2000
|
|
Nazionalismo eta hizkuntzaren arteko lotura ez da nahitaezkoa, eta
|
badakigu
hizkuntz arazoari emandako, irtenbideek? –Irlandaren edo Eskoziaren kasuan, adibidez?
|
2002
|
|
Hiru eragile horiek modu batera edo bestera mundukohiztunengan eta hizkuntzetan eragiten ari dira, eta, ondorioz, hizkuntzekinerlazionatutako kontzeptuak ere aldatzen ari zaizkigu, didaktika barne. Horienartean ditugu eleaniztasunaren kontzeptua, giro hizkuntzaren kontzeptua, lehenengo eta bigarren hizkuntzen kontzeptuak, etab. Alabaina, zoritxarrez, oraindik ez
|
dakigu
hizkuntzetan nolako eragina izango duten fenomeno horiekguztiek, ez hizkuntza handietan ezta txikietan ere. Momentuz, inor ez da ausartzenesatera hizkuntza txikiekin zer gertatuko den eta entzuten ditugun iritziak motaguztietakoak dira.
|
2007
|
|
nolabait gainezarri egiten zaio hiztunari bere edukitasun eta forma guztiarekin), eta hala ere hiztun bakoitzak bere bere hizkuntza dizu, berak sortzen dizu (hizkuntza pentsatzea kontrarioak pentsatzea da). Jakin ere ez
|
dakigu
hizkuntza bat, baizik eta hitz egiten dakigu.
|
2008
|
|
Esku hartze programa bat hasi aurretik, normala zer den jakin behar da. Hau da, programa bat diseinatzeko, nahitaezkoa da
|
jakitea
hizkuntza jabekuntzaren prozesua normalean nola gertatzen den.
|
2009
|
|
Hori argi eta garbi geratzen da, esate baterako, Xabier Aranburuk 1977an Euskaltzaindiarentzat apailaturiko «Euskara erdal egunkarietan» txostentxoan. Beste datu deigarri batzuk ere ageri dira bertan; adibidez, Hegoaldeko egunkarietan beharrean ziharduten 178 kazetarietatik zazpik baino ez zekitela euskaraz (egunkari horietako zuzendariei dagokienez, berriz, bakar batek ere ez
|
zekien
hizkuntza hori).
|
2011
|
|
Ø: ez
|
dakite
hizkuntza.
|
|
Curriculumari dagokionez, lehen hizkuntzaren curriculuma berbera izaten du murgilketak (Johnson eta Swain, 1997). Gurasoen nahia eta erabakia ezinbesteko baldintza dira haurrak etxekoa ez duten hizkuntzan eskolatzeko eta murgilketa bidez haurrek bigarren hizkuntzan egindako lorpenak modu oso positiboan baloratzen dira, ez bakarrik haurraren etxean (gurasoek pozik hartzen dute eurek ez
|
dakiten
hizkuntza bat seme alabek eskolaren bidez ikastea), baizik eta, oro har, gizarte osoan (Idiazabal, 2003).
|
2014
|
|
Iritzi horietan, jakina, euskal musikareninguruko gogoeta txikienarik ere ez, esparru horri loturiko ezertxo ere ez, euskarazko sorkuntzaz ari naiz?. Eta jakina,
|
badakigu
hizkuntzak baduelaeraginik musikan, ez bakarrik hizkuntza bakoitzak musikalitate bat duelako, baiziketa hizkuntza bakoitzak musika tradizio batzuk ere badituelako. Hamabost bat urteberanduago, Zuloak dokumentalaren aurkezpen orrian Fermin Muguruzak tradiziohori aipatzen du Zuloak musika taldearen ekarpena goratzeko, eta Jauko barik eremusika tradizio horretan kokatzen du43 Dokumental horren ekarpen handiena hauda:
|
|
Esku hartze programa bat hasi aurretik, normala zer den jakin behar da. Hau da, programa bat diseinatzeko, nahitaezkoa da
|
jakitea
hizkuntza jabekuntzaren prozesua normalean nola gertatzen den.
|
2017
|
|
Gorago errana izan den bezala,
|
badakigu
hizkuntzak aldatzen direla, baina lan honen helburuaizanen da jakitea zerk aldaratzen duen eta zein aldagaik duen influentzia gehienik hizkuntza horienaldatzeko. Hemen nahia zen gaurko gizartearen argazki baten hartzea, eta horren ondotik, gaurkodatuen ateratzea eta analizatzea.
|
|
Hori guztia aintzat harturik, artikulu honetan hiztun eleanitzek hizkuntza batetik besteraegiten dituzten transferentziak behatu eta analizatuko dira
|
dakizkiten
hizkuntzen artekoharremanak aztertzeko.
|
|
Pertsona eleaniztunak aurretiaz garatutako errekurtso linguistikoez baliatzen dira egoerakomunikatiboei aurre egiteko,
|
dakizkiten
hizkuntzen aurre ezagupenen bitartez mezuak ulertuz etahauek ekoizteko gaitasuna lortuz. Hori dela eta, ama hizkuntza eta bigarren hizkuntzaren aztarnaknabarmenak izaten dira H3a erabiltzean (Sagasta, 2003b).
|