Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 924

2023
‎Lege organiko hori Konstituzioarekin bat datorrela esan du Konstituzio Auzitegiak ekainaren 23ko 118/ 2016 emandako epaian; baina, edu berean, adierazpen horren esparrua eta mugak finkatu ditu: " Mugatu ere, batetik, Konstituzio Auzitegiaren bosgarren xedapen gehigarri berriak Konstituzio Auzitegiak egin beharreko kontrolaren objektua mugatu da Batzar Nagusiek emandako foru arauei begira; ez ditu foru arau guztiak kontrolatuko, ezpada foru arau mota zehatz batekoak, hots, izaera fiskalekoak soilik, eta horien artean, Euskadiko Autonomia Estatutuaren 41.2.a) artikuluak aitortutako eskumenak erabilita eman izan diren foru arauak, hau da, euren lurraldean tributu araubidea mantendu, ezarri eta arautzeko foru arauak Estatuko zergen antolaketa orokorra aintzat hartuta (3 ZO)" 2.
‎Auzitegi horrek nahastu ditu Europar Batasuneko antolamendu juridikoetan bizi diren bi sistemak kontinentekoa eta common laweta Europako arauketa interpretatu du Europako zuzenbideko oinarrizko osagaiak sortuz: horien guztien artean aipa daiteke Europako arauaren lehentasuna. Europar Batasuneko Auzitegiaren epaiak zuzenean aplika ditzakete Batasuneko estatuen epaile eta auzitegiek.
‎Lurralde erkidean Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratuko dira eta hiru Lurralde Historikoetan, bakoitzaren Aldizkari Ofizialean. Edozein kasutan, agindu interpretatzaileak Tributu administrazioaren organo guztientzat lotesleak izango dira.
‎Administrazio doktrinari dagokion aldetik, Auzitegi ekonomiko administratiboek emandako ebazpenak aipa daitezke, baita Tributuen Zuzendaritza Nagusiari eginiko kontsulten erantzunak ere. Aurrerago esan bezala, horiek guztiak ez dira Zuzenbidearen iturri eta alderdiei begira bakarrik dira lotesleak, hots, betebeharpekoei begira eta Tributu administrazioari begira, ebazpena edo kontsulta ukitzen duen organoari begira, zehatz esateko. Administrazio auzitegi horien ebazpenak nahiz kontsultei emaniko erantzunak, bi biak, aldizka argitaratzen dira guztiok horien berri izan dezagun, Tributu administrazioaren webgunean.
‎Aurrerago esan bezala, horiek guztiak ez dira Zuzenbidearen iturri eta alderdiei begira bakarrik dira lotesleak, hots, betebeharpekoei begira eta Tributu administrazioari begira, ebazpena edo kontsulta ukitzen duen organoari begira, zehatz esateko. Administrazio auzitegi horien ebazpenak nahiz kontsultei emaniko erantzunak, bi biak, aldizka argitaratzen dira guztiok horien berri izan dezagun, Tributu administrazioaren webgunean. Nolanahi den ere, ebazpen nahiz erantzunok badute zelanbaiteko balio juridikoa, Ogasun publikoak legea nola interpretatzen duen erakusten baitute.
‎Agindu interpretatzailearekin gertatu bezala, ez dira lotesleak partikularrentzat baina halakoak ezagutzea ezinbestekoa da. Agindu interpretatzaileekin gertatu aldera, zirkularrak eta jarraibideak lotesleak dira hierarkiari begira mendeko organoentzat eta ez Ogasun Ministerioko edo Foru Ogasun Saileko organo guztientzat . Adibidez, Bizkaiko Foru Aldundiaren Ogasun eta Finantzen Sailak jarraibideak erabili ohi ditu, Ogasuneko Zuzendari Nagusiak emanda.
‎Horrekin batera, EKren 31.1 artikuluak xedatu du guztiok lagundu behar dugula gastu publikoei aurre egiten, bakoitzak bere ekonomia ahalbidearen arabera, eta progresibitate eta berdintasunaren printzipioak oinarri dituen tributu sistema zuzenaren bitartez; sistema hori ez da inoiz konfiskagarria izango. Eta 31 artikulu horrek 3 atalean jarraitzen duenez, izaera publikoko prestazio pertsonalak edo ondare prestazioak legearen arabera, ez bestela, ezarri ahal izango dira.
‎Ekonomia ahalbidearen printzipioa da Konstituzioak 31.1 artikuluan ezartzen dituen printzipioetarik bat. Artikulu horrek dionez," guztiok lagundu behar dugu gastu publikoei aurre egitean, bakoitzak bere ekonomia ahalbidearen arabera...". Legeria arruntari helduta, TFAOen 2 artikuluak (eta TLOren 3 art.ak) ere gauza bera ezartzen du:
‎Orokorrean, ekonomia ahalbidearen printzipiotik honako bi printzipio hauek ondorioztatzen dira: ahalbide hori duten guztiek ordaindu behar dituzte tributuak (orokortasun printzipioa) eta ekonomia ahalbide bera dutenek zati berbera ordaindu behar dute (berdintasun printzipioa).
Guztiarekin ere, ñabardura batzuk egin behar ditugu printzipio horren inguruan:
‎Konstituzioaren 31.1 artikuluak dionez, guztiok egin behar diegu aurre gastu publikoei. Artikulu horretan, zergak ordaintzeko eginbehar generikoa ezartzen da.
‎Konstituzioak berak jaso du ñabardura hori: guztiok ordaindu behar ditugu zergak, baina bakoitzak ahal duen neurrian, hots, subjektu pasiboaren ekonomia ahalbidea kontuan hartuta. " Guztiok" adierazmolde horretara Estatuko eta atzerriko zergadunak biltzen dira, zergadun horiek pertsona fisiko zein juridikoak izan, egoiliarrak izan ala ez.
‎guztiok ordaindu behar ditugu zergak, baina bakoitzak ahal duen neurrian, hots, subjektu pasiboaren ekonomia ahalbidea kontuan hartuta. " Guztiok " adierazmolde horretara Estatuko eta atzerriko zergadunak biltzen dira, zergadun horiek pertsona fisiko zein juridikoak izan, egoiliarrak izan ala ez.
‎Tributuen arloaz denaz bezainbatean, 31 artikuluak jaso du printzipio hori: " Guztiek gastu publikoei aurre egiten lagunduko dute, bakoitzak bere ekonomia ahalbidearen arabera; horretarako, zerga sistema zuzena ezarriko da, berdintasuneta progresibitate printzipioetan oinarriturik; sistema hori ez da inoiz konfiskagarri izango".
‎Berdintasun printzipioaren aplikazioak ezin ekar dezake tratamendu bera ematea egoera desberdinetan dauden edo ekonomia ahalbide desberdina duten pertsonentzat. Haatik, berdintasun formal horren ordez, berdintasun materiala hartu behar da abiapuntutzat; horrek esan nahi du tributuen alorrean norbanakoen errentak eta egoera ekonomikoa aintzat hartu behar direla, baita bestelako arrazoiak ere (egokitasuna, gizarte justizia, guztion onura).
‎Konstituzioaren 1, 14 eta 31 artikuluetan ez ezik, berdintasun printzipioa 139.1 artikuluan ere aipatzen da. Horren arabera, espainiar guztiek eskubide eta betebehar berberak izan behar dituzte Estatuko lurraldeko edozein tokitan. Manu horrek benetako esangura ematen dio tributuen arloko berdintasun printzipioari, baina interpretazio arazoak ekar ditzake:
‎PFEZren legeetan, esaterako, tarifa progresibo bat ezarri da lurralde erkideko autonomia erkidego bakoitzean, eta tarifa hori ere ez dator bat Euskadirenarekin edo Nafarroarenarekin. Baina guzti guztiek betetzen dute Konstituzioaren progresibitate printzipioa.
‎PFEZren legeetan, esaterako, tarifa progresibo bat ezarri da lurralde erkideko autonomia erkidego bakoitzean, eta tarifa hori ere ez dator bat Euskadirenarekin edo Nafarroarenarekin. Baina guzti guztiek betetzen dute Konstituzioaren progresibitate printzipioa.
‎Lege horien izaera juridikoari dagokionez, ituna zein hitzarmena lege arruntak ez ezik, itundutako legeak ere badira, hots, lege horiek aldatzeko, prozedura berezia behar da. Ildo bertsutik, alderdi guztien adostasuna behar beharrezkoa da Ituna edo Hitzarmena eraldatzeko, hau da, alderdietarik batek ezin ditu bere kabuz legeok aldarazi.
‎Bestela esateko, Lege dekretuak banan banan aztertu behar dira, bertan ezarritako neurriek zergak ordaintzeko eginbeharrean duten eragina modu orokorrean aztertzeko: unean uneko aldaketak dakartzaten neurriak (alegia, norainoko mugatua izanik, subjektu ukituen tributu zama osoa modu esanguratsuan aldatzen ez duten neurriak) Konstituzioaren araberakoak dira; gainerako guztiak , ordea, ez.
‎konfiskaezintasuna (EKren 31.1 art.). Orokorrean, konfiskazioak esan nahi du erakunde publikoek norbanakoen ondasunak eskuratzen dituztela, horren truk inolako kontraprestaziorik eman gabe. Horrela, zergak ordaindu behar direnez ezelako kontraprestaziorik jaso gabe, uler daiteke zerga guztiak konfiskagarriak direla.
‎Hortaz, konfiskaezintasuna kasuan kasuan aztertu behar da. Gerta daiteke zergak banan banan ikusita konfiskagarriak ez izatea, baina guztien artean sistema konfiskatzailea eratzea. Halaber, kontuan hartu behar da zerga aldizkakoa edo iraunkorra den.
‎Egungo egunean, dena den, aurrekontu legeek ez dituzte aldatzen lan, gizarte, administrazionahiz tributu arauak; horretarako laguntza lege deritzenak erabili izan dira. Lege horiek urtero onetsi izan dira aurrekontuekin batera eta bertan jaso dira esparru horietako aldaketa guztiak . Dena den, 2004tik aurrera Gobernu zentralak ez ditu erabili, bai ostera autonomia erkidegoetako gobernuek.
‎Azken urteotan, bada, tributuaren ordainketa aurreratzeko tresna berriak sortu dira, atxikipenak eta zatikako ordainketak batik bat, eta, horren ondorioz, zerga egitatea ez da tributuaren egituraren ardatza. Hau da, ondare prestazio guztiak ez dira zerga egitatea gauzatzeagatik sortzen, ezpada prestazio horiek egitezko beste kasu batzuk gauzatzeagatik sor daitezke.
‎Une horretan bertan gertatzen da tributuaren sortzapena. Gehienetan, zerga egitatea osatzen duten osagai guzti guztiak gauzatzen direnean gertatzen da sortzapena. Hala ere, une hori ez da beti erraz zehaztekoa, eta halakoetan, tributu arauak sortzapenaren une zehatz hori finkatu behar du.
‎Une horretan bertan gertatzen da tributuaren sortzapena. Gehienetan, zerga egitatea osatzen duten osagai guzti guztiak gauzatzen direnean gertatzen da sortzapena. Hala ere, une hori ez da beti erraz zehaztekoa, eta halakoetan, tributu arauak sortzapenaren une zehatz hori finkatu behar du.
‎Are gehiago, lege lerruna ez duen arau baten bidez salbuespena eralda edo ezaba daitekeela onartzeak esan nahi du zerga egitatea ere xeda daitekeela legea ez den arauaren bitartez. Ildo berari ekinez, salbuespena ezabatzean salbuespenak ezartzen zuen egitezko kasua burutuz gero, tributu betebeharra sortuko litzateke; modu horretara, eraldaketaren bidez kargapeko kasu berria ezarriko litzateke, tributua ordaintzeko betebeharra eta guzti .
‎Amaitzeko, iraupen etengabea duten aldizkako tributuen kasuan, eztabaidatu ohi da salbuespenak zergaldi guztietarako balio duen (salbuespen iraunkorra) edo zergaldi jakin batzuetan bakarrik aplika daitekeen (aldi baterako salbuespena). Kasu horietan, zergaldi bakoitzerako salbuespenaren sortzapena burutzen da zerga egitatea, salbuetsitako modalitatean, zergaldi horretan gauzatzen bada.
‎Kasu horietan, zergaldi bakoitzerako salbuespenaren sortzapena burutzen da zerga egitatea, salbuetsitako modalitatean, zergaldi horretan gauzatzen bada. Behin salbuespena sortu eta gero, ezin da ulertu hurrengo zergaldi guztietarako balio duenik, honexegatik: zergaldi bakoitza igaro arte ez dakigu egitate salbuetsia gauzatuko den ala ez, ezta egitate hori tributuaren menpe egongo den edo tributua bera izango den ere.
‎Dena den, kontzeptu hori zabaldu behar da, betebeharra ordaintzeaz bestelako harremanak ekar ditzakeelako tributuak, edota beste prozedura batzuen bidez gauzatu daitekeelako tributu hori; izan ere, batzuetan, halako harreman edo prozeduren alde pasiboan, ez dago tributuaren zorduna. Horren guztiaren ondorioz, subjektu aktiboaren kontzeptuan sartu behar ditugu kasu batzuk, kasuon araubide juridikoa betebeharren alorretik kanpo gelditzen bada ere.
‎Arabako eta Gipuzkoako TFAOen (eta TLOren) 35 artikuluak dionez, eta Bizkaiko TFAOren 34 artikuluak dionez, tributu betebeharpekoak dira pertsona fisikoak eta juridikoak, baita bestelako erakundeak ere, legeek tributu betebeharrak betetzea ezarri badiete, diruzkoak zein formazkoak. Bestela esanda, harreman juridiko tributarioetatik sor daitezkeen betebehar material eta formal guztiak hartuko ditu barne.
‎Zerrendak, ordea, betebeharpekoen motak jaso ordez, betebehar mota ezberdinak jaso ditu. Arauon idazketak bat ez badatoz ere adibidez, TLOk ez ditu subjektu pasiboak aipatzen, TFAOek, ordea, bai aipatzen dituztemodu honetara bil ditzakegu betebeharpeko guztiak : a) Subjektu pasiboak:
Horietatik guztietatik , subjektu pasiboa ezinbestekoa da, tributu guztietan zerga egitatetik sortutako betebehar nagusiari lotuta agertuko baita. Gainerako betebeharpekoak ager daitezke tributu bakoitza ordainarazteko tekniken arabera, edota tributuaren aplikazioan gerta daitezkeen inguruabarren arabera.
‎Horietatik guztietatik, subjektu pasiboa ezinbestekoa da, tributu guztietan zerga egitatetik sortutako betebehar nagusiari lotuta agertuko baita. Gainerako betebeharpekoak ager daitezke tributu bakoitza ordainarazteko tekniken arabera, edota tributuaren aplikazioan gerta daitezkeen inguruabarren arabera.
‎Tributu sistemak garatu diren heinean, legeek beste egoera subjektibo batzuk sortu dituzte, tributuak dakartzan eginbehar guztiak edo batzuk eratxikiz subjektu pasiboei, nahiz eta subjektu horiek zerga egitatea gauzatu ez.
‎Zergaduna ez den subjektuak tributu prestazio guztiak edo batzuk bete behar ditu legearen aginduz; horixe gertatzen da ordezko eta erantzulearekin.
‎Bigarrenari dagokionez (nortasunik gabeko erakundea Zuzenbideko subjektua izan daitekeen ala ez), baietz esaten du doktrinak. Guztiek onartzen dute legeak tipikoak ez diren subjektuak aitor ditzakeela, hots, pertsona juridikoak ez diren subjektu kolektiboak onar ditzakeela. Horretarako, subjektu pasiboaren kontzeptua, Administrazioaren aurreko betebeharpekoarekin lotu beharrean, zerga egitatearen gauzatzailearekin lotu behar da; hortaz, autoreen iritziz, nortasun juridikorik gabeko erakundeek zerga egitatea gauzatu dezakete zalantzarik gabe.
‎Jaraunsleek, beraz, bi aukera dituzte: jaraunsle bakoitzak errentariari alokairuaren heren bat kobratzea, edota jaraunsle guztien artean ondasun erkidegoa eratzea (eta alokairu osoaren gaineko ordainagiri bakarra hilero luzatuz). Bigarren kasu horretan, Balio Erantsiaren gaineko Zerga bakarra da erkidegoarenaeta alokairuaren etekinak hiru jaraunsleei egotzi behar zaizkie, bakoitzari heren bat (PFEZ) aurreko kasuan legez.
‎Gainera, azken urteotan erakunde publikoek Zuzenbide pribatuko jarduera eta kudeaketa moduak erabili dituzte; kasu horietan erakundeak norbanakoen maila juridiko berean daude, inolako pribilejio edo administrazio ahalmenik gabe. Badirudi, beraz, kasu horietan guztietan erakunde publikoak Administrazioak ezarritako tributuen subjektu pasiboak izan daitezkeela, nahiz eta Administrazio horren menpeko erakundeak izan.
‎Pilatze hori konpontzeko, Arabako TFAOren 35.7 artikuluak, Gipuzkoako TFAOren 35.5 artikuluak, Bizkaiko TFAOren 34.5 artikuluak (eta TLOren 35.7 artikuluak) honako hau dio: betebehar baten egitezko kasuan betebeharpeko bi edo gehiago pilatzean direnean, horiek modu solidarioan daude behartuta prestazio guztiak betetzera Tributu administrazioari begira, foru arauak (edo legeak) aurkakorik xedatu ezean. Solidaritatearen araubidea zerga egitate bakarrak eratortzen duenez, tributu betebehar bakarra dago, baita Administrazioarekin tributu harreman juridiko bakarrak ere.
‎Solidaritatea aplikatu ahal izateko, pilaturiko betebeharpekoek oso osorik gauzatu behar dute betebeharraren egitezko kasua; ez da nahikoa betebeharraren zenbait osagai edo aspektu elkarrekin gauzatzea. Hori dela bide, zerga pertsonaletan oso zaila da solidaritatea aplikatzea, subjektu pasiboek batera lortu lituzketelako etekin guzti guztiak (baita norberaren etxebizitzak eratorritakoak ere). Dirudienez, solidaritatea zerga errealetan bakarrik aplika daiteke.
‎Solidaritatea aplikatu ahal izateko, pilaturiko betebeharpekoek oso osorik gauzatu behar dute betebeharraren egitezko kasua; ez da nahikoa betebeharraren zenbait osagai edo aspektu elkarrekin gauzatzea. Hori dela bide, zerga pertsonaletan oso zaila da solidaritatea aplikatzea, subjektu pasiboek batera lortu lituzketelako etekin guzti guztiak (baita norberaren etxebizitzak eratorritakoak ere). Dirudienez, solidaritatea zerga errealetan bakarrik aplika daiteke.
‎Tributu araua aplikatzeko gatazkan edota itzurpenaren aurkako klausularen kasuetan (foru arauek erabilitako terminoekin esanda) arau haustea gauzatzen denean, Arabako eta Gipuzkoako TFAOek (eta TLOk) ezarri dutenez, kontrakoa frogatu ezean, ez da erantzukizunetik askatzeko arrazoi bezala onartuko behar besteko arreta jartzea, ezta arauaren zentzuzko interpretazioa ere. Gure aburuz, horrela da tipoaren definiziotik bertatik funtsezko berdintasuna behar delako, betebeharpekoaren kasuaren eta hirugarren baten kasuaren artean azken horri buruzko administrazio irizpideak aurretiaz argitaratu badira guztion ezagutzarako, aitorpen edo autolikidazioa aurkezteko epea amaitu aurretik.
‎26 Aurretiazko errekerimendutzat hartuko dira tributu betebeharpekoen tributu zorra aitortzeko, erregularizatzeko, egiaztatzeko, ikuskatzeko, ziurtatzeko edo likidatzeko egiten diren administrazio jarduketa guztiak , modu formalean tributu betebeharpekoari horien berri emanez gero.
‎Pertsona zehatzei ezar dakizkiekeen diruz besteko zehapenei begira, halakoak ezarriko dira agintariek edo lanbide ofizialetan diharduten pertsonek modu espezifikoan burutu dituzten jokabideengatik. Pertsona horiek dira, besteak beste, jabetzako edo merkataritzako erregistratzaileak, notarioak eta eginkizun publikoetan diharduten beste pertsona guztiak Administrazioarengandik zuzenean ordainsaririk jaso ez badute. Arau haustearen tipoa Ogasun publikoari laguntzeko eginbeharra ez betetzea da euren eginkizuna egikaritzean, hots, tributuetarako garrantzikoa den informazioa ez emateagatik.
‎Zehapenei buruzko arauketa antzekoa bada ere, TFAOen eta TLOren arauketa alor honetan baditu ezberdintasun nabarmenak. Horrenbestez, liburu honen helburua aintzat hartuta eta liburuaren esparruari begiratuta, zehapenei buruzko azalpen guztiak emango ditugu TFAOen arauketa bakarrik erabiliz, eta hiru Lurralde Historikoetan TFAO garatzeko eman diren arauak27 erabiliz.
‎Graduazio irizpide hau ez da aplikatuko urratzaileak bere aitorpenean tributu zorra zehazteko behar diren osagai guztiak jaso baditu. Ezta datu aitortuak bat datozenean kontabilitateko liburuetako datuekin ala derrigorrezko erregistro fiskaletako datuekin ere, baldin eta liburu eta erregistro horiek funtsezko akatsak badituzte beste graduazio irizpide bat aplikatzen delako, eta tributu zorra txikiagoa bada tributu arauketa txarto aplikatzeagatik.
‎Baldintza horiek gertatuz gero, gutxieneko zehapena handituko da 25etik 100era arteko portzentajezko puntuetan, Zehapenen Erregelamenduan ezarritako moduan, jokabide bakoitzeko kontabilitateko anomaliak, faltsukeria eta tarteko pertsona. Jokabide bakoitza banan banan antzeman behar da, gehikuntza bakoitza banan banan zehaztu behar da, eta gehikuntza guztien batuketak ezin dezake 100 puntu gainditu. d) Ikuskatze jarduketetan interesdunak erakutsitako laguntza zintzoa.
‎Zehapena adostasunagatik gutxituko da lurralde guztietan baina arauketa ezberdina da Tributuen Foru arau Orokor bakoitzean.
‎Horiek horrela, Lurralde honetan murrizketa aplikatzeko ez da zorra ordaindu behar, ez baita ordainketa borondatezko epean egiteko beharra aipatzen, ezta geroratzea nahiz zatikatzea lortzeko aipamenik ere ez; gure ustez, horiek guztiak zerga bilketaren prozedurarako uzten dira. Haatik, adostasuna dagoelako presuntzioa jaso da kudeaketaeta ikuskapen organoek likidazioa eta zehapena jakinaraztean, baldin eta ez bataren ez bestearen aurka errekurtsorik jarri ez bada; errekurtsorik jarriz gero, ostera, murrizketaren zenbatekoa eskatuko da interesdunari horrela jakinarazita, besterik gabe.
‎Amaitzeko, Arabako Lurralde Historikoan, eta Bizkaian eta Gipuzkoan gertatu aldera, zehapena adostasunagatik murriztu daiteke arau hauste guztien kasuan, hots, ez da mugatzen arau hauste zehatz batzuetatik eratorritako zehapenetarako.
‎Nolanahi den ere, zorra garaiz ordaintzen ez den kasu guztietan ez da zehapenik ezarriko. Ez dago arau haustearen tipoa, beraz, betebeharpekoak bere tributu egoera erregularizatzen badu zorra ordainduz Tributu administrazioarenaurretiazkoerrekerimendurikjasobainolehen; ez dagoarau hausterik prozedura betearazlean ere Administrazioak luzatutako likidazioa ez bada ordaindu, ezta behar bezala egindako autolikidazioa betebeharpekoak aurkeztu badu ere zorra ordaindu gabe eta aurretiazko errekerimendua jaso baino lehen31 Azken bi kasu horietan ez da arau haustearen tipoa bete:
‎Arau hauste honen ondorioak eta aurreko artikuluetako arau hausteenak funtsean berdinak dira. Antzeman ere, gogoratu behar da, tributuzko arau hausteak behin baino gehiagotan gauzatu diren ala ez ikusteko, hots, graduazio irizpide hori gertatu den antzemateko, artikulu horietan guztietan jasotako arau hausteak izaera berekoak direla uste da. Ezin daiteke bi jokabideak lokabe zehatzea baldin eta itzulketa bidegabe lortzearekin batera autolikidazioa aurkeztu bada zorra ordaindu gabe.
‎Gainera, arau haustearen tipoak ere kualifikazioa behar du: zehapena jartzeko, egiaztatu behar da bat datozela itzurpenaren aurkako klausularen kasua eta Administrazioak bere irizpidea ezarrita duen kasua edo kasuak, beti ere irizpide hori aitorpena edo autolikidazioa aurkezteko epea hasi aurretik, guztiek ezagutzeko, plazaratu bada33.
‎Nolanahi den ere, Bizkaian aurreko idatz zatiko b) eta c) letren kasuan, eta kasu guztietarako Araban eta Gipuzkoan, aitorpenak edo autolikidazioak epez kanpo aurkeztu badira Tributu administrazioak aurretiaz inolako errekerimendurik egin gabe, zehapena eta gutxieneko zein gehieneko mugak aurreikusitakoen erdia izango dira (ez baitago ordaindu gabeko kopururik, eta ondorioz, ezin baita errekargurik ezarri ez betearazpen aldikorik ezta epez kanpo aurkezteagatik ere).
‎Beste hitzekin esateko, irabazitako preskripzioak zorra azkentzen du eta ofizioz adierazi behar da. Preskripzioak modu berean egiten die mesede ordaintzeko betebeharra duten guztiei . Preskripzio epea betebeharpeko bati begira geldiarazi bada, ulertu behar da guztientzat geldiarazi dela, baita erantzuleentzat ere.
‎Preskripzioak modu berean egiten die mesede ordaintzeko betebeharra duten guztiei. Preskripzio epea betebeharpeko bati begira geldiarazi bada, ulertu behar da guztientzat geldiarazi dela, baita erantzuleentzat ere. Horiek horrela, ordainketa betebeharra mankomunatua izanik zordun bati bakarrik erreklamatzen zaionean berari dagokion zatia, epea ez da geldiaraziko gainerakoentzat.
‎a) Tributu administrazioaren edozein jarduketagatik, baldin eta tributu betebeharpekoak modu formalean horren berri jaso badu, eta helburua hauetarikoa bada: tributu betebeharraren osagai guztiak edo batzuk likidatzea, egiaztatzea, segurtatzea, ikuskatzea, erregularizatzea edo aitortzea, nahiz eta jarduketa hasiera batean beste tributu betebehar baten gainekoa izan, tributu betebeharpekoaren autolikidazioa akastuna izan delako edota Administrazioaren jarduketa deuseza izan (2022ko martxoaren 21eko AGE). Edozein kasutan, epeak atzeratzeko asmoarekin bakarrik egin diren jarduketak bazter utzi behar dira, besteak beste, begi bistako egitatea jasotzeko egin direnak, geroko jarduketak egingo direla abisatzekoak, aurkeztutako agiriak jasotzekoak inolako baloraziorik egin gabe, edo agiriak berriro eskatzekoak agiriok jadanik espedientean badaude (2008ko martxoaren 147ko AGE). b) Errekurtso edo erreklamazioen bat jartzeagatik; errekurtso zein erreklamazioetan egindako jarduketengatik, betebeharpekoak horiek modu formalean ezagutuz gero; Ekonomia Itunaren Arbitraje batzordearen aurrean gatazka aurkezteagatik; zigor jurisdikzioari erruduntasun testigantza bidaltzeagatik; Fiskaltzari salaketa aurkezteagatik; eta organo judizialak tributu prozedura gelditzea agintzeagatik. c) Tributu zorra likidatu edo autolikidatzeko, tributu betebeharpekoak modu sinesgarrian gauzatzen duen edozein jarduketagatik.
‎Betebehar lotuen arauketak, alabaina, ez du kasu guztietarako erantzun egokirik eman. Ulerbidez, ez dira aipatu subjektu ezberdinen arteko betebehar lotuak, atxikipen edo konturako sarreren ondorioz, edota subjektu ezberdinek egindako zerga egitate bateraezinen ondorioz (BEZ eta KbOE), edo eragiketa lotuen ondorioz.
‎Tributu administrazioari datuak eta txostenak emateko eginbeharra, Administrazio horrek informazio hori jasotzeko duen eskubidea, ordezkoaren betebeharrak, premiamendu bidea irekitzeko aukera, zehapenak eta abar. Oro har, esan daiteke tributu arauek xedatzen dituzten botere eta eginbehar egoera guztiek dutela helburu betebeharra betetzen dela bermatu eta segurtatzea.
‎Lehenbizian, zordunaren ondareak bermatzen du tributu kreditua edo, bestela esanik, betebeharraren alde aktiboa (gogoratu Kode Zibilaren 1911 artikulua: Betebeharren betetzearen gain, zordunak erantzukizuna du bere ondasun guztiekin , oraingoekin nahiz etorkizunekoekin). Bigarrenik, premiamendu prozedura kredituak kobratuko direla segurtatzeko neurria da, Administrazioak bere baliabideak erabiliko dituela.
‎2 Atxikitze eskubidea. Merkatu gaien trafikoa edo zirkulazioa kargatzen duten tributuak ordaintzeko, Ogasun publikoak atxiki ditzake tributuen likidazioa dela-eta bere bulegoetan aurkezten diren merkatu gaiak, hartzekodun guztien gainetik. Horren adibide dira aduanetako errentak edo inportazioen gaineko
‎Gure kasuan horien artean daude tributu kredituen beste %50, atxikipenengatik ez badatoz. Kreditu hauek ordaintzean ez da hurrenkerarik egiten, ezpada hainbana ordainduko dira kreditu arrunt guztien artean (pribilegiorik ez duten Gizarte Segurantzaren kredituak barne). Kreditu arruntak ordainduko dira lehenago aipatu ditugun kredituak ordaindu ondoren (masaren kontrako kredituak eta pribilegio berezia ala orokorra duten kredituak). d) Mendeko kredituak.
‎Ogasunak konkurtsoan duen egoera, beraz, pribilegioa duen hartzekodunarena izan daiteke, baita hartzekodun arruntarena edo mendeko hartzekodunarena, baldintza guztiekin edo batzuekin. Hartzekodun arrunta bezala konkurtsoa onetsi denean, proposamenaren alde dagoelako.
‎Definizio hori ez da guztiz zehatza, baina ñabardura batzuk egin behar zaizkio. Arlo zibilean, kontratu batean jasotako akordioak hausten badira, ez zilegia ere da, eta ez zilegiaren ondorioz, kontratua suntsiaraz daiteke edota kalte ordaina eska daiteke.
‎administrazio bidean, oro har administraziozko arau hausteak tipifikatuz, hots, tributuzko foru arauetan eta tributu legeetan tributuzko arau hausteak ezarriz; eta zigor bidean, Zigor Kodean Ogasun publikoaren aurkako delituak tipifikatuz. Lehenengoan arau hauste guztiak tipifikatu dira, baita horiei dagozkien tributu zehapenak ere; bigarrenean, jokabiderik astunenak soilik arautu dira, horiei dagozkien zigorrekin ere.
‎Kasu bietan babestu nahi den ondasun juridikoa bera da, aldatzen dena babesaren intentsitatea da. Konstituzio Auzitegiak adierazi duenez, eta, guztietatik , martxoaren 27ko 81/ 2000 Epaian jaso denez: " ekainaren 8ko 18/ 1981 KAE eman zenetik, Konstituzio Auzitegi honek behin eta berriro adierazi duenez, administrazio zehapenei aplikagarri zaizkie Konstituzioaren 25.1 artikulutik eratorritako printzipio substantiboak, hau da, zigor arloko printzipio inspiratzaileak ñabardura batzuekin zehatzeko administrazio zuzenbidean ere aplika daitezke, bi biok Estatuaren zigor antolamenduaren agerpenak baitira(...)".
‎a) Egitateak, hauen kalifikazio juridikoa, hautsi dezaketen arauak edo, hala badagokio, arau hausterik edo erantzukizunik ez egotearen gaineko adierazpena. Hori guztia behar bezala arrazoitua. b) Proposatutako zehapena, betiere, aplikatu beharreko graduazio irizpideak emanez eta horien egokitasuna behar den moduan arrazoituz.
‎Bizkaiko TFAOren 217 artikuluko 5 puntuak jaso duenez, zehapen prozedura hastearekin batera zehapena ezartzeko proposamenean beharrezkoak diren osagai guztiak organo eskudunak baditu, proposamen hori prozedura hasteko komunikazioari gehituko zaio. Une horretatik aurrera, interesdunak esan beharrekoa entzuteko izapidea izan behar du aurreko lerrokadan aipatu dugun hamabost eguneko epean.
‎Zigor Kodearen 305 artikuluak Ogasun publikoaren aurkako delitua arautu du, guztion artean delitu fiskaltzat ezagutzen dena (1 lerrokada): " Norbaitek, egitez edo ez egitez, estatuko, autonomia erkidegoko, foru aldundiko edo tokiko ogasun publikoari iruzur egiten badio, tributuen ordainketari, atxikitako edo atxiki beharreko kopuruen ordainketari, edo konturako sarreren ordainketari itzuri eginez edo bidegabe itzulketak lortuz, edo onura fiskalak ere bidegabe hartuz, betiere 120.000 euro baino gehiagokoa denean iruzurpeko kuotaren zenbatekoa, edo ordaindu gabeko atxikipenen eta konturako sarreren zenbatekoa, edo bidegabe lortu nahiz hartutako itzulketen edo onura fiskalen zenbatekoa, orduan, pertsona horri urtebetetik bost arteko espetxealdi zigorra ezarriko zaio eta 120.000 eurotik horren sei halako arteko isuna, artikulu honen 4 lerrokadaren arabera urratzaileak bere tributu egoera erregularizatu izan ezik".
‎a) Delitua egitez aitorpena edo autolikidazio akastuna aurkezteagatikedo ez egitez aitorpenik ez aurkezteagatikgauzatu daiteke. b) Jokabide tipikoa ez da bakarra ezpada hiru jokabide dira: tributuen ordainketari iruzur egitea, itzulketak bidegabe lortzea eta onura fiskalak legez kontra hartzea. c) Iruzurra egin dakioke Administrazio guztien Ogasunari, hots, Estatukoari, autonomia erkidegokoari, Toki administrazioari eta, jakina, Foru administrazioari (baita Europar Batasuneko Ogasunari ere, 3 lerrokadan berezitasun batzuekin). d) Zigorgarritasunaren gutxieneko kopuru objektiboa ezarri da: 120.000 eurokoa; hortik behera ez da jokabide tipikoa gauzatuko.
‎Ildo horretatik, 2006ko urtarrilaren 13ko Auzitegi Gorenaren epaiaren esanetan, zigor araua osatu daiteke tributu arauarekin, eta tributu araua hausteak zigor arauaren jokabide zigorgarria osatuko luke (2 ZO)"... zuriz dagoen zigor legea da, egitatea gauzatu den unean indarrean dagoen lege fiskalak osatu beharrekoa(.)". Arau hauste guztiak , alabaina, ez dira delitu fiskal bihurtuko, jarraian aipatuko ditugun ezaugarriak dituztenak soilik.
‎Orain, 7/ 2012 Lege Organikoa eta TFAOen VI. Titulua indarrean jarri ondoren, arau orokorra da administrazio prozedura izapidetzen jarraitzea, likidaziozein bilketa prozedura izan, nahiz eta erruduntasun testigantza jurisdikzio eskudunari igorri edo espedientea Fiskaltzari bidali prozesu judiziala has dadin. Horrek guztiak "... aukera emango du bi alderdi gainditzeko. Izan ere, batetik, tributu zorrak dagoeneko ez du hartuko bestelako izaera bat, hau da, delituaren ondoriozko erantzukizun zibilaren izaera, sortutako kaltea dela-eta Ogasun publikoari ordaina emateko formula gisa; bestetik, gainditu egingo da aurreko arauetan Ogasun publikoaren aurkako delituen ustezko egileari urratzaile administratiboaren aldean inolako justifikaziorik gabe ematen zitzaion aldeko tratua, ustezko delitu egilearen betebeharrari dagokionez, zorra ordaintzeko ala administrazio egintzaren betearazpena etetea bermatzeko" (apirilaren 12ko 2/ 2017 Foru arauaren Atarikoa, Bizkaiko TFAOren alderdi batzuk aldatzen dituena).
‎Delituaren zantzuak antzemateko, Tributu administrazioaren mendeko ikuskapenaren langileek egiaztapeneta ikerketa prozeduraren barruanaurretiaz egiaztatu behar dute ea betebeharpekoak bere egoera erregularizatu duen. Horiek horrela, TFAOen 250 artikuluko borondatezko erregularizazioaren kontzeptua aplikatuko dute; kontzeptu hori bat dator Zigor Kodearen 305.4 artikuluak ezarritakoarekin, hau da, tributu zorra erabat onartuta eta zorraren osagai guztiak (kuota, errekarguak eta interesak, autolikidazioa aurkeztu zen unetik aurrera sortutakoak) ordainduta egon behar dira. Aitorpenaren kasuan, aitorpenaren ondoriozko likidazioa ordaindu behar da tributu arauak ezarritako epean.
‎Arau hauste honek" itxiera klausula" bezala dihardu, bertan sartu nahi dituelako tributu bakoitzaren arauketak ezarritako eginbeharrak edo betebeharrak betetzen ez diren kasu guztiak , ez betetzea ez bada jaso arau hauste bezala TFAOen aurreko jokabideen artean edota beste foru arau batean, edo jokabide hori ez bada zehapenak graduatzeko irizpidea. Jokabide horiengatiko zehapena 150 euroko diruzko isun finkoa da (300 euro Bizkaian).
‎Betebeharpekoen tributu egoera erregularizatzeko administrazio egintzek erregularizazioaren ondoriozko zehapenak ezartzeko preskripzio epea geldiaraziko dute. Nolanahi den ere, epea geldiarazi bada likidazio egintzaren aurka edozein errekurtso edo erreklamazio jartzeagatik, eta betebeharpekoak aurkeztutako errekurtso edo erreklamazioaren ondorioz bere uzi osoari baiezkoa eman badiote (administrazio egintzaren elementu guztiak deuseztatuz, Bizkaian esaten denez), orduan ulertuko da preskripzio epea ez dela geldiarazi.
‎Tributu zehapenak kasu hauetan azkenduko dira: ordaintzen direnean; Administrazioak ordainketa eskatzeko duen ahala preskribitzen denean; konpentsatzen direnean; barkatzen direnean; zehapena ordaindu behar duten guztiak hil direnean (Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 194 artikulua eta Bizkaiko TFAOren 195 artikulua).
‎Zigor Zuzenbidean, PEREZ ROYOk azaldu duenez, zigorra ezarriko zaie delitua gauzatzean parte hartu duten subjektu guztiei . Zehatzeko Administrazio zuzenbidean, eta tributuzko zuzenbide zehatzailean, ostera, zehapena bakarra da, urratzaileak bat baino gehiago badira ere.
‎Horiek horrela, subjektu batek baino gehiagok arau haustea batera gauzatu badute, horiek guztiak zehapena ordaintzeko beharra dute modu solidarioan. Bestela esanda, Tributu administrazioak euretarik edozeinen aurka jo dezake zehapenaren zenbateko osoa ordain dezan.
‎Betebeharpeko guztientzat zehapen orokorra 300 euroko diruzko isun finkoa da Araban eta Bizkaian, eta 150 eurokoa Gipuzkoan. Isun berezi bezala, kreditu erakundea urratzailea bada, oker abonatu edo kargatu diren zenbatekoen %5eko edo kantzelatu beharreko gordailu edo eragiketaren %5eko diruzko isun proportziozkoa jarriko zaie.
‎Interesdunak hala eskatuta hasitako prozeduretan, gehieneko epea agortu bada ebazpen idatzirik jakinarazi gabe, TFAOek (eta TLOk) ezarritako arau orokorra da administrazio isiltasuna positiboa dela, baina eguneroko praktikan isiltasuna negatiboa izan ohi da: interesdunak hala eskatuta hasitako prozeduretan isiltasuna negatiboa izango da baldin eta prozeduraren arauketak hala ezarri badu (ia kasu guztietan ) edota, bestelako prozeduretan, baldin eta prozeduraren emaitza eskubide bat edo bestelako banakako egoera juridiko bat aitortzea edo eratzea izan ahal bada. Isiltasun negatiboa prozesuzko fikzio bat da errekurtso bidea irekitzeko helburuarekin, baina horrek ez du kentzen Administrazioak berariaz ebazteko beharra.
‎" Lehenengo zenbaki honen lehen paragrafoan adierazitakoa gorabehera, zergapeko bera dela-eta prozedura berri bat hasteko, ez da beharrezkoa izango aurreko prozeduraren aurreko edo aldi bereko [iraungitze] deklarazio espresoa". horiek lehentasunez aukeratu baditu, edota derrigorrean, betebeharpekoak halako bide teknologiko egokiak izatea bermatuta badago eta erregelamenduetan horrela ezarri bada. Horren adibide izan daiteke urriaren 29ko 1363/ 2010 Errege Dekretua, sozietate anonimo eta mugatu guztiak eta BEZaren hileroko itzulketen araubidean daudenak behartzen dituena; edota Bizkaiko Kudeaketari buruzko Erregelamendua, pertsona juridikoak eta Sozietateen gaineko Zergaren zergadun diren beste erakunde batzuk, eta jarduera ekonomikoak gauzatzen duten pertsona fisikoak, baldin eta berariaz bide horien erabilera onartu badute lehenespenez erabiltzeko. Halakoetan, bide elektronikoz egindako jakinarazpena gauzatu dela uste da egoitza elektronikoan egintza eskura jartzearekin, jakinarazpena gauzatutzat noiz jotzen den gorabehera.
‎Iragarkiaren argitalpenetik zenbatzen hasi eta egutegiko hurrengo hamabost egunetan agertu behar da Administrazioaren bulegoetatik. Epea igaroz gero bulegoetatik agertu ezean, ostera, jakinarazpena egindakotzat jotzen da Zuzenbideko ondorio guztietarako , aipatutako epea amaitu eta biharamunetik aurrera.
‎Oro har, behin betiko likidazioak (ezin daitezke aldatu) dira ikuskapen prozeduran tributu betebeharraren osagai guztiak ikertu eta egiaztatu ondoren emanikoak, edota gainerako kasuetan, tributu arauketak halako izaera ematen badie. Gainerako likidazio guztiak behin behinekoak izango lirateke, hala nola, tributuak kudeatzeko prozeduretan emanikoak.
‎Oro har, behin betiko likidazioak (ezin daitezke aldatu) dira ikuskapen prozeduran tributu betebeharraren osagai guztiak ikertu eta egiaztatu ondoren emanikoak, edota gainerako kasuetan, tributu arauketak halako izaera ematen badie. Gainerako likidazio guztiak behin behinekoak izango lirateke, hala nola, tributuak kudeatzeko prozeduretan emanikoak. Lehenengoen artean, ikuskapen prozeduran emandakoen artean, behin behineko likidazioak ere izan daitezke.
‎Esangura zabalean, kudeaketa dira autobabes adierazlearen prozedura guztiak ; eta nahi izanez gero, tributuak kudeatzea eta tributuak aplikatzea parekatu daitezke ere, berrikuspen prozedurak albo batera utziz, jakina, tributuen aplikazioaren objektu ez direlako.
‎Zigorrei dagokienez, zigor bera izango da jokabide guztietan , bost hilabetetik zazpi arteko espetxealdi zigorra ezarriko da pertsona fisikoen kasuan, eta sei hilabetetik urtebete arteko isuna (ZKren 310 artikulua) pertsona juridikoen kasuan. Aurrekoaz gain, eskubideak kentzeko zigorrak ere ezarri ahal izango dira ZKren 33.7 artikuluko b), c), d), e) eta g) letretan zehaztu bezala:
‎Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako TFAOen (eta TLOren) III. Tituluak" tributuen aplikazioa" izenpean Tributu administrazioaren eta tributu betebeharpekoen jarduketa guztiak jaso ditu kudeaketa, zerga bilketa eta ikuskapenaren arloetan. Zehatz esateko, Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 80 artikuluak eta Bizkaiko TFAOren 82 artikuluak (eta TLOren 83 artikuluak) ezarri duenez, tributuen aplikazio eremuan ondokoak sartzen dira:
‎48 Araban ere, TFAOren 131.2 artikuluak dionez, egiaztapen mugatuko prozedura hasteagatik autolikidazioaren edo aitorpenaren bidez hasitako prozeduretan jarduketa guztiak geldituko dira, prozedura hura amaitu arte. egiaztapen mugatuko prozeduran egin baitira. Edozein kasutan, prozedura hauetan ezin daiteke merkataritzako kontabilitatearen kopia eskatu, ezta jarduera ekonomikoen etekinak zehazteko elementu guztien berrikuspen orokorra ere ez49.
‎48 Araban ere, TFAOren 131.2 artikuluak dionez, egiaztapen mugatuko prozedura hasteagatik autolikidazioaren edo aitorpenaren bidez hasitako prozeduretan jarduketa guztiak geldituko dira, prozedura hura amaitu arte. egiaztapen mugatuko prozeduran egin baitira. Edozein kasutan, prozedura hauetan ezin daiteke merkataritzako kontabilitatearen kopia eskatu, ezta jarduera ekonomikoen etekinak zehazteko elementu guztien berrikuspen orokorra ere ez49.
‎kontsulta egin duenaren identifikazioa; kasuaren nondik norakoak eta inguruabar garrantzitsuak; kontsulta bera, zehatz eta argi. TFAOek (eta TLOk) onartzen dute erregelamendu bidez ezartzen diren organismo edo erakundeek ere tributuen araubideari, sailkapenari edo kalifikazioari buruzko kontsultak egitea, baldin eta euren kide edo bazkide guztiak ukitzen dituzten gaiei buruzkoak badira: merkataritza ganberak, lanbideetako elkargoak, aholkulari fiskalen elkarteak, sindikatuak, enpresarien elkarteak, eta abar.
‎a) Delituari lotutako likidazio proposamenean, aitortutako elementuak jasoko dira, gehi dolozko jokabidearen ondoriozko elementuak. Kopuru horretatik, tributu betebeharpekoaren mesederako doikuntzak bere eskubidearen arabera, konpentsatzeko edo kentzeko beste partidak eta ordaindutako sarrerak kenduko dira. b) Delituari lotuta ez dagoen likidazio proposamenean, elementu guztiak jasoko dira, salbuespenik gabe, eta horrela zehaztutako kopurutik kenduko da aurreko likidazio proposamena, hots, delituari lotuta dagoena.
‎geldiarazpena izanez gero, epea hasieratik zenbatu behar da berriro; etetearen kasuan, aldiz, epeak aurrera egiten du etete karia amaitzen denetik, hots, ez da berriro hasi behar. Horretara, kasu horiek epea geldiarazteko kasu moduan eratzeak Administrazioari egiten dio mesede, horrek preskripzioaren erakundea bertan behera utz dezakeelako, ondoz ondoko geldiarazpenen bidez. Hala eta guztiz ere, bada abusuzko jokabide hori saihesteko araurik. Ulerbidez, ikuskapen prozeduran jarduketen jakinarazpenak geldiarazi egiten du preskripzio epea; geldiarazpen hori, alabaina, bertan behera geratuko da, baldin eta prozedura amaitu aurretik sei hilabete igaro eta administrazio jardunik gauzatu ez bada, tributu betebeharpekoari egotzi ezin dakizkiokeen kariengatik.
‎Baldintza honen barruan daude, bai aitorpena nahiz autolikidazioa epez kanpo aurkeztea, bai aurretik aurkeztu ziren aitorpen edo autolikidazioak ordezteko (ordezkoak) edo osatzeko (osagarriak) aitorpen edo autolikidazio berriak aurkeztea. Horietan guztietan , erregularizazioaren ondorioz hasierako likidazioan
‎Edozein kasutan, zorra erregularizatu behar da Administrazioak tributu betebeharpekoari errekerimendua bidali aurretik. Eta tributuzko arau hausteak gauzatzean erantzukizunetik askatzeko arrazoiak jorratu ditugunean esan bezala, aurretiazko errekerimendutzat hartuko dira tributu betebeharpekoen tributu zorra aitortzeko, erregularizatzeko, egiaztatzeko, ikuskatzeko, ziurtatzeko edo likidatzeko egiten diren administrazio jarduketa guztiak , modu formalean tributu betebeharpekoari horien berri emanez gero69 Aurretiazko errekerimenduak kudeaketa organoek zein ikuskapen organoek egin ditzakete; behin errekerimendua jasota ezin da zorra erregularizatu ezta epez kanpo aitortzeagatik ezarritako errekarguak ere aplikatu.
‎Bizkaian, aldiz, epez kanpo aitortzeagatik ezarritako errekarguak soilik aplika daitezke aitorpenak epez kanpo eta aurretiazko errekerimendurik gabe aurkeztu badira, ez ordea autolikidazioak epez kanpo aurkeztean. Bizkaian betearazpen aldia hasteko ez da aurretiaz zorra zenbatu behar; betearazpen aldia kasu guztietan zuzenean hasiko da zorra ordaintzeko borondatezko epea amaitzen denean.
‎Errekargu hori aplikatuko da premiamendu probidentzia jakinarazi ondoren TFAOren 60 artikuluko 3 lerrokadak ezarritako hilabeteko epean zorra ez denean ordaindu. Berandutze interesak zenbatuko dira ordainketaren atzerapenak dirauen epe guztian zehar .
‎betearazpen errekargua, premiamendu errekargu txikia eta premiamendu errekargu arrunta. Errekargu horiek guztiak elkarren artean bateraezinak dira. Errekargua kalkulatuko da borondatezko epean ordaindu ez den zor osoaren gainean; hortaz, halakoetan errekargua aplikatuko da epe barruan ordaindu ez diren kuota eta berandutze interesen gainean. a) Betearazpen errekargua %5ekoa da betearazpen aldiko berandutze interesik gabe.
‎Errekargua aplikatuko da premiamendu probidentzia jakinarazi ondoren TFAOen 61.5 artikuluak ezarritako epean zorra eta errekargua bera ordaindu ez badira. Berandutze interesak zenbatuko dira ordainketaren atzerapenak dirauen epe guztian zehar .
‎Horrenbestez, premiamendu prozeduraren lehen ezaugarria administrazio prozedura hutsa da. Administrazio izaera esklusiboaren zuzeneko ondorioa da prozedura hori izapidetzeko eta horren inguruko intzidentzia guztiak ebazteko eskumena Tributu administrazioak soilik daukala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
guztiak 251 (1,65)
guztia 70 (0,46)
guztiek 70 (0,46)
guztietan 62 (0,41)
guztien 60 (0,39)
guztiz 56 (0,37)
Hori guztia 33 (0,22)
horiek guztiak 30 (0,20)
guztiei 27 (0,18)
guztientzat 18 (0,12)
horiek guztiek 15 (0,10)
guztietatik 13 (0,09)
guzti 11 (0,07)
guztiaren 11 (0,07)
guztietarako 10 (0,07)
horien guztien 10 (0,07)
guztien artean 9 (0,06)
guztiok 8 (0,05)
hori guztia 8 (0,05)
guztian 7 (0,05)
guztiekin 7 (0,05)
guztien gaineko 7 (0,05)
horietan guztietan 6 (0,04)
Horiek guztiak 5 (0,03)
guztian zehar 5 (0,03)
guztion 5 (0,03)
Hau guztia 4 (0,03)
Honekin guztiarekin 4 (0,03)
Horiek guztiek 4 (0,03)
guztiarekin 4 (0,03)
guztien gainean 4 (0,03)
guztietako 4 (0,03)
Guztiek 3 (0,02)
Horrek guztiak 3 (0,02)
Horren guztiaren 3 (0,02)
guztien arteko 3 (0,02)
guztien inguruko 3 (0,02)
guztirako 3 (0,02)
horiei guztiei 3 (0,02)
Guztiarekin 2 (0,01)
Guztiok 2 (0,01)
Horietan guztietan 2 (0,01)
guzti horiek 2 (0,01)
guztiarekin batera 2 (0,01)
guztiaren gainean 2 (0,01)
guztiari 2 (0,01)
guztienak 2 (0,01)
guztiengatik 2 (0,01)
guztientzako 2 (0,01)
hauek guztiak 2 (0,01)
horrek guztiak 2 (0,01)
GUZTIOK 1 (0,01)
Guztiaren gainetik 1 (0,01)
Guztiz 1 (0,01)
Honen guztiaren 1 (0,01)
guztiaren gaineko 1 (0,01)
guztiei buruzko 1 (0,01)
guztiekin batera 1 (0,01)
guztien gain 1 (0,01)
guztien gainekoa 1 (0,01)
guztien inguruan 1 (0,01)
guztiena 1 (0,01)
guztietakoa 1 (0,01)
guztietan zehar 1 (0,01)
guztietara 1 (0,01)
guztiez 1 (0,01)
guztion artean 1 (0,01)
guztiontzat 1 (0,01)
haien guztien 1 (0,01)
hauek guztiek 1 (0,01)
hauekin guztiekin 1 (0,01)
hauetan guztietan 1 (0,01)
honen guztiaren 1 (0,01)
horiekin guztiekin 1 (0,01)
horren guztiaren 1 (0,01)
horretan guztian 1 (0,01)
horretatik guztitik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
guzti ere 29 (0,19)
guzti kontu 18 (0,12)
guzti aurrekontu 12 (0,08)
guzti informazio 12 (0,08)
guzti eman 11 (0,07)
guzti aplikatu 10 (0,07)
guzti ez 10 (0,07)
guzti bat 9 (0,06)
guzti bete 8 (0,05)
guzti jaso 8 (0,05)
guzti toki 8 (0,05)
guzti finantza 7 (0,05)
guzti guzti 7 (0,05)
guzti langile 7 (0,05)
guzti aipatu 6 (0,04)
guzti autonomia 6 (0,04)
guzti aztertu 6 (0,04)
guzti estatu 6 (0,04)
guzti eurak 6 (0,04)
guzti ordezkatu 6 (0,04)
guzti egin 5 (0,03)
guzti gauzatu 5 (0,03)
guzti hartu 5 (0,03)
guzti kontrol 5 (0,03)
guzti lege 5 (0,03)
guzti ukitu 5 (0,03)
guzti arautu 4 (0,03)
guzti artean 4 (0,03)
guzti batera 4 (0,03)
guzti behar 4 (0,03)
guzti esku 4 (0,03)
guzti ezagutu 4 (0,03)
guzti kontrolatu 4 (0,03)
guzti kopia 4 (0,03)
guzti oinarrizko 4 (0,03)
guzti udal 4 (0,03)
guzti ukan 4 (0,03)
guzti zuzenbide 4 (0,03)
guzti administrazio 3 (0,02)
guzti azaldu 3 (0,02)
guzti barneratu 3 (0,02)
guzti bateragarri 3 (0,02)
guzti bera 3 (0,02)
guzti bertan 3 (0,02)
guzti beste 3 (0,02)
guzti bezala 3 (0,02)
guzti bidali 3 (0,02)
guzti egia 3 (0,02)
guzti eskatu 3 (0,02)
guzti eskubide 3 (0,02)
guzti eskuratu 3 (0,02)
guzti ezarri 3 (0,02)
guzti gutxi 3 (0,02)
guzti ikusi 3 (0,02)
guzti kasu 3 (0,02)
guzti kontrako 3 (0,02)
guzti lagundu 3 (0,02)
guzti lotu 3 (0,02)
guzti ondorio 3 (0,02)
guzti ondorioz 3 (0,02)
guzti ondorioztatu 3 (0,02)
guzti onura 3 (0,02)
guzti printzipio 3 (0,02)
guzti zehaztu 3 (0,02)
guzti zenbateko 3 (0,02)
guzti zerga 3 (0,02)
guzti zor 3 (0,02)
guzti EAE 2 (0,01)
guzti adostasun 2 (0,01)
guzti agertu 2 (0,01)
guzti aintzat 2 (0,01)
guzti aldatu 2 (0,01)
guzti antolatu 2 (0,01)
guzti aurre 2 (0,01)
guzti aurretiazko 2 (0,01)
guzti azterketa 2 (0,01)
guzti baizik 2 (0,01)
guzti balio 2 (0,01)
guzti bateraezin 2 (0,01)
guzti baztertu 2 (0,01)
guzti berdintasun 2 (0,01)
guzti betebehar 2 (0,01)
guzti desberdin 2 (0,01)
guzti ebatzi 2 (0,01)
guzti eduki 2 (0,01)
guzti egiaztatu 2 (0,01)
guzti egon 2 (0,01)
guzti elkar 2 (0,01)
guzti eragin 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
guzti kontu hartu 11 (0,07)
guzti aurrekontu egonkortasun 6 (0,04)
guzti langile lege 5 (0,03)
guzti esku hartu 4 (0,03)
guzti toki erakunde 4 (0,03)
guzti behar bezala 3 (0,02)
guzti bertan behe 3 (0,02)
guzti eman behar 3 (0,02)
guzti finantza zaintza 3 (0,02)
guzti informazio eman 3 (0,02)
guzti toki autonomia 3 (0,02)
guzti adostasun behar 2 (0,01)
guzti aintzat hartu 2 (0,01)
guzti aplikatu behar 2 (0,01)
guzti aurretiazko baimen 2 (0,01)
guzti autonomia printzipio 2 (0,01)
guzti balio ukan 2 (0,01)
guzti bat egin 2 (0,01)
guzti bat etorri 2 (0,01)
guzti desberdin ukan 2 (0,01)
guzti informazio jaso 2 (0,01)
guzti kasu kasu 2 (0,01)
guzti lagundu behar 2 (0,01)
guzti ondorio sortu 2 (0,01)
guzti zor publiko 2 (0,01)
guzti zuzenbide publiko 2 (0,01)
guzti administrazio harreman 1 (0,01)
guzti administrazio zuzen 1 (0,01)
guzti administrazio zuzenbide 1 (0,01)
guzti aipatu behar 1 (0,01)
guzti aipatu hiru 1 (0,01)
guzti antolatu ordu 1 (0,01)
guzti aplikatu ahal 1 (0,01)
guzti aplikatu beharreko 1 (0,01)
guzti aplikatu ez 1 (0,01)
guzti arautu nahi 1 (0,01)
guzti artean aipatu 1 (0,01)
guzti artean honako 1 (0,01)
guzti aurre atera 1 (0,01)
guzti aurre egin 1 (0,01)
guzti aurrekontu atal 1 (0,01)
guzti aurrekontu jarduera 1 (0,01)
guzti aurrekontu jarduketa 1 (0,01)
guzti aurrekontu oreka 1 (0,01)
guzti aurrekontu proiektu 1 (0,01)
guzti aurrekontu sartu 1 (0,01)
guzti autonomia administratibo 1 (0,01)
guzti autonomia erkidego 1 (0,01)
guzti autonomia muga 1 (0,01)
guzti azaldu ahal 1 (0,01)
guzti azterketa egin 1 (0,01)
guzti azterketa lan 1 (0,01)
guzti aztertu behar 1 (0,01)
guzti aztertu gertatu 1 (0,01)
guzti baizik likidazio 1 (0,01)
guzti barneratu behar 1 (0,01)
guzti bat aintzat 1 (0,01)
guzti bat bera 1 (0,01)
guzti bat ere 1 (0,01)
guzti batera epe 1 (0,01)
guzti bateragarri egin 1 (0,01)
guzti baztertu egin 1 (0,01)
guzti baztertu gelditu 1 (0,01)
guzti bera egoitza 1 (0,01)
guzti bera ogasun 1 (0,01)
guzti bera osotasun 1 (0,01)
guzti berdintasun antolamendu 1 (0,01)
guzti berdintasun egoera 1 (0,01)
guzti beste betebehar 1 (0,01)
guzti beste obra 1 (0,01)
guzti beste prozedura 1 (0,01)
guzti bete tributu 1 (0,01)
guzti betebehar jaso 1 (0,01)
guzti betebehar ukan 1 (0,01)
guzti bezala administrazio 1 (0,01)
guzti EAE barn 1 (0,01)
guzti ebatzi eskuma 1 (0,01)
guzti egiaztatu behar 1 (0,01)
guzti egiaztatu ezan 1 (0,01)
guzti egin ahal 1 (0,01)
guzti egin behar 1 (0,01)
guzti egin tratamendu 1 (0,01)
guzti egon ere 1 (0,01)
guzti elkar bateraezin 1 (0,01)
guzti elkar pila 1 (0,01)
guzti eman boto 1 (0,01)
guzti ere eragin 1 (0,01)
guzti ere estatu 1 (0,01)
guzti ere eurak 1 (0,01)
guzti ere fiskalizatu 1 (0,01)
guzti eskatu aukera 1 (0,01)
guzti eskubide lan 1 (0,01)
guzti estatu diseinatu 1 (0,01)
guzti estatu kontrol 1 (0,01)
guzti estatu kontu 1 (0,01)
guzti eurak administrazio 1 (0,01)
guzti eurak agenda 1 (0,01)
guzti eurak aurrekontu 1 (0,01)
guzti eurak harreman 1 (0,01)
guzti eurak klase 1 (0,01)
guzti eurak ogasun 1 (0,01)
guzti ez bada 1 (0,01)
guzti ez egon 1 (0,01)
guzti ezagutu eskuma 1 (0,01)
guzti ezarri bezala 1 (0,01)
guzti finantza harreman 1 (0,01)
guzti finantza jasangarritasun 1 (0,01)
guzti finantza jokabide 1 (0,01)
guzti finantza kontrol 1 (0,01)
guzti gauzatu finantza 1 (0,01)
guzti gauzatu kontratatu 1 (0,01)
guzti guzti aurrekontu 1 (0,01)
guzti guzti barneratu 1 (0,01)
guzti guzti behartu 1 (0,01)
guzti guzti bete 1 (0,01)
guzti guzti gauzatu 1 (0,01)
guzti guzti helburu 1 (0,01)
guzti ikusi argi 1 (0,01)
guzti informazio bidali 1 (0,01)
guzti informazio bidalitza 1 (0,01)
guzti informazio eduki 1 (0,01)
guzti informazio estatu 1 (0,01)
guzti informazio ogasun 1 (0,01)
guzti informazio osotasun 1 (0,01)
guzti jaso arau 1 (0,01)
guzti kontrako gertatu 1 (0,01)
guzti kontrol arrunt 1 (0,01)
guzti kontrol egon 1 (0,01)
guzti kontrol gauzatu 1 (0,01)
guzti kontrol gobernadore 1 (0,01)
guzti kontrol neurri 1 (0,01)
guzti kontrolatu ahalmen 1 (0,01)
guzti kontrolatu jarduera 1 (0,01)
guzti kontu auzitegi 1 (0,01)
guzti kontu hartzailetza 1 (0,01)
guzti kopia bidali 1 (0,01)
guzti lagundu eskuma 1 (0,01)
guzti langile demandatzaile 1 (0,01)
guzti langile errepublika 1 (0,01)
guzti lege babes 1 (0,01)
guzti lege estaldura 1 (0,01)
guzti lege gelditu 1 (0,01)
guzti lege hori 1 (0,01)
guzti lege lerrun 1 (0,01)
guzti oinarrizko berdintasun 1 (0,01)
guzti oinarrizko kopia 1 (0,01)
guzti oinarrizko ordainsari 1 (0,01)
guzti ondorio zehatz 1 (0,01)
guzti onura ekarri 1 (0,01)
guzti printzipio bat 1 (0,01)
guzti printzipio batzuk 1 (0,01)
guzti printzipio horiek 1 (0,01)
guzti toki ogasun 1 (0,01)
guzti udal eskaini 1 (0,01)
guzti udal finantzazio 1 (0,01)
guzti udal jaiotza 1 (0,01)
guzti udal jarduera 1 (0,01)
guzti ukan askatasun 1 (0,01)
guzti ukan ezaugarri 1 (0,01)
guzti ukan helburu 1 (0,01)
guzti ukan horiek 1 (0,01)
guzti ukitu egin 1 (0,01)
guzti ukitu ez 1 (0,01)
guzti zehaztu beharrezko 1 (0,01)
guzti zehaztu hasi 1 (0,01)
guzti zenbateko % 1 (0,01)
guzti zerga bilketa 1 (0,01)
guzti zerga egitate 1 (0,01)
guzti zerga subjektibo 1 (0,01)
guzti zor maila 1 (0,01)
guzti zuzenbide bakar 1 (0,01)
guzti zuzenbide teoria 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia