2002
|
|
|
Euskal
administrazio publikoen sarrerek eta gastuen bilakaerak lotura zuzenakizan dituzte: sarreren ikuspegitik, kontzertu eta hitzarmen ekonomikoekin, etagastuen aldetik, eskuduntzen transferentziekin.
|
2004
|
|
Elkartzenen arabera, Hego Euskal Herrian 500.000 pertsona txiro daude gutxieneko soldata ere jasotzen ez dutenak. Ehun gizarte eragilez osatutako etxebizitzaren aldeko plataformak guztiontzako etxebizitza duinak eskatu dizkie
|
euskal
administrazio publikoei, baita gizarte alokairua sustatu eta espekulazioa erauzteko ere. Aipatutako iruzur fiskalaren euro milioi batzuekin, gizartearen eskabide horiek guztiak erraz bideratuko lirateke.
|
2006
|
|
1
|
Euskal
administrazio publikoak ez zuela bestelako administrazio publikoen eraginez agindurik jasan behar.
|
2007
|
|
1993an hasiera eman zitzaion
|
euskal
administrazio publikoaren arrazionalizazio prozesuarizor publikoa ezeztatzeko eta defizit zeroren politika hobetzeko helburuarekin (Gobierno Vasco, 1993).
|
|
9 puntua
|
Euskal
Administrazio Publikoek eta beren menpeko erakundeek, herritarrek aukerako hizkuntza ofiziala erabiltzeko eskubidea bermatuko dute eurekiko harremanetan; hartara, aurreko ataletan zehaztutakoez gainera, jendaurreko lanpostu guzti guztietan derrigortasun datak ezarriko dira 2010eko mugarekin, gehien jota ere.
|
2008
|
|
Horregatik, bere estrategiari eutsiko dio negoziazio kolektiboan. Halaber, sindikatu abertzaleak" beste gizarte eredu bidezkoagoaren" aldeko apustua egin du," bestelako politika soziala posible delako, baina
|
euskal
administrazio publikoek ez dute egin nahi". Eraginkortasuna hobetzearren, beste sindikatu batzuekin lan egitearen alde agertu da, politika sozial publikoak alda daitezen lortzeko.
|
2009
|
|
Askotan, ezkutatzen denak garrantzi handiagoa du erakusten denak baino.
|
Euskal
administrazio publikoek hizkuntza politika batzuk abiarazi dituzte, baina aldi berean politika estrukturalak, gure bizimodu eta garapenaren oinarri direnak, hizkuntza politikekin batere loturarik gabe bultzatu dituzte: lurralde antolamendua, ekonomia, industriaeta finantza politika, garraioa, obra publikoak, eta hirigintzaeta demografiagarapena.
|
|
Egungo Kontzertu Ekonomikoa 2007 urtean berritu zuten, eta Euskadik eta Espainiako Gobernuak izan behar duten harreman fiskala arautzen du,
|
euskal
Administrazio Publikoari autonomia emanda.
|
2010
|
|
|
Euskal
administrazio publikoko langileei dagokienez, Espainiako Gobernuak 2010erako iragarritako soldaten jaitsiera ezarriko du Jaurlaritzak, baina Gobernu Zentralaren araudiak derrigorrez betetzeko eskatzen duten puntu horietan euskal autogobernuaren berezitasuna kontuan izanda eta mailakatuta.Erretiroa dela eta 166 plaza eta azken 12 hilabeteetan bete ez diren beste 138 amortizatuko direla iragarri du... Lan pilaketagatik kontratatuko langileen kopurua %8 murriztuko dute eta ordezkapenak egiteko langileen kopurua ere beste %8.
|
2011
|
|
Eusko Legebiltzarrak funtzionarioen eta
|
euskal
Administrazio Publikoko goi kargudunen soldatak murrizteko legea onartu zuen PSE EEren eta PPren babesarekin eta EAJren abstentzioarekin, gastuetan 100 milioi euro aurrezteko asmoz.
|
|
TETRA sarearen helburua
|
euskal
administrazio publikoen zerbitzura egotea da. Horrela, erakunde publiko ezberdinek azpiegituraren sarea partekatu ahal dute eta jada zabalduta dagoen sarearen abantailez gozatu.
|
|
Taldearen ekoizpena kontuan hartuta, zuzendaritzak, batetik, egiturazkolanpostuak ez ugaritzea eta, hala,
|
Euskal
Administrazio Publikoaren araua betetzeaerabaki zuen, baina, bestetik, hedabideetako (batez ere irratietako) langile kopuruerreala handitu zuen, hainbat irratsaiotan lan egiteko merkataritza kontratuak eginda.Herri Kontuen Euskal Epaitegiak (HKEE), 2002ko uztailaren 19ko bileran, 3 EITBriburuzko erabakia hartu zuen, 1998ko txosten bat onartzeko. Hauxe dio langileeiburuz:
|
2012
|
|
–Euskal foru administrazio publikoak ez zuen erresumaren bestelako administrazioaren eraginik jasan behar. Horretarako erresumako eta
|
euskal
administrazio publikoaren arteko elkarkidetza garatzeko, Pase foralaren premia aldarrikatzen zen
|
|
Esparterok legezko prozedura eten egin zuen nolabait agindu soilaren bidez. 1839ko urriaren 25eko legeak bestelako prozedura aurreikusten zuen. Dena dela
|
euskal
administrazio publikoa bideratzeko, batzorde ekonomikoak izendatu zituen. Partaideak Donostian, Bilbon eta Gasteizen liberal sutsuen alde lerrotuak ziren.
|
|
1
|
Euskal
administrazio publikoak ez zuen kanpoko administrazioaren eraginik izan behar.
|
2014
|
|
|
Euskal
administrazio publikoak eta haiekin loturiko gainontzeko erakunde publikoak
|
2015
|
|
Halaber, fundazio bat sektore publikokotzat hartzeko baldintzak finkatzen dira. Gaur egun, Eusko Jaurlaritzan izapidetze bidean da
|
Euskal
Administrazio Publikoaren Lege Aurreproiektua. Ezinbestekotzat jotzen da bi legeen arteko koordinazioa eta koherentzia, horiek onartutakoan, sektore publikoko fundazioen askotariko arauak eta ondoriozko segurtasun juridikorik eza gainditzeko.
|
|
Lege berriarekin berezko erregulazio baterako espazioa uzten da, eta hori beharrezkoa da erabat; izan ere, erakunde mota hauen arteko desberdintasunak hain dira handiak, ezen araubide propioa eta bereizia eskatzen baitute. Horrela,
|
Euskal
Administrazio Publikoaren Aurreproiektuak, gertaera hau kontuan hartzen duenak, ezinbestekotzat dauka bi legeen arteko koordinazioa eta koherentzia.
|
|
|
Euskal
administrazio publikoko 70.000 langilek apirileko soldatarekin eskuratuko dute Espainiako gobernuak, defizit publikoen murriztearen aitzakiarekin, 2012an kendu gainsoldataren laurdena, aurrekontu publikoan 50 milioi euroko gastua izanen duena. 2012ko uztailaren 1a eta abendoaren 31 artean lan egin zuten guziei emana izanen zaie.
|
2017
|
|
1989 urtean euskal Funtzio publikoaren uztailaren 6ko 6/ 1989 legea onartu zuen eusko legebiltzarrak. euskal Funtzio publikoaren legearen helburua da euskal funtzio publikoaren eta hori osatzen duten langileen antolamendua arautzea. legearen bosgarren titulua hizkuntza normalkuntzakoa da. titulu horren 97 artikuluaren lehengo atalean berresten da euskara eta gaztelania direla
|
euskal
administrazio publikoen hizkuntza ofizialak eta administrazio publikoak behartuta daudela bi hizkuntzen erabilera bermatzera euren kanpoko zein barruko harremanetan. bigarren atalean jasotzen da hori bermatzeko euskal administrazio publikoko lanpostuek hizkuntza perfil edo eskakizun bat ezarrita izango dutela, eta hizkuntzaeskakizunak xedatuko duela lanpostuan aritzeko beharrezkoak diren euskaraz...
|
|
...ten langileen antolamendua arautzea. legearen bosgarren titulua hizkuntza normalkuntzakoa da. titulu horren 97 artikuluaren lehengo atalean berresten da euskara eta gaztelania direla euskal administrazio publikoen hizkuntza ofizialak eta administrazio publikoak behartuta daudela bi hizkuntzen erabilera bermatzera euren kanpoko zein barruko harremanetan. bigarren atalean jasotzen da hori bermatzeko
|
euskal
administrazio publikoko lanpostuek hizkuntza perfil edo eskakizun bat ezarrita izango dutela, eta hizkuntzaeskakizunak xedatuko duela lanpostuan aritzeko beharrezkoak diren euskarazko hizkuntza gaitasunen multzoa.
|
|
...izkuntz eskakizuna aginduzko izaten hasten den egunetik aurrera, lanpostu bakoitzera iritsi eta hori betetzeko ezinbestekoa izango da hizkuntz eskakizuna betetzea." zazpigarren atalean, berriz, hizkuntza eskakizunen derrigortasun daten esleipena modu proportzional eta bidezkoan egingo dela jasotzen da, lanpostuaren maila edo titulazio mota kontutan hartu gabe. zortzigarren atalean jasotzen da
|
euskal
administrazio publikoak ahaleginduko direla langileek hizkuntza gaitasun egokia izan dezaten, horretarako beharrezko neurriak hartuz. bestalde, 98 artikuluaren laugarren atalean jasotzen da euskararen ezagutza meritu bezala baloratuko dela derrigorrezkoa ez den lanpostuetan sartzeko. kasu horietan, euskararen balorazioaren zenbatekoa euskararen hautaketa proba osoan lortu daitezkeen gehienezko pu...
|
|
|
Euskal
administrazio publikoan, 35 oreneko lan astea ez onartua
|
2018
|
|
Bestetik, beharrez lana uzten duten langileek soldataren %100 jaustea, lehenengo egunetik.
|
Euskal
Administrazio Publikoan lan egiten duten 70.000 langileen lan baldintzak negoziatuko dituzte, Administraziokoak, Hezkuntzakoak, Osakidetzakoak, Segurtasunekoak eta Justiziakoak, zehazki.
|
2019
|
|
Los consumidores también deben ser conscientes de tener un comportamiento de consumo más sostenible, evitando productos que son dañinos para el medio ambiente o producidos en malas condiciones, o evitando productos que son perjudiciales para la salud.
|
Euskal
administrazio publiko gehienak (Eusko Jaurlaritza, foru aldundiak, udalak…) ere lanean ari dira, politika publikoen, programen eta tokiko ekintzen bidez Agenda 2020n eta ODetan nola lagundu daitekeen ikusteko. Zure ustez, zein dira tokiko eta autonomia erkidegoko erronka horri aurre egiteko gakoak?
|
2020
|
|
Horrek guztiak, jakina, ondorio zuzena izango du kontu publikoetan, eta, horregatik, Aspiazuk nabarmendu du 2017tik hona superabitak izan dituztela Jaurlaritzak eta
|
euskal
administrazio publikoko erakunde nagusiek. Egoerari erantzuteko, hiru ildo nagusi jaso ditu Jaurlaritzak.
|
2021
|
|
Nola ukatu egoera horren gordina! Baina ez dut uste, zoritxarrez, etorkin asko daudenik
|
euskal
administrazio publikoko lanpostuetan, eta hori ez da euskaraz ez dakitelako. Etorkinek aukerarik izango badute administrazio publikoan sartzeko laguntza ezohikoak dituzte, eta hobe lehenbailehen ematen bazaizkie.
|
|
Izan ere, abenduaren 18ko 3/ 1979 Lege Organikoak, Euskadiko Autonomia Estatutuarenak, bere 9 artikuluan dio euskal botere publikoei dagokiela «gizakien eta gizataldeen askatasuna eta berdintasuna zinezko eta benetako izan daitezen baldintzak eragitea», eta «oztopoak desagerraraztera bideratutako neurri oro» hartuko dutela. Beraz,
|
Euskal
Administrazio Publikoak eskumena du gurasoen eskola aukeratzeko eskubidea eta ikastegiek jaso beharreko ikasleen ezaugarriak antolatu, mugatu eta baldintzatzeko, besteak beste, generokoak, etnikoak edo sozioekonomikoak diren segregazioak deuseztatzeko.
|
|
Amurrioko Udalak eta
|
Euskal
Administrazio Publikoaren sistemari atxikitako beste erakunde batzuek jaulkitako helbideratu gabeko ordainagiriak errazago ordaintzeko, Eusko Jaurlaritzak “MiPago Wallet” aplikazio mugikorra sortu du. Trafikoko isunak ordaintzeko aukera ere emango du.
|
|
Tresna horri esker, barra kodea edo ordainagiriaren QR kodea irakurriz egin daiteke ordainketa. Aplikazioa, telefono mugikorrean eraman daitekeen diru zorro digital bat da, eta herritarrek modu seguruan egin ditzakete
|
euskal
administrazio publiko atxiki batekin erlazionatutako ordainketa errepikariak eta noizbehinkakoak.
|
|
Tresna berri hori erabili nahi duen erabiltzaileak bere burua erregistratu eta kreditu txartel bat lotzeko prozesu bat baino ez du egin. Une horretatik aurrera, sistema horri atxikitako edozein
|
euskal
administrazio publikok jaulkitako ordainagiriak klik bakarrean ordaindu ahal izango ditu, aldeek txartelaren zenbakia jakitea ekidinez.
|
2022
|
|
Legeak berritasun gisa ezartzen du nazionalitatearen betekizunetik salbuesteko aukera
|
euskal
administrazio publikoen jarduera sektore jakin batzuetan funtzionario izateko, interes orokorreko arrazoiengatik bada. Testuan beharrizan objektibo esaten zaionari dagokionez, hiru dira adierazitako eremuak eta sektoreak:
|
2023
|
|
Komunitateei eta talde armatuei informazio, sentsibilizazio eta kontzientziazio lan handia eskatzen die. UNICEF Euskadiko Batzordeak urteetan zehar
|
euskal
administrazio publikoen funtsekin babestu du lan hori, Hego Sudanen, Afrika Erdiko Errepublikan, Burundin edo Kolonbian, besteak beste. Lan horren ardatz nagusia da haur liberatuak babestea eta haiei arreta integrala ematea, eta haiek birgizarteratzen laguntzea, bai eta sexu eta genero indarkeria prebenitzea eta horri erantzutea ere.
|