2001
|
|
Motibazio horiek nahikotasun maila gainditzen dutenean, hizkuntzaren estrukturarekin kontaktuan gauzatzen dira (hizkuntzaren ikaskuntza). Eta
|
hizkuntzaren
ezagutza maila jakin batetik aurrera, presiomotibazionalak jarraitzen badu, ikaskuntza egoera konkretu eta bizitza errealekoegoeretan hizkuntzaren erabilpena egitean kanalizatzen da.
|
2007
|
|
Baina Euskal Herriak ezin du inor behartu bere eremuan euskara jakitera. Eta horrela gabiltza, bigunkeriaren gaitzak jota, euskararen ezagutzan eta erabileran aurrerapauso nabarmenik eman ezinik.Egia da euskarak aurrera egin duela irakaskuntzan,
|
hizkuntzaren
ezagutza maila apal bat ikasle askorengana iritsi dela, baina Atxagak zioen bezala oso euskara mehea entzuten da ikasle askoren ahotan, edozein gai sinpleri buruz hitz egiten hasi eta berehala" krak" egiten duena.
|
2008
|
|
• Bestelako emaitzak lortzen dira
|
hizkuntzaren
ezagutza maila, erabilera eta ezagutu nahi izatea ezaugarriak aztertuz gero.
|
|
Baina marokoarraz gain, agian gehien eskatzen den dialektoa, herrialde horretatik etorritako etorkin kopuru handia dela eta, Egiptoko dialektoa da irakaskuntza arabiarreko zentroetan gehien eskaintzen denetako bat, izan ere, Mostafa Mahamoud ek dioenez," dialekto hori da hedatuena, 80 milioi hiztun inguru dituena, batez ere mundu arabiarreko ia film guztiak hizkuntza horretan eginak daudelako". Non ikasi Lortu nahi den
|
hizkuntzaren
ezagutza mailaren arabera, ikasteko modu desberdinak aukeratu ahal izanen dira: Hilabeteko ikastaro trinkoa egitea akademia pribatu batean, Arabiar Filologiako unibertsitateko goi mailako ikasketak egitera lehen aldiz hurbiltzeko.
|
|
Galdera horren erantzunak konponbide erraza du. Test of English as a Foreign Language, TOEFL izenaz ezagunagoa,
|
hizkuntzaren
ezagutza maila ebaluatzeaz gain, esparru akademikoan ingelesez komunikatzeko behar diren trebetasunak ere ebaluatuko ditu. Azterketa hori 6.000 hezkuntza erakundek baino gehiagok erabiltzen dute, eta nazioartean onartutako irizpidea da ingelesezko gaitasuna ebaluatzeko.
|
2010
|
|
Honako faktoreok, besteak beste: a) gizartean luze zabal onarturiko (gizarte ez demokratikoetan aginte indarrez ezarritako) arauak, hizkuntza bat jardungune eta situazio baterako egokia eta beste baterakodeserosoa (kasurik larrienean debekuzkoa) bihurtzen dutenak; b) hiztunak bere hizkuntza hori ingurumen hurbilean (eguneroko harreman sareetan, bereziki) benetan erabili ahal izateko aukera objektiboak, eta c)
|
hizkuntzaren
ezagutza mailak. Erabilerari buruzko informazioa ere jasotzen dute, gero eta zehatzago gainera, galdeketa soziolinguistikoek:
|
|
Oro har, ikastetxeek eskatzen dute parte hartzaileek gutxienez egiten duten ikasketa planeko kredituen %50 bete dezatela, nahiz eta erakunde batzuek azken ikasturteko ikasleak bakarrik onartzen dituzten. Unibertsitateek eta enpresek, halaber, praktikak egingo diren herrialdeko
|
hizkuntzaren
ezagutza maila espezifikoa eskatzen diete ikasleei. Hizkuntza ofizialen titulu edo ziurtagirien bidez edo goi mailako ikasketen zentroak horretarako deitzen duen hizkuntza proba baten bidez froga daiteke.
|
2012
|
|
Erabilera altua ala baxua den, eta denboran aurrera egin ahala hazi ala txikitu egiten den ikustea da hizkuntzaren" osasun" egoera baloratzeko biderik egokiena. Hizkuntza bakoitzak populazioan duen erabilera mailak, populazio horretako
|
hizkuntzaren
ezagutza mailak edo bestelako atxikimendu adierazpenek ematen ez duten informazioa ematen du.
|
|
Gogor ikasiz lortua nuen haien
|
hizkuntzaren
ezagutza maila on samarra; baina aspertua nengoen hain jaramon gutxi egiten zitzaidan irla batera mugaturik egoteaz, eta lehen aukera izatean handik irtetea erabaki nuen.
|
|
Ezagutzari dagokionez, pertsona bati bere
|
hizkuntzaren
ezagutza maila galdetzen zaio, berak neurtu eta epaitu behar du bere burua. Aski zaila da hori; gainera, beste gai batzuei buruz ez litzaiguke bururatuko horrelako galderarik egitea:
|
2013
|
|
hiriko elebidunak, euskaraz dakitenak, euskaraz hitz egiten jartzeko beharra dagoela. Donostian
|
hizkuntzaren
ezagutza maila nahiko altua da, batez ere gazteen artean, eta eremu horretan eragin beharra dagoela nabarmendu zuten. Donostiako euskaldunen komunitatea trinkotu beharra dagoela ere azpimarratu zen hainbat saiotan.
|
2014
|
|
Eta hala eskatzen duenak izango luke eremu ez euskaldunetako eskoletan euskaraz ikasteko aukera. Eskolaratzea amaitzean,
|
hizkuntzaren
ezagutza maila nahikoa bermatu nahi dute legearen aldaketaren bidez. Horrela, irakaskuntzari dagokionez, eremu ez euskalduna mistoaren pareko jarriko litzateke. Eremu ez euskalduneko eskoletan eredua ezartzeko zenbateko eskaria jaso den eztabaidan izan da azken egunotan.
|
|
hitza erabiltzen da). Eremu mistoan edo bitarikoan, ordea, euskara irakatsiko zaie hala nahi duten ikasleei, halako moldez non eskolatzearen amaieran erdietsi ahal izanen duten
|
hizkuntzaren
ezagutza maila nahikoa (gaztelaniaz,, conocimiento, hitza erabiltzen da).
|
2017
|
|
Horregatik, bigarren
|
hizkuntzaren
ezagutza maila hori mantentzen duenak maiz lanean beharrezkoa duelako da, erabilera aski bat segurtatuta baitu horrela: hizkuntz irakasleak, itzultzaileak, interpretariak, kazetariak,...
|
|
Beraz, badira
|
hizkuntzaren
ezagutza maila desberdinak eta horien arabera hiztun mota desberdinak. Erabilera ezagutza motibapena (A)/ motibapena ezagutza erabilera (B) ibilbide bikoitzean, osorik edo parte bat egina izateak hiztun mota hauek sortzen ditu:
|
2023
|
|
Ume batek hizkuntzaren erabilera maila egokirik ez badu, inola ere ez du hizkuntza horren maila fonetiko, lexikal edo gramatikal egokia lortuko. Era berean, hizkuntza erabiltzen hasi den umeak bere adineko beste edozein hiztunen
|
hizkuntzaren
ezagutza maila lortzen ez badu, oso zaila izango da hizkuntzarekiko haren motibazioa nahikotasun mailaraino heltzea, eta, gainera, motibazio maila hori seguruenik beste hizkuntza batean aurkituko du.
|