Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2004
‎Elkartzenen arabera, Hego Euskal Herrian 500.000 pertsona txiro daude gutxieneko soldata ere jasotzen ez dutenak. Ehun gizarte eragilez osatutako etxebizitzaren aldeko plataformak guztiontzako etxebizitza duinak eskatu dizkie euskal administrazio publikoei, baita gizarte alokairua sustatu eta espekulazioa erauzteko ere. Aipatutako iruzur fiskalaren euro milioi batzuekin, gizartearen eskabide horiek guztiak erraz bideratuko lirateke.
2007
‎1993an hasiera eman zitzaion euskal administrazio publikoaren arrazionalizazio prozesuarizor publikoa ezeztatzeko eta defizit zeroren politika hobetzeko helburuarekin (Gobierno Vasco, 1993).
2008
‎Horregatik, bere estrategiari eutsiko dio negoziazio kolektiboan. Halaber, sindikatu abertzaleak" beste gizarte eredu bidezkoagoaren" aldeko apustua egin du," bestelako politika soziala posible delako, baina euskal administrazio publikoek ez dute egin nahi". Eraginkortasuna hobetzearren, beste sindikatu batzuekin lan egitearen alde agertu da, politika sozial publikoak alda daitezen lortzeko.
2009
‎Egungo Kontzertu Ekonomikoa 2007 urtean berritu zuten, eta Euskadik eta Espainiako Gobernuak izan behar duten harreman fiskala arautzen du, euskal Administrazio Publikoari autonomia emanda.
2011
‎Eusko Legebiltzarrak funtzionarioen eta euskal Administrazio Publikoko goi kargudunen soldatak murrizteko legea onartu zuen PSE EEren eta PPren babesarekin eta EAJren abstentzioarekin, gastuetan 100 milioi euro aurrezteko asmoz.
‎TETRA sarearen helburua euskal administrazio publikoen zerbitzura egotea da. Horrela, erakunde publiko ezberdinek azpiegituraren sarea partekatu ahal dute eta jada zabalduta dagoen sarearen abantailez gozatu.
2012
‎–Euskal foru administrazio publikoak ez zuen erresumaren bestelako administrazioaren eraginik jasan behar. Horretarako erresumako eta euskal administrazio publikoaren arteko elkarkidetza garatzeko, Pase foralaren premia aldarrikatzen zen
‎Esparterok legezko prozedura eten egin zuen nolabait agindu soilaren bidez. 1839ko urriaren 25eko legeak bestelako prozedura aurreikusten zuen. Dena dela euskal administrazio publikoa bideratzeko, batzorde ekonomikoak izendatu zituen. Partaideak Donostian, Bilbon eta Gasteizen liberal sutsuen alde lerrotuak ziren.
2017
‎1989 urtean euskal Funtzio publikoaren uztailaren 6ko 6/ 1989 legea onartu zuen eusko legebiltzarrak. euskal Funtzio publikoaren legearen helburua da euskal funtzio publikoaren eta hori osatzen duten langileen antolamendua arautzea. legearen bosgarren titulua hizkuntza normalkuntzakoa da. titulu horren 97 artikuluaren lehengo atalean berresten da euskara eta gaztelania direla euskal administrazio publikoen hizkuntza ofizialak eta administrazio publikoak behartuta daudela bi hizkuntzen erabilera bermatzera euren kanpoko zein barruko harremanetan. bigarren atalean jasotzen da hori bermatzeko euskal administrazio publikoko lanpostuek hizkuntza perfil edo eskakizun bat ezarrita izango dutela, eta hizkuntzaeskakizunak xedatuko duela lanpostuan aritzeko beharrezkoak diren euskaraz...
‎...ten langileen antolamendua arautzea. legearen bosgarren titulua hizkuntza normalkuntzakoa da. titulu horren 97 artikuluaren lehengo atalean berresten da euskara eta gaztelania direla euskal administrazio publikoen hizkuntza ofizialak eta administrazio publikoak behartuta daudela bi hizkuntzen erabilera bermatzera euren kanpoko zein barruko harremanetan. bigarren atalean jasotzen da hori bermatzeko euskal administrazio publikoko lanpostuek hizkuntza perfil edo eskakizun bat ezarrita izango dutela, eta hizkuntzaeskakizunak xedatuko duela lanpostuan aritzeko beharrezkoak diren euskarazko hizkuntza gaitasunen multzoa.
‎...izkuntz eskakizuna aginduzko izaten hasten den egunetik aurrera, lanpostu bakoitzera iritsi eta hori betetzeko ezinbestekoa izango da hizkuntz eskakizuna betetzea." zazpigarren atalean, berriz, hizkuntza eskakizunen derrigortasun daten esleipena modu proportzional eta bidezkoan egingo dela jasotzen da, lanpostuaren maila edo titulazio mota kontutan hartu gabe. zortzigarren atalean jasotzen da euskal administrazio publikoak ahaleginduko direla langileek hizkuntza gaitasun egokia izan dezaten, horretarako beharrezko neurriak hartuz. bestalde, 98 artikuluaren laugarren atalean jasotzen da euskararen ezagutza meritu bezala baloratuko dela derrigorrezkoa ez den lanpostuetan sartzeko. kasu horietan, euskararen balorazioaren zenbatekoa euskararen hautaketa proba osoan lortu daitezkeen gehienezko pu...
2020
‎Horrek guztiak, jakina, ondorio zuzena izango du kontu publikoetan, eta, horregatik, Aspiazuk nabarmendu du 2017tik hona superabitak izan dituztela Jaurlaritzak eta euskal administrazio publikoko erakunde nagusiek. Egoerari erantzuteko, hiru ildo nagusi jaso ditu Jaurlaritzak.
2021
‎Nola ukatu egoera horren gordina! Baina ez dut uste, zoritxarrez, etorkin asko daudenik euskal administrazio publikoko lanpostuetan, eta hori ez da euskaraz ez dakitelako. Etorkinek aukerarik izango badute administrazio publikoan sartzeko laguntza ezohikoak dituzte, eta hobe lehenbailehen ematen bazaizkie.
‎Tresna horri esker, barra kodea edo ordainagiriaren QR kodea irakurriz egin daiteke ordainketa. Aplikazioa, telefono mugikorrean eraman daitekeen diru zorro digital bat da, eta herritarrek modu seguruan egin ditzakete euskal administrazio publiko atxiki batekin erlazionatutako ordainketa errepikariak eta noizbehinkakoak.
‎Tresna berri hori erabili nahi duen erabiltzaileak bere burua erregistratu eta kreditu txartel bat lotzeko prozesu bat baino ez du egin. Une horretatik aurrera, sistema horri atxikitako edozein euskal administrazio publikok jaulkitako ordainagiriak klik bakarrean ordaindu ahal izango ditu, aldeek txartelaren zenbakia jakitea ekidinez.
2022
‎Legeak berritasun gisa ezartzen du nazionalitatearen betekizunetik salbuesteko aukera euskal administrazio publikoen jarduera sektore jakin batzuetan funtzionario izateko, interes orokorreko arrazoiengatik bada. Testuan beharrizan objektibo esaten zaionari dagokionez, hiru dira adierazitako eremuak eta sektoreak:
2023
‎Komunitateei eta talde armatuei informazio, sentsibilizazio eta kontzientziazio lan handia eskatzen die. UNICEF Euskadiko Batzordeak urteetan zehar euskal administrazio publikoen funtsekin babestu du lan hori, Hego Sudanen, Afrika Erdiko Errepublikan, Burundin edo Kolonbian, besteak beste. Lan horren ardatz nagusia da haur liberatuak babestea eta haiei arreta integrala ematea, eta haiek birgizarteratzen laguntzea, bai eta sexu eta genero indarkeria prebenitzea eta horri erantzutea ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia