2010
|
|
Hortaz, bigarren globalizazioren dekadentzia zantzuak, funtsean, antzekoak badira ere, gure garaiari
|
dagozkion
moduan hezurmamitzen dira. Zertzelada horien azterketari ekingo diot hurrengo lerroetan, baina betiere ikuspegi soziokultural eta sozio-politikotik.
|
2011
|
|
13 EUSTATek argitaratutako datuen arabera, 2006an EAEko biztanleriaren artean, 459.000 iaeuskaldunak ziren, hau da, ulermen ona edo hala moduzkoa zutenak eta zailtasunez hitz egiten zutenak. Ikerlan honetan talde hau alde batera uztea hobetsi da, ez
|
baitago
modurik jakiteko zenbat diren, aipatutako kopurutik fikziozko saio bat jarraitzeko besteko euskara maila dutenak. Iaeuskaldunen multzoa audientzia potentzial gisa hartuko bagenu, audientzia potentzialaren taldea
|
2012
|
|
80ko hamarkadaren bukaeran, ordena mundialaren berregituraketa erabatekoarekin, eta 90eko hamarkadan ekonomiaren, produkzioaren, eta komertzioaren globalizazioarekin, azken finean ideologia neoliberala ezartzeko nahiarekin, artemunduan ere horren aurkako desadostasuna bazegoela gogoratzea da lerro hauen xedea. Ados zeuden aldaketa baten beharraren ideiarekin, baina ez, ordea, aldaketa hori aurrera eramaten
|
zeuden
moduarekin.
|
|
muturreko balorazioek (hots, Parkean egotea guztiz funtsezkotzat edo guztiz indiferentetzat jo duten erakundeek) bazterreko lekua duten bitartean, erakunde gehienek neurri bateraino lagungarria izan zaiela aitortu dute. Dena den, bigarrenen artean, gehiago dira Parkean
|
egoteak
modu esanguratsuan lagundu ez diela irizten diotenak, modu esanguratsuan lagundu diela uste dutenak baino.
|
|
Aurreratu bezala, hortaz, Parkean
|
egoteak
modu esanguratsuan lagundu diela uste dutenen artean bai eta hala uste ez dutenen artean ere, barne antzekotasun argiagoak ageri dira Parkeak oro har dituen funtzionaltasunen balorazioaren inguruan. Has gaitezen, ordea, emaitza orokorren analisitik.
|
|
Gauzak horrela, matrize horren araberako gizaki mota jakin bat ekoitziko da nagusiki Modernitatean, oraindik ere gizaki aurremoderno anitz badago ere?, gizaki aurremodernoarekiko oso bestelakoa den gizaki mota. Orain, gizaki mota hori ez
|
dago
modu bakarrean definitzerik, aurpegi ezberdin asko erakutsi baititzake; eta, hala eta guztiz ere, badira botere nahiaren arabera nabarmentzen diren bi aurpegi ezberdin nagusi.
|
|
Sadomasokismo sexualak gure gizartean gertatzen diren menderakuntza harremanak fantasiaz hornitzen dituen bezala, uste dugu, horrezkero,
|
badagoela
modu paraleloan Mendebaldeko gizarte bizitza botere harremanen ekonomia sadomasokistaz hitz egiterik. Sadomasokismo sexualean eta Mendebaldeko gizarteetan gertatzen diren botere harremanen artean paralelismoa egon daitekeela iruditzen zaigu; beste modu batean esanda, uste dugu Mendebaldeko gizartean matrize sadomasokista batek biltzen dituela botere harreman mota guztiak, non matrize sadomasokista horrek sekulako antzekotasunak dituen sadomasokismo sexualean gertatzen diren botere harreman motekin.
|
2013
|
|
Gizarte mailari dagozkion datuetan, aldiz, ez
|
dago
modu eraginkorrean alderatu ahal izateko daturik.
|
2014
|
|
tresna hau osatzen duten 20 itemak lotuta daude ikasleak inguratzen duen testuinguru akademikoaren arlo edo aldagaiak antzematen dituen moduarekin. Arlo horiek enuntziatuta
|
dauden
moduak lerrokatze konstruktiboaren ezaugarriak islatzen ditu: ikastetxearen partaide sentitzen naiz, proposatzen den metodologiarekin ikasleen interesa indartzen dira, irakasleek ikasleei laguntza ematen diete ikaskuntza prozesuan zehar?
|
2017
|
|
Beraz, botere politikoa herritarren esku uzten duen sistemak «demokratiko» izenlaguna hartzeko eskubidea izan behar luke. Alabaina, boterea herriaren esku
|
egoteko
modu anitz daude eta, hain zuzen ere, horrekin lotzen da hitz horien anbiguotasun edo polisemia, azken finean, «sasidemokrazia» eta «benetako demokrazia» bezalako esamoldeen iturburuak dira. Hori dela eta, «benetako demokrazia» eta «sasidemokrazia» bezalako esamoldeak ez dira arrotzak gure gizartean3.
|
2019
|
|
Baina Laboa ez zen soilik ahotsa eta musika, Laboa, izateko eta
|
egoteko
modu bat ere bazen. Nahiz eta estetika xumearen aldeko apustua egin zuen, indar handia zuten bere zuzenekoek.
|
|
Janzkera ere ahalik eta diskretuena, egunerokoan zein zuzenekoetan urdin jantzita azaltzen zen; bere memorian hain presente zeuden arrantzaleen kolorearekin. Azkenik, taula gainean
|
egoteko
modua ere landu egin zuen: hasiera baten, Bertol Brecht eta haren antzerki dialektikoarekin, komunitatearen berrirakurketa kolektibo kritikoa bultzatuz (Gandara, 2016:
|
|
nahiz eta hemen eta orain jada ezarriak dauden antolakuntzako estrukturak egon, posible da beste era alternatibo batean antolatzea, jokatzea eta ekitea. Izan ere, beste eremu geografiko batzuetan eta beste momentu batzuetan egon dira eta, maiz ezezagunak diren arren, hemen eta orain ere
|
badaude
modu alternatiboak. Garrantzitsua da hau ere herri ekimenen baitan planteatzea; izan ere, herri ekimenek, lehen esan bezala, logika ezberdinak dituzte berez, eta herrigintza, bizitzan oinarritzen diren logikekin sortua izan da, beraz, horiek erreproduzitzea bultzatu behar da eta kapitalarenak alde batera joaten utzi.
|
|
De lege ferendari dagokionez, legegileak lan gogorra izango du HESLOren arau hausteak EGEAren eta KAren jurisprudentzia eta doktrinara egokitzen,
|
dagoen
moduan konstituzioaren kontrakoa den eta nazioarteko hitzarmenak urratzen dituen legea delako. Horretarako legegileak oinarri moduan hartu lituzke KAk eta EGEAk emandako ebazpenak, irizpide horietatik hasiz, eta, ondoren, legea berregin, bere osotasunean.
|
2021
|
|
Dimentsio horiek posizioekiko adostasuna adierazteko izan daitezke, baina baita, eta batez ere, sortzailea bera zalantzan jarri eta eraldaketa sozialerako estrategia gisa ulertzen dute euren sormen lana; erregistro berriak erabiliz, momentu historiko eta testuinguru sozial jakin bateko bizitza publikoan laguntzeko asmoz. Izan ere, sortzaileen jarduna, parte hartze politiko gisa ulertuta, hiritartasunarekin estuki lotuta doa; sormen lana izateko eta
|
egoteko
modua baita.
|
2022
|
|
Gauzak egiteko beste modu batean antolatzea eta funtzionamendu eta harreman berdinzaleagoa izatea, pertsona bakoitzaren gaitasunekin bat datozen helburuak lortzeko, eta horrek aldaketak eragiten ditu gizartean izateko eta
|
egoteko
moduan.
|
|
Irakaslea munduan
|
egoteko
modu bat dela adierazi du Meirieuk (2005). Ildo horretatik, hezkuntza praktika oro besteekin elkartzeko unea da eta bestearekin (alteritatea) lan egiteko hainbat baldintza beharrezkoak dira (harremanak zaintzea eta bestetasun berri bat, besteak beste).
|
2023
|
|
Ildo beretik, Jovchelovitch eta Gervais ek (1999) Ingalaterrako komunitate txinatar batean eta Wagnerrek eta besteek (2000) Indiako iparraldean dagoen Patnan egindako ikerketek erakutsi dute pertsona eta komunitateek osasunari eta gaixotasunari buruzko ezagutza ezberdinak aldi berean kudeatu eta borrokatzen dituztela, eta irudikapen sozialak testuinguru soziokulturalarekin harremanean eraikiak direla (Jovchelovitch eta Gervais, 1999). Gizakognizioarenbarne aniztasuna, malgutasunaetaizaerakokatuadeladefendatzen da ikuspegi horretatik egindako ikerketetan, eta Markovak (2008) dioenari jarraituz, pentsamendu polifasikoan arreta jartzeak" aukera ematen dio ikertzaileari gizartean pentsatzeko eta ezagutzeko
|
dauden
moduetan aldaketa errazten, zailtzen, eragiten edo gidatzen duten baldintzak zeintzuk diren azaleratzeko" (479 or.). Beste era batera esanda, fenomeno sozial ezberdinen inguruko eguneroko pentsamenduaren oinarrian dauden ezaugarri eta prozesu soziokulturalak identifikatzeko ikuspegia eskaintzen du polifasia kognitiboaren kontzeptuak; eta guri ikuspegi hori funtsezkoa iruditzen zaigu gure tes...
|