2003
|
|
Eskola umeek jasan ditzaketen indarkeria egoerei dagokienez, familiek uste dute beren seme alabek adierazten dutena baino tratu txar gutxiago gertatzen dela. Hala, ikasleen% 49,4k
|
dio
eskolan irainak jasotzen dituela, eta hamar gurasotik bik bakarrik uste du hori gertatzen dela. Ehuneko hori nabarmen jaitsi da eraso fisikoen kasuan:
|
|
Baina ez dira “zekor” hutsak. ELGAren azterlanak
|
dio
eskoletara berandu iristen diren haur asko daudela, batez ere lehen ordukoak. Arrazoiak aldakorrak dira eta hezitzaileek, besteak beste, guraso batzuen arreta eta diziplina falta adierazten dute.
|
2010
|
|
Nahasmendua berresten bada, emaitzak biltzen dituen txostena pediatrari bidaliko zaio, jarraipena egin dezan eta tratamendu farmakologikoa agindu behar duen psikiatrarengana bidal dezan. “Jarduera integrala da, dimentsio pertsonalak, hezkuntzakoak eta sozialak barne hartzen dituena, eta ikasleen errendimendu akademikoa hobetzeko aukera ematen duena, bai eta horietako askok jarduten ez badute aurre egin behar
|
dioten
eskola porrotaren aurka borrokatzeko ere”, esan zuen Hezkuntzako titularrak. Hezkuntza Saila Ikaskuntza Nahasteak Bideratzeko taldea abian jartzeko kudeaketak amaitzen ari da.
|
|
Horrek erakusten du irakasle eta ikertzaileen erabilera “etengabe hazten” ari dela. Ia irakasle guztiek
|
diote
eskolen %60an baino gehiagotan erabiltzen dituztela arbelak. Irakasleen erdiek eskola denboraren %80an baino gehiagotan erabiltzen dituzte.
|
2012
|
|
Egia esan, herritarrek oso gutxitan egiten dituzte alergia azterketak gisa horretako erreakzioren bat antzematen dutenean, baina EuroPrevall izeneko ikerketaren datuek
|
diote
eskola adinean dauden haurren% 5ek daukatela alergiaren bat elikaduraren eraginez, eta helduen% 8k.
|
|
Ikasleen Gurasoen Elkarteen Espainiako Konfederazioak (CEAPA) deitoratu egin du Herritartasunerako eta Giza Eskubideetarako Hezkuntza irakasgaia kentzea, uste baitu irakasgai honek “ikasleen gaitasun kritikoa garatzen laguntzen duela, eta ikasleak herritar guztien eskubideak ezagutu eta errespeta ditzan, edozein dela ere haien arraza, sexua, sexu joera, erlijioa eta edozein ezaugarri sozial eta pertsonal”. CEAPA sindikatuak
|
dio
eskolak haur guztiak Konstituzioan eta Giza Eskubideen Deklarazio Unibertsalean jasota dauden gutxieneko balioetan hezi behar dituela, “ez baita ezagutza akademikoak bakarrik eman behar dituen erakundea. Eskolak ere hezten du, eta, beraz, legitimatuta dago ikasle guztientzako bizikidetzaren oinarrizko printzipioak transmititzeko”.
|
2016
|
|
Eta hori ez da arazo tribiala; izan ere, ikusmen osasunerako urritasuna eskola errendimendu txiki batekin lotuta dago, eta horrek adierazten du Optiko Optometristen Elkargo Nazionala. Espezialista horiek
|
diote
eskola porrotaren %30 inguruk ikusmen alterazioak eragiten dituztela, hala nola begi alferra, miopia, hipermetropia, astigmatismoa edo estrabismoa. Haur batzuen kasuan, eskolaurreko adineko diagnostiko eta tratamendu goiztiarra funtsezkoa da, epe luzera eskola porrota ekar dezakeen errendimendu txarra saihesteko.
|
2018
|
|
Haur Nutrizioaren Espainiako Liburu Zuriak
|
dio
eskolako jantokiak leku atseginagoa izan behar lukeela, dibertigarriagoa eta erakargarriagoa, gisa horretan nutrizio arloko heziketa erraztu dezan.
|
|
Gurasoek kopia bat eman behar
|
diote
eskolari.
|