Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 89

2001
‎Ez dago pertsonarik eta herririk imajinariorik gabe. Herri bat bere iraganaosatuz hazten da, gu geu ere geure iragana osatuz hazten garen modu berean.Oroitzapen zehatzekin batera, badaude mistifikazioak eta asmazioak ere gureimajinario horretan. Betelana egiten dugu hutsuneak nabarmentzen ditugunean, hainbat oroitzapen deseroso baztertzen, beste batzuk edertzen eta osatzen...
2002
‎Herritarren kezkak, baina baita nahiak, eskakizunak bizi, entzun eta irtenbideak atzematen saiatuko diren ordezkariak gara( gu geu ere herritar garelako).
2003
‎Eta, artetik erraiteko, kasu berean geunden gu geu ere euskaldunok, ezen, gure Hegoaldeko diputatu batzuek bidali ziotelarik Wilson presidenteari beren askatasun deia, ez zien, nik dakidala, nehork neholako erantzunik eman. Estatuburu handientzat gu ez ginen, jakina, ez populu, ez nazio, ez ezer, hain aspaldian beren atzaparra gure gainean emana zutenez geroz auzoko frantses eta espainol inperio puxantek.
‎immigrazio poltsa gero eta handiagoak, natura baliabideen agortzea, ekoizpen ereduen krisia (aheria, dioxinadun oilaskoak, behi eroak, txerri kutsatuak...), ondasunen banaketagero eta desorekatuagoa eta abar. Itzalgune horiek paradigma aldaketa behar dute.Hala ere, gu geu ere has gaitezen lanean, badaezpada ere. Eta lanean hasteak hauxeesan gura du, besteak beste:
‎Ze itsutasun eroan murgildu izan garen gu geu ere, esan izan dugunean ezen komunikazio esparru euskalduna eraiki beharra dagoela. Egon badago, ez dago zertan asmatu behar; hobetu behar da, sinergiak kudeatu behar dira, helburuak argitu, argitalpenak edertu eta marduldu, sustengu taldeak berpiztu, amateurrismoa eta profesionalismoa uztartu; baina esparrua hor dago.
‎Lotsagabe egiten dituzte gauzak —azkenekoak Iruñeko udalean— eta lotsagabearen aurrean arma dialektikorik gabe gelditzen gara itxuraz. Edukatuegiak, nonbait, gu geu ere lotsagabe aritzeko.
2004
‎Kataluniako literatura soziolinguistikoan hegemoniaren baliabide teorikoa ez da batere ideia arrotza. Horren lekuko dakart hona Isidor Maríren pasarte hau, haien itzala eta oihartzuna gurean etengabeko ahotsa denez gero, gu geu ere gure hizkuntza politikaren ardatzean txertatzen has gaitezen. Hizkuntzaren normalkuntzak honako eskakizun hauek omen ditu funtsezko zimentarri, eta tartean, hegemoniarena:
‎Egia erlatiboa da eta, gainera, ondo argudiaturiko gezurrak egia indargabe dezake. Spinozak, esaterako, bere egingoduen hipotesia da?. Gorgiasek, segur aski, bere garaiko entzuleei sinetsarazi zien Troiaraihesi joan zen Helena errugabea zela, haren aldeko laudorio ederrak gu geu ere hunkituegiten gailuen bezalaxe (Gorgias, Encomio a Helena, 14).
‎Baina errua badela onartzeak talka egin luke Descartesek Jainkoari buruz duen adierarekin eta baita egiari buruz duenarekin ere. Jainkoa perfektua bada eta berak sortu badu mundua, eta baita gu geu ere, orduan, behin onartuta errua badela, zaila izango da munduan egon daitezkeen hutsen ardura Jainkoari ez egoztea eta, azken batean, akats horien bidez Jainkoa akastun eta, azken batean, ez jainko, bihurtzea.
2005
‎Murgilduta bizi garen erritmo zoroak sortarazten digun denbora falta zaigulako sentsazio horrek garrantzia kentzen dio norantz jotzen ari garen jakin ahal izateko kontzeptu esparru garbiak planteatzeko eginkizunari. Nahi dugun gizarte eta mundu eredua hausnarketan murgilarazi gintuzkeen gai bat da; baina kontua bestelakoa da, ezen ez dugu zertan pentsatzen hasi, uste badugu politikak eta jarduerak urrun ditugula eta sinesgarritasunik batere ez duen buruzagi klase baten eskuetan daudela, are gu geu ere sartuta gauden gizarte sistemak berak sinesgarritasuna erabat galdua duelarik. " Egungo sistema demokratikoetan indarrean dagoen ideiaren aurrean, horren arabera demokrazia kontu garrantzitsuegia baita herritarren eskuetan uzteko, demokrazia bakar bakarrik buruzagi eliteen eskuetan uzteko garrantzitsuegia dela dioen filosofia izango litzateke demokrazia kontzeptu berriaren euskarria" (Jáuregui, 2000).
2006
‎Hasiera batean, egia esango dizuet, grazia egiten zigun Aloña eta bioi: " Hau da hau astapistola!" esaten genuen irribarrez, eta, dena aitortzen hasita, gu geu ere animatzen ginen, noizbehinka, goikoen emulazioan; emulazio isilean, erants dezadan, eta ez lehia zaratatsuan, sexuaren alorrean tolerantziaren aldekoak izan arren pertsona diskretuak baikara Aloña eta biok, lehen esan dudan moduan, eta ez bainuke jakin nahi zer astakeria botatzeko gauza litzatekeen gure bizilaguna, tabernako txolarteetan bere balentriak kontatzen hasten zenean....
‎Lehenik Nez Perce Tribal Turismo delakoaren arduradun Farran Penneyk egin digu berba. Ni Mi Pui hitzaren esangura Lurreko Herria dela esan digu, eta jarraitu du esanez indio nazioen artean Ni Mi Pui honek izena baduela, medikuntzan nabarmentzen baita, eta bisitari asko etorri izaten dela hona, munduko bazterretatik, eta gu geu ere ongi etorriak garela diosku azkenean.
2007
‎«Biraketa linguistikoaren» protagonistatzat eman genezake. Mundua hizkuntzan topatzen dugu; eta gu geu ere hizkuntzan gaude, edo gara.
2008
‎Ordea, eta ongi etorri bitez tresna berri denak: gu geu ere ez ginen alferrik arbeltxotik koadernora pasatu!
‎Goxo goxoak dira saltsan. Hobeto geundeke gu geu ere elkarrizketa hau egiten baino martinak jaten bageunde?.
‎»June ez zegoen ongi, June ez da ongi egon. Eta gu geu ere ez gara ongi egon. Azken asteotan oso makal zegoen.
‎infotainment diote Inperioaren bihotzean. Ulertu beharra dago gu geu ere haiek bezalakoxeak garela.
‎Neri ez zait iruditzen heste sobre edo apendizea alferrik egongo denik; aldi berean iruditzen zait ni neu alfer samarrik nagoela munduan eta gu geu ere bai. Ez dakit ulertzen den; ez dakit ulertzen dudan.
2009
‎Sektore publikoa sakon bai sakon ulertu beharra dauka, gure existentzia guztia diseinu politiko ekonomikoak baldintzatzen duen aldetik: klase oligarkiak eraikitzen du diseinu hori, gu geu ere eraikitzeko gure eguneroko harreman ekonomikoetan, bai lanean, bai etxean bai kontsumoan eta abar. Horretaz ohartzea izugarria da, erakusten baitigu bai gauzak eta bai gu geu bestelakoak izan gaitezkeela eta, beraz, erabaki dezakegula nolako sektore publikoa nahi dugun, nolako ekonomia eredua, nolako bizimodua; azken batean, gure egiazko autogobernua.
‎Egun, eta aspalditik, hedabide handiek bereziki interes politiko ekonomiko jakin batzuei erantzuten diete. Argi utzi nahi dugu gu geu ere ez garela neutralak. Ez dago kazetari neutralik, baina uste dugu kazetariek egiarekiko ahalik eta fidelen izan behar dutela.
‎Filma Yuki da. Baina era berean bi guraso ditu, bai fikzioan bai gu geu ere, Suwa eta ni. Niretzat, haurren bizitza irudimenarekin dago lotuta, ni neu ere ameslaria izan naiz.
‎–Dena isurian doa, ibaia bezala. Baita gu geu ere.
‎kontsumo gizartea irrazionaltasunari eraikitako monumentua bada ere, gaurko errespetagarri gehienek belarriekin txalo egiten dute sistema ekonomiko, sozial eta kultural horren alde; are, gaurko krisi global sistemikoaren aurrean kontsumitzeko eskatzen digute, suari egur gehiago bota nahi dion piromanoaren antzera joka dezagun eskatzen digute. Eta anorexiaren bidea ibiltzen hasia den gaztetxoari lehen bi kiloak galtzean animuak nola ematen zaizkion, halaxe animatzen gaituzte, gu geu ere txaloka has gaitezen, guk geuk ere sisteman sinets dezagun, berau izadiaren, naturaren, hurkoaren eta niaren, aurkako krimen izendatu beharrean.
‎Era berean, Xativako kantari ospetsuak kantatua zuen trantsizio prozesua baino lehen ere gure historia ezabatzeko eta gu geu ere historiatik ezabatzeko Espainia frankistaren obsesio hori. Baina beharbada Raimonek inoiz esperoko ez zuena zera izango zen:
2010
‎Ez dut inolako itxaropenik bilkura honengan; lehenik eta behin, estatu palestinarra sortzeko, talde palestinar nagusiek bat eginda egon behar dute. Ez dio inori onik egiten balizko irtenbideez hitz egiteak, gu geu ere bat eginda ez bagaude, nabarmendu du palestinar errefuxiatu horrek. Kauasmik aitortu du dagoeneko ez dela ia batere fidatzen politikariez.
‎...ederra zegoen, landareen eta objektuen formari zehaztasun handia ematen ziona, airearen gelditasunean; hunkituta nengoen, eta, hala ere, argiak eta formak hain itxura sendoa ematen zioten kanpoko errealitateari, landare bakoitza eta objektu bakoitza doi doi zegoen bere lekuan, finko eta zurrun?, non halako nora ez tupusteko bat nagusitu baitzitzaidan; egia ote zen landare eta objektu haien artean gu geu ere beste landare edo beste objektu bat besterik ez ginela?; egia ote zen izebak arestian esana?; egia ote zen Benjamin Maria inoiz existitu izan zela?; egia ote zen hunkituta nengoela?; baina begiak arretagunez aldatu eta izebaren begiekin topo egin nuenean, hutsetik zintzilik zeudèn arrenezko begiak ziren harenak, zalantzak inoiz ez bezala inguratuak eta beste begi batzuen bila zebiltzanak... hitz baten eta esku baten bila, alegia?, barruko errealitatea kanpokoari gainjarri, makurtu ziren landareak bat batean begi hain benetako haien aurrean, makurtu ziren objektuak eta makurtu zen eguzkia?
‎Rifen, berriz, ez zen jateko zaborrik, ez europarrik, ez marokoarrik. Gosea ez zen mundu honetakoa, gu geu ere ez ginen gizaki.
‎...goen, landareen eta objektuen formari zehaztasun handia ematen ziona, airearen gelditasunean; hunkituta nengoen, eta, hala ere, argiak eta formak hain itxura sendoa ematen zioten kanpoko errealitateari —landare bakoitza eta objektu bakoitza doi doi zegoen bere lekuan, finko eta zurrun—, non halako nora ez tupusteko bat nagusitu baitzitzaidan; egia ote zen landare eta objektu haien artean gu geu ere beste landare edo beste objektu bat besterik ez ginela?; egia ote zen izebak arestian esana?; egia ote zen Benjamin Maria inoiz existitu izan zela?; egia ote zen hunkituta nengoela?; baina begiak arretagunez aldatu eta izebaren begiekin topo egin nuenean —hutsetik zintzilik zeudèn arrenezko begiak ziren harenak, zalantzak inoiz ez bezala inguratuak eta beste begi batzuen bila zebilt... hitz baten eta esku baten bila, alegia—, barruko errealitatea kanpokoari gainjarri —makurtu ziren landareak bat batean begi hain benetako haien aurrean, makurtu ziren objektuak eta makurtu zen eguzkia— eta, haren eskua hartuta —hain nengoen hunkituta—, halaxe mintzatu nintzaion:
2011
‎Tasio n ere, agerikoa da tradizioaren eta ate joka datorren mundu modernoaren arteko talka,, uste dudalako gure existentziaren motorra dela neurri batean. Aipatu dudan moduan, une historiko edo pertsonal jakin batean geratzen saiatzea akatsa da; zientziak frogatu du ez mundua bakarrik, gu geu ere mugimendua garela, eta ez bagara mugitzen hilda gaude. Aldaketak mugimendua esan nahi du, aurrera egiten dugula, eta dagoeneko igaro denetik ikasi egin behar da, ezkorra izan bada berriz ez dadin gertatu?.
‎Etxean telebista bakarra daukagu. Logeletan ez da inoiz izan(?); izan ere, gu geu ere absorbitzen gintuen. Neskei ere berdin gertatzen zitzaien, telebistak absorbitzen zituela; txikia gehiago nagusia baino(?) Ez dakit, agian zorrotzegia naiz, baina, gure etxean telebista ezin dute ikusi asteburuko etxerako lanak eginda izan arte(?) Hala ere, arau hori ez da beti bete.
‎Eta askatasunarekin batera, adiskide alaiak, emaztegai edo senargai gazte eta ederrak, ilunabarreko koloreak, haizearen laztanak, euriaren musuak eta batzuetan hondartza zabalak ere bai. Halere, ez dio inork jendeari jakinarazten autoarekin batera, eta gorago esandako gauza horiekin batera, gu geu ere erosten gaituela, gusanoak ere erosten dituela, alegia.
2012
‎Azkenean lortu dute nahi zutena: jende guztiak, bereziki prentsa eta irrati telebista munduan ari direnak, hitz itsusi horiek etengabe erabiltzea, eta gu geu ere ohitu egin gara.
2013
‎Badirudi gaiaz hitz egiten dugunean, abstraktuak balira bezala hartzen ditugu", gaineratu du Joxean Azkue Zarauzko Fiareko kideak: " Konturatu behar dugu gu geu ere egoera honetan agente garela, inbertitu egiten dugu, aurrezkiak ditugu, kontsumitzaileak gara... Norberak ere ardura badugu egoera honetan eta gure esku dago hori aldatzeko ahalegina egitea".
‎Zergatik iraun du, bada, gure leinuak mendeetan? Gure arbasoak gerlari onak zirelako, eta gu geu ere bai, nahiz eta hondar urteotan ez dugun horrelakorik erakutsi behar izan, eta, bizitzan entzundako hainbat iritzi bere egiten zituela, jarraitu zuen?:
‎Errutinaren kontrako estrategia horiek tristura puntu bat utzi ohi digute, baina balio dute bizipoza emateko ere. Bestela ez da konprenitzen, aspermena gainetik kentzeko ez bada, zergatik inolako konbikziorik gabe telefono zenbaki bat markatzen dugun, jartzen dugun hain ahots iradokitzailea, hasten gatzaizkion norbaiti gu geu ere harritzeko moduko aitorpenak egiten, izendatzen dugun iragaitzaz bezala elkar ikusteko aitzakia bat, ipintzen dugun hitzordua, eta nola, berriro bat ere konbikziorik gabe, esaten diozun, agenda begiratu nuke?, arnasarik hartu gabe telefonoaren ondoan tarte bat egin ondoren ondo datorkizula eransteko. Ematen ari zaren pauso horiek ez zuketen inolako ondoriorik izango errepikatuko ez balira, hitz egiten ari zaren pertsona horren ordutegia buruz ikasiko ez bazenu, elkar ikusteko geratzen zareten kafetegian beti edari berak eskatuko ez bazenitu, egun horietako batean, nahi gabe bezala, esku jolastiz, bere berokiaren lepokoa zuzentzen hasi eta masaila laztanduko ez bazenio eta agur esateko unean bere arnasa hartzeko moduan aldaketa bat sumatuko ez bazenu.
‎111 Akademiaren Saria izenak eskualde kutsu hori erabat ezabatu eta Euskal Herri mailako ekimen baten aurrean gaudela hobeki adierazten duelakoan gaude”.Bide batez, 1996an sortuz geroztik irakurleek hautatzen duten sari honen izaera berezia azpimarratu zuen Jon Unanuek. “Azken urteetan indarra hartzen ari da oro har sarien eta bereziki literatur sarien aurkako aldarri gisako bat gu geu ere estu eta deseroso jarri izan gaituena batzuetan, sari hauen aurkako kritika bat: dagoeneko asko direla, zer funtzio betetzen duten… Guk garbi izan dugu sortuz geroztik:
‎Jimi bateria joleak gustuko duen liburu baten izenburua da. Gainera, liburuak mendebaldeko gizartearen kritika zorrotza egiten du, eta gu geu ere kritika horren puntu batzuekin ados gaude. Liburuan, Samoako tribu bateko buruak gizon zuria deskribatzen die bere tribu kideei, eta gizarte honen hainbat detaileren zentzu falta ikusten da.
‎Zergatik iraun du, bada, gure leinuak mendeetan? Gure arbasoak gerlari onak zirelako, eta gu geu ere bai... nahiz eta hondar urteotan ez dugun horrelakorik erakutsi behar izan –eta, bizitzan entzundako hainbat iritzi bere egiten zituela, jarraitu zuen–: Baina bakea ona da.
2015
‎hala adierazten digute antigoaleko eraikinek beraiek eta momiak inguratzen dituzten hieroglifikoek. Baina haietako gehienak hondar ale dira gaur egun eta hondar ale izango gara gu geu ere. Inna lillahi wa inna ilaihi rayeun.
‎Dena dela, galdeketa mailakatu horiek ez baina beste bat zen Kokoren famaren arrazoia, urterik urte ikasle berrien irrika piztu eta gu geu ere adi eta erne ginduzkana. Hamaika aldiz entzuna genuen Kokok, inoiz edo behin, oso bakanka nolanahi ere, txorakeriaren bat esaten zuela eta halakoetan ohitura zela ikasleak oihuka hastea, orro ikaragarri batean, birikak hustu arteko kurrixka sorgarrian.
‎Egia, hedabideen eta globalizazioaren biktimak garela, esango duzu. Nagusien giroa da aldian aldiko giro nagusia, esango duzu, eta nagusi globalizatzaile inperialena eta haien mirabeena da egungoa, gure arazoaren larria ahaztarazi nahi diguna, munduan arazo larriagoak badirelako aitzakian. Elizak egiten zuen halaxe?, azkenean gu geu ere tarraka eraman garamatzana gure fede onean egunero pixka bat gehiago erremedio gabe. Egia da.
‎arima dohakabe hauek ziega ilun batean bezala daudela, merezi izateko inolako onik egin ezinda esku eta oinak loturik, eta itsu eta mutu. Arrazoizkoa da haiei erruki hartzea, eta gu geu ere noizbait horrela egonak garela ikusi, eta Jaunak haietaz ere erruki izan dezakeela gogoratzea.
‎6 Hemendik sortu zitzaidan kondenatzen diren arima ugariek ematen didaten pena handi handia (batez ere luterotar hauengatik dudana, bataioaren bidez Elizaren kideak zirelako), eta baita arimen onerako ditudan bultzada indartsuak ere, benetan uste baitut hain oinaze larrietatik arima bat salbatzearren poz pozik igaroko nituzkeela mila heriotza. Begira, ikusten badugu hemen maite dugun pertsona bat, batez ere neke eta min handiekin, badirudi geure berezko izaerak garamatzala hari erruki hartzera eta, handia bada, gu geu ere estutu egiten gaitu. Bada, nork sufri dezake arima bat beti betiko oinaze handietatik handienean ikustea?
‎14 Nahigabe hau sortzen duen bigarren arrazoia hau dela uste dut: bakardadean Jauna iraintzeko arrisku gutxiago dagoenez gero (batzuk beti izaten badira ere, alde guztietan daudelako deabruak eta baita gu geu ere), arima garbiago dabilela dirudi; Jauna iraintzeko beldurra duena bada, oso pozgarria da non estropezu eginik ez izatea. Eta, egia esan, hau inorekin harremanik ez izatea nahi izateko arrazoi handiagoa dela, uste dut, Jainkoaren esku erakutsi handiak eta gozotasunak baino.
‎Ez ote ditugun guk ere halako aurreiritziak izan orain gutxi arte, edo akaso baditugu oraindik ere. Besteen ‘aitortzak’ ez ote gaitu ezustean gu geu ere harrapatu. Ez ote ginen gu ere harritu Loreak zinemaldian egongo zela jakiterakoan?
‎Hiru Mitxelin izar dituen, eta Opinionated About Diving en arabera 2015eko Europako jatetxe onena den Azurmendi jatetxean ari zara lanean. Presio handia sortzen du horrek. Bai, bueno… presioa beti egoten da, eta hori ona ere izan daiteke, gu geu ere garatzen joateko eta hobetzen joateko. Noiz hasi zinen Azurmendin. Oso gazte hasi nintzen, 21 urtegaz.
2016
‎besteak beste, hango bizi baldintzak, hezkuntza planak, etxebizitzak, bide eta zerbitzu publikoen azpiegiturak hobetzeko eta tokiko zein eskualdeko garapen planak landu eta betearazteko. Alor ireki bat dago hor zabalik ekintza sozialerako eta politikorako, eta, jakina, komunitateak berak eta gu geu ere prest geundeke nazioarteko edozein laguntza onartzeko.Luzeak bezain nekosoak izan dira negoziazioak; hala ere, emaitzek alderdi berriak ekarri dituzte bake prozesuei dagokienez. Alde horretatik, zer gai nabarmenduko zenituzke. Bake prozesuaren alderdi guztiek, haren azken garapena eta konponbidea, itunak, plebiszituan ezezkoak irabazi izanak eragindako ondorioak, horiek konpontzeko aukeratutako bidea?
gu geu ere bitarteko
‎datorrela pentsatuko balute: . Herri mugimenduaren ideia indartuta indartuko gara gu geu ere. Herritar sareak antolatu behar ditugu, eta hor, alderdi instituzionala ez da besterik Ahal Dugu izan behar duenaren zati bat baizik?.
‎kimika, eta gu geu ere kimika gara.
‎(Erm 8, 22) gure lur hau, pobrerik baztertuenen eta gaizki erabilienen artean aurkitzen da. Ahaztu egiten zaigu, lur garela gu geu ere (ik, Has, 2, 7). Gure gorputzak planetaren osagai berberak ditu; bertako aireak ematen digu arnasa eta bertako urak biziberritu eta indartzen gaitu?.
2017
‎Horregatik besterik ez balitz ere, luke horren aldeko apustua. Europa aldetik aldeko haizea dator... gu geu ere gai izan ginateke gobernantza eredu partizipatiboak abian jartzeko.
‎Dena den, eta efemerideak argia piztuta, maiz pentsatzen dut memoriaren kontu honetan gu geu ere nostalgiko kuadrilla bat garela, Molaren kriptan mezatarako biltzen ziren haiek bezala. Hobien inguruan, oroitarriak inauguratzen, Sartagudako elkarretaratzeetan.
‎kimika, eta gu geu ere kimika gara.
‎Egiaztapen horrek, baina, ez du funtsean ezer berririk ekartzen. Aitzitik, soilik gizakia nolakoa den erakusten du; izan ere, gu geu ere bestelako denak bezalaxegure hizkuntzan hitz egiten dutenengana hurbiltzen gara errazen, adibidez, atzerrira joaten garenean.
‎Badakizu aharrausika ari direla poliziak parte zaharrean barrena, badakizu ez direla berdinak lehengo eta oraingo kaleak, zapaltzen ditugula garai bateko tabernak oraindik ere, baina ez dugula berdina eskatzen, eta ez dugula berdin begiratzen, aldatu ditugula solasak. Ingurua aldatu den galdetzen didazu behin eta berriro, gu geu ere aldatu garela onartu behar ez izateko. Onartu behar ez izateko mundu perfektu hura ez zela horren perfektua, munduari begiratzeko era batetan azkenak izan ginela, eta hura erori zenean erori zela harekin beste hainbeste.
2018
‎E. Salegi: " Ni disoziatuak" hezten ari garela esango nuke, agian gu geu ere disoziatuak gaudelako eta gu garen osotasuna ukatzen dugulako; horregatik ditugu ditugun gelak eta espazioak, eta egiten ditugu egiten ditugun planteamendu metodologikoak. Sistemak berak nahiago du pertsona anputatu bat, pertsona osoa baino, pertsona osoa arriskutsua izan daitekeelako sistemarentzat.
‎Alegia, erabiltzeko zailtasunak eta ezintasunak ditugu. Euskara subordinazio egoeran bizi izan da luzaro, eta horrek eramaten gaitu gu geu ere subordinazio egoera hori normaltzat hartzera. Faktore guztiok hor daudela, euskaldunok euskaraz egingo badu, hautua egin behar du, euskaraz egitea hautatu.
‎Egia, hedabideen eta globalizazioaren biktimak garela esango duzu. Nagusien giroa da aldian aldiko giro nagusia, esango duzu, eta nagusi globalizatzaile inperialena eta haien mirabeena da egungoa, gure arazoaren larria ahaztarazi nahi diguna, munduan arazo larriagoak badirelako aitzakian. Elizak egiten zuen halaxe?, azkenean gu geu ere tarraka eraman garamatzana geure fede onean, egunero pixka bat gehiago erremedio gabe. Egia da.
‎Batzuetan gu geu ere
2019
‎Su emateak, suaren gainean jauzi egitea garbiketa errituala da. Sua pizten da udako solstizioan eta bertara botatzen dira garbitu, babestu nahi ditugun gauzak eta gu geu ere gainetik pasatzen gara garbi gaitzan.
‎Hala ere, gogotsu nabari dut Ander; nik galdera egin aurretik ia, berak lehenagotik pentsatuta bailuen, orduko garai haietaz hitz egiten hasi da. Denbora asko pasa dela orduko zera hartatik, gu geu ere zenbat aldatu garen. Eta, testuingurua argi utzita, eskatu diot Aimarrekin zuen lotura zein zen gogoratzeko, zer gogoratzen duen anaiarekin izan zuen harremanaz, eta segituan ekin dio:
2020
‎Baina horrelako saioak badaude, eta ikusi dut progresio bat. Interesantea iruditzen zait ikustea gu geu ere ez gaudela ohituta elkarrekin kantatzera eta saio horiei esker horma batzuk apurtu direla. Kanta dezakegu guk nahi dugun gaiei buruz.
‎Ohituraren jatorria eta zentzua niri bost erantzun zion Aiorak azalpenak eskatu zizkionean. Pentsa ezazu gu geuk ere jantzi bat edo traje bat erosi dugula bere ezkontzara behar bezala mozorrotuta joateko eta Egurrolaren laguntxo maridirudunekin nahasteko, agian sekula berriz jantziko ez dugun mozorro bat. Umiliazio horrekin alderatuta, Alaini noziaraziko dioguna txantxa light bat da.
‎Eta hala da, hala izan daiteke, azken urteetan gertatu den bezala kataluniarrak eta euskaldunak tarteko izan direnean, antolatzaile eta agintariak neurriak hartzera behartuta ikusi diren arte. Nahi nuke aurtengoa bide beretik joatea eta, ondo bidean —izan gaitezen baikor—, gu geu ere txistularien artean izango gara.
‎Ez dakit, baina gu geu ere harritu egin ginen bat egiteko arazoak genituela ikusita, elkarrekin aritutako aldietan ondo moldatu baikinen. Baina batek egun ona zuenean, besteak txarra zuen, eta alderantziz.
‎Gure lankideen sukaldetaraino sartu gara, apaleko katilurik cool ena erakutsiaz, kafe deskafeinatua hartzen dugun bitartean. Eta gu geu ere deskafeinatzen hasita gaude, balkoietan inprobisatutako agertokietarako kopia originalak sortu nahian.
‎Zorionez, hurrengo belaunaldiek gero eta ingurumen kontzientzia handiagoa garatu dute, eta errespetu handiagoa dute bizitzarenganako eta naturarenganako. Hala ere, bide luzea dugu aurretik, humanizazio prozesu hori burutu arte, eta gu geu ere parte garen ekosistemekin harmonian bizitzeko.
‎eta gu geu ere
‎Baina uste dut gehiago dela beldurrezko abesti bat edo mantra bat. Furgoneta dar dar batean ipini baitzuen, horixe baietz, eta baita gu geu ere, noski, han ginenok, banbaka, hitz urriko abestiak jota, haren ahoak, birikek eta bihotzak hauspotutako hotsekin. Memoria ezabatu ez zigun ba!
‎Hala behar du sormenean, taldekide denen artean, baina, oro har, inprobisazio bakoitzean guztia ematera egiten zuen jauzi. Inprobisazioz inprobisazio Erikak panpinaren inguruko imajinarioan harrapatu gintuen, gu geu ere nolabait panpina sentitzeraino, maitasunez eta zorroztasunez jokatu zuen gurekin aktore zuzendariak. Kanpo begiradan zaudenean, luxua da horrelako artistekin lan egin ahal izatea.
2021
‎Bi emanaldiak oso dibertigarriak dira, eta umorez josita daude. Finean, hori da gu geu ere talde bezala identifikatzen gaituena.
‎Andre eta gizon libreak ez garen arren, libreago izaten has gaitezke, libertatearen hizkuntza erabil dezakegu. Literatura egiteko harresiak kendu behar ditugu, burutik ere bai; bihotzetik arantzak aterata idatzi behar dugu, esan gura duguna eta oraindik esaten ez dakiguna esateko modua sortu behar dugu, erdaretan ezezagunak garenean euskaraz lagunak gara, lagunekin batera egin behar duguna da euskara bigundu eta, zorte pixka batekin, gu geu ere bigundu egingo gara, euskararekin batera.
‎Humanitateak mendeak zeramatzan benetako espresio artistiko berririk sortu gabe, eta zinematografiaren magiak hipnosiaren trantzea eskaini zion horditutako gizarte berri bati. Zinema asmatu ostean jaio garen irakurleok ez dugu inoiz jakingo zer zen pelikulak inoiz ikusi gabeko munduan irakurle edo idazle izatea, pelikuletan trebatu zaigu irudimena, eta trebatu gara gu geu ere. XIX. mendeko irakurle batekin konparatuta, irudien eta soinuen artxibategi erraldoiak ditugu buruan.
‎John Steinbeck ek bere luma airosaz erdiz erdi asmatzen du jende xumearen handitasuna erretratatzen, haien pozak eta larritasunak gureak ere badirelako, gu geu ere Zeruko Belardietako biztanle eta ikusle bihurtu bagintu bezala.
‎helduak gara erantzun mutu guztiengatik, barrenean daramatzagun hildakoen barkamen mutu osoarengatik. Helduak gara behin bizitzea suertatu zitzaigun une labur horrengatik, zeinean azken aldiz bezala egon baikinen lurreko gauza guztiei begira, eta haiek edukitzeari uko egin, eta Jaungoikoaren borondatearen esku utzi baikenituen atzera; eta, bat batean, lurreko gauzak beren toki doian agertu zitzaizkigun zeruaren azpian, eta gizakiak ere bai, baita gu geu ere, dagokigun toki doi bakarretik begira, urduri: gizakiak, gauzak eta memoriak, dena agertu zitzaigun bere toki doian zeruaren azpian.
‎Beraz, bizipen lazgarri haiek eta bizirik irten zirenen mina eta poza jarri dira etengabeko kontrastean esaldi, kantu, irudi eta ekintza eszeniko bakoitzean. Eta, horren ondorioz, gu geu ere jarri gara antzezleek bizi izandako ataka berean, beraiek bezala bizitzan sor daitezkeen edertasun apurrak harrapatu nahian, eta bizitzako une beltzek sortutako izua ezabatu nahian.
2022
‎Izan ere, Aizkorak eta Laztanak berriz ere esku artean izanda, irakurraldia bestelakoa izan da. Besteak beste, testua idatzi duena eta gu geu ere bestelakoak izango garelako. Zaharragoak eta, hala nahi genuke, zuhurragoak.
‎eta gu geu ere ikusezinezko hesiz inguraturiko abaro gisakoetan.
‎«Buelta bat eman nahi genion poesia errezitatzeko Euskal Herrian dagoen moduari. Iruditzen zaigu batzuetan hotza izan daitekeela, edo jendeari ez zaiola behar bezainbeste iristen, eta gu geu ere, poesiazale amorratuak izanda, batzuetan ez gintuela asetzen». Beste hizkuntza batzuetako spoken word saioak ezagutu zituzten, eta gustatu zitzaien moldea.
‎gure denbora librearen zatirik handiena ematen dugu lanerako prestatzen, lanera joaten, lanetik etortzen, lanetik indarberritzen. Lan aspergarri, ergel, monotono bat egiten badugu, oso litekeena da gu geu ere aspergarri, ergel, monotono izaten bukatzea. Eta ondo zioen Sokratesek:
‎Estrategia komun horrek, ordea, unibertsitatea baliagarri gerta dakigun, oinarri hartu du nahitaez egungo errealitatearen gaineko hausnarketan, mundua aldatu delako eta gu geu ere aldatu garelako.
2023
‎Uste dugu egiaz eskertu zenigukeela [zure idazkia ez argitaratzea]. Osorik argitaratu izan bagenu, horixe nahi baitzenuen zuk, aspaldi zinatekeen kartzelan, eta argi ibili gu geu ere. Tamalgarria da zure moduko adimen ireki eta landuak ezagun du, zure gutuneko zenbait pasarte irakurririk, atsegin hartzea lan triste eta antzu horretan, zeina baita guztiaren eta guztien kontrako kritika negatiboa egitea.
‎Era berean, ingelesezko kantuak errazago moldatzen dituztela kontatu du: «Gure erreferente musikal nagusiek ingelesez kantatzen dute, eta, hein batean, horregatik hasi ginen gu geu ere hizkuntza horretan abesten». Aldi berean, baina, euskaraz abesteak gogobete egiten ditu taldekideak:
‎Alde horretatik, beraz, «presio pixka bat» nabaritu dute taldekideek lan berria sortzeko orduan: «Gure asmoetako bat gure musika geroz eta jende gehiagorengana iristea da, baina, aldi berean, gu geu ere geroz eta exijenteagoak gara: egiten dugun hori guri gustatu behar zaigu lehenengo, eta gero gainerakoei.
‎Kontua da bakoitzak bere gain hartzea dagokiona. Nolanahi ere, gu geu ere ondare metaketa horren onuradunak gara, ongizate maila bat duen gizarte batean bizi gara horri esker, eta ardura ere badugu".
‎Zentzugabekoekin hasita, bada denbora zeinetik pelikula eta liburuetan Adimen Artifizial Orokor batekin (Artificial General Intelligence, AGI) amesten den: iruditegi zehatz horretako teknologiak kontzientzia hartzen du eta munduaz jabetzen da, gu geu ere kontrolatuz. Adituen aburuz, errealitate hori oso urrun dugu eta egun ditugun garapen guztiek ez dute zerikusirik horrelako “izaki” artifizial batekin.
‎Denboraldi batez, urte eta erdi inguru, gu geu ere halaxe bizi izan ginen, zoriontsu zoriontsu ez bazen, gutxienez lasaitasunean.
‎Beti da etengabeko bilatze bat. Tranpak egiten ditugu, eta gu geu ere tranpan erortzen gara.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia