Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 63

2002
‎Eta neurri batean egia da hori: gure ikasleek ez dute iristen anitzetan luketen maila ezta erdararekin ere, zenbat aldiz ez dizuete hori esan eskolan.
2003
‎Eskola umeek jasan ditzaketen indarkeria egoerei dagokienez, familiek uste dute beren seme alabek adierazten dutena baino tratu txar gutxiago gertatzen dela. Hala, ikasleen% 49,4k dio eskolan irainak jasotzen dituela, eta hamar gurasotik bik bakarrik uste du hori gertatzen dela. Ehuneko hori nabarmen jaitsi da eraso fisikoen kasuan:
‎Baina ez dira “zekor” hutsak. ELGAren azterlanak dio eskoletara berandu iristen diren haur asko daudela, batez ere lehen ordukoak. Arrazoiak aldakorrak dira eta hezitzaileek, besteak beste, guraso batzuen arreta eta diziplina falta adierazten dute.
‎–Inbidia ziotek eskolara joan gabe diru pila bat egin duelako! –gaineratu du Manuk.
2005
‎Euskalduntzea baino gehiago da eskolaren betebeharra. Euskara maitatzeari, gure kultura maitatzeari ekin behar dio eskolak. Hori egiten da noski, euskara ikastearen bidez, euskalduntzearen bidez. Eskolak baditu bere mugak eta argi dago eskolaren zeregina baldin bada euskalduntzea sortzen direla arazo larriak:
‎lrakaslegoan iragan dituen hamalau urteek erakutsi diote Lafitte-ri bera­ ri erdaraz eskolatu nahi duen euskaldunak biziki fiteago eta barnago ikas dezakeela euskaraz emaiten badiote eskolako erakaspena. Zer gertatzen da frantses hutsean egiten den eskoletan?
2006
‎Hala ere, eta Getxokoaren ustez, gipuzkerak eragin handia dauka oraindik Bizkaiko euskaltegietan: «Inork ez du esango eskoletan `erori' lehenetsi behar denik `jausi' ren kaltetan, baina seguru nago askok buruan daukatela, konturatu gabe bada ere. Kalean modu batez egingo dute, eta eskola ematean beste batez».
‎Bukatzeko, eta zailtasunak zailtasun, Europako Batasuneko herri askotan ikasle etorkinek beren famili hizkuntzetan hartzen dituzte klaseak. Herrialde bakoitzak, hobeki esanda eskola bakoitzak, bere egoera aztertu eta malgutasunez antolatzen ditu klase horiek. Hala eta guztiz ere, Europako Batasunaren praktikari eutsiz, Jatorrizko Hizkuntzen irakaskuntza efikaza ondorengo baldintza hauek betetzen direnean gertatzen da:
2008
‎Edonola ere, aditurik gehienen ustez denborari eusteak kalitatearekin zerikusia dauka, eta beste alde batetik, instituzioen zereginari buruz hausnartu dutenen% 36,4k dio Eskola dela lanen biziraupena bermatzen duen tresna nagusia.
‎Mongeren tesiak dio eskolaren irakaskuntza eredua ez dela apenas aldatu, eta oinarrizko teknologia erabiltzen jarraitzen du, hau da, hitz inprimatua. Gizartean gertatzen ari diren aldaketa guztien aurrean, eskolak ezin duela geldirik geratu iritzi dio," zaharkitua geratzeko arriskua baitu".
2009
‎Sentitzen dut, Margari, baina ezin dut. Hamaiketakoa eraman behar diot eskolara Milenari.
‎/ Eta? Zer diote eskolan? ... Ederto.
‎KANDIDO. Esnatu edo bestela andereñori deitu diot esateko eskolara joan beharrean ohean geratu zarela.
‎Project Rainbow izena eman zioten beraien gidoiari, eta hilabeteak pasatu zituzten Interneten informazioa partekatzen, lagun batek egoeraz izututa poliziari abisatu zion arte. Beraien etxeetan aurkitu zituzten Columbineko gertaeretan inspiratutako idatziak, lehergaiak egiteko anarkisten liburuak eta ustez eraso nahi zioten eskolaren planoak.
‎Inprobisazioa eta antolaketarekin haserre daude Berritzeguneetako arduradunak. Eta zer esan eskola eta irakasleei buruz. Derrigor bi orduz astean joan behar dute prestakuntza saioetara 5 mailako irakasle guztiek.
2010
‎Datozen urteetan, hamabi milioi euro kostako den lizeoa eraiki nahi dute, Xalbador kolegioa berritzeko bost sei milioi euro dituzte eta beti bezala hainbat ikastola berri egingo dituzte. Alabaina, legeak argi dio eskola pribatuei ezin zaiela dirurik eman eraikinak egiteko. Paxkal Indok honela esan du:
‎Nahasmendua berresten bada, emaitzak biltzen dituen txostena pediatrari bidaliko zaio, jarraipena egin dezan eta tratamendu farmakologikoa agindu behar duen psikiatrarengana bidal dezan. “Jarduera integrala da, dimentsio pertsonalak, hezkuntzakoak eta sozialak barne hartzen dituena, eta ikasleen errendimendu akademikoa hobetzeko aukera ematen duena, bai eta horietako askok jarduten ez badute aurre egin behar dioten eskola porrotaren aurka borrokatzeko ere”, esan zuen Hezkuntzako titularrak. Hezkuntza Saila Ikaskuntza Nahasteak Bideratzeko taldea abian jartzeko kudeaketak amaitzen ari da.
‎Horrek erakusten du irakasle eta ikertzaileen erabilera “etengabe hazten” ari dela. Ia irakasle guztiek diote eskolen %60an baino gehiagotan erabiltzen dituztela arbelak. Irakasleen erdiek eskola denboraren %80an baino gehiagotan erabiltzen dituzte.
‎Konplikatuagoa zen amari esatea eskola utzi behar zuela. Ez zion baimenik eskatu.
‎EAk dio eskoletan ez dela hezkuntza plana beteko
2012
‎Zer espero dezakegu eskolatik? Zer eskatu behar diogu eskolari, hortaz. Hamaika galdera piztu zaizkit buruan.
‎Egia esan, herritarrek oso gutxitan egiten dituzte alergia azterketak gisa horretako erreakzioren bat antzematen dutenean, baina EuroPrevall izeneko ikerketaren datuek diote eskola adinean dauden haurren% 5ek daukatela alergiaren bat elikaduraren eraginez, eta helduen% 8k.
‎Ikasleen Gurasoen Elkarteen Espainiako Konfederazioak (CEAPA) deitoratu egin du Herritartasunerako eta Giza Eskubideetarako Hezkuntza irakasgaia kentzea, uste baitu irakasgai honek “ikasleen gaitasun kritikoa garatzen laguntzen duela, eta ikasleak herritar guztien eskubideak ezagutu eta errespeta ditzan, edozein dela ere haien arraza, sexua, sexu joera, erlijioa eta edozein ezaugarri sozial eta pertsonal”. CEAPA sindikatuak dio eskolak haur guztiak Konstituzioan eta Giza Eskubideen Deklarazio Unibertsalean jasota dauden gutxieneko balioetan hezi behar dituela, “ez baita ezagutza akademikoak bakarrik eman behar dituen erakundea. Eskolak ere hezten du, eta, beraz, legitimatuta dago ikasle guztientzako bizikidetzaren oinarrizko printzipioak transmititzeko”.
‎Inasek A taldeari baino ez dio eskolarik ematen laugarren mailan, eta ahalik eta zaratarik gutxien eginez atera da gelatik, tarterik utzi gabe ekin baitiote B taldearen ebaluazio saioari. Atea ixtera doala, Teles datorrela bere atzetik ikusi du.
‎Inasek aurten ez dio eskolarik ematen Jesus Mariri; iaz bai, eta gainera bere tutorea ere izan zen. Begi zuloak sartu egin zaizkio mutilari eta bere soak galdua du lehenagoko xalotasuna.
2014
‎92). Baina neskek egokitubehar izan zuten beren curriculuma mutilen curriculumera, eta hala eskatzen zitzaienastoan salto egitea, futbolean jokatzea edo edozein ariketa fisiko egitea, mutilenneurriaren arabera, esanez eskola mistoan ez zuela egon behar desberdintasunik mutileta nesken artean. Baina nesken curriculumean zeuden dantza eta erritmoko jardueraguztiak desagertu ziren Gorputz Heziketako curriculumetik.
2015
‎Erabilera, gainera, ahozkoa zein idatzizkoa, eta ulermenaren zein ekoizpenaren aldetik. Gainera, erronka horri jatorri soziolinguistiko oso ezberdineko ikasleak tartean direla heldu behar dio eskolak, adibidez, ingurune oso erdaldunetako familia erdaldunetan hazitako ikasleak.
‎Sekula ez genuen jakingo karta hartan zer esaten zuen. Dena dela, aitak hurrengo egunean ere eskolara bidali ninduen, eta oraingoan Doña Patroziniok gure auzokide Jon Lopategiri esan zion gure aitari esateko eskola ez dela bakoitzak nahi duenean joan eta nahi ez duenean ez, taberna bezala, sartu irteneko tokia, eta, beraz, gehiago ez joateko eskola hartara. Hori ikusirik aitak eskolaz aldatu ninduen, oraingoan Ariatzako eskolara.
‎Tratu hau behar dut. Ezin diot baietz esan eskola pribatuari tratu hau gabe ezin baitut ordaindu.
2016
‎Eta hori ez da arazo tribiala; izan ere, ikusmen osasunerako urritasuna eskola errendimendu txiki batekin lotuta dago, eta horrek adierazten du Optiko Optometristen Elkargo Nazionala. Espezialista horiek diote eskola porrotaren %30 inguruk ikusmen alterazioak eragiten dituztela, hala nola begi alferra, miopia, hipermetropia, astigmatismoa edo estrabismoa. Haur batzuen kasuan, eskolaurreko adineko diagnostiko eta tratamendu goiztiarra funtsezkoa da, epe luzera eskola porrota ekar dezakeen errendimendu txarra saihesteko.
‎Ongi, Scott. Eta ondoren zoaz zuzendariaren bulegora, eta esan eskola berriz eten duzula.
2017
‎" Jendeak dio eskoletan aniztasuna dagoenez ez dela arrazakeriarik emango, baina elkarrekin egotea ez da nahikoa, atzean dibertsitate politikak ez badaude. Ama, arreba... ere baditugu, eta gure gizartea oso matxista da"
‎Soluzioaren bi hanka funtsezko dira behintzat. Jendeak dio eskoletan gaur egun jatorri eta azal kolore anitzeko ikasleak daudela eta elkarrekin hezten badira ez dela arrazakeriarik emango, baina elkarrekin egote hutsa ez da nahikoa, atzean dibertsitate politikak ez badaude. Ama, arreba… ere baditugu, eta gure gizartea oso matxista da.
‎irakasleak, ikasleak, gurasoak, lorezainak eta sukaldariak. KiVa programak aurre egin nahi dio eskoletan ematen den indarkeria orori, berbazkoari zein fisikoari. Eta gure ikastolak abian jarri du programa hori.
‎Desberdintasun horiek guztiak, pobrezia sortzeaz gainera, hainbat herrialdetan bizi dugun gizarte kohesio eta zatiketa krisi sakonen sorburu dira. Horregatik, arreta berezia eman behar diogu eskolari, gizartearen ordezkari behinena baita.
‎Ildo horretan koka daiteke Juana Canut andereñoaren irakaskuntza, zeinaren programaturiko helburu nagusia baitzen koloniako haurrekin gaztelania praktikatzea intensamente; orobat, bazekien ingeles amiñi bat ere, eta, inoiz edo behin, mintzaira horretaz baliatzen zen azalpenetarako. Hori dela-eta, 1894ko Informe del Gobernador del Chubut sobre la instruccion primaria delakoan Alejandro Conesak dio eskolak ingelesez eta gaztelaniaz egiten direla Rawsonen.
2018
‎Ez dut ukatuko lan munduarena badela problema, eta ez txikia. Baina gehiegizkoa iruditzen zait esatea eskolak egindako ahalegin guztiak zapuztu egiten dituela lan munduak. Hara iritsi aurretik ere, nahiko atzendua izaten dute gazte askok eta askok euskara, batez ere gune soziolinguistiko erdaldunenetan bizi direnek.
‎unibertsitateetan, gizarte mugimendutan, elizetan, kristauak ala ez?... genuke herrialderen batek esatea eskoletan Giza Eskubideen Aldarrikapena ikasiko dela. Eskolara iritsi behar dute giza eskubideek.Nolako lana ari zarete egiten Saramago fundazioan. Kultur fundazio bat gara, eta elkartzeko eta eztabaidarako toki bat.
‎Haur Nutrizioaren Espainiako Liburu Zuriak dio eskolako jantokiak leku atseginagoa izan behar lukeela, dibertigarriagoa eta erakargarriagoa, gisa horretan nutrizio arloko heziketa erraztu dezan.
‎Gurasoek kopia bat eman behar diote eskolari.
‎Sinestezina da jendearen sentimenduekiko halako enpatiarik eza. Gurasoek ez zidaten inoiz esan eskolak ni zorotzat hartzeko asmo gaiztoa izan zuela, eta ondo bizi nintzen hori jakin barik. Ez naiz ez AAUN ez antzekorik.
‎" Guretzat egin dugu arraun, baina ezin uka neurri batean eredu izan dela taldea, begira bestela taldeko kideen hainbat umek zer dioten eskolan harro: “Nire ama arraunlaria da! ”."
2020
‎ene aburuz, Juan Perez Lazarragakoren izkribua" ariketa kaiera" dugu, eta zehatzago izanik, prezeptore batek jauntxo gazte bati bidalitako heziketa lanerako erabilitako koadernoa litzateke soilik. Ezin esan eskola izkribua denik, orduan ez baitzegoen nobleziarentzako mota horretako eskolarik, maisu morroiak baizik. Garai horren berri eman zigun Rabelaisek bere Gargantua et Pantagruel en, eta hartan deskribatzen digu orduko hezkuntza lana zein zen:
‎Jakinarazpenak dio eskolako lanak aurrez aurre jasotzea ez dela alarmako estatuan baimendutako kasu bat, eta, beraz, ikastetxeetara gerturatzen diren familiei zigorrak ezarriko zaizkiela dio, irakasleak ikasle eta familiekin kontaktuan jartzeko bide berriak pentsatzera gonbidatuak diren bitartean. Irtenbide horiek hezkuntzak berak eman ez balitu bezala, eta, bitartean, beti kaltetuen ateratzen diren horiek, berriz ere, galtzaile ateratzen zaizkigularik.
‎Gogoan zeukan, jakina, Joseba irakasleak eta Imanol zinegotziak aurreko astean izandako eztabaida gogorra Ordizian eta Oionen sortutako auzia zela eta: ez ote doazen gure gizarteko ikasle behartsu eta atzerritar jatorriko gehienak eskola publikora, ez ote dion eskola pribatuak muzin egiten haiek hartzeko eginkizun zailari, ez ote den segregazio soziala areagotzen ari Euskal Herrian.
2021
‎Eskolako orduetatik aparte, etxean beti egoan zeregina, eta batzuetan, beharrari emoten jakon lehentasuna. Ez dinot eskola ordu asko galdu nebanik beharragaitik, baina batzuetan, aitak eskolara (Ipiñako auzo eskolara) etorri eta maisuari esaten eutsan ni aterateko eskolatik, berari zeozertan lagundu behar neutsalako. Esate baterako, Asilekortako basoa matarrasa bota ebanean, eskola ondora ateraten ebazan pinu osoak, tarraz, idiakaz.
‎Arzalluzen irudiko, umeek «erraz» barneratu dituzte arauak; ez hainbeste guraso batzuek: «Jaso ditugu kritikak esanez eskolatik kanpo neurriak lasaiagoak direla, eta zorroztu egiten ditugula. Esaten dugu Eusko Jaurlaritzaren protokoloari jarraitzen diogula, eta, aginduak ez baditu aldatzen, guk ezin ditugula aldatu».
‎Bigarrena, malguagoa izan zen, udazkenean, eskolak irekirik utzi baitzituzten. Oraingoz, ez dute esan eskolak hetsiko ote dituzten.
‎Eskoletan, mutil eta neskek beren etxeetan entzun zutena errepikatzen zuten, botere harreman berdinak ematen ziren etorkinen eta bertan jaiotakoen artean: " Nire aitak dio eskolan maketoen seme alabak elkarrekin jesartzen dituztela gaixotasunak ekartzen dituztelako" 54 Horrelakoak eta okerragoak entzun behar zituzten. Baina indarkeria ez zen soilik ahozkoa, fisikoa ere bazen, Eugenio Sánchez Martínek kontatu bezala:
‎Mundu honetan behar bezala bizirauteko beharrezkoak diren tresnak ez dira eskaintzen eskolan. ...a zaharra aldatu barik, oraingo nerabe eta gazteek optimizatzen eta beren bizitzak aldatzen jarraitu dute, ez mundua bera aldatzeko edota benetan desiratzen dutena bilakatzeko, ezezaguna zaigun eta zain dugun etorkizuneko munduko engranajearen parte izateko baizik —eta, hala ere, lotsa barik esaten dute gazteek eraiki luketela etorkizuneko eskola! — Arrazoia du Illichek, beste behin ere, esaterakoan eskolak bihurtu nahi duela Erlijio Unibertsal Berri eta, aldi berean, munduko hazkunde bizkorrena izan nahi duen lan merkatu; hau da, eskolak ume eta gazteak alienatu behar ditu bizitzan alienaturik jarrai dezaten, heziketak errealitatetik eta lanak sormenetik urruntzen bukatu behar dutelarik. Egungo eskolak ez ditu artistak sortzen, seriean ekoitzitako artelan hauskorrak baizik.
‎Nire anaiak dio eskola horietan sartzen bazara zure bizitza itzaltzen dela.
2022
‎Farmazietan eros daitezke proba horiek, urririk, eskolaren agiria erakutsita. Bestalde, gurasoek haurraren probak negatibo ematen zuen aldi oro, agiri bat igorri behar zioten eskolari; orain, agiri bakarra bidaltzea nahikoa izanen da.
‎Sindikatuak gogor jo du, bereziki, Geroa Bairen aurka «kontraesanez beteriko jokabidea» duelakoan: «Geroa Baik dio eskola eta estatua laikoak nahi dituela, baina agintean dagoenean edo bozkatu behar duenean, erlijioko irakasleen alde lerratzen da beti, gainerako irakasleen kaltetan». Bi adibide jarri dituzte sindikatuko ordezkariek:
‎Bildarratzek dio eskolek onartua dutela zaurgarriari erantzun egin behar zaiola
‎Iruretagoienak dio eskola azkenaldian asko bizitu dela: " Lehengo aldean, taldeak erraz sortzen dira.
‎Helduenek bost urte inguru daramatzate, eta lehenengoz, jarraitasuna du Errikotxiaren egitasmoak. Gurrutxagak dio eskola" saretu" egin dela. Irakasleez gain, elkarteak ere badu talde eragile funtzioa, eta garrantzitsua iritzi diote gurasoen inplikazioari ere.
Esaiozu eskola eta gero nire bila etortzeko, ados?
‎" Portugalen, azukredun freskagarriei ezartzen zaien zerga zelan aplikatzen den ikusi dugu. Brasilgo legeak dio eskola jangeletan eskaintzen diren produktuen %30 tokiko ekoizle txikienak izan behar direla derrigorrez. Valentzian ikusi dugu vending makinetako produktuak erregulatzen direla, opilgintza eta azukreari dagokionez", azaldu du Azpirik.
2023
‎Gaur egun, nire ustez, duela urte batzuk baino gehiago gainera, eskolak mantentzen ditu pribilegioak dituzten umeen pribilegioak eta opresioak dituzten umeen opresioak. Diskurtsiboki denok diogu eskolaren funtzioa dela egoera hori orekatzea eta iraultzea, baina esango nuke gure egitekoekin hainbat eta hainbat kasutan egoera mantentzen dugula eta pribilegioak ez dituzten umeek segurtasun falta handiagoa dutela eskolan, dituzten beharrak ez direlako hain erraz onartzen. Eta garbi utzi nahi dut:
‎Agurtzane Martinez Mondragon Unibertsitateko irakaslearen arabera," gaur egun, duela urte batzuk baino gehiago gainera, eskolak mantentzen ditu pribilegioak dituzten umeen pribilegioak eta opresioak dituzten umeen opresioak. Diskurtsiboki denok diogu eskolaren funtzioa dela egoera hori orekatzea eta iraultzea, baina esango nuke gure egitekoekin hainbat eta hainbat kasutan egoera mantentzen dugula eta pribilegioak ez dituzten umeek segurtasun falta handiagoa dutela eskolan, dituzten beharrak ez direlako hain erraz onartzen".
‎Ezin ditugu hozkailua eta garbigailua erabili, ez dugu ur berorik, ezta berogailurik ere. Haurrek ezin diote eskolako erritmoari eutsi ikasgai guztiak gela birtualetan daudelako eta ez daukatelako wifirik eta gailu elektronikoak kargatzeko aukerarik; lanak egiteko kandelak pizten dituzte, eta horrek erredurak egiteko edo zerbaitek su hartzeko arriskua dakar. Horrez gain, Madrilgo Udalak ez ditu auzoak garbitzen eta zaborra kalean botata dago eta etxebizitzak ilegalki eraisten dituzte; gertatu izan da norbait oporretara joan eta itzultzean etxebizitza botata egotea, udalak eta erkidegoak erabaki dutelako etxe hori abandonatuta dagoela.
‎ERALAN 5 gida argitaratu da 2020 urtean non Enpresen Erantzukizun Linguistikoa (EEL) jorratzen den. Bertan, Auxkin Galarragak eta Belen Urangak garbi diote eskolak bakarrik ezin duela, eta lan eremua euskalduntzeko beharrezkoa dela enpresa ereduari, lan harremanen ereduari, lidergo estiloari eta giza baliabideen kudeaketa ereduari buruzko hausnarketa egitea.
‎Ez dut batere atsegin eskola. Egia esan gorroto bizia diot eskolari bertan egunetik egunera topatzen dudan hainbat irakasleri hain zuzen. Bai, Txusma izengoitiko irakasleaz ari naiz, pairatu behar ditudan irakasle zakar eta larru sendo guztien artean egiazko basapiztia, sasiko galanta, nire aitak usu esan bezala, bere nagusia hizpidera ekarrita.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dio 24 (0,16)
diote 7 (0,05)
esan 7 (0,05)
diogu 4 (0,03)
esatea 3 (0,02)
diot 2 (0,01)
dioten 2 (0,01)
esanez 2 (0,01)
esateko 2 (0,01)
zioten 2 (0,01)
Esaiozu 1 (0,01)
badiote 1 (0,01)
dinot 1 (0,01)
dion 1 (0,01)
esanda 1 (0,01)
esango 1 (0,01)
esaterakoan 1 (0,01)
ziotek 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 10 (0,07)
Argia 10 (0,07)
Consumer 9 (0,06)
Alberdania 4 (0,03)
Open Data Euskadi 4 (0,03)
ELKAR 3 (0,02)
Goenkale 3 (0,02)
Karkara 3 (0,02)
Pamiela 3 (0,02)
Booktegi 3 (0,02)
Jakin 2 (0,01)
UEU 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia