Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.374

2003
‎Horretarako, barneratze aldia luzatzeko aukera ezarriko da; neurriak bete ahal izango dira ezarritako segurtasun neurriak indartzen dituzten zentroetan; eta, berebat, neurriok espetxeetan bete ahal izango dira, adin nagusitasuna lortu eta gero ere.
‎4) Aurretiaz epailearen baimena lortu gabe , bizilekutik alde egiteko debekua.
‎m) Motor bizikletak edo ibilgailu motordunak gidatzeko baimena edo baimen hori lortzeko eskubidea kentzea, edota ehizarako administrazio baimenak nahiz edozein motatako armak erabiltzeko administrazio baimenak kentzea. Neurri hori erantsi gisa ezar daiteke, delitua edo falta egin bada motor bizikleta edo ibilgailu motorduna erabiliz edo arma bat erabiliz, kasuan kasuan.
‎Laugarren xedapen gehigarrian ezarritakoarekin bat etorriz, erabateko desgaikuntzaren neurriak behin betiko kentzen dizkio ohore, enplegu eta kargu publiko guztiak hori zein gizabanakori ezarri eta berorri, nahiz eta halakoak hautazkoak izan. Ezgaitasuna dakar, orobat, horiek guztiak nahiz beste edozein ohore, kargu edo enplegu publikoak lortzeko , eta kargu publikoetarako hautatua izateko, neurriak dirauen artean.
‎Aurreko lerrokadan ezarritakoa gorabehera, barneratze neurriak ezarri bazaizkio jadanik hogeita hiru urte bete dituen gizabanakoari, edo, behin neurriok ezarri eta gero, horien betetzea ez bada bukatu gazteak adin hori lortzean , adingabeen epaileak Fiskaltzari entzungo dio, eta, lege honen 14 eta 51 artikuluetan xedatutakoari kalterik egin gabe, neurri horiek espetxean betetzeko aginduko du, Espetxeen Lege Organiko Orokorrean agindutako erregimen arruntarekin bat etorriz.
‎2 Gizabanako egotziaren edo biktimaren intereserako, epaileak erabaki dezake bilerak publikoak ez izatea; inoiz ere ez da onartuko gizarte komunikabideek adingabearen irudiak lortu edo zabaltzea, ezta hura identifikatzeko balio duten datuak lortu edo zabaltzea ere.
‎2 Gizabanako egotziaren edo biktimaren intereserako, epaileak erabaki dezake bilerak publikoak ez izatea; inoiz ere ez da onartuko gizarte komunikabideek adingabearen irudiak lortu edo zabaltzea, ezta hura identifikatzeko balio duten datuak lortu edo zabaltzea ere.
‎Horren guztiaren eretzean, adingabeen epaileak erabakia hartuko du proposatutako neurriari edo neurriei buruz. Beren beregi adieraziko ditu horien edukia, iraupena eta haiekin lortu nahi diren helburuak. Erabakia zioduna izango da, eta, bertan, beren beregi adieraziko da zeintzuk diren frogatuta geratu diren egitateak eta zein frogabidetatik lortu duen epaileak konbikzio hori.katu eta gero, epaitza ahoz aurrera daite Gainera, behin entzunaldiko saioak buke, epaitza horri dokumentatu beharrari kalterik egin gabe; Botere Judizialaren Lege Organikoaren 248.3 artikuluak arautzen du dokumentatu behar hori.
‎Beren beregi adieraziko ditu horien edukia, iraupena eta haiekin lortu nahi diren helburuak. Erabakia zioduna izango da, eta, bertan, beren beregi adieraziko da zeintzuk diren frogatuta geratu diren egitateak eta zein frogabidetatik lortu duen epaileak konbikzio hori.katu eta gero, epaitza ahoz aurrera daite Gainera, behin entzunaldiko saioak buke, epaitza horri dokumentatu beharrari kalterik egin gabe; Botere Judizialaren Lege Organikoaren 248.3 artikuluak arautzen du dokumentatu behar hori.
‎Etendurak dirauen artean delitua egin eta delitu horren ondorioz epai irmoan kondenarik ez izatea, baldin eta adingabeak adin nagusitasuna lortu badu; edo, osterantzean, etendurak dirauen artean eta lege honetan araututako prozeduraren araberako neurririk ez aplikatzea epai irmoan.
‎Autonomia erkidegoek eta Ceuta eta Melillako hiriek beharrezkoak diren lankidetza hitzarmenak edo akordioak egin ditzakete beste erakunde batzuekin, horiek publikoak izan, estanaren titulartasuna eta horren ondorioztuko, tokiko edo beste autonomia erkidego batzuetako administraziokoak, nahiz pribatuak izan, betiere irabaziak lortzeko asmorik gabekoak; hitzarmen edo akordio horien helburua izango da haien eskumeneko neurriak betearaztea, haien zuzeneko ikuskapenarekin, eta horrek ez dakar inola ere betearazpeko erantzukizuna lagatzea.
‎Espediente hori isilpekoa izango da, eta hori lortu ahal izango dute, bakar bakarrik, Herriaren Defendatzaileak edo kasuan kasuko autonomia erkidegoan haren antzeko erakundea denak, adingabeen epaile eskudunek, Fiskaltzak eta betearazpenean parte hartzen duten eta, erakunde publikoaren antolaketa arauekin bat etorriz, horretarako baimena duten gizabanakoek. Adingabeak, horren letraduak eta, hala denean, haren legezko ordezkariak ere espedientea eskuratu ahal izango dute.
‎Zentroak moduluetan zatitu eta modulu horiek egokiak izango dira, barneratutako adingabeen adin, heldutasun, beharrizan eta gizarte trebetasunen arabera; zentroei barne jardunbidearen inguruko arautegia aplikatuko zaie, eta arautegi hori betetzeko helburua izango da elkarbizitza antolatua lortzea , eta, horri esker, hezkuntzako esku hartze programak betearaztea eta barneratutako adingabeak behar bezala zaintzeko eginkizunak betetzea.
‎Helburu hori erdiesteko, araudi bidez finkatuko da barneratutako adingabeak zer nolako baimenak lor ditzakeen, arruntak nahiz bereziak; baimenon xedea da adingabeak harreman positiboak izatea kanpoko giroarekin, eta etorkizunean izango duen askatasun bizimodua prestatzea.
‎h) Adingabeak askatasunez komunikatuko dira euren guraso, legezko ordezkari, senide nahiz bestelako gizabanakoekin; era berean, irteerak eta baimenak lortuko dituzte, lege honetan eta beronen garapenerako arauetan xedatutakoarekin bat etorriz.
‎j) Adingabeek lan heziketa egokia eta ordaindutako lan bat jaso behar dute, betiere erakunde publikoaren baliabideen arabera; orobat, eurei legozkiekeen gizarte prestazioak eskuratuko zaizkie, lege aginduz ezarritako adina lortutakoan .
‎Adingabeak zentroan izan behar dira, agintari judizialaren eskumendean, askatasuna lortu arte ; horrek ez dio kalterik egingo baimendutako irteerak eta jarduerak zentrotik kanpo burutu ahal izateari.
‎Zentroaren barruan jarduera ordenaduna lortzeko laguntza eman behar dute, eta gizabanako guztiei errespetua eta begirunea zor dizkiete zentroaren barruan nahiz kanpoan; bereziki, halakoakleei eta barneratutako beste adingabeei. zor dizkiete agintariei, zentroko langi
‎Horrekin batera ere, badira beste inguruabar batzuk, lan honi oraindik garrantzi handiagoa ematen diotenak. Alde batetik, terminologia bateratzeko ahaleginak egin dira, adostasuna, sendotasuna eta iraunkortasuna lortu nahian; horrek nabariro gehitzen du lan honek izan dezakeen eragina, eta aktibo baliotsu bihurtzen du. Beste alde batetik, kontuan hartu behar da jurisdikzio horretan euskaldun asko eta asko dabiltzala jardunean, eta Justizia Sailak zuzeneko eskumenak dituela, arauak hautsi dituzten adingabeei begira neurriak betearazteko.
‎Bere eragile anitzen jardunbideak, polizia, epaileak, fiskalak, abokatuak, hezitzaileak, gizarte langileak? banandurik badoaz, nork bere helburuak lortu nahian, bi akats larrik eragotzitako egitura burokratiko bihurtzen da: alde batetik, okerreko arazoaren gainean eragitea, giza konplexutasun existentziala aintzat hartzeko egokiak ez diren tresnak erabiltzen diren heinean, delituaren egileak jasoko duen erantzuna bere pertsona eta gizarte ingurunea kontuan hartzen ez direnean gertatzen den legez; bestalde, ihardespen penalak gazteari delitugile etiketa jartzen badio eta gizartetik baztertzea areagotzen badu, praktikan jarraikitzen diren delitu gehienen sintoma diren giza arazo partikularrak eta gizarte gatazkak zorroztu eta kronifikatzea besterik ez da lortuko.
‎banandurik badoaz, nork bere helburuak lortu nahian, bi akats larrik eragotzitako egitura burokratiko bihurtzen da: ...iren heinean, delituaren egileak jasoko duen erantzuna bere pertsona eta gizarte ingurunea kontuan hartzen ez direnean gertatzen den legez; bestalde, ihardespen penalak gazteari delitugile etiketa jartzen badio eta gizartetik baztertzea areagotzen badu, praktikan jarraikitzen diren delitu gehienen sintoma diren giza arazo partikularrak eta gizarte gatazkak zorroztu eta kronifikatzea besterik ez da lortuko .
‎4 Lege testu honek Espainiako Zigor Kodearekin 1995 urtean hasitako bideari eutsi nahi dio. Kasu hartan gertatu zen bezala, oraingo honetan ere, oreka egokia lortu nahi izan da terminologia eta diskurtsoaren artean, oreka hori lege testu ororen helburua baita, maiz sarri halakorik erdietsi ez arren. Irizpide berberak erabili dira, orobat, testua zutabe bikoitzean aurkezteko orduan; hartara, ahaleginak egin dira, jardule juridikoak begi bistan izan ditzan jatorrizko testua eta euskarazko bertsioa.
‎Neurria aplikatuko da, adingabea benetan damutu eta barkamena eskatu, eta ofendituak hori onartu eta barkamena ematen duenean. Kaltea konpontzean, aldiz, adostasuna ez da lortzen betetasun psikologikoaren bitartez bakarrik; horrez gain, zerbait gehiago behar da: adingabeak konpromisoa hartzen du biktimarekin edo kaltedunarekin eragindako kaltea konpontzeko, eta konpromiso hori betetzen du, dela gizartearentzako lanak eginez, dela zenbait ekintza burutuz, ekintza horiek subjektuaren beharrizanetara egokiturik eta onuraduna biktima edo kalteduna bera izanik.
‎Tratamendu anbulatorioaren eta gizarte hezkuntzako zereginen artean, desberdintasun argia dago: gizarte hezkuntzako zereginaren helburua da trebakuntza heziketaren bitartez lortzea ; horretarako, ez da metodologia klinikorik erabiltzen, baizik eta psikohezkuntzako orientazioa duena. Tratamendu anbulatorioa uler daiteke, bestalde, gizarte hezkuntzako zeregin berezi moduan, ondo definitutako arazo bati aurre egiteko.
2004
‎Bestalde, alderdiak ez du hitzik eman behar edo zinik egin behar edukiari buruzko agiri, dez, inguruabar hori egiaztatzeko zama du. Horrekin bat etorriz, auzitegiei ahal eta beste idazki eta tresna horien berri izan ez duelako edo horiek lortzea ezinezko izan zaiolako; baina, horren ormena eman zaie agiriak kontuan hartzea komenigarri ez dela erabakitzeko, baldin eta, jarduna aurrera joan ahala, egiaztatu ez badira agirion berri ez izatea eta horiek lortzeko ezintasuna. Agiria aurkeztean gaitzustea edo prozesua luzatzeko asmoa dagoela erabakiz gero, auzitegiak isuna ere ezar dezake.
‎Bestalde, alderdiak ez du hitzik eman behar edo zinik egin behar edukiari buruzko agiri, dez, inguruabar hori egiaztatzeko zama du. Horrekin bat etorriz, auzitegiei ahal eta beste idazki eta tresna horien berri izan ez duelako edo horiek lortzea ezinezko izan zaiolako; baina, horren ormena eman zaie agiriak kontuan hartzea komenigarri ez dela erabakitzeko, baldin eta, jarduna aurrera joan ahala, egiaztatu ez badira agirion berri ez izatea eta horiek lortzeko ezintasuna. Agiria aurkeztean gaitzustea edo prozesua luzatzeko asmoa dagoela erabakiz gero, auzitegiak isuna ere ezar dezake.
‎Aitorpenak jatorri historikoaren zama jasan behar izan du, hein handi batean hori gainetik kentzea lortu badu ere; ondorenez, zin egitearekin nahasi izan da. Horregatik, aitorpenaren ordez, zioei erantzuteak» zekarren zurruntasu alderdien adierazpena ezarri da; adierazpen hori asko urruntzen da «posinetik.
‎Era berean, pertsona juridikoek egindako adierazpena xedatu da, horiek publikoak izan nahiz pribatuak izan. Horrekin guztiarekin lortu da estasunei so egiteaz gain, froga gauzatzean aurkakotasuna eta hur hurrekotasuna bermatzea.
‎Aurretiazko entzunaldian, lehenik, alderdien artean ahaleginak egingo dira prozesua bukaraziko duen hitzarmena edo transakzioa erdiesteko. Hitzarmen hori lortu ezean, prozesuko baldintzei eta eragozpenei buruzko arazoen inguruan ebatziko da, alderdien uziak eta eztabaidaren esparrua behar bezala zehaztuko dira, eta auzilarien arteko hitzarmena erdiesteko saiakera egingo da berriro. Hitzarmenik lortu ezean, eta egitate eztabaidagarriak izanez gero, froga egokiak proposatu eta onartuko dira.
‎Hitzarmen hori lortu ezean, prozesuko baldintzei eta eragozpenei buruzko arazoen inguruan ebatziko da, alderdien uziak eta eztabaidaren esparrua behar bezala zehaztuko dira, eta auzilarien arteko hitzarmena erdiesteko saiakera egingo da berriro. Hitzarmenik lortu ezean, eta egitate eztabaidagarriak izanez gero, froga egokiak proposatu eta onartuko dira.
‎Lege honek arauketa bakarra du gora jotzeko errekurtsoari eta bigarren auzialdiari buruz, araubide aniztasuna bidegabekotzat eta nahasgarritzat jo baita. Babes judizialik azkarrena lortzeko , prozesuaren eta epaiaren seriotasuna gogoan izanik, xedatu da prozesua amaiarazi ez duten ebazpenen aurkako birjartze errekurtsoa ebatzi ondoren, ezin izango dela gora jotzerik jarri, eta egin daitekeen gauza bakarra dela balizko desadostasunari ekitea, lehen auzialdiko epaiaren gaineko errekurtsoa aurkeztean. Gisa horretan, ia ia desagertu dira ebazpen interlokutorioen aurkako gora jotzeak.
‎Gisa horretan, ia ia desagertu dira ebazpen interlokutorioen aurkako gora jotzeak. Gainera, xedapen iragankor egokiarekin lortu nahi da errekurtsoen araubide berri hori ahalik arinen ezartzea.
‎Konstituzioaren 24 artikuluan oinarritutako babes errekurtsoek orain arte asko luzatu dute epai ezeztaezina lortzeko epea. Epe hori gehiegi luzatzen zen, halaber, 1881eko Legearen eta hurrengo eraldaketen araberako jurisdikzio arruntean.
‎Erregela gisa ezin uka daiteke diruzko kondena horien behin behineko betearazpena ezartzea arriskutsua dela, baldin eta behin behineko betearazpenetik onura lortu duenak ezin badu hartutakoa itzuli, behin behinean betearazitako epaia ezeztatuz gero. 1881eko Legearen eta beraren berrikuntzen sistemari helduta, eskatzaileari eskatutako kauzioak arrisku hori ezabatzen zuen, behin behineko betearazpena larregi ixtearen truk.
‎2 Gertaera kaltegarriaren ondoriozko kaltedunak erabat zehaztuta izan edo erraz zehatz daitekeen kontsumitzaile edo erabiltzaile talde bateko kideak direnean, interes kolektibo horien babesa lortzeko legitimazioa dagokie kontsumitzaileen eta erabiltzaileen elkarteei, interes horien defentsan edo babesean diharduten eta legez eratuta dauden erakundeei, bai eta kaltedunen taldeei beraiei ere.
‎Alderdiek transakzio judiziala nahi badute eta euren artean lorturiko akordio edo hitzarmena aurreko paragrafoan ezarritakoarekin bat badator, auziaren gaineko ardura duen auzitegiak akordio edo hitzarmen hura homologatuko du, auziari amaiera emateko.
‎1 Demandaren eta errekonbentzioaren gainean gertatze bidezko inguruabarrak badira, eta, horien ondorioz, babesdatu errekonbentzio egilearenak proze judiziala lortzeko interes legitimoa bertan behera uzten bada, auzi jartzailearen uziak, eta, hala denean, demansutik kanpo betetzeagatik edo beste arrazoi baten ondorioz betetzeagatik, orduan inguruabar hori auzitegiari adieraziko zaio, eta, alderdien arteko akordioa izanez gero, prozesuaren amaiera auto bidez dekretatuko da.
‎2) Bezeroak edo prokuradoreak berak hautatutako abokatuari ematea berari bidali dizkioten edo berak lor ditzakeen agiri, aurrekari edota jarraibide guztiak, ahalordeak hori barnean hartzen duenean, eta ahalorde emailearen interesen defentsan beharrezkoa dena eginez, legeek mandatariari ezarri dioten erantzukizunaren menpe.
‎Interes legitimoa nork egiaztatu eta horrek azter ditzake isilpeko izaerarik ez duten liburu, artxibo eta erregistro judizialak; agiri kautoa edo ziurtagiria ere lor dezake, bere kontura, bertan adierazitako gaiei buruz.
‎6) Abokatu defentsariarentzat egun berean auzitegi ezberdinetan ikustaldirako bi data zehaztu badira, zehaztu orduengatik bietara joatea ezinezkoa izanik, eta abokatu horrek behar bezala egiaztatu badu aldiberekotasuna saihesdu zela, hori lortu gabe , 183 artikuluateko beste data bat zehazten ahaleginren arabera.
‎195 artikulua. Magistratuek auzi paperen edukiari buruzko informazioa lortzea , kide anitzeko auzitegietan
‎Hala ere, gehiegizko hertsatzeak saihestu dira. Oreka lortu nahi da honako hauen artean: batetik, betearazpenaren interesa eta justizia esangura hertsian; eta, bestetik, borondateari eta errealismoari zor zaien begirunea.
‎batetik, betearazpenaren interesa eta justizia esangura hertsian; eta, bestetik, borondateari eta errealismoari zor zaien begirunea. Begirune horren eretzean, ez da ahalegin berezirik egin behar prestazioak derrigorrean lortzeko , baldin eta prestazio horiei badatxezkie borondatezko betepenaren ezaugarri pertsonalak.
‎Lege honek hobetsi du neurri zehatz batzuen ezaugarri orokorrak argi eta garbi finkatzea; izan ere, neurri horiek ezinbesteko gerta daitezke, etorkizuneko epai baten eragingarritasuna ezerezean gera ez dadin. Horrela, legeak baldintza eta eskakizun orokorrak ezarri ditu, kautela neurrien araubide irekia lortzeko , ez, ordea, kopuru mugatuaren edo itxiaren sistema. Dena den, orokortasuna eta zabaltasuna ez dira zehaztugabetasunaren edo zuhurtziagabekeriaren pareko.
‎Horrek, ordea, badu berezitasunik, bidea ixten baitzaio prozesu arruntari. Prozesu arrunt horretan zor bera edo prozesu monitorioko betearazpenetik lor daitekeena itzultzea erreklama daiteke. Auzitan jarduteko aukerak ixtea bat dator, eta koherentea da, zordunak defentsarako duen aukera bikoitzarekin; eta hori, gainera, beharrezkoa da, prozedura monitorioa eragingarri izan dadin.
‎Bigarren eta hirugarren xedapen gehigarrien bitartez lortu nahi da, batetik, etorkizunean munten inguruan egin beharreko eguneratzeak eta egokitzapenak ahalbidetzea, besteak beste, euroa bete betean ezartzeagatik; eta, bestetik, ikustaldiak, entzunaldiak eta agerraldiak jasotzeko baliabide material berriak eragingarriro xedatzea.
‎Arreta bereziarekin aztertu dira Hipoteka Legearen berrikuntzak. Horien bitartez lortu nahi da lege honen arauketa bateratzea Hipoteka Legearen osotasun eta argitasun handienarekin. Halaber, beharrezkoak dira lan eta zigor arloetako prozesu legeen zenbait aldaketa.
‎Hutsune asko betetzeaz gain, enkante bakarra ezarri da. Ezarritako xedapenen bitartez emaitza onuragarriagoa lortu nahi da zordun betearazlearentzat, ahal den neurrian merkatuko arauekin bat etorriz. Gainera, kostu ekonomikoa murrizteko ahaleginak egin dira.
‎2 Legearen aginduz kudeatzaileek eta partaideek izan dezaketen erantzukizunari kalterik egin gabe, edozein kasutan, demandatuak izan daitezke pertsona juridikoak izateko lege eskakizunak bete ez dituzten erakundeak, baldin eta pertsona eta ondare osagai ugariek osatu badituzte halakoak, betiere, helburu zehatza lortzeko .
‎1 Epaiketa hasiko da, onartu frogak gauzatuz, 299 artikulu eta ondorengoetan xedatutakoaren arabera; hala ere, frogaren bat lortzean edo horren jatorrian, oinarrizko eskubideak hautsi direlako zalantza sortu bada edo sortzen bada, orduan lehenengo arazo hori ebatziko da.
‎2 Demanda jarri bada obra berri baten etendurari buruz, izaera sumarioarekin ebazpen judiziala lortzeko , auzitegiak, ikustaldirako zitazioa baino lehenago ere, obraren jabe edo arduradunari berehala zuzenduko dio etendura agindua. Jabe edo arduradun horrek kauzioa eman dezake obra jarraitzeko, eta jada eraikitakoa mantentze aldera beharrezko diren obrak gauzatzeko.
‎Auzitegiaren ebazpenen aurka, horiek frogak ez onartzearen ingurukoak badira, edo, frogak onartzearen ingurukoak izanda ere, oinarrizko eskubideak hautsiz lortu direla salatzen bada, alderdiek protesta aurkez dezakete, bigarren auzialdian euren eskubideak baliatze ondorerako.
‎Gora jotzea ebazteko auzitegi eskudunari auzi paperak igorri ondoren, behin behineko betearazpena eskatzen bada, eskatzaileak lehenago lortu behar du betearazpenerako beharrezko zer izan eta horri buruzko lekukotza.
‎2 Auzitegiak ere galdeketa egin diezaioke lekukoari, behar diren argibideak eta eransketak lortzeko .
‎Artikulu honen 1 paragrafoan xedatutakoa aplikatuz, auzilari galtzaileari kostuak ezartzen bazaizkio, abokatuaren eta tarifapean nahiz arantzelpean ez dauden gainerako profesionalen zerbitzu sarien kopurutik, ordaindu du, bakarrik, prozesuaren munta zein izan eta horren herena baino gehiago ez den guztizko kopurua, erabaki hori lortu duen auzilari bakoitzeko; ondore horietarako soilik, 18 000 euroko balioespena izango dute zenbatetsi ezin diren uziek, salbu eta auzitegiak gaiaren zailtasuna dela-eta besterik xedatzen duenean.
‎3 Halaber, ez dira demandak onartuko, horiei ez bazaizkie batu legeak demanda onartzeko esanbidez galdatu agiriak, edota ez badira ahaleginak egin adiskidetzea lortzeko , edo kasu berezietan galdatu agindeiak, erreklamazioak edo zainpean uzteak egin ez badira.
‎Entzunaldi hori gauzatu behar da, hurrengo artikuluetan xedatutakoaren arabera, zertarako eta prozesuarekin amaituko duen alderdien arteko hitzarmena edo transakzioa lortzen saiatzeko, prozesuak aurrera egitea edota prozesuaren objektuari buruzko epaiarekin amaitzea oztopa dezaketen prozesu arazoak aztertzeko, objektu hori eta alderdien artean gatazka eragiten duten egitezko edo zuzenbideko gaiak zehatz finkatzeko, eta, hala denean, froga proposatu eta onartzeko.
‎Konponketa edo transakzioa lortzen saiatzeko, alderdiak euren kabuz agertzen ez badira, baizik eta euren prokuradorearen bidez, prokuradore horri eman diote uko egiteko, amore emateko edo transakzioa egiteko ahalordea. Alderdiok euren kabuz agertzen ez badira edo ahalorde hori ematen ez badute, entzunaldian ez agertutzat joko dira.
‎415 artikulua. Adiskidetzea edo transakzioa lortzen saiatzea. Largespena, alde biko atzera egitearengatik.
‎Alderdiek adierazten badute ados jarri direla edo berehala adostasuna lortzeko prest daudela, alderdiok prozesuan atzera egin dezakete edo auzitegiari eska diezaiokete hitzarmenaren homologazioa.
‎3 Alderdiek hitzarmenik lortu ez badute edo hori berehala lortzeko prest ez badaude, entzunaldiak aurrera egingo du, ondorengo artikuluetan xedatutakoaren arabera.
‎3 Alderdiek hitzarmenik lortu ez badute edo hori berehala lortzeko prest ez badaude, entzunaldiak aurrera egingo du, ondorengo artikuluetan xedatutakoaren arabera.
‎1 Alderdien arteko adostasuna lortzen ez bada, auzitegiak ebatziko du, ondorengo artikuluetan xedatutakoaren arabera, prozesuak modu egokian aurrera egitea eta edukiaren gaineko epai bidez amaitzea oztopa dezaketen inguruabarrei buruz, eta, batez ere, ondorengoei buruz:
‎1 Alderdietako batek ulertzen badu, onartutako frogaren bat lortzeko unean edo frogaren jatorrian, oinarrizko eskubideak hautsi direla, berehala alegatu du hori, gainerako alderdiei, hala badagokie, helaraziz.
‎1 Froga zein auzitegik agindu eta auzitegi horretako idazkariaren zaintzapean geratuko dira froga aurreratuek osatu agiriak eta gainerako konbentzimendu piezak edo froga horietatik lortutakoak , baita gauzatu froga jarduna eta horren emaitzak zehatz mehatz erakusten dituzten materialak ere; hala izango da demanda aurkeztu arte, eta haiek guztiak horri batuko zaizkio, edo horiek kontuan hartzeko eta balioesteko prozesu unea heldu arte.
‎Artikulu honen aurreko paragrafoetan esanbidez zehaztu ez den bitartekoren baten bidez egitate garrantzitsuen inguruan egiazkotasuna lor badaiteke, auzitegiak, alderdiak hala eskaturik, froga gisa onartuko du hori, kasuan kasuan beharrezko diren neurriak hartuz.
‎5) Auzitegian bertan filmazio, grabazio edo antzeko beste tresnen bitartez lortutako hitzak, irudiak eta soinuak erreproduzitzea.
‎3 Demandatzaileak zein aditu izendatu eta horrek idatzitako irizpenak demandari batu dakizkiokeela ulertuko da, salbu eta demandatzaileak behar bezala egiaztatu duenean bere eskubidea defendatzeko demanda aurkeztu behar izan duela, eta ezin izan duela aurkezpen hori atzeratu, adituaren irizpena lortu arte .
‎4 Demanda idatziz erantzun beharreko epaiketetan, demandatuak ezin badu idatzizko irizpenik ekarri, demandaren erantzunarekin batera, orduan egiaztatu du erantzuteko epean, irizpenok eskatu eta lortzea ezinezkoa dela.
‎Alderdiek demanda edo erantzunarekin batera ezin badituzte ekarri eurek izendatu adituek egindako irizpenak, haztuko dituzte eurek kasuan kasuan ba orduan demandan edo erantzunean zeliatu nahi dituzten irizpenak. Irizpenok lortu bezain laster ekarri behar dituzte, aurkako alderdiari helarazteko, betiere epaiketa arrunta baino lehenagoko entzunaldia hasi baino lehen edo hitzezko epaiketako ikustaldiaren aurretik.
‎2 Izendatutako adituak onarpena eragozten duen arrazoi zuzena eman, eta auzitegiak arrazoi hori behar bestekotzat jotzen badu, zerrendan hurrengoa nor izan eta horrek ordeztuko du izendatutako aditua, eta horrela, hurrenez hurren, adituaren izendapena lortu arte .
‎Auzitegiak agin dezake azterketaren eragingarritasuna lortzeko beharrezko diren neurrietatik edozein, kasurako, aztertu beharreko tokian sartzeko agindua edo aztertu beharreko objektua edo pertsona zein tokitan egon eta bertara sartzekoa.
‎Aurreko baliabide edo tresnen bitartez grabatu edo aldez aurretik jasotakoa erreproduzitzeko modukoa bada, kautotasun bermeak izanik, kopia hori zein alderdiren interesekoa izan, eta alderdi horrek auzitegiari eska diezaioke kopia, eta berarengandik lortu ere, alderdi horren kontura.
‎1) Demandaren nahiz erantzunaren, edo, hala denean, epaiketa baino lehenagoko entzunaldiaren ondorengo data dutenean horiek, betiere agiri, bitarteko edo tresnok ezin izan badira prestatu edo lortu prozesuko une horiek baino lehenago.
‎3) Alderdiari egotzi ezin dakizkiokeen arrazoien ondorioz, agiri, baliabide edo tresnak ezin izan direnean lehenago lortu , baldin eta 265 artikuluaren 2 paragrafoko zehaztapena, edo, hala denean, lege honen 265 artikuluaren lehen paragrafoko 4 zenbakian aipatu iragarpena garaiz egin badu alderdiak.
‎2 Alderdiei ez zaizkie jatorrizko auzi paperak emango; hala ere, alderdiok, euren kontura, idazki edo agiriren baten kopiak lor ditzakete.
‎1 Frogaren objektu izango dira prozesuan lortu nahi den babes judizialari lotutako egitateak.
‎...n erantzunean alegatu bada prozedura desegokia dela, eta alegazio horren oinarria bada auzigaiaren balioari buruz dagoen desadostasuna, edo demandaren interes ekonomikoa legezko erregelen arabera zenbatzeko era, orduan auzitegiak alderdiak entzungo ditu entzunaldian, eta berehala bidezkoa dena ebatziko du; horrelakoetan, auzitegiak, hala denean, eutsiko dio alderdiek auzigaiaren balioaren inguruan lor dezaketen hitzarmenari.
‎Auzigaiaren balioari buruz hitzarmenik lortzen ez bada, auzitegiak, entzunaldian bertan, bidezkoa dena erabakiko du, ahoz eta zioak emanez. Horretarako, kontuan izango ditu alderdiek ekarri agiriak, txostenak eta balioa zenbatzeko erabilgarri izan daitezkeen osagaietatik beste edozein.
‎Ikuspuntu horretatik, begi bistakoa da katedratik eta lanbide juridikoetatik hainbat ahots entzun izan direla aipatu legea, egun Espainian indarrean dagoena, lortu arte . Hori dela eta, lege berria urte luzeetan igarri eta sustatutako eraldaketaren fruitua da.
‎Lege berri horrek indargabetu eta ordeztu egiten du ehun urte baino gehiagoko testu bat, alegia, Prozedura Zibilaren aurreko Legea, 1881 urteko otsailaren 3ko Errege Dekretuak onetsia. Lege berriak eutsi egiten dio 1978 urteko Konstituzioaren 24 artikuluak finkatutako ildoari; artikulu horren arabera, gizabanako guztiek eskubidea dute, babes judizial eragingarria lortzeko . Horregatik, lege berriaren asmoa da estatuaren itxuraketa politiko eta konstituzio itxuraketa berria aintzat hartzea.
‎3 Lekukotza eman eta hurrengo hamar egunetan, hori eskatu alderdiak kexa errekurtsoa aurkeztu du organo eskudunean, lortutako lekukotza ekarriz.
‎1) Epai irmoa eman ondoren, agiri erabakigarriak berreskuratu edo lortu badira, horiek ezinbesteko kasuarengatik edo epaia aldeko izan duen alderdiaren erruz erabili ezin izan badira.
‎3) Transakzio judizialak eta prozesuan lortutako hitzarmenak onetsi edo homologatzen dituzten ebazpen judizialek; hala behar bada, jardunaren lekukotza ere ekarriko da, ebazpenon eduki zehatza jasotzeko.
‎Epaian, eta transakzio judiziala nahiz prozesuan lortutako hitzarmena onetsi duen ebazpen judizialean, bai eta tartekaritza ebazpenean ere, zein akzio betearazle oinarritu eta hori iraungiko da, epaia edo ebazpena irmo bihurtu eta hurrengo bost urteetan, kasuan kasuko demanda betearazlea jarri ez bada.
‎Aurreko artikuluan aipatu kasuetan izan ezik, lehen auzialdian emandako kondena epaian bere aldeko erabakia nork izan, eta horrek eska eta lor dezake, aldi berean kauziorik eman gabe, epaia behin behinean betearaztea. Behin behineko betearazpena egingo da, hurrengo artikuluetan ezarritakoaren arabera.
‎2 Errekurtsogileak ezin izan badu 481 artikuluan aipatu epaiaren ziurtagiria lortu , aurreko paragrafoan ezarri auzi paperen igorpena egingo da. Ziurtagiria luzatzeko ezezkoa edo erresistentzia diziplina bidez zuzenduko da, eta, beharrezkoa bada, kasazio salak ziurtagiri hori erreklamatuko dio berori luzatu behar duen auzitegiari edo auzitegiei.
‎4 Aitatasun edo amatasun froga biologikoa egiteari ezetza emateak, hori justifikaziorik gabekoa bada, auzitegiari ahalbidetuko dio erreklamatu seme alabatasuna adieraztea, betiere aitatasunaren edo amatasunaren aldeko beste zantzu batzuk daudenean eta beste bidesunaren froga lortu ez denean. batzuk erabiliz aitatasunaren edo amata
‎1 Ezkontza deuseztasuna, banantzea edo dibortzioa lortzeko demanda jarri nahi duen ezkontideak eska ditzake Kode Zibilaren 102 eta 103 artikuluetan aipatu ondore eta neurriak, bere egoitzari dagokion auzitegian.
‎1 Ezkontza deuseztasuna, banantzea edo dibortzioa eskatu duen ezkontideak demandan egoki dena eska dezake hartu beharreko behin behineko neurriei buruz, neurriok aldez aurretik hartu ez badira. Halaber, bi ezkontideek arazo horien inguruan lortutako hitzarmena auzitegiari aurkez diezaiokete, auzitegiak hori onets dezan. Hitzarmen hori ez da loteslea izango, alderdi bakoitzaren uziekiko, ezta behin betiko neurrien inguruan auzitegiak har dezakeen erabakiarekiko ere.
‎Ezkontideek, auzitegiari aurkez diezazkiokete deuseztasunaren, banantzearen edo dibortzioaren ondorioak arautzeko zein hitzarmen lortu eta horiek. Halaber, ezkontideek hitzarmen horien bidezkotasuna zehazteko komenigarritzat jotzen duten froga proposa diezaiokete auzitegiari.
‎2) Adingabetasunaren ondoriozko ezkontza deuseztasunari buruzko prozesuetan, deuseztasun akzioa egikaritu badu adingabe zela, ezkondutako ezkontideak adin nagusitasuna lortu ondoren .
‎Ezgaitua epaiketan agertzeko gaitasunaz gabetua izan bada, epailearen esanbidezko baimena lortu du prozesuan bere kabuz jarduteko.
‎Fiskaltza ere deituko da, horrek ordezka ditzan jarauntsian interesa izan baina ordezkaritza legitimorik ez duten adingabe edo ezgaituak eta toki ezezagunean dauden absenteak. Fiskalgabeek edo ezgaituek legezko ordezkatzaren ordezkaritza bukatuko da, adinria edo defendatzaile judiziala lortzen dutenean eta absenteak epaiketan agertzen direnean edo horiei zitazioa zuzenean egin dakiekeenean, nahiz eta gero berriro absente egon.
‎Batzan kontularia izendatzeko hitzarmenik ez bada lortzen , kontularia zozketa bidez izendatuko da, 341 artikuluan xedatutakoaren arabera. Halakoetan, kontulari hori izendatuko da jarduneko abokatu direnen artetik, abokatu horiek, gaiaren inguruko jakite berezia izateaz gain, bulego profesionala badute epaiketa egingo den tokian.
‎1 Zatiketa eragiketak alderdiei helaraziko zaizkie, eta alderdiok epatuko dira, hamar eguneko epean aurka jar daitezen. Epe horretan, alderdiek auzi paperak eta zatiketa eragiketak azter ditzakete idazkaritzan, baita eurek eskatu kopiak lortu ere, kopiok euren kontura izan arren.
‎Agerraldian interesdunek eragindako arazo guztien gaineko adostasuna lortuz gero, erabakitakoa betearaziko da, eta hitzartutako aldaketak egingo ditu kontulariak zatiketa eragiketetan. Auzitegiak aldaketok onetsiko ditu, artikulu honen 2 paragrafoan xedatutakoaren arabera.
‎1) Inbentariora zein fruitu eta beste ondasun higigarri bildu eta horien salmentatik lortutako ekoizkin likidoaren %2.
‎2) Ondasun higiezinen salmentatik eta edozein motatako baloreak kobratzetik lortutako ekoizkin likidoaren %1.
‎3) Efektu publikoen salmentatik lortutako ekoizkin likidoaren% 0,5.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
lortu 429 (2,82)
lortzeko 330 (2,17)
lortzen 169 (1,11)
lortutako 166 (1,09)
lortzea 68 (0,45)
lor 58 (0,38)
lortuko 31 (0,20)
lorturiko 23 (0,15)
lortu arte 20 (0,13)
lortuz 11 (0,07)
lortu gabe 9 (0,06)
Lortutako 7 (0,05)
lortu ondoren 6 (0,04)
lortuta 6 (0,04)
lortzean 6 (0,04)
lortutakoak 5 (0,03)
lortuz gero 5 (0,03)
lortzera 4 (0,03)
Lortu 3 (0,02)
lortutakoa 3 (0,02)
lortzeagatik 3 (0,02)
lortutakoan 2 (0,01)
Lor 1 (0,01)
Lortzen 1 (0,01)
lortu arren 1 (0,01)
lortu aurretik 1 (0,01)
lorturikoak 1 (0,01)
lortutakoari 1 (0,01)
lortze aldera 1 (0,01)
lortzeari 1 (0,01)
lortzekotan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
lortu nahi 71 (0,47)
lortu ez 69 (0,45)
lortu ezan 36 (0,24)
lortu eskubide 33 (0,22)
lortu asmo 30 (0,20)
lortu ahal 24 (0,16)
lortu behar 20 (0,13)
lortu ezean 20 (0,13)
lortu irabazi 19 (0,13)
lortu onura 17 (0,11)
lortu zenbateko 15 (0,10)
lortu errenta 13 (0,09)
lortu emaitza 12 (0,08)
lortu aukera 10 (0,07)
lortu kopuru 10 (0,07)
lortu akordio 8 (0,05)
lortu datu 6 (0,04)
lortu informazio 6 (0,04)
lortu jardun 6 (0,04)
lortu modu 6 (0,04)
lortu betebehar 5 (0,03)
lortu froga 5 (0,03)
lortu prezio 5 (0,03)
lortu ahalegin 4 (0,03)
lortu beharreko 4 (0,03)
lortu den 4 (0,03)
lortu edota 4 (0,03)
lortu ere 4 (0,03)
lortu helburu 4 (0,03)
lortu hitzarmen 4 (0,03)
lortu ondare 4 (0,03)
lortu ados 3 (0,02)
lortu beharrezko 3 (0,02)
lortu bideratu 3 (0,02)
lortu diru 3 (0,02)
lortu egin 3 (0,02)
lortu egoki 3 (0,02)
lortu ekoizkin 3 (0,02)
lortu epai 3 (0,02)
lortu erabili 3 (0,02)
lortu eragotzi 3 (0,02)
lortu etekin 3 (0,02)
lortu ezin 3 (0,02)
lortu ezinbesteko 3 (0,02)
lortu gero 3 (0,02)
lortu guzti 3 (0,02)
lortu halako 3 (0,02)
lortu indarkeria 3 (0,02)
lortu interes 3 (0,02)
lortu laguntza 3 (0,02)
lortu puntu 3 (0,02)
lortu saiatu 3 (0,02)
lortu tresna 3 (0,02)
lortu zenbait 3 (0,02)
lortu ahalbidetu 2 (0,01)
lortu arazo 2 (0,01)
lortu aulki 2 (0,01)
lortu baliatu 2 (0,01)
lortu beharrizan 2 (0,01)
lortu bera 2 (0,01)
lortu berdintasun 2 (0,01)
lortu beste 2 (0,01)
lortu boto 2 (0,01)
lortu demanda 2 (0,01)
lortu erregistro 2 (0,01)
lortu eskatu 2 (0,01)
lortu ezgaitasun 2 (0,01)
lortu ezinezko 2 (0,01)
lortu frogatu 2 (0,01)
lortu fruitu 2 (0,01)
lortu funts 2 (0,01)
lortu legitimazio 2 (0,01)
lortu nahiz 2 (0,01)
lortu prest 2 (0,01)
lortu produktu 2 (0,01)
lortu prozesu 2 (0,01)
lortu sarrera 2 (0,01)
lortu teknika 2 (0,01)
lortu transakzio 2 (0,01)
lortu uzta 2 (0,01)
lortu Europa 1 (0,01)
lortu abizen 1 (0,01)
lortu adierazle 1 (0,01)
lortu administrazio 1 (0,01)
lortu adostasun 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
lortu ez ukan 26 (0,17)
lortu nahi ukan 18 (0,12)
lortu behar ukan 7 (0,05)
lortu irabazi hiru 6 (0,04)
lortu irabazi bi 4 (0,03)
lortu ados etorri 3 (0,02)
lortu akordio ez 3 (0,02)
lortu ekoizkin likido 3 (0,02)
lortu eskubide funtsezko 3 (0,02)
lortu eskubide kendu 3 (0,02)
lortu halako erabaki 3 (0,02)
lortu indarkeria bide 3 (0,02)
lortu irabazi garrantzi 3 (0,02)
lortu irabazi zenbateko 3 (0,02)
lortu jardun burutu 3 (0,02)
lortu onura hori 3 (0,02)
lortu zenbait proposamen 3 (0,02)
lortu ahalegin egin 2 (0,01)
lortu asmo ez 2 (0,01)
lortu aukera galdu 2 (0,01)
lortu baliatu ezan 2 (0,01)
lortu betebehar salbuetsi 2 (0,01)
lortu bideratu politika 2 (0,01)
lortu demanda jarri 2 (0,01)
lortu edota edozein 2 (0,01)
lortu emaitza aipatu 2 (0,01)
lortu eskubide urratu 2 (0,01)
lortu ezan bera 2 (0,01)
lortu ezan eurak 2 (0,01)
lortu froga guzti 2 (0,01)
lortu funts eurak 2 (0,01)
lortu hitzarmen onetsi 2 (0,01)
lortu informazio zabaldu 2 (0,01)
lortu nahi bada 2 (0,01)
lortu nahiz hartu 2 (0,01)
lortu ondare garbi 2 (0,01)
lortu ondare irabazi 2 (0,01)
lortu onura ekonomiko 2 (0,01)
lortu transakzio nahiz 2 (0,01)
lortu uzta eman 2 (0,01)
lortu zenbateko ez 2 (0,01)
lortu zenbateko likido 2 (0,01)
lortu adierazle eman 1 (0,01)
lortu adostasun ario 1 (0,01)
lortu ahalegin baino 1 (0,01)
lortu akordio bi 1 (0,01)
lortu akordio onartu 1 (0,01)
lortu akordio txosten 1 (0,01)
lortu arazo berezi 1 (0,01)
lortu arazo egon 1 (0,01)
lortu asmo beste 1 (0,01)
lortu asmo edozein 1 (0,01)
lortu asmo Parlamentua 1 (0,01)
lortu aukera eman 1 (0,01)
lortu aukera ohar 1 (0,01)
lortu aukera ukan 1 (0,01)
lortu aulki bakoitz 1 (0,01)
lortu behar adinako 1 (0,01)
lortu behar beharrezko 1 (0,01)
lortu behar ere 1 (0,01)
lortu beharreko babes 1 (0,01)
lortu beharreko emaitza 1 (0,01)
lortu beharreko helburu 1 (0,01)
lortu beharreko sarrera 1 (0,01)
lortu beharrizan prozesu 1 (0,01)
lortu bera talde 1 (0,01)
lortu berdintasun printzipio 1 (0,01)
lortu beste agerraldi 1 (0,01)
lortu beste bide 1 (0,01)
lortu betebehar ezarri 1 (0,01)
lortu boto beste 1 (0,01)
lortu datu bera 1 (0,01)
lortu datu erakutsi 1 (0,01)
lortu datu guzti 1 (0,01)
lortu datu hartu 1 (0,01)
lortu datu tributu 1 (0,01)
lortu diru administrazio 1 (0,01)
lortu diru nola 1 (0,01)
lortu diru sarrera 1 (0,01)
lortu edota onura 1 (0,01)
lortu edota transferentzia 1 (0,01)
lortu egin beharreko 1 (0,01)
lortu egoki den 1 (0,01)
lortu emaitza baino 1 (0,01)
lortu emaitza ere 1 (0,01)
lortu emaitza eskuratu 1 (0,01)
lortu emaitza jaso 1 (0,01)
lortu emaitza komunikatu 1 (0,01)
lortu emaitza kontu 1 (0,01)
lortu emaitza orokor 1 (0,01)
lortu emaitza oso 1 (0,01)
lortu epai arin 1 (0,01)
lortu epai probidentzia 1 (0,01)
lortu erabili behar 1 (0,01)
lortu erregistro publizitate 1 (0,01)
lortu errenta aitorpen 1 (0,01)
lortu errenta bakarrik 1 (0,01)
lortu errenta hori 1 (0,01)
lortu errenta izoztu 1 (0,01)
lortu eskatu ahal 1 (0,01)
lortu eskubide aipatu 1 (0,01)
lortu eskubide berme 1 (0,01)
lortu eskubide ere 1 (0,01)
lortu eskubide ez 1 (0,01)
lortu eskubide gertatu 1 (0,01)
lortu eskubide hori 1 (0,01)
lortu eskubide jaso 1 (0,01)
lortu eskubide konstituzio 1 (0,01)
lortu eskubide zapuztu 1 (0,01)
lortu etekin zati 1 (0,01)
lortu Europa erkidego 1 (0,01)
lortu ez arren 1 (0,01)
lortu ez bada 1 (0,01)
lortu ezan administrazio 1 (0,01)
lortu ezan agiri 1 (0,01)
lortu ezan akordio 1 (0,01)
lortu ezan atxiloketa 1 (0,01)
lortu ezan batza 1 (0,01)
lortu ezan berori 1 (0,01)
lortu ezan datu 1 (0,01)
lortu ezan epaile 1 (0,01)
lortu ezan fideikomiso 1 (0,01)
lortu ezan foro 1 (0,01)
lortu ezan funts 1 (0,01)
lortu ezan gizarte 1 (0,01)
lortu ezan hasiera 1 (0,01)
lortu ezan hitzarmen 1 (0,01)
lortu ezan merkataritza 1 (0,01)
lortu ezan onura 1 (0,01)
lortu ezean zigor 1 (0,01)
lortu ezgaitasun ekarri 1 (0,01)
lortu froga baliogabe 1 (0,01)
lortu froga deusez 1 (0,01)
lortu froga ez 1 (0,01)
lortu frogatu behar 1 (0,01)
lortu fruitu guzti 1 (0,01)
lortu fruitu zati 1 (0,01)
lortu gero soilik 1 (0,01)
lortu guzti ere 1 (0,01)
lortu guzti konstituzio 1 (0,01)
lortu helburu huts 1 (0,01)
lortu hitzarmen auzitegi 1 (0,01)
lortu hitzarmen ezarri 1 (0,01)
lortu informazio ari 1 (0,01)
lortu informazio egon 1 (0,01)
lortu informazio ezin 1 (0,01)
lortu informazio osasun 1 (0,01)
lortu interes egon 1 (0,01)
lortu interes legitimo 1 (0,01)
lortu interes ukan 1 (0,01)
lortu irabazi parte 1 (0,01)
lortu jardun begira 1 (0,01)
lortu jardun egon 1 (0,01)
lortu kopuru alderdi 1 (0,01)
lortu kopuru batu 1 (0,01)
lortu kopuru itzuli 1 (0,01)
lortu kopuru nahiko 1 (0,01)
lortu kopuru sartu 1 (0,01)
lortu kopuru zein 1 (0,01)
lortu laguntza eman 1 (0,01)
lortu legitimazio egon 1 (0,01)
lortu legitimazio zabaldu 1 (0,01)
lortu modu ere 1 (0,01)
lortu modu on 1 (0,01)
lortu nahi den 1 (0,01)
lortu onura azken 1 (0,01)
lortu onura ere 1 (0,01)
lortu onura onura 1 (0,01)
lortu prest egon 1 (0,01)
lortu prest ez 1 (0,01)
lortu prezio balore 1 (0,01)
lortu prezio erabili 1 (0,01)
lortu prezio ugazaba 1 (0,01)
lortu prezio zainpe 1 (0,01)
lortu produktu eduki 1 (0,01)
lortu produktu ere 1 (0,01)
lortu prozesu judizial 1 (0,01)
lortu prozesu une 1 (0,01)
lortu puntu guzti 1 (0,01)
lortu puntu zati 1 (0,01)
lortu puntu zehaztu 1 (0,01)
lortu sarrera kontu 1 (0,01)
lortu teknika ere 1 (0,01)
lortu tresna bihurtu 1 (0,01)
lortu tresna egoki 1 (0,01)
lortu tresna oso 1 (0,01)
lortu zenbateko besteko 1 (0,01)
lortu zenbateko bi 1 (0,01)
lortu zenbateko egotzi 1 (0,01)
lortu zenbateko egozketa 1 (0,01)
lortu zenbateko erabilera 1 (0,01)
lortu zenbateko estatu 1 (0,01)
lortu zenbateko hedatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia