2004
|
|
Guztia 0 eta 1 bihurtzean, informazioaren metaketa inoiz baino errazagoa da.
|
Gu
geu ere informazio bihurtu gara, dela kode genetikoaren eraginez, dela kanpo irudia digitalizatuz. Musika eta zinema ere informazio digitala dira eta gainera, inoiz baino errazagoa bihurtu da datu digital horiek elkarren artean banatu eta kopiatzea.
|
2005
|
|
Konpromisoa zabalik dago, hain zuzen nahi duen pertsona edo erakunde orok aukera izan dezan libreki atxikitzeko eta ideia sorta horrekiko konpromiso pertsonala adierazteko.
|
Gu
geu ere bat gatoz testuaren asmo onekin eta edukiarekin. Erakusgarri gisa doaz, beraz, zati labur hauek:
|
2008
|
|
|
Gu
geu ere ez gara onak isil isilik egoteko, ez horratik, eta bateko eta besteko azalpenak eta arrazoibideak aditu ahala geureak ere isuri ditugu tarteka. Gure hautua, gainera, nabarmena izan da sokatiraren dialektika horretan, eta sokaren mutur batekoak bestekoak baino gogorrago hartu ditugu, batzuk hobetsiz eta besteak kritikatuz.
|
2009
|
|
Izan ere, norbanakoa eta gizartea, politika eta erlijioa eta artea (kirola bera, etc.) gaur ez dira antzinako polisean ziren orobatasuna; zatikatu eta banatuak daude, bata bestearekin zerikusgabetuak, kontrajarriak ere ez daudenean.
|
Gu
geu ere pluralak gara bakoitza bere barnean. Adibidez, munduaren jatorriaren galdera guk, irakaskuntzagatik eta, alorren espezializazioagatik, banatu egin dugu:
|
|
|
Gu
geu ere sobreseimendua irits zitekeen esperantzaren altzoan kulunkatu gara azken asteetan, esan bezala. Prebentzio guztien aurka, baina beharraren beharraz ziurrenik, laminen kantu lausoari kasu egiten hasiak ginen...
|
2010
|
|
Ordurako bagenekien, bai, Iparraldean euskaldunak bazeudela.
|
Gu
geu ere ordurako euskaldunduak ginen, baina oporraldi haietan geure euskarak eta bertakoak nekez egiten zuten bat, Niko Etxart kantariari egindako bisitetan ez bazen.
|
2011
|
|
Bizkaiera beste herrialdeetako euskaldunek ez dute ulertzen.
|
Gu
geu ere galdu egiten gara bermeotar batek hitz egiten duenean, eta hori guri gertatzen bazaigu, maila teoriko bat landuta daukagunoi?, zer esanik ez jendeari. Ez da posible, zoritxarrez, zeren nik ere nahiago nuen bizkaiera.Mitxelenak zuen tesiekin bat egin ez balu, euskara batuak ez zuen aurrera egingo, ezta. Guk bultzatu genuen, baina Mitxelenak jarri zion zigilua.
|
2012
|
|
Balerdi Balerdi agertu zenean genuen inpresioa zen gure musika oso gutxik zutela gustuko, orain badirudi lehenengo disko horiek hobeki ikusita daudela.
|
Gu
geu ere musika kontuetan zalantza askorekin ibili gara. Batzuetan rocka egiten genuen, eta besteetan poperoagoak ginen.
|
|
perpausetik testura edo diskurtsora egiten dute jauzia eta ez dira barreneko ikuspegi batera lerratzen; kanpoko faktoreak aintzat hartzen dituzte.
|
Gu
geu ere, aztergaiaren izaeraz jabeturik eta ikusmolde teoriko horien ekarria geure eginez, ez gara perpausera mugatuko. Diskurtso15 mailan kokatzen dugu gure aztergaia eta maila horretan aztergai dugun unitatea, testua?
|
|
«Agiri hori bihotzez txalon dugu.
|
Gu
geu ere sozialista izanik, eta Euskadi Sozialista bat nahi dugula berriz adieraziz, ez dugu halaz ere inoiz onartuko atzerritar inperialismoa, are gutxiago jazkera, gorri, batez irents arazi nahi zaigularik.
|
2013
|
|
–Orain dela hiru egun galdu genitian zazpi gizon zelata batean, eta zer da barre egiteko gogo hau?
|
Gu
geu ere Mendebaldeko arratoiak bezalakoak ote gara, bada. Baina, nik dakidanez, barrea osasunaren ezaugarria duk, eta osasuntsu dagoena zernahi egiteko gai duk, baita bihar beste berrogei kilometroko martxa ere!
|
|
–Orain dela hiru egun galdu genitian zazpi gizon zelata batean, eta zer da barre egiteko gogo hau?
|
Gu
geu ere Mendebaldeko arratoiak bezalakoak ote gara, bada. Baina, nik dakidanez, barrea osasunaren ezaugarria duk, eta osasuntsu dagoena zernahi egiteko gai duk, baita bihar beste berrogei kilometroko martxa ere!
|
2015
|
|
Izan ere, begiratu zure ingurunera.
|
Gu
geu ere ez gara elkar ulertzeko gai. Halakoxea da gizakia, dena ulertzeko nahi aseezinak bizi gaitu, baina deus ulertzeak ez digu batere ardura.
|
2018
|
|
Zer kontatu gura zigun Bi minutuero, Egunetik egunera edota Irauten haietan?
|
Gu
geu ere larru beltzak ote ginen?
|
2019
|
|
Mugimendu eza heriotza litzateke eta ezin dugu ulertu bizitza, urtaroak, etengabeko esnatze itzaltze mugimendu hori gabe; beraz, bizitzaren gurpilaren gauzatze mitikoa mugimenduan oinarritzen da.
|
Gu
geu ere, gizakiok, zein abereak ezin dugu biziraun ez badugu mugimendua ardatz gisa hartzen gure egunerokotasunean. " dabilen harriari goroldiorik ez" diogunean, mugimenduaz ari gara, bizitzeko grinaz, aurrera egin beharraz.
|
|
Negoziatzeko orduan ez gaituzte kontuan hartzen.
|
Gu
geu ere ez gara oso berandura arte mobilizatu. 2013ra arte sekula ez ginen pankarta baten atzera bildu.
|
2021
|
|
«Bat batean 54 emakumek eman zuten izena proiektuan.
|
Gu
geu ere harrituta geratu ginen erantzunarekin. Bilera egin genuen, eta denon artean erabaki genuen bost astetan zehar kirola probatzeko entrenamendu saioak egitea, gustatzen zitzaien erabaki zezaten».
|
|
Goizaldeko ordubiak aldean Armentiara heldu eta zenbait auto ikusi ditiat han eta hemen aparkatuta, eta bikoteak korapilatuta.
|
Gu
geu ere, beste tokirik ezean, azken aldi sutsuan honaino etortzen gintuan elkar maitatzeko, oroitzen. Baina guk autorik ere ez genian eta Berrostegietarako bide bazter batean josta tzen gintuan.
|
2022
|
|
sektoretik sektorera alde handia dago, eta bakoitzak badauzka berariaz landu edo kontuan izan beharreko ezaugarriak; enpresa motak eta lan egiteko moduak aldatu egin dira; merkatua zabaldu eta handitu egin da, globalizazioak mundua ireki eta beste hizkuntza batzuk ekarri dizkigu (baina baita euskara mundura zabaltzeko aukera eman ere); digitalizazioak lan batzuk are gehiago erraztuko dizkigu, baina argi ibili ezean, morroi edo menpeko bihurtuko gaitu; langileen lan baldintzak aldatu egin dira...
|
Gu
geu ere aldatu egin gara, eta gurekin gizartea eta bizimodua ere bai, eta aldatzen ari dira oharkabean baina etengabe gure balioak, sinesmenak, jokaerak, nahiak, ametsak... Esparru sozioekonomikoan euskara indartu eta bultzatu nahi badugu, jabetu beharra daukagu aldaketez, gaur egungo egoera zein den eta zer datorkigun, eta etorkizunean muga eta zailtasun adina aukera eta erraztasun izango ditugu.
|