Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 77

2000
‎Hori delaeta, guztiz erabilgarriak diren mailegatutako kategoria batzuen ondoan, beste batzuenerabilera oso konplexua da, beste batzuek egin ditzaketen aportazioak eskasak dira, beste batzuk beren jatorrizko formulazioan ere ez dira batere garbiak eta beste mailegubatzuk egiteak ez du berehalako interes praktikorik. Horregatik, ez dugu geure egitenCharles Sanders Peirce-ren teoria osoa. Hona, gure kasu partikularrean erabilgarriakdiren kategoria analitikoak ekarriko ditugu soilik.
2001
‎Faktore ezberdinak hartu behar dira kontuan. Batetik Errumania oso urrun zegoen Mendebaldeko Europatik (geografia fisikoari baino gehiago gure ezagutzari dagokionez), eta han gertatuak eraginik ez zuen geure bizimodu konkretuan. Mendebaldeko hedabideek, haatik, korrespontsalik ere ez zuten han, eta ia informazio guztia oso iturri gutxiren eskutik etorri zen.
‎Eta delako guzti hori, hitz eta gogoeta, ez da aski, ez luke aski izan behar, orain zer nolako diren ezagutzea. Euskal hitzen legeak gerok atera nahi ez baditugu geure baitarik, gainera, beste zerbaiten mende baldin bagaude (hizkuntzaren mende, alegia," hizkuntza" dena den), jakin behar dugu, ez diot" jakin behar genuke", lehenagoko euskaldunek nola zerizten bihotz begietan aurkaz aurk zituztenei, nondik nora etorri diren hitzok egungo kokalekura. Erdaretan, parte hauetako erdaretan gutxienez, orobat, gu, askotan eta askotara esan izan dudanez, hartzaile izan baikara emaile baino areago.
2002
‎Jakina, alderdi bakoitzak bere ohiko lekuetan ospatuko du Aberri Eguna, baina, argazki orokor bakarra Garazin emango da. Inportanteena ez da jakitea ABk zein arrakasta lortu duen ez dugu geure ekimen gisa hartzen baizik eta gaur egun bizi dugun egoeran, une batez, EAJ eta ELAtik Batasuna eta LAB bitarteko indar guztiak biltzeko gauza izan garela.
2003
‎34 David Copperfield ena ez dugu geure begiz ikusi baina, lehen idazketa eredu horretan idatzi zukeela pentsa daiteke.
‎Orain arte, besteak izan badira bakea ez lortzeko aitza kia, bakea lortzeko aitzakiarik jarriko ez dugunak geuk izan dugu.
2004
‎–Orduan, haiek egin nahi ez dutena geuk eginen dugu –ondorioztatu nuen.
2005
‎Zer gertatzen da, orduan? Agian ez dituzte geure mezuak sinesten, eta horrek zerbait esan liguke guraso nahiz hezitzaileoi: hizkera egokiagoa erabiltzen hasi dugu, beren mentalitatearekin gehiago asmatzen duena, moralina txatxuak eta zigor/ sari bikotearen gainean eraikitako eskema zaharkituak gaindituz.
‎Emakumezkoena zer den eztabaidatu ere ez bada egiten, ez ditugu gure Erdi Aroko kantak berreskuratuko, ez dugu berriro aztertuko XVIII XIX. mendeetako kantutegia... Emakumezkook ez ditugu geure literatur iraganak ezagutzen. Geure buruaren kontra egiten dugu," ez dago emakume literaturarik, literatura ona eta txarra besterik ez dago" esanez.
‎Goizean goizik joaten naiz lehenengo trenean, Maltzagan truke eginez, eta Gaztañondora joaten naiz lehenik. Harkaizpeko kiputzen artean entzuten ez dudan geure euskara moldea entzuten dut berriro: jendea elkarri" txo" ka deika, eta belu, eta afrontu, eta jorraixak, eta ardau baltza, eta azau... eta Allikenera eramaten naute.
2006
‎Geure esparru pertsonaleko ataltxo horiek beti beti bikotekidearekin ez partekatzea ez dugu geure arteko maitasuna galdu izanaren adierazpen gisa hartu behar, ezta berak gure bizitzan zein toki betetzen duen ez jakitearen seinaletzat ere.
‎Azkenean ez dugu geure buruarentzako astirik hartzen, ez da une egokia iristen, nahiz eta horren bila gabiltzala, horren premian gaudela behin eta berriro errepikatzen dugun.
‎Ergatibook justizia eskatzen dugu. Ez dugu geure tokia galdu nahi, eta, barkatu hain garbi esatea, baina euskara, ergatiborik gabe, ez da euskara.
2007
‎Guk ez dugu aurretik kantuak nolakoak izan behar diren pentsatzen; eta kantuak konposatzeko orduan hardcorea dugu oinarri, baina egia da emaitza aurrekoa baino apur bat lasaiagoa dela. Ez dugu geure burua Buenawixtako taldeen parean ikusten; ez da hain punk rocka, baina egia da AEBetako 80ko hamarkadako punka maite dugula.
‎Hizkuntza karaktere bezala kontsideratu behar baldin bada, hots, autokausalitate, autokreazio bezala historian, orduan, hizkuntzak gauzka?, kreatzen gaitu?, ez dugu geuk elegiten, baizik hizkuntzak hitz egiten gaitu. Fichte-k dauzka, batzuek nazionalismo itsuaren probatzat gustura ailegatzen dituzten hala moduzko esaldiak (Humboldt gaztearen estreinako gogoetak hizkuntzari buruz haren jarraigoan eginak izan direna, probatua da) 56. Askoz gehiago da gizakia hizkuntzak eratua, hizkuntza gizakiek eratua baino?
‎kreatzen gaitu? ez dugu geuk hitz egiten, baizik eta hizkuntzak hitz egiten gaitu. Fichte-k dauzka, batzuek nazionalismo itsuaren probatzat gustura ailegatzen dituzten hala moduzko esaldiak (Humboldt gaztearen estreinako gogoetak hizkuntzari buruz haren jarraigoan eginak izan direna, probatua da) 785 «Askoz gehiago da gizakia hizkuntzak eratua, hizkuntza gizakiek eratua baino»786.
2008
‎Malawin bertan, geure herrian, jendeak sekula ez du geurea bezalako musikarik entzun, baina egiten dugun lana esperimentatu eta entzun duten gutxiek geure musika gozatu eta aintzat hartu dute. Europan bestalde, entzuleen erantzuna orain arte oso ona izan da, geure lana eta esfortzua asko baloratzen dituzte.
‎" Primeran zihoakien telebista analogikoko zazpi zortzi kateekin". Ez genuen behar eta ez dugu geuk eskatu, baina iraultza etorri zaigu. Ondo aukeratzen ikasi dugu.
‎Sistema horren elite politiko ekonomiko eta militarrak gero eta gogorrago jokatuko dute sistema hori era baten edo bestean defendatzeko. Sistema aldatzeko prozesua beharbada luze eta dramatiko samarra izango da, eta segur aski sistema aldaketa hori ez dugu geuk ikusiko Euskal Herrian; baina denok batera eta etengabe aldaketa horren alde lan egiten badugu, beharbada geure seme alabek edo hauen seme alabek ezagutzeko aukera izango dute. Hala eta guztiz ere, aldaketa nabarmenak bat batean ez direla ematen egia bada ere, aldaketa handiak txikien katearen ondorio dira eta hauek bai, egunez egun eta urtez urte ikusi ahal dira:
‎Erantzuten dut: ez gara suizidatzen edo, gure aitak esan ohi zuen moduan, ez dugu geure burua suizidatzen, egintza horrek ez duelako kontrajardunik errazten; suizidioa, gehienean, post mortemeko estrategia komertzial hutsa izan ohi delako, eta gauza zentzudunegia, aukeran; edo bai... esan dezagun baietz, geure burua suizidatzen ari garela, baina modu bioenergetiko batean, hau da, ezarian eta oso pixkanaka.
‎batez ere gaua denean. Pentsa daiteke beraz Gillome eta nik ez dugula geure ezagutza egin, lehenik elkar ikusirik, bainan bai elkar entzunik, xirulak gaituela elkarretarazi. Aspaldidanik gustatzen zitzaizkidan honek xirulatu aire politak.
2009
‎–(?) Baina azkenean galdu egiten dugu, beti galtzen dugu azkenean. Baina ez dugu horregatik geure mandora igotzen, ez dugu geure mandorik ateratzen zaltegitik, ez dugu geure mandorik gauzarazten aurretiaz. Ez dugu geure erredolarik ere hartzen, arazorik ez hartzearren haren mailatu zaharren kentzeko, besorik ez nekatzearren.
‎Ilusioz jolasten ginen elkarrekin, eta pozik. Baina gero, bizitza borroka dela ikasi genuen, eta erabaki bakoitzak duela ondorio bat, eta askotan erabakitzen duguna ez dugula geuk bakarrik erabakitzen, inguruak bultzatzen gaituela gauza batzuk egitera, pentsatzera. Bestela uste izan arren, ez garela libre.
‎Guztiongan orokorra izan daiteke besteen onarpena nahi izatea, besteek gu maitatzea, eta batzuetan, horren esperoan, barne zintzotasuna galdu egiten da. Ez dugu geure burua argitasunez aurkezten, eta era horretan sortu diren erlazioak ezin izango dira zintzoak. Benetan egin edo esan nahi dugunari baino gehiago, sortutako etiketa bati ematen diogu erantzuna.
2010
‎4 diSKurTSo SoziolinguiSTiKoa alde batera utziko dut iñaki larrañagak soziolinguistika aplikatuari egin dion ekarpena. ez garrantzirik ez duelako, sakontasun gehiago eskatzen duelako baizik; lan eskerga burutu baitu eta nik baino hobeto egin dezaketenak ere izan badirelako. iradokizuna egina da. azpimarratu nahi dut, ordea, esparru ideologikoan eta ideien lehian, iñakik teoria orokorraren baitan zabaldu dituen diskurtso soziolinguistikoak eta argudio sorta. etengabeko kezka eta ardura berezia izan ditu oinarrizko kontzeptu soziolinguistikoen definizioak zedarritzeko: ...nboran zehar, iñakik egindako esanetan eta idatzietan nabarmen agertzen da bere diskurtsoaren koherentzia eta mendetasunezko eredu soziolinguistikoa gainditzeko alternatiba. a) 1970eko diskurtsoa tolosako haurtzaindegia euskaraz izan zedin eta ez elebidun iñakiren informazioa eta aholkuak erabakigarriak izan ziren. garai hartan zenbaitek esaten zuten euskaraz heztea kaltegarri izan zitekeela eta ez genuela geure seme alaben etorkizuna arriskuan jartzeko eskubiderik. ez naiz gogoratzen ñabarduraz; bai ordea, guraso guztiak konbentzitu gintuela euskarazko haurtzaindegia hobestera eta gure seme alabek hezkuntza osoa euskaraz egin zezaten aldeko jarrera hartzera. haur euskaldun askeak, solidarioak, irekiak eta profesionalak hezi behar genituen, bizitzea tokatuko zitzaien gizarterako prestatuak...
‎Garai hartan zenbaitek esaten zuten euskaraz heztea kaltegarri izan zitekeela eta ez genuela geure seme alaben etorkizuna arriskuan jartzeko eskubiderik. Ez naiz gogoratzen ñabarduraz; bai ordea, guraso guztiak konbentzitu gintuela euskarazko haurtzaindegia hobestera eta gure seme alabek hezkuntza osoa euskaraz egin zezaten aldeko jarrera hartzera.
‎Esan nahi dizudana da nik ez nuela geure hizkuntzazko egoerari buruzko zalantzarik ez galderarik, baina hara: Feliperen karta irakurri ahala zalantzak eta galderak etorri zitzaizkidan, beren bidea egin zutenak, eta ez nolanahikoa?
‎Azkenean, akordioren bat hartu behar eta, gehiengoz onartu genuen Felixinek tabernara sartzea libre izango zuela geroan ere –kontrakoa erabakitzea legez kanpokoa izango zen gainera–, baina kartelak itsastera joaten ginenetan ez genuela geurekin eramango, eta asanblada egin behar genuenetan arreta pixka batekin ibiliko ginela hura ez ohartzeko, eta gutako batek eramango zuela egun hartan buelta bat ematera, Felixinek enbarazu egin ez zezan.
‎Esan nahi dizudana da nik ez nuela geure hizkuntzazko egoerari buruzko zalantzarik ez galderarik, baina hara: Feliperen karta irakurri ahala zalantzak eta galderak etorri zitzaizkidan, beren bidea egin zutenak, eta ez nolanahikoa...
‎Hain zuzen ere, hamahiru hilabeteko tartea dago bigarren eta hirugarren zenbakien artean. Bazirudien ez genuela geure aldizkaria behar; ikasturte hartan artikulu dezente argitaratu ziguten Zeruko Argiako kultura sailean. Susan baino askoz irakurle gehiago genituen buruhauste gutxiagorekin.
‎" Argiago esplikatuko dizut... Zoaz zeure erregearengana eta esaiozu guk ez dugula geure lekua utziko ez bada baioneten indarrez...".
‎Eta arazoak azaltzen direnean, kasu, oraingo krisia, hemen areagotzen dira hala Iparraldean nola Hegoaldean. Alde batetik, estatu bat ez garelako, eta bestetik, ez ditugulako geure esku krisiari aurre egin dakizkiokeen tresnak.
2011
‎Poliziak ginela pentsatuko zuen. Pentsa zezakeen, baita ere, ez genuenez geure burua poliziatzat aurkeztu, ba, ez ginela poliziak. Dena den, poliziak bere burua aurkeztearen kontu hori, filmetan eta telesailetan usu gertatzen dena, ez da errealitatean hain arrunta.
2013
‎«Gu gara garenak, eta egiten dugunak ematen du ematen duena. Gainera, ez dugu geure burua konparatzen Flandriako zinemarekin edo Galeskoarekin, ez, ez, konparatzen dugu Australiako ereduekin edo Zeelanda Berrikoekin». Baina, halere, ekintzaren aldekoa da haren deia.
‎Alde horretatik, erronka haren alde dagoela uste dut. Eta, barreari dagokionez, ez dugu geure burua nabarmen jarriko, ardura ez badizu, arrazoirik gabe barre egiten saiatuz. Darcy jaunak bere burua zoriondu dezake, irabazi egin du eta.
‎Souvilleri petik gora edo sahetsetarik abiatuko ziren laster, noiz gure kanoi ttipiek urhuriaka igorri baiteiele muthurrerat egundaino ez bezalako erauntsia. Ez ginen han, ez dugu geure begiz ikusi, bainan badakigu lekukoetarik, presunerretarik ere ba, odol ichurtze gaitza jasaiteko ukan duela orduan etsaiak.1038
‎Gaur ez genukeen geure burua asmatuko paisaia zuri mingarri hauek kurritzen; ez genukeen jasanen, begietan kabia eginda, behako mugikor baten arroztasun insomnioduna; ez genukeen asmatuko leunki aldatzen den horrelako perspektiba.
2014
‎Foucaultek gaur egun horietariko fenomeno askogarrantzitsuak direla dio. Hori dela-eta, filosofo frantsesaren ustez, ez dugu geure buruailustrazioaren alde edo aurka kokatu behar; haren alde kokatzeak arrazionalizaziotradizioa mantentzea adierazten du, eta, kontra, berriz, ilustrazioa goitik beherakritikatzea eta arrazionalitate printzipioetatik ihes egiten saiatzea esan nahi du.Foucaultek adierazten du (1994) historikoki ilustrazioak hein batean determinatugaituela eta, hortaz, gure analisiek honako hau kontuan h... nolabaitilustrazioak mugatutako izakiak garela, hain zuzen.
‎Lan munduan erremintak eta materialak erabiltzen ikasi dugu, horrela etorkizunean egin diren konponketak egiteko gai izango gara. Agian, zenbait pertsonarentzat hori ez da oso garrantzitsua, baina orain arte inoiz ez dugu geure burua trebetzat hartu, eta orain ere ez gara, baina igeltserotza, brikolaje edo arotzeria lanak egiteko baliabide gehiago izango ditugu.
‎Modu honetako zinema ez dagokigu guri, nonbait. Ez dagokigu poesia tartekatzen duen zinema, ez dugulako geure tradizio poetikoan federik. Eta epika ere ez dagokigu, genero bezala, bi arrazoiengatik:
2015
‎Duda existentzialak izaten zituen, eta sotana uztekotan ere egon zen behin baino gehiagotan. . Benetan gauza txarra izango litzateke Jainkorik ez egotea??,? Ez genuke geuk egin behar Jainkoari eskatzen diogun lana??. Horrelako galdera erretorikoak botatzen zituen, inoren probokaziorik gabe.
‎Zergatik ez dugu geure larruokin,
‎Maitatzea, bestea maite izatea dela iruditzen zait, besteak duena nahi izatea, ez duguna geure egitea, guregan sartu nahi izatea... Besteak duena desira bilakatzen zaigu, arrazoiaren gainetik, denboraren gainetik, lege eta arauen gainetik...
Ez dugu geugatik damurik,
‎Erruki zaitez, ene Kreatzailea, zeure kreatura hauetaz. Kontuan izan ez dugula geure burua ulertzen, ez dakigula zer nahi dugun, ezta ez dugula asmatzen eskatzen dugunean. Emaguzu, Jauna, argia; kontuan izan jaiotzez itsu zenak baino premia handiagoa dugula, hark argia ikusi nahi eta ezin baitzuen.
‎Baina hori hitz egiten ari garen gauza pozoitsu hauek eragin dute: norbaiti sugegorri batek hoska egiten dionean guztia pozoitzen eta handitzen denez, halaxe da hemen ere; ez dugu geure burua zaintzen; argi dago onera etortzeko sendaketa ugari behar direla; eta nahikoa mesede egiten digu Jainkoak, hartatik hiltzen ez bagara. Egia da, arimak neke handiak igarotzen dituela hemen; batez ere deabruak sumatzen badu bere izaeran eta ohituretan aukera onak dituela oso aurrera joateko, infernu oso bilduko du berriro ere kanpora irtenarazteko.
‎9 Ez dakit ulertzeko ongi adierazirik geratzen den; izan ere, geure burua ezagutze hau hain garrantzitsua izanik, ez nuke nahi horretan inoiz lasaitasunik izan dadin, zeruan goi goian bazaudete ere; bada, lur honetan garen bitartean ez dago apaltasuna baino gauza garrantzitsuagorik. Eta, honela, berriro diot oso ona eta ona baino hobea dela, lehenik honetaz hitz egiten den egoitzara sartzen saiatzea besteetara hegan egitea baino; izan ere, hauxe da bidea, eta bide ziur eta lauan zehar joan ahal izanez gero, zertarako nahi ditugu hegoak hegan egiteko?; baina bila dezala honetan nola lortu onurarik hoberena; eta nire iritziz, sekula ere ez dugu geure burua ongi ezagutuko, Jainkoa ezagutzen saiatzen ez bagara; haren handitasunari begiratuz, jo dezagun geure ezerezera; eta haren garbitasunari begiratuz, geure zikintasuna ikusiko dugu; haren apaltasuna gogoratuz, apalak izatetik gu zein urrun gauden konturatuko gara.
‎9 Nire iritziz prestasunik ziurrena (betiere Jainkoari otoitzean bere eskutik eduki gaitzala eskatu ondoren, eta etengabe pentsatu, nola, Hark utziz gero, egia denez, berehala joango garen hondora, eta sekula ere ez dugula geure buruarengan ustea jarri behar, zentzugabekeria litzatekeelako), kontu handiz eta argi ibiltzea da, bertuteetan nola goazen begiratuz: gehiagora ala gutxiagora goazen zerbaitetan, batez ere elkarrenganako maitasunean eta txikientzat eduki gaitzatela nahi izatean eta eguneroko gauzetan; horri begiratzen badiogu eta Jaunari argi egin diezagula eskatzen badiogu, berehala ikusiko dugu irabazia nahiz galera.
‎Bi haiek errentadunak dira; toki honetakoa, berriz, pobretasunekoa. Oraindik ez dugu geure etxerik; baina Jaunagan uste dut egingo dela. Gutun haietakoren bat berorren jauntasunaren eskuetara iritsiko zela ziurtzat jorik, ez diot honetan guztiaren kontu zehatzik ematen.
‎Gero, terrorismo islamikoaz harritzen den jendea dago, halakorik zegoenik ere ez zekiena. Salbai horien motibo eta minak ezagutzeko aukerarik sekula izan ez duten geu bezalakoak. Atentatuan hildakoak pertsona onak eta inori minik egin gabekoak zirela diotenak.
‎Ibaik ez zuen sekula bizikletarekiko atxikimendu izugarririk izan, aitak hamabi urte bete orduko Reynolds taldeko ekipazio osoa eta karbono aleazioko Peugeot bizikleta oparitu zizkion arren, Look pedal automatiko eta guzti. Gogotik saiatu zen semeari zaletasuna kutsatzen; seme alaben poz iturriak ez dira, ordea, gurasoen berberak izaten, eta horren jakinaren gainean egoteak ez du geure ezpalekoen bereizketaren berrespenak sortzen digun dezepzio intimoa jasangarriagoa egiten. Txirrindulari bilakatuko ez zela aspaldi igarriagatik ere, Txemak disgustua hartu zuen joan zen udan semeak Peugeot bizikleta zaharra beltzez margotu eta boleiboleko baloia eramateko saskia ipini zionean.
2016
‎Hitz batez: marxismo hori ez dugu geure arazoen teorigintzan hatxeman, sozial inperialisten bitartez baizik; hain zuzen ere, hauek gu desbideratzeko errun dituzten paperkeria nabarmenetan(...).
‎Burujabetza feminista, burujabetza ekologista eta burujabetza ekonomikoaren aldarrikapenek dute Euskal Estatuaren eraikuntzan gehien eragiteko aukera egun ase nahi ditugun erabakitzeko. Ez estatu espainiarrak eta ezta frantsesak ere ez dituzte geure behar kultural, ekonomiko eta sozialak asetzen, eta, egoera horren jabe, burujabetzaren alde egiten dugu. Burujabetza nahira iristeko bideak, ordea, orotarikoak dira, norberaren behar eta nahiak bezalaxe; egin beharrekoa horiek guztiak elkar harilkatzea da.
Ez dukegu geurea apartekotzat jotzeko arrazoi berezirik, baina egia onartu beharra dago, Nafarroan gertatzen diren zenbait ez direla sobera taxuzko, are gutxiago onargarri. Itoginak edonon gerta daitezkeen istripuak dirateke, baita ur ihesak ere; suteek akabatu omen dute berreskuraezin ziren paper askorekin, eta haizeak barreiatu errautsek ez dizkigute, inolaz ere, errausturiko hizkiak itzulikatu.
2017
‎Bere momentuan eztabaidatu izan bagenu, jakingo nuke Lorenak negar egiten ote duen etxera heltzen denean. Eztabaidetan ez ditugu geure barrenak ezagutzen, bestearenak dira ikasten ditugunak. Ordu batzuk geroago, dezepzioaren laguntzarekin egindako liseriketa astun baten ondoren.
‎Suminduta nago hezi nauen gizartearekin ez didalako irakatsi nola zafratu izterrak indarrez irekitzen dizkidan gizona eta, aldi berean, gizarte horrek berak kaskoan sarrarazi didalako bortxaketa hain dela izugarria ezen ezin izango naizen inoiz sendatu. Eta, ororen gainetik, amorru bizian nago zeren, haiek karabina bat zeukaten hiru gizon izanik eta ihesbiderik gabeko baso batean harrapatuak egonik gu, gaur egun oraindik ere errudun sentitzen naiz ausardia nahikorik izan ez nuelako geure burua ganibet txiki batekin defendatzeko.
2018
‎Horiek harturik, ez ote genituzke jatorrizko euskarazkoak asmatuko? Guk ez dugu geure burua kapaz ikusten, baina agian gu baino abilago denak txirritaratuko ditu.
‎ROSak mitokondriaren egoeraren seinale molekula dira. Beraz, azken ikerketen emaitzek aditzera ematen dutenez, ez genituzke geuk aldatu behar oxigenoaren espezie erreaktiboen dinamikak; gorputzak baditu bere erregulazio mekanismoak, utz diezaiogun bere kasa moldatzen.
‎–Badakizu, ba, arrazoitu zuen Lakusek, esturetan erreflexu bizkor eta oportunoak zeuzkanak?. Kartzelak ez gaitu geure obligazioetatik eximitzen. Apaizok eta fraileok, bera frailea zen?
‎Zer da erruduntasuna eta zer errugabetasuna? Dena erabakitzeko aukera ematen digutelakoan eta ez dugu geure bizitzaz ezer erabakitzeko benetako botererik. Tira, seguru nago ez dela unerik aproposena eta agian zakarregi jokatzen ari naiz.
‎Ezin zaiola suari sua erantsi, ez dagoelako sugarra nondik maileguan hartu. Horregatik desio dugu agian hainbeste, hain azkar eta hain sakon, eta maitatzen ez dugunean geure maitatzeko ahalmen alferrik galduaren kontzientzia angustiaz txirikordatzen, edo horrenbeste maite dugun hori –angustia bera ere maita genezake– iraunkorra ez dela ikustean zapuztu; horregatik gara maitale kanibal, gatibu geure bulkaden eta geure mihiaren –zer besterik da mihia, barne erraien abangoardia babesgabea ez bada? – Ez gara jabetzen daukaguna daukagula... Eta ikatz biltegia iluna denez eta biltegiko zokoak barreiatuak, ez dakigu zehazki zenbat erregai daukagun metatuta geure makina gelan, zenbat izan zaigun emana eta noiz agortuko den erregaia; zoko ilun horietan zenbat geratzen den, senak, susmoak eta egunean eguneko baikortasunak iradoki behar liguketen arren.
‎Badaezpadako sineskeria horiek eta beste zenbait. Sinestea zeure zuhaitz genealogikoa ez duela kolpe latz batek botako, belaunaldi hobe baten logikari eutsiko diotela etxeko txikienek, ez dituztela geure espektatibak zapuztuko, ospitalera bisitan baino ez dutela joan –abstrakzio hutsa diren bisitak, betiere, irudikatu gabe inoiz “nor bisitatzera” joan luketen–; gu baino zoriontsuago izango direla gure ondorengoak, ez dutela suizidioaren bele erraldoia begien atzean beira arrakalatu arte mokoka sentituko sekula. Eta “el mío”, eta “la tuya”, eta “la pequeña es clavadita a su padre”, parkeetan esekita dirauten komiki bunbuilo beti berdin horietara zintzilikatzeko ama eta aita berririk ez dela faltako aurrerantzean ere; ordezko fusibleak argindar instalazio zahar, iraunkorrarentzat.
2019
‎zerbait oker dagoenean erreakzionatzeko eskatzen digun hura da. . Arazoa da askotan ez dugula geure buruarenganako konfiantzarik, hain zuzen ere okerreko estereotipoa daukagulako erasotzaileen tipologiaz eta erasoen gertalekuez; errealitatearekin bat ez datorren irudi bat daukagu buruan?.
2020
‎Ez al ditek politikariek Euskararen Legea aldatu behar EAEn eta Nafarroan? Nafarroan berriki ahalegindu dira baina porrot egin dute, eta EAEn ahalegindu ere ez, hogeita hamazazpi urte dituen lege xaharra aldatzen hasita okerrago gelditzeko beldurrez edo...; errazago zaie hamaika egunez paparrean belarriprest edo ahobizi txapak jarrita ibili, azpitik iradokiz euskara gehiago erabiltzen ez badugu geure kulpaz dela, Etxeparek eta Axularrek eta behiala salatzen zuten bezala, haiek euskara idatziari zegokionez, gehiago ez erabiltzearen errua euskaldunona zela.
‎Taxi barruan pasadizoren bat kontatzen hasi eta entzulea ezpainak okertu eta leihotik kanpora begira jartzen zenean antzeko tentsioa sumatu ohi nuen. Herri zatitua ginen eta ez genuen geure iraganeko borrokak legitimatzeko orduan ere adostasunik.
‎Badirudi sare sozialek eta hiperkonektibitateak ezin izan dituela konpentsatu aurrez aurreko afektu eta gertutasuna, isilean mintzen gaituen bakardadeari indarra emanez.Pandemia hasi aurretik gure egunerokotasuna kanporantz begira igarotzen genuen, lana, ikasketak, lagunak, senitartekoak… Baina hau guzti hau murriztu denean, geure buruarekin egotea besterik ez zaigu gelditu, eta a ze disgustoa! Inoiz ez dugu geure burua konpainia gisa ikusi, maitasun iturri gisa landu… eta geure buruarekin bakarrik gelditu garenean, hutsune galanta sumatu dugu. Bakardadea beti kanpo harremanen faltari egotzi izan diogu, baina bakardaderik krudelena geure buruarekin duguna dela deritzot.Geure burua zaindu eta lantzearen ideia berekoitzat jo izan dugu beti, besteen behar eta zaintzak lehen postuan ezarriz.
‎Beste bortxaketak, psikologikoak zein fisikoak, gehienak gizon ezagunengandik jasandakoak, gogoan birrindu ditugu. Ez genuen geure burua komisaldegiko leihotik bota atxilotu gintuztenean. Tren espres batean, esprai azidoarekin eraso ziguten.
2021
‎Gertatzen da batzuetan ez dugula geure desirarekin bat egiten, edo ez dugula geure gorputza polita ikusten. Ondorioz, maiz, kontaktu fisikoa saihesten dugu beldurrengatik, epaitua izateagatik, ez garelako sexiak sentitzen...
‎Eta hori ere oportunismo hutsaren bidez lortu genuen. Ez genituen geuk garai bateko birusak eta pandemiak sortu, baina jakin genuen haiek zelan baliatu.
Ez dugu geure ahotsa inolaz ere Arzalluz, Atutxa eta Mayor Orejaren koro ustel eta kakofonikoan nahasi nahi. Noski.
2022
‎Euskaraz ez ditugu geureak, ez zura ukitu –ez zurari ikutu–, halako beldurgarri baten aurrean edo kaltegina den norbait uxarazteko. Egia esanda, ordain askorik ere ez dugu, hori adierazteko hari harira datorrenik.
‎—Astebete da Kanarietako La Palma uharteko Cumbre Vieja mendi tontorra harri gorri jaurtika hasi zela. Euskaldunok ez dugu geure lurraldean horrelako askorik ezagutu, ezta bizi izan ere, baina euskaraz ere sortu eta garatu dira natura fenomeno horren inguruko hitzak. Hauta itzazu hamar hitz.
‎Definitzen gaituzten aldagaietako bat, beste guztiak bezain garrantzizko eta ezinbestekoak. Batzuetan ez dugu ondoan duguna ulertzen, besteetan ez dugu geure burua ulertzen, akaso izan daiteke ez ezer ulertzea, hainbestean!
‎esk.: Ba, nolabait esatearren, indar kontrolaezinen menpe biziko ginatekeela, ez genukeela geure burua kontrolatuko, kapaz izango ginatekeela elkar hiltzeko...
2023
‎Hernandezek gogora ekarri du Sinando Kali martxan jarri aurretik Tafallan bazela herriko hainbat gizonek osatutako ijito elkarte bat. " Emakumeok ez genuen geure burua ordezkatua ikusten; geure kabuz antolatzea erabaki genuen". Orain, osasunari, hezkuntzari eta etxebizitzari buruzko auziak lantzen dituzte, batez ere" eguneroko arazoei" aurre egiteko.
‎Zein betaurrekorekin diogu astakeria dela? Horregatik da hain inportantea geure burua aztertzea eta berraztertzea; ezin dugu errealitatea ezagutu, ez baditugu geure burua, geure mugak eta sinesmenak ezagutzen. Kontsulta filosofikoan esaterako hori lantzen dugu, geure burua berrikusten dugularik garbiago egongo garelako haur eta gazteekin filosofia jorratzeko.
‎Besaurrearekin sikatu nuen bekokiko izerdia. Estutasunak irentsita eman nuen une bat eta handik irtetean, egin beharrekoa egiten ez baduk geuk lagunduko diagu txarto ulertua argitzen, entzun nuen. Aitxek, lepoa luzatuta, bare egin zuen berba:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia