2007
|
|
Lehenengo etsenplua doa gizakumeen ikuspegirik hurrenetik; horretara, bada, euskaraz baditugu berba ezberdinak gurasoen umeen arteko harremanak islatzeko, hau da, seme alabetan baditugu anaiak eta nebak, eta arrebak eta ahizpak. Horiek ez dira hizkuntza ereduak bakarrik, ezperen gizartea antolatzeko
|
dauden
modu askotarik baten erakusleak ere. Horregatik, ez nago ados esaten denean berba horiek erabiltzea edo ez erabiltzea euskalkien arteko bereizkuntza baino ez dela.
|
2009
|
|
Guk hizketan jardun bai, baina inork ez zekien zertaz ari ginen. Ez
|
zegoen
modurik mundu globalak gu ikusteko, eta funtsezkoa zen —eta funtsezkoa da—, mundu globalak gu ikustea, ikusten ez bagaituzte ez baikara existitzen.
|
|
Ez
|
zegoen
modurik mundu globalak gu ikusteko, eta funtsezkoa zen –eta funtsezkoa da–, mundu globalak gu ikustea, ikusten ez bagaituzte ez baikara existitzen.
|
|
Olatu hori baliatuta, Don’t hate the media, be the media lelo ezagunak bide egin du, baina oso gogoan izan behar genuke, hala ere, ez duela mundu guztirako balio: aurten bertan, berbarako, Ekuadorren kitxuazko tokiko telebista bi egin guran dabiltzan egitasmo biren bultzatzaileekin
|
egoteko
modua izan dugu HUHEZIn (Mondragon Unibertsitatea), Garabide Gobernuz Kanpoko Erakundearekin (GKE) izaniko elkarlana tarteko, eta, ohiko hedabideak egitearen zailtasun ekonomikoez jardun zitzaizkigunean, Interneten aukeraz hitz egin genien xalo xalo, hots, egunotan, teknologiaren aurrerapena dela bide, kostuak asko jaitsi direla, eta, Interneterako sarbide egokia izanez gero, ia edonork egin deza... Haatik, haien erantzuna ere argigarria izan zen:
|
|
" Pazientzia" behar omen zen gaelera
|
zegoen
moduan egonda. Jarrera horren aurrean, Txillardegiri hitzok atera zitzaizkion:
|
2011
|
|
Hauen bidez haurrak inguruan dituenen ohiturak, rolak, jarrerak eta balioak bereganatzen ditu. Besteek irakatsitako jarraibideak barneratu ditu eta hauek onartzeak eta betetzeak erakutsi dio munduan
|
egoteko
modua. Gainera, jasotako horrekin guztiarekin identifikatzen da umea inolako arazorik gabe, beretzat besterik ez balego bezala.
|
|
ATAriKo y gizarte zientzietan, ekonomian, Soziologian, psikologian eta Soziolinguistikan ere, gaur arte, behintzat, ez dago legerik. hau da, ez
|
dago
modu jakinik gertaera bat, edo batzuk, nolakoak izango diren jakiteko erabateko zehaztasunez. Iraganeko fenomenoak nola eta zergatik gertatu izan diren, agian, azal dezakegu. edozelan ere, kasu horietan ere, azalpen bat baino gehiago izatea ohikoa da.
|
2012
|
|
Euskararen erabilera bermatzearen erronka gutariko bakoitzarena eta denona da, horrexegatik gertatzen da sarri esaerak dioena," Ugazaba askoren idia, goseak trageu". Ba al
|
dago
modurik idia bizirik eta indartsu mantentzeko?
|
|
euskararen erabilera bermatzearen erronka gutariko bakoitzarena eta denona da, horrexegatik gertatzen da sarri esaerak dioena," Ugazaba askoren idia, goseak trageu". Ba al
|
dago
modurik idia bizirik eta indartsu mantentzeko. Badago inor idiari baba eta galtzua, ura eta belar freskoa emango dionik?
|
2014
|
|
Carles Feixaren aipua gogora ekarriz, gazteria baldin badago bere
|
egoteko
modu, erritu eta balioekin izango da. Hemen ere aniztasuna dela oinarri, ahaztu gabe.
|
2016
|
|
4 Berba egiteko gaitasuna garatu duten seme alaben gurasoek orokorrean euskarari
|
dagokionez
modu negatiboan bizi izan dute haurren eskolaldia, hau da, ama hizkuntza euskaraz ez duten haurrekin elkartzeak ekarri diela gaztelaniarekiko joera handiagoa, eta beraz, euskararekikoa apaldu egin dela. Izan ere, Gasteizko egoera orokorra modu desberdinean sumatzen dute, euskararekiko joera alderantzizkoa dela, alegia.
|
|
Hizkuntza, baliabide kultural bat da, eta praktika multzo bat bezala irudikatzen du (Duranti 2000). Praktika horien bitartez, hain zuzen ere, munduan
|
egoteko
modu bat islatzen eta gauzatzen da. Hau da, hizkuntza eskura dugun tresna litzateke, bai gure ingurunean eragiteko, bai mundua edo bizitzari lotutako ikuspegia adierazteko.
|
|
Horrela, feminismoaren ikuspegitik, generoa ez litzateke izango garena —emakumezkoa edo gizonezkoa— edota gizartean finkatutakoa (estereotipoak edota aurreiritziak); baizik, generoa, egiten duguna litzateke. Estebanek (Esteban 2011, 35) dioenez,(...) generoa, errepikatzen baina, etengabe aldatzen diren egiteko eta munduan
|
egoteko
modu gisa ikusiko genuke. Ikuspegi honek nortasuna eta esperientzia desentzializatzeko laguntza handia ematen du.
|
2017
|
|
Azken hamarkada hauek oso zailak izan dira euskararentzat. Urte horiek guztiak pasa ostean,
|
gauden
moduan egotea oso baloratzekoa iruditzen zaigu. Dena edo ia dena kontra izanda ere, eutsi egin diogula esango genuke, edo Mitxelenak esan zuen bezala, katea ez dela eten.
|
|
3 indarrean dagoen legediaren arabera, langile publiko elebidunak ez
|
daude
modu orokorrean euskaraz lan egitera behartuta herritarrei euskarazko zerbitzua emateko ez denean.
|
2019
|
|
Honezkero logikoa da pentsatzea ez
|
dagoela
modurik irizpide adostu eta are gutxiago objektiborik definitzeko, zeren nolakoak helburuak, halakoak izango dira lehentasun, estrategia eta, horrenbestez, ebaluazioirizpideak. eta amaitzeko, zer da zehatz mehatz eraginkorra izatea. Bada, segun eta.
|
|
Zenbat buru, hainbat" helburu" honezkero logikoa da pentsatzea ez
|
dagoela
modurik irizpide adostu eta are gutxiago objektiborik definitzeko, zeren nolakoak helburuak, halakoak izango dira lehentasun, estrategia eta, horrenbestez, ebaluazioirizpideak.
|
2021
|
|
Hortik oso gertu dugu Miren Guillók antropologia feministatik proposatutakoa (Guilló 2020, 134): " Feminismoan bereziki, espazio seguru izendatzeak talde horretan
|
egoteko
modua inplikatzen du: gainontzekoen iritziak ez epaitzea; errespetuz entzutea; elkar ahalduntzeko espazioak sortzea; funtsean, lasaitasunez, askatasunez eta arduraz jokatzea litzateke".
|
|
gainontzekoen iritziak ez epaitzea; errespetuz entzutea; elkar ahalduntzeko espazioak sortzea; funtsean, lasaitasunez, askatasunez eta arduraz jokatzea litzateke". Harremanak, taldea eta
|
egoteko
moduak. Hona hemen hiru oinarrizko baldintzak, babesgune baten zimenduak finkatzeko orduan.
|
|
Feminismoan bereziki, espazio seguru izendatzeak talde horretan
|
egoteko
modua inplikatzen du: gainontzekoen iritziak ez epaitzea; errespetuz entzutea; elkar ahalduntzeko espazioak sortzea; funtsean, lasaitasunez, askatasunez eta arduraz jokatzea litzateke.
|
2022
|
|
" Miren Guilló antropologoak(...) horrela definitzen ditu espazio horiek (Guilló, 2020: 134): Feminismoan bereziki, espazio seguru izendatzeak talde horretan
|
egoteko
modua inplikatzen du: gainontzekoen iritziak ez epaitzea; errespetuz entzutea; elkar ahalduntzeko espazioak sortzea; funtsean, lasaitasunez, askatasunez eta arduraz jokatzea litzateke" (Hernández, 2020: 106).
|
|
Erdaldunen artean proportzio antzekoetan banatzen dira
|
dagoen
moduan ondo dagoela uste dutenena eta presentzia gehiago nahiko luketenena.
|
|
Ia euskaldunen artean ere gehiengoa da hori nahi dutenak(% 52,4). Erdaldunen artean proportzio antzekoetan banatzen dira
|
dagoen
moduan ondo dagoela uste dutenena(% 46,7) eta presentzia gehiago nahiko luketenena(% 43,6). Zerbait azpimarratu behar da:
|