2012
|
|
Borroka politiko feministaren a priori gisa
|
emakumeen
identitate komun/ partekatua definitu behar ez izatea. Hortaz, saihesten da ikuspegi feministen partzialtasuna lotzea ustezko subjektu unibertsal batekin; subjektu hori, azken finean, kokapen partzial baten adierazpena baino ez da beste batzuenartean.
|
2014
|
|
Aurremodernotzat harditzakegun jendarteetan, generoaren, atxikitze sexualaren eta gorputzen esanahipolitikoaren arteko harremana gaur egungoaren aldean arras ezberdina zen. Gizartehorietan, arestian ikusi bezala,
|
emakumeen
identitatea ez zegoen oraindik anatomiakdeterminatutako izaera sexualaz gainezka. Ikuspuntu horretatik, egitate biologikoaez zen hartzen ustezko oinarri neutrotzat, generoak definituko lituzkeen funtsezkomuintzat8 Sexua, egoera ontologikoa barik, kondizio soziologikoa zen.
|
2016
|
|
Feminismoak intersekzionalitatea edo eremu artekotasuna ekarpen garrantzitsu du
|
emakumeen
identitateen konplexutasuna ikusarazteEuskalgintza eta feminismoa: Identitateak berreraiki, demokrazia sendotu, boteretze kolektiboa bultzatu eta subalternitate eraldatzaile unibertsalak eraikitzeko proposamen bat –
|
2017
|
|
Lan indarraren erreprodukzioari zegozkion alde guztiak zipriztintzen zituen eztabaida horrek: familia (poligamoa monogamoaren aurka, nuklearra hedatuaren aurka), haurrak haztea, emakumeen lana, gizonezkoen eta
|
emakumeen
identitatea eta harremanak.
|
|
Gainera, antzutasunaren sinbolo ziren biak, sorgina (sorgin zaharra) eta prostituta, ugaltzea xede ez zuen sexualitatearen pertsonifikazio hutsa. Beraz, Erdi Aroan prostituta eta sorgina irudi positiboak izan ziren, komunitateari zerbitzu soziala ematen zioten neurrian; sorgin ehizarekin, berriz, oso konnotazio negatiboak esleitu zitzaizkien, eta baztertu egin ziren
|
emakumeen
identitate aukera gisa, heriotzaren bidez fisikoki, eta kriminalizazioaren bidez sozialki. Sorgin gisa sutan milaka aldiz hil eta gero hil zen prostituta lege subjektu gisa.
|
|
Landa eremuan jaio izanak, aldi berean,
|
emakumeen
identitate markatu du. Leitzako emakumeak etxeko eta baserriko lanetan jardun dira, seme alabak hasi eta hezi dituzte, gurasoak zaindu dituzte, eta orain ilobak zaintzea tokatu zaie.
|
2018
|
|
Estrategia horrek hierarkia eta bitasunak sendotzen ditu, emakumeak balio positiboen ordezkari gisa transbaloratuz. Ordea,
|
emakumeen
identitatea halako esklusio prozesu baten bidez finkatu beharrean, Wittigen estrategia da jatorriz eremu maskulinokoak biden ziren «balio» horiexek berrapropiatzea eta modu subertsioan berrantolatzea. Baten batek esan lezake Wittigek balio maskulinoak bereganatu dituela, edo, are gehiago, «maskulinoarekin identifikatzen dela», baina literatur lan hauen testuinguruan «identifikazioaren» ideia bera infinituki konplexuagoa da termino horren erabilera akritikoak pentsaraz lezakeena baino.
|
2019
|
|
2 Maitasun pentsamenduak identitateen sorreran ere eragin zuzena izango luke. Hortik,
|
emakumeen
identitatea edo emakume izatea (aldaera idealean) maitasunaren inguruan garatuko litzateke, harremanei lehentasun osoa emanez.
|
2022
|
|
Masculinidades femeninas (2008) liburuan egindako hitzaurrean, Judith Halberstamek aipatzen du gaztelaniaz hitz egiten duten herrialdeetan maskulinotasuna aitortzen zaiola queer
|
emakumeen
identitateari. Emakumezkoen maskulinitateak ez dira gure garaikidetasunean soilik kokatzen, izan ere, Halberstamek (2008), Platerok (2013) edo Feinbergek (2018) erakusten duten moduan, historia sozialaren zati izan dira, nahiz eta batzuek adierazi ideologia feministekin agertu den zerbait dela (Halberstam 2008).
|
2023
|
|
hori ondorioztatzera bultzatzen ditu Enslerrek irakurleak, munduko toki ez hain zibilizatuetan bizi diren emakumeen egoerarengatik burua tristura handiz astindu bitartean. Deigarria da nola istorioa kontatzen duen emakume zuriaren apetaren arabera guztiz izendatzen edo ezabatzen diren koloreko
|
emakumeen
identitateak. Izenez aipatu liratekeen pertsona batzuk, hala nola erizainak eta beste osasun langile batzuk, aipatu gabe uzten ditu (bestela emakume zuri salbatzailearen roletik desbideratuko bailitzateke arreta); beste batzuetan, hobe zukeen konfidentzialtasunari eutsi eta" Nadine" eta beste biktima batzuen argazkirik ez erakustea, baina Enslerrek esaten digu onartu zutela argazkia ateratzea, betiere beren izena aldatuz gero.
|
|
Era horretako egitura iragazkor batek sustatzen ditu Gates Fundazioaren Oilasko Programa eta halako ekimenak; programa horretan, emakumeei beren oilaskoen bidez autonomia ekonomiko pixka bat ematea da helburua, eta, aldi berean, ustez, horrek (nolabaiteko) autonomia politiko eta sozial handiagoa ere emango die. Sukalde Garbien Programan bezalaxe, halako ahaleginek ez dituzte aintzat hartzen
|
emakumeen
identitate politiko eta sozial konplexuak, baina ez hori bakarrik," ekintzaile" gisa erreparatzen baitzaio gizabanakoari, begirada estuz erreparatu ere, emakumeek kolektibo gisa aldaketa sozial eta politikorako duten gaitasunari erreparatu beharrean.
|
|
Halakoa ere, korronte ezberdinen arteko adostasunik ezak, tentsioak, sor daitezkeen ez ulertuak eta gatazkak, era berean, ezinbestekoak direnak talde bakoitzak bere ideia indartzeko, beste taldeekin puntu komunak partekatzeko eta sarean lan egiteko, edo desadostasunetatik identitatea sortu eta borroka paraleloak eramateko. Aniztasunaren gatazkari heltzea eta
|
emakumeen
identitate homogeneoaren iruditeria (lan merkatuan dagoen emakume zis, zuri eta heterosexuala) gainditzea ezinbesteko ariketak dira mugimenduen arteko aliantzak eta zubiak eraiki nahi badira; heteroarauak egunero zapaltzen dituenen arteko diferentziak onartu eta sor daitezkeen botere harremanei aurre egiteko bitartekakoak sortzeak izan luke helburua, horiek ahalik eta gutxien birsortzeko (Hill Co...
|