Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 427

2001
‎Kantabriako Gobernuak 143,4 milioi pezeta (860.000 euro pasatxo) inbertituko ditu errepide sare autonomikoaren zati bateko bide markak berriro pintatzeko lanetan. Jarduketa honek 1.500 kilometro bidetan du eragina, eskualdeko bide sarearen %71 Dagoeneko hasi den eta bi hilabetetan egingo den jarduera horren bidez, Errepide, Bide eta Obren Zuzendaritza Nagusiaren talka plana hasi da, Kantabriako errepideen bide sarerako bide segurtasun handia lortzeko, bide marken higadura nabarmena zuzendu baita eraikuntza zaharreneko zatietan. Lanak hiru enpresari esleitu zaizkie kalitate irizpideen arabera bai materialei bai gauzatzeari dagokienez, bai iraupenari dagokienez, eta galtzaden ardatzak eta ertzak berriz pintatuko dira.
2002
Bide Segurtasunari buruzko Lege berriaren helburuak betearazi nahi dituzte, istripuak prebenitzeari eta murrizteari dagokienez.
‎Espainiako Garraio Elkarteen Federazio Nazionalak (Fenadismer) Trafiko Zuzendaritza Nagusiari (DGT) eskatu dio guardia zibilei errepideetako trafikoa arautu eta zaintzeko eta errepideei laguntzeko eginkizunak bete ditzatela, eta ez dirua biltzeko zigorrak ezartzeko eginkizunak. Garraiolarien ustez, lehentasun hori eman behar da onartu berri den Bide Segurtasunari buruzko Legearen helburu nagusia ez indargabetzeko, errepideetako ezbehar kopurua prebenitzeari eta murrizteari dagokienez, eta ez Administrazioarentzako aparteko diru bilketako baliabide gisa. Fenadismerrek Guardia Zibilaren Elkarte Bateratuaren aldetik jaso duen salaketaren ondorioz egin da eskaera hori.
‎Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) zirkular bat bidali die bere probintzietako buruzagiei, udako kanpainan gehiegizko abiaduragatik administrazio zigorrak ezartzeko irizpideak gogortzeko jarraibideak dituena. Atzo, Europako Auto gidariek (AEA) zabaldu zuten zirkularrak, eta, Bide Segurtasunaren Legearen erreforma indarrean sartu zenean, agenteek erabiltzen zutena baino zigor zorrotzagoak jasotzen dituen beste taula bat du. Mario Arnaldo AEako lehendakariaren arabera, zehapen irizpide berriek gehikuntza nabarmena ekarriko dute gehiegizko abiaduragatik, bilketagatik eta karneta kentzeagatik.
‎Zalantza ohikoenak 1 Derrigorrezkoa da txaleko islatzailea eramatea, matxurarik izanez gero erabiltzeko? Espainiako Kongresuak 2001eko abenduaren 19an onartutako Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legearen erreformaren testuak azken xedapen bat jasotzen du, Gobernuak erregelamendu bidez arautu dezan, eta Europako araudiarekin bat, «gidariari ikusgarri egingo dioten segurtasun elementuak sartzea, ibilgailua errepidean geratzera behartuta egonik, handik atera behar duenean». Txaleko islatzaileak nahitaezkoak direla esateko etorkizunean legeak egiteko agindu horretatik oso urrun dago oraindik.
‎6 Eta irratsaioen aurkako sistemekin? Bide segurtasuna dela eta, eta zirkulazioaren zaintza eraginkorra izan dadin, araudi berriak debekatu egiten du ibilgailuetan trafiko agenteen abiadura kontrolatzeko ekipoen presentzia detektatzeko eta, hartara, haien funtzioa saihesteko mekanismoak edo sistemak instalatzea edo erabiltzea. Eta ez hori bakarrik, arrazoi beragatik, ezin izango da argi seinalerik eta radfagarik egin beste gidariei agenteen presentziaren berri emateko.
‎Bere eguneroko bizitzan antsietate eta estres maila handia duela ere onartzen du, eta, seguru asko, bere ibilgailuan doanean ederki zabaltzen duela. Bide segurtasuneko adituen arabera, abiadura menderatzea lorpen ia “magikoa” da giza generoarentzat, baina behar bezala kontrolatzen jakin behar da. Gizonetan, jarrera ausartegiak maizago izaten dira.
Bide Segurtasunerako Plan Nazionalaren puntu nabarmenetako bat da, ahalmen handiko bideak zabaltzea eta errepidean kontrol eta laguntza emateko ekipamendu berriak aurreikusten dituena.
‎Horietan 1.071 milioi euroko aurrekontua eta 191 milioi euroko beste 47 saihesbide egingo dira. 556,5 milioi euro erabiliko dira sare nagusian bide segurtasuna zaindu, ustiatu eta jarduteko.
2003
‎Beraz, isuna arrazoiz jartzen badigute, onena onartzea eta ordaintzea da, eta horrela %30 aurreztuko dugu. –Isunaren zenbatekoa %30 murriztu ahal izango da, baldin eta isunak ez badu zirkulazioko txartelik edo lizentziarik izan, eta %30 horren ordez bide segurtasuneko ikastaroak jarri ahal izango dira. Zehatutako pertsonak eskatu du hori.
‎Automobilean eta bide segurtasunean aditua den Paco Costasek bere web orrian azaldu du Alain Prost 1 Formulako txapeldunaren ibilgailu partikularrak aldaketa automatikoa zuela jakitean izan zuen harridura. Denborak aurrera egin ahala, egiaztatu zuen Estatu Batuetako eta Japoniako pilotu gehienek aukera bera zutela zirkuituetatik kanpo ere.
‎2004ko Bide Segurtasuneko Plana: hezkuntza eta prestakuntza
‎2004ko Bide Segurtasuneko Plan Berezian jasotako neurrien artean, Gobernuak onetsi berri duena, bide hezkuntza sartu da ikastetxeetan. Atal honek bost alderdi biltzen ditu:
‎2004ko Bide Segurtasuneko Plan Bereziak zehapenak indartu ditu
‎2004ko Bide Segurtasuneko Plan Bereziak, Ministroen Kontseiluak onetsiak, zazpi neurri aurreikusten ditu bide administratibo eta penalean, trafiko falta larriak egiten dituzten gidariak, asegururik ez dutenak edo beren ibilgailua drogen edo alkoholaren eraginpean erabiltzen dutenak zigortzeko: 1 Bi urtean hiru hutsegite oso larrik txartela kentzea ekarriko dute.
‎Muñoz Repisoren arabera, 1990az geroztik, zenbait kasutan ikuspen handiko txaleko homologatua erabiltzera behartzen duen araudia dago, baina datorren urtetik aurrera nahitaezkoa izango da auto guztiek gailu hori eramatea. “Araudia, 2004rako Bide Segurtasuneko Planaren barruan dagoena, progresiboki aplikatuko da, seguruenik, merkatuan hornidurarik ez izateko, triangelu islatzaileekin gertatu zen bezala”, adierazi zuen. “Zirkulazio istripuak osasun publikoko arazoa dira, eta batera jardun behar da horiek saihesteko”, esan zuen Trafikoko zuzendari nagusiak.
‎Ogasuneko ministro Cristobal Montorok iragarri du Prever Planak 2004 urtean jarraituko duela helburu hauek lortzeko: automobil parkea modernizatzea, energia kontsumo eraginkorrago baterantz aurrera egitea, ingurumena hobetzea eta bide segurtasuna areagotzea. Hurrengo ekitaldiko Aurrekontuetara Laguntzeko Legeari zuzenketa bat eginez luzatuko da, Senatuan izapidetu bitartean, Ogasun eta Zientzia eta Teknologia Ministerioek horretarako akordioa lortu ondoren.
‎Zirkulazioari buruzko Erregelamendu Orokorraren aldaketak Bide Segurtasunari buruzko 19/ 2001 Legean ezarritako printzipioak garatzen ditu, eta berrikuntza garrantzitsuak ditu oinezkoen eta txirrindularien babesa areagotzeko. Horrez gain, haurrei eusteko sistemak eta txaleko islatzaileak beharrezkoak direla ezartzen du.
‎Sortzez Garbiaren zubian izandako istripuen kopuru kezkagarriak gure herrialdeko bide segurtasunari buruzko eztabaida piztu du, eta atzo gai hori Legebiltzarreko bi ganberetan aztertu zen. Senatuan, Ekonomia Batzordeak Gobernuaren proposamen bat onartu zuen.
‎Proposamen horrek ahalmena emango die trafiko agenteei “berehala” kentzeko arau hausteak egiten dituztenei edo istripu batean parte hartzen dutenei gidabaimena, baldin eta autoa eramateko ahalmena galdu badute. Kongresuan, bien bitartean, Bide Segurtasunari buruzko Azpibatzordearen azken saioa egin zen, eta PPk, PSOEk eta CiUk puntukako gidabaimenari buruzko proposamenak aurkeztu zituzten. Zuzenketa horrek Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legea aldatzen du, eta baimena ematen die poliziei edo guardia zibilei “gidari arau hauslearen edo istripu batean nahasitakoaren” gidabaimena “berehala esku hartzeko”, baldin eta “gidatzeko baldintzak galdu dituela adierazten duten sintoma nabarmenak” baditu.
‎Kongresuan, bien bitartean, Bide Segurtasunari buruzko Azpibatzordearen azken saioa egin zen, eta PPk, PSOEk eta CiUk puntukako gidabaimenari buruzko proposamenak aurkeztu zituzten. Zuzenketa horrek Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legea aldatzen du, eta baimena ematen die poliziei edo guardia zibilei “gidari arau hauslearen edo istripu batean nahasitakoaren” gidabaimena “berehala esku hartzeko”, baldin eta “gidatzeko baldintzak galdu dituela adierazten duten sintoma nabarmenak” baditu. Orain arte, agenteek ibilgailua immobilizatzeko ahalmena zuten, baina ezin zuten gidabaimenean parte hartu, eta neurri hori trafiko buruzagitzek baino ezin zuten hartu.
‎Gainera, gidari hasiberrien eta motoziklisten zehapenak gogortu egin dira, txartela lortu eta hurrengo bi urteetan. Herritarrek diote aldaketa horiekin batera Bide Segurtasunerako Plan Bereziaren xedapenak onartzen direla. Bien bitartean, Kongresuan, taldeek beren ondorioak aurkeztu zituzten Bide Segurtasunari buruzko Azpibatzordearen azken bilkuran.
‎Herritarrek diote aldaketa horiekin batera Bide Segurtasunerako Plan Bereziaren xedapenak onartzen direla. Bien bitartean, Kongresuan, taldeek beren ondorioak aurkeztu zituzten Bide Segurtasunari buruzko Azpibatzordearen azken bilkuran. Batzorde horren behin betiko txostena datorren asteartean bozkatuko da Justizia eta Barne Batzordean.
‎Exekutiboak zigorrak gogortu nahi dizkie, halaber, kaskorik gabe ibiltzen diren berrerortzaileei eta motoziklistei, bi urtean bi arau hauste larri egiten dituzten ziklomotorrentzako lizentzia ezeztatu nahi du, eta gidatzean eragina izan dezaketen patologien kontrola aztertu. Sozialistek, berriz, Bide Segurtasuneko Plan Estrategikoa sortzeko eskaera egin dute. Plan horrek 120 milioi euro izango ditu urtean, Bide Segurtasuneko Agentzia Nazionala eta Fiskaltza Berezia.
‎Sozialistek, berriz, Bide Segurtasuneko Plan Estrategikoa sortzeko eskaera egin dute. Plan horrek 120 milioi euro izango ditu urtean, Bide Segurtasuneko Agentzia Nazionala eta Fiskaltza Berezia.
‎Neurri hori ahalmen fisikoak murrizten zaizkien pertsonentzat bakarrik da, ez alkoholaren edo drogen eraginpean zirkulatzeagatik, kasu horiek delitutzat jotzen baitira. Bide Segurtasunari buruzko Legearen 71 bis artikuluaren erreformak ezartzen du agenteek “berehala” esku hartu ahal izango dutela arau hauste bat egin duten edo istripu batean “gidatzeko beharrezko baldintzak galdu izanaren sintoma nabariak” dituzten pertsonak gidatzeko baimenak edo lizentziak. Carlos Muñoz Repisok, istripuei aurre egiteko Gobernuaren premiazko ekintzen multzoan sartutako erreforma horrek sortutako eztabaidaren aurrean, “kautelazko neurria eta ez zehatzeko neurria” besterik ez dela esan zuen.
‎Ministroen Kontseiluak berriki onetsi du Zirkulazioko Erregelamendu Orokor berria, Bide Segurtasunari buruzko Legean ezarritakoa aplikatu eta garatzen duena. Bertan biltzen dira aurreko araudiaren gainean egin diren arau aldaketak.
2004
‎Errepideak izugarri erabiltzen dira, kolapsatzeko zorian daude. Zenbaitetan errepideko profesionalei egozten dizkiegu saturazioa, mugikortasun handiagoa edo bide segurtasuneko arazoak, baina ez ditugu aztertzen benetako arrazoi sozioekonomikoak: gure eredu ekonomiko neoliberalak eragindako mugikortasun antzua, lurraldearen plangintza nahasia, jabetzaren kulturaren eraginez ibilgailu pribatuei ematen diegun gehiegizko erabilera (jabe izatearen estatusa eta" askatasuna" sustatzen dira eta horregatik bakoitzak bere ibilgailua eduki eta erabili nahi izaten dugu).
‎Zerbitzugune horietan auto gidariari eta laguntzaileei eskaintzen zaizkien zerbitzuen aniztasuna eta kalitatea, zerbitzugunearen barneko bide segurtasuna, instalazioen egoera eta garbitasuna, prezioak eta erabiltzaile ezinduentzako iristeko erraztasunak aztertu dira ikerlan honetan.
‎Luis Montoro Iragaite eta Bide Segurtasuneko Institutu Nazionaleko zuzendariak kalkulatu du urtean 16.000 milioi euro ordainduko direla ospitalizazioen gastuak, kalte ordainak, ibilgailuaren kostu materialak, kudeaketa kostuak eta gizarte gastuak.
‎biziak salbatzeko modu bat’ ikastaroa koordinatu baitzuen. Bide Segurtasuneko katedradunak beste zifra txundigarri batzuk eman zituen: Espainian, egunean 15 heriotza gertatzen dira trafiko istripuen ondorioz, eta 450 zauritu baino gehiago.
‎Gidari elkarteek bide segurtasuneko plan integrala eskatu dute
‎Auto gidarien eta errepideen elkarteek beren bazkideen iritziak eta egindako kontsultak oinarri hartuta (adituek aztertu dituzte), ondorio hau atera dute: joan den asteburuan izandako ezbehar kopurua jaitsi egin da (abuztuko irteera operazioa), 2003ko aldi berean baino (31 pertsona hil dira, aurreko urteko 54k hil dituzte), eta Trafiko Zuzendaritza Nagusiak bide segurtasuneko gailu berriak ezarri ditu. Real Automóvil Club de España (RACE), Automobilista Europar Asoziatuak (AEA) eta Asociación Española de la Carretera (AEC) elkarteek neurri horiek abian jartzea «onartu» dute.
‎AEAk, Mario Arnaldo presidentearen bidez, plan global baten garrantzia azpimarratzen du, trafiko intentsitate handiko garaietan egoeraren araberako kontzientziazio kanpainetatik haratago joango dena. Horretarako, Arnaldok ezinbestekotzat jotzen du Gobernuak azpiegituretako inbertsioak handitzea eta bide segurtasunerako aurrekontuarekin eskuzabala izatea. «Horrek hobekuntzak ekarri behar ditu bideen seinalizazioan eta istripu hilgarriei buruzko estatistikak ikertu eta aztertzeko sistemetan», adierazi du, nahiz eta gidariak prestatzeko neurrien horniduraren handitzea azpimarratzen duen.
‎Zahartzea eta bide segurtasuna
‎Berrikuntza teknologiko horren ondorioz, honako hauek lor daitezke: – Talkak murriztea, bide segurtasunaren irismenagatik eta hobekuntzagatik. – Balaztatzean, portaera hobea; atzean dabiltzan ibilgailuek eragozpen gutxiago izango dute, balaztatze eta azelerazio lanak saihestuko baitira.
2005
‎Batetik, errepideetan hildakoen kopurua izugarria da (5.300 kaltedun inguru Espainian soilik Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren arabera) eta, bestetik, bide segurtasunari buruzko legeak gero eta zorrotzagoak dira, hori dela eta, populazioak azeleragailua gehiegi zapaltzeak trafiko istripuekin zuzenean erlazionatuta dagoen kontzientzia hartu du.
Bide segurtasuna norberaren esku dagoela kontzientziatu nahi du.
‎Gaur aurkeztu da Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren (TZN) aurtengo bide segurtasunari buruzko dibulgazio kanpaina berria, “Ezin dugu zure ordez gidatu” eslogana duena. Ekimen horrek azpimarratzen du, nahiz eta errepideak, ibilgailuak, kontrola eta zaintza hobetu, azkenean gidariak hartzen dituela erabakiak gidatzerakoan, DGTk jakinarazpen batean adierazi duenez.
‎lur orotako ibilgailuen jabeentzat – Motorrak gidatzea. – Enpresentzako etxeko bide segurtasuna: ibilgailu gidariei irakasteko gomendatua.
Bide Segurtasuneko Plan Estrategikoa
‎Espainiako errepideetako heriotza tasa Erresuma Batukoa, Herbeheretakoa edo Suediakoa baino %54 handiagoa da. Herrialde horiek bide segurtasuneko plan aurreratuak dituzte, milioi bat biztanleko heriotza kopurua murriztuz hertsapen eta disuasio neurriak aplikatu dituztenak. Sailkapen horretan, Espainia hamabosten ilaran dago, 130 heriotzarekin, eta Belgikak, Luxenburgok, Greziak eta Portugalek bakarrik gainditzen dute.
‎Helburu horrekin, planak zortzi neurri berezi ditu, eta horietako batzuk dagoeneko garatzen ari dira 2004az geroztik: –Puntukako gidabaimena ezartzea. Bide Segurtasuneko Behatoki Nazionala sortzea. Bide Segurtasuneko Kontseilu Gorena indartzea. Trafikoko agenteen kopurua nabarmen handitzea. 750 berri urtean 2005etik 2008ra. Zaintzarako gailu teknologikoak ezartzea.
‎Helburu horrekin, planak zortzi neurri berezi ditu, eta horietako batzuk dagoeneko garatzen ari dira 2004az geroztik: –Puntukako gidabaimena ezartzea. Bide Segurtasuneko Behatoki Nazionala sortzea. Bide Segurtasuneko Kontseilu Gorena indartzea. Trafikoko agenteen kopurua nabarmen handitzea. 750 berri urtean 2005etik 2008ra. Zaintzarako gailu teknologikoak ezartzea.
‎750 berri urtean 2005etik 2008ra. Zaintzarako gailu teknologikoak ezartzea. 500 radar finko eta 300 mugikor. Arrisku taldeen araberako informazio kanpaina berriak. Gidarien prestakuntza eredu berria. Bide segurtasuneko udal planak. Biktimekiko istripuen %52 hiriguneetan gertatzen dira.
‎Ate eta leihoei lotutako etengailu magnetiko txikiak dira, eta lapurren sarrera detektatzen dute. Hori gertatzen denean, sentsoreak seinale bat bidaltzen du irrati maiztasun bidez segurtasun ekipo batera. –Mugimendu sentsoreak:
‎Txiklea zabaldu edo karamelu bat zurrupatzeak gutxitu egiten du bolantean lo geratzeko arriskua. Ekintza horiek “lagundu dezakete gidarien arreta eta pertzepzioa hobetzen muturreko neke egoeretan”, adierazi du Bide Segurtasuneko eta Trafiko Istripuetako Taldearen (GSVAT) azterketa batek. Ametsa biktimekiko trafiko istripuen lehen bost kausen artean dago.
‎Hiriguneetako zirkulazio istripuetan hildako hamarretik ia lau oinezkoak dira. Hala ondorioztatzen da Bide Segurtasuneko Mapfre Institutuak egindako “Hiriguneetako oinezkoen istripuak” azterlanetik. Txostenak adierazten du 12.602 pertsona harrapatu zirela 2003an, eta horietatik 787 hil zirela, 424 errepidean eta 363 hiriguneetan.
‎Hiriguneetako gainerako ezbeharren arrazoiei dagokienez,% 7k bakarrik du zuzeneko erlazioa inplikatutako ibilgailuaren gehiegizko abiadurarekin edo abiadura desegokiarekin, trafikoko atestatuen arabera. Ondorio hori izan arren, Bide Segurtasuneko Mapfre Institutuak ohartarazten du ibilgailu baten abiadurak “ondorio larriak” dituela oinezko bat tartean denean; izan ere, orduko 64 kilometrora iritsiz gero, hiltzeko %85eko probabilitatea du; abiadura orduko 32 kilometrokoa bada, ordea, %5ekoa izango da. Haurrak eta erretiratuak Haurrak eta erretiratuak dira oinezko zaurgarrienak.
‎autobus geralekuak, metro ahoak eta garajeetako sarrerak edo irteerak. Zifrak dramatikoak izan arren, Bide Segurtasuneko Mapfre Institutuak nabarmendu du azken 10 urteetan hirietan hartutako neurriek harrapatuta hildakoen kopurua %20 murriztea lortu dutela. Hala ere, azpimarratu du datuak “kezkagarriak” direla oraindik ere, eta, horregatik, “ahalegin handiagoa egin behar da istripuen eta biktimen kopurua murrizteko”.
‎Neguko Bide Segurtasunerako Plana jarri dute martxan, haize bolada gogorrak eta elurteak egon daitezkeelako
‎Eusko Jaurlaritzako Herrizaingo Sailak Neguko Bide Segurtasunerako Plana jarri du martxan gaur, eguraldiak okerrera egingo duelako datozen egunetan eta horrek errepideetako zirkulazioa oztopatu dezakeelako. Eguraldiaren iragarpenen arabera, gaur gauean haizeak indartsu joko du:
‎Iragarpen hauek ikusita, Neguko Bide Segurtasunaren Plana martxan jartzeko agindu du Eusko Jaurlaritzako Trafiko Zuzendaritzak. Planaren helburua trafikoaren eta errepideen ardura duten erakunde eta instituzioen artean koordinazio eta eraginkortasunik handiena bilatzea da, adierazi dutenez.
2006
‎7) Alkoholemia kontrolak egiteko, bide segurtasunari buruzko legerian ezarritakoa beteko da. Dena den, odol analisia edo antzeko analisiren bat egiten denean, osasun arloko langileei hori egitea eskatuko zaie, emaitza biderik azkarrenetik igor diezaioten guardiako epaitegiari, betiere aurreko erregeletan aipatu zitazioaren eguna eta ordua baino lehenago.
‎Publizitate mezuen emailearen interesak ez du beti izaera ekonomikorik, eta adierazpide ezberdinak izan ditzake: betebehar publikoak gauzatzea (zergak aitortzea, zergak ordaintzea, boto eskubidea gauzatzea), hiriko bizikidetza (garraio publikoen erabilera bultzatzea), bide segurtasuna, eta abar.
‎“Gizarteak ezbeharren aurkako borrokaren alde egiten duenean, ez dago atzera egiterik; ezin da itzuli 80ko hamarkadako indizeetara, egun horietan 300 pertsona baino gehiago hiltzen baitziren”. Trafiko Saila “kontrolean eta zaintzan ahalegin bat egiten ari dela” esateaz gain, Nafarroak adierazi zuen Gobernuak bide segurtasunaren arloan abian jarritako ekintzek “denborarekin emaitzak eman behar dituztela”. Istripu motari dagokionez, aurreko talkak biktima hilgarriak zituzten ezbeharren %23 izan ziren, eta harrapaketak %17 Gainera, hildakoen %30 inguruk ez zuen segurtasun uhala jarrita.
‎Auto gidarien kritikak Gidari elkarteek kritikak egin dizkiote DGTri. Europako Auto gidari Elkartuentzat (AEA), Gabonetan errepideetan hildakoen kopurua hazi egin da, bide segurtasunaren arloan politika “akastuna” izan delako, bigarren mailako sarean sartu ordez autobideetan eta autobietan radarrak ezarrita, eta trafiko agenteen hornidura “eskasa” izan delako. Bestalde, Europako Automobil Komisarioak (CEA) nabarmendu du DGTk aurtengo Gabonetarako jarritako bide segurtasuneko kanpainaren mezu “leunegia”, “ezagunagoa” izan zela uste baitu, eta ez “serioa, gogorra eta erreala”.
‎Europako Auto gidari Elkartuentzat (AEA), Gabonetan errepideetan hildakoen kopurua hazi egin da, bide segurtasunaren arloan politika “akastuna” izan delako, bigarren mailako sarean sartu ordez autobideetan eta autobietan radarrak ezarrita, eta trafiko agenteen hornidura “eskasa” izan delako. Bestalde, Europako Automobil Komisarioak (CEA) nabarmendu du DGTk aurtengo Gabonetarako jarritako bide segurtasuneko kanpainaren mezu “leunegia”, “ezagunagoa” izan zela uste baitu, eta ez “serioa, gogorra eta erreala”. Hala, Gabonetako oporretan errepideetan hildakoak ugaritzeko arrazoietako bat dela uste du.
‎Horregatik, prestakuntza handiagoaren alde egiten du, baita ikastetxeetan ere. Haren ustez, Espainiako gidariek “oso ezagutza maila txikia” dute bide segurtasunerako funtsezkoak diren gaiei buruz, eta ez dira abiadura mugak errespetatzera edo arau baten aurkako borrokara mugatzen. “Ezbehar kopuruari ekin behar zaio, zehatzeko ekintzak baino prestakuntza handiagoz”, ohartarazi du RACEk.
‎– Zati komuna: antzekoa ikastaroa egiten duten gidari guztientzat, bide segurtasunaren kulturarekin zerikusia duten gaiei buruzko prestakuntza orokorrerako hamalau ordu ditu. – Berariazko zatia:
‎Zati horretarako zortzi ordu izanen dira. Banakako prestakuntza horrek kontuan hartzen ditu gidariaren profil arau hauslea, bide segurtasunari buruzko ezagutzak, erabiltzen duen ibilgailu mota edo gidari profesionala den. Ikastaroko helburuei buruzko gogoetarako talde dinamikako bi ordu ematen dira.
‎–Oinezko gisa, elkarrizketan abstraktua, bide arriskuetatik kanpo ere ibiltzen garela ulertzea. Araudia Bide Segurtasunari buruzko Legea aldatzeko 17/ 2005 Legeak arau hauste batzuen kalifikazioa eta dagozkien zehapenak aldatzen ditu. 65 artikuluaren arabera, arau hauste larria da “soinua jasotzen edo erreproduzitzen duten aparatuei lotutako kasko edo aurikularrak erabiliz gidatzea, telefonia mugikorreko gailuak gidatzean erabiltzea edo eskuz erabiltzea dakarren beste edozein komunikazio bide edo sistema…”.
‎Azken hamarkadan, mugikorraren erabilerak izan duen gorakadarekin batera, bolantean egindako despistak %75 hazi dira ezbeharren eragile gisa. Kataluniako Real Automóvil Club Fundazioak (RACC) eta Valentziako Unibertsitateko Zirkulazio eta Bide Segurtasuneko Institutuak (INTRAS) egindako azterlan baten datuak dira. Atzo aurkeztu zuten Bartzelonan.
‎RACEren arabera, aurrerapen handiak egin dira autoen emisio kutsatzaileen murrizketan, eta, beraz, arlo horretan aplikatu diren azken teknologiek, hala nola gasolina zuzenean injektatzeak, gas naturalak, dieselerako partikulen iragazkiek edo DeNOx katalizatzaileek, emaitza onak izan dituzte motor tradizionalekin alderatuta. Horregatik, klubak ahalegin handiagoa eskatzen die administrazioei automobil parkea berritzeko laguntzak sustatzeko, ingurumena eta, aldi berean, bide segurtasuna hobetzeko. RACEk parte hartzen duen EcoTest programaren emaitzen arabera, gutxien kutsatzen duten ibilgailuak Mercedes E 200 Kompressor (80 puntu, lau izar) eta Citroën Berlingo Kombi 1.4 Bvalent Multispace Plus dira, gas konprimitu naturalak bultzatuta (75 puntu, lau izar).
‎Takografo digitala nahitaezkoa izango da datorren maiatzaren 1etik aurrera kamioientzat, apirilaren 11n Europar Batasunaren Aldizkari Ofizialean argitaratu ondoren, errepide bidezko garraioari buruzko neurri sorta berriaren barruan, Erkidegoko Gobernuak jakinarazi duenez. Araudi berriak bolanteko gehieneko orduei buruzko arauketa barne hartzen du, eta duela 20 urteko bide segurtasuneko arauak erraztu, argitu eta eguneratzen ditu. Takografo berriaren helburua kamioilarien atseden eta gidatze denborak kontrolatzea da, eta gaur egungo gailuak baino seguruagoa eta errazago kontrolatuko da.
‎BUS/ VAO erreia poliziaren, suhiltzaileen, babes zibilaren eta osasun laguntzaren ibilgailu guztiek erabil dezakete, baita instalazioen eta bidearen azpiegituraren mantentze lanetarako ekipoek ere. Nolanahi ere, toki, autonomia edo trafiko arloko agintariek baimena eman, gomendatu edo agindu dezakete beste ibilgailu batzuk BOEn ibiltzeko, bide segurtasuna edo zirkulazioaren arintasuna direla eta. Okupazio handiko ibilgailuentzako erreiak hiri handietan edo zirkulazio dentsitate handiko bideetan zirkulazio pilaketa arintzeko irtenbide bat dira, eta, aldi berean, automobilaren erabilera arrazionala sustatzen dute, pertsona gehiago garraiatzen dituzten ibilgailuei lehentasuna ematen baitiete, eta, ondorioz, erregaia aurrezten da.
‎Gidatzeko azterketa teoriko berriak eragin handiagoa du bide segurtasunean
‎Atzotik, gidabaimena lortu nahi dutenek beste azterketa teoriko sinpleago bati egin behar diote aurre, galdera gutxiago eginez eta bide segurtasunari arreta handiagoa jarriz. 30 galdera ditu, 40 erantzun beharrean, erantzun zuzen bakarrarekin.
‎Gainditzeko, ezin dira hiru akats baino gehiago izan. Antonio Riu Hezkuntzako, Dibulgazioko eta Trafikoko Bide Prestakuntzako zuzendariorde nagusiak azaldu zuenez, “edukiz eta galderen idazketaz aldaketak daude”, ordu erdian erantzun beharrekoak, eta bereziki bide segurtasuna azpimarratzen da. Gai horri buruz egingo da azterketaren erdia.
‎Segurtasuna edo baimenik gabe sartzea? Nahiz eta mundu osoko errepideko segurtasun agentziek EDRak laguntza gisa hartzen dituzten ezin da ordezkatu bide segurtasuna hobetzeko, elkarte askok ematen duten informazioa dela eta pribatutasuna galtzeaz arduratzen dira eskubide zibilak. “Aukera hau:
‎Puntukako gidabaimenera egokitzeko Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legean egindako aldaketak arau hauste oso larriak aurreikusten ditu, eta horietan isunak 600 eurotik gorakoak izan daitezke. Zehazki, marjina 1.500 euroraino handitzen du.
‎. Matrikulatu gabeko ibilgailu batekin edo administrazio baimenik ez duen edo baimen horiek baliorik ez duen ibilgailu batekin zirkulatzea. . Bide segurtasunari larriki eragiten dioten baldintza teknikoak betetzen ez dituen ibilgailu batekin ibiltzea. Gainera, kontuan hartu behar da trafikoko arau hausteak, kasu jakin batzuetan, delituak izan daitezkeela, eta zigorrari eta administrazio prozesuari berari erantsitako ondorio penalak izan ditzaketela.
Bide segurtasunarekin zerikusia duten delituengatik kondenatutakoak indultuetatik baztertuko dira.
‎Juan Fernando López Aguilar Justizia ministroak atzo esan zuenez, gobernuak baztertu egingo ditu indultuen bide segurtasunarekin zerikusia duten delituengatik kondenatutakoak. Izan ere, Juan Fernando López Aguilarrek odoleko litro bakoitzeko 1,2 g alkohol jarri zuen gidatzearen tipifikazio penalaren gainetik dagoen tasa.
‎Hirian orduko 90 kilometrora gidatzeak ere kartzela zigorra ekarriko du. López Aguilar Kongresuko Bide Segurtasuneko Batzordean agertu zen, arlo horretan aurreikusten diren Zigor Kodearen erreforma ildoak azaltzeko. Ministroak adierazi zuen Gobernuak grazia eskubidea erabiltzeko irizpideak ezarri dituela, eta horietako bat “aukeragarrietatik at uztea” dela, trafikoko segurtasunarekin zerikusia duten egitateengatik kondenatutakoak indultu ahal izateko.
‎Indultuaren graziazko prerrogatiba erantzukizun politikoko jarduera bat da, López Aguilarrek adierazi zuenez, eta gaineratu zuen “indulteari dagokionez, gizarteari mezu bat ematen ari zaio tolerantzia edo permisibitatezko mezu sozial batekin batera joan daitezkeen delitu motei buruz, bai eta delitu ez motei buruz ere”. Beste berrikuntza bat ere badago bide segurtasunaren arloan, Kodearen erreformaren baitakoa (uztailaren amaieran bidaliko zaio lege aurreproiektua Ministroen Kontseiluari): hodiaren tipifikazio penala, odol litro bakoitzeko 1,2 g ko alkohol tasatik abiatuta.
‎Penalki tipifikatuko diren gehiegizko abiadurari dagokionez, López Aguilarrek jakinarazi zuen espetxe zigorra izango dela orduko 40 kilometroan gainditzea hiri bideetan eta 70 kilometroan hiriarteko bideetan baimendutako abiadura muga. Erreformarako laguntza Mapfre Fundazioko Bide Segurtasuneko Institutuak, Europako Automobil Komisariotzak (CEA) eta Stop Istripuak biktima elkarteak bat egiten dute Zigor Kodearen erreformaren alde. Kode horren arabera, delitutzat jotzen da herri bidean 40 km/ h baino gehiago eta hiriarteko bidean 70 km/ h baino gehiago egitea, bai eta Kongresuan 1,2 gramo baino alkohol gehiago izatea ere.
‎Kode horren arabera, delitutzat jotzen da herri bidean 40 km/ h baino gehiago eta hiriarteko bidean 70 km/ h baino gehiago egitea, bai eta Kongresuan 1,2 gramo baino alkohol gehiago izatea ere. Miguel María Muñoz Mapfre Fundazioko Bide Segurtasunaren Institutuko lehendakaria ados agertu zen Zigor Kodeko Justizia ministroak proposatutako erreformarekin. Hala ere, Muñozek adierazi zuen alkoholemia tasari dagokionez, delitu penaltzat hartzeko kopuru egokia 0,8 g izan behar lukeela odol litro bakoitzeko, eta ez 1,2 g/ l; izan ere, “0, 8ko tasarekin zirkulatzeak istripu arriskua 16 aldiz biderkatzea esan nahi du”, eta faktore hori istripuen erdietan dagoenez, “zorrotzagoa izan luke”.
‎Seatek bidalitako gutun batean (FACUA) Ekintzan Dauden Kontsumitzaileen Federazioak eskuratu du) azaltzen denez, “bide segurtasunari eragin diezaiokeen” fabrikazio akats baten ondorioz, konpainiak Altea, Toledo eta Leon modeloak (2004an eta 2005ean fabrikatuak) berrikusteko deitu du. “Gorabehera jakin batzuetan bide segurtasunari eragin diezaiokeen anomalia bat aurkitu da”; zehazki, Altea, Toledo eta Leon modeloetan Seat ek jaurtitako azkenak 2.0 l TDI motorizazioekin eta sei abiadurako eskuzko aldaketekin, Seatek bere bezero batzuei bidalitako gutunaren arabera. “Gerta liteke motorraren masa bikoitzeko bolantea hondatzea muturreko enbrage prozesuak eginez gero (…), zeren eta haizebidearen konfigurazioa ez baita egokiena enbragearen presio hodia aireztatzeko balbulan”, halaxe azaltzen da eskutitzean.
‎Gaur RACE eta Direct Seguros ek bide segurtasunari buruzko herritarrak kontzientziatzeko kanpaina baten esparruan aurkeztutako azterlan batek erakusten duenez, gidarien %20k bakarrik errespetatzen du autobiaren abiadura muga, orduko 120 kilometrokoa baita. Espainiako probintzia guztietako 2.000 pertsonari egindako elkarrizketen bidez egin da lan hori, eta Espainiako biztanleen %80k abiadura muga hori gainditzen duela dio.
‎Ez da berehalako erabakia, Gobernuaren Bide Segurtasuneko Ekintza Planean jasotako asmoa baizik.
‎2006ko uztailaren 1ean, Ministroen Kontseiluak Bide Segurtasuneko Ekintza Plana onartu zuen. Plan horretan, besteak beste, 14 eta 16 urte bitarteko ziklomotorrak gidatzeko gutxieneko adina handitzeko asmoa jasotzen da.
‎Azken urteotan, ordea, ez da ohikoa pedalak dituen ziklomotorra ikustea, ia denak scooter motakoak dira eta beren legezko abiadura gainditzen dute ihes hodian daramaten “topea” kenduz. Bestalde, ANESDOR Bi Gurpilen Sektoreko Enpresen Elkarte Nazionalak ez du proposamen hori bide segurtasunerako neurritzat hartzen. Adierazi duenez, ziklomotorreko ezbehar kopuruak behera egin du etengabe azken urteotan (%5, 74 hildako eta %18, 57 zauritu larri).
‎Eraginaren ebaluazioak Beste zuzentarauak, besteak beste, proposatzen du herrialdeek segurtasunaren gaineko eraginaren ebaluazioak egin ditzatela azpiegitura bat eraiki aurretik, sareen segurtasuna areagotzeko eta ikuskapenak egiteko. Batzordearen arabera, urtero 7.000 zauritu eta 600 hildako izaten dira Europako errepideetan, bide segurtasuna gaizki kudeatzeagatik. Barrot en planen artean, trafiko arau hausteak mugaz haraindi jazartzea ere badago.
‎Ibilgailua ibilgailutik kanpo eramanen da helmugara. Segurtasuna eta ekonomia Neurri hori abian jartzeko arrazoi nagusiak ibilgailu horien bide segurtasuna hobetzea da, eta erraz truka daitezke baimendutako gehienezko 45 kilometro orduko abiadura aise gainditzeko. Trukatze horiek bereziki eragiten dute motorraren kontsumoan eta zaratan.
‎Antzerki musikal batek bide segurtasuna hurbilduko die gazteei
‎Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (TZN) ekimen berri bat jarri du abian gazteak bide segurtasunaren garrantziaz kontzientziatzeko. 14 eta 17 urte bitarteko gaztetxoei zuzendutako antzerki musikala da, eta “133.6 FM barruan” izenburua du.
‎14 eta 17 urte bitarteko gaztetxoei zuzendutako antzerki musikala da, eta “133.6 FM barruan” izenburua du. Obra hori ikastetxeen agertokietan irudikatuko da 2008 urtera arte, gazteak inplikatzeko eta bide segurtasunaren arloan duten erantzukizuna agerian uzteko. 100.000 ikasle inguruk antzezpena ikusiko dutela kalkulatzen da.
‎CONSUMER eroski k gure herri eta hirietako hirietako istripuen arrazoietan sakondu du du; izan ere, 2005ean, Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren (DGT) arabera, 680 oinezkori kostatu zitzaien bizitza. Biktimekiko trafiko ezbeharrak gertatzeko arrisku txikiagoa dagoen ingurunean, gidarien eta oinezkoen bide segurtasunarekin zerikusia duten portaerak eta jarrerak kontabilizatu eta alderatu dira. CONSUMER eroski ko teknikariak Madril, Bartzelona, Valentzia, Bilbo, A Coruña, Malaga, Alacant, Donostia, Gasteiz, Iruña, Murtzia, Logroño, Sevilla, Valladolid, Granada, Kordoba, Oviedo eta Zaragozako erdiguneko kaleetan ibili ziren irailean.
‎Hori dela eta, Rubalcabak azpimarratu zuen beharrezkoa dela Trafiko Zuzendaritza Nagusitik zaintza areagotzea egun horietan. Bisitan, Rubalcabak adierazi zuen bide segurtasunaren arloan aurreikusitako lege erreforma batzuk badituztela, baina zehaztu zuen puntukako txartelaren funtzionamendua ebaluatu arte (abendurako edo urtarrilerako aurreikusia) ez dela erabakirik hartuko. Bestalde, motor gidarien zenbait elkartek errepideetan segurtasun handiagoa eskatuz egindako adierazpenei dagokienez, Barne Ministroak jakinarazi zuen datorren ostegunean Sustapen eta Trafiko Ministerioaren ordezkariak bilduko direla, beren eskaerei erantzuteko eta errepideetako bazterbideekin egiten ari diren lanak azaltzeko.
‎Bestalde, motor gidarien zenbait elkartek errepideetan segurtasun handiagoa eskatuz egindako adierazpenei dagokienez, Barne Ministroak jakinarazi zuen datorren ostegunean Sustapen eta Trafiko Ministerioaren ordezkariak bilduko direla, beren eskaerei erantzuteko eta errepideetako bazterbideekin egiten ari diren lanak azaltzeko. Horri dagokionez, Rubalcabak prest agertu zen errepideetan bide segurtasuna eskatzen duten guztiekin hitz egiteko.
‎2003 eta 2005 bitartean, 60 pertsona hil dira tarte horretan, eta ehun istripu hilgarri edo larri baino gehiago gertatu dira. Real Automóvil Club (RACE) elkartearen bide segurtasunari buruzko txosten baten arabera, tarte horren arriskua handitu egin da urtebetean, eta agintari eskudunek ez dute ezer egin hori saihesteko. Orihuelako bizilagunak kexu dira behin eta berriz bidegurutzeen arriskuaz.
2007
‎Adibide bat: EKren 82 artikuluko oinarri legearen kasu bat uztailaren 25eko 18/ 1989 Legea da, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide segurtasunari buruzkoa. Oinarri lege horrek egindako legegintzarako eskuordetzaren emaitza martxoaren 2ko 339/ 1990 Legegintzako Errege Dekretua da, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen zirkulazioari eta Bide segurtasunari buruzko testu artikuluduna onesten duena.
‎EKren 82 artikuluko oinarri legearen kasu bat uztailaren 25eko 18/ 1989 Legea da, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide segurtasunari buruzkoa. Oinarri lege horrek egindako legegintzarako eskuordetzaren emaitza martxoaren 2ko 339/ 1990 Legegintzako Errege Dekretua da, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen zirkulazioari eta Bide segurtasunari buruzko testu artikuluduna onesten duena.
‎Autonomia erkidegoak legeen bidez oinarri horiek garatuz joan dira eta, esaterako, Euskal Autonomia Erkidegoan, oinarri horien garapena Parlamentuaren uztailaren 6ko 6/ 1989 Legean, Euskal Funtzio Publikoari buruzkoan, jasota dago. Aitzitik, EKren 82 artikuluko oinarri legearen kasu bat uztailaren 25eko 18/ 1989 Legea da, Trafiko, Motordun Ibilgailu eta Bide Segurtasuneko Oinarriei buruzkoa. Oinarri lege horrek egindako legegintzarako eskuordetzaren emaitza martxoaren 2ko 339/ 1990 Legegintzako Errege Dekretua da, Trafiko, Motordun Ibilgailu eta Bide Segurtasunari buruzko Legearen testu artikuluduna onetsi duena.
‎Aitzitik, EKren 82 artikuluko oinarri legearen kasu bat uztailaren 25eko 18/ 1989 Legea da, Trafiko, Motordun Ibilgailu eta Bide Segurtasuneko Oinarriei buruzkoa. Oinarri lege horrek egindako legegintzarako eskuordetzaren emaitza martxoaren 2ko 339/ 1990 Legegintzako Errege Dekretua da, Trafiko, Motordun Ibilgailu eta Bide Segurtasunari buruzko Legearen testu artikuluduna onetsi duena.
‎Errepidean esperientzia gutxi duten gidari berriak dira bide segurtasunaren arduradunak gehien kezkatzen dituen arrisku taldeetako bat, batez ere asteburuko gauetan beren inguruabarrekin bat egiten dutenean. “Gazteen bide indarkeria” deitu izan dena argitzeko, atzo Murtzian izan zen “Krimenaren eta bide segurtasunaren tokia” ikastaroan parte hartu zuten hainbat hizlarik erabili zuten adierazpen hori.
‎Errepidean esperientzia gutxi duten gidari berriak dira bide segurtasunaren arduradunak gehien kezkatzen dituen arrisku taldeetako bat, batez ere asteburuko gauetan beren inguruabarrekin bat egiten dutenean. “Gazteen bide indarkeria” deitu izan dena argitzeko, atzo Murtzian izan zen “Krimenaren eta bide segurtasunaren tokia” ikastaroan parte hartu zuten hainbat hizlarik erabili zuten adierazpen hori. Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) gauez ibiltzen diren gidariei debekatzea aztertu du, gaueko 23:00etatik goizeko seiak arte.
‎Odolean 1,2 g alkohol baino gehiago daramatenei ere hiru hilabetetik sei hilabete arteko espetxe zigorra ezarriko zaie. Manuel Campos Murtziako Eskualdeko Justizia Auzitegi Nagusiko Bide Segurtasuneko fiskal koordinatzaileak argitu zuenez, “orain arte beharrezkoa zen edari alkoholdunak edatea gidari bat gidatzeko gai ez ote zen baloratzeko, baina ez zen nahikoa, baldin eta agenteek egin behar zituzten kanpo sintomen taula bat eransten ez bazen, ahozkotasun, kontzentrazio, kontraesan eta berehalakotasun probez osatua”. “Bide indarkeriak” auto gidarien %5 hiltzen du Erreformak Zigor Kodearen gaur egungo anbiguotasuna desagerrarazi nahi du, ez baitu garbi uzten arau haustea noiz den hutsegitea eta noiz bihurtzen den delitua.
‎“Bide indarkeriak” auto gidarien %5 hiltzen du Erreformak Zigor Kodearen gaur egungo anbiguotasuna desagerrarazi nahi du, ez baitu garbi uzten arau haustea noiz den hutsegitea eta noiz bihurtzen den delitua. Bartolomé Vargas Bide Segurtasuneko Auzitegi Goren Koordinatzaileak aztertu zuen atzo gai hori. “Justiziaren erantzuna eraginkorra da gidari mozkortuekin, eta abiadurako gehiegikeria oso larriekin ere hasi da izaten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bide 230 (1,51)
Bide 172 (1,13)
bidearen 5 (0,03)
bideen 4 (0,03)
bideetako 3 (0,02)
bidean 2 (0,01)
bidez 2 (0,01)
Bidea 1 (0,01)
Bidean 1 (0,01)
Bidearen 1 (0,01)
Bideari 1 (0,01)
Bideek 1 (0,01)
Bidetako 1 (0,01)
bidea 1 (0,01)
bidetako 1 (0,01)
bidetik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Consumer 263 (1,73)
EITB - Sarea 26 (0,17)
Berria 19 (0,13)
Herria - Euskal astekaria 16 (0,11)
uriola.eus 14 (0,09)
hiruka 13 (0,09)
EITB - Argitalpenak 9 (0,06)
goiena.eus 9 (0,06)
Deustuko Unibertsitatea 8 (0,05)
erran.eus 8 (0,05)
Guaixe 6 (0,04)
Urola kostako GUKA 4 (0,03)
UEU 3 (0,02)
alea.eus 3 (0,02)
barren.eus 3 (0,02)
Anboto 3 (0,02)
Jakin 2 (0,01)
LANEKI 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
ELKAR 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Argia 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bide segurtasun buruzko 52 (0,34)
bide segurtasun plan 38 (0,25)
bide segurtasun arlo 18 (0,12)
bide segurtasun hobetu 17 (0,11)
bide segurtasun aditu 12 (0,08)
bide segurtasun kontrako 11 (0,07)
bide segurtasun aurkako 10 (0,07)
bide segurtasun bermatu 8 (0,05)
bide segurtasun arrisku 7 (0,05)
bide segurtasun estrategia 7 (0,05)
bide segurtasun fiskaltza 7 (0,05)
bide segurtasun Hizkuntza Eskubideen Behatokia 7 (0,05)
bide segurtasun batzorde 5 (0,03)
bide segurtasun institutu 5 (0,03)
bide segurtasun zerikusi 5 (0,03)
bide segurtasun arazo 4 (0,03)
bide segurtasun arduradun 4 (0,03)
bide segurtasun egon 4 (0,03)
bide segurtasun ekintza 4 (0,03)
bide segurtasun Espainia 4 (0,03)
bide segurtasun garrantzi 4 (0,03)
bide segurtasun handitu 4 (0,03)
bide segurtasun Aldeko 3 (0,02)
bide segurtasun babestu 3 (0,02)
bide segurtasun egin 3 (0,02)
bide segurtasun handi 3 (0,02)
bide segurtasun katedradun 3 (0,02)
bide segurtasun Kontseilua 3 (0,02)
bide segurtasun lege 3 (0,02)
bide segurtasun Mapfre 3 (0,02)
bide segurtasun neurri 3 (0,02)
bide segurtasun oinarrizko 3 (0,02)
bide segurtasun politika 3 (0,02)
bide segurtasun ukan 3 (0,02)
bide segurtasun arau 2 (0,01)
bide segurtasun areagotu 2 (0,01)
bide segurtasun azterlan 2 (0,01)
bide segurtasun delitu 2 (0,01)
bide segurtasun eragin 2 (0,01)
bide segurtasun falta 2 (0,01)
bide segurtasun fiskal 2 (0,01)
bide segurtasun gai 2 (0,01)
bide segurtasun ikastaro 2 (0,01)
bide segurtasun ikuspegi 2 (0,01)
bide segurtasun Pons 2 (0,01)
bide segurtasun sentsibilizatu 2 (0,01)
bide segurtasun udal 2 (0,01)
bide segurtasun zerbitzu 2 (0,01)
bide segurtasun ADA 1 (0,01)
bide segurtasun agentzia 1 (0,01)
bide segurtasun ahaztu 1 (0,01)
bide segurtasun aholku 1 (0,01)
bide segurtasun alor 1 (0,01)
bide segurtasun alternatiba 1 (0,01)
bide segurtasun aplikazio 1 (0,01)
bide segurtasun arduratu 1 (0,01)
bide segurtasun areto 1 (0,01)
bide segurtasun arreta 1 (0,01)
bide segurtasun arriskutsu 1 (0,01)
bide segurtasun aurre 1 (0,01)
bide segurtasun aurrekontu 1 (0,01)
bide segurtasun aurreratu 1 (0,01)
bide segurtasun auzitegi 1 (0,01)
bide segurtasun azpimarratu 1 (0,01)
bide segurtasun baliabide 1 (0,01)
bide segurtasun berrezarri 1 (0,01)
bide segurtasun bestalde 1 (0,01)
bide segurtasun buru 1 (0,01)
bide segurtasun ekipo 1 (0,01)
bide segurtasun eman 1 (0,01)
bide segurtasun erakunde 1 (0,01)
bide segurtasun eremu 1 (0,01)
bide segurtasun erronka 1 (0,01)
bide segurtasun eskatu 1 (0,01)
bide segurtasun Europa 1 (0,01)
bide segurtasun ez 1 (0,01)
bide segurtasun fundazio 1 (0,01)
bide segurtasun funtsezko 1 (0,01)
bide segurtasun gailu 1 (0,01)
bide segurtasun gaizki 1 (0,01)
bide segurtasun gehitu 1 (0,01)
bide segurtasun gela 1 (0,01)
bide segurtasun gero 1 (0,01)
bide segurtasun goraipatu 1 (0,01)
bide segurtasun hainbat 1 (0,01)
bide segurtasun hurbildu 1 (0,01)
bide segurtasun ikastaldi 1 (0,01)
bide segurtasun inguruko 1 (0,01)
bide segurtasun inkesta 1 (0,01)
bide segurtasun irakatsi 1 (0,01)
bide segurtasun irismen 1 (0,01)
bide segurtasun itzuli 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia