2001
|
|
Etorkizunari begira, haragiaren komertzializazioa
|
lortzeko
administrazioa burutzen ari den ahaleginaren alde gaude gu; bene benetan. Kontsumitzaileek eskuratzen dituzten jakien ezaugarri nagusiak ezagutzeko aukera ematen duen etiketa baten aldeko araudi bermagarri baten alde gaudelako.
|
2004
|
|
Horren aurrekariak 1984koak dira, urte horretan onartu baitzen Galiziako kontsumitzaile eta erabiltzaileen estatutua. Arlo horretako eskumenak Galiziako Kontsumo Institutuak hartu zituen bere gain 1994an, erakunde autonomo gisa, kontsumitzailearen eta erabiltzailearen informazio eta defentsa hobea eta eraginkorragoa
|
lortzeko
administrazio egitura ezartzen baitu. Lege xedapen berriaren arabera, antolakuntza esparru horretan merkatua kontrolatzeko funtsezko pieza kontsumo ikuskaritza da, merkatuaren konplexutasun handiagoa eta egungo ekonomia globalizatua, profesionalizatuagoa eta espezializatuagoa kontuan hartuko dituena.
|
2008
|
|
Administrazioaren pribilejio egoera hori mugatzeko, Zuzenbidezko Estatuaren printzipioak ezarri dira. ...ministrazioak Zuzenbidearen eta legearen menpe jardun behar du beti (Konstituzioaren 103 art.); administrazio jarduera auzitegiek kontrolatzen dute (106.1 art.); Administrazioak ondare erantzukizuna du, berak sortzen dituen kalteen gain (106.2 art.); eta, amaitzeko, auzitegiek benetako babesa eskaini behar dute (24 art.). Dena den, eta printzipio horiek gorabehera, oraindik ez da benetako orekarik
|
lortu
Administrazioaren eta norbanakoen artean.
|
2009
|
|
Espainiako aginteak luzaz gauzak zeuden bezala utzi ditu, artxiboak egoera kaskarrean, dokumentuak mantentzeko baldintzak egokitu gabe, artxibo militar zaharkituetan, eta informazioa zentralizatzeko eta sailkatzeko indarrik egin gabe, bitartean biktimen jakiteko eskubidea laguntzeko dokumentuak betiko galdu direlarik22 Nahastutakofitxak, galdutakoak, faltsifikatuak... denetarik dago. Utzikeria horri gehitu beharzaio biktimentzat informazioa
|
lortzeko
administrazioak jarritako oztopoak, askotanarbitrarioak eta lege oinarri gabekoak. 2007ko legeko 20 artikuluan23 Estatuaknolazpait bere gain hartzen du betebehar hori Memoria Historikoaren DokumentuZentroa sortuz Salamancan, klasifikazio eta kontserbatze, baina baita ere zentralizazioaren helburu eztabaidatuekin.
|
2010
|
|
Kasu horretan, eta aurretik inbentario bat eginda, organo jurisdikzionalak ondasunen edukitza betearazleari erraztuko dio, administrazio hori hark egoki deritzenei jakinaraziz (PZLren 676 art.). Ordainketarako egiten den administrazio hori betearazleak eta betearaziak adostutakoarekin bat egingo da, eta hitzarmenik ezean, ondasunak herrialdeko ohiturarekin bat administratuko direla ulertuko da (PZLren 677 art.), eta betiere betearazleak bere burua behartuko du urtero eta administrazioaren azkenean hari buruzko kontuak ematera (PZLren 678 eta 680 art.). Administrazioa exekutatzaileak bere kreditua, interesak eta kostuak administratutako ondasunen etekinekin kobratu duenean bukatuko da. Memento horretan ondasunak betearaziaren eskuetara bueltatuko dira (PZLren 680.1 art.). Gainera, betearaziak edozein mementotan zorrari geratzen zaiona ordainduz ere bere ondasunak eskuratuko ditu (PZLren 680.2 art.). Betearazleak ez badu bere eskubidearen asetzea
|
lortzen
administrazioaren bidez, auzitegiari eskatu dio horri bukaera emateko eta beste baliabide batzuen bitartez derrigorrezko eskualdaketa egiteko (PZLren 680.3 art.).
|
2012
|
|
Baina zuzenbide publikoaren alorrean, administrazio publikoa antolatzeko esparruan, desberdintasunik izateko eremua ere izan zitekeen. Egin beharreko foru moldaketaren bidezko harmonizazioa behin
|
lortu ondoren
administrazioan eta gobernu eran desberdintasunak izateko gaitasuna onartzen zuten. Antolaketa administratibo eta publikoan, foruen ondoriozko erakundetzea, etorkizunean aztergai izatea proposatzen zuten.
|