2001
|
|
... inoiz ulertuko
|
ez
dugun gizakiaren eta unibertsoaren sekretua, baina ezagutu ditzakegunak, hala ere, maitatzean. Psikologiak, zientzia lez, mugak ditu, eta teologiaren ondorio logikoa mistizismoa den bezala, horrela psikologiaren azkeneko ondorena maitasuna da.13
|
|
Magnetismoa iruditzat erabiliz, bruxularen joerak" iparra non, orratza harantz"
|
ez
du gizakiarentzat balio. Beste esaera honek balio du:
|
2003
|
|
Jaitsierak
|
ez
du gizakia askatu beraren beharrizanetatik; aitzitik, beharrizanok biderkatu egin ditu. Aldi berean ere, gizakiak gero eta gehiago behar ditu lana eta merkataritza, eta, ondorenez, betebehar eta lotura berriak bereganatu behar izan ditu.
|
2004
|
|
Hitz batez: hautamenik gabe
|
ez
genuke gizakirik batere.
|
2005
|
|
Humboldten proiektu antropologikoaren ezaugarri garrantzitsuena, seguruenik, honako hau izango litzateke: berak
|
ez
du gizakiari buruzko" ezagutzarik" (Menschenkenntnis) kontsideratzen, baldin eta hau ez badator gizaki horren" humanizazioarekin" (Menschenbildung) lotuta. Batetik badaki, giza-historizitatea onartzen duen momentutik, gizakia betiereko eraldaketan dauden giza-indibidualitate ezberdinen baitan bakarrik dela erreala eta, honengatik, baita ere ezinezkoa dela berari buruzko behin betiko ezagutza lortzea.
|
2006
|
|
Bestetik, ekintzara bultzatzeko ahalmenik ez du arrazoimenak. Beste era batera esanda, arrazoimenak bere kabuz
|
ez
du gizakiok ekintzara motibatzeko gaitasunik.1
|
|
Zientziaren garaian gizakia ez da Gegen Stand batekin erlazionatuko, ez du ezer izango aurrez aurre; gainera ez du ukatu eta ezabatu beharrik izango existentzian iraun eta bere izateari eustearren. Eta gehiago ukatu beharrik
|
ez
duen gizakiak ez du benetako etorkizunik, betirako onartu baitu eman zaion oraina. Egoera horretan, denborarik balitz, ez litzateke jadanik giza denbora, denbora historikoa.
|
2007
|
|
baldin eta" hizkuntz komunitatea" eta" hizkuntza" —Porzigen hitzetan—" giza errealizazio komunen lehen premisa" eta" kulturaren aurrebaldintza" badira212, orduan gure hezkuntzak arreta bereziz kontsideratu ditu euskaldunak eta euskara. Azken batean" hizkuntzak", Menzek gogorarazten digun bezala,"
|
ez
du gizakia gizabanako bezala soilik ezaugarritzen; aldiz, hizkuntzak gizakia bere existentzia nazionalean ere ezaugarritzen du" 213 Horregatik, hezkuntzak —zeinak beti eta nolanahi hizkuntzaren beharra duen— ezin du gizabanakoaren humanizazio prozesua sustatu, une berean horri dagokion komunitate linguistiko osoaren garapena bultzatzen ez badu. " Hizkuntzaren eta nazioaren formazioaren arteko loturaren fundamentazioa", honela Humboldt," berez da garrantzi handieneko zerbait eta, egiaz, hizkuntz estudioaren azken emaitza bezala izan daiteke ikusia" 214 Horrela, bada, eta bukatzeko, zera esango dugu:
|
2008
|
|
Bi testuon irakurketatik Platonek idazketari eginiko kritika hauek atera ditzakegu: a) idazketak ez du ez jakituria ez oroimena handitzen aldez aurretik ezagutza
|
ez
duen gizakiarengan; b) idazketak ezin du bere burua defendatu; beraz, ahozkotasun dialektikoa baino gutxiago da; c) ez dakien gizakiarengan idazketak ondorio kaltegarriak ditu; d) idazketa irudia (eidolon) besterik ez da; e) idazketak ezin ditu gauzarik garrantzitsuenak eta errealitatearen printzipio lehen eta gorenak adierazi. Idazketarekiko Platonen jarrera kontuan hartzen badugu, Akademian idatzietan Platonek azaldu ez zituen doktrinak aztertu eta eztabaidatu zituela pentsa daiteke.
|
2011
|
|
Nolabaiteko aldea dago 66an pentsatzen zuenaren eta oraingo jarreraren artean. Egunen batean hilko den kontzientzia duelako, edozein unetan heriotza bidera aterako zaiola-eta nahi duena gauzatzeko aukerarik ez duela izango jakin badakielako, itxaropenik
|
ez
duen gizaki existentzialistarekin parekatzen da. Baina badu gizakiaren egoera etsipengarri hori konpontzeko bidea, eta bide hori maitasuna da, zeinak Jainkoan sinistera eramaten duen, hura baita maitasuna bizirik mantendu dezakeen bakarra, heriotza ostean ere.
|
|
Kaosaren kaosean, preseski, inoiz
|
ez
du gizakiak hainbeste eta hainbestetarako lege sozial ezarri.
|
2013
|
|
erlijiorik gabe, gizakia hain berezko duen indar berekoiaren mendean geratzen da. Hau da, erlijioak
|
ez
badu gizakia kateatzen edo balaztatzen, orduan bere izateari jarraitzen dio, eta horrek ondorio ezin txarragorik dakar. Izan ere, gizakia izatez berekoia da.
|
2016
|
|
The social instinct, innate in men as well as in all the social animals this is the origin of all ethical conceptions and all the subsequent development of morality". Horrek ez du esan gura erlijioak
|
ez
duela gizakiaren eboluzio moralean sartu irtenik, batzuetan positiboa (estabilitatea emanez, espiritualtasun eta gozotasun idealista erantsiz), beste askotan negatiboa.
|