2004
|
|
kultura etahizkuntzen dibertsitatea, gizarte mugimenduen dibertsitatea, antolakuntza moduendibertsitatea, ikuspegi eta planteamendu sozialen dibertsitatea...
|
Gure
lan honetan, arlo zehatz bat interesatzen zaigu: esperientzia sozio-ekonomikoen dibertsitatea.Esperientzia sozio-ekonomikoen arloa, jakina, beste guztiekin lotuta dago, eta garrantzi handiko tokia betetzen du.
|
|
23 Xavier Zubiriren idazlan gehienak Madrilgo Alianza Editorialean argitaratu dira.
|
Gure
lan honetarako gehien erabili ditugunak Sobre la Esencia (1962) eta Sobre el hombre (1982) dira.
|
2005
|
|
3
|
Gure
lan hau are premiatsuagoa da, gure garaian ez baitira falta eta lehenago ere ez baitziren falta, zuzenbidearen atal hau gaitzesten zutenak, bere izatean izen hutsa besterik ez balitz bezala. Guztien aho mihietan dago Eufemoren esana, Tuzididesenean jarria:
|
2006
|
|
|
Gure
lan honen aztergaiari begira, Historia Compostelanako ondorengo pasartea ikusiko dugu:
|
2008
|
|
berrelkarketaren kasuan euskal morfologiak eskura dituen elkarketa bi (§1.1) eta sintaxi hedapenaren kasuan izen baten sintaxi hedapena eta haren gaineko elkarketa bat (§1.2).
|
Gure
lan honetan agerian jarri nahi dugu tandem elkarteak bakarrak direla euskal morfologian: gainontzeko hirukoteak ez bezala, morfologi prozesu bakar batek sortzen ditu (§1.3).
|
2009
|
|
Hiru urtetan besterik ez zuen iraun Euskal Erria ikastetxeak; azkenean euskal etxearen eta kongregazioaren arteko ika mikak zirela eta, 1927ko abenduan ikastetxea itxi zen betiko.
|
Gure
lan honen helburuak gainditzen ditu historia horren azterketak. Edonola ere, Euskal Errian ematen zen hezkuntza eredua Euskal Echekoaren oso antzekoa zela esan dezakegu.
|
2014
|
|
Dependentziekin etiketatutako corpus horretan 1.457 aditz eta 31.639 agerpendaude guztira.
|
Gure
lan honetan 30 agerpenetik gora duten aditzak landu ditugu (167).
|
2016
|
|
1988ko apirilean datatua.
|
Gure
lan honen xedea ez da literarioki aztertzea. ETAko gudariei, egindako gorazarrezko eleberri hori.
|
2018
|
|
Jendeak, zortzi ordu lan eginda, denbora librea du gero.
|
Gure
lan honetan zortzi ordu ez dira nahikoa; gehiago behar dira. Ni autonomoa naiz; gaixotasun bat eduki dut orain dela ez asko, eta nire pattal aldietan ere etorri egin behar izaten nuen.
|
2019
|
|
Arloa sakonki aztertu ahal izateko, autorearen eleberri guztietako pertsonaien arteko harremanen xehetasunak kontuan hartu behar genituzke eta horrek azterlan honen mugak gainditzen ditu.
|
Gure
lan honetan eginiko ibilbidearen ondorio gisa, bigarren aldiko zenbait lanetan zentratuta, eta aztergai nagusi dugun eleberrian ikusiaren arabera, egileak sorturiko pertsonaien eta ahots narratiboaren erregistroari esker, uste dugu ekarpen guztiz estimagarria egiten duela genero indarkeriaren ezagutzarako, nahiz gizarte patriarkalari buruzko hausnarketarako. Bereziki, Floraren identitatearen ahultze eta menderatze prozesuaren errepresentazio literario guztiz arretagarria eraikitzeko gauza izan da, gehiegizko eskematismo parodikoan edo gehiegizko sotiltasunean jausi gabe, eta bai, aldiz, obra literario erakargarria sortuz.
|
|
Hala ere, ez dugu uste sorpresa handirik izanen dugunik.
|
Gure
lan honetan ikusi dugu hizkuntza osagarri batzuk oso modernoak direla: pertsona izenordainetan, zuek; eta aditzetan, konjugazio trinkoa eta zarete/ duzue motako adizki oro.
|
2021
|
|
|
Gure
lan honen hipotesi nagusia hauxe da: ETAn haustura etiko eta estrategikoa gertatu dela garaian, baina aktibitateak iraun zuela aspaldiko ondare militanteari lotua.
|
|
XX. mende amaierako poeten artean Meaberen belaunaldikotzat jo genitzake Aurelia Arkotxa (1953), Itxaro Borda (1959) edota Tere Irastortza (1961) idazleen ekarpen poetikoak; halere, Meabek haiekin partekatzen dituen alderdiak eta ezberdintasunak aztergaitzat hartuko dituen lan kritikoa garatzeke dago, tamalez.
|
Gure
lan honen asmoa ildo horretan urrats bat eman eta Meaberen lan poetikora hurbiltze kritiko monografikoa egitea da, geroagoko ikerketa konparatuei oinarria eskaintzeko helburuz. Gisa berean, nabarmena da emakume idazle eta bereziki poeten kopuruaren igoerak estilo eta molde askotariko idazleak ekarri dituela:
|
2023
|
|
|
Gure
lan honetan ere, ikastoletako kultura eta hizkuntza aniztasunak dakarren aberastasun eta problematikari erreferentzia egin zaio. Horregatik, atzerritar jatorria duten ikasleez eta kulturartekotasuna, euskal kultura eta euskara erreminta integratzaile moduan erabiltzen duen hezkuntza inklusiboaz hitz egitean, EHIEren" BIHAR:
|