi zuten oraingo honetan?
|
|
hori?
|
orain
bete daitekeela inoiz baino hobeto. Eroaren eletzat har daitezke ene hitz hauek, baina ero baino guztiz ohardun naiz diodanaz.
|
|
Gai naizela uste dut, Bere bultzadaz. Misio bikoitza
|
orain
dudana: a/ bidegabekeria eta giza eskubideen zapalketa posible egiten duten epaile, politikari, lege eta epaitegien salaketa gardena eta gaitzespen irmoa ongi ongi prestatzea; eta b/ nire inguruan ditudan presoak, euskaldunak zein besteak?
|
|
zergatik dira eskariak auzi honetan askoz handiagoak aurrekoan, alegia auzi nagusian, baino? Guri ere sarri etorri zaigu galdera hau burura, baina ez dugu
|
orain
arte erantzunik aurkitu. Ez, behintzat, gure logikari dagokionik.
|
|
2. Auzi nagusiari edo sumarioari dagokion epaiketa amaitu da. Eta
|
orain
, zer?
|
|
eta aurtengo Otsailaren 1ean bukatu da leku berean auzipetuon hitzekin. Eta
|
orain
, zer. Bada, orain epaiaren zain gaude, gauzak oso ondo joan zirelako pozik, baina, aldi berean, Audiencia Nacional honetaz fio ez garenez, urduri.
|
|
Eta orain, zer? Bada,
|
orain
epaiaren zain gaude, gauzak oso ondo joan zirelako pozik, baina, aldi berean, Audiencia Nacional honetaz fio ez garenez, urduri. Dagoeneko joan da epaileburuak epaia ezagutarazteko denbora, epaileak 10 eguneko epea esan zigun epaiketa amaitzean?
|
|
Edo bai, baina gutxi, ez bainintzen fiskalaren jarreraz fidatzen.
|
Orain
, bai, fiskalak bere jarrerari tinko eutsi dio hasieratik amaiera arte eta 5 auzipetuon askatasuna edo absoluzioaren alde egin du inolako dudarik gabe. Ez dakit beste noizbait gertatu ote den holakorik Audiencia Nacional delakoan!
|
|
KKK: Ihizlariak elio atzaman erbia, Ezpalezo lehenik hari tira kolpia;/ Enetzat agitü da
|
orai
ber khuntia,/ Holaz zütüt gogatü, oi ene maitia.
|
|
Euskal lerroko lehenengo irakasle eta ikasleen artean hamahiru zuhaitz hazidun landatu zituzten oroigarri gisa Leioako campuseko Arboretumean eraiki den monolito txiki baten ondoan. Monolitoa biraketa zentrotzat hartuta, lurrean espiral bat irudikatuta dago
|
orain
, espiral, aureoa?, proportzio aureoa mantentzen duena, hain zuzen ere.
|
|
Baina kristautasunaren kontrako lege eta ekintzetan arazo soziala dago azpian:
|
orain
arte goi mailako kastak agindu dabe danetan, eta kristautasunak bere mezuan eta egitezko ekintzetan behe mailakoai emoten deutse heziketa eta duintasuna. Honen bildur dira betiko goi mailakoak.
|
|
Berrogei ta bi urte egi, ikArrasateko kalezai, atsedentzeko, Joxe Manuel, badala uste det garai.Lan eta kezkak utzi dituzu, bizi zaite
|
orain
lasai, zu guztiz ondo portatu zera, eta herria ere bai.
|
|
Tobera! Hau ez duk sobera! bainan hobe
|
orain
uztea nere jarrera, nahiz eta ez minbera, hori diat nik barneko afera.
|
|
Eta aipaturiko ezaugarriak arrunt nabariak badira Xabierren nortasunean, oraindik nabariagoak dira sortzen dituen obretan. Azter ditzagun
|
orain
, lapurtar polifazetiko honek jorratutako sorbideak:
|
|
Dena den, esan dezadan Soubeleten obra poetikoagoa dela Legasserena baino. Irakur dezagun
|
orain
, adibide gisa, Bizil eta oldar liburu ederretik ateratako olerki bat.
|
|
Zer egingo? Orain zutunik,
|
orain
makurturik jartzen hasi zela, banakusu, enakusuesanik, ea tarte horretan memoria freskatzen zitzaion.
|
|
Akordetan naiz, orduko 1973ko Alfabetatze kanpainetan, Imanol Berriatua Bermeora eramanik h a dela-eta sorturiko itzelezko nahastea baretze aldera, Aita Luis Villasante ekarri genuela Arantzazutik. Edo entzuleak haserre barruntatzen zituelako edo frantziskotarren abituak hartara bultzatzen zuelako, behin ere ez zion aurpegira begiratu, ez andrazkori, ez gizonezkori;
|
orain
lurrera, orain sabaira mugitu zen haren buru hiletsua, olatu handiek lerabilketen txalupen balantzan.
|
|
Akordetan naiz, orduko 1973ko Alfabetatze kanpainetan, Imanol Berriatua Bermeora eramanik h a dela-eta sorturiko itzelezko nahastea baretze aldera, Aita Luis Villasante ekarri genuela Arantzazutik. Edo entzuleak haserre barruntatzen zituelako edo frantziskotarren abituak hartara bultzatzen zuelako, behin ere ez zion aurpegira begiratu, ez andrazkori, ez gizonezkori; orain lurrera,
|
orain
sabaira mugitu zen haren buru hiletsua, olatu handiek lerabilketen txalupen balantzan.
|
|
Horretarako derrigorrezkoa zen lan astunaz gainera, gure idazleak eman zien haize publizitarioa gero, bertsoak argitararaziz eta jardun haiei buruzko komentarioak eginez. Mende erdi luze bat joan da hil zenetik, eta
|
orain
altxor preziatu gisa irakurtzen ahal ditugu hartaz idatzi zituenak. Alor askotan izan zen Zubimendi aitzindari, eta bertsolaritza modernoaren lehen historiagilea ere, bera dugu.?
|
|
Arratsaldeko lauretan egongo dira bertsolariak, Esteban Uriarte eta Faustino Etxebarria, biak erri onetako semeak. Bata zarra eta bestea gaztea, Esteban
|
orain
Bermeon bizi da
|
|
Suposamenetan oinarrituko litzateke, gertatzen ahal diren kasuak estudiatuko lituzke, asko problematikoak, hau da, erabakia gaitza egiten da halako kasuetan. Ez da bakarrik,
|
orain
arte izan den moduan, entretenigarri bat, zientzia ere daiteke izan. Eta niretzat bada.
|
|
1 Materialismo kulturala, eta konkretuki ekonomiaren gorabehera, hartu dugunean hipotesis bezala historiaren filosofia bat desarroilatu dugu, zeinak universalki guztia ez badu esplikatzen behintzat oso fenomeno importanteak baditu argitzen, historia ekonomikoa kasu(
|
orain
arte, nik ondorioztatzen dut, izan gara gorabehera ekonomikoen jostailu, jakin gabe, ordua da ekonomia gobernatzen ikasten hasi gaitezen). Baina orain, filosofia hori oinarri harturik, galdetzen diogu geure buruari ea zer demontre egin, eta erabaki, daitekeen.
|
|
1 Materialismo kulturala, eta konkretuki ekonomiaren gorabehera, hartu dugunean hipotesis bezala historiaren filosofia bat desarroilatu dugu, zeinak universalki guztia ez badu esplikatzen behintzat oso fenomeno importanteak baditu argitzen, historia ekonomikoa kasu (orain arte, nik ondorioztatzen dut, izan gara gorabehera ekonomikoen jostailu, jakin gabe, ordua da ekonomia gobernatzen ikasten hasi gaitezen). Baina
|
orain
, filosofia hori oinarri harturik, galdetzen diogu geure buruari ea zer demontre egin, eta erabaki, daitekeen. Eta zientzia praktikoaren lurraldean sartzen gara bete betean, zeren, a posteriori jakin badezakegu, hutsuneak ditugun arren, garbi baitago ezen a priori ez dakigula, ez dugulako historiaren ezagutza universalik horretarako.
|
|
Marxek problema ekonomikoa universal bihurtu zuen, eta oker teorizatu zuen horren konpontzean paradisua iragarri zuenean. Baina Marx da usuraren ikertzailerik inportanteena
|
orain
arte, eta usura (joera akumulativoa) dagoenean Marxen estudioak ezin laga daitezke albo batera, zeren fenomeno horren konprenitzea marxismoak teorizatu baitu ondoen, nik hutsuneak deskubritu badizkiot ere (jatorrizko kausaren estudiorik ez dute marxistek, eta nik bai). Nire teoria ere marxismoaren ondoren eraikia da, eta marxismoa ezagutuz, marxista ez den arren, materialista dialektikoa ez den arren (nik marxismoan teorizatutakoari galdetzen diot ea zergatik kultura batzuk jozen duten joera akumulativora eta zergatik besteek ez, eta marxistek ez dakite horri erantzuten, eta nik bai; honela erantzuten dut, joera metatzailearen kausa nagusia privazio ekonomikoa da.
|
|
Eta horrek erakusten du, gure hipotesiari jarraiki, ezen badela posible, oparotasunezko kondizioetan, baketsua den zivilizazioa garatu. Beraz, nik oparotasuna bilatzea daukat eginbehar inportantetzat (jakinik
|
orain
arte ez garela gure historian ekonomiaren gorabeheren jostailu baizik izan, gobernari izan beharrean). Sozialismoa (joera birbanatzailearen nagusitzea, joera eskuzabalaren nagusitzea), gizarte baketsua, soilik halako baldintzetan garatzen ahal da nire teoriaren arabera.
|
|
Au da buru austekolana daukatena... Orrek ematen digubiotzean pena.Zu buru austetan daegarriak dena, nik nai nuke
|
orain
yoanzurekin barrena62.
|
|
Amets Arzalluz lapurtarra, txapeldunorde gelditu zena. Txapela lortu ez arren, esan dezakegu bigarren postu hori lorpen handi ere handia izan zela Iparraldeko bertsogintzako partaide guztientzat; txalogarria eta eredugarria, kontuan hartzen badugu,
|
orain
urte batzuk nola zegoen Iparraldeko bertsolaritza. Ondo egindako lanaren saritzat har daiteke, zalantza barik, bigarren postu hori, berandu baino lehen lehenengo bihur daitekeena.
|
|
Matxinek entzunaz batera erantzun zion: . Gizon onen arrazoinak/
|
orain
ni nau arritzen,/ zeren baitio ez duela/ urik deusetan ibiltzen. / Atzo ni aritua naiz/ bukata zuritzen,/ urik izan ez banu/ etxean ongi nintzen?
|
|
[...] Lapurdi, Nafarroa Behere eta Zuberoako bertsolarien lehia irailaren 18an hasiko da, eta finala Donibane Lohizuneko Jai Alai pilotalekuan izango da, azaroaren 13an. Amets Arzalluz iazko[
|
orain
bi urteko] txapeldunarekin batera, 19 bertsolari arituko dira kantuan, 2008an baino lau gehiago? (,, 29 or.).
|
|
–Euskarari buruz egin diren azken ikerketetan zera nabarmentzen da, euskaradunen kopurua emendatu egin dela azken urte hauetan, aldiz euskararen erabilera ez dela zabaldu hein berean eta, gainera, lehen euskara hutsez bizi zitekeen herrietan eta tokietan,
|
orain
gaztelera edo frantsesa gailentzen ari direla?. Hitz kezkagarriak bezain gordinak, zoritxarrez!
|
|
Gizarte euskaldunean bizi ginelako.
|
Orain
, eskolako geletan euskara egin arren, geletatik kanpo erdara da komunikatzeko hizkuntza nagusia, bakarra ez esatearren. Hainbatean gizarte erdaldunean bizi garelako.
|
|
Xantos-en bazan, greziarren aldian, uria,
|
orain
ordea, an atseden daben andiagoen antzeraalabearrez egunarenargi sakratutik joana da.
|
|
Eta aurretik errana zidan jakintsua nintzela, bada jakintsu iruditzen banintzaion nola moztu zidan nire parte hartzea debate hartan?. Nik
|
orain
oroitzen naiz san Pabloren erran bat non zioen Jainkoak humilak ere aukeratzen dituela, eroak ere, inor harrotu ez dadin Haren aurrean. Baina nik aukeratu dudan fedebidea, dirudienez, ez da eskriturista horien gustokoa, bistan dago, haiek, niretzat, fede motivo argi bat deuseztatzen ari dira, nola egongo dira nirekin nik euren argumentazio ilustratu, arrazoizkoak?
|
|
Hori oso larria litzateke. Beste batean,
|
orain
akordatzen naiz, batek, estudioso batek, esan zuen ezen Moisesen garaian hebrearrek Itsas Gorria zeharkatu zutela segurutikan zona vadeable batetik. Eta pentsatzen dut badagoela halako amore emate bat Elizako hierarkiaren parte batean materialismo esceptikoari, ilustrazioaren arrazoi antisobrenaturalistari.
|
|
Hasieran adierazi dugunez, historia hau, orain dela bost urte gaztelaniaz argitaratu zen estudio zabalago baten laburpena da, Julen Urkizak egina.
|
Orain
aipatzen ari garen gai honek haren ikerlan zabal eta bikaina lau liburukitan gogoratzera garamatza berez berez. Reimplantación del Carmelo Teresiano masculino en España.
|
|
Teodoro. Txaraka?) esker, gehienbat, pena konmutatu bazioten ere. Hamaika erlijioso hauen berri
|
orain
arte ere agertu da aldizkari honetan eta aurrera joko dugu, urte haietan Probintziako buru izan zen A. Sergio Santa Teresarena Aldazen jokaera pixka bat aztertzera:
|
|
Hasieran adierazi dugunez, historia hau,
|
orain
dela bost urte gaztelaniaz argitaratu zen estudio zabalago baten laburpena da, Julen Urkizak egina. Orain aipatzen ari garen gai honek haren ikerlan zabal eta bikaina lau liburukitan gogoratzera garamatza berez berez.
|
|
Oi esan, non bizi da bestela giza bizia, jopuak, ardureak,
|
orain
dana beartzen dau. Orregaitik dabilkigu Jainkoa be ardurageburuen ganetik aspaldi.
|
|
eta il erosta onek ez dau atsedenik.Baina aldia laster doa. Zerukoak indartsuak dira
|
orain
, bizkorrrak dira. Ez dau ba bere antzinakoskubide pozgarria eskuan barriro artzen izadiak?
|
|
Ondorengo berbak benetan esanguratsuak: . Zurea izan zen haurtzarotik liluratu ninduen ahotsa, eta
|
orain
zure antzekoa naizela esaten entzuteko poza dut? (Esk A, 53i).
|
|
ea halaxe jarraitzen dugun! Nire webgunean irakur daitezke
|
orain
arteko kritikak. Promozioari dagokionean, nik neuk egiten dut; lan gehiago da baina ikaragarri gustatzen zait.
|
|
Beno, espero dut,
|
orain
, Karmel aldizkariari esker horrela izatea! Egia esan, oraingoz, AEBetan argitaratu da bakarrik, nahiz eta posible den Amazon bidez edo nire webgunearen bidez www.missnyet.comeskabideak egitea.
|
|
AEB (Texas eta Floridan), Australian eta Madrilen ere bai, hiru hilabetez.
|
Orain
, 11 urte daramatzat Chicagon bizitzen (Illinois, AEB).
|
|
Dijoneko unibertsitatean itzulpengintza, interpretazioa eta nazioarteko merkataritzako lizentziatura egin nuen. Beka bati esker Floridara joan nintzen urtebete ikastera eta han errusiera ikasi nuen, nahiz eta
|
orain
dena ahaztu zaidan. Ikasketak bukatu ondoren, Admsterdam era joan nintzen bizitzera eta han oinarrizko holandesa ikasi nuen.
|
|
Eta
|
orain
idazlea. Zure lehen eleberria argitaratu da (duzu!, gero itzuliko gara gai horretara!):
|
2011
|
|
Azken laurdena zuretzat doagure adiskide Henri, hogoita bi urte lanean etaBegiko lehendakari, beti alaia, beti zintzoa, bizia emanez guri. Zure aldeko zorra izanendugu guk
|
orain
ta beti. Begiraleak maite zenuenbeste guzien gaineti, sukaldea ongi apaintzea, gauzak egitea txukunki.
|
|
Begiraleak maite zenuenbeste guzien gaineti, sukaldea ongi apaintzea, gauzak egitea txukunki. Bertsu hau eta beste bi miladituzkezu
|
orain
merexi, agur bero bat, agur sendo bat, agur jauna eta agur.
|
|
Nork imajina zezakeen, herrietan zein administrazioetan, halako setarik eskuzabaltasun ederrenean? 1920 garren urtetik goiti, ez neraman urte bat baino gehiago
|
orain
lagun hurkoa nuen Elzeard BOUFFIER bisitatu gabe.
|
|
Garai hartatik aldentzen gintuzten zortzi urte horiek baizik ez ziren beharrezkoak izan herria osasun eta aiseriaz izarna zedin. 1913 eko Hondametan baserri txukunak badaude
|
orain
, bizi uros eta eroso baten lekukoak. Iturri zaharrek, oihanek atxiki elur eta euri direla medio isurtzen dute berriz.
|
|
Donostiatik, pensatzen egon naz: eta nik
|
orain
ikusiko dot Karmel osoa leku txikitxo baten, hor ikusiko dot orain disketetxo baten Karmelen historia osoa.
|
|
Donostiatik, pensatzen egon naz: eta nik orain ikusiko dot Karmel osoa leku txikitxo baten, hor ikusiko dot
|
orain
disketetxo baten Karmelen historia osoa.
|
|
Baina nire historia Karmelekin beste bat da:
|
orain
dala 30 urte edo... hasi nintzan Karmel irakurten; gogoratzen dozue. Orduan kolore bakarrekoa zan, han aurkitzen ziran Melo Alfarezaren artikuluak, Aita Lino eta Santirenak, Uribarren gaztearenak, etabarrenak.
|
|
Gaur beste pauso bat aurrera joan da;
|
orain
teknika barriei esker Karmel batuta daukagu, ondarea gorde dogu, babestua da; eta orain erabili egin behar dogu.
|
|
Gaur beste pauso bat aurrera joan da; orain teknika barriei esker Karmel batuta daukagu, ondarea gorde dogu, babestua da; eta
|
orain
erabili egin behar dogu.
|
|
Berbak aukeratu behar diranean, eta zelan erabilten diran berbak jakiteko, klikatu eta han agertzen dira.
|
Orain
badakigu, baliatu geinke, orain jakin geinke: Karmelen nork, noiz, zertarako, non erabili dauan berba hori...
|
|
Berbak aukeratu behar diranean, eta zelan erabilten diran berbak jakiteko, klikatu eta han agertzen dira. Orain badakigu, baliatu geinke,
|
orain
jakin geinke: Karmelen nork, noiz, zertarako, non erabili dauan berba hori...
|
|
Behingoz esaten zan euskera baserritarra zala, gero kaletarra,
|
orain
, oraintsu entzun dodan lez, globalizatua egin dala. Globalizazio horretan Karmel be sartua dago, eta martxan jarri behar dogu.
|
|
1931n,
|
orain
dala 80 urte, Karmengo Argia agertu zan, hobeto esateko, Karmeldar euskaltzale langileak argitaratzen eben... 1931 aparteko sasoia izan zan, gerra aurreko pizkundean sortu zan, euskal kulturaren loraldikoa dogu Karmengo Argiaren sorrerea.
|
|
Eta
|
orain
, Markinako Udalaren eskutik lan bikain hau datorkigu: Karmel historikoaren digitalizazioa.
|
|
Ba eskatu didate pare bat minututan Karmelen web-gunea, eta bere konfigurazioa aurkezteko,
|
orain
azaldu den altxor honekin egongo den lotura adieraziaz.?
|
|
Horrela, 2007 urtera arteko Karmelen banner botoi honen bidez sartuko gara. Eta harrezkerokoak
|
orain
ikusi dugun bezala jarraituko dugu ikusten?.
|
|
Eta
|
orain
ikusi dugun menu horretan banner bat, botoi
|
|
Abiapuntua Euskararen Legeak hogeita bost urte bete zituenekoa da, hasi ere, irakaskuntzaren arloarekin lotura estua duen euskaltzale multzoa tarteko izanik hasi zen-eta. Hausnarketarako, geure urteetako eskarmentua, eguneroko jokabidea eta ekintzaz ekintzako eragile lanaz gainera, besteak beste, Euskaltzaindiak
|
orain
argitaraturiko liburua hartu zen. Gogora dezagun, egunotan liburu moldez argitaratu dena, guk orduko XI. Jagon Jardunaldietan jaso genuela, hau da, eskolak euskararen irakaskuntzan burutu duen lanaren ebaluaketa.
|
|
–Bere Semea, bere Hitza eta Hitz bakarra dauana emon deuskunean, dana batean eta behin betiko esan euskun Hitz bakar horretan eta ez dauka beste esatekorik. Antzina era askotara profeten ahoz Jainkoak gure arbasoei esana, azkenez,
|
orain
gure egunetan bere Semeagaz emon deuskula dana batera eta behin eta betiko. Jainkoa mutu gelditu da, ez dauka beste esatekorik.
|
|
Jainkoa mutu gelditu da, ez dauka beste esatekorik. Lehen zatika profetei esan eutsena
|
orain
osorik esan deusku, bere Semea, guztia dana, emon euskunean. Baina orain, antzinako erara itaundu eta nik erantzutea edo berari ezer iragartea leukenak, zelanbait Kristo barriro emoteko eskatzea litzake, zer sinistu geiago eskatu eta fedean uts egitea, fede guztia Kristogan emonik dagoan ezkero.
|
|
Lehen zatika profetei esan eutsena orain osorik esan deusku, bere Semea, guztia dana, emon euskunean. Baina
|
orain
, antzinako erara itaundu eta nik erantzutea edo berari ezer iragartea leukenak, zelanbait Kristo barriro emoteko eskatzea litzake, zer sinistu geiago eskatu eta fedean uts egitea, fede guztia Kristogan emonik dagoan ezkero. Olan irain andia egingo leuskio nire Seme maiteari?.
|
|
–Aita Linoren bizitzako datuak gero emongo jatzuen Salmoak liburuan aurkitzeko aukera izango dozuenez, nik hemen beraren izaeraren zertzelada batzuk bakarrik haizeratu nahi dodaz: Hemen, Diman, jaio zan
|
orain
dala ehun urte, eta Begoñako Karmelon hil 1991n.
|
|
Nik esaten neutsan: . Bai, Lino, baina,
|
orain
aukeratu, biak ezin doguz jarri eta?... Kosta egiten jakon bat hartu eta bestea iztea, euskeraren aberastasunari eutsi beharrean.
|
|
Ikerketa eta hiztegigintza arloko lan izugarri hori, gainera,
|
orain
eskura ditugun tresnen laguntza barik burutu eban. Gaur, baina, Interneten ez dagoenak ez dauka baliorik.
|
|
Gipuzkera ere ainbat idatzi dau, bai, a Obako fraide onen bizkaiereak berarizko gozotasuna ta berezkotasuna ditu ezaugarritzat. Iker-lanak, iztegia, kritika zorrotzak, itzulpenak t.a. eskeini deuskuz
|
orain
artean» (Euskal Idazleak Bizkaieraz, 252 orr.).
|
|
Tovar. Instituto Nebrija? delakoan idazkari da,
|
orain
izen berria jaso duena: CSIC. Eta gainera Ibáñez Martin, hezkuntza ministroak, Irakaskintza Tekniko eta Profesional saileko zuzendari izendatzen du.
|
|
Han atera zuen. Las lenguas primitivas hispánicas?. han Amerika berri bat aurkitu zuen, hizkuntzen Amerika, edo
|
orain
baten batek erabiltzen duen izena erabiliz,, basa hizkuntzen. Amerika.
|
|
Gaur egun, 74 urterekin, aitak egin Iturri alde etxean da, Didier semearekin eta Kuki zakurrarekin, bizitzan
|
orain
arte nehoiz ezagutu ez duen ongi merezitako lasaitasunaz gozatzen. Milesker Daniela, gure hizkuntzaren eta euskal aberriaren alde egin duzun lan handiagatik.
|
|
Jaunak,
|
orai
nahi dut mundia argitu, krima nahi duenak ongi konprenitu.Hamazazpi neskatxa dira destruitu, hemezortzigarrena baita konserbatu.
|
|
Yaunac
|
orai
nahi dut mundia arguitu/ Crima nahi duenac ongui Comprenitu/ Hama Gaspi Neskatcha dira destruitu/ Hemeçortci garrena baita concertbatu.
|
|
Haur gaixuak oihuka aita eta amabai eta gomendatzen gure Jainko jaunak.Martierren gorphutzaz uros du arima,
|
orai
gozatzen dute zerurik gorena.
|
|
Brigant azkenak, biak, presundegietan, hogoi urtherendako kondenaturikan,
|
orai
paga ditzazten penitentzietan, egin dituzten krimak beren denboretan.
|
|
Yaunac
|
orai
nnhl iluí nuilndia iirgniilu Crima rtabí duonbc ünguí GottiprenM <* Hama Gaspl tteskuLcba d ¿ ra daslniitu Hcmoíortct garrena baiijtírjonccrtbatu,
|
|
Bertsopaperak, denok dakigunez, orri soilak izan ohi ziren, plama bakar batean bertso sail bat edo bi zekartzatenak. Guk
|
orain
transkribatuko dugun pleguak lau orrialde handi ditu. Lehen eta hirugarren plama edo orrialdeetan euskarazko bertsosailak datoz eta bigarren laugarrenetan frantsesez.
|
|
Honek, ustekabean, aramaioar idazlearen eskuizkribu originala eskuratu ahal izan zuen, eta hartaz tentuz eta zuhurki baliatuz, irakurleari biderik ziurrena erakusten dio. Barrutiaren bizitza eta lanaren harian, goian aipatzen direnez gain, beste izen batzuk ere aipatu behar genituzke, eta lehen lehenik eta goi goian Juan Carlos Guerra,
|
orain
arteko argitarapen guztien iturri izan dena, eta gero R.M. Azkue, Barrutiaren lehenengo argitaratzailea. Mitxelenak, Onaindiak, Villasantek..., labur bada ere, lekutxo bat eskaintzen diote literaturaren historian.
|
|
Gaur egun nahikoa aztertua dugu salmoen jatorria. Lehenago David erregearenak zirela esaten bazen ere,
|
orain
badakigu gehienak egile animoek eginak izan zirela. Israel herriaren une historiko desberdinetan sortuak.
|
|
Hemen laburpen bat baino ezin dugu eskaini. Arloa sakonago ezagutu nahi duenak jo dezala
|
orain
dela gutxi. Elizen arteko Biblia, n jardun izandako Dionisio Amundarain teologoak egindako lan ederrera (Scriptorium Victoriense, Volumen LVII, Nº1, 2010 Enero junio; euskarako bertsioa: –erabili.com, 01/ 03/ 2011).
|
|
Atzera ez begiratzen erakutsi ziguten, Ikasi dugu urrunera begiratzen, Begiak okertu etaItsu geratu garen arte.Orain berdin da nora begiratuAtzera edo urruneraMalkoa esku ahurreanDa
|
orain
nire aberria.
|
|
Horregatik diet
|
orain
beldur olatuei, eta olatuak haserretzen dituen haizeari.Horregatik ez dut kapitain izan nahi, ez dudalako bi aldiz naufragatu nahi.Horregatik ez daukat ontzirik gobernatzeko, ez dudalako bi aldiz ito nahi.
|
|
Atseden dau
|
orain
udagoien egunak bere betean, argituta maatsa, eta frutadia gorriigaliz, nai ta lora oparotik asklurrari eskerrak emoteko jausi ziran.
|
|
errespetuarena. Ez da kasualitatea, beraz, PENen eremuan sortzea
|
orain
15 urte HIZKUNTZA ESKUBIDEEN DEKLARAZIO UNIBERTSALA.
|
|
Bostak bat da talde honek bere buruari jarririko izena eta argitalpenak Adorez izeneko bilduman argitaratu dira. Egin eginean be,
|
orain
dala egun gutxi (ekainaren 1ean) agertu genduan jende aurrean geure azken lana: Euskal Hiztegia (Adorez 13).
|
|
Jose Juan Zubizarretak eskatu zidan berari irakasteko eta gero berak bere lagunei irakatsi zien. (?) Gure urtekoek In Altum izeneko hileroko aldizkaria daukagu, eta Nikolas García Urrizek seminario garaiko gomuten artean hau idatzi zuen
|
orain
dela hiru hilabete In Altum en: –Txominek hainbeste euskal abesti irakatsi zizkidan, abesti asko asko?.
|
|
Hor ikasten jardun zuen andre batek, Tasio Erkiziaren emazteak, BEC aretotik irtetean esan zidan: , zuri esker
|
orain
bertsoak ulertzeko ere banaiz!. Euskara ikastera etortzen zirenen arteko sei bat pertsonari Sopelan eman nizkien alfabetatze eskolak hainbat egunetan.
|
|
Aita zaarra!, betiko begiratua dozu, leengoa
|
orain
be, pozik bizi izan zara ilkorren artean eta, baina baketsuago baino ez, eta doatsuak lez, argiago
|
|
Aita baketsua!, zu be olan bizi zinan eta maitatu; orregaitik bizi zara
|
orain
ezilkor, zeureakaz, eta biziaeter isiletik lez dator sarritsuzugandik etxearen gainera, gizon narea!, eta geiagotzen doa, eltzen, garaiago urtez urte, zorion eratsuan, zuk itxaropenez landatua.
|
|
sendoagoak dira ondoak
|
orain
; eta muinoz beera, zuk lur eguzkitsualandu zeuntsen lekuan, makurtu eta dardar dagiezure maats alaiek, mordo mozkor purpurazkoz beterik.Baina beean etxean geldi dago, zuk zaindua, dolarreko ardaoa. Begiko dau semeak, eta jairako gordetan dau su zaar gardena.
|
|
Begiko dau semeak, eta jairako gordetan dau su zaar gardena. Orduan gaueko afarian, atseginez eta benaz, joandakoaz luzaro, eta luzaro etorkizunazadiskideekin jardun ondoren, eta azken kantuaren oiartzunaz batera, jasoten dau edontzia, zure irudiari begiratu eta olan dino: zu zaitugu gogoan
|
orain
, zu, eta olan izan zaitez eta geldituetxeko jeinu ontsuen aintza, emen eta edonon! Eta zure txin dagie argi kristelek; eta amak, gaur leenengoz, jaiaz jakin dagian, aurrari be zure edaritik damotso.
|
|
Bai
|
orain
be, jeinu gaztea!, ederra zara, bakarrik be bai, eta beragan pozten da, eta bere espiritutik eta kantu bioztimaitagarritik loratzen musen alabea.
|
2012
|
|
Zabalik dago
|
orain
barriro aretoa, eta osasuntsu baratza, eta euriak barriztuta jori da ibar dizditsua, landaraz betean, andi datoz errekak eta egaztikokil guztiak barriz ausartzen abestiaren erreinura.
|
|
Alaiz beterik dago eguratsa
|
orain
eta uria eta zugaztia, zeruaren ume poztunez beteta ingurumari.
|