Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 94

2001
‎... inoiz ulertuko ez dugun gizakiaren eta unibertsoaren sekretua, baina ezagutu ditzakegunak, hala ere, maitatzean. Psikologiak, zientzia lez, mugak ditu, eta teologiaren ondorio logikoa mistizismoa den bezala, horrela psikologiaren azkeneko ondorena maitasuna da.13
‎Magnetismoa iruditzat erabiliz, bruxularen joerak" iparra non, orratza harantz" ez du gizakiarentzat balio. Beste esaera honek balio du:
2002
‎Homeopatiak 200 urte baino gehiago ditu, eta kontzeptualki jaio zen, gaixotasun eta tratamenduen sorrerari buruzko kontsiderazio oker batetik. Gainera, gizakiaren gaixotasunez ideia magiko bat dute, zerikusirik ez duena gizakiari buruz dakigunarekin. Honen aurrean, nire jarrera ikertzea da.
2003
‎Peiok ez zuen gizaki artean bizi nahi, aspertu egiten zen, ito. Berak ur amaigabez inguraturik bizi nahi zuen, itsasoak eskaintzen zion oro dastatuz eta gozatuz.
‎Jaitsierak ez du gizakia askatu beraren beharrizanetatik; aitzitik, beharrizanok biderkatu egin ditu. Aldi berean ere, gizakiak gero eta gehiago behar ditu lana eta merkataritza, eta, ondorenez, betebehar eta lotura berriak bereganatu behar izan ditu.
2004
‎Eragozpen nagusia da, informazioa trukatzen ez zenez, agerian geratzen ari zela antzeko ikasketak edo baldintza ez konparagarrietan egiten zirela. Horri elikagaien toxiinfekzio agerraldiak gehitzen badizkiogu, eta lehendik ezagutzen ez ditugun gizakientzako mikroorganismo patogenoak agertzen badira, industrialariek, osasun agintariek, ikerketa zentroek eta beste erakunde eta instituzio batzuek interes berezia agertu dute elikagaietako patogenoen hazkuntza, biziraupena eta ezabapena aurresateko programei buruz. Interes horren zuzeneko ondorio bat ComBase datu basea sortzea da.
‎Gertatzen dena da energia hori modu aldakorrean iristen dela Lurrera (eskualde batek jasotzen duen beroa asko aldatzen da ekuatoretik hurbilago edo hurbilago dagoen, adibidez) eta ez etengabe (diasnublatuek eskualde baten gainazalak askoz bero gutxiago jasotzen dute hodeirik gabeko egun batean baino). Egia esan, gaur egun energia berriztagarriek ez dute gizakiak sortutako energiaren ehuneko esanguratsurik, nahiz eta egia den azken 25 urteetan energia horren erabilera nabarmen hazi dela.
‎Hitz batez: hautamenik gabe ez genuke gizakirik batere.
2005
‎" Best-seller bat idatzi zuen" narrazioan, berriz, literaturaren beraren gaineko gogoeta egiten du, nola etorkizun horretan literatura idatzia desagertu eta oroimen hutsa izango den. " Azkeneko babes lerroa" n galaxia bai baina bere burua konkistatu ez duen gizakia aurkezten digu. Jatorritik gero eta urrunago dagoen gizakia da, geldiro aienatuz eta ezabatuz doana, lurra deika dagoen bitartean.
‎Horrela, infekzioa barreiatzearen jatorria animalia horiek granjetatik salmentaguneetara mugitzean egon daiteke. Hala ere, eta gaur arte, hegaztiek ez dute gizakiari egokitutako birusik. Horrek guztiak adierazten du kontsumitzaileek oilasko haragitik edo arrautzetatik infekzio bat izateko duten beldurra funsgabea dela, eta, funtsean, ezjakintasun jakin batean oinarritzen da.
‎Justiziaren, maitasunaren, bakearen alde lan egitea... erlijioaren gainetik dago. Hau da, erlijiorik ez duten gizaki askok lan bikaina egin dute eta egiten dute balio horien alde.
‎Humboldten proiektu antropologikoaren ezaugarri garrantzitsuena, seguruenik, honako hau izango litzateke: berak ez du gizakiari buruzko" ezagutzarik" (Menschenkenntnis) kontsideratzen, baldin eta hau ez badator gizaki horren" humanizazioarekin" (Menschenbildung) lotuta. Batetik badaki, giza-historizitatea onartzen duen momentutik, gizakia betiereko eraldaketan dauden giza-indibidualitate ezberdinen baitan bakarrik dela erreala eta, honengatik, baita ere ezinezkoa dela berari buruzko behin betiko ezagutza lortzea.
2006
‎Niri mehatxuka dabil, aurreko hankekin, begiratu ondo letagin handioi... begira, mutur honetan pozoi tanta bat ere badauka. Emeak ez dira hain arriskutsuak, arrak sei aldiz pozoitsuagoak dira, eta arrek baino ez dute gizakia hiltzeko beste pozoi. Emeen ziztadak min egiten du, baina ez da hilgarria.
‎Badakizu, Asier, gizakiak musika daramala beregan zioen Goethek. Shakespearek urrutirago jo zuen, bere barruan musikarik ez duen gizakiak ez zuela gaizkiletzako baino balio idatzi baitzuen. Entzun ezazu zure barreneko musika, Shakespearek aginduko lizukeen bezala, baina ez zaitez zorrotzegia izan zeure buruarekin.
‎Bestetik, ekintzara bultzatzeko ahalmenik ez du arrazoimenak. Beste era batera esanda, arrazoimenak bere kabuz ez du gizakiok ekintzara motibatzeko gaitasunik.1
‎Zientziaren garaian gizakia ez da Gegen Stand batekin erlazionatuko, ez du ezer izango aurrez aurre; gainera ez du ukatu eta ezabatu beharrik izango existentzian iraun eta bere izateari eustearren. Eta gehiago ukatu beharrik ez duen gizakiak ez du benetako etorkizunik, betirako onartu baitu eman zaion oraina. Egoera horretan, denborarik balitz, ez litzateke jadanik giza denbora, denbora historikoa.
‎Ez zuen inoiz eduki tratu handirik beste gizon edo emakumeekin; gazteagotan saiatu zen, bai, zenbait harreman lantzen, jende arruntak kausa deitzen duen horietakoren batean, hutsez, engaiatzen, baina horrek ez zuen luze iraun. Nekagarri zitzaion besteekiko tratua; ez ulertzen ez zituelako gizakia mugiarazten duten motibazioak, ez; nekagarri zitzaion, besterik gabe, emozioa, sentipena, umorea, forma jakin batean bildu behar izatea, egoera zehatz bati erantzun bat eman behar izatea, erantzun horrek beti eskatzen zuelako, ezinbestez, gorputz jarrera bat, esku baten keinua, aurpegiko giharren konposizio bat; eta B, nagi izateaz aparte, ez zen inoiz seguru egoten ematen zuen ... Zergatik altxatzen zituen bekainak, adibidez, agian esku ahurrak belaunburuetan emeki pausatuz sotilago laburbilduko zuen barne egoera baten berri emateko?
2007
‎tratamendua edo bisitak ez ezik, bezeroari establezimenduan bertan hartzea aholkatzen zaizkion produktuak ere kobratzen dizkiote.Azterturiko zentroen %56k bakarrik aholkatu zuten mantentzeko aldian behin azterketak egitea; dena den, maiztasun jakin batean jarraipeneko kontsultak egin behar dira, tratamendua amaitutakoan bezeroari jomuga gisa adierazitako pisua mantentzeko (eta, noski, galdutako pisua hartzeko arriskua arintzeko) funtsezkoak baitira.Tratamenduaren iraupenari dagozkion emaitzak ere ez ziren onak izan.Astean kilo bat baino gehiago galtzea ez da komeni eta gizaki bakoitzak modu desberdin batez erreakzionatzen du tratamenduen aurrean.Beraz, data finko bat seinalatzea ez da bidezkoa; halaz ere, azterturiko zentroen %36k horixe egin zuten (2002 urtean proportzioa %60 izan zen). Profesional guztiak ez dira profesionalNutrizioan espezializaturiko sendagileak eta dietetikan diplomatutakoak eta goi teknikariak bakarrik daude kualifikatuak balorazio nutrizionalak egiteko eta aholku dietetikoak emateko.Hala eta guztiz, bisitaturiko zentroen ia laurdenean ikusi zenez, honelako zentroetako lehen kontsultako artapena ematen dutenek ez daukate eginkizun horiek betetzeko exijitzen den titulazioa.Zentro batzuetan, esate baterako, artapena ematen dutenak dira etxekoandreak, biologoak, naturistak, psikologoak edo komertzial hutsak.Profesionaltasun gabezia horrek ondorioak dakartza, noski.Dietetika eta nutrizioan kualifikaturik gabeko jendaurrerako pertsonala daukaten zentroen %90k azterketa gainditu gabe utzi zutela egiaztatu zen.Noiz ez fidatu argaltzeko zentro batekin. Pisua galtzeko tratamendu orok agintzen du, aurretiaz, norberaren ezaugarri eta gorabeherak aztertzea (neurri antropometrikoak, pisua, altuera, elikadura azturak eta bizimodua, norberaren zein familiaren aurrerakin patologikoak, etc.), pertsonalizatua, eraginkorra eta arrisku gabea izango bada.Azterketa hori eskaini ezean, hobe beste zentro batera joatea.Izar produktuetan soilik oinarrituriko tratamendua eskaintzen badigute edo tratamenduaren parte bat doako dieta bada baina, horrekin batera, establezimendu horretan bertan salgai dauden produktu batzuk hartzea (eta ordaintzea) aholkatzen badigute mesfidantza pizteko arrazoirik izango dugu: horiek ez dute gizakia hezten elikatze aztura jakin batzuetan, nahi horixe den benetan funtzionatzen duena eta pisu galtzeari eusteko balio duena.Kontuan hartzeko beste elementu bat, tratamendua eginez bermatzen diguten pisu galtzeko erritmoa da; argaltzea hilean lauzpabost kilo baino handiagokoa denean, ez fidatzeko zergatia da: hori baino pisu galtze handiagoek ur eta elektrolitoen galera ondorioztatzen dute; aldi berean, muskulu masa ere galtzen da eta, hein apalago batean, gantza.Esfortzurik gabe deus erdiesten ez dela izan behar dugu beti kontuan:
‎Haien nazio identitateak zalantzagutxi sortzen dizkigu, baina gurean aztarrika hasteko beldurrez egoten gara RHrenbat aurkituko dugulakoan edo. Subjektu minorizatua eta alienatua bere taldenortasuna definitzeko eta aldezteko gaitasun ideologikorik ez duen gizakia izatenda gehien gehienetan. Beste modu batera adieraz dezagun hori:
‎baldin eta" hizkuntz komunitatea" eta" hizkuntza" —Porzigen hitzetan—" giza errealizazio komunen lehen premisa" eta" kulturaren aurrebaldintza" badira212, orduan gure hezkuntzak arreta bereziz kontsideratu ditu euskaldunak eta euskara. Azken batean" hizkuntzak", Menzek gogorarazten digun bezala," ez du gizakia gizabanako bezala soilik ezaugarritzen; aldiz, hizkuntzak gizakia bere existentzia nazionalean ere ezaugarritzen du" 213 Horregatik, hezkuntzak —zeinak beti eta nolanahi hizkuntzaren beharra duen— ezin du gizabanakoaren humanizazio prozesua sustatu, une berean horri dagokion komunitate linguistiko osoaren garapena bultzatzen ez badu. " Hizkuntzaren eta nazioaren formazioaren arteko loturaren fundamentazioa", honela Humboldt," berez da garrantzi handieneko zerbait eta, egiaz, hizkuntz estudioaren azken emaitza bezala izan daiteke ikusia" 214 Horrela, bada, eta bukatzeko, zera esango dugu:
2008
‎Noski, klimak eta mendiek ez dute gizakiak jarritako muga administratibo politikoen berririk, eta Aragoiko glaziarren antzeko bilakaera izaten ari dira Frantziako Pirinioetako glaziarrak. Adibidez, 2006ko udan, Burdeos III eta Paris IV unibertsitateetako ikertzaileek azterketa sakon bat egin zuten Ossoue glaziarrean.
‎Bi testuon irakurketatik Platonek idazketari eginiko kritika hauek atera ditzakegu: a) idazketak ez du ez jakituria ez oroimena handitzen aldez aurretik ezagutza ez duen gizakiarengan; b) idazketak ezin du bere burua defendatu; beraz, ahozkotasun dialektikoa baino gutxiago da; c) ez dakien gizakiarengan idazketak ondorio kaltegarriak ditu; d) idazketa irudia (eidolon) besterik ez da; e) idazketak ezin ditu gauzarik garrantzitsuenak eta errealitatearen printzipio lehen eta gorenak adierazi. Idazketarekiko Platonen jarrera kontuan hartzen badugu, Akademian idatzietan Platonek azaldu ez zituen doktrinak aztertu eta eztabaidatu zituela pentsa daiteke.
2009
‎mundu honetan, gaizto askok, onak merezi zuen zoria du, eta on askok, gaiztoak merezi zuena; eta, azkenean, onak izan ala gaiztoak izan, zakur akabatuaren antzera denok zuloan amaitzen dugu. . Gora, bada, alaitasuna!/ Ez baitu gizakiak/ eguzkipean beste onik,/ jan, edan eta gozatzea baizik(?). Ea bada!
‎Esate baterako, ez dituzte gizakiak eta (gainerako) altzeak erabat bereizten. Gizakiarekin hazi direnak gainerakoak baino arriskutsuagoak dira guretzat.
‎Kontua da Athletic en zelaiarenondoan zegoen baselizan martiri kristau haren irudiari kultua ematen zitzaiola, etahortik dator gaur egun aski ezaguna egin zaigun lehoiaren irudi hori. Legendarenarabera, kristau hura lehoietara bota zuten, baina animaliok ez zuten gizakia hiltzealortu. Hortik dator mitoa.
‎Atzo adierazi zuen Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak (EFSA, ingelesez) MONSANTO AEBetako enpresak garatutako eta Europako sei herrialdetan debekatuta dagoen MON810 arto transgenikoa ez dela arriskutsua ez osasunerako ez ingurumenerako. Agentziaren web orriak adierazten du genetikoki eraldatutako organismoetan (GEO) adituek ondorioztatu zutela artoak ez duela gizakien eta animalien osasunerako arriskurik, eta ez dela ingurumenerako mehatxua, lepidopteroak ez kutsatzeko neurri egokiak hartzen badira. Alemania, Frantzia, Grezia, Austria, Hungaria eta Luxenburgo arto barietate horren laborantza eten egin zuten, tximeleta piralari hobeto aurre egiteko sortua.
‎oporraldiak, autobidean gidatzeak, naturaren gaitzespena (Natura itsusia, gogaikarria eta etsaia da. / Ez du gizakiari transmiti diezaiokeen mezurik. / Atsegina da, Mercedes indartsu bat gidatzen,/ zelai handi eta bakartiak zeharkatzea), maitasunaren joko zikina (zinema porno batean maitasunaren benetako aurpegia deskubritzen duenean bezala, Lamour, lamour poeman).
‎Sekula ez nuen halakorik ikusi. Ez banitaterik, ez egoismorik, ez zekenkeriarik ez duen gizakia, mundu honetako diru eta ondasunei inolako garrantzirik ematen ez diena. Eta, aldi berean, ona eta eskuzabala, bizia eta buruargia!
‎– Nola nahi duzu lurpera ditzagun lurrik ere ez duten gizaki horiek?
2010
‎Hasteko, zetazeoek ez dute gizakiarena bezalako arnasteko egarririk. Arnasa hartzea borondatezkoa dute, eta ez erreflexua.
‎Ondotik datorrena, ez dun gizakia, zeren GIZAKIAK zazpiak biltzen ditin.
‎Jerusalem da ezker ideologia klasikoaren ezintasunaren ikurra. Materialismoak, dialektikoa zein ez, ez du gizakia ulertzeko balio. Ez behintzat sabela asetzen duen unetik aurrera, hots, bere ekintza gehienak burutzen dituenean.
2011
‎Bera harrapari basatia bada, hori ere eboluzioaren parte da. Bakailaoak eta beste espezie batzuek irauterik ez badute gizakiak hil egiten dituelako, moldagarriagoa den zerbait sortuko da. Natura, pragmatikoetan pragmatikoena, funtzionatzen duen zerbaiten bila dabil beti, setati demonio.
‎Horrantz jo genukeela uste dut. Baina hori hitz erraldoiak erabiltzea da, ez baitugu gizakiaren nagusitasun hau utzi nahi, ez dugu ukatu nahi. Ez gaude prest.
‎Nolabaiteko aldea dago 66an pentsatzen zuenaren eta oraingo jarreraren artean. Egunen batean hilko den kontzientzia duelako, edozein unetan heriotza bidera aterako zaiola-eta nahi duena gauzatzeko aukerarik ez duela izango jakin badakielako, itxaropenik ez duen gizaki existentzialistarekin parekatzen da. Baina badu gizakiaren egoera etsipengarri hori konpontzeko bidea, eta bide hori maitasuna da, zeinak Jainkoan sinistera eramaten duen, hura baita maitasuna bizirik mantendu dezakeen bakarra, heriotza ostean ere.
‎Kaosaren kaosean, preseski, inoiz ez du gizakiak hainbeste eta hainbestetarako lege sozial ezarri.
2012
‎Bestalde, beti esan izan da dirua dela zorionbidean jartzen gaituen metal preziatu bakarra, eta ez dela beste bidezidorrik (psikotropikoek ematen dutenez gain) erabateko zoriontasunera eramateko gai denik. Oraingo honetan baina, ez diruak ez erlijio sinesmenak ez dute gizakia ezti mamitan jartzeko gaitasunik. Erlijioa baztertuta eta diruari muzin eginda, zoriontsu izateko bide bakarra demokrazia dugu, demokrazia mendebaldar" marabilloso" hau, hain zuzen ere.
‎Hala hartzaile horiek beteta badaude, bakterioek ezin dute benetako seinalea detektatu, eta ezin dute erasoa antolatu. C. violaceum ek kasu arraroetan baino ez du gizakia infektatzen, baina Caenorhabditis elegans zizarea erraz akabatzen du. Basslerren taldeak teknika horrekin lortu zuen zizare horiek bakterioen infekzioari aurre egitea.
‎Hots nahasiak entzun nituen inguruan, baina, etzanda nengoen bezala, ezin nuen zerua baizik ikusi. Berehala, zerbait bizia nabaritu nuen ezkerreko zangoan mugitzen, poliki poliki bular gainean aurrera ia kokotseraino iritsi zitzaidana; ahal nuen gehien begiak beheratuz, hamabost zentimetroko altuera 4 izango ez zuen gizaki bat ikusi nuen, uztaia eta gezia eskuetan zituela eta geziontzia sorbaldan. Aldi berean, nire ustez espezie berekoak ziren beste berrogei gehiago behintzat sumatu nituen lehenengoari jarraika.
‎Beraz, onuragarri izateko gogoak soilik bultzatu nau halabeharraren zoriaz eskuratu dudan egunkari honen atal batzuk argitaratzera. Izen abizenak aldatu baditut ere, segur aski, bertan agertzen diren pertsonek beren burua ezagutuko dute eta, beharbada, gaurgero mundu honekin inolako loturarik ez duen gizaki bati orain arte leporatu dizkioten egintzak zuritzeko argudioak aurkituko dituzte: ia beti barkatzen dugu ulergaitz zaiguna.
‎Teknika honekin aukerak zabaldu egiten dira. Espermatozoiderik ez duten gizakiak soilik baztertzen dira ondorengotza genetikoa uzteko aukeratik, bai semenean, bai barrabilen barruan (oso gutxitan). ICSI haurdunaldia lortzeko azken aukeratzat hartzen da:
‎Txakurraren azala ez da pertsonena bezalakoa, eta ez du gizakiei izerditzen laguntzen dien guruinik.Orduan, nondik jotzen dute txakurrek. Neurri batean, txakurrak kuxinen bidez mugitzen du, baina, batez ere, ahotik kanporatzen du beroa.Horrek azaltzen du, batzuetan, zakurrek mingaina jotzen dutela esatea.
2013
‎Ekuadorren, 90eko urteetan, 1976 urtekoen parekoak ziren per capita sarrera mailak. Horregatik, berriro diot, halako neurriek krisialdia luzatu baino ez dute egiten, ez dutelako gizakia babesteko helbururik. Kapital finantzarioa itzultzea lortu nahi dute.
‎edo haizen lakoa, hobeto esanda. Izan ere, hanka ez duk gizakion neurria. Gizakion neurria bihotza duk.
‎Gaingizakia menderatua zein menderatzailea izan nahi ez duen hori da, soberanoa, Nietzsche-k ez baitzuen gizaki baten ordezkapena xede: «Menderatzea?
‎Irudia: erika8213 Txakurrek ez dute gizakiena bezalakoa, espezializatuagoa eta argitasun eskasera egokitua. Hala ere, harburuek ikusmen zolitasun gutxiago dute eta kolore gutxiago hautematen dute.
‎Agertu, beraz, haizena baino indartsuago... edo haizen lakoa, hobeto esanda. Izan ere, hanka ez duk gizakion neurria. Gizakion neurria bihotza duk.
‎erlijiorik gabe, gizakia hain berezko duen indar berekoiaren mendean geratzen da. Hau da, erlijioak ez badu gizakia kateatzen edo balaztatzen, orduan bere izateari jarraitzen dio, eta horrek ondorio ezin txarragorik dakar. Izan ere, gizakia izatez berekoia da.
2014
‎Lurrean kontrolgune ezkutu bat zutela eta gu lotan geundenean etxekoei seinaleak bidaltzen zizkietela. Ez dut gizaki estralurtarren bisitetan sinesten, baina, aizue, ez da normala herririk ez dagoen inguru horretan halako argi bat, zerurantz zuzen zuzen jarrita, bizi bizia. Aurreko gau batean menditik bueltan gentozela, hara non ikusten dugun argi foku misteriotsu bera, gugandik urrun, zerurantz jotzen.
‎Gorgtar guztiek ez dituzte gizaki hitzak.
2015
‎Manufactured landscapes (Paisaia eraldatuak, 2006) izan zen lehen pausoa, eta gero Watermark (2013) etorri zen. Gizakiaren ekintzen azterketa handiagoa egin nahi genuen istorio espezifiko baten bidez. Ez genuen gizakiak hondatutako lekuetara bakarrik joan nahi, eta gure asmoek eta kontzeptu honek modu interesgarri batean egiten dute bat. Alde geologiko hori abiapuntu indartsua da.
‎Oinak geldi eta eskuak izterretan, izugarrizko sufrimendua adierazten zuen aurpegian. Orroka ari zen, eta haiek ez zuten gizaki oihuen antzik, animalia zauritu baten orroak ematen zuten. Barru barrutik sortzen zitzaizkion soinu sarkorrak, indartsuak, grabeak ziren, bularraren barruan zerbait hausten ariko balitzaio bezala.
‎Baina alferrik da: gurasorik ez duen gizakiak debaldetan du seme izatea. Gaur amak hirurogeita hamar urte bete ditu, eta haren errautsak dauzkat, langar eta elur, begietan, atzoko eta betiko, beti, neu ere langar eta elur izan nadin artio.
‎Etena galdatzen da. . Utz dezagun Europa hori, idatzi du Fanonek, gazterik hil hurran?, inoiz ez duena gizakiaz kalakatzea bukatzen, topatzen duen edonon masakratu egiten duen bitartean?. Ez naiz gehiago luzatuko historia honetan.
‎bere aurpegia oso hertsia da eta mugimenduak oso mekanikoak. Ez du gizakiok dugun erraztasun eta freskotasun hori, nahiz eta beharbada denborarekin lortu. Eta bere azken desioa robobiologo bilakatzea da, roboten garunarekin batera datozen gorputzen funtzionamenduak ikastea.
‎Kontuan izan gauza gutxi batzuetatik irekitzen dela gauza oso handietarako atea, eta mundua sartuz joango zaizuela ohartu gabe. Gogoratu pobretasunez eta nekez egin dela zuek atseginez gozatzen duzuena; eta ongi begiratzen baduzue, ikusiko duzue hein batez gauza hauetako gehienak ez dituztela gizakiek egin, Jainkoaren esku indartsuak baizik, eta Haren Maiestateak gogoko duela berak egindako obrak aurrera eramatea, gure erruagatik geratzen ez bada behintzat. Nondik uste duzue izango zuela ahalmena, ni bezalako emakumetxo batek, loturik, marabedi bat ere gabe, inork ezertan lagundu gabe, hain obra handietarako?
‎Lehen azterketek, saguetan, arrisku hori erakutsi zuten, baina geroago egiaztatu zen «karraskariek eta gainerako laborategiko animaliek sojaren isoflabonak metabolizatzen dituztela, gizakiak bezala», AICRren hitzetan. Hala, sojak ez du gizakion estrogeno maila handitzen. Beste zerbait gertatzen da soja estraktuekin, izan ere, isoflabona kantitateak sojarekin edo sojatik eratorritako elikagaiekin har ditzakeenak baino askoz ere handiagoak izan daitezke, PLOs One n argitaratutako ikerketa baten arabera, 2013ko azaroaren 28an.
‎Azterketa berrienak baieztatu dituzte, 2014ko apirilaren 28an British Medical Journal en argitaratutakoak bezalakoak. Helduei dagokienez, 2008an, Estatu Batuetako National Institute of Health erakundeak ondorioztatu zuenez, «gizakietan egindako azterketen ebidentziek ez dute gizakietan kezkatzeko moduko inolako eragin negatiborik, digestio digestibo arin bat baino gehiago», eta beste lekale baten dosi handia hartzean ere gerta daiteke. Sojara jo ohi da tiroide arazoak sortzeko, «goitrogeno» izeneko konposatu batzuk dituelako, eta horiek, teorian, tiroide guruinaren funtzionamendu egokia oztopatu dezaketelako.
‎Lehenengoari dagokionez, Sisifok paradoxa hipermodernoaren iruzurra irudikatzen du. Sisifok, zentzu honetan, jainkoen aurka altxatzearen antzutasunaren berri ematen digu; hots, Sisifok erreferentzia egiten dio iruzurraren berri duen masokistari —fededun honek badaki jarraitzen duen Egia ilusioa baino ez dela; eta, hala eta guztiz ere, sinesten jarraitu nahi du— zein iruzurraren berri ez duen gizaki hipermoderno inozo edo liluratuari —fededun honek ahaztu du Egia ilusioa dela eta zuzen zuzenean irentsi du— Biek, imitatzaile amorratuak bezala, men egiten diete jainkoen esanei bai askatasunari uko eginez beren babesa nahiago dutelako, bai egiten duten hori beraien hautaketa askea izan dela sinesten dutelako.
2016
‎ikusi. Katua ez da etxeko abere bat, otzandua badago ere, etxetik kanpo egiten baititu umeak eta ez baitu gizakiarekiko mirabetasunik. Katu poliziarik ez dago, baina ez dago artzain katurik, itsu katurik edo zirkuko katurik ere.
‎Lurzoruak ez du gizakiarentzat aparteko garrantzirik, ez bada etxeak eraikitzeko.
‎Lurzoruak ez du gizakiarentzat aparteko garrantzirik, ez bada etxeak eraikitzeko.
‎Herrialde esportatzaileetako nekazaritza edo osasun ministerioek egiten dituzte halako ziurtagiriak. Haien bidez egiaztatzen da elikagaiak egokiak direla giza kontsumorako eta ez dutela gizakiei kalteak eragiten dieten substantziarik. Herrialde inportatzaileko aduanak eskatu ohi ditu.
‎Lurzoruak ez du gizakiarentzat aparteko garrantzirik, ez bada etxeak eraikitzeko. Arrazoia
‎The social instinct, innate in men as well as in all the social animals this is the origin of all ethical conceptions and all the subsequent development of morality". Horrek ez du esan gura erlijioak ez duela gizakiaren eboluzio moralean sartu irtenik, batzuetan positiboa (estabilitatea emanez, espiritualtasun eta gozotasun idealista erantsiz), beste askotan negatiboa.
‎Edo gizaki guztien arbasoa eta haren ondorengo guztiak zorpetu egiten dituzte hura salbatu izanagatik, anaia dutela jakiteak eskuzabalago egiten ez dituelarik. Euskal jainkozko batzuk, berriz, ez dute gizakiekin aurrekoen antzeko harreman mota bera, ezta gutxiagorik ere. Hartu emanean bizi dira gizakiekin, hauei mesedeak eginez eta hauen esker oneko opariak jasoz, egunero errepikatzen den zerbitzu trukean.
‎Baina gure natura kontrolatu nahiak ez du naturari irabaziko, hau garaiezina delako. " Naturak ez du gizakiaren beharrik. Aldiz, gizakiak naturaren beharra, bai!" zion bururatzeko Irungo erakasleak.
2017
‎humanista razional omen hau definitzeko orain urteren batzuk erabiltzen zen erkapenaren zentzuan (oroit Mirande; Txillardegiren Huntaz eta Hartaz). Asiako tenplo eta jainkotzarrak, Grezia airosoko txanbelinekin konparatuta, itzelezko botere masak dira, munstrosoki zabal handi ahaltsuak, zentzuen eskumena eta irudimena bera gainezkatzen dutenak, ez dute gizakiaren neurririk, zanpatu egiten dute izpiritu indibiduala. Asia. Jeinuaren etsaia?
‎" Euskal munduari dagokionez, etnia isla, lengua isla eta horrelako eritziak nagusi izan ditugu aspaldi honetan. Esan nahi da hemen sortu, hemen garatu eta berton hiltzera doan giza-mundu bat garela gu euskaldunok, besteekin inolako loturarik ez dugun gizakiak. Eritzi hauek ez dute luzaro iraungo, ez baitute inolako oinarririk ez euskarririk".
‎Hor zegoen emazteak deusik ez zuen gizaki baten itxuratik. Gorputza garbitua izan zen eta larruzko kolore beltzak txikitu ziren.
2018
‎Izaki natural bakartuentzat ezinezkoa litzateke ulertzea, zer den morrontza eta zer nagusitasuna?. Batek beretzat hartuko balu beste batek bildutakoa,, nola obediarazi eta zer nolako mendekotasun kateak ezarri ezer ez duten gizakien artean??. Gizaki arrek lituzkete menderatu emeak:
‎–Ez, alde batera uzten duten aukera da hori, gehienak bazterturik egon dira beti, ez dituzte gizakitzat hartu, ez dute ezer ederrik ezagutu bizitza honetan. Hau da:
‎Etena galdatzen da. . Utz dezagun Europa hori, idatzi du Fanonek, gazterik hil hurran?, inoiz ez duena gizakiaz kalakatzea bukatzen, topatzen duen edonon masakratu egiten duen bitartean?. Ez naiz gehiago luzatuko historia honetan.
‎Sarak “bihotzez” eskertu dio keinua. Gero, atea itxi du eta begirada hiltzaile bat bota dio liburu madarikatuari, baina liburuak ez ditu gizakiaren erregistroak ulertzen, eta berean jarraitu du: liburu huts bat, tindatutako orrien bilduma koadernatu bat izaten.
‎Zer da insomnioa, bada, begi itxiekiko ergelkeria bedeinkatuaren edo ametsen eromen jakintsuaren aldeko abdikazioari uko egitea ez bada? Lorik egiten ez duen gizakia –gehiegitan nozitzen dut hori nire larrutan azken hilabeteotan–, kontziente izan ala ez, gertakarien berezko joanaz fio ez dena da. Inoiz ez zait gustatu maite ditudan haiei lo egiten duten bitartean so egitea:
‎Maiz egiten zuen amets liburu horiek ez zituztela gizakiek idatzi baizik eta bat batean agertu zirela.
2019
‎–garrasi egin zuen ahots batek atearen atzealdetik. Ahots hark inondik ere ez zuen gizaki batenaren antzik.
‎–Zarata horiek diok? Horiek ez dituk gizakiak. Katuak dituk.
‎Nire aburuz, prozesu historiko modernoen objektibotasun maila izugarriaz jabetzen laguntzeko balio digu funtsean planteamendu horrek, egungo zibilizazioaren krisialdia barne hartuta. Hala ere, horrek ez du gizakiaren intentziozko jarduna antolatzeko aukera mugatzen, Marxek eta Mumfordek beti defendatu dutenez. XX. mendean zehar, egitura/ agentzia eztabaidan, prozesu sozialak interesen eta kontzientzia subjektiboen pean egon gabe zuzendu daitezkeela proposatzen duten planteamenduak intelektualki inposatuz joan dira.
2020
‎Zarauzko hondartza bezain zabala da etxebizitzek osatzen duten lehen lerroa, asko eta asko turisten alokairura bideratuak, kokaleku ederrean eraikiak. Badirudi jada lehen lerro horrek ez duela gizakia asetzen; bada itsasoaren gainean, ziurrenik herriak duen begiralekurik ederrenean, beretzat lekua hartu nahi izan duenik ere. Urteetako soka luzea ekarri du, ordea, Talaimendi magalean, naturgune babestuan, eraikitako etxe edo eraikinak.
‎Zarauzko hondartza bezain zabala da etxebizitzek osatzen duten lehen lerroa, asko eta asko turisten alokairura bideratuak, kokaleku ederrean eraikiak. Badirudi jada lehen lerro horrek ez duela gizakia asetzen; bada itsasoaren gainean, ziurrenik herriak duen begiralekurik ederrenean, beretzat lekua hartu nahi izan duenik ere. Urteetako soka luzea ekarri du, ordea, Talaimendi magalean, naturgune babestuan, eraikitako etxe edo eraikinak.
2021
‎Politika egitea gizakiak euren itxura maneiagarrira murriztea zen, masa itsuak balira bezala erabiltzea zen, niretzat gordetzeko gogoeta bizidun gisa existitzearen pribilegioa; baina gogoeta bera, gorputz bizigabeei hozka egiteko, mugiarazteko, indar mekaniko eta opaku bilakatu behar zen, eta nik ez nuen neure burua zeregin hartan ikusten. Zarataz eta kez betetako gela batean, botako nituen hitzen bitartez bazter ezezagunetara erakarriko nituen inoiz ikusi ez nituen gizakiak; nire askatasuna eskandaluzko absurdoaren gaizkide bihurtzeko erabiliko nuen: desiratua izan gabe existitzen denaren absurdoa.
2022
‎Jokabide horiek, debekatuta badaude, zehagarriak izan daitezke. Noiz eman janaria kaleko animaliei Kaleko animaliak bizirik irauteko gure esku daudela uste dugun arren, kontua da gehienetan ez dutela gizakiaren esku hartzerik behar eguneroko mantenua ematen delako. Batzuetan hobe da zure elikaduran parte ez hartzea, eta egiten badugu, beti ziurtatu behar dugu eskaintzen ari garen janaria egokiena dela eta ez duela osasuna kaltetzen.
‎Basatiak badira, aleak eta haziak jaten dituzte, baina hirikoak badira, eta ingurunera egokitzearen ondorioz, orojaleak dira; beraz, kalean aurkitzen duten ia edozein janari jaten dute. Oso babesgabe ikusten ditugunez, usoek ez dute gizakirik behar elikatzeko, eta, beraz, bide publikoa ogi gogorrez ereiteak ez du zentzurik. Mamiak botatzean, gehiago ugaltzea eta ale kopurua biderkatzea baino ez dugu lortuko, eta hori, epe luzera, bizilagunen eta animalien arteko bizikidetzarako arazo bihurtzen da.
‎Gerran sarraskiak egiten dira, gerra, berez, sarraskien metatzea delako. Elkar ezagutzen ez duten gizakiek burutzen dituzte, eta horietako hainbatek badute gehiegikeria anonimatuan geratuko delako esperantza. Direnak direla, ezinbestekoa da jakitea nor diren triskantzen egileak eta, agian are garrantzitsuago, zabaltzea nork jasotzen duen bidegabekeriaren mozkina, jakina.
2023
‎Lutero Bibliatik elikatu zen nagusiki eta haren aitzindari espiritualak Jeronimo, Agustin, Akinoko Tomas, John Hus, Wicliffe, Eckhard, Juan Tauler, Tomas Moro eta Erasmo izan ziren. Gogoko zituen Moro ren Utopia eta Erasmo-ren Testamentu Berria (Smith, 1911), baina Erasmok ez bezala, Luterok aldarrikatzen zuen gizakiak borondate askerik ez zuela; jatorrizko bekatua egin zuenetik, ongia egiteko askatasunik ez zuela gizakiak, bataioak ez baitzuen jatorrizko bekatua ezabatzen; esaten zuen gizakia zuen sinesmenak bakarrik justifikatzen eta salbatzen zuela. Fedearen iturburu bakartzat Eskritura hartuta, sinestunen esku uzten zuen Hitza interpretatzeko eskubidea (García Villoslada, 1973).
‎Kristo zen munduko bekatuak garbitzen zituena; fedeak justifikatzen zuen gizakia. Jainkoak ez zuen gizakien ekintza onen beharrik; gizakiaren bekatuek garrantzirik ez zuten. Luterok esaten zuen indar handiz bekatu egin behar zela eta are kemen handiagoz sinetsi behar zela.
‎Luterok bazekien kastitatea ezin zela lortu, egin ahalak eginda ere. Luterok ez zuen lizunkeria garbitu beharreko zerbaiten moduan ikusten; perfekzioaren ideia gainditu nahi zuen, borondate askerik ez baitzuen gizakiak; Luterok ez zituen ekintza onak baztertzen, baina esaten zuen ekintza horiek ez zutela salbamena ziurtatzen. Salbamena Jainkoaren opari askea zen, gizakia ez baitzen aske nahi zuen moduan jokatzeko.
‎Staupitz ek hala eskatuta, Luterok defendatu zuen justifikazioa sinesmenetik datorrela eta ez sakramentuetatik; gizakiaren justifikazio guztia Jainkoaren ekintza zela, Jainkoarena bakarrik. Jainkoaren legeak ez duela gizakia justifikatzen; legeak bekatua ugaltzen duela; legeak oztopoak jarri besterik ez duela egiten; gizakiaren lanek ere ez dutela laguntzen, gizon guztiak ustelduak daudelako; ekintza onak eta txarrak baliokideak direla, bekatuak zikintzen baititu bi ekintza motak. Heidelbergeko eztabaidari esker Luterok agustindarren artean bere teologia ezagutarazi zuen.
‎«Lan eskaintzetara bidaltzen diren curriculumen %72 ez ditu gizaki batek irakurtzen», gehitu du: «Testuak interpretatzen dakien algoritmo batek irakurtzen ditu, eta hark egiten du lehen galbahe handia.
‎Esklabotzaren apologia egiten saiatzen den gizaki batek ez du justizia maite; bizi den mendeak ez du zerikusirik kontu horretan; justizia maite ez duen gizaki baten pentsamoldea autoritatetzat onartzea justiziaren kontrako bekatua da, zeinak, ezinbestez, bereizmenaren ahultzearen bitartez segituan zigortzen baikaitu; baina San Tomasek bekatu hori egin badu, ezerk ez gaitu gu errepikatzera behartzen.
‎Egiazko ongia ezagutzen ez duten gizakiek zentzu batean Jainkoari desobeditzen diote zeren eta ez baitiote obeditzen kreatura pentsalari bati egokitzen zaion pentsamenduaren onespenez; baina hala ere, gizaki horien gorputzak eta arimak materia fisikoa eta psikikoa agintzen duten mekanismoen legeen mendeko dira erabat; eta haiengan materia fisikoak eta psikikoak perfektuki obeditzen dute; materia direnez bezainbatean, gizak... Horregatik, gizaki horiek egiten diguten gaizkia pairatu behar dugu bizigabeko materiak egiten digun gaizkia bezala; giza pentsamendu galduari eta sufrikarioan denari eman behar zaien urrikiaz gain, gizaki horiek maitatuak izan behar dira bizigabeko materia maitatu behar den bezala, munduaren ordena perfektu ederraren zati direnez bezainbatean.257
‎Obligazioak ez ditu gizakiak baizik elkarri lotzen; ez dago obligaziorik kolektibitateen aldera kolektibitate gisa; baina obligazioak badira kolektibitate haietako gizaki guzien aldera, zeinek kolektibitateak osatu, zerbitzatu, agindu edo ordezkatzen baitituzte, dela kolektibitateei loturiko beren bizitzaren partean, dela kolektibitateetatik kanpoan duten bizitzaren beste partean....
‎Beste batzuek ez dute zer ikusirik gizakiaren bizitza fisikoarekin, bizitza moralarekin baizik; hala ere, hauek ere aurrekoak bezala lurtarrak dira eta ez dute gizakiaren betiereko patuarekin gure inteligentziari ulergarria litzaiokeen erlazio zuzenik; baina premia fisikoak bezala lur behere honetako bizitzaren premiak dira ere; eta horrek erran nahi du, premia horiek ez badira aseak, gizakia erortzen dela guti edo aski heriotza bezalako estatu batean, landare bizitza hutsetik hurbil samar den estatu batean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia