Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎«Eskolak euskaldundu behar du!» eta «Euskal Herritar orok du euskaraz jakiteko eskubidea» lelopean, Euskal Herrian Euskarazek hezkuntza sistema propioa aldarrikatzeko kanpaina abiatu du. EHEko arduradunen arabera, indarrean dauden hezkuntza sistemek ez dute bermatzen ikasleek euren herriko hizkuntza jakiteko duten eskubidea. Elkarteak derrigorrezko hezkuntzari buruzko ikerketa egin du eta honako ondoriora iritsi da:
2005
‎Edota Seaskan Estatuak egindako murrizketak. Era orokorragoan, ezin aipatu gabe utzi, oraindik ere Euskal Herrian dauden hezkuntza ereduetatik bakarrak ere ez duela euskalduntzen eta erdaldunen poltsa urtez urte handitzen doala; izan ere, lehen hezkuntza amaituta, oraindik ere ikasleen %64 ez da eskola bidez euskalduntzen. Honek, herritar askok euskaltegietara jo behar izatea dakar berarekin eta esfortzu pertsonal eta ekonomiko handia eginez administrazioak bermatzen ez duena euren kabuz kudeatu behar izatea.
2007
‎Ikasturte hasieran, antzezle askok maletak egin eta arte dramatiko ikasketak Euskal Herritik kanpo egiteko pausoa ematen du. Euskal Herrian dauden hezkuntza aukerak xahututa, arte honetan gehiago sakontzeko beharrak bultzatuta ekiten diote gehienek abenturari." Antzezteko beharrezkoak diren tresna sendoagoen bila noa" dio Iñigo Ortegak, hamabost egun barru Londresera abiatuko duen bidaiaren zergatiaz galdetuta. London International School of Performing Arts eskolan hasiko ditu ikasketak, Jacques Lecoq en pedagogia jarraitzen duen zentroan.
2008
‎Irakasleen prestakuntzaz gain, lanbide praktikaren ebaluazioa ere egin beharreko beste lan garrantzitsu bat dela uste du Eskola Kontseiluak. Ikasleen ebaluazioaren emaitzekin eta ikastetxeetako berrikuntza proiektuen jarraipen eta sustapenarekin batera, irakasleen ebaluazioa ere egin beharreko zerbait dela uste du. Ebaluazioaren xedea ikasleen gaitasuna areagotzea izanez gero, horrek eragina izan behar du irakaslearengan eta ikastetxean, bai martxan dauden hezkuntza proiektuen bilakaeran, eta bai hobekuntzarako aukera emango duten baliabideen esleipenean ere.
‎Hala uste du ezker abertzaleak, ohar baten bidez jakinarazi duenez. Euskal Herri osoan hezkuntzarako hizkuntz politikek porrot egin dutela nabarmendu du, eta porrot horren oinarrian indarrean dauden hezkuntza eta hizkuntza ereduak D, B, A, X eta G daudela adierazi du: «Derrigorrezko ikasketa zikloa bukatu ondoren, ikasle guztiak dira gai erdaraz bizitzeko, baina hirutik bi ikasle ez dira gai euskaraz bizitzeko.
2009
‎Eskola graduatua, BBB, Lan Batxilergoa edo Teknikari Laguntzailea dira Espainian urteetan zehar eta gaur egun indarrean ez dauden hezkuntza sistemetan lor zitezkeen titulu edo ikasketa mailetako batzuk. Hala ere, indarrean ez egoteak ez du esan nahi erabilgarri izateari uzten diotenik; izan ere, horietako bakoitzak gaur egungo hezkuntza titulu eta mailekiko baliokidetasuna du ezarrita, eta, beraz, onartzen da indarrean dauden tituluen ondorio profesional edo hezitzaile berberak dituela.
2011
‎Izan ere, aurkeztu duten eredua adituen esanei entzun gabe egin dute, valentzieraren eta gazteleraren desoreka kontutan hartu gabe. Horregatik, dekretua bertan behera uztea eskatzen diegu.Zeintzuk dira gaur egun indarrean dauden hezkuntza ereduen emaitzak. Valentzierazko ereduan ikasten duten haurrek bi hizkuntza ofizialak ongi menperatzen dituzte, eta hori Generalitateko Valentzieraren Kalitatearen Institutuak eginiko ikerketek diote. Programa hori baita benetan elebitasuna bermatzen duen bakarra.
‎Ikasleek beren ikaskuntza indartu dezakete gailu mugikorretarako eta tabletetarako eskuragarri dauden hezkuntza aplikazio ugariekin
2012
‎Etahori inolako beldurrik edo konplexurik gabe adierazi behar da. Lehenik eta behin, horixe delako munduan dauden hezkuntza sistema nazional guztien xedeetakobat, ez baitago herritartasun unibertsalik transmititzen duen eskolarik, lehenengoatalean ikusten genuen moduan. Bigarrenik, euskal herritartasuna edukiz betebehar duelako hezkuntza sistemak.
2014
‎Jean Haritschelhar ez zen unibertsitatean gotortuko. Unibertsitario aroaren aurretik bezala ondotik gizartean dauden hezkuntza esfera guztietan euskara eta euskarazko kultura suspertuz hedatzen saiatuko da. Horren lekuko dira IKAS eta EKE antolamenduak bultzatzen jarritako ardurak.
‎Hezkuntzan, begi bistakoagoa da hezkuntza komunitatearen jarrera, erabat aldekoa gobernuan dauden hezkuntzako buruzagietatik hasita, herri eta auzoetan dauden eskoletaraino. Azken horietan, beti bezala, herrialdearen arabera, baina esango nuke gehienbat aldeko jarrera ikusten dela eskola munduan.
2021
‎Sistemak berak erantzun dio auziari, arazoa ez baita urliaren edo berendiaren erantzukizun falbestelakoak ematea, liburugintzako sektoretik bertatik eskatutako neurriak izan dira ta. Ezagutza metatua duten eta baliabidez hornituta dauden hezkuntza komunitateak izatean dago gakoa. Komunitate saretuak, aisialdiko eragile eta familia eremuekin osagarri direnak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia