2002
|
|
|
Euskal
administrazio publikoen sarrerek eta gastuen bilakaerak lotura zuzenakizan dituzte: sarreren ikuspegitik, kontzertu eta hitzarmen ekonomikoekin, etagastuen aldetik, eskuduntzen transferentziekin.
|
2006
|
|
1
|
Euskal
administrazio publikoak ez zuela bestelako administrazio publikoen eraginez agindurik jasan behar.
|
2007
|
|
9 puntua
|
Euskal
Administrazio Publikoek eta beren menpeko erakundeek, herritarrek aukerako hizkuntza ofiziala erabiltzeko eskubidea bermatuko dute eurekiko harremanetan; hartara, aurreko ataletan zehaztutakoez gainera, jendaurreko lanpostu guzti guztietan derrigortasun datak ezarriko dira 2010eko mugarekin, gehien jota ere.
|
2009
|
|
Askotan, ezkutatzen denak garrantzi handiagoa du erakusten denak baino.
|
Euskal
administrazio publikoek hizkuntza politika batzuk abiarazi dituzte, baina aldi berean politika estrukturalak, gure bizimodu eta garapenaren oinarri direnak, hizkuntza politikekin batere loturarik gabe bultzatu dituzte: lurralde antolamendua, ekonomia, industriaeta finantza politika, garraioa, obra publikoak, eta hirigintzaeta demografiagarapena.
|
2010
|
|
|
Euskal
administrazio publikoko langileei dagokienez, Espainiako Gobernuak 2010erako iragarritako soldaten jaitsiera ezarriko du Jaurlaritzak, baina Gobernu Zentralaren araudiak derrigorrez betetzeko eskatzen duten puntu horietan euskal autogobernuaren berezitasuna kontuan izanda eta mailakatuta.Erretiroa dela eta 166 plaza eta azken 12 hilabeteetan bete ez diren beste 138 amortizatuko direla iragarri du... Lan pilaketagatik kontratatuko langileen kopurua %8 murriztuko dute eta ordezkapenak egiteko langileen kopurua ere beste %8.
|
2011
|
|
Taldearen ekoizpena kontuan hartuta, zuzendaritzak, batetik, egiturazkolanpostuak ez ugaritzea eta, hala,
|
Euskal
Administrazio Publikoaren araua betetzeaerabaki zuen, baina, bestetik, hedabideetako (batez ere irratietako) langile kopuruerreala handitu zuen, hainbat irratsaiotan lan egiteko merkataritza kontratuak eginda.Herri Kontuen Euskal Epaitegiak (HKEE), 2002ko uztailaren 19ko bileran, 3 EITBriburuzko erabakia hartu zuen, 1998ko txosten bat onartzeko. Hauxe dio langileeiburuz:
|
2012
|
|
1
|
Euskal
administrazio publikoak ez zuen kanpoko administrazioaren eraginik izan behar.
|
2014
|
|
|
Euskal
administrazio publikoak eta haiekin loturiko gainontzeko erakunde publikoak
|
2015
|
|
Halaber, fundazio bat sektore publikokotzat hartzeko baldintzak finkatzen dira. Gaur egun, Eusko Jaurlaritzan izapidetze bidean da
|
Euskal
Administrazio Publikoaren Lege Aurreproiektua. Ezinbestekotzat jotzen da bi legeen arteko koordinazioa eta koherentzia, horiek onartutakoan, sektore publikoko fundazioen askotariko arauak eta ondoriozko segurtasun juridikorik eza gainditzeko.
|
|
Lege berriarekin berezko erregulazio baterako espazioa uzten da, eta hori beharrezkoa da erabat; izan ere, erakunde mota hauen arteko desberdintasunak hain dira handiak, ezen araubide propioa eta bereizia eskatzen baitute. Horrela,
|
Euskal
Administrazio Publikoaren Aurreproiektuak, gertaera hau kontuan hartzen duenak, ezinbestekotzat dauka bi legeen arteko koordinazioa eta koherentzia.
|
|
|
Euskal
administrazio publikoko 70.000 langilek apirileko soldatarekin eskuratuko dute Espainiako gobernuak, defizit publikoen murriztearen aitzakiarekin, 2012an kendu gainsoldataren laurdena, aurrekontu publikoan 50 milioi euroko gastua izanen duena. 2012ko uztailaren 1a eta abendoaren 31 artean lan egin zuten guziei emana izanen zaie.
|
2017
|
|
|
Euskal
administrazio publikoan, 35 oreneko lan astea ez onartua
|
2018
|
|
Bestetik, beharrez lana uzten duten langileek soldataren %100 jaustea, lehenengo egunetik.
|
Euskal
Administrazio Publikoan lan egiten duten 70.000 langileen lan baldintzak negoziatuko dituzte, Administraziokoak, Hezkuntzakoak, Osakidetzakoak, Segurtasunekoak eta Justiziakoak, zehazki.
|
2019
|
|
Los consumidores también deben ser conscientes de tener un comportamiento de consumo más sostenible, evitando productos que son dañinos para el medio ambiente o producidos en malas condiciones, o evitando productos que son perjudiciales para la salud.
|
Euskal
administrazio publiko gehienak (Eusko Jaurlaritza, foru aldundiak, udalak…) ere lanean ari dira, politika publikoen, programen eta tokiko ekintzen bidez Agenda 2020n eta ODetan nola lagundu daitekeen ikusteko. Zure ustez, zein dira tokiko eta autonomia erkidegoko erronka horri aurre egiteko gakoak?
|
2021
|
|
Izan ere, abenduaren 18ko 3/ 1979 Lege Organikoak, Euskadiko Autonomia Estatutuarenak, bere 9 artikuluan dio euskal botere publikoei dagokiela «gizakien eta gizataldeen askatasuna eta berdintasuna zinezko eta benetako izan daitezen baldintzak eragitea», eta «oztopoak desagerraraztera bideratutako neurri oro» hartuko dutela. Beraz,
|
Euskal
Administrazio Publikoak eskumena du gurasoen eskola aukeratzeko eskubidea eta ikastegiek jaso beharreko ikasleen ezaugarriak antolatu, mugatu eta baldintzatzeko, besteak beste, generokoak, etnikoak edo sozioekonomikoak diren segregazioak deuseztatzeko.
|
|
Amurrioko Udalak eta
|
Euskal
Administrazio Publikoaren sistemari atxikitako beste erakunde batzuek jaulkitako helbideratu gabeko ordainagiriak errazago ordaintzeko, Eusko Jaurlaritzak “MiPago Wallet” aplikazio mugikorra sortu du. Trafikoko isunak ordaintzeko aukera ere emango du.
|