Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 172

2002
Bide Segurtasunari buruzko Lege berriaren helburuak betearazi nahi dituzte, istripuak prebenitzeari eta murrizteari dagokienez.
‎Espainiako Garraio Elkarteen Federazio Nazionalak (Fenadismer) Trafiko Zuzendaritza Nagusiari (DGT) eskatu dio guardia zibilei errepideetako trafikoa arautu eta zaintzeko eta errepideei laguntzeko eginkizunak bete ditzatela, eta ez dirua biltzeko zigorrak ezartzeko eginkizunak. Garraiolarien ustez, lehentasun hori eman behar da onartu berri den Bide Segurtasunari buruzko Legearen helburu nagusia ez indargabetzeko, errepideetako ezbehar kopurua prebenitzeari eta murrizteari dagokienez, eta ez Administrazioarentzako aparteko diru bilketako baliabide gisa. Fenadismerrek Guardia Zibilaren Elkarte Bateratuaren aldetik jaso duen salaketaren ondorioz egin da eskaera hori.
‎Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) zirkular bat bidali die bere probintzietako buruzagiei, udako kanpainan gehiegizko abiaduragatik administrazio zigorrak ezartzeko irizpideak gogortzeko jarraibideak dituena. Atzo, Europako Auto gidariek (AEA) zabaldu zuten zirkularrak, eta, Bide Segurtasunaren Legearen erreforma indarrean sartu zenean, agenteek erabiltzen zutena baino zigor zorrotzagoak jasotzen dituen beste taula bat du. Mario Arnaldo AEako lehendakariaren arabera, zehapen irizpide berriek gehikuntza nabarmena ekarriko dute gehiegizko abiaduragatik, bilketagatik eta karneta kentzeagatik.
‎Zalantza ohikoenak 1 Derrigorrezkoa da txaleko islatzailea eramatea, matxurarik izanez gero erabiltzeko? Espainiako Kongresuak 2001eko abenduaren 19an onartutako Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legearen erreformaren testuak azken xedapen bat jasotzen du, Gobernuak erregelamendu bidez arautu dezan, eta Europako araudiarekin bat, «gidariari ikusgarri egingo dioten segurtasun elementuak sartzea, ibilgailua errepidean geratzera behartuta egonik, handik atera behar duenean». Txaleko islatzaileak nahitaezkoak direla esateko etorkizunean legeak egiteko agindu horretatik oso urrun dago oraindik.
‎6 Eta irratsaioen aurkako sistemekin? Bide segurtasuna dela eta, eta zirkulazioaren zaintza eraginkorra izan dadin, araudi berriak debekatu egiten du ibilgailuetan trafiko agenteen abiadura kontrolatzeko ekipoen presentzia detektatzeko eta, hartara, haien funtzioa saihesteko mekanismoak edo sistemak instalatzea edo erabiltzea. Eta ez hori bakarrik, arrazoi beragatik, ezin izango da argi seinalerik eta radfagarik egin beste gidariei agenteen presentziaren berri emateko.
‎Bere eguneroko bizitzan antsietate eta estres maila handia duela ere onartzen du, eta, seguru asko, bere ibilgailuan doanean ederki zabaltzen duela. Bide segurtasuneko adituen arabera, abiadura menderatzea lorpen ia “magikoa” da giza generoarentzat, baina behar bezala kontrolatzen jakin behar da. Gizonetan, jarrera ausartegiak maizago izaten dira.
Bide Segurtasunerako Plan Nazionalaren puntu nabarmenetako bat da, ahalmen handiko bideak zabaltzea eta errepidean kontrol eta laguntza emateko ekipamendu berriak aurreikusten dituena.
2003
‎2004ko Bide Segurtasuneko Plana: hezkuntza eta prestakuntza
‎2004ko Bide Segurtasuneko Plan Berezian jasotako neurrien artean, Gobernuak onetsi berri duena, bide hezkuntza sartu da ikastetxeetan. Atal honek bost alderdi biltzen ditu:
‎2004ko Bide Segurtasuneko Plan Bereziak zehapenak indartu ditu
‎2004ko Bide Segurtasuneko Plan Bereziak, Ministroen Kontseiluak onetsiak, zazpi neurri aurreikusten ditu bide administratibo eta penalean, trafiko falta larriak egiten dituzten gidariak, asegururik ez dutenak edo beren ibilgailua drogen edo alkoholaren eraginpean erabiltzen dutenak zigortzeko: 1 Bi urtean hiru hutsegite oso larrik txartela kentzea ekarriko dute.
‎Muñoz Repisoren arabera, 1990az geroztik, zenbait kasutan ikuspen handiko txaleko homologatua erabiltzera behartzen duen araudia dago, baina datorren urtetik aurrera nahitaezkoa izango da auto guztiek gailu hori eramatea. “Araudia, 2004rako Bide Segurtasuneko Planaren barruan dagoena, progresiboki aplikatuko da, seguruenik, merkatuan hornidurarik ez izateko, triangelu islatzaileekin gertatu zen bezala”, adierazi zuen. “Zirkulazio istripuak osasun publikoko arazoa dira, eta batera jardun behar da horiek saihesteko”, esan zuen Trafikoko zuzendari nagusiak.
‎Zirkulazioari buruzko Erregelamendu Orokorraren aldaketak Bide Segurtasunari buruzko 19/ 2001 Legean ezarritako printzipioak garatzen ditu, eta berrikuntza garrantzitsuak ditu oinezkoen eta txirrindularien babesa areagotzeko. Horrez gain, haurrei eusteko sistemak eta txaleko islatzaileak beharrezkoak direla ezartzen du.
‎Proposamen horrek ahalmena emango die trafiko agenteei “berehala” kentzeko arau hausteak egiten dituztenei edo istripu batean parte hartzen dutenei gidabaimena, baldin eta autoa eramateko ahalmena galdu badute. Kongresuan, bien bitartean, Bide Segurtasunari buruzko Azpibatzordearen azken saioa egin zen, eta PPk, PSOEk eta CiUk puntukako gidabaimenari buruzko proposamenak aurkeztu zituzten. Zuzenketa horrek Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legea aldatzen du, eta baimena ematen die poliziei edo guardia zibilei “gidari arau hauslearen edo istripu batean nahasitakoaren” gidabaimena “berehala esku hartzeko”, baldin eta “gidatzeko baldintzak galdu dituela adierazten duten sintoma nabarmenak” baditu.
‎Kongresuan, bien bitartean, Bide Segurtasunari buruzko Azpibatzordearen azken saioa egin zen, eta PPk, PSOEk eta CiUk puntukako gidabaimenari buruzko proposamenak aurkeztu zituzten. Zuzenketa horrek Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legea aldatzen du, eta baimena ematen die poliziei edo guardia zibilei “gidari arau hauslearen edo istripu batean nahasitakoaren” gidabaimena “berehala esku hartzeko”, baldin eta “gidatzeko baldintzak galdu dituela adierazten duten sintoma nabarmenak” baditu. Orain arte, agenteek ibilgailua immobilizatzeko ahalmena zuten, baina ezin zuten gidabaimenean parte hartu, eta neurri hori trafiko buruzagitzek baino ezin zuten hartu.
‎Gainera, gidari hasiberrien eta motoziklisten zehapenak gogortu egin dira, txartela lortu eta hurrengo bi urteetan. Herritarrek diote aldaketa horiekin batera Bide Segurtasunerako Plan Bereziaren xedapenak onartzen direla. Bien bitartean, Kongresuan, taldeek beren ondorioak aurkeztu zituzten Bide Segurtasunari buruzko Azpibatzordearen azken bilkuran.
‎Herritarrek diote aldaketa horiekin batera Bide Segurtasunerako Plan Bereziaren xedapenak onartzen direla. Bien bitartean, Kongresuan, taldeek beren ondorioak aurkeztu zituzten Bide Segurtasunari buruzko Azpibatzordearen azken bilkuran. Batzorde horren behin betiko txostena datorren asteartean bozkatuko da Justizia eta Barne Batzordean.
‎Exekutiboak zigorrak gogortu nahi dizkie, halaber, kaskorik gabe ibiltzen diren berrerortzaileei eta motoziklistei, bi urtean bi arau hauste larri egiten dituzten ziklomotorrentzako lizentzia ezeztatu nahi du, eta gidatzean eragina izan dezaketen patologien kontrola aztertu. Sozialistek, berriz, Bide Segurtasuneko Plan Estrategikoa sortzeko eskaera egin dute. Plan horrek 120 milioi euro izango ditu urtean, Bide Segurtasuneko Agentzia Nazionala eta Fiskaltza Berezia.
‎Sozialistek, berriz, Bide Segurtasuneko Plan Estrategikoa sortzeko eskaera egin dute. Plan horrek 120 milioi euro izango ditu urtean, Bide Segurtasuneko Agentzia Nazionala eta Fiskaltza Berezia.
‎Neurri hori ahalmen fisikoak murrizten zaizkien pertsonentzat bakarrik da, ez alkoholaren edo drogen eraginpean zirkulatzeagatik, kasu horiek delitutzat jotzen baitira. Bide Segurtasunari buruzko Legearen 71 bis artikuluaren erreformak ezartzen du agenteek “berehala” esku hartu ahal izango dutela arau hauste bat egin duten edo istripu batean “gidatzeko beharrezko baldintzak galdu izanaren sintoma nabariak” dituzten pertsonak gidatzeko baimenak edo lizentziak. Carlos Muñoz Repisok, istripuei aurre egiteko Gobernuaren premiazko ekintzen multzoan sartutako erreforma horrek sortutako eztabaidaren aurrean, “kautelazko neurria eta ez zehatzeko neurria” besterik ez dela esan zuen.
‎Ministroen Kontseiluak berriki onetsi du Zirkulazioko Erregelamendu Orokor berria, Bide Segurtasunari buruzko Legean ezarritakoa aplikatu eta garatzen duena. Bertan biltzen dira aurreko araudiaren gainean egin diren arau aldaketak.
2004
‎Luis Montoro Iragaite eta Bide Segurtasuneko Institutu Nazionaleko zuzendariak kalkulatu du urtean 16.000 milioi euro ordainduko direla ospitalizazioen gastuak, kalte ordainak, ibilgailuaren kostu materialak, kudeaketa kostuak eta gizarte gastuak.
‎biziak salbatzeko modu bat’ ikastaroa koordinatu baitzuen. Bide Segurtasuneko katedradunak beste zifra txundigarri batzuk eman zituen: Espainian, egunean 15 heriotza gertatzen dira trafiko istripuen ondorioz, eta 450 zauritu baino gehiago.
2005
Bide segurtasuna norberaren esku dagoela kontzientziatu nahi du.
Bide Segurtasuneko Plan Estrategikoa
‎Helburu horrekin, planak zortzi neurri berezi ditu, eta horietako batzuk dagoeneko garatzen ari dira 2004az geroztik: –Puntukako gidabaimena ezartzea. Bide Segurtasuneko Behatoki Nazionala sortzea. Bide Segurtasuneko Kontseilu Gorena indartzea. Trafikoko agenteen kopurua nabarmen handitzea. 750 berri urtean 2005etik 2008ra. Zaintzarako gailu teknologikoak ezartzea.
‎Helburu horrekin, planak zortzi neurri berezi ditu, eta horietako batzuk dagoeneko garatzen ari dira 2004az geroztik: –Puntukako gidabaimena ezartzea. Bide Segurtasuneko Behatoki Nazionala sortzea. Bide Segurtasuneko Kontseilu Gorena indartzea. Trafikoko agenteen kopurua nabarmen handitzea. 750 berri urtean 2005etik 2008ra. Zaintzarako gailu teknologikoak ezartzea.
‎750 berri urtean 2005etik 2008ra. Zaintzarako gailu teknologikoak ezartzea. 500 radar finko eta 300 mugikor. Arrisku taldeen araberako informazio kanpaina berriak. Gidarien prestakuntza eredu berria. Bide segurtasuneko udal planak. Biktimekiko istripuen %52 hiriguneetan gertatzen dira.
‎Txiklea zabaldu edo karamelu bat zurrupatzeak gutxitu egiten du bolantean lo geratzeko arriskua. Ekintza horiek “lagundu dezakete gidarien arreta eta pertzepzioa hobetzen muturreko neke egoeretan”, adierazi du Bide Segurtasuneko eta Trafiko Istripuetako Taldearen (GSVAT) azterketa batek. Ametsa biktimekiko trafiko istripuen lehen bost kausen artean dago.
‎Hiriguneetako zirkulazio istripuetan hildako hamarretik ia lau oinezkoak dira. Hala ondorioztatzen da Bide Segurtasuneko Mapfre Institutuak egindako “Hiriguneetako oinezkoen istripuak” azterlanetik. Txostenak adierazten du 12.602 pertsona harrapatu zirela 2003an, eta horietatik 787 hil zirela, 424 errepidean eta 363 hiriguneetan.
‎Hiriguneetako gainerako ezbeharren arrazoiei dagokienez,% 7k bakarrik du zuzeneko erlazioa inplikatutako ibilgailuaren gehiegizko abiadurarekin edo abiadura desegokiarekin, trafikoko atestatuen arabera. Ondorio hori izan arren, Bide Segurtasuneko Mapfre Institutuak ohartarazten du ibilgailu baten abiadurak “ondorio larriak” dituela oinezko bat tartean denean; izan ere, orduko 64 kilometrora iritsiz gero, hiltzeko %85eko probabilitatea du; abiadura orduko 32 kilometrokoa bada, ordea, %5ekoa izango da. Haurrak eta erretiratuak Haurrak eta erretiratuak dira oinezko zaurgarrienak.
‎autobus geralekuak, metro ahoak eta garajeetako sarrerak edo irteerak. Zifrak dramatikoak izan arren, Bide Segurtasuneko Mapfre Institutuak nabarmendu du azken 10 urteetan hirietan hartutako neurriek harrapatuta hildakoen kopurua %20 murriztea lortu dutela. Hala ere, azpimarratu du datuak “kezkagarriak” direla oraindik ere, eta, horregatik, “ahalegin handiagoa egin behar da istripuen eta biktimen kopurua murrizteko”.
‎Neguko Bide Segurtasunerako Plana jarri dute martxan, haize bolada gogorrak eta elurteak egon daitezkeelako
‎Eusko Jaurlaritzako Herrizaingo Sailak Neguko Bide Segurtasunerako Plana jarri du martxan gaur, eguraldiak okerrera egingo duelako datozen egunetan eta horrek errepideetako zirkulazioa oztopatu dezakeelako. Eguraldiaren iragarpenen arabera, gaur gauean haizeak indartsu joko du:
‎Iragarpen hauek ikusita, Neguko Bide Segurtasunaren Plana martxan jartzeko agindu du Eusko Jaurlaritzako Trafiko Zuzendaritzak. Planaren helburua trafikoaren eta errepideen ardura duten erakunde eta instituzioen artean koordinazio eta eraginkortasunik handiena bilatzea da, adierazi dutenez.
2006
‎–Oinezko gisa, elkarrizketan abstraktua, bide arriskuetatik kanpo ere ibiltzen garela ulertzea. Araudia Bide Segurtasunari buruzko Legea aldatzeko 17/ 2005 Legeak arau hauste batzuen kalifikazioa eta dagozkien zehapenak aldatzen ditu. 65 artikuluaren arabera, arau hauste larria da “soinua jasotzen edo erreproduzitzen duten aparatuei lotutako kasko edo aurikularrak erabiliz gidatzea, telefonia mugikorreko gailuak gidatzean erabiltzea edo eskuz erabiltzea dakarren beste edozein komunikazio bide edo sistema…”.
‎Azken hamarkadan, mugikorraren erabilerak izan duen gorakadarekin batera, bolantean egindako despistak %75 hazi dira ezbeharren eragile gisa. Kataluniako Real Automóvil Club Fundazioak (RACC) eta Valentziako Unibertsitateko Zirkulazio eta Bide Segurtasuneko Institutuak (INTRAS) egindako azterlan baten datuak dira. Atzo aurkeztu zuten Bartzelonan.
‎Puntukako gidabaimenera egokitzeko Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legean egindako aldaketak arau hauste oso larriak aurreikusten ditu, eta horietan isunak 600 eurotik gorakoak izan daitezke. Zehazki, marjina 1.500 euroraino handitzen du.
‎. Matrikulatu gabeko ibilgailu batekin edo administrazio baimenik ez duen edo baimen horiek baliorik ez duen ibilgailu batekin zirkulatzea. . Bide segurtasunari larriki eragiten dioten baldintza teknikoak betetzen ez dituen ibilgailu batekin ibiltzea. Gainera, kontuan hartu behar da trafikoko arau hausteak, kasu jakin batzuetan, delituak izan daitezkeela, eta zigorrari eta administrazio prozesuari berari erantsitako ondorio penalak izan ditzaketela.
Bide segurtasunarekin zerikusia duten delituengatik kondenatutakoak indultuetatik baztertuko dira.
‎Hirian orduko 90 kilometrora gidatzeak ere kartzela zigorra ekarriko du. López Aguilar Kongresuko Bide Segurtasuneko Batzordean agertu zen, arlo horretan aurreikusten diren Zigor Kodearen erreforma ildoak azaltzeko. Ministroak adierazi zuen Gobernuak grazia eskubidea erabiltzeko irizpideak ezarri dituela, eta horietako bat “aukeragarrietatik at uztea” dela, trafikoko segurtasunarekin zerikusia duten egitateengatik kondenatutakoak indultu ahal izateko.
‎Penalki tipifikatuko diren gehiegizko abiadurari dagokionez, López Aguilarrek jakinarazi zuen espetxe zigorra izango dela orduko 40 kilometroan gainditzea hiri bideetan eta 70 kilometroan hiriarteko bideetan baimendutako abiadura muga. Erreformarako laguntza Mapfre Fundazioko Bide Segurtasuneko Institutuak, Europako Automobil Komisariotzak (CEA) eta Stop Istripuak biktima elkarteak bat egiten dute Zigor Kodearen erreformaren alde. Kode horren arabera, delitutzat jotzen da herri bidean 40 km/ h baino gehiago eta hiriarteko bidean 70 km/ h baino gehiago egitea, bai eta Kongresuan 1,2 gramo baino alkohol gehiago izatea ere.
‎Kode horren arabera, delitutzat jotzen da herri bidean 40 km/ h baino gehiago eta hiriarteko bidean 70 km/ h baino gehiago egitea, bai eta Kongresuan 1,2 gramo baino alkohol gehiago izatea ere. Miguel María Muñoz Mapfre Fundazioko Bide Segurtasunaren Institutuko lehendakaria ados agertu zen Zigor Kodeko Justizia ministroak proposatutako erreformarekin. Hala ere, Muñozek adierazi zuen alkoholemia tasari dagokionez, delitu penaltzat hartzeko kopuru egokia 0,8 g izan behar lukeela odol litro bakoitzeko, eta ez 1,2 g/ l; izan ere, “0, 8ko tasarekin zirkulatzeak istripu arriskua 16 aldiz biderkatzea esan nahi du”, eta faktore hori istripuen erdietan dagoenez, “zorrotzagoa izan luke”.
‎Ez da berehalako erabakia, Gobernuaren Bide Segurtasuneko Ekintza Planean jasotako asmoa baizik.
‎2006ko uztailaren 1ean, Ministroen Kontseiluak Bide Segurtasuneko Ekintza Plana onartu zuen. Plan horretan, besteak beste, 14 eta 16 urte bitarteko ziklomotorrak gidatzeko gutxieneko adina handitzeko asmoa jasotzen da.
2007
‎Adibide bat: EKren 82 artikuluko oinarri legearen kasu bat uztailaren 25eko 18/ 1989 Legea da, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide segurtasunari buruzkoa. Oinarri lege horrek egindako legegintzarako eskuordetzaren emaitza martxoaren 2ko 339/ 1990 Legegintzako Errege Dekretua da, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen zirkulazioari eta Bide segurtasunari buruzko testu artikuluduna onesten duena.
‎EKren 82 artikuluko oinarri legearen kasu bat uztailaren 25eko 18/ 1989 Legea da, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide segurtasunari buruzkoa. Oinarri lege horrek egindako legegintzarako eskuordetzaren emaitza martxoaren 2ko 339/ 1990 Legegintzako Errege Dekretua da, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen zirkulazioari eta Bide segurtasunari buruzko testu artikuluduna onesten duena.
‎Autonomia erkidegoak legeen bidez oinarri horiek garatuz joan dira eta, esaterako, Euskal Autonomia Erkidegoan, oinarri horien garapena Parlamentuaren uztailaren 6ko 6/ 1989 Legean, Euskal Funtzio Publikoari buruzkoan, jasota dago. Aitzitik, EKren 82 artikuluko oinarri legearen kasu bat uztailaren 25eko 18/ 1989 Legea da, Trafiko, Motordun Ibilgailu eta Bide Segurtasuneko Oinarriei buruzkoa. Oinarri lege horrek egindako legegintzarako eskuordetzaren emaitza martxoaren 2ko 339/ 1990 Legegintzako Errege Dekretua da, Trafiko, Motordun Ibilgailu eta Bide Segurtasunari buruzko Legearen testu artikuluduna onetsi duena.
‎Aitzitik, EKren 82 artikuluko oinarri legearen kasu bat uztailaren 25eko 18/ 1989 Legea da, Trafiko, Motordun Ibilgailu eta Bide Segurtasuneko Oinarriei buruzkoa. Oinarri lege horrek egindako legegintzarako eskuordetzaren emaitza martxoaren 2ko 339/ 1990 Legegintzako Errege Dekretua da, Trafiko, Motordun Ibilgailu eta Bide Segurtasunari buruzko Legearen testu artikuluduna onetsi duena.
‎Odolean 1,2 g alkohol baino gehiago daramatenei ere hiru hilabetetik sei hilabete arteko espetxe zigorra ezarriko zaie. Manuel Campos Murtziako Eskualdeko Justizia Auzitegi Nagusiko Bide Segurtasuneko fiskal koordinatzaileak argitu zuenez, “orain arte beharrezkoa zen edari alkoholdunak edatea gidari bat gidatzeko gai ez ote zen baloratzeko, baina ez zen nahikoa, baldin eta agenteek egin behar zituzten kanpo sintomen taula bat eransten ez bazen, ahozkotasun, kontzentrazio, kontraesan eta berehalakotasun probez osatua”. “Bide indarkeriak” auto gidarien %5 hiltzen du Erreformak Zigor Kodearen gaur egungo anbiguotasuna desagerrarazi nahi du, ez baitu garbi uzten arau haustea noiz den hutsegitea eta noiz bihurtzen den delitua.
‎“Bide indarkeriak” auto gidarien %5 hiltzen du Erreformak Zigor Kodearen gaur egungo anbiguotasuna desagerrarazi nahi du, ez baitu garbi uzten arau haustea noiz den hutsegitea eta noiz bihurtzen den delitua. Bartolomé Vargas Bide Segurtasuneko Auzitegi Goren Koordinatzaileak aztertu zuen atzo gai hori. “Justiziaren erantzuna eraginkorra da gidari mozkortuekin, eta abiadurako gehiegikeria oso larriekin ere hasi da izaten.
‎Gazteen zirkulazio istripuak murrizteko, gidari berriek debekatuta izan lukete alkohola kontsumitzea, 2006ko maiatzean RACC Fundazioak sortutako Gazteen eta Bide Segurtasunaren Arazoa Aztertzeko Aditu Batzordearen proposamen baten arabera. Gainera, gazteei gidatzeko baimena lortu baino lehen heldu batekin gidatzen uztea gomendatzen du.
‎Hiriguneetako bide ezbehar handiak direla eta, Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (TZN) izapideak arindu ditu, udal handiek Bide Segurtasuneko Udal Plana egiteko gida eredua izan dezaten. Gaur egun, zirkulazio istripuetan larri eta arin zauritutakoen %53 hiri errepideetan gertatzen dira; harrapatzeagatik hildakoen %41, motozikletan hildakoen %32 eta elkargune edo bidegurutzeetan gertatutako ezbeharren erdiak.
‎Gaur egun, zirkulazio istripuetan larri eta arin zauritutakoen %53 hiri errepideetan gertatzen dira; harrapatzeagatik hildakoen %41, motozikletan hildakoen %32 eta elkargune edo bidegurutzeetan gertatutako ezbeharren erdiak. Hori dela eta, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak eredu dokumentu bat zabaldu zuen martxoan egindako Bide Segurtasuneko Tokiko Batzordean, 50.000 biztanletik gorako udaletan aplikatu beharreko segurtasun politika nagusiak biltzen zituena, ezbehar indizeak gainerakoak baino handiagoak baitira. Plan horrek, besteak beste, honako alderdi hauek aipatzen zituen:
‎Era berean, azpimarratu behar da lege neurriak ezarri behar direla hiri bideetan zehapenen kobrantza azkartzeko; Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak hori egin nahi du Trafikoko Guardia Zibilak, edo, oinezkoen segurtasuna areagotzeko, oztoporik gabeko gutxieneko zabalera duten espaloiak eraiki nahi ditu. Eredu galiziarra Atzo Senatuko Barne Batzordean izan zen agerraldian, Pere Navarro Trafikoko zuzendari nagusiak Galiziako 2006 Bide Segurtasuneko Plana hartu zuen eredutzat. “Galiziako plana nabarmendu nahi dut, batez ere haren filosofia eta edukia gustatzen zaizkigulako, eta DGTn eredu gisa hautatu dugulako izan behar duenaz eta bide segurtasuneko plan autonomiko bat sartzeaz”, adierazi zuen Navarrok.
‎Guztira, emaitzak sareko 14.000 kilometro baino gehiagori dagozkio (7.000 kilometro norabide bakoitzean), baina oraindik 5.000 kilometro daude aztertu ez diren autonomia erkidegoetakoak. Luis Puerto RACCko Bide Segurtasuneko arduradunarentzat, datu horiek erakusten dute" hobetzeko tarte argia" dagoela, eta are gehiago kontuan hartzen bada aztertutako errepideak" Espainian dugun kalitate handieneko sarea" direla. Horiek aztertzeko erabiltzen den sistema EuroNCAPren antzekoa da, eta ibilgailuen kalitatea neurtzen du, izar bat eta bost arteko kontzesioarekin.
‎Zehazki, aztertutako gainerako herrialdeetan ez dago izar bateko edo biko biderik; aztertutako Espainiako tarteen %3, 8k dute kalifikazio hori. Iaz,' Bide segurtasunaren liburu berdeak' bideak kontserbatzeko partidak areagotzearen alde egin zuen," hurrengo urteetan erritmo egokia bermatzeko". Zirkulazio istripuak prebenitzeko' Gizarte zibila bide segurtasunaren erronkaren aurrean' nazioarteko biltzarraren ondorioak biltzen ditu argitalpen honek.
‎Ezarritako neurriak gainditzen dituztenean, ibilgailu pilotu batekin joan behar dute, garraio berezitzat jotzen baitira. Trafikoari, Ibilgailuen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legeak traktoreak eta nekazaritzako makineria Ibilgailu Berezi (V.E. ).
‎Ibilgailu horrek V2 argi birakari laranja eraman behar du, gutxienez 50 metroko tartea utzita atzetik autobian eta 50 metro aurretik gainerako bideetan. Definizioak Trafikoari, Ibilgailuen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legeak nekazaritzako ibilgailu motak definitzen ditu: Nekazaritzako traktorea:
Bide Segurtasunaren arloko Zigor Kodearen erreformak aukera ematen du istripu edo biktimarik eragiten ez duten trafiko delitu larriak komunitatearen aldeko lanekin zigortzeko, Kongresuko Bide Segurtasuneko Batzordeko lehendakariak, Jordi Janék, adierazi duenez. Biktimarik ez duten delituetan espetxeratze zigorren ordez ezar daitezkeen zigorren artean, Janék aipatu zuen litekeena dela gidari horiek asteburuetan larrialdi zerbitzuei laguntzera behartzea, trafiko istripua zer den kontzientziatzeko.
‎Bide Segurtasunaren arloko Zigor Kodearen erreformak aukera ematen du istripu edo biktimarik eragiten ez duten trafiko delitu larriak komunitatearen aldeko lanekin zigortzeko, Kongresuko Bide Segurtasuneko Batzordeko lehendakariak, Jordi Janék, adierazi duenez. Biktimarik ez duten delituetan espetxeratze zigorren ordez ezar daitezkeen zigorren artean, Janék aipatu zuen litekeena dela gidari horiek asteburuetan larrialdi zerbitzuei laguntzera behartzea, trafiko istripua zer den kontzientziatzeko.
‎Egoera txarrean dauden pneumatikoek nabarmen handitzen dute istripua izateko arriskua. Bide segurtasunari buruzko azterketa baten arabera, Espainiako automobil parkearen %47k gurpilak ditu segurtasun mugatik behera, bai gomak gastatuta daudelako, bai presio maila gomendatutakoa baino txikiagoa delako. Egoera horrek, trafikoarentzat arrisku larria sortzeaz gain, karbono dioxidoaren emisioak areagotzen ditu milioika pneumatiko xahutzen direlako.
‎DGTren arabera, gidatzen ari den bitartean mugikorretik hitz egiteak errepideko informazioaren %50 jasotzea eragozten du. Hala ere, autoen eta furgoneten gidarien %1, 6k eskuko telefonoa erabiltzen du zirkulatzen ari den bitartean, Bide Segurtasunaren Behatoki Nazionalaren arabera. Erretzea entretenitzeko beste arrazoi bat da.
‎Gidari batzuen esperientziarik ezak, motorren salmenta handitzearekin edo azpiegituren defizitarekin batera, motorren heriotza eragin lezake 2007an. Trafiko Zuzendaritza Nagusiko Bide Segurtasunaren Behatokiak emandako datuen arabera, 2006an, biktimekin izandako istripuetan parte hartu zuten motor gidarien %21ek bi urteko edo gutxiagoko gidabaimena zuten, eta %28k hiru urte edo gutxiagokoa. Datu horiek lortzeko, A edo A motako baimena zuten 2.767 motorzalek eragindako istripuak aztertu zituen Behatokiak.
‎Kongresuak atzo onetsi zuen Bide Segurtasunaren arloko Zigor Kodearen erreforma
‎Abenduko zubitik aurrera, kartzelako ateak gidari ausartentzat irekiko dira. Kongresuak atzo onartu zuen behin betiko Bide Segurtasunaren arloko Zigor Kodearen erreforma, espetxe zigorrak, isunak eta gidabaimenetik kendutakoak jasotzen dituena, baimendutakoa baino abiadura handiagoan zirkulatzen duten, edaten edo drogatzen ari diren edo gidabaimenik ez duten auto gidarientzat. Zehapen horiek 2008ko maiatzaren 1ean hartuko dute indarra.
‎Orduko 110 kilometrora hiri bide batetik joateak edo 200 kilometrora autobia batetik joateak sei hilabete arteko espetxea ekar dezake Alfredo Pérez Rubalcaba barne ministroak esan zuenez, “ezin da esplikatu norbait orduko 200 kilometrora doan errepidean bere eta besteen bizitza arriskuan jarriz ezer gertatu gabe (penalki) ”. Jordi Jané Kongresuko Bide Segurtasunari buruzko Batzordeko lehendakariaren ustez, onartutako aldaketek parekatu egiten dituzte Espainiako bide prebentzioko politikak eta Europako beste herrialde batzuetakoak, non gehiegizko abiadura eta alkohola zigortu egiten baitira kartzelarekin. Bestalde, Estatuko fiskal nagusiak, Cándido Conde Pumpidok, uste du erreforma horrek “hobeto bermatuko duela Espainiako errepideetako segurtasuna”; izan ere, besteen bizitza arriskuan jartzen duten jokabide arduragabeak hartzen dituena “zorrotz zigortuko da”.
‎Bestalde, Estatuko fiskal nagusiak, Cándido Conde Pumpidok, uste du erreforma horrek “hobeto bermatuko duela Espainiako errepideetako segurtasuna”; izan ere, besteen bizitza arriskuan jartzen duten jokabide arduragabeak hartzen dituena “zorrotz zigortuko da”. Alde horretatik, Bide Segurtasuneko fiskal delegatu baten izendapena eta Espainiako fiskaltza guztietan arlo horretan espezializatutako fiskal sare baten sorrera nabarmendu ziren. Errepidean gertatzen diren hamar heriotzatik lau gehiegizko abiadurak edo alkoholak eta drogek eragiten dituzte.
‎Goranzko joera hori mantendu egin da gaur egun arte; beraz, 2007ko urtarriletik azarora bitartean, errepidean hildako motoziklisten kopurua 2006ko aldi berekoa baino %31, 6 handiagoa da. Bi gurpileko ibilgailuetan koska hori murrizteko, Barne Ministerioak Bide Segurtasuneko Plan bat diseinatu du, hurrengo lau urteetan abian jarriko diren 36 neurritan egituratua. Baina horietatik 19 berehala aplikatuko dira 2008an.
2008
‎25 urtera artekoa da arazorik handiena. Mapfre Fundazioaren Bide Segurtasuneko Institutuak motozikleten eta ziklomotoreen ezbeharrei buruz egindako azken azterlanaren arabera, 25 urtetik beherako eta urtebete baino gutxiagoko esperientzia duten gidariak dira gure herrialdean moto istripu bat izateko probabilitate handiena dutenak. Esperientziarik ezak mesfidantza ere eragiten die konpainiei.
‎Irudia: CONSUMER EROSKI Bide segurtasuneko adituen kalkuluen arabera, 50 kilometro orduko abiaduran doan ibilgailu batek 12 metro inguru behar ditu egoera normalean gelditzeko. Baina, txostenak adierazten duenez, gidari gutxik dute segurtasun tartea abiadura horretan.
‎Gaur egun, Espainian ezarritako hamar enpresatik zazpik, batez ere enpresa handiek, ziurtatzen dute beren ibilgailuen erregai kontsumoa erregulartasunez neurtzen dutela, eta ia erdiek ingurumen irizpideen arabera hautatzen dituzte beren ibilgailuak, atmosferara isurtzen duten karbono dioxidoaren (CO2) emisioen kontrol zehatza eginez. Bide segurtasuna Bestalde, txostenak agerian uzten du Espainiako enpresek bide segurtasunaz duten kezka, kapitulu honek emaitzen kontuan duen garrantziaren jakitun. Zehazki, enpresen gastuen erdia gidariek beren ibilgailuei egiten dieten erabileraren mende dago, eta, beraz, garrantzitsua da haiek kontrolatzea.
2009
‎Trafiko eta Bide Segurtasun Erakundeak (INTRAS) egindako txostenaren arabera, gidatzeko azterketa teorikoa berriro egitekotan, gidarien %96k ez luke gaindituko. Datuak ikaragarriak dira.
‎Ikerketaren egilea Luis Montoro Valentziako Unibertsitateko Bide Segurtasuneko katedraduna izan da eta trafikoko arauak ezagutu barik autoan ibiltzea oso arriskutsua dela ohartarazi du.
‎Botikak hartuta gidatzeak duen arriskuaz ohartaraziko du Bide Segurtasuneko Planak
‎Ziklisten istripuak murriztea izango du helburu, halaber, EAEko Bide Segurtasun Batzordeak 2009an. Bestalde, hiriarteko guneetan trafiko istripuetan hildakoak gutxitu direla uzten du agerian 2008ko txostenak.
‎Euskal Autonomia Erkidegoko Bide Segurtasun Batzordeak 2008ko Ekintza Txostena onartu du Euskadiko Bide Segurtasuneko Plan Estrategikoaren baitan. 2008an 351 ekintza burutu dituzte eta 268 milioi euro erabili.
‎Euskal Autonomia Erkidegoko Bide Segurtasun Batzordeak 2008ko Ekintza Txostena onartu du Euskadiko Bide Segurtasuneko Plan Estrategikoaren baitan. 2008an 351 ekintza burutu dituzte eta 268 milioi euro erabili.
‎Euskadiko Bide Segurtasuneko Plan Estrategikoan trafikoarekin eta errepideekin lotura duten 36 erakunde publikok eta pribatuk hartzen dute parte. STOP Accidentes elkartea sartu berri da batzordean, errepide istripuen aurka eta kaltetuen laguntza lanetan aritzen den elkartea.
‎Gizonak, baina, punturik ez zeukala Tarragonan egindako beste arau hauste bat berak egin zuela onartu zuen, eta horren ostean Bide Segurtasuneko Legearen aurkako delitua egotzi zioten.
‎Hain zuzen, errepideetan gertatzen diren trafiko istripuen %15 eta %20 artean dago estresa. Luis Montoro Bide Segurtasunerako Espainiako Fundazioko lehendakariak, “Lasai egon. Estresak izutu egiten du”.
‎Kasu askotan, nekeari, loari, bolantearen oldarkortasunari, entretenimenduari, alkoholaren edo psikotropikoen kontsumoari eta telefono mugikorraren erabilerari lotuta egoten dira. Bide segurtasuneko adituek gai hori aztertu dute; izan ere, fenomeno horrek erreakzio psikosomatikoak edo nahaste psikologiko larriak eragiten ditu batzuetan, eta gidari askok jasaten dute, bereziki bolanteko profesionalek. Garraio sektoreko langileen% 43k adierazi du estresa duela beti edo maiz.
‎Estresatuak lehiakorrago bihurtzen dira bolantean, arrisku maila handiagoak onartzen dituzte eta abiadura handiagoan ibiltzen dira. Bide Segurtasuneko katedradunak adierazi zuen egoera horietan arauak gehiago urratzen direla eta segurtasun distantziak gutxiago errespetatzen direla. Hala, istripuen %42 irismenek eragiten dute.
‎Imagen: Nokia Espainian, Bide Segurtasunak telefono mugikorra erabiltzea debekatzen du gidatzen ari zarela, eta soilik erabil dezakezu gailu horietatik, “eskuak” osagarrien bidez libreak”. Hala ere, Trafiko Zuzendaritza Nagusia (DGT) ohartarazi du gailu horiek erabiltzen ez badira behar bezala, segurtasuna ere arriskuan jar dezakete gidaria eta haren lagunak.
‎Zirkulazio istripuan hildako 64 urtetik gorako pertsonen %42 oinezkoak dira. Javier Páezek, INSIAk eta Ibilgailuen eta Zirkulazioaren Bide Segurtasuneko ADA Katedrak antolatutako “Nagusiak eta bide segurtasuna” jardunaldian, Automobilen Ikerketarako Unibertsitate Institutuko (INSIA) Istripu Ikerketako zuzendariak emandako datuetako bat da hau. Datu hori osatzeko, Jesús Sáez Madrilgo Udaltzaingoko atestatuen ofizialak esan zuen “harrapatuta hiltzeko aukerak hirukoiztu egiten dira, handiagoa bada”.
‎2003tik 2004ra, biktima kopurua asko murriztu zen Hegoaldean. 2003an, 110 lagun hil ziren lehen sei hilabeteotan, eta, 2004an, 86 2003an Bide Segurtasunerako Plana ezarri zuten. Hurrengo bi urteotan, kopuru horietan egon zen biktimen kopurua, harik eta, 2007an, nabarmen jaitsi zen arte.
2010
‎Herrizaingo saileko Trafiko Zuzendaritzak 2008an egindako Bide segurtasunaren Inkestaren arabera, autoa EAEko biztanleek gehien erabiltzen duten garraioa da.
‎Diputatuen Kongresuan egindako Bide segurtasuneko eta Istripuen Prebentziorako II. Ihardunaldietako bi ondorio nagusiak dira. Espainiako 20 bat alkate izan dira bertan eta hirietako zirkulazio arazoak izan dituzte mintzagai.
Bide segurtasunari buruzko azken makroinkestaren arabera, hiriarteko bideetan hamar gidaritatik hiruk gainditzen dituzte abiadura mugak, gutxienez. 2009an, 89.110 salaketa izapidetu zituen Trafiko Zuzendaritzak, radarrek harrapatutako gidariei jarritakoak.
‎Ezbehar kopuruaren datuak biltzeko asmoz, Mugikortasun eta Bide Segurtasuneko Behatokia eratuko dute laster.
‎Euskadiko Bide Segurtasuneko Plan Estrategikoaren aurkezpenean, azken hamar urteetan errepideetan bizia galdu duten pertsona kopurua% 50 gutxitu dela azpimarratu du Aresek.
‎Mugikortasun eta Bide Segurtasuneko Behatokia eratuko dute laster
‎Hildakoak uzten dituzten istripuen Euskadiko tasa Espainiako batez bestekotik behera dago. Bide segurtasunaren arloan aurreratuenak dauden herrialdeen parekoa da, besteak beste, Holanda, Suedia, Erresuma Batua.
‎Espainiako gidariek ez dakite zer esan nahi duten trafiko seinaleen% 50ek, baita “stop” seinaleak ere. % 1,3k huts egin zuen harengatik galdetzean, eta “kontuz ibili edo bidea utzi” lanarekin lotu zuten, Bide Segurtasunerako Espainiako Fundazioak (FESVIANA) egindako azterlan baten arabera. Azterlan horrek Autoeskolen Konfederazio Nazionalaren (CNAE) eta Zurich aseguruen laguntza izan du.
‎Horietatik, 14.744 ibilgailuk akats larriak edo oso larriak zituzten; beraz, ibilgailu parke osora estrapolatuz gero, 844.552 auto, 207.941 merkataritza ibilgailu arin eta 70.487 motozikleta ibiltzen dira errepideetan, gurpilak egoera txarrean dituztela. “Itsasontzi batekin galtzadatik zirkulatzea bezalakoa da” esan zuen RACeko Bide Segurtasuneko zuzendari Tomás Santa Ceciliak azterketa aurkeztu zuenean, higatutako pneumatiko baten portaera deskribatzean. Auto gidarien elkarte horrek dioenez, baliteke gidari asko bide segurtasunaz ahaztera eta pneumatikoen ordezkapena atzeratzera behartu izana.
‎Maiatzaren 25ean sartuko da indarrean Trafikoari eta Bide Segurtasunari buruzko Lege berria. Lege hori azaroan onartu zen, eta isunak ordaintzen dituzten gidari gehienei “dirua aurreztuko” die, eta “zigorgabetasuna” izango du, Alfredo Pérez Rubalcaba Barne Ministroak esan zuenez, araua aurkezten den bitartean.
‎Radar inhibitzaileak erabiltzea edo takografoa trukatzea arrazoi objektiboa izan daiteke ibilgailu bat jabeari konfiskatzeko, atzo Bide Segurtasuneko areto koordinatzaile Bartolomé Vargas fiskalak adierazi zuenez. Berriki onetsitako Zigor Kodearen azken erreformak ibilgailua konfiskatzea ekarri du, bide segurtasunaren aurkako delitu larriengatiko zigorren neurri osagarri gisa.
‎Hain zuzen, Fiskaltzak sei hilabetetik bi urte arteko espetxealdi zigorra ezarriko die “jazarleei”. Bide segurtasunaren aurkako delitua egiteagatik Espainian espetxea betetzen duten gidarien kopuruari dagokionez, bost aldiz handiagoa da 2009ko urtarrilaz geroztik; izan ere, urte eta erdian, 200 preso izatetik 988 preso izatera igaro dira. Delitu motaren arabera, ohikoena baimenik gabe gidatzea da; horren ondorioz, 352 pertsona daude kartzelan (%35, 6), ondoren, alkoholaren edo drogen eraginpean gidatzea (%28, 3), ausarkeriaz gidatzea (%23, 9) edo alkoholemia proba egiteari uko egitea (%5).
‎Trafiko Zuzendaritza Nagusiak adierazi zuen, azken bi urteetan joera aldatu arren, 2010eko lehen bederatzi hilabeteetan 186 motoziklista hil zirela errepidean, aurreko urteko 233ren aldean. Ekimen hori Motoen Bide Segurtasunerako Plan Estrategikoko neurrietako bat da. Bide Segurtasuneko Kontseilu Gorenaren barruan sortutako 52 Lan Taldeak (“Motozikletak eta bide segurtasuna”) jarri du martxan.
‎Ekimen hori Motoen Bide Segurtasunerako Plan Estrategikoko neurrietako bat da. Bide Segurtasuneko Kontseilu Gorenaren barruan sortutako 52 Lan Taldeak (“Motozikletak eta bide segurtasuna”) jarri du martxan. Ikastaroen helburua da gidaria arrisku egoerei aurre egiteko prestatzea, gidatzeko eta ekipatzeko praktika egokiak irakatsiz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bide segurtasun buruzko 29 (0,19)
bide segurtasun plan 26 (0,17)
bide segurtasun estrategia 7 (0,05)
bide segurtasun fiskaltza 7 (0,05)
bide segurtasun Hizkuntza Eskubideen Behatokia 7 (0,05)
bide segurtasun aditu 5 (0,03)
bide segurtasun arlo 5 (0,03)
bide segurtasun batzorde 5 (0,03)
bide segurtasun institutu 5 (0,03)
bide segurtasun Espainia 4 (0,03)
bide segurtasun Aldeko 3 (0,02)
bide segurtasun katedradun 3 (0,02)
bide segurtasun Kontseilua 3 (0,02)
bide segurtasun lege 3 (0,02)
bide segurtasun Mapfre 3 (0,02)
bide segurtasun aurkako 2 (0,01)
bide segurtasun ekintza 2 (0,01)
bide segurtasun fiskal 2 (0,01)
bide segurtasun Pons 2 (0,01)
bide segurtasun udal 2 (0,01)
bide segurtasun ADA 1 (0,01)
bide segurtasun agentzia 1 (0,01)
bide segurtasun aholku 1 (0,01)
bide segurtasun arazo 1 (0,01)
bide segurtasun arduradun 1 (0,01)
bide segurtasun areto 1 (0,01)
bide segurtasun aurreratu 1 (0,01)
bide segurtasun auzitegi 1 (0,01)
bide segurtasun bermatu 1 (0,01)
bide segurtasun bestalde 1 (0,01)
bide segurtasun delitu 1 (0,01)
bide segurtasun egin 1 (0,01)
bide segurtasun egon 1 (0,01)
bide segurtasun erakunde 1 (0,01)
bide segurtasun Europa 1 (0,01)
bide segurtasun gai 1 (0,01)
bide segurtasun garrantzi 1 (0,01)
bide segurtasun gela 1 (0,01)
bide segurtasun gero 1 (0,01)
bide segurtasun hobetu 1 (0,01)
bide segurtasun ikastaldi 1 (0,01)
bide segurtasun inkesta 1 (0,01)
bide segurtasun kontrako 1 (0,01)
bide segurtasun larriki 1 (0,01)
bide segurtasun liburu 1 (0,01)
bide segurtasun norbera 1 (0,01)
bide segurtasun oinarri 1 (0,01)
bide segurtasun partida 1 (0,01)
bide segurtasun patruila 1 (0,01)
bide segurtasun prestatzaile 1 (0,01)
bide segurtasun telefono 1 (0,01)
bide segurtasun tokiko 1 (0,01)
bide segurtasun zerikusi 1 (0,01)
bide segurtasun zuzendari 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia