2009
|
|
Ez zen barne desertorearen (arau urratzailearen) kasu tipikoa: aldez aurretik onetsitako identitate molde bati atxiki beharrean(
|
emakume
identitateari atxikitako" gizon emea"), estigmari bidea erraz egiten utzi beharrean, identitate berria proposatu zuen. Norbanako burujabe gisa, atxikimendu librea proposatu zuen:
|
2014
|
|
inskribatuta duten gorputzen irakurketa egingo da, non
|
emakume
identitatea (k) nolaeraiki izan d (ir) en eta poeta hauek nola berreraikitzen duten irakurriko den.
|
2018
|
|
Horregatik uste dut maitasuna gure erdigunetik kendu behar dugula. Maitasuna erdigunetik kenduz gure
|
emakume
identitatea nahitaez eraldatuko da". (…)" Ez dut esan nahi maitasuna bizitzatik kendu, baizik eta beste gauza batzuk jarri, orekatu.
|
2019
|
|
Svetlana Aleksievitxen Gerrak ez du emakume aurpegirik liburuan ia ukitu egin daitezke
|
emakume
identitatearen eraikuntzak eta deseraikuntzak; lego piezekin eginak dirudite. Gerran aritu ziren emakume errusiarrei feminitatea erantzi zieten (ez zegoen haien neurriko bota eta jantzi militarrik, ez konpresarik, ez azpiko arroparik; gizonen arropetan sartu behar izan zuten literalki eta sinbolikoki), kidetzat hartu zituzten, ardura postuetan jarri, deserotizatu eta “arrebatxo” deitu zieten gerrak iraun zuen bitartean.
|
|
Paradoxikoki, gerrarako balio zuenak ez zuen gerraosterako balio:
|
emakume
identitatearen bi eraikuntza ziren, elkar ukatzen zutenak.
|
|
Ez dakit larregi esatea ote litzatekeen jendaurrean mintzo garen bakoitzean ahalegintzen garela, nolabait eta kontzientzia handiagoarekin edo txikiagoarekin, emakume ez izaten. Danele Sarriugarteri aditu nion bezala, piztia beraren kontra ari garenez, estrategia guztiak,
|
emakume
identitatea markatzearen aldekoak eta haren kontrakoak erresistentzia bide gisa ulertu eta kokatu behar genituzke.
|
2022
|
|
' Señora' izendapena halako kemen edo indar moduko batekin lotu izan dugu, eta
|
emakume
identitatetik harago joatea nahi genuke, identitate maskulino normatibotik at dauden subjektuei atea irekiz.
|
|
"' Señora' izendapena halako kemen edo indar moduko batekin lotu izan dugu, eta
|
emakume
identitatetik harago joatea nahi genuke, identitate maskulino normatibotik at dauden subjektuei atea irekiz"
|
2023
|
|
Euskal Herriko Mugimendu Feministak jakin izan du mugimenduaren parte diren subjektuen beharrizanetara egokitzen, eta hori dela-eta jarri du ezbaian emakume kategoria klasiko edo patriarkala izartxoaren(*) bitartez, feminismoa zis emakumeenaz aparte, patriarkatuak zapaldutako gorputz ororena dela aldarrikatuz. Azken urteetan, bollera taldeetan edota LGTBI taldeetan antolatu diren bolleretako askok ozen esan dute ez direla emakumeak, ez naturaz, ez subjektu politiko gisa, bollera
|
emakume
identitatearen azpikategoria bat izango balitz bezala. Lehenengoari dagokionez, muturrekoak diren bi planteamendu agertu ohi dira debateetan, maila berean esentzialismoaren produktu direnak:
|
|
Trans identitateen sinplifikazio horiek trans identitateari eta borrokari izaera politikoa kentzen diete, bazterretan kokatzen diren trans bizitzak eta esperientziak gehiago prekarizatuz. Bigarrenari dagokionez, “emakume” hitzaren atzean izartxoa(*) erabiltzen hasi zenean, helburua zen
|
emakume
identitate zurruna ezbaian jartzea barrura begirako autokritika prozesu batean barna. Baina urteak pasatu ahala, ikusi da ez dela nahikoa.
|
|
Azken ideia horrek geroz eta gehiago hedatzen ari den queer teoriarekin du zerikusia, zeinak sexua, generoa bezala, kategoria ez natural gisa aurkezten duen. Feminismoaren subjektua zabaldu nahi ez duen ideologia transfoboaren atzean, botere galeraren mehatxua (agenda feminista partekatzea) eta
|
emakume
identitatearen krisia daude. Poliki bada ere, sexua desnaturalizatzen hasi baita, eta zis emakumeak okupatzen zuen espazioa beste subjektu batzuena ere badela aldarrikatzen hasi baikara.
|