Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2000
‎Beraz, nahiz eta bakarrik kultur nortasunaren elementu ideologiko hutsaren moduan izan, hizkuntza nazioaren funtsezko ezaugarria izango da nazionalismo hauentzat59 Ondorioz, eta lehen esandakoaren ildo beretik pentsa daitekeenez, hezkuntza sistemarekiko ezinbesteko erreferentzia puntua izango da hizkuntza, inondik inora gutxiets ezin daitekeena. Badakigu Estatuaren monopoliopean dagoen hezkuntza sistemak kultur asimilaziorako tresna zuzen gisa jokatzen duela, eta izaera honek monopolio horrekin amaitzeko ahaleginak eskatzen ditu nazionalismo horien aldetik, eskolarena borrokagune politiko garrantzitsuenetarikoa bilaka daitekeelarik. Zeren, nazionalismo horiek aurre egin behar baitiote aipaturiko, amnesiak?
2001
‎Seguru aski, pronostiko ezkorrenak gaindituko dituen zerbait asmatuko dute. Guztion buruan dago hezkuntza sistema euskararen aurrerakuntzaren ikurra izango dela hurrengo kanoikaden itua. Aurreikuspen zuhurrenen arabera, ez da neurri bakar bat izango, neurri multzo bat baizik:
‎Marko honetan kokaturik, Alemanian haur heziketa haurtzaroko korategi edo «Kindergarden» bezala ezagutzen diren zentruen esku dago. Zentru hauek ez daude hezkuntza sistemaren barnean, haurtzaro asistentzia kontsideratuak direlako. Honez gain, lorategi hauek ez dute jabetza publikorik, instituzio ezberdinen edo udaletxeenak izaten dira.
2002
‎«Eskolak euskaldundu behar du!» eta «Euskal Herritar orok du euskaraz jakiteko eskubidea» lelopean, Euskal Herrian Euskarazek hezkuntza sistema propioa aldarrikatzeko kanpaina abiatu du. EHEko arduradunen arabera, indarrean dauden hezkuntza sistemek ez dute bermatzen ikasleek euren herriko hizkuntza jakiteko duten eskubidea. Elkarteak derrigorrezko hezkuntzari buruzko ikerketa egin du eta honako ondoriora iritsi da:
‎Emakumea oso barneratuta dago hezkuntza sisteman, oro har izaera mistokoa. Lehen hezkuntza emakumearentzat oroko rtuta dago, eta partehartze nahikoa zabala du bigarren hezkuntzan.
2003
‎Mutilak bost irakasgai gainditu dituen arren, uda osoa ezer egin gabe ematen du". Honela laburbiltzen du José Luis Donostiako CAU akademiaren arduradunak, bere ustez indarrean dagoen hezkuntza sistemak sortzen duen egoera paradoxikoa. Nahiz eta bere akademiaren lan nagusia unibertsitateko ikasleengana bideratu den beti, ikastetxeko zuzendariak ez du zerikusirik ikasle gazteenen arazoekin.
2008
‎Mehatxu bat izango litzateke legeak ez duela uzten beharrezkoak diren gauzak aldatzen. Indargunea da, bestalde, ikastaro honetan 20 pertsonak eman dutela izena, alegia, gero eta hitzaldi eta ikastaro gehiago daudela hezkuntza sistemaren inguruan. Nolabait, horrek erakusten du aldaketaren beharra sumatzen dela eta indarrak metatzen ari garela.
2009
‎Eskola graduatua, BBB, Lan Batxilergoa edo Teknikari Laguntzailea dira Espainian urteetan zehar eta gaur egun indarrean ez dauden hezkuntza sistemetan lor zitezkeen titulu edo ikasketa mailetako batzuk. Hala ere, indarrean ez egoteak ez du esan nahi erabilgarri izateari uzten diotenik; izan ere, horietako bakoitzak gaur egungo hezkuntza titulu eta mailekiko baliokidetasuna du ezarrita, eta, beraz, onartzen da indarrean dauden tituluen ondorio profesional edo hezitzaile berberak dituela.
‎Belaunaldien arteko lotura zaindu beharra aipatu du bete beharrekoen artean. Landa eremua erakargarria erakustea beharrezkoa ikusten du, baita dagokion hezkuntza sistema egokia eskaintzea ere. Nekazaritzari eta abeltzaintzari lotutako lanbide heziketa garatuko duela aurreratu du.
2010
‎Baina gogoa bakarrik ez. . Indarrean zegoen hezkuntza sistemaren ondorioz ezin izan genuen mantendu gure hizkuntza. Euskal nortasuna berreskuratu nahi genuen, eta orduko eskolekin ezinezkoa zen hori?.
‎10 Ikusitakoak ikusita, ondo legoke hezkuntza sistema arautuan txertatzea ikasketa lerro bereziak komunikazioaren mundua ulergarriagoa izan dakion gazteari, bizi dituen kontsumo liluretatik harago.
2011
‎Azkenean lortu nuen eta azken urteetan noski eskolak euskaraz eman ditut.Zure ustez zein da gorputz hezkuntzak irakaskuntzan duen lekua? Hasteko esango nuke soinketa oso gutxi baloratuta dagoela hezkuntza sisteman. Ordu gutxi eskaintzen zaizkio eta hezkuntza sailetik gainera, ordu hauek azken urteetan murriztu besterik ez dituzte egin.
‎14 Indarrean dagoen hezkuntza sistemaren arabera, zein dira eskola hezkuntzako etapak. Zein da haur hezkuntzaren egoera?
2012
‎Etahori inolako beldurrik edo konplexurik gabe adierazi behar da. Lehenik eta behin, horixe delako munduan dauden hezkuntza sistema nazional guztien xedeetakobat, ez baitago herritartasun unibertsalik transmititzen duen eskolarik, lehenengoatalean ikusten genuen moduan. Bigarrenik, euskal herritartasuna edukiz betebehar duelako hezkuntza sistemak.
2014
‎Bestela errateko, hitz egin dezakegu euskararen ikas irakaskuntzazeta euskarazko (edo euskararen bidezko) ikas irakaskuntzaz. Bi ikas irakasbide horiek agertzen dira euskal lurraldeak diren hiru erkidegoetan, hezkuntza sisteman baliatzen diren hizkuntza ereduen bidez. Ondoko 2 taulak erakusten du zer antz direneuskararen trataerari dagokionez hezkuntza sisteman erkidego bakoitzean (taulan ikus daitezkeen ikasleen datuak 2010/ 2011 ikasturtekoak dira; Hegoaldekoak Haur eta Lehen Hezkuntzakoak dira, eta Iparraldekoak premier degré koak).
2018
‎1 Segregaziorik badago hezkuntza sisteman. Hala bada, zergatik. Lurdes Imaz.
‎Aurreikus ote daiteke baxoari bizkarra ematen dion hezkuntza sistemarik? Azterketara bideratuta dagoen hezkuntza sistema zaharkitua izanik, ez ote da hobe ikasturtean zehar lortutako kalifikazioak hartzea kontuan, unibertsitatean sartzerako orduan. Baxoa ez egitea, frantses unibertsitatean ez sartzea litzateke.
‎" Leo Pakhin, Finlandiako hezkuntza kontseilu nazionaleko aholkularia: Haurren erronkei aurre egitea dagokio hezkuntza sistemari". http://www.berria.eus/paperekoa/ 1744/ 011/ 001// haurren_ erronkei_ erantzutea_dagokio_hezkuntza_sistemari.htm
‎Hasiera batean, ezarritako zentsura dialektikaren mugen araberako autozentsura mekanismoak aktibatu zirelako euskal literaturaren eremuko subjektuengan, eta, beranduago, belaunaldi berriek muga horien barruan garatzen zutelako haien sorkuntza. Literaturaren esparruan egiten ziren erronka gehienek ez zuten egiaren diskurtsoarentzako arriskurik ekartzen, besteak beste, populazioaren ehuneko handienak alfabetatzea Accion Catolica Españolaren zuzendaritzapean zegoen hezkuntza sistemaren bidez jaso zuelako, gaztelaniaz. Horrek, neurri handi batean, euskal literatura idatziaren komunikazio gaitasuna murriztu egin zuen.
2019
‎Galdera horiek berak planteatzen dituzte: " Oker dagoena hezkuntza sistema dela uste beharrean haurra dela sinesten badugu, AGHA duten hainbat eta hainbatekin aurkituko gara. Noski badaudela desoreka duten haurrak.
2020
‎LABen ustez, egitasmoaren eduki berria «inposizio zaharra» da egiazki, eta ez du balio herri bezala hezkuntzaren erronkei aurre egiteko. «Euskararen ezagutza unibertsala edo euskal kulturaren transmisioa ezinezko egiteko pentsatua dagoen hezkuntza sistema inposatu, eta zentralistak bere horretan jarraitzen du». Era berean, uste du hizkuntza ereduek bere hartan jarraituko dutela edo euskararen ezagutza unibertsala lortzeko beharrezkoa den murgiltze ereduaren hedapena ez da aipatu ere egiten.
2021
‎Kode espezifikoak ere bereizten ditu ekoizpen handiko eremua eta ekoizpen urriko eremua: lehenbizikoa gutxi gorabehera independentea da hezkuntza sistemarekiko; bigarrena, ordea, oso lotuta dago hezkuntza sistemarekin, eta, oro har, hantxe ikasten dira arestian aipatutako kode estetikoak (Bourdieu, 1984: 122).
‎Hala eta guztiz ere, prestaketa, koordinazio edo bestelako zereginei eskaintzen zaion denbora beste modu batera kudeatzeko erronka dagoela zehazten du parte hartzaileak. Indarrean dagoen hezkuntza sistemak egiteko eta kudeatzeko modu batzuk dakartzala dio eta horrek, halaber, inertzia jakin batzuk, gutxitan zalantzan jartzen direnak denbora faltaren argudioaren pean. Aldaketa handiak norbere egitekoen egokitzapenetik etor daitezkeela proposatzen du:
‎Zenbait familia elkartu ginen eta, pixka bat ikertuta, jakin genuen inguruko zentroetan ere gauza bera gertatzen ari zela. Hau da, Google erabat hedatuta zegoela hezkuntza sistema publikoan. Eta hori duela bi urte eta erdi izan zen, pandemiak ekarri zuen digitalizazio guztiaren aurretik.
2022
‎Alde emozionaletik erreparatuta, horrelakoa dirudi Greg Brook lan munduan sartu zeneko historiak. Aldiz, ikuspuntu instituzionaletik begiratuta, gutxiengo" adimentsu" bat hautatu eta sustatzeko jada antolatuta dagoen hezkuntza sistema bat azaleratzen du kontakizunak. Horretan dautza klase aurreratuak eta unibertsitaterako sarbide selektiboa.
‎Mutilen hezkuntzari buruzko bibliografia, noski, Arnold doktorearenganaino heltzen da. Baina maskulinitatearen inguruko ikerketek gidatutako eztabaidarik ia ez dago hezkuntza sistema masiboan mutilei zuzendutako hezkuntzaren inguruan; are gutxiago maskulinitateari heltzen dion hezkuntza prozesuan neskak eta mutilak inplikatzen dituzten printzipioei buruz246.
2023
‎Moral kristauaren eraginetik urrun samar bizi naizenez, aski lasai aitortzen dut XVI. mendean Etxeparek Nafarroa Behereko biztanleei antzematen zien bekatua neuk ere egiten dudala gaur egun; hain zuzen ere, ikusten dudalarik hezkuntzaren inguruko eragileek agortutzat ematen dutela indarrean dugun Hezkuntza Legea —1992an onartu zena—, eta, eztabaidak eztabaida, prest daudela hezkuntza sistema beste 30 urtean arautuko duen legea adosteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia