2000
|
|
malgutasuna.
|
Datozen
ataletan hizpide izango ditugun eleberrietan ezaugarri hau nabarmen geratuko da, eleberri batetik besterako aldeak nabarmenak baitira.
|
2001
|
|
Askotan, jendeak hartzen du jubilazioa 65 urterekin, eta nahiz eta jubilazioa etimologikoki pozarekin lotuta egon (jubilo), jendea aski triste iristen da, nekatuta, erabateko bukaera ematen du. Hurrena
|
datorkidan
atala, oso alaia ikusten dut, hainbesteko presiorik gabea. Pentsatzen dut ez dela izango hain publikoa, eta alde horretatik askeagoa izango da; idatzi, lehen adina edo gehiago egingo dut, baina askozaz ere gordeagoa izango da, intimoagoa.
|
|
Luzeragatik nobela laburtzat har genezakeen honek egitura nahiko lineala duela esango genuke. Saizarbitoriaren lan gehienetan bezala, oraingoan ere istorioa amaieratik hasten da eta ez da zail Eugeniaren eta Victoriaren harremanen ingurukoak ordenaturik
|
datozen
ataletan jarraitzea. Beste nobeletan hain maiz erabiltzen zituen errepikapenak gutxituz eta lehenengo pertsonari tinko eutsiz, istorioak berak garrantzi handiagoa hartzen du Rossetti-ren obsesioa n.
|
2004
|
|
Gatozen harira,
|
gatozen
atal honen bizkarrezur dugun gogoetaren muinera. Euskal nazio eraikuntzaren ildoan kulturaren berariazko ekarpena idoro nahi genuke, euskal identitatearen sistema osatzen duten elementuen artean, kulturaren egitekoa zertan den zehazteko.
|
2006
|
|
Azkenik, uste dut Kojevek oso garbi zituela bere helburu filosofiko politikoak eta, KGBn ibili baldin bazen ere, bazela nor KGB bere alde erabiltzeko, KGB Kojeve erabiltzeko adina behintzat bai. d)
|
Datozen
ataletan, irakurle, Kojeveren helburu filosofiko eta politiko horien berri izango duzu.
|
2008
|
|
3 Likidazio epealdian sozietateari aplikatuko zaizkio lege honetan jasotako arauak, baldin eta arauok bat
|
badatoz
atal honetan ezarritakoekin.
|
2009
|
|
komando lerroa, gure programak abiarazi eta emaitzak pantailaz ikusi ahal izateko erabiliko duguna. Segidan
|
datozen
ataletan, hasieran liburu honekin batera erabilgarri dagoen materiala deskribatuko da, eta ondoren tresna bakoitzaren oinarrizko funtzionamendua azalduko dugu.
|
2011
|
|
Esanak esan,
|
gatozen
atal honen muin muinera: zertan dira galzorian dauden hizkuntzak berreskuratzeko politika lerroak munduan barrena?
|
|
Elebitasunaren inguruko jardunaren parentesia itxita,
|
gatozen
atal honetako gai nagusiaren harira. Orain arteko panoramen izaera partziala izan denez, ikus dezagun munduko egoera bere osotasunean hartuta.
|
|
Hizkuntz aniztasunak giza eta kultur bereizgarritasuna dakarrenez,
|
gatozen
atal honetako ardatzaren muinera: hizkuntz aniztasunaren muinera, hain zuzen, inperatibo etikoa izan behar lukeen horretara.
|
2013
|
|
Eta sarri askotan halako paralelismo funtzional bat (eta are sintaktikoa ere) egon ohi da birformulakizunaren eta birformulazioaren artean (lapidatu dute/ hots, harrika hil): paralelismo funtzional horrek, bestalde, badu zerikusia informazio egiturarekin, eskuarki birformulakizuneko mintzagai bera iruzkintzera
|
baitator
atal birformulatzailea (gure testuan, adibidez, galdera berari erantzuten diote bi enuntziatuek: Zer egin dute/ diote?).
|
2014
|
|
Beraz, diskurtsoan lehenago, birformulakizunean? adierazitakoa argitzera edo azaltzera
|
dator
atal birformulatzailea.
|
|
Web orria erakargarriagoa izan dadin, salgai dituzuen produktuen informazio komertzialaz gain, informazio gehigarria eta zientifikoa ematea pentsatu duzu, bezeroek informazio bila orrira jotzen badute produktuak erosteko bide erakargarria ere izan daitekeela iritzita. Web orriaren erabiltzaileek, gainera, aukera izango dute dendak eskaintzen dituen materialei eta produktuei buruzko galderak eta kezkak adierazteko, Joan
|
etorria
atalaren bidez eta dendako adituak erantzungo die.
|
|
1 Joan
|
etorria
atalean GPS tresnei buruz jasotako hainbat galdera aztertzen ari zara, eta bezero on batek egindakoari heldu diozu.
|
2015
|
|
Bigarrenik, hautagaien artean bat aukeratuko da, hau da, izenaipamena desanbiguatuko da Wikipediako entitate bakar bati lotuz. Jarraian
|
datozen
ataletan pausubakoitza banan banan azalduko da.
|
|
Saio horietan, gaiaren azalpena egin da, ariketak eta adibideak aztertu dira eta ebaluazio saioa ere egin da. Saioak nola gauzatu diren azaltzen da
|
datorren
atalean.
|
|
|
Datozen
ataletan deskribatuko dira lagina, galdetegia, espero izandako portaerak eta lorturiko emaitzak.
|
|
Hiru etapa horietan eraiki diren eraikuntza teorikoek osatzen dute eredu ontologiko semiotikoa.
|
Datozen
ataletan, osagai horiek sintetizatzen dira. Eredu horretan, zenbait tresna teoriko aurkezten dira elkarrekin aztertzeko pentsamendu matematikoa, hura laguntzen duten ostentsiboen erabilera, egoerak eta horien garapenean eragiten duten faktoreak.
|
2017
|
|
Jarraian
|
datozen
ataletan, euskara, irlandera eta galiziera ikasi duten hiztun berrien profilak sailkatuko dira, euren burua hizkuntzarekiko definitzen duten moduaren arabera.
|
|
Irlanderari helduz,
|
datozen
ataletan azalduko den bezala, gehiago dira irlandera irakasteko eskolak Ghaeltacht etatik kanpo, Ghaeltacht etan baino, eta beraz, berdin hezkuntza bidezko ‘hiztun berriekin’ (Central Statistics Office, 2013).
|
2018
|
|
Eta adinekoek? Molde horretako galderei erantzutera
|
dator
atal hau.
|
|
Honako galderei erantzuna bilatzen saiatuko naiz
|
datozen
ataletan: bertsoeskolan aritzeak eta bertsomunduko parte izateak ba ote du eraginik hizkuntza ezagutza eta erabileran?
|
|
Ezagutza maila altua dute, eta erabilera trinkoa. Baieztapen horietatik abiatuz, honako galderei erantzuna bilatzen saiatuko naiz
|
datozen
ataletan: bertso eskolan aritzeak eta bertso munduko parte izateak ba ote du eraginik hizkuntza ezagutza eta erabileran?
|
2019
|
|
|
Datozen
ataletan azalduko dugun azterketak taula horretan jasotako etiketak ditu, hain zuzen, oinarritzat. Argitudezagun orain nola erabili ditugun UF etiketa horiek agerpen literalak bilatzeko eta aztertzeko.
|
2020
|
|
Beraz,
|
datozen
atal eta lerroak arestian aipatu ditugun hezkuntza eragile eta adituen kezka eta nahi horietatik abiatzen dira, eta, horren harira, Lehen Hezkuntzan tokiko kultura ondarea aztertzeko proposamen didaktikorako eredu bat proposatuko dugu.
|
2021
|
|
Eta sarri askotan halako paralelismo funtzional bat (eta are sintaktikoa ere) egon ohi da birformulakizunaren eta birformulazioaren artean (lapidatu dute/ hots, harrika hil): paralelismo funtzional horrek, bestalde, badu zerikusia informazio egiturarekin, eskuarki birformulakizuneko mintzagai bera iruzkintzera
|
baitator
atal birformulatzailea (gure testuan, adibidez, galdera berari erantzuten diote bi enuntziatuek: Zer egin dute/ diote?).
|
|
43.9.1b Diskurtsoan lehenago —birformulakizunean— luzeegi edo xehetasun gehiegirekin aurkeztu den informazioa laburbiltzera
|
dator
atal birformulatzailea. Izan ere, atal birformulatzailean informazio ahalik eta funtsezkoena laburbiltzen da.
|
|
Alabaina, lehenago ere aipatu dugun bezala, kategoriekin gauzak ez dira diruditen bezain sinpleak:
|
datozen
ataletan ikusiko dugu kategoria lexikoen eta funtzionalen arteko bereizketa, orain arte aipatu ditugun terminoetan, ez dela horren argia.
|
|
Xabier: Bai, horretara
|
datoz
atal teorikoak. Saiatu gara desobedientziarekiko transbertsalak diren hainbat alor jorratzen, aukeratzen dugun ekintza hori egitean kontutan hartzeko.
|
|
Nahiz eta aktualitateko gaietara itzuli, Ur handitan saioak tarteka atzera begiratzen jarraituko du
|
datozen
ataletan. Izan ere, Biescaseko (Aragoi, Espainia) Las Nieves kanpinean duela 25 urte izan ziren gertaera dramatikoak gogoratuko dituzte erreportaje batean —zenbait euskal herritarrek bizitza galdu zuten uholde haietan—.
|
|
Aitzineko denboraldietan bezala Musika Zuzenean kolektiboko Koldo Otamendi Euskal Herriko alde guztietako taldeen entsegu lokaletan sartuko da, eta bertatik bertara ezagutuko ditu musikarien amets, gogo, ezinegon eta partiturak. Lehen atalean Iruñeko Tatxers musika taldearen berri emango du saioak, eta
|
datozen
ataletan, bertzeak bertze, Hegazkin, Rotten XIII eta Xiberoots taldeen entseguetan murgilduko da Otamendi. Gainera, bortzgarren denboraldian itxura eraberritua izango du saioak.
|