Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 49

2003
‎Eskola umeek jasan ditzaketen indarkeria egoerei dagokienez, familiek uste dute beren seme alabek adierazten dutena baino tratu txar gutxiago gertatzen dela. Hala, ikasleen% 49,4k dio eskolan irainak jasotzen dituela, eta hamar gurasotik bik bakarrik uste du hori gertatzen dela. Ehuneko hori nabarmen jaitsi da eraso fisikoen kasuan:
‎Baina ez dira “zekor” hutsak. ELGAren azterlanak dio eskoletara berandu iristen diren haur asko daudela, batez ere lehen ordukoak. Arrazoiak aldakorrak dira eta hezitzaileek, besteak beste, guraso batzuen arreta eta diziplina falta adierazten dute.
2005
‎Euskalduntzea baino gehiago da eskolaren betebeharra. Euskara maitatzeari, gure kultura maitatzeari ekin behar dio eskolak. Hori egiten da noski, euskara ikastearen bidez, euskalduntzearen bidez. Eskolak baditu bere mugak eta argi dago eskolaren zeregina baldin bada euskalduntzea sortzen direla arazo larriak:
2007
‎–Toki batean hau da positiboa, bestean hori, bata bestea bezain ezrazionala, makur iezaiozu burua zure lau zutoinen artean positiboa denari? 655 Azkenean, enpirismo historiko errotiko hau eszeptizismo errotikoa besterik ez da Marx entzat656 Eta emaitza: , apetazko bortxaren zuzenbidea? 657. Zuzenbidearen filosofia hegeldarraren kritika, n (1844), berriro erasotzen dio Eskola Historikoari: –Eskola bat, gaurko doilorkeria atzoko doilorkeriarekin justifikatzen duena, jopuaren edozein garrasi zartailuaren aurka matxinadatzat jotzen duena, baldin eta zartailua urtetsua, leinukoa, historikoa bada?? 658
2008
‎Edonola ere, aditurik gehienen ustez denborari eusteak kalitatearekin zerikusia dauka, eta beste alde batetik, instituzioen zereginari buruz hausnartu dutenen% 36,4k dio Eskola dela lanen biziraupena bermatzen duen tresna nagusia.
‎EBk obesitateari aurre egingo dio eskolatik, frutak eta barazkiak doan banatuz
‎Mongeren tesiak dio eskolaren irakaskuntza eredua ez dela apenas aldatu, eta oinarrizko teknologia erabiltzen jarraitzen du, hau da, hitz inprimatua. Gizartean gertatzen ari diren aldaketa guztien aurrean, eskolak ezin duela geldirik geratu iritzi dio," zaharkitua geratzeko arriskua baitu".
2010
‎Datozen urteetan, hamabi milioi euro kostako den lizeoa eraiki nahi dute, Xalbador kolegioa berritzeko bost sei milioi euro dituzte eta beti bezala hainbat ikastola berri egingo dituzte. Alabaina, legeak argi dio eskola pribatuei ezin zaiela dirurik eman eraikinak egiteko. Paxkal Indok honela esan du:
‎Ez dut uste. Eskolaren idearioak, bere irudi publikoak, etxetikako hurbiltasunak, eskaintza osagarriak193, konfiantzazko irakasle ezagunik tartean izateak, lehendikako esperientzia familiarrak edo oroitzapen pertsonalak eta, gero eta maizago, ikastetxea konfliktu iturri ez izateak plus nabarmena ematen dio eskola bati, ereduak berak ematen dionaz gainera. Plus partzialak dira horiek guztiak:
‎Apaltasunak eta autokritikak ez du egia estali behar ordea: onura ugari ekarri dio eskola honek euskarari. Euskalgintza osoaren oinarri bihurturik dago, hainbat aldetatik.
‎100 Mb-ko espazioa dute ikasgelen artean baliabide eta material digitalak (aplikazioak edo bideoak) trukatzeko. Elanguages ek loturak ezartzen ditu atzerriko eskolen artean, eta nazioarteko dimentsio bat ematen dio eskolako irakaskuntzari. Ikasleek lankidetzan ikastea motibatzeaz gain, IKTekiko gaitasunak garatzen laguntzen du.
‎1606 urtean, Coimbrara dator eta berriro ekiten dio eskolak emateari, eta, bide batez, De legibus Ac Deo legislatore lana argitaratzen du 1612 urtean, eta Defensio Fidei Catholica adversus Anglicanae Sector Errores, 1613 urtean. Azken hori Aita Santu Paulo V.ak eskatuta egiten du, Ingalaterrako errege Jakue I.ak Aita Santuaren aginteari egiten zion men eza ezabatzeko.
‎EAk dio eskoletan ez dela hezkuntza plana beteko
2011
‎Estilo zuzendua aplikatzen da zati egituratuan, eta ez zuzendua zati ez egituratuan. Teknika horrek aukera ematen dio eskolari informazio baliagarria, eta, batzuetan, nahitaezkoa, modu zehatz eta xehean lortzeko, eta gurasoei aukera ematen die beren zalantzak, beldurrak eta, bizitzaren historiaren, informazio guztia adierazteko, garrantzitsua baita adingabearen garapen harmoniatsu eta integralerako.Parte hartzaile kopuruaren arabera.
2012
‎Ikasleen Gurasoen Elkarteen Espainiako Konfederazioak (CEAPA) deitoratu egin du Herritartasunerako eta Giza Eskubideetarako Hezkuntza irakasgaia kentzea, uste baitu irakasgai honek “ikasleen gaitasun kritikoa garatzen laguntzen duela, eta ikasleak herritar guztien eskubideak ezagutu eta errespeta ditzan, edozein dela ere haien arraza, sexua, sexu joera, erlijioa eta edozein ezaugarri sozial eta pertsonal”. CEAPA sindikatuak dio eskolak haur guztiak Konstituzioan eta Giza Eskubideen Deklarazio Unibertsalean jasota dauden gutxieneko balioetan hezi behar dituela, “ez baita ezagutza akademikoak bakarrik eman behar dituen erakundea. Eskolak ere hezten du, eta, beraz, legitimatuta dago ikasle guztientzako bizikidetzaren oinarrizko printzipioak transmititzeko”.
‎eta Ahate kazetaria adiskidetasunaren balioa ere erakusten dute, eta Non dago Sagua? berriz ekin dio eskolari, hezkuntzak «haurraren oinarrizko eskubide gisa» duen garrantzia transmititzeko. Pis egiten dut!
‎Bestea, Andra Mari ikastola kontzertatua da. Nire ustez euskalduntze kontuetan askoz mesede gehiago egin dio eskolak herriari." irakur daiteke. Nola neurtzen da hau?.
‎Inasek A taldeari baino ez dio eskolarik ematen laugarren mailan, eta ahalik eta zaratarik gutxien eginez atera da gelatik, tarterik utzi gabe ekin baitiote B taldearen ebaluazio saioari. Atea ixtera doala, Teles datorrela bere atzetik ikusi du.
‎Inasek aurten ez dio eskolarik ematen Jesus Mariri; iaz bai, eta gainera bere tutorea ere izan zen. Begi zuloak sartu egin zaizkio mutilari eta bere soak galdua du lehenagoko xalotasuna.
‎Diru pila eman dio eskolari.
2014
‎Joxe Mari Auzmendi egitasmoaren sortzaile eta kideak azaldu digunez, hogei urteotan erritmoan nabaritu du aldaketa handiena," hezkuntzan, baina baita gizartean oro har ere, batik bat digitalizazioagatik, baita giza mugimenduari lotuta ere (mugimendu horrek kultura, erlijio, hizkuntza, familia eredu… aniztasuna ekarri du). Horrek guztiak asko eragin dio eskolari". Lehen, gaineratu du, lan egiteko prestatzen zuen eskolak," gaur egun ez dakigu zertan egingo dugun lan, eta hezkuntzaren rolak beste bat izan behar du, baina eskolak oraindik ez du aldaketa hori egin".
‎Kristau Eskolako lan gatazkaren erdian dator erabakia. ELAk Ibaiganeko arduradunen «kudeaketa txarrari» egotzi dio eskola ixtea, eta irakasleak beste nonbait kokatzeko eskatu du. Informaziorik eman ez izanarekin kexu azaldu da EILAS.
2015
‎Erabilera, gainera, ahozkoa zein idatzizkoa, eta ulermenaren zein ekoizpenaren aldetik. Gainera, erronka horri jatorri soziolinguistiko oso ezberdineko ikasleak tartean direla heldu behar dio eskolak, adibidez, ingurune oso erdaldunetako familia erdaldunetan hazitako ikasleak.
2017
‎" Jendeak dio eskoletan aniztasuna dagoenez ez dela arrazakeriarik emango, baina elkarrekin egotea ez da nahikoa, atzean dibertsitate politikak ez badaude. Ama, arreba... ere baditugu, eta gure gizartea oso matxista da"
‎Soluzioaren bi hanka funtsezko dira behintzat. Jendeak dio eskoletan gaur egun jatorri eta azal kolore anitzeko ikasleak daudela eta elkarrekin hezten badira ez dela arrazakeriarik emango, baina elkarrekin egote hutsa ez da nahikoa, atzean dibertsitate politikak ez badaude. Ama, arreba… ere baditugu, eta gure gizartea oso matxista da.
‎irakasleak, ikasleak, gurasoak, lorezainak eta sukaldariak. KiVa programak aurre egin nahi dio eskoletan ematen den indarkeria orori, berbazkoari zein fisikoari. Eta gure ikastolak abian jarri du programa hori.
‎Ildo horretan koka daiteke Juana Canut andereñoaren irakaskuntza, zeinaren programaturiko helburu nagusia baitzen koloniako haurrekin gaztelania praktikatzea intensamente; orobat, bazekien ingeles amiñi bat ere, eta, inoiz edo behin, mintzaira horretaz baliatzen zen azalpenetarako. Hori dela-eta, 1894ko Informe del Gobernador del Chubut sobre la instruccion primaria delakoan Alejandro Conesak dio eskolak ingelesez eta gaztelaniaz egiten direla Rawsonen.
‎Eskolaren indar instituzionala izugarria izan da aspalditik, ederki jakin izan baitu egokitzen, alde batetik, eta beharrezko gisa agertzen jakin, bestetik. Modernitatean, esate baterako, aldaketak aldaketa, aurreko ereduari men egiten jarraitzen dio eskola modernoak, programa instituzionalen artean garrantzitsuena izatera ailegatuz. Dubetek adierazi bezala, Eskola modernoak Elizaren nagusitasuna txikitzea du helburu, lekua hartu eta, azkenik, subjektu moderno eta demokratikoak ekoiztea.
2018
‎" Udaran munduko pilotari onenek jokatzen dute hemen, eta erreferente bihurtu gara zesta puntako jaialdi profesionalen artean. Horrek sostengua ematen dio eskolari, eta haurrentzat oso garrantzitsua da, gainera, ikusiz ikasten delako".
‎Haur Nutrizioaren Espainiako Liburu Zuriak dio eskolako jantokiak leku atseginagoa izan behar lukeela, dibertigarriagoa eta erakargarriagoa, gisa horretan nutrizio arloko heziketa erraztu dezan.
‎Finlandiar hezkuntza sistemak, beraz, ikasleen ongizatean oinarritzen du eskola sistema, eta gizarteak erabateko sostengua ematen dio eskolaren ezaugarri horri. Ibilbide libreetan antolaturiko sistemari esker, eta metodologiak eta lan moldeak hautatzeko ikastetxeek duten autonomiari esker, arindu egiten dira edukien memorizazioan oinarrituriko hezkuntza tradizionalaren ajeak.
2020
‎Jakinarazpenak dio eskolako lanak aurrez aurre jasotzea ez dela alarmako estatuan baimendutako kasu bat, eta, beraz, ikastetxeetara gerturatzen diren familiei zigorrak ezarriko zaizkiela dio, irakasleak ikasle eta familiekin kontaktuan jartzeko bide berriak pentsatzera gonbidatuak diren bitartean. Irtenbide horiek hezkuntzak berak eman ez balitu bezala, eta, bitartean, beti kaltetuen ateratzen diren horiek, berriz ere, galtzaile ateratzen zaizkigularik.
‎"... ur goiena, ur barrena... goian goian ilardia, erdi erdian klabelina, gure baratzan belar ona, hark botatzen dau usai ona... izotzetan elurretan, abenduko gau luzeetan, beste guziak ohean eta gu, gaixook, oinutsetan...", xuxurla batean abestu zizkion koplak, baina Teresa ez zen idazteko gauza izan. Bestela ere, inoiz eskatu izan dio eskolako irakurgairen bat diktatzeko, baina Luisa ez da ondo moldatzen. Pena hartu zuen esan zionean bere izena baino ez dakiela idazten.
2021
‎Izan ere, Hattie k (2013) hezkuntzaren alorrean eta ikaskuntzan eragina zuten faktoreei buruz egindako ikerketa ugariren berranalisian milioitik gorako ikasleen datuak jasotzen dituzten 800 ikerketa baino gehiago meta analizatu zituen motibazioa eta konpromisoa ikasleen lorpen akademikoan eragin handienetakoa zuten aldagai psikologikoak zirela frogatu zuen estatistikoki. Era berean, lorpen akademikoari nahiz konpromisoari esfortzua eransten dio eskola arrakastarako oinarrizko gako gisa.
‎Orduan, ia hamarkada bat geroago, EROSKI Fundazioko Elikadura Eskolako arduradun Eduardo Zifrianek balantze positiboa egin zuen urte horietan. “Familien behar aldakor eta gero eta handiagoei, osasunari eta elikadurari dagokienez, erantzuteak eta entzuteak erronka bati jarraitzen dio Eskolarentzat, eta horri gehitu behar zaio digitalaren aldeko apustua, familiengana iristeko beste modu bat bezala”, esan digu.
‎Eskoletan, mutil eta neskek beren etxeetan entzun zutena errepikatzen zuten, botere harreman berdinak ematen ziren etorkinen eta bertan jaiotakoen artean: " Nire aitak dio eskolan maketoen seme alabak elkarrekin jesartzen dituztela gaixotasunak ekartzen dituztelako" 54 Horrelakoak eta okerragoak entzun behar zituzten. Baina indarkeria ez zen soilik ahozkoa, fisikoa ere bazen, Eugenio Sánchez Martínek kontatu bezala:
‎Hezkuntza eragileen gehiengo zabalak bere atxikimendua erakutsi dio eskola bidezko euskararen biziberritzeari. " Guztien adostasuna dago, izan dadila hautetsien, elkarte eragileen, irakasleen, autoritate akademikoen eta, orokorki, erakunde publiko guztien artean" (MI, MCC eta MEER 2016:
‎Nire anaiak dio eskola horietan sartzen bazara zure bizitza itzaltzen dela.
2022
‎sare publikoaren eta itunpekoaren auziari. Lehenengo testuak ez bezala, berriak «protagonismoa» aitortzen dio eskola publikoari. Hori horrela, adierazten du botere publikoek sare publikoarekiko «erantzukizuna eta konpromisoa» daukatela eta finantzaketa nahikoa eman behar zaiola.
‎Itunak aitortza bat egin dio eskola publikoari, eta plan estrategiko bat agindu du. Nahikoa da?
‎Sindikatuak gogor jo du, bereziki, Geroa Bairen aurka «kontraesanez beteriko jokabidea» duelakoan: «Geroa Baik dio eskola eta estatua laikoak nahi dituela, baina agintean dagoenean edo bozkatu behar duenean, erlijioko irakasleen alde lerratzen da beti, gainerako irakasleen kaltetan». Bi adibide jarri dituzte sindikatuko ordezkariek:
‎Ekainean hartu zuen erretiroa. Itxita dauka denda. eta utzi egin dio eskolak emateari. Friasen (Burgos, Espainia) margotu zuen paisaia eder bati ari da azken ukituak ematen.
‎Bildarratzek dio eskolek onartua dutela zaurgarriari erantzun egin behar zaiola
‎Iruretagoienak dio eskola azkenaldian asko bizitu dela: " Lehengo aldean, taldeak erraz sortzen dira.
‎Helduenek bost urte inguru daramatzate, eta lehenengoz, jarraitasuna du Errikotxiaren egitasmoak. Gurrutxagak dio eskola" saretu" egin dela. Irakasleez gain, elkarteak ere badu talde eragile funtzioa, eta garrantzitsua iritzi diote gurasoen inplikazioari ere.
‎" Portugalen, azukredun freskagarriei ezartzen zaien zerga zelan aplikatzen den ikusi dugu. Brasilgo legeak dio eskola jangeletan eskaintzen diren produktuen %30 tokiko ekoizle txikienak izan behar direla derrigorrez. Valentzian ikusi dugu vending makinetako produktuak erregulatzen direla, opilgintza eta azukreari dagokionez", azaldu du Azpirik.
2023
‎Arantzakoa zara zu. Zer ematen dio eskola batek zurearen gisako herri txiki bati?
‎Zein da, ordea, aipatutako salaketa eta akats horietako askoren errealitate frogatua? Hezkuntza Lege berriak ahuldu eta atzera eragiten ote dio Eskola Publikoari. Jakinaren gainean gaude oso zaila dela irakaskuntzaren ertz guztiak eta bakoitza artikulatzea.
‎Béatricek kontatu dio eskola publikoan aritu zela irakasle, Bordelen. Gaztetan alderdi komunistako bazkide egin zen, baina nahiago izan zuen bere denbora sindikalismoari eskaini.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia