Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 833

2003
‎Xedapen honetan ezarritako delitu egintza eta neurrien preskripzioa gertatuko da, Zigor Kodean jasotako arauekin bat etorriz .
‎...zaintzapeko askatasunaren neurri soila ezar dakioke kondena betetzeko falta den denbora horretan; horretarako, nahitaezkoa da Fiskaltzak hori eskatzea, adingabeen epaileak adingabearen letraduari, haren legezko ordezkariari, adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoari eta epaiaren menpean dagoenari berari entzutea, eta epaile horrek adieraztea hori lege honen hezkuntza helburuarekin bat datorrela . Bestela, adingabeen epaileak betetzat jo dezake zigorra, eta azkendutzat, epaiaren menpean dagoenaren erantzukizuna.
‎Neurri hokuntzako gida-lerroak bete dira, horrelakoak ezarri baditu kontrola egiten duen erakunde publikoak edo profesionalak. Gida-lerro horiek bat etorri behar dira esku hartze programarekin; programa hori beren beregi helburu horretarakoleak onetsi behar du. Neurri honen men prestatu behar da, eta adingabeen epaipe dagoen gizabanakoak elkarrizketak izan behar ditu, orobat, profesional horrekin, esku hartze programan ezarri bezala.
‎Arau haustea jarraitua denean, edo, bat bakarrik izanik, biktima anitz dagoenean, epaileak epaiaren menpeko gizabanakoari neurri bat bakarrik ezarriko dio; horretarako, erreferentzia gisa hartuko du burututako egitaterik larriena, eta, 9 artikuluko erregelekin bat etorriz , neurriari gehieneko hedadura emango dio, salbu eta adingabearen interesa kontuan hartuta komeni denean neurriaren hedadura txikiagoa izatea.
‎...ri bazaizkio jadanik hogeita hiru urte bete dituen gizabanakoari, edo, behin neurriok ezarri eta gero, horien betetzea ez bada bukatu gazteak adin hori lortzean, adingabeen epaileak Fiskaltzari entzungo dio, eta, lege honen 14 eta 51 artikuluetan xedatutakoari kalterik egin gabe, neurri horiek espetxean betetzeko aginduko du, Espetxeen Lege Organiko Orokorrean agindutako erregimen arruntarekin bat etorriz .
‎Adingabeak berak eragin badu Habeas Corpus prozedura, atxiloketaren gainean zein indar publikok erantzukizuna izan eta indar horrek Fiskaltzari jakinaraziko dio hori berehalakoan; gainera, indar publikoak bide emango dio prozedurari, hori arautzen duen lege organikoarekin bat etorriz .
‎1 Fiskaltzaren instrukzio jardunak helburu izango du adingabeak egitateetan zein parte hartze izan duen balioesgabearen beraren interesari ondo uztartea, haren jokabideak zein gaitzespen merezi duen adierazteko; helburu du, orobat, hezkuntza eta zehapen izaerako neurri zehatzak proposatzea, betiere egitatearen eta egilearen inguruabarrekin bat datozenak , eta, batez ere, adintzen zaizkionak, interes hori auzian bertan balioetsiko da eta.
‎Aurrenekoa da, orobat, Justizia Sailak eta Deustuko Unibertsitateko Euskal Gaien Institutuak hasitako lankidetza prozesuaren emaitzen artean. Epe laburrean, honen lorratzetik etorriko da Prozedura Zibilaren Legea, eta bi biok jauzi kaulitatiboa ekarriko dute, justiziaren munduan eta zuzenbide arau-emailean euskara integratzeko bide luzean. Eurek ahalbidetuko dute esparru horietan euskara nabarmenago egitea.
‎1 Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiak eta Justizia Ministerioak, bakoitzak berari dagokion eskumen eremuan, karrera judizialeko nahiz fiskaleko kideak trebatuko dituzte, adingabeen arloko espezialistak izan daitezen, araudi bidez ezartzen denarekin bat etorriz . Espezialista horiek lehentasuna izango dute auzitegi nagusietako adingabeen aretoetan* eta adingabeen epaitegi nahiz fiskaltzetan kasuan kasuko karguak betetzeko, legeek eta erregelamenduek ezartzen dutenaren arabera.
‎Fiskaltza guztietan, adingabeen atal bat izango da; atal hori karrera fiskaleko kideek osatuko dute, kide horiek espezialistak izango dira, eta, atalotan, beharrezkoak diren administrazio funtzionarioak izango dira, araudi bidez ezartzen denarekin bat etorriz .
‎1 Indarrik gabe geratzen dira: ...aren 5eko 4/ 1992 Lege Organikoak aldarazia; Adingabeen Epaitegietako Eskumen eta Prozedurari buruzko Lege Organikoaren betearazpenerako erregelamendutik indarrean dauden manuak, erregelamendu hori 1948ko ekainaren 11ko Dekretu bidez onetsi zela aintzat hartuta; Zigor Kodeari buruzko azaroaren 23ko 10/ 1995 Lege Organikoaren hamabigarren xedapen iragankorra; azaroaren 15eko 44/ 1971 Legearekin bat etorriz , irailaren 14ko 3.096/ 1973 Dekretuaren bidez argitaratutako Zigor Kodearen testu bategineko 8.2 eta 9.3 artikuluak, 20 artikuluko 1 erregela, 8 artikuluko 2 paragrafoari dagokionez, 22 artikuluko bigarren paragrafoa eta 65 artikulua.
‎Alderdiak ikustaldi horretara agertu behar dira, eta, auzitegiak egoki baderitzo, agertu behar dira, orobat, talde teknikoaren ordezkaria eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkaria, kasu zehatz horretan parte hartu izan duten heinean. Errekurtsogileak auzitegiari eska diezaioke, auzialdian proposatu eta onartutako frogen artean, egin ez zirenak egiteko, Prozedura Kriminalaren Legeko erregelekin bat etorriz .
‎Lege honetan ezarritako neurrietatik bat ere ezin izango da betearazi, ez bada epai irmoan ezarri, lege honetan araututako prozedurarekin bat etorriz .
‎1 Adingabeen epaileek, euren epai irmoetan, neurriak hartzen dituztenean, neurri horien betearazpena autonomia erkidegoen eta Ceuta eta Melillako hirien eskumenekoa da, urtarrilaren 15eko 1/ 1996 Lege Organikoaren azken xedapenetatik hogeita bigarrenaren arabera; lege horrek adingabearen babes juridikoa arautu du. Erakunde publiko horiek, euren antolaketa arauekin bat etorriz , zerbitzu, erakunde eta programa egokiak sortu, zuzendu, antolatu eta kudeatuko dituzte, lege honetan ezarritako neurriak behar bezala betearazten direla bermatzeko.
‎Espediente hori isilpekoa izango da, eta hori lortu ahal izango dute, bakar bakarrik, Herriaren Defendatzaileak edo kasuan kasuko autonomia erkidegoan haren antzeko erakundea denak, adingabeen epaile eskudunek, Fiskaltzak eta betearazpenean parte hartzen duten eta, erakunde publikoaren antolaketa arauekin bat etorriz , horretarako baimena duten gizabanakoek. Adingabeak, horren letraduak eta, hala denean, haren legezko ordezkariak ere espedientea eskuratu ahal izango dute.
‎1 Adingabeak askatasunaz gabetzeko neurri bat hausten badu, adingabe horrek zein zentrotatik alde egin eta zentro horretan sartuko da berriro, edo, bestela, haren baldintzekin bat etorriz egoki den beste zentro batean; asteburuko egotaldiaren kasuan, adingabea bere egoitzara eramango da. Horrela, betetzeko dagoen denbora geldiarazpenik gabe beteko da.
‎1 Neurriak betearazten diren bitartean, horiek ezarri dituen epaileak ofizioz edo Fiskaltzak, adingabearen letraduak nahiz Administrazio eskudunak hala eskatuta, eta alderdiei entzun eta gero, bai eta talde teknikoari eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkariari entzun eta gero ere, ondorerik gabe utz ditzake halakoak, edo, haien ordez, beste batzuk ezar ditzake, bere ustez beste horiek egokiagoak badira lege honetan araututakoen artean; betetzeko falta den denbora zenbatekoa izan eta beste horrenbestekoa edo laburragoa izan daiteke neurrion iraupena. Hori guztia, aurreko artikuluaren 2 paragrafoan xedatutakori kalterik egin gabe, eta lege honen 14 artikuluarekin bat etorriz .
‎2 Epaileak, ofizioz edo Fiskaltzak nahiz adingabearen letraduak hala eskamoak antola daitezen, adingabe horren interesarentzat hori nahitaezkoa bada.tuta, adingabeak babestu eta eraldatzeko erakunde publiko eskudunari eska diezaioke, behin ezarritako neurria bete eta gero, Kode Zibilaren arauekin bat etorriz adingabea babesteko mekanis
‎Adingabeak euren egoitzatik hurbilen dagoen zentroan izan behar dira, euren barneratze erregimenarekin bat etorriz ; adingabeak ezin dira eraman euren autonomia erkidegotik kanpo, lege honetan eta beronen garapenerako arauetan ezarritako kasu eta betekizunekin izan ezik.
‎Barneratutako adingabeak diziplina bidez zuzen daitezke, araudi bidez ezarritako kasuetan eta araudietan ezarritako prozeduraren bidez, betiere Konstituzioaren, lege honen eta azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen IX. tituluaren printzipioekin bat etorriz ; azken lege horrek herri administrazioen araubidea ezarri eta administrazio prozedura erkidea arautu du. Une oro, adingabeen duintasuna errespetatu da, eta ezin izango zaizkie adingabeei inoiz ere kendu mantenu eskubidea, nahitaezko hezkuntza izateko eskubidea, eta komunikazioak eta bisitak izateko eskubidea, horiek guztiak lege honetan eta beronen garapenerako xedapenetan ezarrita dauden heinean.
‎Geroenean ere, zehatzaile hezitzaile izaera duen prozedura ezartzen du. Lege berriak horri esleitzen dizkio Espainiako konstituzio antolamenduak ematen dituen berme guztiak, Konstituzio Auzitegiaren epaiarekin eta Haurraren Eskubideei buruzko 1989ko azaroaren 20ko Itunaren 40 artikuluarekin bat etorriz .
‎Hala ere, hori guztia prozedura arruntari egin dakizkiokeen bestelako moldaketei kalterik egin gabe, moldaketa horiek ahalbidetzen baitute prozedura motaren izaera eta helburua kontuan hartzea. Zenbait neurri hartzera dator hori, neurriok ezin baitira zehatzaileak izan, aurrezaintza berezira zuzendutakoak baino, adingabea birsartzeko eta haren
‎10 Goian aipatutako printzipioekin bat etorriz , zalantza ñimiñorik gabe, hamalau urtekoa izatea adin muga bihurtu da zigor arloan adingabe direnei erantzukizun zehatzailea eskatzeko. Legea aplikatzeko esparruan, eta gauzatutako egitateen ondorioak mailakatzeko orduan, bi tarte bereizi behar dira, alegia, hamalau urtetik hamasei urte artekoena, eta hamazazpi eta hemezortzi urtekoena.
‎Erantzun berezia behar duten egoeren artean, beren beregi arautu dira kasu zehatz batzuk; kasu horietan, adingabeak zorotasun sintomak ditu, edo, bestela, haren erantzukizuna aldarazten duten bestelako inguruabarrak gertatzen dira. Adingabea halako egoeretan izanez gero, Fiskaltzak neurri zehatzak sustatu behar ditu, adingabearen interesarekin bat datozenak ; horrez gain, Fiskaltzak sustatu behar du legeetan ezarritako babes organismoak eratzea. Legearen arabera, bestalde, zuhurtziagabekeriazko egite eta ez egiteak ezin dira zehatu erregimen itxiko barneratzea dakarten neurriekin.
‎Gizartearentzako prestazioen neurria ezin da ezarri adingabearen adostasunik gabe; ezintasun hori bat dator Espainiako Konstituzioaren 25.2 artikuluarekin. Neurri horren ondorioz, jarduera zehatz bat burutu behar da, aldez aurretik finkatutako saioetan zehar; jarduera hori onuragarria izango da, gizartearentzat orokorrean nahiz edozein arrazoiren ondorioz beharrizanean dauden gizabanakoentzat.
‎Ezarritako neurria zaintzapeko askatasuna denean, araua hautsi duen adingabea zaintza eta jagotzapean dago epaian ezarritako denboran zehar. Langileria espezializatuak burutzen ditu zaintza eta jagotza horiek, adingabeak trebetasun, gaitasun eta jarrera egokiakbeak bete ditu, orobat, epaileak lege honekin bat etorriz ezar diezazkiokeen betebeharrak eta debekuak. beregana ditzan, gizabanako moduan eta gizartearen barruan bere nortasuna behar bezala gara dadin. Zaintzapeko askatasunak dirauen bitartean, adinga
2004
‎Bestalde, alderdiak ez du hitzik eman behar edo zinik egin behar edukiari buruzko agiri, dez, inguruabar hori egiaztatzeko zama du. Horrekin bat etorriz , auzitegiei ahal eta beste idazki eta tresna horien berri izan ez duelako edo horiek lortzea ezinezko izan zaiolako; baina, horren ormena eman zaie agiriak kontuan hartzea komenigarri ez dela erabakitzeko, baldin eta, jarduna aurrera joan ahala, egiaztatu ez badira agirion berri ez izatea eta horiek lortzeko ezintasuna. Agiria aurkeztean gaitzustea edo prozesua luzatzeko asmoa dagoela erabakiz gero, auzitegiak isuna ere ezar dezake.
‎Auzitegiak idazkiak eta agiriak helarazitzat joko ditu, horrek jakin dakienetik kopiak eman zaizkiola prokuradoreen elkargoak antolatutako jakinarazpen zerbitzuari. Horrela, zentzuz arindu da jurisdikzio organoen lana, eta, batez ere, jurisdikzio izaerarik gabeko langileen lana; egia esan, lan hori alferrekoa da, ez dator bat jurisdikzio organoen eta jurisdikzio izaerarik gabeko langileen eginkizunekin, eta oztopo galanta da horiek beste lan batzuk egiteko. Gainera, gorago esan bezala, sistema berriak «hutsarteak» ezabatzea ahalbidetuko du, behin idazkiak eta agiriak aurkeztu eta horiek helarazi direla egiaztatuta, zenbatzen hasiko baitira gerogarrenean prozesuko edozein jardun gauzatzeko epeak.
‎Legea, ostera, iritzi horien aurkakoa izan da, eta errespetatu egin du fede emate hori. Hala ere, begirune horimoarekin, eta, batez ere, Justizia Admi bat dator justiziapekoen interes legitinistrazioaren interesarekin. Hori dela eta, legearen helburua da alderdi bakoitzak argi eta garbi agertzea zein jarrera duen bere aurka ekarritako agiriekiko; izan ere, alderdiak agiriok onartzen baditu edo horien egiazkotasuna aurkaratzen ez badu, egitateei buruzko eztabaida desagertu edo gutxitu egingo da.
‎Hemeretzigarren mendeko arauketak ez zuen argitu aditu jardueraren izaera, hots, frogabidea ote zen ala epaile jardueraren osagarri nahiz lagungarri?. Egungo arauketarekin, alderantziz, aditu jarduera bat dator , oso osorik, froga jarduera arautu behar duten printzipio orokorrekin; eta, horregatik, guztiz zentzuzkoa da aditujarduerari buruzko balorazio askea. Bada, premiazkoa zen aditu jardueraren izaera argitzea, eta argitu egin da; baina horrek badakar zeharkako ondore garrantzitsua ere:
‎Bidegabekoa da, orobat, auzitegiaren edozein jarduera, baldin eta jarduera horrek alderdien arteko auzi berdintasuna hausten badu, haien arretarik eza osatzeko. Erregela horren gaineko salbuespenak xehetasunez hausnartu dira, eta bat datoz ekitatearen irizpideekin. Horrela, horiek ez dute bidegabeko aukerarik emango, prozesukoren berdintasunari kalte egiteko. egitura nahasteko edo aurkakotasuna
‎Babes judizialaren eragingarritasunaz eta Justizia Administrazioak mundu osoan zehar zeintzuk arazo izan eta horiek behar duten arretaz benetan arduratuta eta horrekin guztiarekin bat etorrita , lege honek errekurtso berezien, eta, batez ere, kasazioaren hurrengo ideia hau gainditu nahi du, hori ohikoa izan arren, eragin handikoa baita: errekurtso horiek hirugarren auzialditzat jotzen ez badira ere, askotan zuzenbidea kasuan kasuan definitzeko, horiek beharrezko azken pauso gisa hartuko dira.
‎Aipatu kasazio hori ezin da gure gizartean gauzatu; gainera, hori ez da beharrezkoa, ezta egokia ere, justiziaren zentzuzko irizpideekin bat ez datorrelako , oraindik justiziapekoaren eskubide eta interes legitimoak ebazteke dituen auzigaia hiru jurisdikzio prozedura maila desberdinetatik igaro ahal izatea, nahiz eta prozedura horietatik azkena kasazio prozedura mugatu eta berezia izan. Espainiako tradizio historikoari ezdua kasazioaren eginkizun nomofilaktikoa edozein epaitara edota edozein ara dagokio, eta ez da Konstituzioaren aginzo nahiz gaitara hedatzea.
‎Egin eginean ere, kasazioaren funtsari eutsi behar zaio, kasazioari datxezkion helburu eta ondoreekin. Baina kasazioan esparru objektiboak bat etorri behar du lehen aipatu beharrizanarekin, alegia, bereziki aginteduna den jurisprudentzia doktrinarekin.
‎1881eko Legearen eta horren berrikuntza ugarien arabera, kasaziora sarbidea izan zitzaketen auzi motak mugatuak ziren eta tratamendu berezia zuten. Horren eretzean, lege honek ezarritako kasazio errekurtsoan, dagoeneko ezin da eskatu errekurtsoa zein epairen aurka jarri eta hori deuseztatzea, auzialdira berriro igorriz, eta, aldi berean, modu subsidiarioan, auzialdiko epaiaren ordeztea eskatu, berori zuzenbide substantiboarekin bat ez datorrelako . Lege honek jardunaren prozesu zuzenketarako tresna egokiagoak jasotzen ditu.
‎Gainera, uste izan da Auzitegi Gorenaren eskumenak zentzuz itxuratu behar direla, Auzitegi Gorenaren jarduna arlo substantibora mugatuz. Hori bat dator , etorri ere, gizarte beharrizanekin, Espainiako antolamendu juridikoaren erakundeekin eta kasazio erakundearen jatorriarekin.
‎Gainera, uste izan da Auzitegi Gorenaren eskumenak zentzuz itxuratu behar direla, Auzitegi Gorenaren jarduna arlo substantibora mugatuz. Hori bat dator, etorri ere, gizarte beharrizanekin, Espainiako antolamendu juridikoaren erakundeekin eta kasazio erakundearen jatorriarekin.
‎Mugaketa hori ez da errekurtso berezien sistema eratzeko printzipioa; bai, ordea, arbuia ezin daitekeen irizpide onuragarria. «Konstituzio bermeetan» Konstituzio Auzitegiaren mesederako salbuespenari men egitea bat etor daiteke Auzitegi Gorenaren jarrerarekin, eta, are gehiago, bat etortze hori komeni da. Espainiako Konstituzioaren 123 artikuluak Auzitegi Gorenari eratxiki dio nagusitasun jarrera orokorra, aipatu salbuespena eratxikitzeko erabiltzen duen argitasun eta enfasi berberarekin.
‎Jurisprudentzia doktrina hori gidari izan behar da, prozesu arauak ezarri eta interpretatzean, segurtasun juridikoari eta berdintasunari dagokienez. Segurtasun juridikoa eta berdintasuna bat etorri behar dira Espainiako sistemaren berezko prozedura askatasunarekin eta jurisprudentziaren bilakaera egokiarekin.
‎Hori guztia dela eta, Auzitegi Gorenaren ebazpenak gutxiestea, zuzeneko eragina ez dutelako beste epai edo subjektu juridiko zehatz batzuen eskubideen gainean, ez dator bat Espainiako antolamendu juridikoan jurisprudentzia doktrinari eratxiki zaion balioarekin; halaber, ez dator bat ikerketa iuskonparatibo zorrotzenekin; ezta Justizia Administrazioko jurisdikzio organo gorenen zereginari buruz aipatu joera modernoekin ere.
‎Hori guztia dela eta, Auzitegi Gorenaren ebazpenak gutxiestea, zuzeneko eragina ez dutelako beste epai edo subjektu juridiko zehatz batzuen eskubideen gainean, ez dator bat Espainiako antolamendu juridikoan jurisprudentzia doktrinari eratxiki zaion balioarekin; halaber, ez dator bat ikerketa iuskonparatibo zorrotzenekin; ezta Justizia Administrazioko jurisdikzio organo gorenen zereginari buruz aipatu joera modernoekin ere.
‎Lege honek egin duen aukeraren oinarrizko faktorea da, kontrajarritako arriskuak aztertu ondoren, lehen auzialdiko epaien eragingarritasuna. Epai horiek eta administrazio prozeduran emandako epaiek berme berberak dituzte, gaiari eta prozedurari dagokienez, zuzenbidearekin bat datozela ziurtatzeko. Izan ere, administrazio prozeduran zehar, administrazio publikoen egintzakri eskatutako eta horrek emandako kau eta ebazpenak ematen dira, eta horiek zuzenean betearaz daitezke, jurisdikzioatela etendura izan ezik.
‎Lehen auzialdiko organoei ezin zaizkie akats asko eratxiki. Argudio hori ez dator bat bigarren auzialdiko berrespen epaiekin. Gainerakoan, mota honetako legea egin behar da, epailearen benetako zeregina oinarri hartuta, auzialdi guztietan eta errekurtso berezietan.
‎Bestalde, epaiketaz kanpoko tituluetan oinarritutako aurka jartzea onartzen da honako arrazoi hauek tartean direnean: agiri bidez egiazta daitekeen ordainketa; konpentsazioa, baldin eta alderdi betearazlearen kredituaren aurka jarritako kreditua likidoa bada eta indar betearazlea duen agiritik badator ; gehiegi eskatzea; alderdi betearazlearen eskubidea preskribatu nahiz iraungitzea; kita eta itxaroteko ituna edo ez eskatzekoa, hori agiri bidez agertuz gero; eta, orobat, agiri publikoan jasotako transakzioa.
‎1) Demandatuak auzitegiari eskatuko dio auzia erabakitzeko dagoela hirugarrenari jakinaraztea. Eskabidea aurkeztu behar da, demanda erantzuteko epean, edo, hitzezko epaiketa denean, ikustaldirako eguna etorri baino lehen.
‎Alderdiek transakzio judiziala nahi badute eta euren artean lorturiko akordio edo hitzarmena aurreko paragrafoan ezarritakoarekin bat badator , auziaren gaineko ardura duen auzitegiak akordio edo hitzarmen hura homologatuko du, auziari amaiera emateko.
‎3 Aurreko paragrafoetan xedatutakoa gorabehera, legeak ezartzen badu, edo alderdiek batera etorriz eskatzen badute, edo horietako batek bestearen adostasunarekin eskatzen badu, orduan auzitegi zibilek aribideko jarduna etengo dute, epaia eman aurretik, epaitu aurreko arazoa, kasuan kasuan, herri administrazio eskudunak, kontu auzitegiak edo jurisdikzio ordena eskuduneko auzitegiek hori ebatzi arte. Kasu horretan, auzitegi zibilarentzat loteslea da epaitu aurreko arazoari buruz organo horiek hartutako erabakia.
‎5 Emakumearen aurkako indarkeria epaitegiek modu esklusibo eta baztertzailean erabiliko dituzte arlo zibilean dituzten eskumenak, betiere Prozedura Zibilaren Legean ezarritako prozedurekin eta errekurtsoekin bat etorriz .
‎Epaitegi edo auzitegiko egoitzan zitatuak izan diren pertsonen agerraldia ezinezkoa edo oso nekeza bada, distantzeko arrazoiren batengatik, orduan batzia, joan etortzeko zailtasuna, nahiz alderdiaren, lekukoaren edo adituaren beraren inguruabarrengatik, edota ankarrik eska daiteke laguntza judiziala aurreko lerrokadako froga egintzak burutzeko.
‎Prozesu arrunt horretan zor bera edo prozesu monitorioko betearazpenetik lor daitekeena itzultzea erreklama daiteke. Auzitan jarduteko aukerak ixtea bat dator , eta koherentea da, zordunak defentsarako duen aukera bikoitzarekin; eta hori, gainera, beharrezkoa da, prozedura monitorioa eragingarri izan dadin.
‎Kode Zibilari dagokionez, nabarmendu behar da, nahiz eta frogabideei buruzko arauak ezabatu, eutsi egin zaiela trafiko juridikoan garrantzia izanmonia gordetzen badute lege honen ma ditzaketen agiriei buruzko manuei. Manu horiek esanbidez aipatzen dute froga; gainera, manuok bat badatoz eta harnuekin, ulertu behar da manu horiek epaiketaz kanpoko egiazkotasunaz eta eragingarritasunaz dihardutela. Arau horiek sustrai sendoak dituzte, eta, horregatik, ez dira indargabetu, etorkizunean arauok hobetzea gorabehera.
‎Hutsune asko betetzeaz gain, enkante bakarra ezarri da. Ezarritako xedapenen bitartez emaitza onuragarriagoa lortu nahi da zordun betearazlearentzat, ahal den neurrian merkatuko arauekin bat etorriz . Gainera, kostu ekonomikoa murrizteko ahaleginak egin dira.
‎Alderdiak agiri pribatuaren kopia soila baino ez badu, berori aurkez dezake, eta horrek jatorrizko agiriaren ondoreak izango ditu, gainerako alderdietatik edozeinek zalantzan jartzen ez badu kopia soila jatorrizkoarekin bat datorrela .
‎Auzilari bati emandako kopia eta jatorrizkoa bat ez datozela salatzen bada, auzitegiak, gainerako alderdiek esan beharrekoa entzun ondoren, kopia noiz eman eta hortik aurrera jardun denaren deuseztasuna adieraziko du, baldin eta zehaztugabetasunak eragina izan badu alderdiaren defentsaren gain; horrek ez dio kalterik egingo kopia zehaztugabea aurkeztu duenak izan dezakeen erantzukizunari.
‎Lege honetan berdin berdin saihestu dira atzerriko prozesu lege batzuen ezaugarri diren larregikeria eta eskema hutsak. Ezaugarriok ez datoz bat gure tradizioarekin, ezta mota honetako kodeen jasotzaileek nahiagolako arauketa, kodea egokitasunez eta segurtasunez aplika dadin. duten prozedura arauketa zehatzarekin ere. Areago, jasotzaileek nahiago dute ha
‎Horiek horrela, Prozedura Zibilaren Lege berriko 142 artikuluak arautzen du prozesuan nola erabil daitezkeen hizkuntza ofizialkideak; artikulu hori bat dator , etorri ere, Botere Judizialari buruzko Legearen 231 artikuluarekin. Bestalde, ezin da ahantzi, indarreko legeriaren arabera, autonomia erkidegoetako hizkuntzak jakitea meritua dela, Justizia Administrazioaren zerbitzupeko langileak hautatzeko orduan.
‎Horiek horrela, Prozedura Zibilaren Lege berriko 142 artikuluak arautzen du prozesuan nola erabil daitezkeen hizkuntza ofizialkideak; artikulu hori bat dator, etorri ere, Botere Judizialari buruzko Legearen 231 artikuluarekin. Bestalde, ezin da ahantzi, indarreko legeriaren arabera, autonomia erkidegoetako hizkuntzak jakitea meritua dela, Justizia Administrazioaren zerbitzupeko langileak hautatzeko orduan.
‎1 Auzitegiak berrikuspena bidezkoa dela aintzat hartzen badu, hori adieraziko du, eta aurkaratu epaia hutsaltzeari ekingo dio. Ondoren, epaitzaren ziurtagiria luzatzea aginduko du, eta auzi paperak itzuliko dizkio horiek zein auzitegitatik etorri eta berorri, alderdiek epaiketa egokian euren eskubideak balia ditzaten, alderdioi dagokienaren arabera.
‎4) Eskritura publikoek, baldin eta horiek lehenengo kopia badira; edo, bigarren kopia izanez gero, hori manamendu judizialaren ondorioz eman bada, kaltea jasan behar duen pertsonari edo horren kausatzaileari zitazioa eginez, edo alderdi guztiak bat etorrita luzatu bada.
‎5) Alderdiek eta esku hartu duten merkataritza artekari elkargokideek sinatutako merkataritza kontratuen polizek, horiekin batera ekarri bada artekariak luzatu ziurtagiria, eta horren bitartez egiaztatzen bada poliza bat datorrela erregistro liburuko idazkunekin eta horien datarekin.
‎6) Legebidez luzatu eta muga eguneratutako obligazioak ordezkatzeko tituluek, eramailearentzako direnek nahiz izendunek, bai eta titulu horien kupoi muga eguneratuek ere, baldin eta kupoiak bat badatoz tituluekin, eta tituluok, beti, taloitegi liburuekin.
‎Alegatutako zioetatik bat ere bidezko ez direla ulertzen badu salak, errekurtsoari gaitz iritziko dio, eta jarduna itzuliko dio hori zein auzitegitatik etorri eta horri.
‎6) Soil soilik seme alaba adingabeakruzko prozesuetan, prozesu horiekin bat datozen kautela neurri egokiak har daite zaintzeari eta jagoteari buruzko prozesuetan, edo seme alaba adingabeen izenean mantenua erreklamatzeari buzen, lege honetan ezarritakoa beteko da.tze edo dibortzio prozesuetan aurretiazko, aldi bereko edo behin betiko neurriak hartzeko ezarri izapideei dagokienez. Horixe egingo da, deuseztasun, banan
‎3 Auzitegiak ebatziko du ezkontideak bat etorriz eskatu neurrien gainean, hala neurri horiek dagoeneko hartu badira behin behineko izaerarekin, nola horiek geroago proposatu badira.
‎2 Eskaera horien izapideak 771 artikuluan xedatutakoaren arabera egingo dira. Dena den, eskaera egiten bada bi ezkontideak batera etorriz edo batak bestearen adostasunarekin, eta hitzarmen arau-emailea ekarriz, hurrengo artikuluan ezarri prozedurari ekingo zaio.
‎777 artikulua. Ezkontideak batera etorriz edo batak bestearen adostasunarekin eskatutako banantzea edo dibortzioa
‎Ezkontideek batera etorriz edo ezkontide batak bestearen adostasunarekin aurkeztutako banantze edo dibortzio eskaeren izapideak egingo dira, artikulu honetan ezarri prozeduraren bitartez.
‎9 Artikulu honek aipatu prozeduretan, hitzarmen arau-emailea edo auzitegiak agindu neurriak aldaraziko dira, artikulu honetan xedatutakoaren arabera, aldarazpena ezkontideek batera etorriz edo batak bestearen adostasunarekin eskatu eta beste hitzarmen arau-emaile bat proposatzen badute. Bestela, 775 artikuluan xedatutakoaren arabera jardungo da.
‎2 Ezkontideek defentsa eta ordezkaritza bakarra izan dezakete, biek batera etorriz eskatu banantze edo dibortzio prozeduretan.
‎1 Justizia Ministerioak, arloan arloko eskumenak dituzten autonomia erkidegoekin bat etorriz , eta Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiak baiezko txostena eman ondoren, data berehala zehazteko bulegoak sor ditzake, lehen auzialdiko epaitegiak eta instrukzioko epaitegiak banatuta dituzten epai barrutietan.
‎Bi ezkontideak batera etorriz edo batak bestearen adostasunarekin eskatutako deuseztasun, banantze edo dibortzio demandak.
‎2 Jarauntsia epaiketan zatitzeko prozedura gauzatu bitartean, jaraunsleek batera etorriz eska dezakete esku hartze judiziala amaitzea. Auzitegiak hori aginduko du, salbu eta interesdunetatik bat adingabea edo ezgaitua denean eta legezko ordezkaririk ez duenean, edo, non dagoen ez jakiteagatik, zitazioa izan ez duen jaraunsle absentea dagoenean.
‎1 Demanda betearazlea aurkeztu ondoren, auzitegiak beti aginduko du betearazpena, horretarako prozesu baldintzak eta betekizunak gertatzen badira, titulu betearazleak forma irregulartasunik ez badu, eta eskatu jardun betearazlea tituluaren izaera eta edukiarekin bat badator .
‎563 artikulua. Titulu betearazle judizialarekin bat ez datozen betearazpen egintzak
‎Epai edo ebazpen judizialen ondorioz betearazpena agintzen bada eta betearazpenerako auzitegi eskudunaren betearazpen egintza titulu betearazlearekin bat ez badator , alderdi kaltedunak birjartze errekurtsoa jar dezake, eta, horri gaitz iritziz gero, gora jotzeko errekurtsoa.
‎Halere, betearazpe kopuru zehatz oro. Kopurua adierazteko modu desberdinak euren artean bat ez badatoz , letraz adierazitako kona agintzeko ez da beharrezkoa alderdi betearazleak eskatu kopurua likidoa izatea, betearazpen bidezko korrituak eta betearazpenak sortutako kostuak direla eta.
‎Alderdi exekutatuak gehiegi eskatzea alegatzeari kalterik egin gabe, auzitegiak ezin du betearazpenaren agindua ukatu, zor den kopurua eta alderdi betearazleak demanda betearazlean ezarri kopurua bat ez datozela ulertzeagatik.
‎Alderdi betearazleak betearazpena zuzenean areagotzea eskatzen badu, zorraren azken likidazioa aurkeztu du, zor nagusiaren muga egunak eta betearazpenean sortutako korrituak barne. Likidazio hori titulu betearazlearekin bat badator eta likidazioan jasotako muga egunen zenbatekoa zainpean uzten ez bada, orduan alderdi betearazleari ordainketa egingo zaio, aurkeztutako likidazioa aintzat hartuz.
‎4 Gora jotzean emandako epaiak erabaki behar ditu, bakarrik, errekurtsoan, eta, hala denean, 461 artikuluan aipatu aurka jartze edo aurkaratze idazkietan planteatu gai edo arazoak. Epaiak ezin izango dio gora joleari kalterik egin, salbu eta kaltea badator auzitegiak aurkaratutako ebazpenari oniritzia emateagatik, hori hasieran gora jotzea jasan behar izan duenak aurkeztu duenean.
‎Beste bide batzuk erabiliz egindako publizitatearen edukia bat etorri behar da kasuan kasuan erabilitako bidearen izaerarekin, eta ahaleginak egin behar dira kostuen ekonomikotasuna ahalik handiena izan dadin. Horrela, publizitatearen edukia muga daiteke ondasunak edo ondasun erloak, horien tasazio balioa, ondasun higiezinen kasuan 661 artikuluan xedatutakoaren araberako edukitza egoera, enkantea gauzatzeko tokia eta data, eta ediktuak argitaratuta dauden tokia edo tokiak identifikatzeko datuetara.
‎202 artikulua. Bat ez etortzea
‎2 Adostasunik lortu ezean, bat ez etortzea ebatziko da, beste ikustaldi baten bidez, aurreko ikustaldira joan ziren magistratuak, gehi beste bi bertan agertuz, bakoitia izan bada bat ez datozenen kopurua, eta gehi beste hiru, bikoitia izan bada hori. Halakoetan, honako hauek bilduko dira; lehenik, sala edo ataleko burua, lehenago bertan izan ez bada; bigarrenik, auzia ikusi ez duten eta sala berekoak diren magistratuak; hirugarrenik, audientziako burua; eta, azkenik, gainerako sala zein ataletako magistratuak, jurisdikzio ordena berekoek lehentasuna dutela, gobernu salak erabaki hurrenkeraren arabera.
‎2 Adostasunik lortu ezean, bat ez etortzea ebatziko da, beste ikustaldi baten bidez, aurreko ikustaldira joan ziren magistratuak, gehi beste bi bertan agertuz, bakoitia izan bada bat ez datozenen kopurua, eta gehi beste hiru, bikoitia izan bada hori. Halakoetan, honako hauek bilduko dira; lehenik, sala edo ataleko burua, lehenago bertan izan ez bada; bigarrenik, auzia ikusi ez duten eta sala berekoak diren magistratuak; hirugarrenik, audientziako burua; eta, azkenik, gainerako sala zein ataletako magistratuak, jurisdikzio ordena berekoek lehentasuna dutela, gobernu salak erabaki hurrenkeraren arabera.
‎Aurreko paragrafoaren arabera osatu salaren buru izan behar denak data zehaztuko du, probidentzia bitartez, bat ez etortzea argitzeko ikustaldirako eta izendapen egokietarako.
‎1 Epai baten edo behin betiko auto baten botazioan parte hartu duten guztiek sinatuko dute erabakitakoa, nahiz eta gehiengoarekin bat etorri ez; baina, azken kasu horretan, botazio edo sinatze unean aditzera emanez gero, boto berezia eman dezakete epai formarekin. Bertan, auzitegiak eman epaian egitezko zein gairekin eta zuzenbideko zein oinarrirekin ados egon eta horiek onar ditzakete, horietara igorpena eginez.
‎2) Kondenaren baldintza edo erabaki nagusi edo bakar gisa, jarduera edo jokabide zehatzen bat zilegi ez dela edo legearekin bat ez datorrela adierazten bada, orduan epaian zehaztuko da adierazpenak sortutako ondore prozesalak prozesuan alderdi izandako alderdientzat mugatuko diren ala ez, kontsumitzaile edo erabiltzaileak babesteko legeen arabera.
‎1 Iraungitzea bigarren auzialdian edo 237 artikuluan aipatu errekurtso berezietan gertatu bada, ulertuko da gora jotzean edo errekurtsootan atzera egin dela, eta aurkaraturiko ebazpena irmo dela. Jarduna zein auzitegitatik etorri eta auzitegi horri itzuliko zaio.
‎Aurrekoa gorabehera, demandaren alegazioak kontuan izanda, auzitegiak uste badu auzi jartzaileak aukeratu epaiketak ez duela zehaztutako balioa edo epaiketa hori ez datorrela bat demandan adierazi gaiarekin, orduan auzitegiak auziari emango dio berorri dagokion izapidetza egokia, probidentzia bitartez, demandan eskatu epaiketa mota loteslea ez delako.
‎Euren artean bat ez badatoz , epailea saiatuko da, adostasunera iris daitezen. Lortzen ez badu, egintza amaitutzat joko da, ondorerik gabe.
‎Espedientera bertara etorritakoek jarri dituzten gora jotzeak, edo epaileak deitutakoek jarritakoak, edo horren eraketa eragin duen eskaeraren aurka jarritakoak, euren ondore bakarrean onartuko dira.
‎a) Agerraldi ekitaldian bertan, interesdun guztiei eta Fiskaltzari zitazioa egingo zaie, horiek bidezkoa dena azal dezaten, eta, hala denean, geroko agerraldian frogak egin daitezen; geroko agerraldi hori, 730 artikuluan xedatutakoaren eta lege honetan artikulu horrekin bat datozenen arabera egingo da, bost egunetako epe luzaezinean, lehenengo agerralditik zenbatuta.
‎...ileak adingabearen itzulketa ebazten badu, autoan ezarriko du adingabe hori lekualdatu eta atxiki duenak ordaindu dituela prozeduraren kostuak, bai eta eskatzaileak egindako gastuak ere, bidaiak dakartzanak barne, eta orobat, adingabe hori ostu aurretik, beraren ohiko bizilekua zein estatutan izan eta estatu horretara itzultzeak dakartzanak; horiek betearaziko dira, 928 artikuluan eta horrekin bat datozen horietan ezarritako izapideen bidez.
‎Lekukoen adierazpenak euren artean bat ez badatoz , epaileak testamentu gisa onetsiko du horien artean bat datozen adierazpenetatik sortutakoa.
‎Lekukoen adierazpenak euren artean bat ez badatoz, epaileak testamentu gisa onetsiko du horien artean bat datozen adierazpenetatik sortutakoa.
‎Gobernu salak Fiskala entzungo du, eta, behin espedienteak izan ditzakeen akatsak ongituta, gobernuari helarazi beharreko txostena erabakiko du; horrela, jatorrizko espedientea bidaliko dio gobernuari, Fiskaltzak prestatuko irizpenaren kopia ziurtatuarekin batera. Magistraturen bat gehiengoarekin bat ez badator , bananduta eman ahal izango du bere irizpena, eta hori kontsultan barneratuko da.
‎Epaileak beti izendatuko ditu bi aditu, balorazioa egiteko, eta horiek ezin izango dira ezetsi. Hirugarrena ere ezin izango da ezetsi, baldin eta hori izendatzeko beharra egon bada, aurreko biak bat ez etortzeagatik .
‎Konstituzioaren 24 artikuluko lehen paragrafoak jasotzen du herritar guztiek babes judizial eragingarria izateko eskubidea dutela. Hori bat dator justizia zibil berria izateko gizarteak dituen gogo eta premiekin; justizia horren ezaugarri nagusia izan behar da, hain zuzen ere, eragingarritasuna.
‎Gainera, froga gauzatu eta baloratzean, aintzat hartu behar ditu ahozkotasuna, publizitatea eta hurrekotasuna. Laburbilduz, prozesua errealitatearekin bat etorriz gero , desagertu egingo da izapide gehiegi eta luzeek eragin ohi duten justizia irudia; izan ere, izapideotan zaila da epaitegien, auzitegien eta horiek osatzen dituztenen interesa eta ahalegina atzematea.
‎Aipatu helburuetara bideratuta daude prozedura zibilari buruzko lege berriaren xedapen guztiak. Horregatik, legea bat dator mundu osoan zentzuzkoagotzat hartu diren joera eraldatzaileekin eta errealitatean arrakastarik handiena izan duten esperientziekin. Esperientzia horietan, babes judiziala behar den beste bakarrik atzeratzen da.
‎Lege honetan berdin berdin saihestu dira atzerriko prozesu lege batzuen ezaugarri diren larregikeria eta eskemadeen jasotzaileek nahiago duten proze hutsak. Ezaugarriok ez datoz bat gure tradizioarekin, ezta mota honetako kodura arauketa zehatzarekin ere. Areago, jasotzaileek nahiago dute halako arauketa, kodea egokitasunez eta segurtasunez aplika dadin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
etorriz 282 (1,86)
etorri 99 (0,65)
datozen 55 (0,36)
badatoz 49 (0,32)
dator 45 (0,30)
badator 36 (0,24)
etortzea 33 (0,22)
datorrela 26 (0,17)
datoz 25 (0,16)
datozela 25 (0,16)
etor 22 (0,14)
etorriko 18 (0,12)
datozenean 17 (0,11)
etorrita 15 (0,10)
datorrenean 9 (0,06)
datozenak 9 (0,06)
datorrelako 8 (0,05)
etortzeko 6 (0,04)
etorritako 5 (0,03)
datorren 4 (0,03)
etorriz gero 4 (0,03)
etortzeagatik 4 (0,03)
datozelako 3 (0,02)
etortzen 3 (0,02)
zetorren 3 (0,02)
zetozen 3 (0,02)
ETORTZEA 2 (0,01)
baitator 2 (0,01)
datozenen 2 (0,01)
etorri gabe 2 (0,01)
zetorrena 2 (0,01)
baitzetorren 1 (0,01)
datorkiena 1 (0,01)
datorkiguna 1 (0,01)
datorkion 1 (0,01)
datorrena 1 (0,01)
datozenek 1 (0,01)
datozenen artean 1 (0,01)
datozenentzat 1 (0,01)
etorri arren 1 (0,01)
etorritakoa 1 (0,01)
etorritakoek 1 (0,01)
zetorrela 1 (0,01)
zetorrelako 1 (0,01)
zetozela 1 (0,01)
zetozenak 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
etorri bat 51 (0,34)
etorri behar 22 (0,14)
etorri adierazi 6 (0,04)
etorri ez 6 (0,04)
etorri ere 5 (0,03)
etorri erregistro 5 (0,03)
etorri adierazpen 4 (0,03)
etorri egiaztatu 4 (0,03)
etorri eskatu 4 (0,03)
etorri kasu 4 (0,03)
etorri arrisku 3 (0,02)
etorri aske 3 (0,02)
etorri bete 3 (0,02)
etorri egin 3 (0,02)
etorri eskuratu 3 (0,02)
etorri inskripzio 3 (0,02)
etorri jardun 3 (0,02)
etorri konkurtso 3 (0,02)
etorri lege 3 (0,02)
etorri zehaztu 3 (0,02)
etorri administrazio 2 (0,01)
etorri akzio 2 (0,01)
etorri alde 2 (0,01)
etorri alderdi 2 (0,01)
etorri azaldu 2 (0,01)
etorri baimen 2 (0,01)
etorri betebeharpeko 2 (0,01)
etorri bi 2 (0,01)
etorri bidaia 2 (0,01)
etorri egikaritu 2 (0,01)
etorri estatutu 2 (0,01)
etorri ezarri 2 (0,01)
etorri ezean 2 (0,01)
etorri gaztelania 2 (0,01)
etorri ikusi 2 (0,01)
etorri irabazi 2 (0,01)
etorri konpainia 2 (0,01)
etorri konstituzio 2 (0,01)
etorri kopuru 2 (0,01)
etorri lortu 2 (0,01)
etorri neurri 2 (0,01)
etorri oro 2 (0,01)
etorri proiektu 2 (0,01)
etorri sozietate 2 (0,01)
etorri ulertu 2 (0,01)
etorri uste 2 (0,01)
etorri xedapen 2 (0,01)
etorri Espainia 1 (0,01)
etorri PKL 1 (0,01)
etorri abizen 1 (0,01)
etorri adingabe 1 (0,01)
etorri agiri 1 (0,01)
etorri aintzat 1 (0,01)
etorri aipatu 1 (0,01)
etorri ala 1 (0,01)
etorri alda 1 (0,01)
etorri amore 1 (0,01)
etorri arabera 1 (0,01)
etorri arau 1 (0,01)
etorri argitu 1 (0,01)
etorri artista 1 (0,01)
etorri aseguratzaile 1 (0,01)
etorri askatasun 1 (0,01)
etorri asko 1 (0,01)
etorri atal 1 (0,01)
etorri atxiloketa 1 (0,01)
etorri aukera 1 (0,01)
etorri aurkeztu 1 (0,01)
etorri aurrekontu 1 (0,01)
etorri auzipetu 1 (0,01)
etorri auzitegi 1 (0,01)
etorri azaleratu 1 (0,01)
etorri baino 1 (0,01)
etorri bake 1 (0,01)
etorri baliabide 1 (0,01)
etorri banatu 1 (0,01)
etorri be 1 (0,01)
etorri bermatu 1 (0,01)
etorri berreskuratu 1 (0,01)
etorri betearazi 1 (0,01)
etorri betearazpen 1 (0,01)
etorri bidaiari 1 (0,01)
etorri bide 1 (0,01)
etorri bideratu 1 (0,01)
etorri bilera 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
etorri kasu kasu 4 (0,03)
etorri adierazpen egin 2 (0,01)
etorri akzio egikaritu 2 (0,01)
etorri arrisku prebenitu 2 (0,01)
etorri bat gu 2 (0,01)
etorri bat konstituzio 2 (0,01)
etorri behar ukan 2 (0,01)
etorri bete bete 2 (0,01)
etorri betebeharpeko bera 2 (0,01)
etorri bi bi 2 (0,01)
etorri erregistro adierazpen 2 (0,01)
etorri konkurtso ezusteko 2 (0,01)
etorri konpainia hori 2 (0,01)
etorri proiektu jaso 2 (0,01)
etorri abizen ezarri 1 (0,01)
etorri adierazi ukan 1 (0,01)
etorri adierazpen sortu 1 (0,01)
etorri adingabe babestu 1 (0,01)
etorri administrazio balorazio 1 (0,01)
etorri administrazio kontrol 1 (0,01)
etorri aintzat hartu 1 (0,01)
etorri ala ez 1 (0,01)
etorri alda aurre 1 (0,01)
etorri alde batzuk 1 (0,01)
etorri alde zehaztu 1 (0,01)
etorri alderdi eratxiki 1 (0,01)
etorri alderdi pasibo 1 (0,01)
etorri amore eman 1 (0,01)
etorri arabera egin 1 (0,01)
etorri arau fiskal 1 (0,01)
etorri argitu ikustaldi 1 (0,01)
etorri artista ekintza 1 (0,01)
etorri aseguratzaile utzi 1 (0,01)
etorri askatasun gabetu 1 (0,01)
etorri asko oinarrizko 1 (0,01)
etorri atal hau 1 (0,01)
etorri aukera eskubide 1 (0,01)
etorri aurkeztu titulu 1 (0,01)
etorri aurrekontu aurreikuspen 1 (0,01)
etorri auzipetu erantzukizun 1 (0,01)
etorri auzitegi aurkaratu 1 (0,01)
etorri azaleratu ur 1 (0,01)
etorri baimen eman 1 (0,01)
etorri baino lehen 1 (0,01)
etorri bake misio 1 (0,01)
etorri baliabide eman 1 (0,01)
etorri bat akta 1 (0,01)
etorri bat akusazio 1 (0,01)
etorri bat aurretiazko 1 (0,01)
etorri bat bazkide 1 (0,01)
etorri bat behin 1 (0,01)
etorri bat benetako 1 (0,01)
etorri bat bera 1 (0,01)
etorri bat bigarren 1 (0,01)
etorri bat bildu 1 (0,01)
etorri bat demanda 1 (0,01)
etorri bat egoitza 1 (0,01)
etorri bat enpresaburu 1 (0,01)
etorri bat erabili 1 (0,01)
etorri bat Espainia 1 (0,01)
etorri bat gai 1 (0,01)
etorri bat gizarte 1 (0,01)
etorri bat hipoteka 1 (0,01)
etorri bat hori 1 (0,01)
etorri bat hura 1 (0,01)
etorri bat idazkun 1 (0,01)
etorri bat ikerketa 1 (0,01)
etorri bat jasotzaile 1 (0,01)
etorri bat jatorrizko 1 (0,01)
etorri bat jurisdikzio 1 (0,01)
etorri bat jurisprudentzia 1 (0,01)
etorri bat kode 1 (0,01)
etorri bat kontsumo 1 (0,01)
etorri bat neurri 1 (0,01)
etorri bat ontzi 1 (0,01)
etorri bat poliza 1 (0,01)
etorri bat prozedura 1 (0,01)
etorri bat subjektu 1 (0,01)
etorri bat sustatu 1 (0,01)
etorri bat tributu 1 (0,01)
etorri bat zerga 1 (0,01)
etorri bat zordun 1 (0,01)
etorri bat zuzenbide 1 (0,01)
etorri bermatu esan 1 (0,01)
etorri bete beharreko 1 (0,01)
etorri betearazpen egintza 1 (0,01)
etorri bidaia kontratatu 1 (0,01)
etorri bidaiari begira 1 (0,01)
etorri bilera hori 1 (0,01)
etorri egiaztatu ziurtagiri 1 (0,01)
etorri egikaritu behar 1 (0,01)
etorri egin kontratu 1 (0,01)
etorri egin testamentu 1 (0,01)
etorri erregistro helburu 1 (0,01)
etorri erregistro hori 1 (0,01)
etorri erregistro liburu 1 (0,01)
etorri eskatu banandu 1 (0,01)
etorri eskatu ezan 1 (0,01)
etorri eskatu neurri 1 (0,01)
etorri eskuratu adin 1 (0,01)
etorri Espainia konstituzio 1 (0,01)
etorri estatutu ezarri 1 (0,01)
etorri estatutu hurrengo 1 (0,01)
etorri ez arren 1 (0,01)
etorri ezarri ezan 1 (0,01)
etorri ezarri zortasun 1 (0,01)
etorri ikusi ukan 1 (0,01)
etorri inskripzio aipatu 1 (0,01)
etorri inskripzio formula 1 (0,01)
etorri irabazi ere 1 (0,01)
etorri jardun ahal 1 (0,01)
etorri konkurtso zuzenbide 1 (0,01)
etorri kopuru erlazio 1 (0,01)
etorri lege ezarri 1 (0,01)
etorri lege hori 1 (0,01)
etorri lortu beharreko 1 (0,01)
etorri lortu ez 1 (0,01)
etorri neurri bete 1 (0,01)
etorri neurri koherente 1 (0,01)
etorri oro aurre 1 (0,01)
etorri sozietate ekitaldi 1 (0,01)
etorri sozietate kontabilitate 1 (0,01)
etorri uste ukan 1 (0,01)
etorri xedapen bestelako 1 (0,01)
etorri xedapen guzti 1 (0,01)
etorri zehaztu behar 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia