Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 792

2015
‎3 Oi, oi, oi, bai gutxi fidatzen garela Zugan, Jauna! Zuk, ordea, bai aberastasun eta altxor handiak utzi zenituela gure esku, lan handizko hogeita hamahiru urte eman baitzenizkigun, eta gero heriotza latz eta erdiragarria eta zeure Semea, gu jaio baino urte asko lehenago! Eta genizula ordaindu jakin arren, ez zenuen nahi izan altxor ezin baliotsuagoa guri eman gabe uzterik, zure aldetik gera ez zedin, Harekin saiatuz guk irabaz dezagun Zurekin batera, Aita onbera hori.
‎Berreskura ezazu, ene Jainko, galduriko denbora, oraingo eta geroko grazia emanez, eztei soinekoz zure aurrean ager nadin, nahi izanez gero ahal baituzu.
‎Bada, nola nahi duzu, ene Jainkoa, har hain nardagarriak jasan ditzan kontrakotasun hauek? Hala bedi, ene Jainkoa, Zuk horrela nahi duzunez gero , nik ez dut nahi Zu maitatzea baino besterik.
‎Eman eskerrak, lurrean horrela ezagutu zuena, bere Seme bakarra, eman zigulako. Babes honen pean hurbil zaitezke eta eskatu, Haren Maiestateak zurekin atsegin hartzen duenez gero, lurreko gauza guztiak ez daitezela aski izan, zu atseginetik eta zeure Jainkoaren handitasunean poz hartzetik baztertzeko; eta maitatua eta goretsia izatea merezi duenez gero , lagun diezazula bere izena bedeinkatua izan dadin zuk ere partetxo bat izan dezazun, eta zinez esan ahal dezazula: Handiesten du nire arimak Jauna.
‎1 Oi Jauna, ene Jainkoa, Zuk bai dituzula bizi hitzak, non gizaki guztiek nahi dutena aurkituko duten, bilatu nahi izanez gero ! Baina zein harrigarria, ene Jainko, guk zure hitzak ahaztea gure egintza gaiztoek eragiten duten zorakeriaz eta gaixotasunaz!
‎Zoriontsuak une beldurgarri hartan Zurekin pozten direnak, ene Jaun eta Jainkoa! Zuk jaso duzunak, une bateko atsegin bat lortzearren era doilorrean galdu zela konturatu denak eta beti Zu pozteko erabakia hartua duenak, zure laguntzaz (ez baitiezu huts egiten, ene arimaren on horrek, maite zaituztenei, ezta erantzun gabe uzten ere deitzen dizutenei), gero bizi izateko, zer erremedio izango luke, Jauna, hain on handia galdu izanaren oroipenaz, hau da, bataioaz gero geratu zen errugabetasuna galdu izanaren oroipenaz, hilez joatea baino besterik. Izan dezakeen bizitzarik hoberena, sentimendu honekin beti hilez joatea du.
‎Zoriontsuak une beldurgarri hartan Zurekin pozten direnak, ene Jaun eta Jainkoa! Zuk jaso duzunak, une bateko atsegin bat lortzearren era doilorrean galdu zela konturatu denak eta beti Zu pozteko erabakia hartua duenak, zure laguntzaz (ez baitiezu huts egiten, ene arimaren on horrek, maite zaituztenei, ezta erantzun gabe uzten ere deitzen dizutenei), gero bizi izateko, zer erremedio izango luke, Jauna, hain on handia galdu izanaren oroipenaz, hau da, bataioaz gero geratu zen errugabetasuna galdu izanaren oroipenaz, hilez joatea baino besterik. Izan dezakeen bizitzarik hoberena, sentimendu honekin beti hilez joatea du.
‎Orain da garaia, Jaun errukitsu honek eta geure Jainkoak ematen diguna hartzeko. Adiskideak nahi dituenez gero , nork emango dio ezetzik bere odol guztia isurtzeari eta gugatik bizia galtzeari ezetzik eman ez zionari. Kontura zaitezte gauza hutsa dela eskatzen duena, ongi datorkigula geure onerako hori egitea.
‎Hau zentzugabekeria eta itsukeria! Nahigabea hartzen dugu gauza bat galtzean, orratz bat edota gabirai bat, airean hegan ikusiz begiei atsegin emateko baizik ez dena, galtzean, eta handia da gero nahigaberik ez hartzea, Jainkoaren handitasunezko arrano hegalari hau eta amairik gabe gozatzeko den erreinu bat galtzean! Zer da hau?
‎Balio bezate nire desirek, ene Jainko, zure jainkozko begien aurrean, eta ez begiratu nire merezimendu urriei. Guztiok merezi dezagula, Jauna, Zu maite izatea; bizi behar denez gero , bizi gaitezen Zuretzat; amai daitezela behingoz gure desira eta interesak. Izan ote daiteke gauza handiagorik, Zuri poz ematea baino?
‎Honek, jakina, abiapuntu bat izan luke, Euskal Herrian ere santa Teresaren mezua gero eta gehiago ulertu, sakondu eta zabal dadin.
‎Euskaldunen artean karmeldar karisma, santa Teresak fundatu zuen familiako altxor espirituala zabaldurik dago, baina egundo ere ez dugu nahi dugun adina ezagutuko. Beraz, jo dezagun berarengana, zabal ditzagun haren testuak, dakarren mezu aberatsa gero eta gehiago ezagut dezagun, gure gizartean, batez ere familia behartsuen artean, zabaltzeko prest egon gaitezen.
‎Hau probatuko zenuten, ene ahizpak; izan ere, uste dut, bat egitezko otoitza edukitzera iristean, Jauna ardura honekin ari dela, gu haren aginduak betetzean zabartzen ez bagara. ...asun biziz idatzitako txartela, eta zuek bakarrik uler dezazuela nahi du letra hura eta hartan eskatzen dizuena, eta inola ere ez dezazuela utz Haren Maiestateari erantzun gabe, kanpoko zereginetan eta pertsona batzuekin hizketan ari bazarete ere; izan ere, askotan gertatuko da gure Jaunak ezkutuko mesede hau zuei jendaurrean egin nahi izatea, eta oso erraza da, barruko erantzuna izan behar duenez gero –nik diodana egitea maitasun egintza bat zertuz, edota san Paulok dioena esanez:
‎7 Hauxe da Jainkoak egindako gauza eta mesedea delako benetako seinalea, dagoeneko esan dizuedanez?, izan ere, gutxi balio izango dit oso bilduta gure Jaunarekin bakarrean asmoak zertzen egoteak, haren zerbitzurako gauza miragarriak egingo ditudala adieraziz eta hitzemanez, handik irtetean, aukera agertzean, guztia bestera egiten badut. Gaizki esan dut gutxi balioko duela, Jainkoarekin egotea beti baita probetxu handikoa; eta erabaki hauek, egitez betetzeko gero ahulak izan arren, halako batean emango digu Jaunak egiteko modua, baita, beharbada, gure gogoz kontra ere, askotan gertatzen den bezala: arima oso beldurti ikusten duenez gero, beronen gogoz kontra, neke handiak ematen dizkio, eta irabaziaz ateratzen du; eta gero, arima horretaz konturatzen denean, galdu egiten du beldurra, Hari bere burua gogotsuago eskaintzeko.
‎Gaizki esan dut gutxi balioko duela, Jainkoarekin egotea beti baita probetxu handikoa; eta erabaki hauek, egitez betetzeko gero ahulak izan arren, halako batean emango digu Jaunak egiteko modua, baita, beharbada, gure gogoz kontra ere, askotan gertatzen den bezala: arima oso beldurti ikusten duenez gero, beronen gogoz kontra, neke handiak ematen dizkio, eta irabaziaz ateratzen du; eta gero , arima horretaz konturatzen denean, galdu egiten du beldurra, Hari bere burua gogotsuago eskaintzeko. Gutxi dela esan nahi nuen, asmoak eta hitzak egintzekin batera konparatuz, eta guztia batera ezin duenak egin dezala apurka apurka; bere borondatea makurraraziz joan dadila, otoitzetik ezer onik atera nahi badu:
‎10 Hasten ari direnentzat hitz egiten dudala irudituko zaizue, beharbada, eta gero har dezaketela atsedena. Esan dizuet dagoeneko, arima hauek barrutik duten sosegua, kanpotik gutxiago izateko eta nahi ere ez izateko dela.
‎bata, alderik onena aukeratu zuela Mariak esan zuela. Eta egin ere, Martaren ofizioa egin zuen, Jaunari oinak garbitzean eta bere ileaz xukatzean, eta uste al duzue penitentzia txikia izango zela hura bezalako andre batentzat, kale haietatik joatea, eta beharbada bakarrik, nola zihoan erreparatzeko gogo berorik ez zuelako, eta egundo ere sartu ez zen lekuan sartu, eta gero fariseuaren gaizki esate eta sufritu beharreko beste gauza asko sufritzeko. Izan ere, hura bezalako emakume bat hainbesteko aldaketa egiten herrian ikusi, eta dakigunez, hain jende txarraren artean, Jaunaren, beraiek hain amorru handia zioten haren, adiskidea zela jakitea nahiko baitzen nolako bizitza izan zuen gogora ekartzeko, eta orain santatzat agertu nahi zuela, argi baitago berehala aldatuko zuela janzkera eta gainerako guztia; bada, gaur egun hain ospetsuak ez diren pertsonengatik beltzak esaten badira, zer izango ote zen orduan?
‎neke handien eta penitentziaren gainean zetorrela, bere Maisua hain gorrotatua ikustea baino besterik ez balitz ere, ezin eramanezko nekea baitzitzaion. Gero , Jaunaren heriotzan eraman zituenak eta bizi zen urteetan, bere burua Harengandik urrun sentitzean, ikaragarrizko oinaze bide izango zirenetan, ikusiko da ez zegoela beti kontenplazioko gozotasunez Jaunaren oinetan. Nik neuk uste dut, martiritzarik jasan ez bazuen, Jauna hiltzen ikustean jasan zuelako izan zela.
‎zuek ezin duzuela eta ez duzuela Jainkoari arimak eramateko modurik; gogo onez egingo zenuketela, baina, apostoluek bezala, irakasterik eta predikatzerik ez duzuenez gero, ez dakizuela nola. Honi erantzun diot batzuetan idatziz, eta ez dakit Gaztelu honetan ere ez ote den izan; hala ere, Jaunak ematen dizkizuen desirengatik, buruan darabilzuen gauza dela uste dudanez gero , ez naiz hemen esan gabe geratuko: esan nizuen beste leku batean, batzuetan deabruak desira handiak ipintzen dizkigula, egin ahal diren gauzetan eskura ditugunak erabil ez ditzagun gure Jauna zerbitzatzeko, eta ezinezkoak direnak desiratzeaz pozik gera gaitezen.
‎San Paulok dioenez idatzi zuen, eta gero lerroartean gehitu edo Kristok. A. Graciánek biak ezabatu zituen autografoan eta hau idatzi zuen:
‎–edota irudimena, horrela deitzen baitiogu, gehienetan, emakumeok?. Gero , A. Ribera etorri zen eta, ohi duenez, Teresaren oharra berretsi zuen kasu honetan ere, idatziz: –ez ezabatu ezer?.
‎Sugandila lirain haiei jaramonik ez egiteko aholkua eman zuen 4 Egoitzetako 1 kapituluko 8 zenbakitik 12.era, irudimenetik eta esandakotik datozen pentsamendutxoak direlako. 4 Egoitzetako kapitulu berean dio ez datozela adimenetik (8 zenb.), eta Adamen bekatuaz gero geratu zitzaigun miseriari egozten dizkio (11 zenb.).
‎Ez zaitez samindu, izan ere, haiek goretsi egingo naute Ni, edota zutaz gaizki esango dute; eta batera izan nahiz bestera izan, zeu irteten zara irabazten. Gero jakin nuen pertsona hau biziki adoretu eta kontsolatu zela hitz hauekin; eta zuetakoren batek bere burua samin honetan ikusiko balu, hemen jartzen dizkizuet. Dirudienez, gure Jaunak nahi du guztiek jakin dezatela arima hura dagoeneko berea duela, inork ez diola ukiturik egin behar; gorputzean, ohorean, ondasunetan bada, tira, guztitik aterako baita Haren Maiestatearentzat gorespena; baina ariman, hori ez!
‎17 Ez dakit pixka bat aditzera emana geratu den zer den liluramendua, guztiz aditzera ematea ezinezkoa baita, esan dudanez; eta uste dut ez dela ezer galdu esateaz, zer den argi gera dadin; izan ere, gezurrezko liluramenduetan ondorio oso desberdinak izaten dira. Ez diot gezurrezkoak, horiek dituenak engainatu nahi duelako, bera engainatua dagoelako baizik; eta seinaleak eta ondorioak hain mesede handiarekin bat ez datozenez gero, ohorea galdurik geratzen da eta arrazoiz ez zaio sinesten gero Jaunak mesede hori egin dionari ere. Izan bedi bedeinkatua eta goretsia beti betiko, amen.
‎Hala ere ez du izango, hau da, ez du arrazoirik izango, misterio hauetan ez dela gelditzen eta ez dituela haiek askotan, batez ere Eliza Katolikoak ospatzen dituenean, gogoan erabiltzen esaten badu; Jainkoagandik hainbeste hartu duen arimak halako maitasun agiri ederrik ahanztea ere ezinezkoa da, gure Jaunari dion maitasunean bera gehiago sutzeko txingar pizgarri biziak baitira; gertatzen dena da ez dela konturatzen, arimak misterio hauek era bikainagoan ulertzen dituelako: izan ere, adimenak agertzen dizkio, eta oroimenean josirik geratzen dira; beraz, Baratzean izerdi izugarri harekin Jauna eroria ikusteaz besterik gabe, nahikoa du ez ordubeterako soilik, egun askotarako baizik, begirada xumeaz Hari erreparatuz, nor den eta zein esker gaiztokoak izan garen hain oinaze handiaz; gero borondatea dator, samurtasunez ez bada ere, mesede hain handiaren ordainez zer edo zertan zerbitzu egin nahirik eta hainbeste sufritu zuenagatik sufritu nahirik eta antzeko gauza egin nahirik, horietan oroimena eta adimena jardunez. Eta uste dut horregatik dela Pasioaz gogoeta egin ezina, eta horrek sinestarazten dio ezin duela hartaz gogoeta egin.
‎bare bare geratzen da guztia, eta arima hau egia handi handietan hain ongi eskolatua, non ez baitu beste maisurik behar; egiazko jakinduriak beraren nekerik gabe kendu dio moztasuna, eta aldi batean mesede hau Jainkoarena delako ziurtasunaz irauten du, eta kontrakoa esan eta esan egingo baliote ere, une hartan liokete engainurik egon daitekeelako beldurrik sartu. Gero , aitor entzuleak sartzen dionean, Jainkoak utzi egiten du zalantzan ibil dadin bere bekatuengatik halakorik gerta daitekeelakoan; baina ez sinetsiz,, beste gauza batzuei buruz esan dudanez, fedeko gauzetako tentaldi antzera baizik; izan ere, deabruak zalaparta sor dezake, baina ez arimak hartan sendo egoteari utzi; alderantziz:
‎11 Aitor entzuleek hau ikusi ezin dutenez gero eta, beharbada, Jainkoak mesede hau egiten dionari esaten ere ez dakitenez gero, beldur dira eta arrazoiz, gainera. Eta horrela, kontuz ibili beharra dago, agerkari hauek zer fruitu ematen duten ikusteko denbora hartuz, eta ariman nolako apaltasuna eta bertutezko sendotasuna uzten duten apurka apurka aztertuz; izan ere, deabruarena bada, laster utziko du seinalea eta milaka gezurretan harrapatuko dute.
‎–Bigarrena, engainatua izango dela edota arrisku handitan dagoela oso argi ikusten duelako, deabruak ez baitu ate txiki baino besterik behar guri mila amarrukeria egiteko. . Hirugarrena, desira bizi bat dagoenean irudimenak berak eta pertsonak berak uste izaten du desira duen hura ikusi egiten duela, eta entzun, egunean barrena gauza baten irrikaz eta hura gogo gogoan darabiltela ari direnek, gero amets egitera datozen bezala. –Laugarrena da, ausarkeria handia dela nik neure bidea hautatu nahi izatea, zer komeni zaidan jakin gabe; horregatik, Jaunaren esku utzi behar dut, Hark ezagutzen bainau, komeni den bidetik eraman nazan, guztian haren borondatea egin dadin.
‎6 Oi ene Jainko Jauna, bai ongi estutzen dituzula zeure maitaleak! Baina guztia da gutxi gero ematen diezunaren ondoan. Ongi da asko dena asko kostatzea.
‎7 Gogora ditzagun, ene ahizpak, infernuan dauden haiek, ez baitaude eroapen honekin, ez Jainkoak ariman ezartzen dituen poz eta gozotasunarekin ere, ezta sufritze hau gehiago irabazteko izango delakoan ere, gero eta gehiago sufritzen dutelakoan baizik, (gero eta gehiago diot, ez funtsezko oinazeei dagokienez). Arimako oinazeak gorputzekoak baino askoz handiagoak izanik eta haiek sufritzen dituztenak, alde handiz, hemen esan ditugunak baino latzagoak izanik, eta oinazeak beti betiko izango direla ikusiz, zer izango ote da arima zorigaitzeko haietaz?
‎7 Gogora ditzagun, ene ahizpak, infernuan dauden haiek, ez baitaude eroapen honekin, ez Jainkoak ariman ezartzen dituen poz eta gozotasunarekin ere, ezta sufritze hau gehiago irabazteko izango delakoan ere, gero eta gehiago sufritzen dutelakoan baizik,( gero eta gehiago diot, ez funtsezko oinazeei dagokienez). Arimako oinazeak gorputzekoak baino askoz handiagoak izanik eta haiek sufritzen dituztenak, alde handiz, hemen esan ditugunak baino latzagoak izanik, eta oinazeak beti betiko izango direla ikusiz, zer izango ote da arima zorigaitzeko haietaz?
‎Haren Maiestateak, hala nahi badu, idazluma mugi beza eta aditzera eman biezat nola esango dizuedan esan beharreko hainbeste gauzatatik eta Jainkoak egoitza honetan sartzen duenari aditzera ematen dizkionetik zertxobait. Asko eskatu diot Haren Maiestateari, Berak badakielako nire ahalegina haren errukiak ezkutuan ez geratzea dela, haren izena gero eta gehiago goretsia eta aintzatua izan dadin.
‎...zen Jainkoak gizakiek ulertzen ez dituzten beste bitarteko batzuk bilatuko ez dituenik, baina azken batean beteko dela; eta halaxe gertatzen da; dena dela, diodanez, sufritu egiten da bide hartan okertze ugari gertatzen direnean, izan ere, hura entzun zuela denbora luzea denez gero eta Jainkoa dela esaten dioten ondorioak eta ziurtasuna, orain geratzen zaizkionak, dagoeneko iraganeko gauza direnez gero , zalantzak izaten dira, deabrua izan ote zen, irudipena izan ote zen. Une honetan ez zaio geratzen horrelakorik ezer; are gehiago, bizia emango luke egia harengatik.
‎...raginda, eta fenixa bezala oso osoan kiskalia izanik, eraberritua geratzen da eta, sinets daiteke kristau pietateak dioskunez, haren erruak barkatuak direla; (hau da, arima honek izango zituen jarrera eta baliabideak erabiliz, Elizak irakasten duenez), eta horrela, garbi dagoela, Jaunak bat egiten du arima bere buruarekin, biek izan ezik beste inork jakin gabe; eta arimak berak ere ez du ulertzen, gero esan ahal izateko eran, barruko zentzumena galdurik ez badu ere; izan ere, ez da zorabioak edota paroxismoak ematen dionean bezala, orduan ez baita ulertzen ez barruko gauzarik ezta kanpokorik ere.
‎5 Arima honela ahalmenak geldiarazita dagoela, Jaunak sekretu batzuk, esaterako, zeruko gauzak eta irudizko ikuskariak, hari agertzea nahi duenean, hau jakiten du gero hitzez adierazten, eta oroimenean josita geratzen zaio sekula ere ez ahanzteko eran; adimenezko ikuskariak direnean, ordea, ez du jakiten adierazten; izan ere, batzuk garai hauetan hain goi mailakoak izanik, lurrean bizi direnek esan ahal izateko eran ulertzea ez da komeni; hala ere, zentzumenak argi izanez gero, adimenezko ikuskari hauetako asko adieraz daitezke hemen. Gerta daiteke zuetako batzuek ez ulertzea zer den ikuskaria, batez ere adimenezko ikuskaria.
‎6 Beharbada, hau esango didazue: Jaunak arimari egiten dizkion goi mailako mesede hauen oroipenik geratuko ez bada gero , zer onura ekar diezaiokete? –Oi ene alabak!, hain onura handia dakarte, non ez baitago esaterik ere; izan ere, esaten jakin ez arren, arimaren barru barruan ongi idatziak geratzen dira eta sekula ere ez dira ahanzten.
‎Irudirik ez badute eta ahalmenek ere ulertzen ez badituzte, nola gogora ekar daitezke? . Hori ere ez dakit nola; baina badakit arima honetan Jainkoaren handitasunaz hain errotuak geratzen direla egia batzuk, non, bera nor den eta Jainkoagatik sinestera behartua dagoela esaten dion federik ez duenean, une hartatik Jainkotzat gurtuko bailuke, Jakobek egin zuen bezala eskailera ikusitakoan, eta harekin batera gero adierazten jakin ez zituen beste sekretu batzuk ere jakingo zituen; aingeruak jaisten eta igotzen ziren eskailera ikusiz besterik gabe, barruko argitasun handiagorik izan ezik, nekez uler zitzakeen hain misterio handiak.
‎9 Gero aitortzen dut ikustea gertatu zela, eta irudizko ikuskaria dela. –Ez dut hau esan nahi, ez bainaiz honetaz ari, adimenezko ikuskariaz baizik; bada, eskolagabea naizenez gero, nire moztasunak ez daki ezer esaten; otoitz honetaz honaino esan dudana, argi ikusten dut, ongi esana bada, ez naizela ni esan dudana.
‎Bere Ama guztiz Santuari ez zion esan halakorik, fedean sendo zegoelako; bazekien Jainkoa eta gizona zela, eta haiek baino maiteago bazuen ere, hain perfekzio handiz maite zuen, non Gizatasunak eragotzi gabe lagundu egiten baitzion. Apostoluak ez ziren egongo orduan gero egongo ziren bezain sendo fedean, eta guk badugu orain motiborik halaxe sendo egoteko. Nik diotsuet, alabak, bide arriskutsutzat dudala eta deabrua Sakramentu guztiz Santuaren debozioa hondaraztera etor daitekeela hortik.
‎Eta ez nuen ulertzen zergatik zen, eta ez nuen ulertu ere egingo, hura egokia zela uste bainuen, harik eta, neure otoitz era Jainkoaren zerbitzari bati agertuz, konturarazi ninduen arte. Gero argi ikusi nuen zein oker nindoan, eta sekula ere ez zait damuaren harra kendu bihotzetik hain galera handiaz nekez lor daitekeela irabazirik ulertu ezin nueneko garai bat izan zelako; eta ahal dudanean, ez dut nahi inolako onik, on guztiak etorri zaizkigunaren bidez lortua izan ezik. Izan bedi beti betiko goretsia, amen.
‎Bere eskuinaldean zebilela sentitzen zuen, baina ez zentzumen hauen bidez pertsona bat geure ondoan dugula senti dezakegunez; esaten asmatu ezin dugun bestelako bide finago batetik delako; baina ziur ziurra da, bestea bezain ziurra eta askoz ere ziurragoa ere bai; izan ere, hemen irudipena izan daiteke, baina beste honetan ez, irabazi handiekin eta barruko ondorioekin baitator; malenkonia balitz, ez litzateke halakorik izango; ezta deabruak ere ez luke hainbesteko onik ekarriko, eta arima ere ez litzateke ibiliko hain bake handiaz eta Jainkoa pozteko hain desira etengabeaz eta Harengana ez daraman guztia arbuiatzeko gogoaz. Eta gero argi ikusi zen ez zela deabrua, gero eta gehiago aditzera emanez baitzihoan.
‎Bere eskuinaldean zebilela sentitzen zuen, baina ez zentzumen hauen bidez pertsona bat geure ondoan dugula senti dezakegunez; esaten asmatu ezin dugun bestelako bide finago batetik delako; baina ziur ziurra da, bestea bezain ziurra eta askoz ere ziurragoa ere bai; izan ere, hemen irudipena izan daiteke, baina beste honetan ez, irabazi handiekin eta barruko ondorioekin baitator; malenkonia balitz, ez litzateke halakorik izango; ezta deabruak ere ez luke hainbesteko onik ekarriko, eta arima ere ez litzateke ibiliko hain bake handiaz eta Jainkoa pozteko hain desira etengabeaz eta Harengana ez daraman guztia arbuiatzeko gogoaz. Eta gero argi ikusi zen ez zela deabrua, gero eta gehiago aditzera emanez baitzihoan.
‎Deabruarena balitz, guztiz kontrakoa izango litzateke. Eta argi argi Jainkoak emana den gauza denez gero , horrela sentitzeko ez bailitzateke nahiko izango giza industriarik, hori duenak inola ere ezin har dezake bere ondasuntzat, Jainkoaren eskuak emandakotzat baizik. Eta, nire iritziz, esanda daudenetako mesede batzuk goragoko mailakoak izan arren, honek Jainkoaren ezagutza berezia dakar berarekin, eta etengabeko laguntza honetatik sortzen da Haren Maiestatearekin maitasun samur samurra eta norbere burua erabat haren zerbitzurako eskaintzeko oraindik esanda daudenak baino ere desira handiagoak, eta kontzientziako garbitasun handi, bere ondoan dakarren presentziaz ohartarazten duelako; izan ere, egiten dugun guztian Jainkoa hantxe dagoela jakin arren, gure izaera halakoxea da-eta, ez dugu hori pentsatzeko ardurarik hartzen:
‎3 Esan dezagun orain, bat batean ireki nahi izaten duela noizbait, utzi dionari mesede egitearren: argi dago askoz ere pozgarriago gertatuko zaiola gero , harribitxiaren dirdira harrigarriaz gogoratzen denean, eta horrela hobeki zizelkatua geratuko dela oroimenean. Bada, hemen ere horrela gertatzen da:
‎...k, askok baizik) hain irudimen ahula dute, edo adimena hain eraginkorra, edota ez dakit zer den, baina irudimeneko gauzetan hainbeste murgiltzen da, non, buruan garbi sortzen duten guztia ikusi egiten dutela iruditzen baitzaie; hala ere, egiazko ikuskaria ikusi izan balute, ulertuko lukete, duda mudarik ez izateko eran, engainua; izan ere, beraiek doaz moldatuz beren irudimenaz ikusten dutena, eta gero ez du inolako ondoriorik uzten; alderantziz, hotz geratzen dira, deboziozko irudi bat ikusiko balute baino hotzago. Oso gauza jakina da ez zaiola horri jaramonik egin behar, eta horrela, amesturiko gauza baino askoz ere gehiago ahanzten da.
‎4 Espirituzko ezkon hitza ematea bestelakoa da, askotan elkarrengandik bereizten baitira, eta bat egitea ere bestelakoa da; izan ere, bat egitea bi gauza batean biltzea bada ere, azken batean, bereiz daitezke bata besteagandik eta gauza bakoitza bere aldetik geratu, askotan ikusten dugunez; hau da, Jaunaren grazia hau laster batean igarotzen dela, eta gero arima lagun hura gabe geratzen dela, hau da, berak ondoan duela konturatzeko eran ez duela. Jaunaren beste grazia honetan ez da horrela gertatzen; betiere arima bere Jainkoarekin geratzen delako erdigune hartan.
‎Esan dezagun bat egitea honela izan daitekeela: argizarizko bi kandela bezala, bata bestearekin oso osoan biltzen direnak, argi guztia bat izateraino, edota metxa eta argia eta argizaria bat izateraino; baina gero ongi bereiz daitezke bata eta bestea, eta bi kandelatan geratzen dira, edota argizarizko bi metxatan. Hemen, ordea, zerutik ibai edo iturri batera eroritako ura bezala da, guztia ur eginik, ez baitago bereizterik ezta jakiterik ere zein den ibaikoa eta zein zerutik erori zena; edota itsasoan sartzen den erreka txikitxo bat bezala da, ez da izango bata bestetik bereizteko modurik; edota gela batean argi handia sartzeko bi leiho baleude bezala; bereiz sartzen bada ere, guztia argi bat egiten da.
‎Eta arima gorputzetik irtetean Jainkoaz gozatuko dutela ziur jakingo balute ere, ez zaie gogoa pizten, ezta santuek duten aintzan pentsatzean ere; orduan behintzat han egoteko desirarik ez dute: beren aintza, ahal izanez gero , gurutziltzatuari zer edo zertan laguntzean jarria dute, batez ere hain iraindua dela eta gainerako gauza guztietatik askaturik haren ohoreari begiratzen diotenak hain gutxi direla ikusten dutenean.
‎Ez zaitezte sar, ene alabak, besteen arazoetan. Begira, gero , gaztelu honetako egoitza gutxi direla deabruek borroka egin gabe daudenekoak. Egia da, haietako batzuetan zaintzaileek borrokatzeko indarra dutela, uste dut esan dudala arimaren ahalmenak direla hauek?, baina behar beharrezkoa da erne egotea haien trikimailuak ezagutu eta, argi aingeru bihurturik, atzipetu ez gaitzan; izan ere, gauza ugari erabil ditzake guri kalte egiteko apurka apurka sartuz, eta kaltea egina den arte ez gara konturatzen.
‎3 Ez diot nik ahots eta dei hauek gero esango ditudanak bezalakoak direnik, baizik eta hitzez pertsona onei edo sermoietan entzuten dituztenak edota liburu onetan irakurtzen dituztenak eta entzun dituzuen gauza asko, horien bidez deitzen du Jainkoak, edo gaixotasunen bidez, nekeen bidez, eta otoitzean ari gareneko une haietan irakasten digun egia baten bidez ere bai; gogorik gabe hartzen badituzue ere, Jainkoak benetan aintzat ditu. Eta zuek, ene ahizpak, ez ezazue gutxitzat har lehen mesede hau, ezta ez zaitezte nahigabetu Jaunari berehala erantzuten ez badiozue, Haren Maiestateak ongi dakielako egun eta urte asko itxaroten, batez ere ekina eta asmo onak ikusten dituenean.
‎batez ere aurrean jartzen zaio beragandik sekula aldentzen ez baita benetako maitatzaile hau, berari lagun egiten, bizia eta izatea ematen. ...arren, adiskide hoberik ezin lor dezakeela aditzera emanez; mundu osoa gezurrez betea dagoela, eta deabruak jartzen dituen gozotasun hauek neke, kezka eta kontraesanez beteak daudela; eta esaten dio ziur egon dadila gaztelu honetatik kanpo ez duela aurkituko ez ziurtasunik eta ez bakerik; utz diezaiola besteren etxeetatik ibiltzeari, berea ondasunez bete betea dagoelako, haietaz gozatu nahi izanez gero ; ea nor dagoen bere etxean bezala behar duen guztia aurki dezakeenik, bereziki ostatuz etxean edukirik ondasun guztien jabe egingo lukeena, berak, seme hondatzaileak bezala txerriek jaten dutena janez, galduta ibiltzerik nahi ez badu behintzat.
‎Izan ere, ez dira egoitza hauek mana euria egiten duenekoak; aurrerago daude horiek, guztiak arimak nahi bezalako zaporea duen tokian, hark ez duelako nahi Jainkoak nahi duena baino besterik. Hau ere bada, gero , oraindik milaka oztopo eta inperfekzio artean gaude eta bertuteak oraindik ez dakite ibiltzen, orain dela gutxi jaiotzen hasi baitziren, eta ez gara lotsatzen otoitzean gozotasunak nahi izateaz eta lehortasunen kexu izateaz. Ez dakizuela horrelakorik gerta, ene ahizpak; besarka ezazue zuen Senarrak bere gain eraman zuen gurutzea eta izan gogoan horrek izan behar duela zuen egitekoa; gehien sufri dezakeenak, sufri dezala Harengatik, eta bera izango da ondoen irtengo dena.
‎–Haren Maiestateak daki ondoen zer komeni zaizuen; ez dago zer eman behar digun Hari aholku eman beharrik, arrazoiz esan diezagukeelako ez dakigula zer eskatzen dugun. Otoitz bidean hasten denaren ardura osoa (eta ez ahaztu hau, garrantzi handikoa da-eta) izan behar du lan egitea eta erabakia hartzea eta prestatzea ahal dituen bitarteko guztiez bere borondatea Jainkoarenarekin uztartzeko; eta? gero esango dudanez, egon ziur honetan datzala espirituzko bidean lor daitekeen perfekziorik handiena:
‎Bada, hasieran huts egiten badugu, Jaunak berehala gure nahia egin dezala eta geuk irudikatzen dugun bezala eraman gaitzala nahi izanik, zer sendotasun izan dezake eraikin honek? Saia gaitezen gure esku dagoena egiten eta zomorro pozoitsuetatik geure burua gordetzen; izan ere, Jaunak nahi izaten du sarritan pentsamendu txarrek eraso diezagutela eta nekaraz gaitzala, gainetik kendu ezin ditugula, eta lehortasunak izan ditzagula; are gehiago, batzuetan hoska egin diezaguten ere baimentzen du, gero geure burua hobeki babes dezagun eta bera iraindu izanak min eman digun ala ez ikusteko.
‎Buka bedi dagoeneko gerra hau; gugatik isuri zuen odolagatik eskatzen diet nik oraindik beren baitan sartzen hasi ez direnei; eta hasi direnei, ez daitezela kontenta horrekin, berriro atzerantz eragin ez diezaien. Begira, gero , berriz erortzea okerragoa baita erortzea baino; begi bistakoa duzue horren hondamendia; izan uste on Jainkoaren errukian eta batere ez norbere buruan, eta ikusiko duzue nola Haren Maiestateak daraman [arima] egoitza batzuetatik besteetara eta nola sartzen duen piztia hauek ukiturik egingo ez dioten eta nekerik ere emango ez dioten tokian; alderantziz, berak guztiak lotuko dituen eta haietaz barr...
‎Zugan pentsatzea baino beste jakin beharrekorik ez delakoan gaudenez gero, ez dakigu dakitenei galdetzen ezta zer galdetu behar zaien ere, eta txarra ez dena, ona baizik, hutsegite larria dela uste izaten dugu. ...otoitzari emanda dauden jende askoren nahigabeak eta barruko nekeez kexu izateak, behinik behin letrarik ez duen jende askorenak, eta ilunaldiak datoz eta osasun galtzeak eta baita guztia bertan behera uztea ere, barne mundurik ez dagoela hemen barruan uste dutelako; eta ortziaren mugimendua geldiarazi ezin dugunez, abiada bizia baitabil, era berean ezin dugu geldiarazi geure pentsamendua ere, eta gero harekin batera sartzen ditugu arimaren ahalmen guztiak ere eta galduak garela uste izaten dugu eta alferrik galtzen dugula Jainkoaren aurrean gauden denbora; eta, beharbada, arima oso osoan Berarekin egongo da hur hurreko egoitzetan, pentsamendua, berriz, gaztelu inguruan, milaka piztia anker eta pozoitsuekin sufrituz eta sufrimendu horiekin merezimenduak eginez; eta horrela, ez gaitu izutu behar... Eta, gehienetan, egonezin eta nekeak geure burua ez ezagutzetik datoz.
‎oso bestera gertatzen da, Jainkoaren errukiz probatu duzuenok ulertuko duzuenez. Hobeki ulertzeko, egin dezagun bi iturri ikusten ditugula urez betetzen diren bi askarekin, espirituzko gauza batzuk azaltzeko ez baitut aurkitzen besterik uraren hau baino egokiago datorrenik; eta nik gutxi jakin eta agudeziak lagundu ez eta elementu hau hain maite dudanez gero , beste gauza batzuei baino arreta handiagoz begiratu diot; hain Jainko handiak, hain jakintsuak, kreaturiko gauza guztietan egon behar dute gu haietaz baliatu ahal izateko sekretu ugari, eta halaxe baliatzen dira ulertzen dituztenak, baina uste dut Jainkoak kreaturiko gauzatxo bakoitzean uler daitezkeen sekretuak baino gehiago direla, txindurritxo bat bada ere.
‎...este iturri honetan, ordea, ura iturburutik bertatik dator, hau da, Jainkoagandik, eta horrela, Haren Maiestateak nahi duenean, naturaz gaindiko mesederen bat egin nahi duenean, bake eta atseden handi handia eta gure barru barrutiko gozotasuna sorrarazten ditu, nik ez dakit norantz eta nola, ezta poz eta atsegin hura hemengoak bezala bihotzean sentitzen den ala ez ere, bere hasieran esan nahi dut, gero dena asetzen denean?, ur hau egoitza eta ahalmen guztietara zabalduz gorputzeraino iritsi arte; horregatik esan nuen Jainkoagandik hasten dela eta gugan amaitzen; egia esan, probatu duenak ikusiko duenez, gizakiaren kanpoalde osoak gozatzen du gozotasun eta leuntasun honetaz.
‎–batzuetan gezi bat sartzen dute, ordea, erraien eta bihotzaren muin muinean, eta arimak ez daki zer duen ezta zer nahi duen ere?. . Bihotz zulatzearen deskripzio ezaguna dator gero (13 zenb.).
‎Bietan ageri den ideia nagusia, hizketa mistikoak (Jainkoagandik eta santuengandik datozenak) batetik, eta haien deformazioak (irudimenaren trikimailuak eta deabruagandik datozenak) bestetik bereizteko ardura da: ik. Bizitza 25 kap., 2 zenb. eta VI. Egoitzak 3 kap. 4 zenb.. Kapitulu honetan, lehenengo, hizketa mistikoez ari da orokorrean (1 zenbakitik 11.era), eta gero adimenezko ikuskariekin izaten diren berariazko hizketa mistikoez (12 zenbakitik 18.era).
‎Uztailaren erdirantz, Toledotik Ávilara joan zenean, etenaldiak ia behin betikoa izateko arriskua zuen. 5 Egoitzetako 3 kapitulua bidaia luze horretan eta Ávilako lehenengo egunetan idatzi zuen; gero , lana bertan behera utzirik zueneko hainbat hilabete igaro ziren eta, azkenik, azaroaren hasieran ekin zion Bosgarren Egoitzetako 4 kapitulua idazteari: –hasi nintzenetik orain arte ia bost hilabete igaro dira?, eta oraindik ez zen iritsi obraren erdira; baina hilabete baino gutxiagoan idatziko zuen gainerako guztia:
‎elkar ikustea ezkon hitzaren aurretik egiten zena da; berariazko bisita horretan ezkongaiek elkar ezagutzen zuten eta elkarri opariak edo esku erakutsiak egiten. Aurreko bi alegorietan, gazteluaren eta zeta harrarenean, egin duenez, Teresak hirugarren alegoria honetako elementuak ukitu baino besterik ez du egingo; gero eduki sinbolikoez hornituko ditu. Horrela,, aurretiazko ituna?
‎bata, Jainkoa iraintzeko beldur ikara handi handia, eta horrela, hain gaitz ikaragarriak ikusirik, etengabe eskatzen ari zitzaion ez ziezaiola utz erortzen; bigarrena, apaltasunerako ispilu bat, egiten dugun gauza onak ez duela gugan hasierarik ikusiz, gure arimak landatuak dauden zuhaitz honetan, eta gure egintzei beroa ematen dien eguzki honetan baizik. Berak dio, hau hain argi agertu zitzaiola, non, gauza onen bat egitean edota egiten ikustean, bere printzipio horretara jotzen baitzuen eta laguntza hau gabe ezin dugula ezer konturatzen baitzen; eta hemendik zetorkion, gero , Jainkoa gorestera joatea eta, gehienetan, ona zen gauzaren bat egitean bere buruaz ez gogoratzea.
‎9 Ez dakit ulertzeko ongi adierazirik geratzen den; izan ere, geure burua ezagutze hau hain garrantzitsua izanik, ez nuke nahi horretan inoiz lasaitasunik izan dadin, zeruan goi goian bazaudete ere; bada, lur honetan garen bitartean ez dago apaltasuna baino gauza garrantzitsuagorik. Eta, honela, berriro diot oso ona eta ona baino hobea dela, lehenik honetaz hitz egiten den egoitzara sartzen saiatzea besteetara hegan egitea baino; izan ere, hauxe da bidea, eta bide ziur eta lauan zehar joan ahal izanez gero , zertarako nahi ditugu hegoak hegan egiteko?; baina bila dezala honetan nola lortu onurarik hoberena; eta nire iritziz, sekula ere ez dugu geure burua ongi ezagutuko, Jainkoa ezagutzen saiatzen ez bagara; haren handitasunari begiratuz, jo dezagun geure ezerezera; eta haren garbitasunari begiratuz, geure zikintasuna ikusiko dugu; haren apaltasuna gogoratuz, apalak izatetik gu zein urrun gauden kon...
‎Berehala saiatu nahi izango duzue, ene alabak, otoitz hau edukitzen, eta zuzen ari zarete; izan ere,, esan dudanez? ez ditu arimak guztiz ulertzen han Jaunak egiten dizkion mesedeak eta nolako maitasunez doan arima gero eta gehiago hurbilduz Beragana; horregatik, gauza ziurra da nola lortuko dugun mesede hau jakin nahi izatea. Nik honetaz ulertu dudana esango dizuet.
‎kontu handia izan dezala Jainkoa iraintzeko arriskuan ez jartzeko; izan ere, hemen ez dago arima oraindik hazita, titia hartzen hasten den haurtxo bat bezala baizik, eta bere amaren bularretik aldentzen bada, zer itxaro dezakegu harentzat heriotza baino besterik? Ni benetan beldur naiz, Jainkoak mesede hau egin eta otoitzetik urruntzen denari, horixe ez ote zaion gertatuko, bestela arrisku handi handian egongo da edota otoitzera laster batean itzultzen ez bada, gero eta txarrago joango da. Nik badakit badela zertan beldurrik izan kasu honetan, eta ezagutzen ditut nahiko nahigabeturik naukatenak eta ikusi dut esaten dudana, hainbesteko maitasunez adiskidetzat eman nahi izan zitzaienagandik eta hori egintzekin erakutsi nahi zienagandik urrundu zirelako.
‎nola ikusi zuen edota nola ulertu zuen, ikusten eta ulertzen ez badu? Nik ez dut esaten une hartan ikusi zuenik, gero argi ikusten duela baizik; eta ez ikuskaria delako, ariman geratzen den ziurtasuna delako baizik, Jainkoak soilik ezar dezakeen ziurtasuna. Nik ezagutzen dut pertsona bat, Jainkoa gauza guztietan presentziaz, ahalmenez eta izaeraz dagoela ez zekiena, Jainkoak egin zion mesede hauetako batetik bete betean sinestera etorri zen arte, eta hala, aipatuak ditudan erdi letradun bati galdetu zion nola zegoen Jainkoa gugan (honek, Jainkoak aditzera eman aurretik pertsona hark zekien bezain gutxi, zekien) eta graziaren bidez zegoela soilik erantzun bazion ere, hark egia ongi finkatua zuen eta ez zion sinetsi; beste batzuei galdetu zien eta egia esan zioten; horrela, poz pozik geratu zen.
‎Ez daki nondik merezi ahal izan zuen hainbesteko ondasuna;, nondik etor zekiokeen, esan nahi nuen, ongi baitaki ez duela merezi?; bere burua Jauna goresteko halako desiraz ikusten du, non urtu egin nahi bailuke, eta Harengatik milaka heriotza jasan. Gero neke handi handiak eramateko desira sortzen zaio, beste gauzarik ezin baitu egin. Penitentzia gogo bizi biziak, bakardadearen gogoa, Jainkoa guztiek ezagut dezaten gogoa; eta hemendik datorkio Hura iraindua dela ikustearen samin handia.
‎Penitentzia gogo bizi biziak, bakardadearen gogoa, Jainkoa guztiek ezagut dezaten gogoa; eta hemendik datorkio Hura iraindua dela ikustearen samin handia. Eta gero datorren egoitzan gauza hauetaz berariaz hitz egingo bada ere, egoitza honetan dagoena eta gero dagoena ia gauza bera izan arren, ondorioen indarra oso desberdina da batean eta bestean; izan ere, esan dudanez. Jainkoak arima bati hona dei egin eta hau aurrera egiten saiatzen bada, gauza handiak ikusiko ditu.
‎Penitentzia gogo bizi biziak, bakardadearen gogoa, Jainkoa guztiek ezagut dezaten gogoa; eta hemendik datorkio Hura iraindua dela ikustearen samin handia. Eta gero datorren egoitzan gauza hauetaz berariaz hitz egingo bada ere, egoitza honetan dagoena eta gero dagoena ia gauza bera izan arren, ondorioen indarra oso desberdina da batean eta bestean; izan ere, esan dudanez. Jainkoak arima bati hona dei egin eta hau aurrera egiten saiatzen bada, gauza handiak ikusiko ditu.
‎2 Nik ezagutu dut hau gertatzen zitzaion pertsona bat; horrela, oso galdua zegoela, atsegin zuen Jainkoak berari egindako mesedeez beste batzuek probetxu ateratzea eta otoitz bidea erakustea ez zekitenei, eta on handia egin zuen, handia benetan. Gero , Jaunak berriro eman zion argia. Egia da, oraindik ez zituela aipaturiko ondorioak.
‎Egia da, oraindik ez zituela aipaturiko ondorioak. Baina, zenbat izango diren Jaunak apostolutzarako dei egiten dienak, Judasi bezala, haiekin harremanetan jarriz, eta errege egiteko dei egiten die beste batzuei, Sauli bezala, eta gero beren erruz galdu egiten dira! Gero eta gehiago mereziz joan gaitezen eta hauek bezala gal ez gaitezen, ene ahizpak, izan dezakegun ziurtasuna obedientzia da eta Jainkoaren legetik ez okertzea; Jaunak halako mesedeak egiten dizkienentzat, esan nahi dut, eta baita gainerako guztientzat ere.
‎Baina, zenbat izango diren Jaunak apostolutzarako dei egiten dienak, Judasi bezala, haiekin harremanetan jarriz, eta errege egiteko dei egiten die beste batzuei, Sauli bezala, eta gero beren erruz galdu egiten dira! Gero eta gehiago mereziz joan gaitezen eta hauek bezala gal ez gaitezen, ene ahizpak, izan dezakegun ziurtasuna obedientzia da eta Jainkoaren legetik ez okertzea; Jaunak halako mesedeak egiten dizkienentzat, esan nahi dut, eta baita gainerako guztientzat ere.
‎9 Guri asko doakigu honetan nola ari garen kontu handia izatea, perfekzio handiz ari bagara, guztia egina baitugu; izan ere, uste dut nik, gure izaera hain kaskarra denez gero, Jainkoaren maitasunaren sustraitik sortua ez bada, ez garela iritsiko lagun hurkoarena perfekzioz izatera. Hau hainbeste doakiguna denez gero, ene ahizpak, saia gaitezen geure burua ulertuz joaten gauza txikietan ere, eta jaramonik ez egiten gauza oso handi batzuei, esaterako, hurkoen alde eta arima bakar bat salbatzearren otoitzean handizka datozkigun gauza handiak egin nahiari; izan ere, gero egiteak era berean ez badatoz, ez dago zertan sinetsi halakoak egingo ditugunik. Gauza bera diot apaltasunari buruz eta bertute guztiei buruz.
‎10 Zenbait unetan atsegin zait arima batzuei erreparatzea; otoitzean ari direnean, iruditzen zaie, Jainkoagatik eraitsiak eta agerian gaitzetsiak izatea nahi luketela, eta gero beren hutsegite txiki bat ere estali egingo lukete ahal izanez gero, edota halakorik egin ez eta egozten badiote, Jainkoak gorde gaitzala. Bada, hau jasan ezin duenak begira biezaio ongi bere buruari, bere iritzira, bakarrean hartu zuen erabakiari jaramonik ez egiteko; benetan ez zelako izan borondatearen erabakia, benetan borondate hau dagoenean beste gauza bat izaten baita; irudimenaren zerbait izango zen, honen bidez deabruak erasoak egin eta ziriak sartzen dituelako; eta emakumeei eta letrarik gabeko jendeari, beharbada, gehiago, ez dakigulako bereizten ahalmenen eta irudimenaren eta barruko milaka gauzaren arteko aldea.
‎10 Zenbait unetan atsegin zait arima batzuei erreparatzea; otoitzean ari direnean, iruditzen zaie, Jainkoagatik eraitsiak eta agerian gaitzetsiak izatea nahi luketela, eta gero beren hutsegite txiki bat ere estali egingo lukete ahal izanez gero , edota halakorik egin ez eta egozten badiote, Jainkoak gorde gaitzala. Bada, hau jasan ezin duenak begira biezaio ongi bere buruari, bere iritzira, bakarrean hartu zuen erabakiari jaramonik ez egiteko; benetan ez zelako izan borondatearen erabakia, benetan borondate hau dagoenean beste gauza bat izaten baita; irudimenaren zerbait izango zen, honen bidez deabruak erasoak egin eta ziriak sartzen dituelako; eta emakumeei eta letrarik gabeko jendeari, beharbada, gehiago, ez dakigulako bereizten ahalmenen eta irudimenaren eta barruko milaka gauzaren arteko aldea.
‎2 Oraindik gehiago azaldu nahi dizuet, nire iritziz, zer den bat egitezko otoitz hau. Neure asmamenaren arabera konparazio bat jarriko dut; gero , gehiago esango dugu tximeletatxo honetaz, ez baita pausatzen (bere buruari eta beste arima batzuei on eginez beti fruitu ematen badu ere), ez duelako aurkitzen berarentzat benetako atsedenik.
‎Are gehiago hori arestian esandakoak baino askoz ere neketsuagoa da! Izan ere, arimak argi ikusten du ezer onik badu Jainkoak emana duela eta inola ere ez berea, lehentxeago bere burua oso behartsu ikusi zuelako eta bekatu handietan murgildua; horregatik, ezin eramanezkoa egiten zaio, hasieretan behintzat; gero ez hainbeste, arrazoi batzuengatik: lehenengoa, esperientziak argi ikusarazten dio jendeak orain ongi esaten duela eta gero gaizki, eta, beraz, ez dio jaramonik egiten ez batari ez besteari; bigarrena, Jaunak argi biziagoa eman diola ikus dezan gauza onetatik ezer ere ez duela berea, Haren Maiestateak emana baizik, eta hirugarren pertsona batengan ikusiko balu bezala, hartan inolako parterik duenik ahaztuta, Jainkoa gorestera itzultzen da; hirugarrena, Jainkoak egiten dizkion mesede horiek ikustetik arima batzuek onura izan dutela ikusi badu, Haren Maiestateak bitarteko hau hautatu zuela, hau da, bera ontzat hartzea halakoa ez zenean, haiei onura etor dakien; laugarrena, Jainkoaren ohore eta aintza berearen aurretik jartzen duelako, hasieretan izan ohi den tentaldia, hau da, gorespen horiek, beste batzuei gertatu zaienez, bere hondamendirako izango direlakoa, uxatzen du; eta, beraz, gutxi axola zaio desohoratua izatea, behin bada ere horren truke Jainkoa goretsia bada beraren bidez; gero, datorrela datorrena.
‎Izan ere, arimak argi ikusten du ezer onik badu Jainkoak emana duela eta inola ere ez berea, lehentxeago bere burua oso behartsu ikusi zuelako eta bekatu handietan murgildua; horregatik, ezin eramanezkoa egiten zaio, hasieretan behintzat; gero ez hainbeste, arrazoi batzuengatik: lehenengoa, esperientziak argi ikusarazten dio jendeak orain ongi esaten duela eta gero gaizki, eta, beraz, ez dio jaramonik egiten ez batari ez besteari; bigarrena, Jaunak argi biziagoa eman diola ikus dezan gauza onetatik ezer ere ez duela berea, Haren Maiestateak emana baizik, eta hirugarren pertsona batengan ikusiko balu bezala, hartan inolako parterik duenik ahaztuta, Jainkoa gorestera itzultzen da; hirugarrena, Jainkoak egiten dizkion mesede horiek ikustetik arima batzuek onur...
‎Izan ere, arimak argi ikusten du ezer onik badu Jainkoak emana duela eta inola ere ez berea, lehentxeago bere burua oso behartsu ikusi zuelako eta bekatu handietan murgildua; horregatik, ezin eramanezkoa egiten zaio, hasieretan behintzat; gero ez hainbeste, arrazoi batzuengatik: ...au da, bera ontzat hartzea halakoa ez zenean, haiei onura etor dakien; laugarrena, Jainkoaren ohore eta aintza berearen aurretik jartzen duelako, hasieretan izan ohi den tentaldia, hau da, gorespen horiek, beste batzuei gertatu zaienez, bere hondamendirako izango direlakoa, uxatzen du; eta, beraz, gutxi axola zaio desohoratua izatea, behin bada ere horren truke Jainkoa goretsia bada beraren bidez; gero , datorrela datorrena.
‎Izan ere, hauxe da arima hauek jasaten duten beste oinaze handietako bat, batez ere kaskarrak izan badira, hau da, beren bekatuengatik engainatuak izan daitezela baimendu duela Jainkoak pentsatzea; eta Haren Maiestateak mesedea egiten dien unean ziur egon arren eta Jainkoarena ez den beste espiriturik izan daitekeenik buruan sartzen ez bazaie ere, une hori oso azkar igarotzen da eta, bestalde, bekatuen oroipena beti du eta bere buruarengan hutsegiteak ikusten dituenez gero, hauek sekula ere ez baitira falta?, oinaze honek hartzen du. Aitor entzuleak ziurtatzen dionean, arintzen da, gero berriro lehengora egiten badu ere; baina, hark oraindik beldur handiagoaz laguntzen badio, ia ezin jasanezkoa bihurtzen da; batez ere, hauen ondoren halako lehortasunak datozenean, Jainkoaz sekula gogoratu ez balitz eta gogoratuko ez balitz bezala, eta Haren Maiestateaz hitz egiten entzutea, pertsona batez urrutitik entzuten dena bezala gertatzen baitzaio.
‎Izan ere, asko dira erasotzen dioten gauzak hain minbera eta jasangaitza den barruko estura batekin, non nik ez baitakit zerekin konparatu, infernuan sufritzen dituztenekin ez bada; bada, ekaitzaldi honetan ez da onartzen inolako pozbiderik. Aitor entzuleagandik hartu nahi izanez gero , badirudi deabruek jo dutela harengana arima oraindik gehiago oinazetu dezan; eta honela, aitor entzule batek oinaze honetan zen batekin hitz eginez, halako unea igaro ondoren (estualdi arriskutsua baita hainbeste gauza batera direlako), esaten zion jakinarazteko horrela zegoenean, eta betiere are okerrago zen hori, hura konturatu baitzen ez zegoela bere esku. Bada, pertsona batek erromantzezko liburu bat eskuetan hartu nahi badu, irakurtzen ongi jakin arren, letrarik ere ez dakienak baino gehiago ez zuela ulertzen gertatzen zitzaion, gai ez zela zegoelako adimena.
‎Erremediorik onena, ez diot kentzeko, sufritu ahal izateko baizik? karitatezko eta kanpoko egintzetan aritzea da, eta gero Jainkoaren errukiaren zain egon, Beragan itxaroten dutenei ez baitie sekula huts egiten. Izan bedi betiko bedeinkatua, amen.
‎barne egitura egoitza, kapitulu eta zenbakietan eratzea. Izenburua ere gero ezarri zion. Honela dator:
‎Eta gehienetan gaizki jokatu da ezabatzean, hasieran idatzi zen eran hobeki zegoelako. Esaldiaren harian hobeki zetorrela ikusiko da, eta Ama Teresak haren azalpena ematen duela gero , eta zuzendutakoa, kasu askotan, ez da ongi lotzen gero esaten denarekin; horregatik, saihestu beharrekoak ziren zuzenketak eta azalpenak. Eta irakurri dudalako eta arreta pixka batez begiratu dudalako, irakurtzen duenari abisu ematea iruditu zitzaidan:
‎Eta gehienetan gaizki jokatu da ezabatzean, hasieran idatzi zen eran hobeki zegoelako. Esaldiaren harian hobeki zetorrela ikusiko da, eta Ama Teresak haren azalpena ematen duela gero, eta zuzendutakoa, kasu askotan, ez da ongi lotzen gero esaten denarekin; horregatik, saihestu beharrekoak ziren zuzenketak eta azalpenak. Eta irakurri dudalako eta arreta pixka batez begiratu dudalako, irakurtzen duenari abisu ematea iruditu zitzaidan:
‎–Bidal beza norbait gotzainarengana liburua eskatzera; izan ere, Jaunak gero eman didanarekin amaiera emateko gogoa piztuko zait, beharbada; Jaunak esaten asmatzea nahiko balu, beste bat eta handia egin daiteke; eta bestela, ez da ezer galtzen? (Gut.
‎Ekin eta ekin egiten nion nik ama Teresari Toledon liburu hura, gero idatziko zuen Egoitzak deritzona, idatz zezan. Hark arrazoi berarekin, haren liburuetan askotan errepikatzen denarekin, erantzuten zidan beti.
‎Hitzaurrean ez du agertzen konfiantza handirik bere buruagan. Gero , hasierako duda mudak alde batera utzirik, erraztasun handiaz idatziko du, aurrez berariazko eskemarik egin gabe berez berez irteten zaiola dirudi. Hala ere, laugarren egoitzetara arte ia arnasa batean idatzi ondoren, barne esperientzien hotzikarak harturik, Espiritu Santuaren laguntza eskatzen du.
‎Hala ere, laugarren egoitzetara arte ia arnasa batean idatzi ondoren, barne esperientzien hotzikarak harturik, Espiritu Santuaren laguntza eskatzen du. Izan ere, naturaz gaindiko unean sartzen da arima laugarren egoitzaz gero , otoitz mistikoan, goi graziazkoan. Gauza bera egiten du bosgarren egoitzen hasieran eta baita seigarren egoitzen hasieran ere.
‎Nik haiei inbidia izatea eta haiena desiratzea aintzat hartzen bazait, ez nintzateke atzera geratuko Zu kontentatzean; baina ez dut ezertarako balio, ene Jauna. Jar iezadazu Zuk balioa, hain maite nauzunez gero .
‎Azken batean, arimako ilunpe handian nengoen. Honela nengoela, Jauna hitz egiten hasi zitzaidan eta esan zidan ez nahigabetzeko, honela neure burua ikusiz ulertuko nuela zein ezereza naizen, Berak nigandik alde eginez gero , eta ez zegoela ziurtasunik haragi honetan bizi garen bitartean. Aditzera eman zitzaidan benetan merezi duela gerra eta borroka honek halako saria irabazteko, eta iruditu zitzaidan Jaunak erruki gintuela munduan bizi garenok.
‎Esan zidaten, eta ez dakit nork, han egin nezakeena ezer ezin nuela ulertu ulertzea dela, eta haren ondoan guztia zela ezereza konturatzea. Horrela, nire arima atsekabetu egiten zen gero , sorkariren batean gera daitekeela eta are gehiago harekin zaletu daitekeela konturatuz, guztia inurritegi bat iruditzen zitzaidalako.
‎Harriturik geratu nintzen erlojuak jo zuenean eta bi ordu eman nituela liluramendu hartan eta aintzatan ohartu nintzenean. Harri eta zur geratzen nintzen gero , ikusiz goitik datorrela dirudien Jainkoaren egiazko maitasunaren su honetara hurbiltzean (izan ere, nahi izan, saiatu eta horretarako eginahalak egin arren, Haren Maiestateak nahi duenean izan ezik, beste batzuetan esan dudanez, ez naiz gauza haren txinpartatxo batedukitzeko), itxura batean nola suntsitzen duen akats, epelkeria eta miseriaz beteriko gizaki zaharra ikusiz; eta fenixak egin ohi du... eta errautsetatik, erre ondoren, beste bat jalgitzen da, eta honela arima beste bat eginik geratzen da desira desberdinezeta sendotasun handiz.
‎2 Eta halaxe ikusi dut, goretsia izan bedi Jauna; gero , Jainkoaren zerbitzura bideratua ikusten ez dudana, hainbesteko huskeria eta gezurra iruditzen zait, non ez bainuke jakingo ulertzen dudan bezala esaten, eta egia honetan ilunpetan daudela ikusten ditudanak ematen didaten pena, eta honekin batera hemen esango ditudan beste irabazi batzuk eta asko ez dut jakingo esaten. Hemen Jaunak mesede handi handiko hitz berezi bat esan zidan.
‎Uste dut, Jaunak nahi izan balu beste garai batean nik hau ikustea eta Bera iraintzen dutenek ikustea, ez zuketela bihotzik izango, ezta ausardiarik ere hori egiteko. ...adiot nik ezer ikusi dudan edoez ziurtasunik gabe, baina zerbait ikusi behar delakoan nago, nik konparazio hau jar dezakedalako; dena dela, hain era mehe eta leunez da, non adimenak ez baitu ulertzen, edota nik ez dakit ulertzen ikuskari hauen izaera, ez baitute irudizkoak ematen, eta batzuetan honelako zerbait egon behar du; dena dela, liluramenduan gertatzen denez gero, ahalmenek ez dute jakiten gero Jaunak han irudikatu zion bezala eta gozatzea nahi izan zuen bezala hari forma ematen.
‎Eta hau egi egia da, eta nik gero poz hartaz gozatu edota samin hartaz nahigabetu nahi izan arren, ez dago nire esku; pertsona zentzudun batek ametsetan amesturiko nahigabea edota aintza izatea bezala litzateke. Izan ere, Jaunak iratzarri zuen nire arima hartatik, hilduraturik eta munduko gauzetarako hilik ez zegoelako, sentitu egin nuen, eta ez du nahi Haren Maiestateak nire arima berriro itsutu dadin.
‎Eska biezaio berorrek Jainkoari, eraman nazala Berarekin, edota ager diezadala Bera nola zerbitzatu. Haren Maiestateak nahi dezala hemen idatzi dudanak berorri nolabaiteko probetxua egitea, asti gutxi izanik, neketsu gertatu baitzait; baina zorioneko nekea, Jauna behin bakarrik gorestera eragin dezan zerbait esaten asmatu badut; horrekin ongi ordaindutzat joko nuke, berorrek gero idazkia erreko balu ere.
‎Jaunak nahi beza ni okerreko bidetik ibili ez izatea, ongi egiteko eta obeditzeko asmo eta lehia izan dudanez gero, eta nire bitartez zerbaitetan goretsia izan dadila Jauna, hori izan baita aspaldiko urteetan eskatu izan diodana. Eta horretarako egintzak falta zaizkidanez gero , neure bizitza nahasi hau ordenatzera ausartu naiz, baina horretan, idazteko behar nuen baino asti eta ardura gehiago erabili gabe; nigan gertatu dena lau lau eta egiaren arabera albait ondoen jarriz.
