2018
|
|
Enpresa baten produkzio katean helburuak bete behar diren modura, ikastetxeek derrigorrez bete nahi dituzte curriculumak markatzen dituen helburuak. Horrek nolabaiteko lehia sortzen du, eta edukiak asimilatzeko erraztasunik
|
ez
duten ikasleak, edota familia egoera berezia bizi dutenak bazter uzten dira.
|
|
Esan bezala, hirigune handietan distritu bakarra ezarriz gero, ikasleak euren auzunetik urrun dagoen bigarren hezkuntzako zentro batera eraman litezke. Badira inork nahi
|
ez
dituen ikasleak, problematikoak izan direlako, edota eskolaren ohiko metodologiekin moldatu ez eta bigarren hezkuntza amaitu ezinean dabiltzalako. Honela," E" ikastetxean amaitzen dute gainerako zentroetatik kanporatzen dituzten ikasleak.
|
|
KIVA protokoloaren baitan, interbentzioak aurreikusten dira erasotuarekin eta erasotzailearekin. Baina gaia ikasle guztiekin lantzen da, baita jazarpenean parte hartu
|
ez
duten ikasleekin ere, eta honela, ikusarazten zaie guztion arazoa den horretan posizionatzeko beharra: pasibitateak konplize egiten zaitu, eta ikasle gisa, posizio aktibo bat hartzera derrigorturik zaude.
|
|
Ibilbide horiekin loturik," I" ikastetxeak baztertu egiten ditu, unibertsitatera sartu aurreko urtean, emaitza onak
|
ez
dituzten ikasleak. Nolabaiteko" gonbidapena" luzatzen zaie, beste ikastetxe batean egin dezaten ikasmaila hori, euren estatistikak zaindu nahi dituztelako.
|
2021
|
|
Gidaririk gabeko eskolaren irudiak gidaririk nahi ez duen kultura batean ditu erroak; hitz gutxian, irakasle artista ez da beharrezkoa, kaltegarria izatera ere hel daiteke, ume eta gazteak baitira benetan artista izan behar dutenak, eraginetatik libre diren artistak. Modu horretan, kultura hipermodernoak, eskola hipermodernoarekin batera, bere egiten du maxima nietzschetar ezaguna edo, hobe, ideia horren irudi grotesko bat, zeinen arabera nork bere buruaren jaun eta jabe izan behar duen, artista eta artelana aldi berean; bestela esanda, irakasleak
|
ez
du ikaslearen garapen askea oztopatu behar, edo horretan eragin, nork bere burua modu aske eta autonomoan zizelkatu dezan. " Askea zara!
|
|
Muturreko horientzako oasia da paradigma berria, ikasleak ordenagailuaren aurrean jartzearekin edota taldeka proiektuak egiten uztearekin nahikoa dela uste baitute. Ez dute ikasleen aurrean hitzik esaten, klase magistralak zaharkituak eta atzerakoiak baitira;
|
ez
dute ikasleen jarraipenik egiten, horrek koakzioarekin harreman estua baitu; beraiek zuzendu beharreko etxerako lanik edo idazlanik ere ez dute bidaltzen, horrek ez baitu ezertarako balio, ume eta nerabeen aisialdia sakratua baita; gazteleraz entzutean ez diete ezer esaten, euskararekiko jarrera txarra har ez dezaten; gurasoekin biltzea ekiditen dute, eta bildu behar dutenean, dena primeran dagoe... Itxurakeriaren maisu maistrak dira.
|
2022
|
|
" Kontraesan" bat ere ikusi dute, hitzaurrearen hasieran aipatzen delako, agian irakurtzeko agintzen diren liburu batzuek garatzen dituzten balore eta ideiak kontuan izanda hobe litzatekeela ikasleek nahi dutena irakur dezaten edozer irakurtzen dutela ere. Baina hau komentatzen duen irakurleak argi zehazten du lantzen ari garen honetan ere irakasleak aukeratu duela irakurketa liburua,
|
ez
dutela ikasleek hartu bere kabuz, eta hala ere oso aukera ona dela beraien ustez. Landu beharreko kontraesana ikusten dute bada, aukeraketaren askatasuna eta gomendioen beharrizanaren artean.
|
|
Hizkuntza erraztasun handirik
|
ez
duten ikasleen artean ohikoa da, batez ere ahozkoan hizkuntza batetik bestera jauzi egitea, are gehiago esamoldeak erabiltzerakoan. Ez da hala gertatzen berton urte gutxi daramaten ikasleen kasuan, agian bere hizkuntza ez delako gaztelania eta ez daudelako ohituta era ez formalean gaztelaniaz aritzen.
|