Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 215

2000
‎Nahiz eta ur sakonetan sartzeko asmorik ez izan, interesgarria iruditu zaigu nazioaren teoriei begirada luzatzea, nolabaiteko argitasuna eskain dezaketelakoan, gai honi dagokion hezkuntzaren zereginaz jabetzeko helburua eskuartean dugularik. Lehenik eta behin, arazoari heldu bezain azkar zerbaitek harritu bagaitu, gaiaren konplexutasuna bera izan da.
‎Beraz, nahiz eta bakarrik kultur nortasunaren elementu ideologiko hutsaren moduan izan, hizkuntza nazioaren funtsezko ezaugarria izango da nazionalismo hauentzat59 Ondorioz, eta lehen esandakoaren ildo beretik pentsa daitekeenez, hezkuntza sistemarekiko ezinbesteko erreferentzia puntua izango da hizkuntza, inondik inora gutxiets ezin daitekeena. Badakigu Estatuaren monopoliopean dagoen hezkuntza sistemak kultur asimilaziorako tresna zuzen gisa jokatzen duela, eta izaera honek monopolio horrekin amaitzeko ahaleginak eskatzen ditu nazionalismo horien aldetik, eskolarena borrokagune politiko garrantzitsuenetarikoa bilaka daitekeelarik. Zeren, nazionalismo horiek aurre egin behar baitiote aipaturiko, amnesiak?
2001
‎Seguru aski, pronostiko ezkorrenak gaindituko dituen zerbait asmatuko dute. Guztion buruan dago hezkuntza sistema euskararen aurrerakuntzaren ikurra izango dela hurrengo kanoikaden itua. Aurreikuspen zuhurrenen arabera, ez da neurri bakar bat izango, neurri multzo bat baizik:
‎Marko honetan kokaturik, Alemanian haur heziketa haurtzaroko korategi edo «Kindergarden» bezala ezagutzen diren zentruen esku dago. Zentru hauek ez daude hezkuntza sistemaren barnean, haurtzaro asistentzia kontsideratuak direlako. Honez gain, lorategi hauek ez dute jabetza publikorik, instituzio ezberdinen edo udaletxeenak izaten dira.
‎‘Garapen Dinamika sortuz’ txostenak estrategia bat zehazten du “hautakor kritiko” batean dauden herrialdeek nazio garatuenekin eta irabazi asmorik gabeko ongintzako erakundeekin lan egin dezaten, hazkunde iraunkorra sortzeko eta gizarte helburu batzuk lortzeko. Horien artean daude hezkuntza, osasuna eta negoziatzeko aukerak handitzea. Txostenak Estonia, Tanzania, Brasil eta Costa Rica bezalako teknologia berriak hartu nahi dituzten herrialdeen esperientziak aztertzen ditu.
2002
‎«Eskolak euskaldundu behar du!» eta «Euskal Herritar orok du euskaraz jakiteko eskubidea» lelopean, Euskal Herrian Euskarazek hezkuntza sistema propioa aldarrikatzeko kanpaina abiatu du. EHEko arduradunen arabera, indarrean dauden hezkuntza sistemek ez dute bermatzen ikasleek euren herriko hizkuntza jakiteko duten eskubidea. Elkarteak derrigorrezko hezkuntzari buruzko ikerketa egin du eta honako ondoriora iritsi da:
‎Alde batetik, etalehenengo aldiz, Hego Euskal Herriko lau lurraldeen garapen ekonomikonabarmena. Bestetik, euskarazko iraskaskuntzaren hedapena ikastolen bidez.Lehen fenomenoak profesional gehiagoren beharra, hazkunde demografikoa etabizitza mailaren hobekuntzaren ondorioz zegoen hezkuntza eskaeraren igoeranabarmena ekarri zuen. Deustuko unibertsitatearen kasuan, adibidez, 1962ko 500ikasleak 1973an 5.000 izatera pasatu ziren (Torres, 1995:
‎Geure planteamendua gaur egungo Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitate publikoan izandako esperientzian oinarriturik egiten dugunez, egoki deritzoguautonomia estatutuaren aipamenarekin hasteari, bertako letratik abiatuz argi baitago hezkuntza arloko eskuduntzak?, maila guztietan?, horrelaxe baitio testuak, erkidegoari dagozkiola. Baina gauza bat testuaren letra da, eta beste bat, egunerokoizatea eta egintzak.
‎Foruen galeraren garaitik eta II. Errepublikara iristen den aldiari dagokionez (estatuko hezkuntza sistemaren ezarpen mailakakoa, euskara eta euskal kulturarenaldeko defentsa eta haren ezarpenari jarritako erresistentziak. Hego Euskal Herrian?, eskola eredu berriak, irakaskuntza elebiduna, unibertsitatea...), badituguzenbait lan: Bizkaiko auzo eskolak, lehenengo euskal nazionalismoaren hezkuntza ideologia, Euzko Ikastola Batzaren esperientzia, eta Eusko Ikaskuntza edotaDeustoko Unibertsitateari buruzkoak12 Nafarroari dagokionez, badugu Errepublikaren garaiari dagokion hezkuntza politikaren azterketa (Berruezo, 1991b). BaitaValladolideko unibertsitate barrutiari buruzkoa ere; bertan 70eko hamarkadara arte. Araba, Bizkaia eta Gipuzkoa sartzen ziren neurrian?
‎aintzat hartu behar daMartin en lana (Martin, 1994). Gerra garaiari dagokion hezkuntzaz ere, baduguarreta jarri duen lanik, hain zuzen ere, oraintsu aurkeztu den doktorego tesi bat (Rekalde, 2000), eskola eta haurtzaroa bere baitan biltzen saiatu den lan zabal etaondo dokumentatua. Egindako lan monografiko horiez guztiez gain, ikertzaileentzat garrantzitsuak diren beste tresna baten berri ere eman behar dugu, zeren Bizkaiko eta Arabako kasuan eskuragarri baititugu hezkuntza gaitzat hartuta prentsanargitaraturiko artikuluen bibliografiak13.
‎Neurri hori ikasleak onartzeko prozesuan ere aplikatuko da. Gaur egun, lehentasunezko irizpideen arabera arautzen da hori —zuzendaritza taldeak aplikatzen ditu, dagokion hezkuntza administrazioaren araudiaren arabera—: familia unitatearen per capita errenta, helbidearen hurbiltasuna, ikastetxean matrikulatutako anai arrebak izatea eta familia ugariaren legezko izaera.
‎umeak euskaraz ikasiko duten tokietara bidaltzearena, hain zuzen ere eta, horrenbestez, gazteak euskarara jarraraztearena. Euskara bizirik dago irratian eta telebistan, bizirik dago prentsan, bizirik dago hezkuntzaren maila guztietan, bizirik administrazioan. Aski diferentea zen guk ezagutu genuena, orduan baserritarren dialekto kaxkar bat izatetik neketan pasatzen baitzen.
‎Urteak igaro ondoren denok onartuko dugu gure umeek aukera osoak dituztela oinarrizko ikasketak euskaraz burutzeko, euskara institutuetan ere ikas daitekeela, eta unibertsitatean ere hainbeste arlotan, hori ez dizut esan beharrik zuri. Hori hala gertatu da hainbeste jenderen lanari esker, eta hainbeste lagun buru belarri sartu zirelako, bere sakeletan diruaren ordez ilusioa zutela, euskal hezkuntza sistema berriak sortzen, zegoen hezkuntza ofizialari ia ia baliabiderik gabe lehia egin nahian. Hola sortu ziren ikastolak, adibidez, aitzindari nekaezinak ziren batzuen ahaleginen fruitu oparoa.
‎Emakumea oso barneratuta dago hezkuntza sisteman, oro har izaera mistokoa. Lehen hezkuntza emakumearentzat oroko rtuta dago, eta partehartze nahikoa zabala du bigarren hezkuntzan.
2003
‎Alabaina, gure arteko harremanak, oro har, Lapurdin eta itsasertzean bereziki, ugaritzen ari dira. Bidasoan gero eta harreman gehiago dago hezkuntza eta ekonomia eremuan. Belaunaldi berriek lau hizkuntzen hautua egina dute eta ikastolatik heldu den belaunaldi berriak bosgarren hizkuntza ikasiko balu, hainbat hobeto.
‎Mutilak bost irakasgai gainditu dituen arren, uda osoa ezer egin gabe ematen du". Honela laburbiltzen du José Luis Donostiako CAU akademiaren arduradunak, bere ustez indarrean dagoen hezkuntza sistemak sortzen duen egoera paradoxikoa. Nahiz eta bere akademiaren lan nagusia unibertsitateko ikasleengana bideratu den beti, ikastetxeko zuzendariak ez du zerikusirik ikasle gazteenen arazoekin.
‎Espezialitate horietako teknikarientzat, finantza eta merkataritza eragiketetan laguntzen duten profesionalentzat eta administrazio kudeaketaren sektorean ere lan eskaintza handia izanen da. Beste muturrean daude hezkuntza mailarik baxuenak. Analfabetoek, alde batetik, eta lehen mailako azterketek, bestetik, enplegu premia negatiboak dituzte ikerketan, eta, are gehiago, urteak igaro ahala, enplegua suntsitzen duten zifrak izatera iritsiko dira.
‎Ikasleen %2, 3k hezkuntza premia berezi iraunkorrak ditu; horietatik %1, 8 ikastetxe arruntetan integratuta dago, eta %0, 5 berariazko ikastetxeetan dago. Bestalde, Lehen Hezkuntza da ikasle horien artean ikastetxe arruntetan dagoen hezkuntza etapa nagusia (1.000 ikasleko 23), ondoren Bigarren Hezkuntza (1.000 ikasleko 15) eta, azkenik, Haur Hezkuntza (1.000 ikasleko 8). Urritasun psikikoa da portzentajerik handiena duen diagnostikoa (%68); eraginkortasun aniztasunaren diagnostikoa %9ra iristen da; urritasun motorikoaren, autismoaren, nortasunaren arazo larrien eta zentzumen urritasunen (entzumen eta ikusmen urritasunen) diagnostikoek, berriz, %3tik %7ra bitarteko portzentajeei eragiten diete.
2004
‎Baliabide horiek dagozkion Hezkuntza Administrazioak zehaztuko ditu.
‎Une hauetan puri purian dagoen hezkuntza arazoetako bat eskolako biolentzia da.
‎Soziolinguistikaren inguruko informazio hori gurasoen aukera egokia egiteko ezinbesteko baldintza baldin bada, zer esan dezakegu Hezkuntza Sailburuaren kultura soziolinguistikoa Oliverirenaren neurrikoa denean? Hizkuntza ereduen arduradun gorenak soziolinguistikaren oinarrizko jakite gaitasunik ez baldin badu, nolako euskal eskolaren aurrean dago hezkuntzaren eskutik herri hau berriro ere euskalduna bihurtzeko bideetan dabilena. Ondo pentsatuta, ez al da ulertezina oraindik holako gauzak gertatzea euskalgintzan daramagun urte mordoa eramanda?
‎Indian, animalienganako sentikortasun handia dago, eta ez da ekonomikoki garatutako herrialdea. Aitzitik, harreman orokorra dago hezkuntzarik ezaren eta animalien aurkako tratu txarren artean. Jendeak, oro har, uste du animaliak ondo tratatuta daudela ala ez?
2005
‎Amaitzeko esan dezagun, Bejartik bidalitako hitzaldia kenduta, Revista ren Madrilgo aldian ez dagoela hezkuntza artikulu gehiagorik. Hortaz ia osotara Gasteizko aldian landutako gaia izan zen hau.
‎Goiko taulan ikusten dugun bezala, emakume asko dago hezkuntza sisteman.Baina Zuzendaritza Taldeetan emakumeen kopurua nabarmen jaisten da. Ba aldago fenomeno hau esplikatzeko arrazoirik?
‎Ikastetxeek oraindik ere abenduaren 23ko Hezkuntza Kalitateari buruzko 10/ 2002Lege Organikoaren arabera funtzionatzen ez dutela aintzat harturik, egokiagoa irudituzaigu egun indarrean dagoen hezkuntza legedia aipatzea, Kalitate Lege hori garatzekoaraudia ateratzen duten arte.
‎Txosten batek ohartarazten du Espainian" aukera desberdintasuna" dagoela hezkuntzaren arloan
‎Ziurtatzen du zenbait eremutan gizarte haustura handia dagoela hezkuntzaren arloan.
‎EUMCren arabera, Espainiako zenbait autonomia erkidegok hezkuntza planak egin dituzte eskola publiko eta pribatuen artean etorkin kopurua banatzeko. “Kataluniako zenbait eskualdetan, bereziki, gizarte haustura handia dago hezkuntzaren arloan. Berriki jakin da Estatuak diruz lagundutako eskola pribatuen artean ikasleen %66 goi mailako bigarren hezkuntzara pasatzen dela, eta %45 eskola publikoetan”, azaldu du.
‎Edota Seaskan Estatuak egindako murrizketak. Era orokorragoan, ezin aipatu gabe utzi, oraindik ere Euskal Herrian dauden hezkuntza ereduetatik bakarrak ere ez duela euskalduntzen eta erdaldunen poltsa urtez urte handitzen doala; izan ere, lehen hezkuntza amaituta, oraindik ere ikasleen %64 ez da eskola bidez euskalduntzen. Honek, herritar askok euskaltegietara jo behar izatea dakar berarekin eta esfortzu pertsonal eta ekonomiko handia eginez administrazioak bermatzen ez duena euren kabuz kudeatu behar izatea.
2006
‎Transmisioari dagokionez, asko zabaltzen ari da hezkuntza arautuan egiten den lana. Ondo dago hezkuntza arautura iristea, eta iritsi gara. Hezkuntza arautuan bi funtzio bete behar ditugu:
‎Hezkuntza mailak erabakitzen du herrialde baten izatea. Beldurgarria da esku jakin batzuetan egotea hezkuntza.
‎Gure artean, oraindik ere, badago hezkuntza arloko eta beste giza-arlotako profesionalen artean nolabaiteko nahasketa gizarteratze gaia aztertzerakoan. Batzuen ustez nahikoa litzateke etorkinak gela berean eskolatzea; horrela gizarteratzea edo integrazioa berez ematen dela pentsatzen dute.
‎• Informazio komunikazio politika eskasa. Hutsune handia dago hezkuntza eta hizkuntza ereduen inguruko informazio ofizialean (tresnak, hedapena...).
2007
‎PP abstenitu egin da eta EAE ANVk kontrako botoa eman dau. ...a bilkurara; “ez da gura proposamena ezta oposizioarena ere”.Batzorde bakoitzean hiru ordezkari izango dira EAJk, bina izango dituzte PSE EE eta EAE ANVk eta bana, PP, Aralar eta EB Berdeak ek.Aurreko legealdian Hirigintza eta Ingurumena batzordea zena zatitu eta ingurumenarekin lotutako gai guztiak batuko ditu orain Garapen Jasangarria batzordeak, eta Euskara eta Kulturarekin bateratuta zegoena Hezkuntza, orain, gazteria eta kirolarekin bateratuko da. Batzordeak eratu dituzten arren, batzordeburuak ez dituzte irailera bitartean izendatuko, Ziarrusta alkateak azaldu duenez.
‎" Gure seme alabek gure hizkuntza ikastea oso garrantzitsua da, honek biziraungo duela ziurtatu behar baitugu", iritzi dio Kirsten A. G. Buyo Kautokeinoko irakasleak. Aipatu estatuetan hainbat eskola daude hezkuntza sami hizkuntzan ematen dutenak eta estatistikek erakusten dutenez, urtez urte gero eta ume gehiagok ematen dute izena eskola hauetan. Hala ere, kalitate oneko hezkuntza eskaini ahal izateko, beren hizkuntzan material gehiago behar dutela dio irakasle honek.
‎Baina, xedeekin batera, bitartekoen auzia ere erabakigarria suertatuko da. Euskararen indarberritzearen alde azaltzen diren askok, abertzaleen esku dagoen hezkuntza administrazioak, ahuleziarik erakutsi gabe, egin beharrekoetan sendo, behar diren lanabesak ezarriko ote dituen, zango-trabaz joria izango den prozesuaren aitzindaritza eramateko gauza izango ote den zalantza handiak dituzte. Datozen hileetan panorama politikoak lurrikara bat baino gehiago jasan dituela, areago.
‎Ikasturte hasieran, antzezle askok maletak egin eta arte dramatiko ikasketak Euskal Herritik kanpo egiteko pausoa ematen du. Euskal Herrian dauden hezkuntza aukerak xahututa, arte honetan gehiago sakontzeko beharrak bultzatuta ekiten diote gehienek abenturari." Antzezteko beharrezkoak diren tresna sendoagoen bila noa" dio Iñigo Ortegak, hamabost egun barru Londresera abiatuko duen bidaiaren zergatiaz galdetuta. London International School of Performing Arts eskolan hasiko ditu ikasketak, Jacques Lecoq en pedagogia jarraitzen duen zentroan.
‎b) Titularrak ez badu ongitzen ez betetze arina, Administrazioak isuna ezarriko du; isun hori izango da «beste gastu batzuk» partidako zenbatekoaren erdia eta osoa bitartekoa. Halaber, partida hori izan da isuna zein epealditan ezarri eta epealdi horretan indarrean dagoen hezkuntza itunaren ekonomia moduluaren araberakoa. Hezkuntza administrazio zehatzaileak finkatuko du isunaren zenbatekoa, kasuan kasuan ezarritako mugen barruan.rrek isuna kobratu ahal izango du, hez Orobat, hezkuntza administrazio hokuntza ituna aplikatzeagatik zentroko titularrari ordaindu beharreko zenbatekoak konpentsatuta.
‎Isun horren zenbatekoa izango da «beste gastu batzuk» partidako zenbatekoaren osoa eta bikoitza bitartekoa. Halaber, partida hori izan da isuna zein epealditan ezarri eta epealdi horretan indarrean dagoen hezkuntza itunaren ekonomia moduluaren araberakoa. Hezkuntza administrazio zehatzaileak finkatuko du isunaren zenbatekoa, kasuan kasuan ezarritako mugen barruan.
‎Hizkuntzarik gabe ez legoke hezkuntzarik edota ikas irakas prozesurik —ezta hizkuntz didaktikarik ere— Horren haritik zera dio Zabalzak:
2008
‎baina inork ez dio kasurik egiten [barre egin du]. Hogeita bost urte pasa ditut irakaskuntzan, unibertsitatean ere aritu nintzen, eta izugarrizko hutsunea dago hezkuntza arloan, kontzeptu honi dagokionez, gizakia bere osotasunean lantzeaz alegia. Gu ikastoletan sortuak gara, hezkuntza aktiboagoa ezagutu dugu; gero bigarren belaunaldiko ikastola handiagoetan sartu ginen, hor jardun dugu erakusten, eta saiatu ginen bolada oso luzez Piaget, Freinet, Makarenko eta abarren ideiak bideratzen, baina utopia hutsa zen.
‎Zure haurrak berariazko hezkuntza premiarik baldin badu, dagokion hezkuntza administrazioak determinatzen dituen giza baliabideak eta sostengu materialak eduki behar ditu zentroak.
‎Programa honetan parte hartu ahal izateko, ikastetxeek maiatzaren 7a baino lehen eskatu dute. Horretarako, ikastetxeko zuzendariaren bidez, BOEren deialdian eskuragarri dagoen inprimakia aurkeztuko dute dagokion Hezkuntza Sailean edo kasuan kasuko probintziako edo lurraldeko unitateetan. Eskabidearekin batera, ikastetxeak parte hartzeko proiektu bat aurkeztu du, parte hartzen duen taldearekin batera arituko den irakasleak prestatua, baita Eskola Kontseiluaren onespena ere.
‎Edukiek barne hartzen dituzte gaztelania, literatura, atzerriko hizkuntza, gizarte zientziak, geografia eta historia, hezkuntza plastikoa, musika, natur zientziak, matematika, teknologiak eta gorputz hezkuntza irakasgaien oinarrizko alderdiak. Hasierako Lanbide Prestakuntzako programako nahitaezko moduluak gainditu ondoren, ikasleak ziurtagiri akademiko bat lortzen du, dagokion hezkuntza administrazioak emana, eta ziurtagiri horretan egindako modulu espezifikoak agertzen dira. Halaber, ikasleak, nahi izanez gero, lan administrazioak dagokion lanbide ziurtagiria emateko eska dezake.
‎Jarduera partekatzen duten taldeen arteko bizikidetza eta talde lana sustatzea. Parte hartzeko proiektu hau ikastetxeek aurkeztu behar dute, normalean azaroaren hasieran, dagokion Hezkuntza Sailean, deialdian argitaratzen den eskabide ereduarekin eta eskola kontseiluaren onarpenarekin batera. Eskaera guztiak jaso ondoren, autonomia bakoitzean hautapena egiteko izendatutako erakundeek parte hartzeko proiektuaren kalitatearen eta ikastetxearen ezaugarri sozioekonomikoen arabera baloratuko dituzte.
‎Lurraren Zientziak irakasteko Espainiako Elkartea irabazi asmorik gabeko erakundea da, 1992an sortua, eta ahaleginak egiten ditu Lurraren Zientziek herritarren prestakuntzan duten presentzia eta ekarpena defendatzeko. Bere helburuen artean dago hezkuntzako ikerketak eta esperientziak trukatzea eta irakasleen eguneratze zientifiko eta didaktikoa sustatzea. Duela bi urtetik, Amelia Calogne, Geologia Zientzietan doktorea, unibertsitateko katedraduna da eta Mikropaleontologia irakasten du Biologikoen Fakultatean; Xavier Juan Pons lehendakariordeak, berriz, 30 urte baino gehiagoko esperientzia du irakaskuntzan, eta biologia eta geologia irakasten ditu Bigarren Hezkuntzako institutu batean.
‎Imagen: Jose Antonio Carrasco Multimedia aplikazioak, arbel digitala, sareak… komunikazioaren teknologiak gero eta gehiago murgilduta daude hezkuntzaren esparruan, eta irakasleei eta ikasleei baliabide didaktiko ugari eskaintzen dizkie, irakaskuntza eta ikaskuntza prozesua hein handi batean erraztu eta mehatxatzen dutenak. Baliabide horiek, administrazio publikoek, irakasle eta profesionalek edo sektore pribatuko enpresek sortutakoak, hainbat atari edo saretan kokatu dira urteetan zehar, hezkuntza komunitatea horietara sartu eta edukiak erabil ditzan; Averroes (Andaluziako Hezkuntza Sare Telematikoa), Educared edo Rekataloged dira, besteak beste, baliabide didaktiko antolatuak dituzten gune horietako batzuk.
‎Irakasleen prestakuntzaz gain, lanbide praktikaren ebaluazioa ere egin beharreko beste lan garrantzitsu bat dela uste du Eskola Kontseiluak. Ikasleen ebaluazioaren emaitzekin eta ikastetxeetako berrikuntza proiektuen jarraipen eta sustapenarekin batera, irakasleen ebaluazioa ere egin beharreko zerbait dela uste du. Ebaluazioaren xedea ikasleen gaitasuna areagotzea izanez gero, horrek eragina izan behar du irakaslearengan eta ikastetxean, bai martxan dauden hezkuntza proiektuen bilakaeran, eta bai hobekuntzarako aukera emango duten baliabideen esleipenean ere.
‎Egoera honen aurrean aldarrikapenak egiten jarraituko dugu, benetako eskola inklusiboa eraiki nahi dugulako, nahiz eta Hezkuntza Sailak, harrotasunez, ikur gisa erabiltzen duen Kalitatezko Euskal Eskola Publikoa eta Eskola Inklusiboa hutsunez eta faltsukeriaz puzturiko ikurra dela erakutsi behin eta berriz. Urrun dago Hezkuntza Saila Kalitatezko eskola denentzat helburutik. Ez da kalitatezkoa ikasleria guztiarentzat erantzun hezitzaileak eraikitzen ez dituen eskola, ikasleria guztiaren beharrei erantzuten ez diena, behar berezietara egokitzeko malgutasun gutxi eskaintzen duena, ikasle eta herritarren behar aldakorrei egokitzen ez den hezkuntza sistema.
‎Mehatxu bat izango litzateke legeak ez duela uzten beharrezkoak diren gauzak aldatzen. Indargunea da, bestalde, ikastaro honetan 20 pertsonak eman dutela izena, alegia, gero eta hitzaldi eta ikastaro gehiago daudela hezkuntza sistemaren inguruan. Nolabait, horrek erakusten du aldaketaren beharra sumatzen dela eta indarrak metatzen ari garela.
‎Halaber, 2008ko aurrekontuen arabera, aurten 280.000 euro inguru gastatu ditu Legebiltzarrak, sailez saileko batzordeek urte osoan eginiko bidaietan. Egunotan Tenessen (AEB) dago Hezkuntza Sailaren batzorde bat.
‎Hala uste du ezker abertzaleak, ohar baten bidez jakinarazi duenez. Euskal Herri osoan hezkuntzarako hizkuntz politikek porrot egin dutela nabarmendu du, eta porrot horren oinarrian indarrean dauden hezkuntza eta hizkuntza ereduak D, B, A, X eta G daudela adierazi du: «Derrigorrezko ikasketa zikloa bukatu ondoren, ikasle guztiak dira gai erdaraz bizitzeko, baina hirutik bi ikasle ez dira gai euskaraz bizitzeko.
2009
‎Proyecto Meninas izeneko ekimen berritzaile hau batera antolatu dute Zientzia eta Teknologia Fakultateak eta Getxoko Berritzeguneak (Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren mende dagoen Hezkuntza Berrikuntzarako Zentroa). Esperientzia honen helburua izan da ikerketa proiektuak eta metodo zientifikoa irakaskuntza ez unibertsitarioan sartzea.
‎Gainera, ahots naturalak edo adierazpide egokiak erabiltzen ditu haurrentzat, eta irudien argitasunarekin, ikusizko kontrasteekin, koloretsuarekin eta ikusizko informazioaren antolamenduarekin eta abarrekin jolasten du, hori guztia “haur itsuentzat edo ikusmen urriko pertsonentzat nahiz igarleentzat irisgarritasun arau horiek errespetatuz”, zehaztu zuen ONCEk. Trebetasun jarduerak bi zailtasun mailatan multzokatuta daude, eta Haur Hezkuntzako bigarren zikloari eta Lehen Hezkuntzako lehen zikloari dagokien hezkuntza curriculumeko alderdi psikopedagogikoak eta edukiak lantzen dira. Jokoa gaztelaniaz, katalanez, euskaraz, galegoz eta ingelesez dago eskuragarri, eta, horri esker, haurrak gehiago integratzen dira, sortzaileen arabera.
‎Eskola graduatua, BBB, Lan Batxilergoa edo Teknikari Laguntzailea dira Espainian urteetan zehar eta gaur egun indarrean ez dauden hezkuntza sistemetan lor zitezkeen titulu edo ikasketa mailetako batzuk. Hala ere, indarrean ez egoteak ez du esan nahi erabilgarri izateari uzten diotenik; izan ere, horietako bakoitzak gaur egungo hezkuntza titulu eta mailekiko baliokidetasuna du ezarrita, eta, beraz, onartzen da indarrean dauden tituluen ondorio profesional edo hezitzaile berberak dituela.
‎Horrela, ikasketen jarraipena bultzatzen da. Bigarren Hezkuntzako graduatua Indarrean dagoen Hezkuntzaren Lege Organikoan ezarritako Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako graduatu titulua lortzeko, gure herrialdeko Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (DBH) osatzen duten lau ikasturteetako zikloa arrakastaz amaitu behar da, edo, bestela, hezkuntza sisteman hori lortzeko dauden beste bideak erabili. BBBko ikasketa partzialak Bigarren Hezkuntzako graduatuaren baliokideak dira ondorio profesional eta akademikoetarako.
‎Imagen: Liz Henry 2006az geroztik indarrean dagoen Hezkuntzaren Lege Organikoak (LOE) berariaz adierazten du “botere publikoek beharrezko ekintzak garatu dituztela eta hezkuntza helburuak lortzeko oztopoak jartzen dituzten gizarte desabantailako egoeren ondorioak konpentsatzeko baliabideak eskaini dituztela”. Artikulu honetan sartzen dira ospitale batean edo osasun zentro batean ingresaturik derrigorrezko eskola etapan denbora luzez bizi diren adingabeak.
‎Belaunaldien arteko lotura zaindu beharra aipatu du bete beharrekoen artean. Landa eremua erakargarria erakustea beharrezkoa ikusten du, baita dagokion hezkuntza sistema egokia eskaintzea ere. Nekazaritzari eta abeltzaintzari lotutako lanbide heziketa garatuko duela aurreratu du.
‎PSE EErekin ituna egin ahal izateko eskuak libre izateko. Areago, ohartarazi zuen Eusko Jaurlaritza PSE EErekin osatzeko EAJ prest dagoela Hezkuntza Saila alderdi sozialistaren esku uzteko.
‎Zein egoeratan dago hezkuntza elebiduna eskola publikoan?
‎dela dio Callonek: ? Dagoenak hezkuntza komunitateko eragileen kontsentsu osoa du, eta irakasleen sindikatuen %90ek onartzen dute. PPk ere lan egin zuen dekretu horretan.
‎Antolaketa berriak transmisioaren hiru ardatzen artean zubi lana egin duela uste du: . Orain zubi zuzena dago hezkuntza araututik bertso eskoletara, eta bertso eskoletatik jarduera osagarrietara. Jende gehiago mugitzen da; jendeak ere askoz gusturago parte hartzen du, eta gertuago sentitzen da proiektuaren orokortasun horretatik?.
‎Saio edo esperientzia horiek erakusten digutena da, gaur egun Euskal Herrian behar duguna ez dela indarrean dagoen hezkuntza legediaren hobekuntza bat. Behar duguna sakoneko lege aldaketa da, eskola komunitatearen beharrei ondo erantzungo dien sakoneko aldaketa:
‎Federico Mayor Zaragoza, Daniel Innerarity, Pere Pujolas eta Roberto Reyren mailako hizlariek garatuko dute Biltzarraren ildo nagusia. Hain zuzen, euskal hezkuntza sarean hain errotuta dagoen hezkuntzako kooperatiba erregimena garatzeko gure ustez funtsezkoak diren hiru ardatz izango ditu Biltzarrak.
‎Arazoaren muinari erreparatuz, elkarteak uste du jauzi handia dagoela gizartean hezkuntzari ematen zaion garrantziaren eta horretara bideratzen den finantzaketaren artean: . Eskoletan ez dago Hezkuntza Proiektua gauzatzeko behar adina baliabiderik, ezta baliabide horiek kudeatzeko autonomia ere?.
‎Hezkuntzaren kasua da deigarriena. Jose Antonio Agirreren 1936ko gobernuan ez zegoen Hezkuntza Sailik (Justizia eta Kultura Sailean Leizaola egon zen). Ramon Rubialen lehen Euskal Kontseiluan Hezkuntza sailburua Karlos Santamaria (EAJ) izan zen eta Kultura sailburua Jose Antonio Maturana (PSE).
2010
‎Egunindarrean dagoen hezkuntza legeak, hezkuntza anitza, dibersifikatuabermatu behar du. Edozein arrazoigaitik zailtasunak dituen haurrarilagundu egin behar dio, eta horrek hala izan behar du?
‎Hori da, labur bilduz, EEN legea garatzeko lehen urteetan sortu zen programa egitura eta egitura horren arautze lana. Bada azkenik, horrezaz gainera, Eusko Jaurlaritzatik kanpora egon arren hezkuntza alorreko hizkuntza normalkuntzan eragiten duen beste zenbait aginte organo. Foru Aldundiek eta, azken aldean, udalek, nork bere alorrean, ekarpen ohargarriak eginak dituzte oro har Jaurlaritzaren ekimena osatze aldera.
‎Baina gogoa bakarrik ez. . Indarrean zegoen hezkuntza sistemaren ondorioz ezin izan genuen mantendu gure hizkuntza. Euskal nortasuna berreskuratu nahi genuen, eta orduko eskolekin ezinezkoa zen hori?.
‎–Batxilergoko gelak irekitzeko proposamena egin genien ikastolei, sozialisten gobernuaren testuinguru hartan, Jaurlaritzak ikastolak oinarrizko irakaskuntzara mugatuta uzteko tentazioa izan zezakeelako, eta gure garapena kontrolatzeko modu bat izan zitekeelako. Beldur ginen, beraz, sozialisten esku zegoen Hezkuntza Sailak ikastolek garai haietan bizi zuten garapena moztu nahiko ote zuen?.
‎Hirugarren espazioari zegokion hezkuntza eta eskola eredua ekarri zuten ikastolek, baina horrek etengabeko tentsioa eragin dio boterearekiko, nolanahiko itxura duen gobernu ororekiko. Ikastola proiektuak izan du eta badu zilegitasunik, bai, baina gizarte zibiletik datorkion zilegitasun herritarra, laguntza eta babesa, ez dator bat botere politikoek emandako zilegitasun ofizialarekin.
‎f) Garatzea oinarrizko osasun arreta prebentiboa, gurasoei eman beharreko orientazioa eta familia planifikatzeari dagokionez hezkuntza eta zerbitzuak.
‎Izan ere, lan faktorea biziki garrantzitsua da lekutzearen ikuspegitik; zentzuhorretan lanaren bost ezaugarri dira kontuan hartzekoak: (a) lehenik, aipatu berriduguna, hots, ezagutza eta kualifikazioak, oso lotuta daudenak hezkuntzarekin etalurralde baten bilakaeraren historiarekin; (b) soldata kostuak; (c) lanaren produktibitatea, eragin askoren isla dena, besteak bete: hezkuntza, trebakuntza, kualifikazioa, motibazioa, eta berebat erabiltzen diren ekipamendu eta makineria; (d) lanindarraren gaineko kontrol ahalmena, langileen inplikazio eta antolakuntza mailarekin loturikoa; eta (e) lanaren mugikortasuna, oro har nahiko txikia, berezikidistantzia luzeetan, hala ere:
‎Oro har, onartu egiten da kudeaketa pribatua efizienteagoa dela. Baina, arrazoi ideologikoengatik gehienbat, hainbat erresistentzia dago hezkuntza arloko kudeaketa esku pribatuetan uzteko.
‎10 Ikusitakoak ikusita, ondo legoke hezkuntza sistema arautuan txertatzea ikasketa lerro bereziak komunikazioaren mundua ulergarriagoa izan dakion gazteari, bizi dituen kontsumo liluretatik harago.
‎Datu ikaragarri horien baitan, azpimarratzekoa da ezen ez dagoela hezkuntza pribatuan matrikulatutako ikasle bakar bat bera ere, azterketa hori gainditzen duenik, ezta Lehen Hezkuntza mailakorik ere.
‎Zerbitzu berri honen bidez, Hezkuntzak, Internet bidez, informazio bibliografikoa helarazi nahi die herritarrei, oro har, eta hezkuntzako profesionalei, bereziki, Espainiako lurraldean ekoiztutako eta nazioarteko interes handiena duen hezkuntza prozesuan parte hartzen duten sektore guztiei buruz. On line katalogoak eskaintzen dituen bibliografia funtsak Madrilgo San Agustin kaleko 5ean dagoen Ministerioko Liburutegi presentzialean daude eskuragarri, eta irekita dago hezkuntza arloko zentro profesional eta ikertzaileentzat, baita ikasleentzat eta gai horretan interesa duen edozein erabiltzailerentzat ere. Liburutegi honek mailegu zerbitzuak, informazio bibliografikoa, aretoko irakurketa, dokumentuen erreprodukzioa eta abar eskaintzen ditu.
‎Constantino Sotoca Hezkuntza, Prestakuntza eta Enplegu sailburuak azaldu zuenez, protokoloa arduratzen da osasun eta hezkuntza zerbitzuek hiperaktibitate arazoak dituzten ikasleak identifikatu, esku hartu eta haien jarraipena egiteko egiten dituzten jarduera guztiak koordinatzeaz. Horrela, hiperaktibitate kasuren bat hautematen edo antzematen den unean, ikastetxeko orientazio taldeak txosten oso bat egiten du, eta bertan ebaluatzen ditu bere gaitasunak, curriculum maila eta ikasketa estiloa, dagozkion hezkuntza neurriak egokitzeko. Nahasmendua berresten bada, emaitzak biltzen dituen txostena pediatrari bidaliko zaio, jarraipena egin dezan eta tratamendu farmakologikoa agindu behar duen psikiatrarengana bidal dezan.
‎Plan horrekin, eskolara tentsioa baino ez dutela eramango dio, kohesioa landu beharrean. Horregatik, LAB ziur dago hezkuntza komunitateak ez duela planteamendu alderdikoirik onartuko eta planak behar duen erantzuna jasoko duela.
2011
‎Epaitegietara jo ahal izateko datu bilketa, datuen babesa bermatzeko neurriak, elkarbizitza egokia sustatzeko proposamenak... Ordea, neurriak hartu aurretik arazoa dagoela antzeman behar dela gogorarazi du Zelaak, eta familiek duten ardura nabarmendu du. ...a gogorarazi du, bai biktimaren eta bai erasoa ikusi dutenen partetik.Ciberbullying aren Ikerketarako Diziplina Anitzeko Taldearen eta Pantallas Amigas en artean landutako gida Bakeguneren webgunean egongo da gaurtik.Protokolo berritua, martxoanTeknologia berriak erabilita ikaskideen arteko jazarpenari aurre egiteko gidaz gain, eskola barruko bullying ari aurre egiteko protokolo berritua bukatzear dago Hezkuntza Saila. Martxoan eskainiko zaie ikastetxeei.
‎Azkenean lortu nuen eta azken urteetan noski eskolak euskaraz eman ditut.Zure ustez zein da gorputz hezkuntzak irakaskuntzan duen lekua? Hasteko esango nuke soinketa oso gutxi baloratuta dagoela hezkuntza sisteman. Ordu gutxi eskaintzen zaizkio eta hezkuntza sailetik gainera, ordu hauek azken urteetan murriztu besterik ez dituzte egin.
‎Hezkuntza sistemako langileen soldatak %5 jaisteaz gain jende gutxiago kontratatu dela gogorarazi zuten, eta ordezkapenak toki askotan ez direla bermatzen azaldu. Behar bereziak dituzten ikasleentzako laguntza, kultura aniztasuna, euskarazko heziketa, bekak, zentroen horniketa... alor guztietan murrizketak egin dituztela gogorarazi dute Mugitu Egunean parte hartu dutenek.«Hori guztia ikusita, begi bistan dago hezkuntza eskubide bainoago gastutzat hartzen dela», laburbildu zuten Toki Onan bildu ziren langileek. Hori dela eta, mota horretako egitasmoak bertan behera utzi, eta horretarako erabiltzen den dirua zerbitzu publikoak hobetzeko erabil dezatela eskatu dute.Nafarroako Unibertsitate Publikoak ere murrizketa hori jasan izan duela azaldu dute.
‎Izan ere, aurkeztu duten eredua adituen esanei entzun gabe egin dute, valentzieraren eta gazteleraren desoreka kontutan hartu gabe. Horregatik, dekretua bertan behera uztea eskatzen diegu.Zeintzuk dira gaur egun indarrean dauden hezkuntza ereduen emaitzak. Valentzierazko ereduan ikasten duten haurrek bi hizkuntza ofizialak ongi menperatzen dituzte, eta hori Generalitateko Valentzieraren Kalitatearen Institutuak eginiko ikerketek diote. Programa hori baita benetan elebitasuna bermatzen duen bakarra.
‎Haur eta Lehen Hezkuntzako murrizketak «aspalditik» datozela gogoratu zuen. Ikastetxeetan irakasle gutxiago egoteak hezkuntzaren kalitatean eragin «handiak» izango dituela gaineratu zuen Redinek. Hezkuntza Departamentuak onartu nahi dituen irakasle zerrendekin ikasleen jakintza «pobretuko» dutela nabarmendu zuen.
‎14 Indarrean dagoen hezkuntza sistemaren arabera, zein dira eskola hezkuntzako etapak. Zein da haur hezkuntzaren egoera?
‎Espainiako legedian, Hezkuntza eta Zientzia Ministerioari dagokio hezkuntza gaietarako gobernuaren politika proposatzea eta gauzatzea, baina autonomia erkidegoetako hezkuntza agintariei eta irakaskuntza zentroei dagokie haiek hedatzea eta praktikan jartzea.
‎sarbidea izatea eta hezkuntza eskubidea bermatzea ez dira gauza bera (Toma, evski, 2004, Skutnabb Kangasek (2008b) aipatua). Izan ere, irakaskuntzarako erabiltzen den hizkuntza erabat ezezaguna bazaio haurrari eta gainera eskolak ez badu haurraren hizkuntza ezertarako kontuan hartzen eta are okerrago, mespretxatu egiten badu, orduan ez dago hezkuntza eskubidea bermatu egiten dela esaterik. Halako kasuan dauden haurrek lortu lortu dute eskolarako sarbidea, baina haien hezkuntza eskubideak ez dira inolaz ere behar bezala bete.
‎Continuumak bai ala ez, zuri ala beltz aukera egin beharrean, gehiago ala gutxiago ñabardura eskaintzen du. Alegia, zenbat eta irakasle eleaniztun gehiago eta zenbat eta irakasle gehiago egon hezkuntza eleaniztunean jarduteko prestatuak, hezkuntza eredu edo programa orduan eta eleaniztunagoa izango da.
‎Alfabetatze maila apaleko beste askok ospitalizazioa behar izan zuten. Osasun arloko ezagutza eskasaren arrazoia da ez dagoela hezkuntza aukerarik, ikasteko zailtasunik edo adindunen ezagutzaren gutxitzerik. Autozainketaz gain, beste patologia batzuek beren tratamenduak ulertzeko trebetasun tekniko batzuk eskatzen dituzte.
‎komunikazioa, gizartea, ikastea edo digitala, eta eskolako irakasgaiak, hala nola historia, musika, plastika edo matematika. Joko bakoitzean dagokion hezkuntza maila adierazten da.
‎Ikasleek beren ikaskuntza indartu dezakete gailu mugikorretarako eta tabletetarako eskuragarri dauden hezkuntza aplikazio ugariekin
‎michael_ swan Hezkuntzari buruzko Lege Organikoak (LOE 2006), gure herrialdearen historian lehen aldiz, hezkuntza arretarako berdintasunerako eskubidea jasotzen zuen ikasteko zailtasun bereziak zituzten ikasleentzat. Araudi horretako 71.2 artikuluak agintzen duenez, hezkuntza administrazioek “hezkuntza arreta arrunta ez den beste hezkuntza arreta behar duten ikasleek beren gaitasunak ahalik eta gehien gara ditzaten beharrezkoak diren baliabideak ziurtatzea” dagokie hezkuntza administrazioei. Araudiaren zehaztapenean eta garapenean oso aurrerapen txikiak egin dira.
‎Hiru esparru aukeratzen dira, gizartean eragina dutenak eta gizartearendako garrantzitsuak direnak: hezkuntza, batetik, modu zabalenean ulertuta, jaiotzetik hil arteko tarte horretan dagoen hezkuntza; kooperatibagintza biziberritzeko esparrua, bestetik, kooperatibagintza Debagoieneko ezaugarri bat badela eta eraldaketara begira potentzial garrantzitsuak dituela kontuan hartuta. Etorkizunean gizarte moduan erronka oso potoloak ditugu.
2012
‎irakasle, ikasle edo guraso izan zintezke. Ondo pentsatuta dago hezkuntzarako, irakasleek parte hartu dutelako haren diseinuan. Lau milioitik gora erabiltzaile ditu.
‎«Nafarroako kasua ezberdina da: hemen bina ikastetxe daude hezkuntza bereizikoak, eta neskak eta mutilak onartzen ditugu. Gero, banatu egiten ditugu, Haur Hezkuntzatik aurrera, arrazoi pedagogikoengatik».
‎Orixeren itzulpengintzak, beraz, zerikusi gutxi dauka literaturarekin. Idazten edota itzultzen zituen testuen helburua ez zen batere literarioa; lotuago zegoen hezkuntzarekin eta moralarekin, batetik, eta euskara jaso baten lanketarekin, bestetik. Orixerekin batera euskara jasoago bat lantzeko helburuz testu klasikoak itzultzeari ekin zion belaunaldiaz, honela dio Xabier Mendiguren Bereziartuk:
‎Hezitzailearen lana haurra estimulatzea da, eta, horretarako, ingurunea prestatu egin behar du, haurrak bere jarduerak egin ahal izan ditzan. Gogoratu beharra dago hezkuntza maila honetan asmoa ez dela eduki zehatzen araberako hezkuntza programa egitea, ezagutzak kontuan hartzen dituen hezteko eta prestatzeko programa baizik.
‎Etahori inolako beldurrik edo konplexurik gabe adierazi behar da. Lehenik eta behin, horixe delako munduan dauden hezkuntza sistema nazional guztien xedeetakobat, ez baitago herritartasun unibertsalik transmititzen duen eskolarik, lehenengoatalean ikusten genuen moduan. Bigarrenik, euskal herritartasuna edukiz betebehar duelako hezkuntza sistemak.
‎Mondragon Unibertsitatearen jatorrian egondako hezkuntza egitura eraldatuzen, eta hortik zentro hauek sortu ziren: Ingeniaritza Fakultatea, Giza Zientzieneta Hezkuntza Zientzien Fakultatea, eta Enpresa Zientzien Fakultatea.
‎Aztergai ditugun IAPak ulergaitzak lirateke baldin eta hezkuntza formalaren langintza soziala ahaztuko bagenu. Halaber, Durkheim en tesi nagusietako bat da ez dagoela hezkuntza unibertsalik edo betierekorik, baina, aitzitik, aldi berean, Durkheim ek azaltzen du hezkuntzak bi egoera fisiko eta mental mota piztu behar dituela umeengan: batetik, oro har gizarte bateko kide guztiek partekatu behar dituzten egoera fisiko eta mentalak eta, bestetik, espezifikoki bere talde sozialari dagozkionak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dago 62 (0,41)
dagoen 36 (0,24)
daude 21 (0,14)
dagoela 14 (0,09)
dagokion 13 (0,09)
dauden 12 (0,08)
zegoen 11 (0,07)
badago 3 (0,02)
daudela 3 (0,02)
egotea 3 (0,02)
dagokie 2 (0,01)
dagokio 2 (0,01)
dagokionez 2 (0,01)
dagozkion 2 (0,01)
daudenak 2 (0,01)
egon 2 (0,01)
egongo 2 (0,01)
legoke 2 (0,01)
Dagoenak 1 (0,01)
badaude 1 (0,01)
baitago 1 (0,01)
baitagokie 1 (0,01)
bazegoen 1 (0,01)
dagoena 1 (0,01)
dagokien 1 (0,01)
dagozkio 1 (0,01)
egon arren 1 (0,01)
egondako 1 (0,01)
egoteak 1 (0,01)
egoteari buruzko 1 (0,01)
egoteko 1 (0,01)
gaude 1 (0,01)
gauden bitartean 1 (0,01)
geunden 1 (0,01)
zagon 1 (0,01)
zegoela 1 (0,01)
zegoena 1 (0,01)
zegokion 1 (0,01)
zeuden 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 57 (0,38)
Consumer 30 (0,20)
UEU 17 (0,11)
Argia 16 (0,11)
ELKAR 10 (0,07)
Pamiela 10 (0,07)
Jakin 8 (0,05)
Euskaltzaindia - Liburuak 6 (0,04)
Uztaro 6 (0,04)
LANEKI 5 (0,03)
Labayru 5 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 5 (0,03)
alea.eus 4 (0,03)
goiena.eus 3 (0,02)
hiruka 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Deustuko Unibertsitatea 2 (0,01)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
Uztarria 2 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 2 (0,01)
Alberdania 2 (0,01)
Jakin liburuak 2 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egon hezkuntza sistema 27 (0,18)
egon hezkuntza arlo 10 (0,07)
egon hezkuntza sail 10 (0,07)
egon hezkuntza administrazio 6 (0,04)
egon hezkuntza arautu 5 (0,03)
egon hezkuntza eredu 5 (0,03)
egon hezkuntza lege 5 (0,03)
egon hezkuntza maila 5 (0,03)
egon hezkuntza akordio 4 (0,03)
egon hezkuntza eskubide 4 (0,03)
egon hezkuntza komunitate 4 (0,03)
egon hezkuntza eskaintza 3 (0,02)
egon hezkuntza itun 3 (0,02)
egon hezkuntza aukera 2 (0,01)
egon hezkuntza departamentu 2 (0,01)
egon hezkuntza edota 2 (0,01)
egon hezkuntza egitura 2 (0,01)
egon hezkuntza erakunde 2 (0,01)
egon hezkuntza ez 2 (0,01)
egon hezkuntza kalitate 2 (0,01)
egon hezkuntza legedi 2 (0,01)
egon hezkuntza lotu 2 (0,01)
egon hezkuntza masibo 2 (0,01)
egon hezkuntza politika 2 (0,01)
egon hezkuntza pribatu 2 (0,01)
egon hezkuntza proiektu 2 (0,01)
egon hezkuntza zentro 2 (0,01)
egon hezkuntza alarma 1 (0,01)
egon hezkuntza alor 1 (0,01)
egon hezkuntza aplikazio 1 (0,01)
egon hezkuntza arazo 1 (0,01)
egon hezkuntza artikulu 1 (0,01)
egon hezkuntza baina 1 (0,01)
egon hezkuntza bakarrik 1 (0,01)
egon hezkuntza batzorde 1 (0,01)
egon hezkuntza bereizi 1 (0,01)
egon hezkuntza berrikuntza 1 (0,01)
egon hezkuntza beste 1 (0,01)
egon hezkuntza bideratu 1 (0,01)
egon hezkuntza buruzagi 1 (0,01)
egon hezkuntza curriculum 1 (0,01)
egon hezkuntza delegaritza 1 (0,01)
egon hezkuntza digitalizazio 1 (0,01)
egon hezkuntza ebatzi 1 (0,01)
egon hezkuntza eleaniztun 1 (0,01)
egon hezkuntza elebidun 1 (0,01)
egon hezkuntza eragile 1 (0,01)
egon hezkuntza eraldatu 1 (0,01)
egon hezkuntza ere 1 (0,01)
egon hezkuntza erreforma 1 (0,01)
egon hezkuntza esfera 1 (0,01)
egon hezkuntza eskaera 1 (0,01)
egon hezkuntza esku 1 (0,01)
egon hezkuntza eskuma 1 (0,01)
egon hezkuntza esparru 1 (0,01)
egon hezkuntza etapa 1 (0,01)
egon hezkuntza etorkizun 1 (0,01)
egon hezkuntza euskaldun 1 (0,01)
egon hezkuntza gai 1 (0,01)
egon hezkuntza gastu 1 (0,01)
egon hezkuntza greba 1 (0,01)
egon hezkuntza gune 1 (0,01)
egon hezkuntza hobetu 1 (0,01)
egon hezkuntza ibilbide 1 (0,01)
egon hezkuntza ikerketa 1 (0,01)
egon hezkuntza ingeniari 1 (0,01)
egon hezkuntza irauli 1 (0,01)
egon hezkuntza jasan 1 (0,01)
egon hezkuntza kapitalista 1 (0,01)
egon hezkuntza kontu 1 (0,01)
egon hezkuntza kooperatiba 1 (0,01)
egon hezkuntza mundu 1 (0,01)
egon hezkuntza murrizketa 1 (0,01)
egon hezkuntza murriztu 1 (0,01)
egon hezkuntza neurri 1 (0,01)
egon hezkuntza ofizial 1 (0,01)
egon hezkuntza on 1 (0,01)
egon hezkuntza orokor 1 (0,01)
egon hezkuntza patroi 1 (0,01)
egon hezkuntza politiko 1 (0,01)
egon hezkuntza prozesu 1 (0,01)
egon hezkuntza psikologo 1 (0,01)
egon hezkuntza publiko 1 (0,01)
egon hezkuntza sailburu 1 (0,01)
egon hezkuntza sami 1 (0,01)
egon hezkuntza sarbide 1 (0,01)
egon hezkuntza testuinguru 1 (0,01)
egon hezkuntza unibertsal 1 (0,01)
egon hezkuntza zeregin 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia