Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2001
‎Motibazio horiek nahikotasun maila gainditzen dutenean, hizkuntzaren estrukturarekin kontaktuan gauzatzen dira (hizkuntzaren ikaskuntza). Eta hizkuntzaren ezagutza maila jakin batetik aurrera, presiomotibazionalak jarraitzen badu, ikaskuntza egoera konkretu eta bizitza errealekoegoeretan hizkuntzaren erabilpena egitean kanalizatzen da.
2007
‎Baina Euskal Herriak ezin du inor behartu bere eremuan euskara jakitera. Eta horrela gabiltza, bigunkeriaren gaitzak jota, euskararen ezagutzan eta erabileran aurrerapauso nabarmenik eman ezinik.Egia da euskarak aurrera egin duela irakaskuntzan, hizkuntzaren ezagutza maila apal bat ikasle askorengana iritsi dela, baina Atxagak zioen bezala oso euskara mehea entzuten da ikasle askoren ahotan, edozein gai sinpleri buruz hitz egiten hasi eta berehala" krak" egiten duena.
2008
‎• Bestelako emaitzak lortzen dira hizkuntzaren ezagutza maila, erabilera eta ezagutu nahi izatea ezaugarriak aztertuz gero.
‎Baina marokoarraz gain, agian gehien eskatzen den dialektoa, herrialde horretatik etorritako etorkin kopuru handia dela eta, Egiptoko dialektoa da irakaskuntza arabiarreko zentroetan gehien eskaintzen denetako bat, izan ere, Mostafa Mahamoud ek dioenez," dialekto hori da hedatuena, 80 milioi hiztun inguru dituena, batez ere mundu arabiarreko ia film guztiak hizkuntza horretan eginak daudelako". Non ikasi Lortu nahi den hizkuntzaren ezagutza mailaren arabera, ikasteko modu desberdinak aukeratu ahal izanen dira: Hilabeteko ikastaro trinkoa egitea akademia pribatu batean, Arabiar Filologiako unibertsitateko goi mailako ikasketak egitera lehen aldiz hurbiltzeko.
‎Galdera horren erantzunak konponbide erraza du. Test of English as a Foreign Language, TOEFL izenaz ezagunagoa, hizkuntzaren ezagutza maila ebaluatzeaz gain, esparru akademikoan ingelesez komunikatzeko behar diren trebetasunak ere ebaluatuko ditu. Azterketa hori 6.000 hezkuntza erakundek baino gehiagok erabiltzen dute, eta nazioartean onartutako irizpidea da ingelesezko gaitasuna ebaluatzeko.
2009
‎Ekimen honetan parte hartzeko, eskaera komunitate bakoitzak ezarritako baldintzetan bidali behar da. Hautagaien aurrehautaketa hainbat balorazio irizpideren arabera egiten da, hala nola lanpostuaren eta eskatzailearen prestakuntzaren arteko egokitzapena, dagokion esparruko prestakuntza amaitzea, hizkuntzen ezagutza maila edo azken bi urteetan Europako beste mugikortasun programa batzuetan parte ez hartzea. Hautagaien behin betiko hautaketa harrera eskualdeari dagokio.
2010
‎BuruzKo zenBaiT zerTzelada biztanleria errolden bidez, hizkuntza batek lurralde batean zenbateko hedapena duen jakin daiteke. ...rri demokratiko sendoak zituzten herrialdeak —hala nola erresuma batua— eta beren mugen barruan hizkuntzaaniztasunaren ehuneko handia zutenak —hala nola belgika, Suitza eta austria hungariako inperioa— hau da, eta ezin zen bestela izan, hizkuntza horiei legezko aitortza edo, gutxienez, kultura mailako aitortza handiena eman zieten estatuak izan ziren lehenak, erroldetan bertako hizkuntzen ezagutza mailaz herritarrei galdera egiten. harritzekoa da, ordea, espainiak, hizkuntza aniztasun hain handia izanik, inoiz ez txertatzea erroldan inolako galdera demolinguistikorik. 1857 urtean egin zen espainiako biztanleriaren lehen errolda, eta estatuan bata bestearen atzetik etorri ziren erregimenetako batean ere ez zitzaien inoiz hiritarrei erroldan galdetu zer hizkuntzatan mintzatzen ziren. begi bistakoa da ahazte hori ez zela kasualitatea izan; izan ere, hizkuntzari buruzko galdera egitean, erroldek ez soilik naziotasun bat, baizik eta hizkuntza naziotasun bat hautatzera behartu zuten jende guztia, lehenengoz4 talde bati zer hizkuntza kidetze zuten galdetze hutsa aski zen talde hori kanpora begira ikusgarri egiteko, eta berezko komunitate berezitua osatzearen kontzientzia hartzeko. zalantzarik gabe, ondorio hori zuelako, ez zuen espainiak ofizialki egiaztatu nahi izan zer hedapen geografiko eta demografiko zuten bere berezko hizkuntzek. ez da zaila imajinatzea euskarari buruzko zer datu emango zituen XiX. mende erdialdean egindako hizkuntza erroldak, hegoaldean. ladislao Velascoren lanen arabera5 (1867 urte ingurukoak), 780.000 pertsona inguru zeuden lau lurraldeetan, eta horien %50 baino gehixeago ziren euskaldunak; eta badirudi euskaldun gehienak elebakarrak izango zirela. edonola ere, kaltea eginda dago, eta 125 urtean zehar bildu ahal izango liratekeen datu demolinguistikoak betirako galdu dira. bada beste datu bat, espainiako demolinguistika oraindik gaztearen adierazgarriago dena. europako berrogeita hamar estatu ingururen artean, badira zortzi beste guztiengandik bereizten direnak, hizkuntzari dagokionez bestelakoa den biztanleria %25etik gorakoa izateagatik. estatuaren hizkuntza aniztasunari dagokionez, zortzi estatu horiek gure kontinentean lehen mailan daudela esan dezakegu. espainiak ez zuen soilik datu demolinguistikoak jasotzeko lana mende bateko atzerapenez hasi, gainerako zazpiekin alderatuta, eta hizkuntzaren lurralde batera eta galdera sorta tekniko batera mugatuta. horrez gain, gehiengoaren hizkuntza zein den galdetzen ez duen bakarra da, aipatutako zortzi estatuen artean. zalantzarik gabe, gauzak egiteko modu historiko oso bat eratortzen da datu soil horretatik, eta ondorioak izaten jarraitzen du oraindik, gaur egun ere. espainiak bere baitako hizkuntza aniztasunarekiko historikoki izan duen jarrera izan da hura ukatzea eta hizkuntza bakarra inposatzea. baina azkenik, sistema guztiz demokratikoa lortu dela dirudienean ere, demolinguistika ofizialak ziurtzat jotzen du gaztelania dela biztanle guztien hizkuntza komuna. horregatik, ez du hizkuntza horretaz galdetzen:
‎Honako faktoreok, besteak beste: a) gizartean luze zabal onarturiko (gizarte ez demokratikoetan aginte indarrez ezarritako) arauak, hizkuntza bat jardungune eta situazio baterako egokia eta beste baterakodeserosoa (kasurik larrienean debekuzkoa) bihurtzen dutenak; b) hiztunak bere hizkuntza hori ingurumen hurbilean (eguneroko harreman sareetan, bereziki) benetan erabili ahal izateko aukera objektiboak, eta c) hizkuntzaren ezagutza mailak. Erabilerari buruzko informazioa ere jasotzen dute, gero eta zehatzago gainera, galdeketa soziolinguistikoek:
‎Oro har, ikastetxeek eskatzen dute parte hartzaileek gutxienez egiten duten ikasketa planeko kredituen %50 bete dezatela, nahiz eta erakunde batzuek azken ikasturteko ikasleak bakarrik onartzen dituzten. Unibertsitateek eta enpresek, halaber, praktikak egingo diren herrialdeko hizkuntzaren ezagutza maila espezifikoa eskatzen diete ikasleei. Hizkuntza ofizialen titulu edo ziurtagirien bidez edo goi mailako ikasketen zentroak horretarako deitzen duen hizkuntza proba baten bidez froga daiteke.
2012
‎Erabilera altua ala baxua den, eta denboran aurrera egin ahala hazi ala txikitu egiten den ikustea da hizkuntzaren" osasun" egoera baloratzeko biderik egokiena. Hizkuntza bakoitzak populazioan duen erabilera mailak, populazio horretako hizkuntzaren ezagutza mailak edo bestelako atxikimendu adierazpenek ematen ez duten informazioa ematen du.
‎Gogor ikasiz lortua nuen haien hizkuntzaren ezagutza maila on samarra; baina aspertua nengoen hain jaramon gutxi egiten zitzaidan irla batera mugaturik egoteaz, eta lehen aukera izatean handik irtetea erabaki nuen.
‎Ezagutzari dagokionez, pertsona bati bere hizkuntzaren ezagutza maila galdetzen zaio, berak neurtu eta epaitu behar du bere burua. Aski zaila da hori; gainera, beste gai batzuei buruz ez litzaiguke bururatuko horrelako galderarik egitea:
2013
‎hiriko elebidunak, euskaraz dakitenak, euskaraz hitz egiten jartzeko beharra dagoela. Donostian hizkuntzaren ezagutza maila nahiko altua da, batez ere gazteen artean, eta eremu horretan eragin beharra dagoela nabarmendu zuten. Donostiako euskaldunen komunitatea trinkotu beharra dagoela ere azpimarratu zen hainbat saiotan.
‎Ikerketaren mugei dagokienez, lehenik eta behin onartu behar da unibertsitate mailara mugatutako lana izan dela. Printzipioz ikerketa hau planteatu da unibertsitate testuingurutik, eta ikuspegi horri jarraituz ez da kontrolatu inolaz ere, ez irakasle ez ikasle bakoitzak duen atzerriko hizkuntzarekiko ezagutza maila, ikaskideekiko eta irakaslearekiko atxikimendua, pertzepzioak eta abar. Litekeena da ikasle bakoitzak duen atxikimendua edo pertzepzioa bezalako nozioak ikerketa honen ondorioak baldintzatzea.
2014
‎— Diskurtsoarenak, berriz, bi modutan ezberdintzen ditu: bata elebidun osatuek (bi hizkuntzetan ezagutza maila altua dutenak) egiten dituztenak, beste hizkuntza batetako hitza txertatzen dute baliokiderik ez dagoelako; eta bestea, ezagutza faltagatik gertatzen dena, hiztunak beste hizkuntzan hitza txertatzen du bere baliokidea ezagutzen ez duelako.
‎Eta hala eskatzen duenak izango luke eremu ez euskaldunetako eskoletan euskaraz ikasteko aukera. Eskolaratzea amaitzean, hizkuntzaren ezagutza maila nahikoa bermatu nahi dute legearen aldaketaren bidez. Horrela, irakaskuntzari dagokionez, eremu ez euskalduna mistoaren pareko jarriko litzateke. Eremu ez euskalduneko eskoletan eredua ezartzeko zenbateko eskaria jaso den eztabaidan izan da azken egunotan.
‎hitza erabiltzen da). Eremu mistoan edo bitarikoan, ordea, euskara irakatsiko zaie hala nahi duten ikasleei, halako moldez non eskolatzearen amaieran erdietsi ahal izanen duten hizkuntzaren ezagutza maila nahikoa (gaztelaniaz,, conocimiento, hitza erabiltzen da).
2017
‎Horregatik, bigarren hizkuntzaren ezagutza maila hori mantentzen duenak maiz lanean beharrezkoa duelako da, erabilera aski bat segurtatuta baitu horrela: hizkuntz irakasleak, itzultzaileak, interpretariak, kazetariak,...
‎Beraz, badira hizkuntzaren ezagutza maila desberdinak eta horien arabera hiztun mota desberdinak. Erabilera ezagutza motibapena (A)/ motibapena ezagutza erabilera (B) ibilbide bikoitzean, osorik edo parte bat egina izateak hiztun mota hauek sortzen ditu:
Hizkuntzaren ezagutza mailak kontuan hartuz eta hiztun motak zeintzuk diren ikusi ondoren, nola dauden antolatuta irudian ikusten dugu. Hizkuntz komunitatea da, nazioa alegia.
2019
‎eta denak bilakatzen dira eleaniztun. Lehen aldiz gure hizkuntzaren historian, beraz, ez dago euskaldun elebakarrik; euskaldun guztiak elebidunak gara euskara eta hizkuntza hegemoniko bat dakizkigulako, bi hizkuntzen ezagutza maila desberdinekin. Gaur egun, imajinaezina da erdaraz ez dakien pertsona heldurik; gure gizartean ez da horrelakorik aurreikusten, ez lan deialdietan, ez eguneroko hizkuntza praktiketan.
‎Sakanaz informatzeko Iruñean Guaixe irakurtzen dutenak, berriz,% 5 dira. Hizkuntzaren ezagutza mailari dagokionez, Guaixeko irakurleen% 65 euskaraz hitz egin, irakurri eta idazteko gai da. Beste% 10 euskaraz hitz egin eta irakurtzeko gai da.
2020
‎Euskararen erabilerarako galgak: ziurtasun eza, hizkuntza ezagutza maila eta kudeaketaren geldotzea
2021
‎SESB 1922an sortu eta hurrengo bi hamarkadetan Errusiar Inperioaren ia lur guztiak barnean gelditu ziren, Finlandia eta Polonia kenduta; herrialde Baltikoak eta Moldaviako SES batu zirenetatik azkenekoetarikoak izan ziren. Lurralde bakoitzaren autonomia mailak eragina izan zuen tokiko hizkuntzen garapenean; adibidez, beren eskualderik lortu ez zuten Azerbaijango eta Armeniako kurduek edo Ipar Kaukasoko nogaiarrek beren hizkuntzen ezagutza maila baxuagoa izan zuten 1989an 1926an baino (Belikov eta Krysin, 2001).
‎Haien ustez, herrialde horien hiritartasun eta hezkuntza legeek gutxiengo eskubideak urratzen dituzte; Letoniaren eta Estoniaren ikuspuntutik, aldiz, arriskuan daudenak estatuko hizkuntzak dira, eta ez gutxiengoenak, eta hizkuntza gatazka Errusiak daraman politikatik dator (Hogan Brun, 2008). Dena den, Herrialde Baltiko guztietan estatuko hizkuntzen ezagutza maila gero eta altuagoa da, eta biztanle errusieradun gehienek eleaniztasunarekiko jarrera positiboa dute (Ozolins, 2019).
2022
‎Horretan ahalegintzea garrantzitsua da, hizkuntzaren eta kulturaren arloan kontzientzia sustatzeko eta gaitasun komunikatiboa era jarraian hobetzeko. Legearen apustua izango da ikasle orok, duen familia jatorriaz harago, ikasketak amaitzean bi hizkuntzen ezagutzan maila bera izatea, eta ezagutzak eskuratzea, gutxienez, atzerriko hizkuntza batean».
2023
‎Ume batek hizkuntzaren erabilera maila egokirik ez badu, inola ere ez du hizkuntza horren maila fonetiko, lexikal edo gramatikal egokia lortuko. Era berean, hizkuntza erabiltzen hasi den umeak bere adineko beste edozein hiztunen hizkuntzaren ezagutza maila lortzen ez badu, oso zaila izango da hizkuntzarekiko haren motibazioa nahikotasun mailaraino heltzea, eta, gainera, motibazio maila hori seguruenik beste hizkuntza batean aurkituko du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia