2000
|
|
Abelin Linazisorok ere gaztaroko amodioa izango du hizpide bere eleberrian. Hartara, lehen amodioaren lilurak mugituko du eleberri labur
|
honen
pertsonaia. Pedrok, lantegian arazoak izan dituela-eta, abokatu batengana joko du.
|
|
Azaleko aipamen batzuk besterik ez dira egiten. Hortaz, Karmen da eleberri
|
honetako
pertsonaia biribil bakarra, semearen atxiloketak barne ezinegona sortaraziko baitio.
|
|
Trena dugu, hartara, liburu
|
honetako
pertsonaiarik nagusiena. Hausturak, bada, hemendik sortuko baitira.
|
|
Ipuin bildumaren amaieran, aurreko ipuinak kateatzen dituen poema idatzi du.
|
Honetan
pertsonaia ezberdinak biltzeaz gain, berriro ere pelikanoak ditu hizpide. Gure aburuz, pelikano horiek, hegaka dabiltzan ametsen eta ilusioen irudia lirateke.
|
|
Liburu honetan azaltzen diren pertsonaiak kondenaturik daude, kondena hori zenbaitetan jatorritik datorkie umezurtzak izaten dira (I eta II atalean batez ere) eta heldutasunean badirudi, irtenbide bezala, suntsipena erabili behar dutela; erahilketa, suizidioa. Besteetan, pertsonaiek errealitatea, interpretapen eta bizipen distortsionatu batetik, desarroilatzen dute, eldarnioan murgildurik daude, giro etsai
|
honek
pertsonaiei oso baliabide urriak horni diezazkieke, beraz, kanpotik datorrena traumatikoa izan ohi da, edota pertsonaiak berak badu bere baitan zerbait traumatikoa dena. Beraiek harrapaturik daude, maiz planteatzen den egoera edo errealitatea itogarria gertatzen da, eta pertsonaiak emango duen irteera ez da bere kondena baino izango.
|
|
Itxuraz, bidaia izpiritual honek indar gehiago bereganatuko du narrazioak aurrera egin ahala. " Azken batean, bidaia
|
honetan
pertsonaia konturatu egiten baita bidaiekiko bere zaletasuna, zer den ez dakien baina bilatzen duen zerbaiten lasterketa dela. Baina mutila ez dago bakarrik, neska du itxoiten, bidaiak noiz amaituko." (Egunkaria III) Baina, istorioan aurrera egin ahala, ordura arteko narrazioaren zenbait ezaugarri hankaz gora utziko dituen beste pertsonaia batekin topo egingo dugu:
|
|
amodiozko gai bat jorratzetik genero beltza jorratzera igaro baita. Eleberri
|
honetako
pertsonaiak bat batean hilketa bat ikertu beharrean ikusiko du bere burua. Xabierrek aspaldian ikusten ez zuen anaiaren heriotzaren berri izan zuen.
|
|
Ondorioz, eleberri
|
honetan
pertsonaia ugari aurkezten zaizkigu: erakunde armatuko partaideak, CIAkoak, presidenteak, laguntzaileak,...
|
|
Izan ere, pertsonaien kezkak era sinplean ezagutarazten saiatzen da. Juaristiren hitzek egoki azaltzen dute eleberri
|
honetako
pertsonaien nolakotasuna:
|
|
bata, Ladix Petrirenekoa da, bera baita Santa Luzia ikusiko duen pertsonaia bakarra (Santa Luzia ermitatik alde egin ondoren); bigarren pertsonaia nagusia On Benjamin apaiza da.
|
Hau
pertsonaia gatazkatsua da, izan ere, fedearen inguruko zalantzak izango baititu, liburuan zehar zalantza hauen nondik norakoak ikusi ahal izango ditugu. Hau izango da, hortaz, pertsonaiarik gatazkatsuena:
|
|
Eleberri
|
honetako
pertsonaiaren bizitza gure garaitik hurbilago kokatua dago. Igantzi deituriko gazte baten bizipenak kontatzen zaizkigu:
|
|
Belaunaldi ezberdinen bizipenak harira ekarriz, eta historiaurreko gizakiei erreferentzia eginez, unibertsaltasuna aldarrikatzen saiatzen dela dirudi. Izan ere, istorio
|
honetako
pertsonaiek berek ere sexuaren arabera besterik ez dira bereiztuko: honela, emakumezkoak Mari deiturarekin izendatu ditu, eta gizonezkoak Txomin (edo honen aldakiak diren, Maria, Miren, Domingo...).
|
|
Askotan, beraz, ideia edo ezaugarri baten inguruan eraikiriko estereotipoak izango dira. Era
|
honetako
pertsonaiek egingo dutena aurreikus dezakegu.
|
|
–servidores del Estado?. Kontuan hartu behar da, bestalde, funtzionarioen nomina ez zela 1852 arte antolatu, burokrazia berri
|
honen
pertsonaiarik garrantzitsuena Bravo Murrillo dugularik.
|
2001
|
|
Narrazioaren protagonista nagusia den bentaria, kasu, Milia izenez bataiatua izan da gaztelerazko bertsioan, eta gainera, jatorrizko lanean baino kontzienteago denez, haserretuago agertzen da" El huesped de la noche" n. Nolanahi ere, garai ilunetan bizitzea egokitzen zaie Anjel Lertxundiren nobela
|
honen
pertsonaiei, hau da, agintean daudenen gustukoak ez badira edozein huskeriagatik su emanda erre eta kiskaltzera zigortuak izan daitezkeen garaietan. Bizirik iraun nahi izanez gero ankerkeriari nola edo hala aurre egin behar zaionez, bistan da, bakoitzak ahal duena egingo du heriotza krudel horri ihes egiteko.
|
|
Gure iritziz, pertsonaia hauen sendotasun deskriptiboa eta garapen narratiboa benetan nabarmenak dira. Beste hiru nobeletan baino ahalegin handiagoa dago azken nobela
|
honetan
pertsonaien taxuketari dagokionez. Nobela irakurri ahala, irakurleak beren izakera eta bilakaera psikologikoaz datu ugari biltzen ditu zeharka, deskribapen psikologiko honen aberastasunari ihes egitea zail gertatzen zaiolarik.
|
|
bihurtu zena. Lurperatze
|
honetako
pertsonaia nagusia (28 ehorzketa) eskuineko zangarraren ondoan bi lantza mutur handi zituela hobiratu zuten, etaezkerreko zangarraren diafisiaren gainean borrokarako aizkora bat utzi zioten.Izterrezur bien gainean brontzezko kaiku eder bat, barruan beirazko edalontzi osobat zuelarik. Pelbis inguruan scramasax bat, bere egurrezko azalaren hondakinfosilizatuarekin, eta bi aizto.
|
2002
|
|
Ia inork gurean ukitu ez duen gai batekin datorkigu Aitor Arana «Historia lazgarria»n, nekrofiliaren inguruko idazlana baita bere hau. Nekrofilia, heriotzarekiko zaletasunari eta irrikak hilotzekin asetzeko joerari esaten zaio, eta grina horien menpe bizi dira nobela
|
honetako
pertsonaia nagusiak. Ustez bizimodu arrunta daramaten hiritarrak izan arren, hildako gazteak dituzte gustuko, eta edozein gauza egiteko prest daude haien gorpuez jabetu eta etxera eraman ahal izateko.
|
|
Ibilbide berri honetan, 1973an argitara eman zuen Itsasoa ur bazter luzea da (1973) eleberria nabarmendu genuke lehenik. Eleberri
|
honetan
pertsonaia nagusiak duen tratamendu berritzailea azpimarratu nahi izan zuen Otegik bere ikerlanean. " Pertsonaia babesgabea" deritzon tipologiakoa dela diosku, egoera larri eta bitxian galduta sentitzen den pertsonaia, hain justu.
|
|
Augustinen nobela
|
hontako
pertsonaje nabarmena biribila, Edwuard M. Forster-en eskaeraz bat da. Simon" Simon zarra".
|
|
Teoria
|
honek
pertsonaia publikoen balorazio soziala ulertzera garamatza. Proposamena honako hau da:
|
|
|
Honen
pertsonaiak ez dira berriak, betikoak baino (anaiak, esklaboa, nagusia...), baina bakoitzak bere ezaugarri bereziak ditu, ez erabat tipikoak. Gainera ezaugarrikuntza psikologikoa gehiegikeria gabe garatzen duenez, pertsonaia finak taularatzen dira azkenean, benetako sentimenduz jantziak.
|
2004
|
|
Horixe da gaur egungo gizarteak ezartzen duen ideia. Antzezlan
|
honetako
pertsonaiei, ordea, ez zaie sugarra berehalakoan itzaliko.
|
2005
|
|
Giro barnerakoi eta lirikoa gailentzen da. Egileak nortasuna du hizpide, norbait izan eta izaera hori besteei erakusteko gaitasuna izatea, komunikazioa lortzea da narrazio sorta
|
honetako
pertsonaien ardura, arazoa edo ezaugarria beste barik. Egileak azaleko nortasunari baino gehiago pertsonaren barru munduari erreperatzen dio, kanpotik ikusten ez dena azaldu nahian.
|
|
Ikuspegi horrek zerikusia du Sarrionandiak heriotzaren aurrean erakusten duen jarrera nihilistarekin. Ipuin
|
honetako
pertsonaiak kinka horretan bizi dira, iraganaren eta etorkizunaren artean harrapatuta, euren tragedia bizi dute, eta horrelaxe bizi dira bestelako ipuinetako pertsonaiak.
|
2006
|
|
Nola konpondu arazoa? Elur malutak, eskolako neska mutilak, elurrezko panpina, eguzkia eta lainoak izan daitezke kanta ugari tartekaturik dituen antzezlan
|
honetako
pertsonaiak. Horrez gain, entseatzen hasi aurretik, arte hezkuntzarekin loturik dauden eta haurrek egin ditzaketen hainbat jolas ere proposatzen ditu Enkarni Genuak liburuan.
|
|
Nobela
|
honetan
pertsonaiak dira ardatz. Izan ere, egoera berberaren aurrean pertsonaia bakoitzak zer sentitzen, zer pentsatzen, zer ikusten duen islatzen saiatu naiz.
|
2008
|
|
Bidaiatzea mirail baten aitzinean egotea bezala da. Ipuin
|
honetako
pertsonaia mirailaren beste aldera pasatzen da, aldi berean paisaiaz ezaguna eta izenez ezezaguna zaion mundu batera heltzen dela. Alizia herrialde zoragarrian bezala doa protagonista, herrialde hau ordea beretzat tragikoa delarik, mina eragiten dion turrunpiloa karrakatzera eramaten duelako, ama alaben harremana hain zuzen.
|
|
Lehenengoa, GAOn aurkitutakoa, 1873ko abuztuan Ibarzabalen gidaritzapean Donostiarantz abiatu ziren boluntarioekin (185 miliziano). Zerrenda
|
honetan
pertsonaia bakoitzaren adina, ogibidea, egoera zibila, Eibartik irteeradata, eta ea boluntarioa zen zehazten dira. Bigarrena, 1875eko uztailaren 22ko aginduari jarraiki egin zuten karlistek, Eibarko liberalei eguneroko erreal bana edo binako isuna ezartzeko; zerrenda horrek gainera, zigortua herrian ala, ausente?
|
|
Eta lehen pertsona erabiliko dudanez, fikziozko pertsonaiak asmatzeari uko egingo diodanez, ez daukat batere argi zer idatziko dudan. Errazagoa suertatuko li  tzaidake kontakizun
|
hau
pertsonaiaren baten  atzean ezkutatzea, istorioa mozorrotzea, horixe baita gehienetan egiten dudana, baina, tira, ezin korrituko dugu beti biderik xamurren eta motzena.
|
2009
|
|
Liburu
|
honetan
pertsonaia eta egoera batzuekin identifikatuko zara adin tarte horretan bazaude edo etxebizitzaren gaiari bueltaka, edo ezagunak izango dira zuretzat, behinik behin eta idazleak lortuko du zu hiru lerrotan istorioan sartzea, girotzea, zuk eszena ikustea. Baina zer da etxebizitza?
|
2010
|
|
Aurkezpenen arratsaldea izan zen Pirritx, Porrotx, Marimotots eta hauen lagunentzat: Irrien Lagunak kluba, aldizkaria eta web orrialdearen aurkezpenarekin batera, etapa berri
|
honetako
pertsonaiak aurkeztu zituzten eta, ostegunean, Martin Ugalde parkeko aretoan bildu ziren hainbat ume eta hauen gurasoen aurrean. Pertsonaia berri aipagarrienak Pupu eta Lore Pirritxen bi umetxo bikiak dira.
|
|
Istorio xumea da, baina amodio eta sentimenduak bezalako gauza konplexuen ingurukoa, gaineratu du. Protagonistak argumentuaren beraren gainetik daudela azpimarratu du Pinillosek, eta istorio
|
honen
pertsonaiak erreal eta inperfektu gisa definitu ere.
|
|
Gertaera argitzen saiatu gara. Horretarako, Don Bizente Hernandorena bikarioaren laguntza izan dugu, eta Migel Antonio Zugarramurdi da istorio
|
honetako
pertsonaia nagusia.
|
2011
|
|
Fidel Castro, Jaqueline Kennedy edo Martin Luther King identifikagarriekin batera, entzutez bai, baina aurpegiz hain ezagunak egiten ez zaizkigun pertsonaien irudiak ere baditugu, hala nola Huey P. Newton AEBetako Pantera Beltzen sortzailea, Idi Amin diktadore ugandarra zein Ulrike Meinhof ezker erradikal alemaniarreko militantea, baita erabat ezezagunak zaizkigunak ere.Pintoreak beretzat ikonoak diren pertsonak aukeratu ditu, ezagunak, gertukoak edo asmatuak?, eta horiek nahastu eta orotariko jatorri eta testuinguruetako jendea maila berean kokatuta, kontestu berri bat sortzen du. Gainera, lausotze teknikarekin estilo bat, margotzeko modu bat garatu du Urrutiak, eta, hala, errealitatea, kasu
|
honetan
pertsonaia jakin batzuenganako hurbilketa, hauteman eta bere aurrean plantatzeko modu bat agertzen du, ezinbestean gurea ere baldintzatzen duena.Bisitariak, behin pertsonaia batzuk identifikatuta, besteak nortzuk ote diren galdetzen dio bere buruari.
|
|
Hurrengo egunean zinemak hartu zuen lekukoa. Sagarren denbora?, topaketek gizartearen kezkekin duten konpromisoa berretsiz.Hortik aurrera ikusitakoari errepasoa eginez, Dejabu konpainiaren Gure bide galduak laster estreinatuko da Oreretan, baina bitartean gauza ezinago landua eta ondo asmatua da, eta era harrigarri samurrean irudikatzen ditu 70etako urte ilun eta gogorrak, baserritik giro kaletarrera joandako neska baten bizipenetan. Taldeari dagokion legez, zoragarria da objektu apalei emandako balio metaforiko eta sinbolikoa, baina harribitxi eszeniko
|
honetan
pertsonaien diseinu eta egikera garbia eta denbora eta espazioaren maneiua ere nabarmendu behar dira.Stereo izan zen lehen pieza apirilaren 28ko egitarauan. Miren Gaztañagaren lan hau hobeto ulertzen da dantzaren ideiatik urrunduta, eta performance aren arloan sartuta, horrela hartu zutelako beren benetako esangura interpretearen inplikazio pertsonalak eta berarekin elkarrizketan jarri ziren irudi proiektatu deserosoek.
|
|
Bero itogarria lagun, galerna iragarrita dagoen egunean. Espazioa ere txikia, elkarren ondoan dauden hotel, hondartza eta apartamentu batean gertatzen baita dena.Pertsonaia nobela dela esan zuen autoreak: " Pertsonaia bakoitzari galdetu diot zein den, benetan nor den, eta horrek sakontasuna ematen dio eleberriari, baina lan handiena ere horrek berak eman dit, pertsonaia bakoitzari galdetzeak zein den". Lau dira istorio
|
honetako
pertsonaiak: senar emazte atzerritarrak, Nora Becheler helduaroan sartzen ari den emakume ederra eta Sebastian Bachener, desio debekatuetan murgildu den gizon heldua; maitasuna bilatzen duen hoteleko zuzendaria eta maitasuna eta arreta behar dituen adin txikiko alaba.
|
2012
|
|
Edo, agian," niri ez zait gertatuko" barneratuegi daukagun ustearen eragina? Dena delakoa, eleberri
|
honetako
pertsonaiek bazekiten Sarrionandiaren ipuineko igelak benetan hiltzen zirela, baina ez, aldiz, halako pasarte baten biktima bilaka zitezkeenik. Hori dela eta, Iñaki Irasizabalen eleberri berriaren izena, Igelak benetan hiltzen dira.
|
2013
|
|
Zumaiako Musika Jaialdiak eta Donostiako Musika Hamabostaldiak elkarlanean antolatuta ikuskizuna da, eta Ensemble Le Tendre Amour taldeak taularatuko du Maria eta Jose ikastetxeko aretoan. Serpina eta Uberto dira kontakizun korapilotsu eta umoretsu
|
honetako
pertsonaia nagusiak; Sara Rosiquet eta Pau Bordas abeslariek antzeztuko dituzte, hurrenez hurren.
|
|
Beltzen maskarada: beltza da nagusi talde
|
honetako
pertsonaien artean. Talde honetako pertsonaiak hauek dira:
|
|
beltza da nagusi talde honetako pertsonaien artean. Talde
|
honetako
pertsonaiak hauek dira:
|
|
Ofizioak: zati
|
honetan
pertsonaiek beren lanbidea antzezten dute, gorrien dantzak eta beltzen antzezpenak dira atal honen osagaiak. Dantzarekin batera mimikak hartzen du leku handia.
|
|
Elkarrizketa artea zen gizarte
|
honetako
pertsonaiek solasaldi txinpartatsuak zizelkatzen dituzte, eta trebe dira esandakoaren eta esan gabekoaren joko sofistikaturako lanabes finak erabiltzen: kortesiazko eta distantzia ezartzeko formulak (I have not the pleasure of understanding you) eta erresistentzia gizabidetsurako esapideak (Pardon me for neglecting to profit by your advice); iritzi eta nahien adierazpena leuntzeko baliabideak (I flatter myself that, I dare say..., Give me leave to observe), eufemismoak (the melancholic event) eta abar.
|
|
Gehitu nuke, azkenik, originalaren testuinguru kulturala «etxekotzearen» eta itzulpena «arroztea» ren arteko dileman, nire irizpidea bigarrena izaten dela, hots, jatorrizko testuaren kulturaren «arroztasuna» nolabait agerraraztea itzulpenean. Horregatik, irakurleari beharbada arraro egingo zaizkio nobela
|
honetako
pertsonaien otorduak, esaterako. Austenen sasoian gizarte dotoreak honako hauek egiten zituen:
|
2014
|
|
Alcide Jolivet eta Harry Blount zaldiak erosi eta Tomskeko bideari lotuak ziren ordurako. Hiri horretara bultzatzen zituen gertaeren logikak istorio
|
honen
pertsonaia nagusiak.
|
|
Testu
|
hau
Pertsonaia protagonista femeninoen ezaugarriak eta bilakaera euskal narratibagaraikidean doktorego tesiaren laugarren kapituluan oinarritua dago.
|
|
f) Liburu
|
honetan
pertsonaia ugari ageri dira, eta gauza asko pasatzen dira.
|
2015
|
|
Lantegi gutxi izango zen bailara osoan, horrenbeste lagun enplegatzen zuenik. Hamarkada horretan barrena jaio ziren gure kontakizun
|
honetako
pertsonaia gehienak: amona Maria eta bere ahizpa Juana, aitona Patxi eta bere anai arrebak (beranduago azalduko dira haietako batzuk), Manuel Sarasolaren seme alabak:
|
|
Kapitulu horietan, batik bat, gure aitonaren haurtzaroa eta gaztaroa kontatu ditiat; Gerra bitarteko kontuak. Sorta
|
honek
pertsonaiak kokatzeko balio izango dik.
|
|
Artzainaren ordez, olajauna da kontakizun
|
honen
pertsonaia nagusia; iraganeko ohiko langilearen irudi, alegia. Aurrekoaren moduan, abade bat da Damaren egoitzan zelan ibili behar duen adierazten diona, baina formula ez da esplizitu adierazten; Barandiaranen ohar bat behar dugu hori identifikatzeko.
|
2016
|
|
Baina lema horien artean irriaren tokia ere aurkitzen dugu, Tripero eta Zingilen bitartez, bi deabru zentzu gutxiko elkarrizketak ekartzen dituztenak, baina hurbileko erreferentziak dituztenak eta publikoari mintzo direnak. Hurbilpen
|
honek
pertsonaiekiko komunikazioa laguntzen du eta gaiarekiko lasaitasuna ekartzen du, euskaldunen duintasuna baita azpi mezu gisa entzunarazi nahi.
|
|
Hastapeneko didaskaliek pertsonaien zerrenda osatzen dute, pertsonaien izena, adina eta fisikoa eta izaeraren deskribapen motzarekin. Antzerki
|
honen
pertsonaien zerrendaren eraikuntza ohargarri da, hastapenean protagonista emana da eta zerrendaren bukaeran erregearen ordezkaria, gobernadorea, funtsean izenik ez duena, funtzioaren bitartez agertzen dena, euskalduna izanen ez dena, edo behintzat euskara gutietsiko duena dugu. Alegia, bertako batek ez zukeela funtzio hori bete, izenik merezi ez zukeela.
|
|
Lehen bikotea, Matalas eta Herria dugu; bigarrena, eragileak herriko ordezkariak eta destinatarioa herria eta hirugarren bikotea, laguntzaileak, Matalasen lagunak eta aurkariak Gobernadorearen eta Calvoren inguru guziarekin.
|
Honek
pertsonaien arteko harremana ulertzen laguntzen gaitu, pertsonaien izaeratik at, ingurugiroak sortzen dituen indar harremanak kontuan hartuz.
|
2017
|
|
Bestela esateko, galdetzen badiote istorioak" kontatu" ala" erakutsi" behar ote diren, Schanelec ek bigarrena aukeratuko du segur aski: lan
|
honetako
pertsonaiak ikusi egiten ditugu eta ikusten dugun horretatik atera behar dira ondorioak, beraien egoera emozionalaz askorik esaten ez duten dialogo eta antzezpen hieratiko samarren laguntza hutsarekin.
|
|
Xuka erabiltzen du narratzaile nagusiak, behiala Chevénement ministro aho zabalak mespretxu txirrista batekin sauvageons deituko zituen haurrekin solastatzeko. Gazte Luma saria erdietsi duen obra
|
honetako
pertsonaiak oro biribilgune batean daude aiduru, beraien baitako ilunak argiratu ezinik, geldoan, mundua kurritzen baldin badute ere. Nabari da egoera zaildu egin dela egile biek azpatu garai luze horretan.
|
|
Ezta gutxiagorik ere. Baina, susmoa dut badirela istorio
|
honetan
pertsonaiak eta korapiloak konplexuago bilakatuko lituzketen hainbat elementu, neroni errealitatean identifikatzeko gai ez naizenak. Horregatik nahiago dut fikziozko istorioa irudikatu.
|
2018
|
|
Kulturaren «aurrekoa» eta kultura «bitartekoa» bereizten jartzea posibilitate kulturalei hasieratik atea ixtea da. Nahiz eta drama
|
honetako
pertsonaien «agerpenaren ordenak», azalpenaren kronologia fundazionalak, auzitan jartzen duen kontakizunaren koherentzia arrakala sortzen duelako subjektuarengan, eta fêlure, berriz, desiran, berriz ere ezartzen du koherentzia azalpenaren denboran.
|
|
Horren lekuko da Battis Toberaren zatian ageri den hizkera aldaketa, propio pertsonaiak eskatzen ziona bere mozorro festarako. Bide batez esana, zer ondo eta zer egoki iraintzen duten liburu
|
honetako
pertsonaiek, irainik ez zegoela esaten zuten gure hizkuntza zaharrean.
|
2019
|
|
Herria ipuin bateko agertoki bihurtu genuen Leire Urbeltz artistaren laguntzarekin. Bezeroak ipuin
|
honetako
pertsonaiak ziren eta teknologia berriak ipuineko magia. Oso polita izan da.
|
|
Bigarren zita Giuseppe Verdirekin izango dugu, aldi honetan gutxitan aurkezten den Jerusalem lanarekin, azaroaren 16an. Jorge de Leon tenoreak debuta egingo du Bilbon opera
|
honen
pertsonaia protagonistarekin. Aukera izango du, bada, duen ospea frogatzeko.
|
|
" Oso Nouveau romanaren tankerako eleberria den arren, pertsonaien tratamendu sakonak mugimendu literario horretatik apur bat urruntzen du. Saizarbitoriaren hirugarren eleberriaren sakontasun psikologikoa handiagoa da, itxuraz kontra, beren postulatuetan defendatzen dena baino[...] Horren ondorioz, ikerketaren puntu garrantzitsuena eleberri
|
honetan
pertsonaien azterketa izan da, ama semeena zehazkiago esanda, ama ikaragarri jungianoarena eta seme neurotiko obsesibo eskizoide larriena" (2008: 379).
|
|
Horregatik, behin baino gehiagotan bere emaztea kolpatzeko gogoa adierazten duenez, aldi berean eleberriaren momentu konkretu honetan adierazten du momenturik samurrenak ere bere emaztea lotan zegoen bitartean sentitu izan zituela, hots menderatzeko moduan, hila bezala ikusten zuenean. Argudio horrekin, bere burua justifikatzen ahalegintzen da narratzaile ez fidagarria, izan ere, egiazko pertsonak anbibalenteak gara, kontrako sentimenduak ditugu eta ezaugarri
|
hau
pertsonaiari ezartzeak, errealismo psikologikoa ematen dio kontaketari.
|
|
Eta lehen pertsona erabiliko dudanez, fikziozko pertsonaiak asmatzeari uko egingo diodanez, ez daukat batere argi zer idatziko dudan. Errazagoa suertatuko litzaidake kontakizun
|
hau
pertsonaiaren baten atzean ezkutatzea, istorioa mozorrotzea, horixe baita gehienetan egiten dudana, baina, tira, ezin korrituko dugu beti biderik xamur eta motzena.
|
2020
|
|
Ilun, ez behintzat Las Vegas bizilagunaren argirik. Galdetuko dizu Ero hiria ipuin bilduma
|
honetako
pertsonaia batek: " Zer egin daiteke Renon arratsaldeko bostetatik aurrera?".
|
|
Betiere fikzioaren eremuetan: " Alegia, elaberri
|
honetako
pertsonaiak, asmatuak ez direnean, ez direla hezur haragizko berberak, haien irudiak baizik". Are:
|
|
Ni ez naiz horretan luzatuko, hori ez delako lan honen helburua. Bestalde, bakoitzak jakingo du berarentzat zer sinesgarritasun maila daukaten mota
|
honetako
pertsonaiek eta informazioek. Baina hona pasatuko ditut bere" Declaración de guerra contra el Estado español" horretan Kataluniari buruz esaten dituenetako batzuk.
|
|
Mendebaldeko kulturan asmatu den teogonia poetikorik gorena, argitsuena eta osoena idatzi zuen, Divina Commedia. Dantek kristauen kultura katolikoan ohikoa zen iruditeria eskatologikoari adierazpen poetikoa eman zion, munduaz haraindiko beste hiru mundu haietan (Ifernua, Garbitokia eta Paradisua) mundu
|
honetako
pertsonaia eta pasio gizakoienak ere sartuz.
|
|
Bukatutzat eman behar dut idazki hau. Bart lorik gabeko orduetako bat pasatu nuen antzerki emanaldi
|
honetako
pertsonaien zerrenda egiten. Baita gertatu ez zen askabide bat.
|
|
Martinbeltxen Eguberri berriz irakur ezazu eta lagun bati konta. Zure ustez nor izan liteke bigarren zati
|
honetako
pertsonaia nagusia?
|
|
Azken finean bi ekintzak metaforikoki eginbehar beraren aldaera gisa uler daitezke, kontatzea gertaerak harilkatzea, hari muturrak jostea delako, baina baita norbere ahotsaren jabe egitea ere, nortasuna eraikitzeko eta iragana onartzeko bidea. Zentzu horretan, eleberri
|
honetako
pertsonaia batzuek Penelope klasikoaren zantzuak dituzte, beste batzuek, berriz, haren isiltasuna iraultzen dute. Edozein kasutan, Penelope mitifikatuaren oihartzunetatik eraikitako pertsonaiak dira hemengoak: 7
|
2021
|
|
Berrikuntza izan da lanerako metodo hori konpainiarentzat, baina ez bakarra. «Atx sortu genuenetik, proiektu bakoitzarekin guretzat erosoa zen horretatik irteten saiatu gara, eta kasu
|
honetan
pertsonaien barne mundua lantzea izan da erronka». Orain arte euren antzezlanek «marrazki bizidunen trazadun pertsonaiak» izan dituztela iruditzen baitzaio zuzendariari.
|
|
Pertsonaia memorable batek modu batean hitz egiten du, biografia baten jabe da, nora doan jakin nahi dugu, zergatik eta zertarako. Era
|
honetako
pertsonaia ahaztezinak beti dira interesgarriak, benetako pertsonen modura portatzen dira eta normalean idazleak ezagutu izan dituen benetako gizon eta emakumeen jendetasuna transmititzen dute. Protagonistak izan daitezke, bigarren mailakoak, heroikoak, tragikoak, komikoak, patetikoak, terrorifikoak.
|
|
– Pertsonaiaren aita edo ama. Tipo
|
honi
pertsonaia bat zor diogu. Pertsonaia horri lotuta egongo da betiko, pertsonaia horrek zerbait dauka, berria da, berezia da, baina existitu egin liteke, batzuetan pertsona bereziak existitzen direlako.
|
|
bat batean urrun urrun sumatzen nituen poemak eta neskatxak eta zalgurdiak zituzten nobelak, niretzat betiko ezkutatutako sasoi batean, beste garai bateko izaki xaloak eta barregarriak. Ipuin berri
|
honetan
pertsonaiak bazeuden. Isabella eta bizar gorrizta zuen gizona ez ziren pertsonaiak:
|
|
Nobela
|
honetako
pertsonaiak fikziozkoak dira, narra  tzailearengandik hasita. Tartean agertzen diren per  tsonaia historiko gutxi batzuk izen deituraz izendatzen dira, bat izan ezik.
|
|
Istorio
|
honen
pertsonaiak errealak dira, eta benetan espero dut indartsuagoa eta jakintsuagoa izatea euren istorioa kontatzen bukatzen dudanean.
|
2022
|
|
Eüskaldün, bai... bena Frantses ere! Ürrentzeko bi hitz erran dezagün trajeria
|
honen
personaje nausiaz. Garat anaiak, Josepe eta Domingo, Lapurdiko ordezkari izendatürik izan ziren, Luis XVI. Frantziako erregeak, 1789ko urtarilan, deitü zütüan Batzar Nausietara.
|
|
Hogei bat botoi, batak bestea gehiago estutzen eta arnasa itolarrian. Obra
|
honetako
pertsonaiek ez dute, ez, bizkarreko minik, gorputz femeninoak estilizatzeko jantzi dute prenda hau. Tente mantentzen ditu, erortzeko aukerarik ez baitiete ematen euren buruei.
|
|
Gurreak ez zion edonolako erronka luzatu balizko taularatzaileari: pertsonaia bakarraren bakarrizketan txertatu zituen istorio
|
honetako
pertsonaia guztien ahotsak, pertsonaia bakarra gorputz bakarrean, elementu fisiko bakar baten aurrean: soka bat.
|
|
Komiki
|
honetako
pertsonaien elkarrizketak asma itzazu eta idatz.
|
|
• Nor dira istorio
|
honetako
pertsonaiak?
|
|
• Nor da testu zati
|
honetako
pertsonaia nagusia?
|
|
• Nor da testu
|
honetako
pertsonaia nagusia?
|
2023
|
|
Sakelako telefonoari itsasita pasatzen ditugu orduak eta orduak, benetan ezagutzen ez ditugun pertsona batzuen bizitzei begira. Eta oraindik gehienoi arraroa egiten bazaigu ere, sare sozialetan euren egunerokoa erakusten diguten horiek dira momentu
|
honetan
pertsonaiarik miretsienak, eta etxeko txikienen gustukoenak. Telebista piztu beharrik ez dago kirolariak edota abeslariak ere bigarren plano batera pasatu direla ohartzeko.
|
|
Batzuek diote indarkeria matxista feministon asmakizuna dela gizonek istorio
|
honetan
pertsonaia gaiztoaren papera har dezaten. Hala ere, datuak ez datoz bat ideia zaharkitu horrekin:
|
|
Are gehiago, une batean, laugarren pareta hautsi, eta istorio zalapartatsu
|
honetako
pertsonaia bat kamerari begira jarri dute, ikusleei zuzenean hizketan. Pertsonaiak ahobizarrik gabe egiten dio barre Norvegiaren garai historiko funtsezko honi, baina, aldi berean, sortzaileak garrantzia eta mami handia emango dio kontakizunari, eta, horri esker, ikuslea ez dute une bakar batean ere libratuko intriga eta trikimailu instituzionalen amaraunetik.
|
|
Besaulkiak lanean ahots koral bat topatuko dugu; arauek, normak eta burokrazia ulergaitzak dakarten ezinegona kudeatzen saiatzen dira bertako pertsonaiak, elkar osatzen duen ahots poliedrikoetan. Ahotsen biderkatze bat dakar Hildako haurrak ere, kasu
|
honetan
pertsonaia bakar batek dakar ahotsen aniztasuna, eta barne borroka. Kanpo zein barne boterekeriari aurre egin eta humanitateari eutsi nahi dioten ahotsen arteko elkarrizketa horretan, esanguratsua da oso Hildako haurrak dakarren proposamena:
|
|
Tragikomedia
|
honetako
pertsonaia nagusiak Enri du izena (Punk Zibernetikoa), eta bi pertsonaia barregarri izango ditu alboan (Famus eta Kronopius).
|
|
Azken orrialdeak irakurtzen ari nintzela otu zait idatzizko bertsioan antzezlan futurista
|
honetako
pertsonaiek ez daukatela mugikorrik. Pozgarria iruditu zait.
|