2013
|
|
Elkarrizketa artea zen gizarte
|
honetako
pertsonaiek solasaldi txinpartatsuak zizelkatzen dituzte, eta trebe dira esandakoaren eta esan gabekoaren joko sofistikaturako lanabes finak erabiltzen: kortesiazko eta distantzia ezartzeko formulak (I have not the pleasure of understanding you) eta erresistentzia gizabidetsurako esapideak (Pardon me for neglecting to profit by your advice); iritzi eta nahien adierazpena leuntzeko baliabideak (I flatter myself that, I dare say..., Give me leave to observe), eufemismoak (the melancholic event) eta abar.
|
|
Gehitu nuke, azkenik, originalaren testuinguru kulturala «etxekotzearen» eta itzulpena «arroztea» ren arteko dileman, nire irizpidea bigarrena izaten dela, hots, jatorrizko testuaren kulturaren «arroztasuna» nolabait agerraraztea itzulpenean. Horregatik, irakurleari beharbada arraro egingo zaizkio nobela
|
honetako
pertsonaien otorduak, esaterako. Austenen sasoian gizarte dotoreak honako hauek egiten zituen:
|
2014
|
|
Alcide Jolivet eta Harry Blount zaldiak erosi eta Tomskeko bideari lotuak ziren ordurako. Hiri horretara bultzatzen zituen gertaeren logikak istorio
|
honen
pertsonaia nagusiak.
|
2015
|
|
Lantegi gutxi izango zen bailara osoan, horrenbeste lagun enplegatzen zuenik. Hamarkada horretan barrena jaio ziren gure kontakizun
|
honetako
pertsonaia gehienak: amona Maria eta bere ahizpa Juana, aitona Patxi eta bere anai arrebak (beranduago azalduko dira haietako batzuk), Manuel Sarasolaren seme alabak:
|
|
Kapitulu horietan, batik bat, gure aitonaren haurtzaroa eta gaztaroa kontatu ditiat; Gerra bitarteko kontuak. Sorta
|
honek
pertsonaiak kokatzeko balio izango dik.
|
2018
|
|
Kulturaren «aurrekoa» eta kultura «bitartekoa» bereizten jartzea posibilitate kulturalei hasieratik atea ixtea da. Nahiz eta drama
|
honetako
pertsonaien «agerpenaren ordenak», azalpenaren kronologia fundazionalak, auzitan jartzen duen kontakizunaren koherentzia arrakala sortzen duelako subjektuarengan, eta fêlure, berriz, desiran, berriz ere ezartzen du koherentzia azalpenaren denboran.
|
2020
|
|
Ni ez naiz horretan luzatuko, hori ez delako lan honen helburua. Bestalde, bakoitzak jakingo du berarentzat zer sinesgarritasun maila daukaten mota
|
honetako
pertsonaiek eta informazioek. Baina hona pasatuko ditut bere" Declaración de guerra contra el Estado español" horretan Kataluniari buruz esaten dituenetako batzuk.
|
2021
|
|
Pertsonaia memorable batek modu batean hitz egiten du, biografia baten jabe da, nora doan jakin nahi dugu, zergatik eta zertarako. Era
|
honetako
pertsonaia ahaztezinak beti dira interesgarriak, benetako pertsonen modura portatzen dira eta normalean idazleak ezagutu izan dituen benetako gizon eta emakumeen jendetasuna transmititzen dute. Protagonistak izan daitezke, bigarren mailakoak, heroikoak, tragikoak, komikoak, patetikoak, terrorifikoak.
|
|
– Pertsonaiaren aita edo ama. Tipo
|
honi
pertsonaia bat zor diogu. Pertsonaia horri lotuta egongo da betiko, pertsonaia horrek zerbait dauka, berria da, berezia da, baina existitu egin liteke, batzuetan pertsona bereziak existitzen direlako.
|