‎Jaunak egin beza, ahalguztiduna da eta nahi duena ahal duenez gero , gauza guztietan bete dezadala beraren borondatea, eta Haren Maiestateak hainbeste artifizio eta modu erabiliz eta hainbeste aldiz infernutik atera eta Beragana ekarri duen arima hau ez beza utz galtzen. Amen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gero 701 (4,61)
Gero 91 (0,60)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
gero esan 27 (0,18)
gero etorri 15 (0,10)
gero beste 10 (0,07)
gero ez 9 (0,06)
gero ikusi 9 (0,06)
gero egin 8 (0,05)
gero ere 8 (0,05)
gero jaun 8 (0,05)
gero argi 7 (0,05)
gero bera 7 (0,05)
gero berriro 7 (0,05)
gero gertatu 7 (0,05)
gero hura 7 (0,05)
gero hemen 6 (0,04)
gero eman 5 (0,03)
gero gu 5 (0,03)
gero hain 5 (0,03)
gero jakin 5 (0,03)
gero ni 5 (0,03)
gero haiek 4 (0,03)
gero iruditu 4 (0,03)
gero jainko 4 (0,03)
gero konturatu 4 (0,03)
gero adierazi 3 (0,02)
gero arima 3 (0,02)
gero bai 3 (0,02)
gero berak 3 (0,02)
gero bide 3 (0,02)
gero den 3 (0,02)
gero guzti 3 (0,02)
gero ha 3 (0,02)
gero hau 3 (0,02)
gero idatzi 3 (0,02)
gero karmeldar 3 (0,02)
gero ongi 3 (0,02)
gero ulertu 3 (0,02)
gero A. 2 (0,01)
gero Medina 2 (0,01)
gero Salamanca 2 (0,01)
gero adimen 2 (0,01)
gero aita 2 (0,01)
gero ama 2 (0,01)
gero arrazoi 2 (0,01)
gero atera 2 (0,01)
gero beldur 2 (0,01)
gero berbera 2 (0,01)
gero berori 2 (0,01)
gero bete 2 (0,01)
gero egon 2 (0,01)
gero erru 2 (0,01)
gero eskrupulu 2 (0,01)
gero gauza 2 (0,01)
gero gehiago 2 (0,01)
gero geratu 2 (0,01)
gero goiz 2 (0,01)
gero han 2 (0,01)
gero hauek 2 (0,01)
gero hil 2 (0,01)
gero hori 2 (0,01)
gero joan 2 (0,01)
gero mesede 2 (0,01)
gero monasterio 2 (0,01)
gero nahi 2 (0,01)
gero neke 2 (0,01)
gero ohartu 2 (0,01)
gero on 2 (0,01)
gero ordaindu 2 (0,01)
gero uste 2 (0,01)
gero utzi 2 (0,01)
gero zuzen 2 (0,01)
gero Alonso 1 (0,01)
gero Burgos 1 (0,01)
gero Chaves 1 (0,01)
gero Isabel 1 (0,01)
gero Josepa 1 (0,01)
gero Katalina 1 (0,01)
gero Luisa 1 (0,01)
gero Madril 1 (0,01)
gero Mariano 1 (0,01)
gero Segovia 1 (0,01)
gero Sevilla 1 (0,01)
gero Tarazona 1 (0,01)
gero agertu 1 (0,01)
gero agindu 1 (0,01)
gero agustindar 1 (0,01)
gero ahal 1 (0,01)
gero ahalegin 1 (0,01)
gero ahul 1 (0,01)
gero aintza 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
gero argi ikusi 7 (0,05)
gero beste egun 4 (0,03)
gero bai lotsari 2 (0,01)
gero den bat 2 (0,01)
gero erru handi 2 (0,01)
gero ez ukan 2 (0,01)
gero gertatu den 2 (0,01)
gero hau esan 2 (0,01)
gero hura aldeko 2 (0,01)
gero hura eman 2 (0,01)
gero karmeldar oinuts 2 (0,01)
gero neke handi 2 (0,01)
gero adierazi jakin 1 (0,01)
gero adimen ikuskari 1 (0,01)
gero adimen ongi 1 (0,01)
gero agindu zu 1 (0,01)
gero ahal ukan 1 (0,01)
gero ahalegin guzti 1 (0,01)
gero aintza gora 1 (0,01)
gero aita frai 1 (0,01)
gero Alonso Alvarez 1 (0,01)
gero ama nagusi 1 (0,01)
gero ama priore 1 (0,01)
gero arima atseden 1 (0,01)
gero arima ha 1 (0,01)
gero arima lagun 1 (0,01)
gero arrazoi bat 1 (0,01)
gero arrazoi begiratu 1 (0,01)
gero bai jantzi 1 (0,01)
gero beldur hartu 1 (0,01)
gero beldur sortu 1 (0,01)
gero bera buru 1 (0,01)
gero bera esan 1 (0,01)
gero bera gaitz 1 (0,01)
gero bera hura 1 (0,01)
gero bera mintzakide 1 (0,01)
gero berak erru 1 (0,01)
gero berak hutsegite 1 (0,01)
gero berak irakatsi 1 (0,01)
gero berbera apurtu 1 (0,01)
gero berbera zuzendu 1 (0,01)
gero berori agurgarritasun 1 (0,01)
gero berori gorentasun 1 (0,01)
gero berriro aldatu 1 (0,01)
gero berriro eman 1 (0,01)
gero berriro erori 1 (0,01)
gero berriro gogoratu 1 (0,01)
gero berriro hura 1 (0,01)
gero berriro irten 1 (0,01)
gero berriro lehengo 1 (0,01)
gero beste apaldu 1 (0,01)
gero beste batzuk 1 (0,01)
gero beste fundazio 1 (0,01)
gero beste hori 1 (0,01)
gero beste pertsona 1 (0,01)
gero bete behar 1 (0,01)
gero bete ukan 1 (0,01)
gero bide hori 1 (0,01)
gero bide prestatu 1 (0,01)
gero bide sarri 1 (0,01)
gero Burgos ekarri 1 (0,01)
gero Chaves errege 1 (0,01)
gero den ase 1 (0,01)
gero egin ahal 1 (0,01)
gero egin bete 1 (0,01)
gero egin era 1 (0,01)
gero egon ia 1 (0,01)
gero eman egin 1 (0,01)
gero ere egon 1 (0,01)
gero ere halako 1 (0,01)
gero ere ikusi 1 (0,01)
gero ere letra 1 (0,01)
gero esan ahal 1 (0,01)
gero esan jakin 1 (0,01)
gero eskrupulu geratu 1 (0,01)
gero eskrupulu handi 1 (0,01)
gero etorri aspaldi 1 (0,01)
gero etorri baino 1 (0,01)
gero etorri bit 1 (0,01)
gero ez beldur 1 (0,01)
gero ez ezan 1 (0,01)
gero ez hainbeste 1 (0,01)
gero gauza izugarri 1 (0,01)
gero gauza ongi 1 (0,01)
gero gehiago beheratu 1 (0,01)
gero goiz aita 1 (0,01)
gero goiz hura 1 (0,01)
gero gu bikario 1 (0,01)
gero gu esan 1 (0,01)
gero gu geu 1 (0,01)
gero gu jaun 1 (0,01)
gero gu nahi 1 (0,01)
gero guzti esan 1 (0,01)
gero guzti ongi 1 (0,01)
gero guzti zein 1 (0,01)
gero ha bidali 1 (0,01)
gero ha joan 1 (0,01)
gero ha sartu 1 (0,01)
gero haiek batzuk 1 (0,01)
gero haiek erori 1 (0,01)
gero haiek ezabatu 1 (0,01)
gero haiek ezagutu 1 (0,01)
gero hain argi 1 (0,01)
gero hain grazia 1 (0,01)
gero hain indar 1 (0,01)
gero hain kaskar 1 (0,01)
gero hain zikoitz 1 (0,01)
gero han bizi 1 (0,01)
gero han kastitate 1 (0,01)
gero hauek leku 1 (0,01)
gero hemen eman 1 (0,01)
gero hemen ikusi 1 (0,01)
gero hemen oso 1 (0,01)
gero hemen sartu 1 (0,01)
gero hil egin 1 (0,01)
gero hori aukera 1 (0,01)
gero hori kezka 1 (0,01)
gero hura balio 1 (0,01)
gero hura lur 1 (0,01)
gero hura zerbitzu 1 (0,01)
gero ikusi arte 1 (0,01)
gero ikusi den 1 (0,01)
gero iruditu barne 1 (0,01)
gero Isabel San 1 (0,01)
gero jainko eman 1 (0,01)
gero jainko epai 1 (0,01)
gero jainko erruki 1 (0,01)
gero jainko jakin 1 (0,01)
gero jaun bertute 1 (0,01)
gero jaun esan 1 (0,01)
gero jaun espiritu 1 (0,01)
gero jaun han 1 (0,01)
gero jaun ikusi 1 (0,01)
gero jaun mesede 1 (0,01)
gero jaun nahi 1 (0,01)
gero jaun zerbitzu 1 (0,01)
gero joan egin 1 (0,01)
gero Katalina Tolosa 1 (0,01)
gero Luisa andere 1 (0,01)
gero Madril eraman 1 (0,01)
gero Mariano San 1 (0,01)
gero mesede hau 1 (0,01)
gero mesede ugari 1 (0,01)
gero monasterio berri 1 (0,01)
gero monasterio joan 1 (0,01)
gero nahi baino 1 (0,01)
gero ni esan 1 (0,01)
gero ni ibili 1 (0,01)
gero ni irteera 1 (0,01)
gero ni ordaindu 1 (0,01)
gero ni urte 1 (0,01)
gero ongi bereizi 1 (0,01)
gero ongi egin 1 (0,01)
gero ongi iruditu 1 (0,01)
gero ordaindu ez 1 (0,01)
gero Salamanca etorri 1 (0,01)
gero Salamanca fundazio 1 (0,01)
gero Sevilla iritsi 1 (0,01)
gero Tarazona gotzain 1 (0,01)
gero uste ukan 1 (0,01)
gero utzi utzi 1 (0,01)
gero zuzen joan 1 (0,01)
gero zuzen zuzen 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia