Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2000
‎malgutasuna. Datozen ataletan hizpide izango ditugun eleberrietan ezaugarri hau nabarmen geratuko da, eleberri batetik besterako aldeak nabarmenak baitira.
2001
‎Askotan, jendeak hartzen du jubilazioa 65 urterekin, eta nahiz eta jubilazioa etimologikoki pozarekin lotuta egon (jubilo), jendea aski triste iristen da, nekatuta, erabateko bukaera ematen du. Hurrena datorkidan atala, oso alaia ikusten dut, hainbesteko presiorik gabea. Pentsatzen dut ez dela izango hain publikoa, eta alde horretatik askeagoa izango da; idatzi, lehen adina edo gehiago egingo dut, baina askozaz ere gordeagoa izango da, intimoagoa.
‎Luzeragatik nobela laburtzat har genezakeen honek egitura nahiko lineala duela esango genuke. Saizarbitoriaren lan gehienetan bezala, oraingoan ere istorioa amaieratik hasten da eta ez da zail Eugeniaren eta Victoriaren harremanen ingurukoak ordenaturik datozen ataletan jarraitzea. Beste nobeletan hain maiz erabiltzen zituen errepikapenak gutxituz eta lehenengo pertsonari tinko eutsiz, istorioak berak garrantzi handiagoa hartzen du Rossetti-ren obsesioa n.
2004
‎Gatozen harira, gatozen atal honen bizkarrezur dugun gogoetaren muinera. Euskal nazio eraikuntzaren ildoan kulturaren berariazko ekarpena idoro nahi genuke, euskal identitatearen sistema osatzen duten elementuen artean, kulturaren egitekoa zertan den zehazteko.
2006
‎Azkenik, uste dut Kojevek oso garbi zituela bere helburu filosofiko politikoak eta, KGBn ibili baldin bazen ere, bazela nor KGB bere alde erabiltzeko, KGB Kojeve erabiltzeko adina behintzat bai. d) Datozen ataletan, irakurle, Kojeveren helburu filosofiko eta politiko horien berri izango duzu.
2008
‎3 Likidazio epealdian sozietateari aplikatuko zaizkio lege honetan jasotako arauak, baldin eta arauok bat badatoz atal honetan ezarritakoekin.
2009
‎komando lerroa, gure programak abiarazi eta emaitzak pantailaz ikusi ahal izateko erabiliko duguna. Segidan datozen ataletan, hasieran liburu honekin batera erabilgarri dagoen materiala deskribatuko da, eta ondoren tresna bakoitzaren oinarrizko funtzionamendua azalduko dugu.
2011
‎Esanak esan, gatozen atal honen muin muinera: zertan dira galzorian dauden hizkuntzak berreskuratzeko politika lerroak munduan barrena?
‎Elebitasunaren inguruko jardunaren parentesia itxita, gatozen atal honetako gai nagusiaren harira. Orain arteko panoramen izaera partziala izan denez, ikus dezagun munduko egoera bere osotasunean hartuta.
‎Hizkuntz aniztasunak giza eta kultur bereizgarritasuna dakarrenez, gatozen atal honetako ardatzaren muinera: hizkuntz aniztasunaren muinera, hain zuzen, inperatibo etikoa izan behar lukeen horretara.
2013
‎Eta sarri askotan halako paralelismo funtzional bat (eta are sintaktikoa ere) egon ohi da birformulakizunaren eta birformulazioaren artean (lapidatu dute/ hots, harrika hil): paralelismo funtzional horrek, bestalde, badu zerikusia informazio egiturarekin, eskuarki birformulakizuneko mintzagai bera iruzkintzera baitator atal birformulatzailea (gure testuan, adibidez, galdera berari erantzuten diote bi enuntziatuek: Zer egin dute/ diote?).
2014
‎Beraz, diskurtsoan lehenago, birformulakizunean? adierazitakoa argitzera edo azaltzera dator atal birformulatzailea.
‎Web orria erakargarriagoa izan dadin, salgai dituzuen produktuen informazio komertzialaz gain, informazio gehigarria eta zientifikoa ematea pentsatu duzu, bezeroek informazio bila orrira jotzen badute produktuak erosteko bide erakargarria ere izan daitekeela iritzita. Web orriaren erabiltzaileek, gainera, aukera izango dute dendak eskaintzen dituen materialei eta produktuei buruzko galderak eta kezkak adierazteko, Joan etorria atalaren bidez eta dendako adituak erantzungo die.
‎1 Joan etorria atalean GPS tresnei buruz jasotako hainbat galdera aztertzen ari zara, eta bezero on batek egindakoari heldu diozu.
2015
‎Bigarrenik, hautagaien artean bat aukeratuko da, hau da, izenaipamena desanbiguatuko da Wikipediako entitate bakar bati lotuz. Jarraian datozen ataletan pausubakoitza banan banan azalduko da.
‎Saio horietan, gaiaren azalpena egin da, ariketak eta adibideak aztertu dira eta ebaluazio saioa ere egin da. Saioak nola gauzatu diren azaltzen da datorren atalean.
Datozen ataletan deskribatuko dira lagina, galdetegia, espero izandako portaerak eta lorturiko emaitzak.
‎Hiru etapa horietan eraiki diren eraikuntza teorikoek osatzen dute eredu ontologiko semiotikoa. Datozen ataletan, osagai horiek sintetizatzen dira. Eredu horretan, zenbait tresna teoriko aurkezten dira elkarrekin aztertzeko pentsamendu matematikoa, hura laguntzen duten ostentsiboen erabilera, egoerak eta horien garapenean eragiten duten faktoreak.
2017
‎Jarraian datozen ataletan, euskara, irlandera eta galiziera ikasi duten hiztun berrien profilak sailkatuko dira, euren burua hizkuntzarekiko definitzen duten moduaren arabera.
‎Irlanderari helduz, datozen ataletan azalduko den bezala, gehiago dira irlandera irakasteko eskolak Ghaeltacht etatik kanpo, Ghaeltacht etan baino, eta beraz, berdin hezkuntza bidezko ‘hiztun berriekin’ (Central Statistics Office, 2013).
2018
‎Eta adinekoek? Molde horretako galderei erantzutera dator atal hau.
‎Honako galderei erantzuna bilatzen saiatuko naiz datozen ataletan: bertsoeskolan aritzeak eta bertsomunduko parte izateak ba ote du eraginik hizkuntza ezagutza eta erabileran?
‎Ezagutza maila altua dute, eta erabilera trinkoa. Baieztapen horietatik abiatuz, honako galderei erantzuna bilatzen saiatuko naiz datozen ataletan: bertso eskolan aritzeak eta bertso munduko parte izateak ba ote du eraginik hizkuntza ezagutza eta erabileran?
2019
Datozen ataletan azalduko dugun azterketak taula horretan jasotako etiketak ditu, hain zuzen, oinarritzat. Argitudezagun orain nola erabili ditugun UF etiketa horiek agerpen literalak bilatzeko eta aztertzeko.
2020
‎Beraz, datozen atal eta lerroak arestian aipatu ditugun hezkuntza eragile eta adituen kezka eta nahi horietatik abiatzen dira, eta, horren harira, Lehen Hezkuntzan tokiko kultura ondarea aztertzeko proposamen didaktikorako eredu bat proposatuko dugu.
2021
‎Eta sarri askotan halako paralelismo funtzional bat (eta are sintaktikoa ere) egon ohi da birformulakizunaren eta birformulazioaren artean (lapidatu dute/ hots, harrika hil): paralelismo funtzional horrek, bestalde, badu zerikusia informazio egiturarekin, eskuarki birformulakizuneko mintzagai bera iruzkintzera baitator atal birformulatzailea (gure testuan, adibidez, galdera berari erantzuten diote bi enuntziatuek: Zer egin dute/ diote?).
‎43.9.1b Diskurtsoan lehenago —birformulakizunean— luzeegi edo xehetasun gehiegirekin aurkeztu den informazioa laburbiltzera dator atal birformulatzailea. Izan ere, atal birformulatzailean informazio ahalik eta funtsezkoena laburbiltzen da.
‎Alabaina, lehenago ere aipatu dugun bezala, kategoriekin gauzak ez dira diruditen bezain sinpleak: datozen ataletan ikusiko dugu kategoria lexikoen eta funtzionalen arteko bereizketa, orain arte aipatu ditugun terminoetan, ez dela horren argia.
‎Xabier: Bai, horretara datoz atal teorikoak. Saiatu gara desobedientziarekiko transbertsalak diren hainbat alor jorratzen, aukeratzen dugun ekintza hori egitean kontutan hartzeko.
‎Nahiz eta aktualitateko gaietara itzuli, Ur handitan saioak tarteka atzera begiratzen jarraituko du datozen ataletan. Izan ere, Biescaseko (Aragoi, Espainia) Las Nieves kanpinean duela 25 urte izan ziren gertaera dramatikoak gogoratuko dituzte erreportaje batean —zenbait euskal herritarrek bizitza galdu zuten uholde haietan—.
‎Aitzineko denboraldietan bezala Musika Zuzenean kolektiboko Koldo Otamendi Euskal Herriko alde guztietako taldeen entsegu lokaletan sartuko da, eta bertatik bertara ezagutuko ditu musikarien amets, gogo, ezinegon eta partiturak. Lehen atalean Iruñeko Tatxers musika taldearen berri emango du saioak, eta datozen ataletan, bertzeak bertze, Hegazkin, Rotten XIII eta Xiberoots taldeen entseguetan murgilduko da Otamendi. Gainera, bortzgarren denboraldian itxura eraberritua izango du saioak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia