Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2007
‎Lehen Hezkuntzako laugarren kurtsoko (bederatzi urtetik hamarrera) ikasle espainiarren %28k ulermen maila txikia dute, Pirls Txostenak (Irakurketaren Ulermenean Aurrerapenari buruzko Nazioarteko Azterlana) 2006 urteari dagokionaren arabera. Txostenaren batezbestekoa% 24 da egoera horretan dauden ikasleen portzentajea. Horrek esan nahi du espainiarren batez besteko irakurketa errendimendua (513 puntu) nazioarteko batez bestekoaren gainetik dagoela (500 puntu).
2009
‎Desberdintasun bakarra da Pedro, besteek ez bezala, irakasle batekin hasiko dela etxetik, gaixotasun arrazoiak direla eta, hiru hilabetez egon behar baitu gaixorik etxean; baina emaitza bera izango da, aldi hori igaro ondoren, Pedro ikaskideekin normaltasun osoz sartu ahal izango baita, inolako atzerapenik erakutsi gabe. Gaur egun, egoera horretan dauden ikasleak ez daude desabantaila egoeran ikaskideekiko. Espainian, Pedroren eta ia mila haur gehiagoren kasua posible da hainbat autonomia erkidegok abian jarritako etxez etxeko hezkuntza arretako programei esker, zenbait GKErekin eta haur gaixoak dituzten guraso elkarterekin lankidetzan.
‎Horren ondorioz, ikaskideekiko hezkuntza atzerapen handia izaten zuten, eta, kasu askotan, eskola porrota izaten zen. Orain, egoera horretan dauden ikasleak ez daude jada desabantaila egoeran ikaskideen aurrean, programa horien bidez bermatzen baita ikaslearen irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuaren jarraipena, bere behar pertsonaletara egokitua. Hezkuntza arreta Programa horien helburu nagusia da haur gaixoen isolamendua saihestea, bai hezkuntzan bai gizartean, eta, une horietan behar duten laguntza psikologikoaz gain, etengabeko konexioa eskaintzea ikastetxearekin, gero berriz lanean has daitezen.
‎Orain, hiru aukera dituzte kasu horretan dauden ikasleek: maila osoa berriz egin gainditutako irakasgaien kalifikazioa gorde gabe; maila osoa egin berriro, gainditutakoen kalifikazioak gordeta, eta gero altuena erabili batez bestekoa egiteko; edo gainditu gabekoak soilik egin berriro, ikastetxeak aholkatutako beste batzuekin batera.
2010
‎Ikasle horiek adi egon behar dute unibertsitate bakoitzeko itxarote zerrenden hurrenez hurreneko esleipenak argitaratzeari eta horietako bakoitzerako ezarritako matrikulazio epeei (kasu askotan, egun bakarrekoak), plaza galtzeko arriskua dutelako matrikula ezarritako unean formalizatzen ez badute. Unibertsitate batzuek aukera ematen dute egoera horretan dauden ikasleak behin behinekoz matrikulatzeko edo onartu zaien titulazioan plaza bat erreserbatzeko, azkenean itxarote zerrendetan lanpostu huts bat lortzen ez badute, ikasketa horietan sartzeko eskubidea gal ez dezaten. Beste batzuek, berriz, adierazitako epeetan matrikula formala egitera behartzen dute, nahiz eta lehentasuna duten aukeren itxaron zerrendetan beren postua mantendu.
‎Era berean, sarrera probetara aurkeztu ziren ikasleen interesak lesionatzea eragozten duen sistema bat ezarri da, oraindik ez baitzegoen berariazko fase berririk, nota lau puntura arte handitzeko aukera ematen duena. Egoera horretan dauden ikasleei, gehienez ere, bere garaian aztertu ziren bi irakasgai emango zaizkie (betiere, onartu nahi duten tituluaren ezagutza adarrari atxikitako irakasgaiekin bat badatoz), eta irakasgai horietan lortutako kalifikazioei zuzenean aplikatuko zaizkie egungo berariazko faseko ponderazio parametroak, azterketarik egin beharrik gabe. Neurri hau iragankorra da eta ikasturtean sartzeko probetan bakarrik aplikatuko da.
2012
‎Fitxa horiek alfabeto hurrenkeran jarriko dituzte. Horrez gain, espediente bakoitzaren erregistro zenbakia eta horri dagokion ikaslearen izena loturik biltzen dituen aurkibidea behar dute, hala nola honako taula hau. Espediente zk.
2013
‎Gehieneko zenbatekoa 6.000 eurokoa da, amortizatzeko gehienezko epea hiru urtekoa, eta hautazko urtebeteko gabealdia. Egoera horretan dauden ikasleak BBVAren proposamenaren alde ere egin daitezke, eta 6.000 euro arte lortzen dira, interesik gabe, atzerrian prestakuntza emateko, Europako trukerako bekekin. Hala ere, eredu horretan, kontratazio baldintzak zertxobait aldatzen dira; izan ere, itzultzeko epe laburragoa du, gutxienez hiru hilabete eta gehienez bederatzi.
2016
‎Biltzar horretan zeuden ikasle guzien artean, juduak ala ez, bazegoen bat, inork ezagutzen ez zuena, nahiz eta gure adinekoa izan. Bere ile adats luze txuridunak eta zeramazkien betaurreko borobilek begietan itxura misteriotsu bat ematen zioten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia