2001
|
|
2 Laukizuzen
|
hauek
azaleraren arabera, tipienetik handienera ordena itzazu.
|
|
3 Aurki itzazu laukizuzen
|
hauen
perimetro bera duen baina A k baino azalera tipiagoa duen F laukizuzen baten dimentsioak...
|
|
Neurri
|
hauek
taula batean adieraz itzazu eta galdegina zaizun unitatean idatz.
|
|
Neurri
|
hauek
taula batean adieraz itzazu eta galdegina zaizun unitatean idatz.
|
|
Neurri
|
hauek
taula batean adieraz itzazu eta galdegina zaizun unitatean idatz. 1 368 47 m2=... dam2 319 051 hm2=... m2 72 4 cm2=... m2
|
|
Neurri
|
hauek
taula batean adieraz itzazu eta galdegina zaizun unitatean idatz.
|
|
Buruketa
|
hauek
berdintzen edo eskemen bidez ebatz.
|
|
Buruketak Buruketa
|
hauek
berdintzen edo eskemen bidez ebatz.
|
|
3 ► Bizikleta
|
hauek
arinenetik pisuenera sailka itzazu.
|
|
Taula kopia ezazu eta balio
|
hauekin
osa: 2 €, 21 €, 25 €, 46 €, 48 €. rezioa € tan Gure kalkuluak 1 € 1 X 6,55957 F
|
|
Problema
|
hauek
ebatz itzazu.
|
|
Orotara 2,750 kg ore egin da proportzio
|
hauekin
: � irin eta gurin.
|
|
Azpiko erranaldi
|
hauek
osa itzazu, zerrendako hitzak erabiliz.
|
|
Mirentxu eta lnaki emaitza berera helduko direla egiazta ezazu. 8 Problema
|
hauen
ebazteko, gaineko bi metodoak erabil. erabiltzen du.
|
|
Berdin arrazoinatzen da 0,5entzat eta 0, 125entzat. lkasleak ohartzen dira zenbaki horiekin biderketa baten kalkuluak zatiketa batenarengana daramala. Kasu berezi
|
hauetan
ohartzen dira beraz kolegioan izanen den funtsezko jakitate bati.
|
|
(Hiruki
|
hauek
oro egiazko neurrietan agertzen dira.) a1, a2, a3 luzerei ABC hirukiaren altuerak erraiten zaie. Esplikatzen ahal zenuke zergatik horrela izendatzen diren?
|
|
Buruketa
|
hauek
ebatz itzazu.
|
|
Problema
|
hauek
ebatz itzazu.
|
|
Zenbaki
|
hauek
konpara itzazu,>, edo= ikurrak erabiliz.
|
|
Zenbaki
|
hauek
tipienetik handienera sailka itzazu.
|
|
BurUJketak Problema
|
hauek
berdintzen edo eskemen bidez ebatz.
|
|
Bi biderketa
|
hauek
kalkulatu gabe, segur gara emaitza bera izanen dutela. Esplika ezazu zergatik eta egiazta ezazu biderketak kalkulatuz.
|
|
8 Bi buruketa
|
hauek
ebatzi aitzin, zer erran zenezake emaitzez?
|
2002
|
|
Bai ote da 3€ ko, 4 € ko, 6 € ko... billetik? Diharütza
|
hauek
nola osotzen dira?
|
|
Jauntsi
|
hauen
prezioa 10 € ko billetekin eta ahal bezain diharü xehe güti erabiliz
|
|
Marra
|
hauen
konparatzeko bide bat atzemazÜ eta OSOt. gorria urdina berdea beltza arrosa
|
|
Süpiztekotan gradüatü erregelarekin, marra
|
hauek
neurt itzazü eta erranaldiak
|
|
Supiztekoa izari gisa erabiltzeak cm-tan graduatua denaren erabiltzera prestatzen du (biek bi graduazio marren arteko luzera ongi erakusten dute, lehen kasuan supizteko baten marrazkiari esker, beste kasuan cm 1eko kolorezko xingola bati esker). Bi esamolde
|
hauen arteko
baliokidetasuna adieraziko dugu
|
|
Zenbakien taularen jokoarekin abiatzen gara ahoz" laurogei..." hitzarekin hasten diren zenbakien idazkeraren ulertzeko. Laukitxo
|
hauetan
deskonposaturik erraiten direlarik, guziz adierazgarriak dira:" laurogeita hamahiru", laurogei da gehi hamahiru, beraz 9 hamarreko eta 3 bateko.
|
|
Kasu bakoitzean bateko zenbaki baten batuketa. Emaitza 20 baino bi jokamolde
|
hauek
baliatuko ditugu: kanikak 10naka kontatzen ditugu" hamar, hogei, handiagoa da baina ez du ondoko hamarrekoa hogeita hamar, berrogei, berrogeita hamar... eta zazpi, berrogeita hamazazpi") eta kutxa gainditzen.
|
|
1 cm (zentimetra bat) bada bi erhi
|
hauen artean
.
|
|
Bi ostoalde
|
hauek
itzazü.
|
|
Kütxa
|
hauek
ez dira beteak. Zonbat kanika düe?
|
|
Bi ostoalde
|
hauek
itzazü.
|
|
Bi ostoalde
|
hauek
begista itzazü. Geomek bezala eginen düzü.
|
|
[> Alabaina, adibidez 4 ttitta dado batean marrazten direlarik, jarraian egiten diren marrazkiak [fil Lehen itzulpen ariketak. 2 eta 3ko dadoentzat,
|
hauek
dira: • •• •:
|
|
Bi ostoalde
|
hauek
ontsa begista itzazü.
|
|
Bi ostoalde
|
hauek
begista itzazü.
|
|
Begista: kilograma 1, güti gorabehera gei
|
hauek
bezain pezü da...
|
|
Gei
|
hauek
eros ditzake: Gei hauek ez ditzake eros:
|
|
Gei hauek eros ditzake: Gei
|
hauek
ez ditzake eros: lhardets.
|
|
Jarduera
|
hauentzat
, bi orrialdeen bereiztea ez da beharrezkoa. Fitxa� tegiaren barnean erabil daitezke.
|
|
Lehenik, bi zenbaki mota
|
hauetan
ariko gara bereziki jardueretatik landa baliatzea gomendatzen dugu. Lehenik, taularen antolamendua ulertarazi behar zaie ikasleei.
|
|
Bi jokü
|
hauek
O € balio düe.
|
|
Aurkezpena enbak1ari hurbiltzeko pedagogia oinarriak
|
hauek
ditu argitaletxeak
|
2005
|
|
1140an, Aymeric Picaud k dio lurralde
|
hauetatik
iragaitea arriskugarria dela, lurrak menditsuak direla, ibilbide funtsezkorik ez dela, hizkuntza ulertezina dela, eta kultura arkaikoa.
|
|
Hiru mapa
|
hauei
begiratu ondoan oharrak egin itzazu.
|
|
Lau errege edo buruzagi
|
hauen
izenak hutsune egokietan idatz itzazu.
|
|
Erdi Aroko laboraria. Hitz
|
hauek
doakien tokian idatz itzazu: igitaia – adailua – aitzurra galtzak – soinekoa – soingainekoa buru estalkia – abarkak
|
|
Testu hau berridatz ezazu hutsuneak hitz
|
hauekin
betez: arotzak – artisauak – izurrite – indar
|
|
Europako mapa honetan, Konpostelako bidean aurkitzen diren hiru hiri
|
hauen
izenak idatz itzazu:
|
|
Testu hau osa ezazu hitz
|
hauek
erabiliz: mirakulu – Konpostelara – apostoluetarik – mintzatzen
|
|
Bi pertsonaia
|
hauen
izenak idatz itzazu.
|
|
Nafarroako dinastia() zu aldean. Lurralde
|
hauek
, batzuk feudal zerbitzuz, besteak konkistaz, alOlibako monasterioa eraiki zuen Ja dizka bildu eta galdu zituen.
|
|
1234an Antso azkarra hil zenean, rralde
|
hauek
. Funtsean, Antso Handiak zituen Zuberoako eta Lapurdiko jaurerriak sortu.
|
|
Argitaratzaileek jende eta erakunde
|
hauek
eskertzen dituzte: edukiaren lantzen lagundu duten irakasleak, Antton Kurutxarri historia irakaslea eta Marko Armspach marrazkilaria irudiak edota testuak eskaini dituzten idazleak, argazkilariak, argitaletxeak eta erakundeak, eta bereziki:
|
|
Zer animalia eta ikur agertzen ditu errege bakoitzak? Zigilu
|
hauetan
ba ote da berdintasunik. Zein?
|
|
▪ Errege
|
hauek
oro zein dinastiatan kokatzen dituzu?
|
|
▪ Bi margolan
|
hauetarik
zaharrena zein da?
|
2008
|
|
• Gol! zioen oihuka Pedrok, eta lasterka zihoan besoetan tinkatzera taldeko lagunak,
|
hauek
airean altxatzen zutela, ezen, nahiz bederatzi urte ukan, ttikia eta arina zen Pedro.
|
2012
|
|
Taulako elementu
|
hauek
aurki itzazu:
|
|
2 artikulua: Gizonen eskubideak
|
hauek
dira: libertatea, jabetasuna, segurtasuna eta zapalkuntzari erresistentzia.
|
|
Frantziak
|
hauen aurkako
gerla odoltsuak eraman zituen. Austerlitzen (1805), Friendlanden (1806) eta Ienan (1807) lortu garaipenei esker, Europa Frantziaren menpe zen 1811n.
|
|
Mano Curutcharry idazleak eta IKAS argitaletxeak jende
|
hauek
eskertzen dituzte:
|
|
Bestalde, erakunde
|
hauek
eskertzen dituzte: Baionako euskal museoa, Pirinio Atlantiketako Kontseilu nagusiko Ondare kontserbazio zerbitzua eta artxibategia, Baionako mediateka, bai eta Euskaltzaindia.
|
|
Pertsonen izen deiturak irizpide
|
hauen arabera
finkatu dira liburu hau apailatzerakoan:
|
|
Jauregiaren argazki
|
hauetan
zein dira erregearen indarra erakusten duten elementuak?
|
|
Eszena
|
hauek
aurki itzazu:
|
2013
|
|
• Andere handia, berrogei egun
|
hauetan
ibili naiz, sentitu ditut zuhaitz usaintsuak, ezagutu dut zure herria, zure familia, zure amak kontatu dizkit zure haurtzaroko ipuinak. Fuji mendi kaskora igan naiz eta luzaz hetsi ditut begiak.
|
|
• Andere handia, berrogei egun
|
hauetan
ibili naiz, sentitu ditut zuhaitz usaintsuak, ezagutu dut zure herria, zure familia, zure amak kontatu dizkit zure haurtzaroko ipuinak. Fuji mendi kaskora igan naiz eta luzaz hetsi ditut begiak.
|
|
Euskal itsasbazterra orokorki arrokatsua da, eta gehienik ikusten den paisaia itsas ezpondaz osatua da. Itsas ezponden eraketaren urrats nagusiak
|
hauek
dira:
|
|
Baldintza horietan bizitzeko gai diren landareak guti dira.
|
Hauetarik
bat aipa daiteke: itsas zain belarra.
|
|
Landarediak osatzen duen sasi trinkoa faisai, untxi eta besterentzat babesleku ezin hobea da. Landek, beraz, aniztasun biologikoa sustatzen baitute,
|
hauen
begiratzeak garrantzia handia du.
|
|
Antxoa sarda handietan ibiltzen den arrain ttipi bat da (10 cm). Bizkaiko golkoko antxoa kopurua hainbeste ttipitu da non 2005 eta 2010 artean
|
hauen
arrantzatzea debekatua izan baita. Arraste sarez eta bolintxaz arrantzatzen da.
|
2014
|
|
" Hemen dira espeziak, zer usain azkarrak! Zein dira kolore
|
hauetakoak
–Ah bai, amak jatekoan ezartzen dituen paprika, kuminoa eta muskada.
|
|
" Hemen dira espeziak, zer usain azkarrak! Zein dira kolore
|
hauetakoak
–Ah bai, amak jatekoan ezartzen dituen paprika, kuminoa eta muskada.
|
2016
|
|
Aurtikitzearen ezaugarri
|
hauek
egokitzea:
|
|
Aurtikitzearen ezaugarri
|
hauek
egokitzea:
|
|
• Erranikako ibilbide bati jarraikitzeko gai naiz ekintza
|
hauek
eginez: igatea, gora ibiltzea, jaustea:
|
|
Desoreka onartzea, egoera
|
hauetan
:
|
|
Xehetasun
|
hauek
ematea:
|
|
• Izaki
|
hauek
antzez itzazu:
|
|
Prestaketa ariketa
|
hauek
saio hastapenean egin daitezke.
|
|
Barreiaturik, haurrak eremu osoan ibiltzen dira,
|
hauek
imitatuz:
|
|
Taldea berriz ibiltzen hasten da, eta, pixkanaka, gidariak eginbehar
|
hauek
gehitzen ahal ditu: haur batek lerroa hauts dezake, norabidea argi eta garbi aldatuz; aitzinekoa beti segitu behar da, salbu lerroa hausten baldin bada (hiru haurrek ez dute haizu lerroa haustea:
|
|
Gaitasun arlo bakoitza landu behar da, urtero,
|
hauek
kontuan hartuz:
|
|
Egoerak joko gisan pentsatu eta antolatu behar dira,
|
hauek
kontuan hartuz:
|
|
Ahal bezain urrun jauzi egitea,
|
hauek
bat bestearen ondotik eginez eta hobetuz: oldar lasterkaldia, bulkada, jauzia eta lurreratzea.
|
|
Ahal bezain goiti jauzi egitea,
|
hauek
bat bestearen ondotik eginez eta hobetuz: oldar lasterketa, bulkada, jauzia eta lurreratzea.
|
|
Joko
|
hauek
jardueran sartzeko molde anitz eskaintzen dute. Horrez gain, ikasketa saioen hastapenean ere berriz erabiltzen dira.
|
|
• orientazio lasterketako sinbolo unibertsalak sar daitezke. ikus www.ffcorientation.fr webgunea. ondoko ikaste saioentzat, erabiliko da ikasleek moldatu eta irakasleak ontzat eman mapa, edo orientazio lasterketa mapa bat. irakasleak, ikasleek eskuz egin planoetatik abiatuz plano bakar bat egin dezake tresna
|
hauek
erabiliz:
|
|
1 zikloan bezala, 2 zikloan ere, kirol eta gorputz heziketaren irakaskuntzak helburu
|
hauek
ditu:
|
|
• Joker jokalaria ezin hunkia da eta gelditurik diren jokalariak libratzen ahal ditu
|
hauek
hunkiz.
|
|
JOKOAREN XEDEA ihiztariak: gazelak hunkitzea,
|
hauek
helmuga iragan gabe. Gazelek:
|
|
Bigarren zikloan, plantan ezartzekoa den pedagogiak hiru norabide handi ditu.
|
Hauek
, gimnastika ziklo denbora guzian elkarrekintzan ariko dira.
|
|
Marrazkiaren bidez, 2 zikloko ikasle batek manera berezian mintzaraz dezake bere gorputza eta gogoan hobeki atxikiko du lehenago gimnastika gelan egin dituen motrizitateekintzak. Aholkatzen da marrazki liburuxka bat egitea ikasleak bere ekintza guziak bil ditzan, gimnastika ziklo hastapenetik bukaeraraino. ikasgelako suspertze jarduerak gimnastika saioen kronologiaren arabera eginen dira eta
|
hauei esker
ikertuko da nola ikasleek azaltzen duten beren gimnastika esperientzia.
|
|
• Gidoiaren osagai bakoitzeko,
|
hauek
zehaztu behar dira:
|
|
orkak itsas lehoiak lasterkatzen ditu.
|
Hauek
uztai flotatzailean aterpe daitezke josteta kantua bukatu bezain laster(" Dira, dira, orkak dira, bel beltzak dira, harrapatzen bazaitu, harrapatzen bazaitu, jo ta bertan hilen zaitu.")
|
|
◦ Jarduera
|
hauek
guziak belakizko oreka barretan, oreka barra apaletan edo oreka barra goretan egin daitezke.
|
|
Ekintza
|
hauek
bat bestearen ondotik: oldar lasterkaldia, bulkada/ figura eta lurreratze egonkorra.
|