Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2004
‎kultura etahizkuntzen dibertsitatea, gizarte mugimenduen dibertsitatea, antolakuntza moduendibertsitatea, ikuspegi eta planteamendu sozialen dibertsitatea... Gure lan honetan, arlo zehatz bat interesatzen zaigu: esperientzia sozio-ekonomikoen dibertsitatea.Esperientzia sozio-ekonomikoen arloa, jakina, beste guztiekin lotuta dago, eta garrantzi handiko tokia betetzen du.
‎23 Xavier Zubiriren idazlan gehienak Madrilgo Alianza Editorialean argitaratu dira. Gure lan honetarako gehien erabili ditugunak Sobre la Esencia (1962) eta Sobre el hombre (1982) dira.
2005
‎3 Gure lan hau are premiatsuagoa da, gure garaian ez baitira falta eta lehenago ere ez baitziren falta, zuzenbidearen atal hau gaitzesten zutenak, bere izatean izen hutsa besterik ez balitz bezala. Guztien aho mihietan dago Eufemoren esana, Tuzididesenean jarria:
2006
Gure lan honen aztergaiari begira, Historia Compostelanako ondorengo pasartea ikusiko dugu:
2008
‎berrelkarketaren kasuan euskal morfologiak eskura dituen elkarketa bi (§1.1) eta sintaxi hedapenaren kasuan izen baten sintaxi hedapena eta haren gaineko elkarketa bat (§1.2). Gure lan honetan agerian jarri nahi dugu tandem elkarteak bakarrak direla euskal morfologian: gainontzeko hirukoteak ez bezala, morfologi prozesu bakar batek sortzen ditu (§1.3).
2009
‎Hiru urtetan besterik ez zuen iraun Euskal Erria ikastetxeak; azkenean euskal etxearen eta kongregazioaren arteko ika mikak zirela eta, 1927ko abenduan ikastetxea itxi zen betiko. Gure lan honen helburuak gainditzen ditu historia horren azterketak. Edonola ere, Euskal Errian ematen zen hezkuntza eredua Euskal Echekoaren oso antzekoa zela esan dezakegu.
2014
‎Dependentziekin etiketatutako corpus horretan 1.457 aditz eta 31.639 agerpendaude guztira. Gure lan honetan 30 agerpenetik gora duten aditzak landu ditugu (167).
2016
‎1988ko apirilean datatua. Gure lan honen xedea ez da literarioki aztertzea. ETAko gudariei, egindako gorazarrezko eleberri hori.
2018
‎Jendeak, zortzi ordu lan eginda, denbora librea du gero. Gure lan honetan zortzi ordu ez dira nahikoa; gehiago behar dira. Ni autonomoa naiz; gaixotasun bat eduki dut orain dela ez asko, eta nire pattal aldietan ere etorri egin behar izaten nuen.
2019
‎Arloa sakonki aztertu ahal izateko, autorearen eleberri guztietako pertsonaien arteko harremanen xehetasunak kontuan hartu behar genituzke eta horrek azterlan honen mugak gainditzen ditu. Gure lan honetan eginiko ibilbidearen ondorio gisa, bigarren aldiko zenbait lanetan zentratuta, eta aztergai nagusi dugun eleberrian ikusiaren arabera, egileak sorturiko pertsonaien eta ahots narratiboaren erregistroari esker, uste dugu ekarpen guztiz estimagarria egiten duela genero indarkeriaren ezagutzarako, nahiz gizarte patriarkalari buruzko hausnarketarako. Bereziki, Floraren identitatearen ahultze eta menderatze prozesuaren errepresentazio literario guztiz arretagarria eraikitzeko gauza izan da, gehiegizko eskematismo parodikoan edo gehiegizko sotiltasunean jausi gabe, eta bai, aldiz, obra literario erakargarria sortuz.
‎Hala ere, ez dugu uste sorpresa handirik izanen dugunik. Gure lan honetan ikusi dugu hizkuntza osagarri batzuk oso modernoak direla: pertsona izenordainetan, zuek; eta aditzetan, konjugazio trinkoa eta zarete/ duzue motako adizki oro.
2021
Gure lan honen hipotesi nagusia hauxe da: ETAn haustura etiko eta estrategikoa gertatu dela garaian, baina aktibitateak iraun zuela aspaldiko ondare militanteari lotua.
‎XX. mende amaierako poeten artean Meaberen belaunaldikotzat jo genitzake Aurelia Arkotxa (1953), Itxaro Borda (1959) edota Tere Irastortza (1961) idazleen ekarpen poetikoak; halere, Meabek haiekin partekatzen dituen alderdiak eta ezberdintasunak aztergaitzat hartuko dituen lan kritikoa garatzeke dago, tamalez. Gure lan honen asmoa ildo horretan urrats bat eman eta Meaberen lan poetikora hurbiltze kritiko monografikoa egitea da, geroagoko ikerketa konparatuei oinarria eskaintzeko helburuz. Gisa berean, nabarmena da emakume idazle eta bereziki poeten kopuruaren igoerak estilo eta molde askotariko idazleak ekarri dituela:
2023
Gure lan honetan ere, ikastoletako kultura eta hizkuntza aniztasunak dakarren aberastasun eta problematikari erreferentzia egin zaio. Horregatik, atzerritar jatorria duten ikasleez eta kulturartekotasuna, euskal kultura eta euskara erreminta integratzaile moduan erabiltzen duen hezkuntza inklusiboaz hitz egitean, EHIEren" BIHAR:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia