Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 230

2001
‎Kantabriako Gobernuak 143,4 milioi pezeta (860.000 euro pasatxo) inbertituko ditu errepide sare autonomikoaren zati bateko bide markak berriro pintatzeko lanetan. Jarduketa honek 1.500 kilometro bidetan du eragina, eskualdeko bide sarearen %71 Dagoeneko hasi den eta bi hilabetetan egingo den jarduera horren bidez, Errepide, Bide eta Obren Zuzendaritza Nagusiaren talka plana hasi da, Kantabriako errepideen bide sarerako bide segurtasun handia lortzeko, bide marken higadura nabarmena zuzendu baita eraikuntza zaharreneko zatietan. Lanak hiru enpresari esleitu zaizkie kalitate irizpideen arabera bai materialei bai gauzatzeari dagokienez, bai iraupenari dagokienez, eta galtzaden ardatzak eta ertzak berriz pintatuko dira.
2002
‎Horietan 1.071 milioi euroko aurrekontua eta 191 milioi euroko beste 47 saihesbide egingo dira. 556,5 milioi euro erabiliko dira sare nagusian bide segurtasuna zaindu, ustiatu eta jarduteko.
2003
‎Beraz, isuna arrazoiz jartzen badigute, onena onartzea eta ordaintzea da, eta horrela %30 aurreztuko dugu. –Isunaren zenbatekoa %30 murriztu ahal izango da, baldin eta isunak ez badu zirkulazioko txartelik edo lizentziarik izan, eta %30 horren ordez bide segurtasuneko ikastaroak jarri ahal izango dira. Zehatutako pertsonak eskatu du hori.
‎Automobilean eta bide segurtasunean aditua den Paco Costasek bere web orrian azaldu du Alain Prost 1 Formulako txapeldunaren ibilgailu partikularrak aldaketa automatikoa zuela jakitean izan zuen harridura. Denborak aurrera egin ahala, egiaztatu zuen Estatu Batuetako eta Japoniako pilotu gehienek aukera bera zutela zirkuituetatik kanpo ere.
‎Ogasuneko ministro Cristobal Montorok iragarri du Prever Planak 2004 urtean jarraituko duela helburu hauek lortzeko: automobil parkea modernizatzea, energia kontsumo eraginkorrago baterantz aurrera egitea, ingurumena hobetzea eta bide segurtasuna areagotzea. Hurrengo ekitaldiko Aurrekontuetara Laguntzeko Legeari zuzenketa bat eginez luzatuko da, Senatuan izapidetu bitartean, Ogasun eta Zientzia eta Teknologia Ministerioek horretarako akordioa lortu ondoren.
‎Sortzez Garbiaren zubian izandako istripuen kopuru kezkagarriak gure herrialdeko bide segurtasunari buruzko eztabaida piztu du, eta atzo gai hori Legebiltzarreko bi ganberetan aztertu zen. Senatuan, Ekonomia Batzordeak Gobernuaren proposamen bat onartu zuen.
2004
‎Errepideak izugarri erabiltzen dira, kolapsatzeko zorian daude. Zenbaitetan errepideko profesionalei egozten dizkiegu saturazioa, mugikortasun handiagoa edo bide segurtasuneko arazoak, baina ez ditugu aztertzen benetako arrazoi sozioekonomikoak: gure eredu ekonomiko neoliberalak eragindako mugikortasun antzua, lurraldearen plangintza nahasia, jabetzaren kulturaren eraginez ibilgailu pribatuei ematen diegun gehiegizko erabilera (jabe izatearen estatusa eta" askatasuna" sustatzen dira eta horregatik bakoitzak bere ibilgailua eduki eta erabili nahi izaten dugu).
‎Zerbitzugune horietan auto gidariari eta laguntzaileei eskaintzen zaizkien zerbitzuen aniztasuna eta kalitatea, zerbitzugunearen barneko bide segurtasuna, instalazioen egoera eta garbitasuna, prezioak eta erabiltzaile ezinduentzako iristeko erraztasunak aztertu dira ikerlan honetan.
‎Gidari elkarteek bide segurtasuneko plan integrala eskatu dute
‎Auto gidarien eta errepideen elkarteek beren bazkideen iritziak eta egindako kontsultak oinarri hartuta (adituek aztertu dituzte), ondorio hau atera dute: joan den asteburuan izandako ezbehar kopurua jaitsi egin da (abuztuko irteera operazioa), 2003ko aldi berean baino (31 pertsona hil dira, aurreko urteko 54k hil dituzte), eta Trafiko Zuzendaritza Nagusiak bide segurtasuneko gailu berriak ezarri ditu. Real Automóvil Club de España (RACE), Automobilista Europar Asoziatuak (AEA) eta Asociación Española de la Carretera (AEC) elkarteek neurri horiek abian jartzea «onartu» dute.
‎AEAk, Mario Arnaldo presidentearen bidez, plan global baten garrantzia azpimarratzen du, trafiko intentsitate handiko garaietan egoeraren araberako kontzientziazio kanpainetatik haratago joango dena. Horretarako, Arnaldok ezinbestekotzat jotzen du Gobernuak azpiegituretako inbertsioak handitzea eta bide segurtasunerako aurrekontuarekin eskuzabala izatea. «Horrek hobekuntzak ekarri behar ditu bideen seinalizazioan eta istripu hilgarriei buruzko estatistikak ikertu eta aztertzeko sistemetan», adierazi du, nahiz eta gidariak prestatzeko neurrien horniduraren handitzea azpimarratzen duen.
‎Zahartzea eta bide segurtasuna
‎Berrikuntza teknologiko horren ondorioz, honako hauek lor daitezke: – Talkak murriztea, bide segurtasunaren irismenagatik eta hobekuntzagatik. – Balaztatzean, portaera hobea; atzean dabiltzan ibilgailuek eragozpen gutxiago izango dute, balaztatze eta azelerazio lanak saihestuko baitira.
2005
‎Batetik, errepideetan hildakoen kopurua izugarria da (5.300 kaltedun inguru Espainian soilik Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren arabera) eta, bestetik, bide segurtasunari buruzko legeak gero eta zorrotzagoak dira, hori dela eta, populazioak azeleragailua gehiegi zapaltzeak trafiko istripuekin zuzenean erlazionatuta dagoen kontzientzia hartu du.
‎Gaur aurkeztu da Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren (TZN) aurtengo bide segurtasunari buruzko dibulgazio kanpaina berria, “Ezin dugu zure ordez gidatu” eslogana duena. Ekimen horrek azpimarratzen du, nahiz eta errepideak, ibilgailuak, kontrola eta zaintza hobetu, azkenean gidariak hartzen dituela erabakiak gidatzerakoan, DGTk jakinarazpen batean adierazi duenez.
‎lur orotako ibilgailuen jabeentzat – Motorrak gidatzea. – Enpresentzako etxeko bide segurtasuna: ibilgailu gidariei irakasteko gomendatua.
‎Espainiako errepideetako heriotza tasa Erresuma Batukoa, Herbeheretakoa edo Suediakoa baino %54 handiagoa da. Herrialde horiek bide segurtasuneko plan aurreratuak dituzte, milioi bat biztanleko heriotza kopurua murriztuz hertsapen eta disuasio neurriak aplikatu dituztenak. Sailkapen horretan, Espainia hamabosten ilaran dago, 130 heriotzarekin, eta Belgikak, Luxenburgok, Greziak eta Portugalek bakarrik gainditzen dute.
2006
‎7) Alkoholemia kontrolak egiteko, bide segurtasunari buruzko legerian ezarritakoa beteko da. Dena den, odol analisia edo antzeko analisiren bat egiten denean, osasun arloko langileei hori egitea eskatuko zaie, emaitza biderik azkarrenetik igor diezaioten guardiako epaitegiari, betiere aurreko erregeletan aipatu zitazioaren eguna eta ordua baino lehenago.
‎Publizitate mezuen emailearen interesak ez du beti izaera ekonomikorik, eta adierazpide ezberdinak izan ditzake: betebehar publikoak gauzatzea (zergak aitortzea, zergak ordaintzea, boto eskubidea gauzatzea), hiriko bizikidetza (garraio publikoen erabilera bultzatzea), bide segurtasuna, eta abar.
‎“Gizarteak ezbeharren aurkako borrokaren alde egiten duenean, ez dago atzera egiterik; ezin da itzuli 80ko hamarkadako indizeetara, egun horietan 300 pertsona baino gehiago hiltzen baitziren”. Trafiko Saila “kontrolean eta zaintzan ahalegin bat egiten ari dela” esateaz gain, Nafarroak adierazi zuen Gobernuak bide segurtasunaren arloan abian jarritako ekintzek “denborarekin emaitzak eman behar dituztela”. Istripu motari dagokionez, aurreko talkak biktima hilgarriak zituzten ezbeharren %23 izan ziren, eta harrapaketak %17 Gainera, hildakoen %30 inguruk ez zuen segurtasun uhala jarrita.
‎Auto gidarien kritikak Gidari elkarteek kritikak egin dizkiote DGTri. Europako Auto gidari Elkartuentzat (AEA), Gabonetan errepideetan hildakoen kopurua hazi egin da, bide segurtasunaren arloan politika “akastuna” izan delako, bigarren mailako sarean sartu ordez autobideetan eta autobietan radarrak ezarrita, eta trafiko agenteen hornidura “eskasa” izan delako. Bestalde, Europako Automobil Komisarioak (CEA) nabarmendu du DGTk aurtengo Gabonetarako jarritako bide segurtasuneko kanpainaren mezu “leunegia”, “ezagunagoa” izan zela uste baitu, eta ez “serioa, gogorra eta erreala”.
‎Europako Auto gidari Elkartuentzat (AEA), Gabonetan errepideetan hildakoen kopurua hazi egin da, bide segurtasunaren arloan politika “akastuna” izan delako, bigarren mailako sarean sartu ordez autobideetan eta autobietan radarrak ezarrita, eta trafiko agenteen hornidura “eskasa” izan delako. Bestalde, Europako Automobil Komisarioak (CEA) nabarmendu du DGTk aurtengo Gabonetarako jarritako bide segurtasuneko kanpainaren mezu “leunegia”, “ezagunagoa” izan zela uste baitu, eta ez “serioa, gogorra eta erreala”. Hala, Gabonetako oporretan errepideetan hildakoak ugaritzeko arrazoietako bat dela uste du.
‎Horregatik, prestakuntza handiagoaren alde egiten du, baita ikastetxeetan ere. Haren ustez, Espainiako gidariek “oso ezagutza maila txikia” dute bide segurtasunerako funtsezkoak diren gaiei buruz, eta ez dira abiadura mugak errespetatzera edo arau baten aurkako borrokara mugatzen. “Ezbehar kopuruari ekin behar zaio, zehatzeko ekintzak baino prestakuntza handiagoz”, ohartarazi du RACEk.
‎– Zati komuna: antzekoa ikastaroa egiten duten gidari guztientzat, bide segurtasunaren kulturarekin zerikusia duten gaiei buruzko prestakuntza orokorrerako hamalau ordu ditu. – Berariazko zatia:
‎Zati horretarako zortzi ordu izanen dira. Banakako prestakuntza horrek kontuan hartzen ditu gidariaren profil arau hauslea, bide segurtasunari buruzko ezagutzak, erabiltzen duen ibilgailu mota edo gidari profesionala den. Ikastaroko helburuei buruzko gogoetarako talde dinamikako bi ordu ematen dira.
‎RACEren arabera, aurrerapen handiak egin dira autoen emisio kutsatzaileen murrizketan, eta, beraz, arlo horretan aplikatu diren azken teknologiek, hala nola gasolina zuzenean injektatzeak, gas naturalak, dieselerako partikulen iragazkiek edo DeNOx katalizatzaileek, emaitza onak izan dituzte motor tradizionalekin alderatuta. Horregatik, klubak ahalegin handiagoa eskatzen die administrazioei automobil parkea berritzeko laguntzak sustatzeko, ingurumena eta, aldi berean, bide segurtasuna hobetzeko. RACEk parte hartzen duen EcoTest programaren emaitzen arabera, gutxien kutsatzen duten ibilgailuak Mercedes E 200 Kompressor (80 puntu, lau izar) eta Citroën Berlingo Kombi 1.4 Bvalent Multispace Plus dira, gas konprimitu naturalak bultzatuta (75 puntu, lau izar).
‎Takografo digitala nahitaezkoa izango da datorren maiatzaren 1etik aurrera kamioientzat, apirilaren 11n Europar Batasunaren Aldizkari Ofizialean argitaratu ondoren, errepide bidezko garraioari buruzko neurri sorta berriaren barruan, Erkidegoko Gobernuak jakinarazi duenez. Araudi berriak bolanteko gehieneko orduei buruzko arauketa barne hartzen du, eta duela 20 urteko bide segurtasuneko arauak erraztu, argitu eta eguneratzen ditu. Takografo berriaren helburua kamioilarien atseden eta gidatze denborak kontrolatzea da, eta gaur egungo gailuak baino seguruagoa eta errazago kontrolatuko da.
‎BUS/ VAO erreia poliziaren, suhiltzaileen, babes zibilaren eta osasun laguntzaren ibilgailu guztiek erabil dezakete, baita instalazioen eta bidearen azpiegituraren mantentze lanetarako ekipoek ere. Nolanahi ere, toki, autonomia edo trafiko arloko agintariek baimena eman, gomendatu edo agindu dezakete beste ibilgailu batzuk BOEn ibiltzeko, bide segurtasuna edo zirkulazioaren arintasuna direla eta. Okupazio handiko ibilgailuentzako erreiak hiri handietan edo zirkulazio dentsitate handiko bideetan zirkulazio pilaketa arintzeko irtenbide bat dira, eta, aldi berean, automobilaren erabilera arrazionala sustatzen dute, pertsona gehiago garraiatzen dituzten ibilgailuei lehentasuna ematen baitiete, eta, ondorioz, erregaia aurrezten da.
‎Gidatzeko azterketa teoriko berriak eragin handiagoa du bide segurtasunean
‎Atzotik, gidabaimena lortu nahi dutenek beste azterketa teoriko sinpleago bati egin behar diote aurre, galdera gutxiago eginez eta bide segurtasunari arreta handiagoa jarriz. 30 galdera ditu, 40 erantzun beharrean, erantzun zuzen bakarrarekin.
‎Gainditzeko, ezin dira hiru akats baino gehiago izan. Antonio Riu Hezkuntzako, Dibulgazioko eta Trafikoko Bide Prestakuntzako zuzendariorde nagusiak azaldu zuenez, “edukiz eta galderen idazketaz aldaketak daude”, ordu erdian erantzun beharrekoak, eta bereziki bide segurtasuna azpimarratzen da. Gai horri buruz egingo da azterketaren erdia.
‎Segurtasuna edo baimenik gabe sartzea? Nahiz eta mundu osoko errepideko segurtasun agentziek EDRak laguntza gisa hartzen dituzten ezin da ordezkatu bide segurtasuna hobetzeko, elkarte askok ematen duten informazioa dela eta pribatutasuna galtzeaz arduratzen dira eskubide zibilak. “Aukera hau:
‎Juan Fernando López Aguilar Justizia ministroak atzo esan zuenez, gobernuak baztertu egingo ditu indultuen bide segurtasunarekin zerikusia duten delituengatik kondenatutakoak. Izan ere, Juan Fernando López Aguilarrek odoleko litro bakoitzeko 1,2 g alkohol jarri zuen gidatzearen tipifikazio penalaren gainetik dagoen tasa.
‎Indultuaren graziazko prerrogatiba erantzukizun politikoko jarduera bat da, López Aguilarrek adierazi zuenez, eta gaineratu zuen “indulteari dagokionez, gizarteari mezu bat ematen ari zaio tolerantzia edo permisibitatezko mezu sozial batekin batera joan daitezkeen delitu motei buruz, bai eta delitu ez motei buruz ere”. Beste berrikuntza bat ere badago bide segurtasunaren arloan, Kodearen erreformaren baitakoa (uztailaren amaieran bidaliko zaio lege aurreproiektua Ministroen Kontseiluari): hodiaren tipifikazio penala, odol litro bakoitzeko 1,2 g ko alkohol tasatik abiatuta.
‎Seatek bidalitako gutun batean (FACUA) Ekintzan Dauden Kontsumitzaileen Federazioak eskuratu du) azaltzen denez, “bide segurtasunari eragin diezaiokeen” fabrikazio akats baten ondorioz, konpainiak Altea, Toledo eta Leon modeloak (2004an eta 2005ean fabrikatuak) berrikusteko deitu du. “Gorabehera jakin batzuetan bide segurtasunari eragin diezaiokeen anomalia bat aurkitu da”; zehazki, Altea, Toledo eta Leon modeloetan Seat ek jaurtitako azkenak 2.0 l TDI motorizazioekin eta sei abiadurako eskuzko aldaketekin, Seatek bere bezero batzuei bidalitako gutunaren arabera. “Gerta liteke motorraren masa bikoitzeko bolantea hondatzea muturreko enbrage prozesuak eginez gero (…), zeren eta haizebidearen konfigurazioa ez baita egokiena enbragearen presio hodia aireztatzeko balbulan”, halaxe azaltzen da eskutitzean.
‎Gaur RACE eta Direct Seguros ek bide segurtasunari buruzko herritarrak kontzientziatzeko kanpaina baten esparruan aurkeztutako azterlan batek erakusten duenez, gidarien %20k bakarrik errespetatzen du autobiaren abiadura muga, orduko 120 kilometrokoa baita. Espainiako probintzia guztietako 2.000 pertsonari egindako elkarrizketen bidez egin da lan hori, eta Espainiako biztanleen %80k abiadura muga hori gainditzen duela dio.
‎Azken urteotan, ordea, ez da ohikoa pedalak dituen ziklomotorra ikustea, ia denak scooter motakoak dira eta beren legezko abiadura gainditzen dute ihes hodian daramaten “topea” kenduz. Bestalde, ANESDOR Bi Gurpilen Sektoreko Enpresen Elkarte Nazionalak ez du proposamen hori bide segurtasunerako neurritzat hartzen. Adierazi duenez, ziklomotorreko ezbehar kopuruak behera egin du etengabe azken urteotan (%5, 74 hildako eta %18, 57 zauritu larri).
‎Eraginaren ebaluazioak Beste zuzentarauak, besteak beste, proposatzen du herrialdeek segurtasunaren gaineko eraginaren ebaluazioak egin ditzatela azpiegitura bat eraiki aurretik, sareen segurtasuna areagotzeko eta ikuskapenak egiteko. Batzordearen arabera, urtero 7.000 zauritu eta 600 hildako izaten dira Europako errepideetan, bide segurtasuna gaizki kudeatzeagatik. Barrot en planen artean, trafiko arau hausteak mugaz haraindi jazartzea ere badago.
‎Ibilgailua ibilgailutik kanpo eramanen da helmugara. Segurtasuna eta ekonomia Neurri hori abian jartzeko arrazoi nagusiak ibilgailu horien bide segurtasuna hobetzea da, eta erraz truka daitezke baimendutako gehienezko 45 kilometro orduko abiadura aise gainditzeko. Trukatze horiek bereziki eragiten dute motorraren kontsumoan eta zaratan.
‎Antzerki musikal batek bide segurtasuna hurbilduko die gazteei
‎Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (TZN) ekimen berri bat jarri du abian gazteak bide segurtasunaren garrantziaz kontzientziatzeko. 14 eta 17 urte bitarteko gaztetxoei zuzendutako antzerki musikala da, eta “133.6 FM barruan” izenburua du.
‎14 eta 17 urte bitarteko gaztetxoei zuzendutako antzerki musikala da, eta “133.6 FM barruan” izenburua du. Obra hori ikastetxeen agertokietan irudikatuko da 2008 urtera arte, gazteak inplikatzeko eta bide segurtasunaren arloan duten erantzukizuna agerian uzteko. 100.000 ikasle inguruk antzezpena ikusiko dutela kalkulatzen da.
‎CONSUMER eroski k gure herri eta hirietako hirietako istripuen arrazoietan sakondu du du; izan ere, 2005ean, Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren (DGT) arabera, 680 oinezkori kostatu zitzaien bizitza. Biktimekiko trafiko ezbeharrak gertatzeko arrisku txikiagoa dagoen ingurunean, gidarien eta oinezkoen bide segurtasunarekin zerikusia duten portaerak eta jarrerak kontabilizatu eta alderatu dira. CONSUMER eroski ko teknikariak Madril, Bartzelona, Valentzia, Bilbo, A Coruña, Malaga, Alacant, Donostia, Gasteiz, Iruña, Murtzia, Logroño, Sevilla, Valladolid, Granada, Kordoba, Oviedo eta Zaragozako erdiguneko kaleetan ibili ziren irailean.
‎Hori dela eta, Rubalcabak azpimarratu zuen beharrezkoa dela Trafiko Zuzendaritza Nagusitik zaintza areagotzea egun horietan. Bisitan, Rubalcabak adierazi zuen bide segurtasunaren arloan aurreikusitako lege erreforma batzuk badituztela, baina zehaztu zuen puntukako txartelaren funtzionamendua ebaluatu arte (abendurako edo urtarrilerako aurreikusia) ez dela erabakirik hartuko. Bestalde, motor gidarien zenbait elkartek errepideetan segurtasun handiagoa eskatuz egindako adierazpenei dagokienez, Barne Ministroak jakinarazi zuen datorren ostegunean Sustapen eta Trafiko Ministerioaren ordezkariak bilduko direla, beren eskaerei erantzuteko eta errepideetako bazterbideekin egiten ari diren lanak azaltzeko.
‎Bestalde, motor gidarien zenbait elkartek errepideetan segurtasun handiagoa eskatuz egindako adierazpenei dagokienez, Barne Ministroak jakinarazi zuen datorren ostegunean Sustapen eta Trafiko Ministerioaren ordezkariak bilduko direla, beren eskaerei erantzuteko eta errepideetako bazterbideekin egiten ari diren lanak azaltzeko. Horri dagokionez, Rubalcabak prest agertu zen errepideetan bide segurtasuna eskatzen duten guztiekin hitz egiteko.
‎2003 eta 2005 bitartean, 60 pertsona hil dira tarte horretan, eta ehun istripu hilgarri edo larri baino gehiago gertatu dira. Real Automóvil Club (RACE) elkartearen bide segurtasunari buruzko txosten baten arabera, tarte horren arriskua handitu egin da urtebetean, eta agintari eskudunek ez dute ezer egin hori saihesteko. Orihuelako bizilagunak kexu dira behin eta berriz bidegurutzeen arriskuaz.
2007
‎Errepidean esperientzia gutxi duten gidari berriak dira bide segurtasunaren arduradunak gehien kezkatzen dituen arrisku taldeetako bat, batez ere asteburuko gauetan beren inguruabarrekin bat egiten dutenean. “Gazteen bide indarkeria” deitu izan dena argitzeko, atzo Murtzian izan zen “Krimenaren eta bide segurtasunaren tokia” ikastaroan parte hartu zuten hainbat hizlarik erabili zuten adierazpen hori.
‎Errepidean esperientzia gutxi duten gidari berriak dira bide segurtasunaren arduradunak gehien kezkatzen dituen arrisku taldeetako bat, batez ere asteburuko gauetan beren inguruabarrekin bat egiten dutenean. “Gazteen bide indarkeria” deitu izan dena argitzeko, atzo Murtzian izan zen “Krimenaren eta bide segurtasunaren tokia” ikastaroan parte hartu zuten hainbat hizlarik erabili zuten adierazpen hori. Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) gauez ibiltzen diren gidariei debekatzea aztertu du, gaueko 23:00etatik goizeko seiak arte.
‎Espainian, 15 eta 29 urte bitarteko lau gazte hiltzen dira egunero trafiko istripuetan. Hain zuzen ere, bide segurtasuneko mezuekiko iragazgaiztasun handiena duen biztanleria sektorea da, aditu batzordeak, Carlos Sainz pilotua buru duen eta psikologoak, ekonomialariak, kazetariak, abokatuak eta politikariak biltzen dituen azterlan horretako datuen arabera. Lana egiteko, Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren, Gizarte Segurantzaren eta Estatistika Institutu Nazionalaren 2004ko eta 2005eko datuak hartu dira.
‎Udal handiek beren bide segurtasuneko planak izango dituzte
‎Eredu galiziarra Atzo Senatuko Barne Batzordean izan zen agerraldian, Pere Navarro Trafikoko zuzendari nagusiak Galiziako 2006 Bide Segurtasuneko Plana hartu zuen eredutzat. “Galiziako plana nabarmendu nahi dut, batez ere haren filosofia eta edukia gustatzen zaizkigulako, eta DGTn eredu gisa hautatu dugulako izan behar duenaz eta bide segurtasuneko plan autonomiko bat sartzeaz”, adierazi zuen Navarrok. Plan horren helburu nagusia da aldi horretan trafiko istripuan hildakoen kopurua% 40 murriztea.
‎Horretarako, 74 ekimen edo jarduera zehazten ditu, eta horien deskribapena, lehentasuna, egutegia, arduradunak, adierazleak eta aurrekontua jasotzen dira. Galiziaz gain, bide segurtasuneko plan estrategikoak egin dituzte Euskadiko, Kataluniako, Gaztela eta Leongo eta Nafarroako gobernuek, eta Valentziako Erkidegoa, Andaluzia eta Gaztela Mantxa ere ari dira prestatzen. Nafarroak, bere esku hartzean, azpimarratu zuen hiru administrazioek (estatukoak, autonomikoak eta tokikoak) elkarrekin lan egin behar dutela, errepideetako segurtasuna “erantzukizun partekatua” baita.
‎Planak egin behar dira”, esan zuen. Horri dagokionez, nabarmendu zuen komunitateek “oinarrizko gaitasun eta gaitasun estrategiko asko” dituztela bide segurtasuneko politikan, eta horiek eragina dutela istripuak murrizteko helburuak lortzean.
‎Berrikuntza nagusiak Gidabaimenaren azterketa teorikoaren eredu tradizionalarekin alderatuta, aldeak dira galdera kopurua, haien idazketa eta edukia. Zehazki, aurreko proban guztira 40 galdera zeuden, eta oraingoa 30 galderara murriztu da, horietatik erdiak bide segurtasuneko oinarrizko kontzeptuei buruzkoak eta gainerakoak arau eta seinaleei buruzkoak. Horrek mekanikari buruzko galderak gutxitzea ekarri du, eta, Mario Arnaldo Automobilista Europar Elkartuen (AEA) presidentearen iritziz, probaren diseinua hobetzea ekarri du.
‎Haren ustez, istripu tasa Espainia baino baxuagoa duten herrialdeek, hala nola Erresuma Batuak, ezbeharrei dagokienez Europako Batasuneko bigarren lekuan dagoenak, duela sei urte arte gidatzeko azterketa teorikorik ere ez bazuten, baieztatu egiten da garrantzitsuena bolantearen aurreko eguneroko bizitza dela, eta ez hainbeste teoria. Bartzelonako Autoeskolen Federazioko (FAB) lehendakari José Antonio Amadorrentzat ere positiboa da bide segurtasunari buruzko galderen gehikuntza. Gainera, galdera kopurua murriztu arren, azterketa gainditzeko erantzunen %10ek bakarrik huts egin behar izan duela dio.
‎Gidatzeko azterketa teoriko berria indarrean sartu zeneko lehen urteurrenean (2006ko maiatzean ezarri zen), autoeskolek egindako aldaketen balorazio positiboa egiten dute. Onartzen dute egokia izan zela galderen idazketa sinplifikatzea eta bide segurtasunari buruzko gaiak gehitzea, mekanikako gaien kaltetan. Hala ere, ohartarazi dute proba hobetu egin behar dela eta baimen mota bakoitzerako kontu zehatzagoak landu behar direla.
‎Eredu berriak bide segurtasunari buruzko galdera gehiago ditu, eta autoeskolen irizpena onartu du, test informatikoa abian jartzeko atzerapena kritikatu baitute.
‎Iaz,' Bide segurtasunaren liburu berdeak' bideak kontserbatzeko partidak areagotzearen alde egin zuen," hurrengo urteetan erritmo egokia bermatzeko". Zirkulazio istripuak prebenitzeko' Gizarte zibila bide segurtasunaren erronkaren aurrean' nazioarteko biltzarraren ondorioak biltzen ditu argitalpen honek. 2006an egin zen kongresua.
‎Zigor hori bera aplikatuko zaio odolean litroko 1,2 g edo gehiagoko alkohol tasa duen ibilgailua gidatzen duenari. Bartolomé Vargas Vidal Segurtasuneko fiskalak azaldu duenez, trafikoaren arloko Zigor Kodearen erreformak hobekuntza tekniko batzuk dakartza eta tresna zehatzagoak ematen ditu bide segurtasunaren arazoari aurre egiteko, hala nola, gidabaimena kentzea edo zenbait bide portaeraren doitasun handiagoa, gehiegizko abiadura edo alkohol tasak. Vargasek gaineratu du Europa osoan abiadura eta alkoholaren aurkako borroka handia dagoela, eta, beraz, erreforma norabide horretan doa?
‎Haiek joaten dira gehien birziklatze ikastaroetara", azaldu du Amadorrek. José Pons Fundazioak bide segurtasuneko prestakuntza eta etengabeko hezkuntza defendatzen ditu, eta María Jesús Magro zuzendariak uste du gutxi direla, oraindik ere, udan gidatzean dituzten gabezietan egunean jartzeko aprobetxatzen duten gidariak, nahiz eta hori egiten duena txalotu. Gidabaimena izan arren, gidatzeko behar adina gaitasun ez dela jakitea urrats garrantzitsua da.
‎Genoveva Sánchezek, ANFABRAko komunikazio arduradunak, esan du ez dela freskagarrien salmentak hobetzeko kanpaina bat. “Ez gara marka bat, baizik eta bide segurtasunaz arduratzen eta lan egiten duen sektore bat, proiektu honekin lankidetzan arituz”, esan du. Kilometro asko gidatzean freskagarri bat edateak dakartzan onurak azalduko dizkigu Sánchezek:
‎Diputatuen Kongresuak udazkenean onetsiko du Zigor Kodearen aldaketa, bide segurtasunarekin zerikusia duten delituei dagokienez. Hortik aurrera, herri arteko bideetan baimendutako gehieneko abiadura 80 kilometro orduko gainditzea delitutzat hartuko da, eta hiru hilabetetik sei hilabete arteko espetxe zigorra ezarriko zaio, baita gidabaimena kentzea ere, urte batetik lau artekoa.
‎Trafikoko isunen errekurtsoetan herritarrak aholkatu eta ordezkatzen dituzten enpresa horiek guztiak ez dira berdinak. Ugaritu egin dira, batez ere, Puntukako Gidabaimenaren Legea indarrean sartu zenetik, eta duela urte batzuetatik bide segurtasunarekiko kezka handiagoa dela eta. Testuinguru horretan, handitu egin da zehapenen kopurua, eta, ustezko arau hausleek ez dituztenez ordaindu nahi, konpainia askok beste ildo bat aurkitu dute, zigortutakoek Justiziara jo nahi baitute.
‎Trafiko Zuzendaritzak motorrentzako berariazko bide segurtasuneko plana egin du
‎Gobernuak muga jarri nahi die estatistika tragiko horiei. Horretarako, Alfredo Pérez Rubalcaba Barne ministroak motorrentzako berariazko bide segurtasuneko plana iragarri du. Baimena aldatu nahi da, zilindrada handiko motorrak gidatzen dituenak “aldez aurretik arrazoizko esperientzia” izan dezan.
‎Atzo sartu zen indarrean Zigor Kodearen erreforma bide segurtasunaren arloan
‎Gidari zuhurtziagabe eta ausartenek, atzotik, burdin sareen artean amai dezakete. Igande honetan, bide segurtasunaren arloko Zigor Kodearen erreforma sartu zen indarrean. Zigor horrek espetxe zigorrak ezartzen dizkie gehiegizko abiaduran gidatzen duten, alkoholaren muga onargarriak gainditzen dituzten edo drogak hartu dituzten gidariei.
2008
‎Aldizkariko teknikariek, bide segurtasun gaietako adituekin gaia jorratu ondoren, lagun biko talde bakoitzari izendatu zitzaion ibilbidea bitan egin zuen (joan etorrian); pertsona beitako batek autoa zeraman eta besteak gorabeherak apuntatzen zituen.
‎Norabide desberdineko erreiak bereizteaz ari garela, horien %56tako medianan pibotak baliatzen dira, %25etan belartza dago, bostetik batean beldurra kentzeko hesiak eta %12, 5etan koska edo harresi bat zegoen (azken hau ezartzearen aurka daude bide segurtasuneko adituak baina horrelaxe zegoen Iruñetik Tuterarako eta Santiagotik Vigorako tarteetan).
‎Txikienei ere bide segurtasuna, etxeko segurtasuna edo komunikazio kanal berrien erabilera bezalako eremuetan segurtasun arau batzuk errespetatuz babesten irakasten zaie, eta, era berean, elikagaien segurtasuna haurren prestakuntzan ezinbestekoa da. Mikrobio jatorriko gaixotasunetatik babestea da helburuetako bat.
‎Bazterbideak eta erdibitzaileak Zirkulazio eremua inguratzen duten elementuek (bazterbideak, erdibitzaileak…) eragina dute autobide baten segurtasunean. Hainbat noranzkotako erreien arteko banaketari dagokionez, %56k piboteak erabiltzen dituzte erdibitzailean, %25ek lorategi bat dute, bost ibilbidetatik batean kenamiedoak ikusi dira eta %12, 5etan desnibela edo horma bat agertzen da (konponbide hori ez dute gomendatu bide segurtasuneko adituek, batez ere Iruñetik Tuterara eta Santiagotik Vigora bitartean). Errepidearen eskuinaldean lautada laua zegoen %12an bakarrik (seguruenik, auto baten irteera bada).
‎Alacant Valentzia eta Bilbao Donostia ibilbideak dira arriskutsuenak atal honetan. Autobideko bazterbideak mantentzeak ere eragina du bide segurtasunean. Hala, behar bezain garbi ez badaude (Santiago A Coruña, Alacant Valentzia eta Santiago Compostelako Vigo), arrisku elementuak dira.
‎Gaur egun, Espainian ezarritako hamar enpresatik zazpik, batez ere enpresa handiek, ziurtatzen dute beren ibilgailuen erregai kontsumoa erregulartasunez neurtzen dutela, eta ia erdiek ingurumen irizpideen arabera hautatzen dituzte beren ibilgailuak, atmosferara isurtzen duten karbono dioxidoaren (CO2) emisioen kontrol zehatza eginez. Bide segurtasuna Bestalde, txostenak agerian uzten du Espainiako enpresek bide segurtasunaz duten kezka, kapitulu honek emaitzen kontuan duen garrantziaren jakitun. Zehazki, enpresen gastuen erdia gidariek beren ibilgailuei egiten dieten erabileraren mende dago, eta, beraz, garrantzitsua da haiek kontrolatzea.
‎Zehazki, enpresen gastuen erdia gidariek beren ibilgailuei egiten dieten erabileraren mende dago, eta, beraz, garrantzitsua da haiek kontrolatzea. Hala, Espainiako enpresen %73k onartzen du gutxienez bide segurtasuneko ekintza bat ezarri duela errepidean gidarien arriskua murrizteko; Europakoen %60k, berriz, bide segurtasuneko ekintza bat ezarri du. Ekintza horien erdiak baino gehiago (%58) prestakuntza eta sentsibilizazio ikastaroen garapenean oinarritzen dira, eta %44, berriz, errepideko arriskuen diagnostikoan.
‎Zehazki, enpresen gastuen erdia gidariek beren ibilgailuei egiten dieten erabileraren mende dago, eta, beraz, garrantzitsua da haiek kontrolatzea. Hala, Espainiako enpresen %73k onartzen du gutxienez bide segurtasuneko ekintza bat ezarri duela errepidean gidarien arriskua murrizteko; Europakoen %60k, berriz, bide segurtasuneko ekintza bat ezarri du. Ekintza horien erdiak baino gehiago (%58) prestakuntza eta sentsibilizazio ikastaroen garapenean oinarritzen dira, eta %44, berriz, errepideko arriskuen diagnostikoan.
‎Eta hara non Iruñeko Udalak bide segurtasuneko plan bat abiatu duen, 2010 urte artekoa, harrapaketak gutxitzeko, eta estreinako informazio kanpaina biktimei begira egin duen. Eta zera diote:
2009
‎Gidari askori iruditzen zaio arriskutsua dela adineko gizon emakumeek auto hartzea, baina zahartzeak, berez, ez du esan nahi gidatzeko gaitasuna galtzea; adituek nabarmentzen dute pertsona bakoitza modu batean zahartzen dela, eta zahartzen denak berdin berdin errespeta ditzakeela bide segurtasuneko printzipiorik oinarrizkoenak.
‎Gertakaria N errepidean jazo zen, bidaiari garraiolariei zuzendutako alkoholemia kontrol batean. Autobus gidariari bide segurtasunaren kontrako delitu bat egin izana leporatu diote.
‎Ertzaintzaren Gipuzkoako Trafiko Unitateko agenteek autobus gidari bat auzibidean jarri zuten atzo gauean, bide segurtasunaren kontrako delitu bat egotzita. Gertakarien egileak positibo eman zuen alkoholemia probetan, eta bidaiari garraiolarientzat baimenduta dagoen alkohol tasa ia seikoiztu zuen, Herrizaingo Sailak gaur jakinarazi duenez.
‎Hortaz, autobus gidaria auzibidean jarri zuten bide segurtasunaren kontrako delitu bat egin izana leporatuta, eta epailearen aurrean agertu da, Ertzaintzak dagokion polizia argiketa helarazten duenean.
‎Irunen, motor baten gidaria atxilotu dute, bart, bide segurtasuna arriskuan jartzeagatik eta agenteei jaramon ez egiteagatik.
‎Alfredo Pérez Rubalcaba Herrizaingo ministroak eta Magdalena Álvarez Sustapen Ministerioak akordio bat sinatu zuten atzo Estatuko Errepideen Sare Orokorreko “puntu beltzak” edo Istripuak Kontzentratzeko Tarteak (EJN) seinaleztatzeko, bide segurtasuna areagotzeko. Aurreikusitako inbertsioa 1.200 milioi eurokoa da 2012ra arte.
‎Hala ere, talde parlamentarioak urrunago joan dira eta %50eko deskontua erabaki dute. Halaber, taldeek beste zuzenketa bat adostu zuten gidariek gidabaimenaren sei puntu berreskuratzeko aukera izan dezaten, eta ez orain arte bezala lau puntu bakarrik, bide sentsibilizazioko eta berreziketako ikastaroen bidez. Bestalde, Jordi Jané diputatuak proposatu zuen trafikoari eta bide segurtasunari buruzko banku kontu bakarra sortzea. Kontu horretan sartuko dira zehapen guztiak, puntu beltzak kentzeko, motorzaleentzako hesi oldarkorrak kentzeko edo istripuetako biktimei laguntzeko.
‎Horien artean, larrialdiei erantzuteko eta alerta mekanismoak ezartzeko jarduera protokoloak aldatzeko zurruntasun gutxiago dagoela nabarmendu behar da. Gainera, baliabide tekniko gehiago jarriko dira bide segurtasunaren arduradunen eskura, eta, zeregin horiek koordinatzeko, “krisi kabineteak” sortzea aurreikusten da, meteorologian, babes zibilean eta trafikoan adituak izango direnak. Aire zerbitzuen erabiltzaileei dagokienez, Aire Segurtasunerako Espainiako Agentziak ikuskapen gehiago egingo dizkie aire konpainiei, bidaiarien eskubideak indartu eta babesteko, eta leihatila bakarra jarriko da, zerbitzuan aldaketak izan dituztenek behar duten informazio guztia jaso dezaten.
‎Adituak aholkatu zuen, halaber, erlojua etengabe ez begiratzea auto ilara batean, ordubeteko geldialdia ez egitea eta zenbait portaera saihestea, hala nola klaxona ukitzea edo beste ibilgailu edo oinezkoen kontrako keinuak egitea. Hala ere, bide segurtasunari dagokion estresa ez da beti kaltegarria. Neurrizkoa eta kontrolatua bada, gidariari lagundu diezaiokezu aktibatuta eta alertan egoten, eta, hala, erantzun gaitasuna areagotzen.
‎Gaur egun oraindik indarrean dauden bi aldaketa garrantzitsu sartu ziren: Baimena lortu nahi duten izangaiek azterketa teoriko bat egin dute, test motako 20 galdera dituena, trafikoari, ibilgailu motordunen zirkulazioari eta bide segurtasunari buruzko arauzko eta legezko ezagutzei buruz. Zati teorikoa gainditu ondoren, eskatzaileek proba praktiko bat egin behar dute zirkuitu itxian, ziklomotorra erabiltzeko duten trebetasuna eta trebetasuna erakusteko.
‎Real Automóvil Club de España-k (RACE) bide segurtasunaren arloan txirrindulariek duten egoerari buruz aurkeztu duen azterlan baten arabera, lau egunetik behin horietako bat hiltzen da errepideetan, eta zazpi zauritzen dira egunero. 2003tik 2007ra, kolektibo horretako hildakoen kopurua %14 handitu da, dio ikerketak.
‎Valentziako Unibertsitate Politeknikoko (EHU) Errepideen Ingeniaritzako Ikerketa Taldeko (GIIC) talde batek gailu berri bat diseinatu du ibilgailuen abiadura moteltzeko eta hirietako bideetan eta zeharbideetan bide segurtasuna hobetzeko. Gainera, sistema horrek sakanguneak okupatzen dituztenei sortzen zaizkien eragozpenak gutxitzen lagun lezake.
‎Udal kiroldegian margo lanak eginen dituzte eta gauza bera Atakondoa eskola publikoan. Babestutako gizarte enpleguko programako langileek kalean dauden barandak margotu, bide segurtasuneko seinaleak jarri, traba arkitektonikoak kendu, berdeguneak hobetu eta hiri altzariak jarriko dituzte. PalestinaNaBairen eta EAE ANVko zinegotzien aldeko bozekin eta UPNren abstentzioarekin Irurtzungo Udalak Palestinako azken gertakarien inguruko mozioa onartu zuen.
‎Hala ere, 2007an erreformatu egin zuten Zigor Kodea, eta delitu gisa tipifikatu zituzten bide segurtasunaren kontrako hainbat praktika; beraz, sarriagotan ezartzen dituzte halako zigorrak. 2007an 13.524 orotara.
‎Delituen %75 bide segurtasunaren alorrekoak izan ohi dira, gehienak alkohol maila gainditzeagatik, eta gainerako %25 ebasketak, irainak edo mehatxuak egiteagatik, oro har. Arau hausleen %21 unibertsitate ikasketak egindakoak dira, erdiek lanbide prestakuntza bat dute eta %70ek lanean dihardute.
2010
‎Aurkako noranzkoan zihoan autoa gelditzeko arantzadun kate bat erabili behar izan dute, gainetik pasatzean lau gurpilak zulatu baitizkio. Berehala atxilotu dute gidaria bide segurtasunaren aurkako eta agenteekiko desobedientzia delitu bana leporatuta.
‎Herrizaingo Saileko Trafiko Zuzendaritzak 2008an egindako bide segurtasunari buruzko makroinkestan, ia 5.000 familiari galdetu zitzaien errepidean zuten jokabidearen inguruan eta, espresuki, abiadura mugen errespetuari buruz.
‎Honetaz guztiaz Kalakako mahaian izango dira Juan Mari Juaristi Zuzenbidean lizentziaduna, Martin Barriuso filosofoa, Iñaki Agirreazkuenaga Zuzenbide Administratiboan katedraduna, Luis Murgia RACVNko mugikortasun eta bide segurtasuneko arduraduna, Estitxu Ugarte Hiru sindikatuko bozeramailea eta Iñigo Almortza tratantea.
‎Bestalde, patruilak ustezko erasotzailea atxilotu egin du, genero indarkeriaren eta bide segurtasunaren kontrako delituak egotzita. Atxilotua Azpeitiko Guardiako Auzitegiaren esku geratu da.
‎“Itsasontzi batekin galtzadatik zirkulatzea bezalakoa da” esan zuen RACeko Bide Segurtasuneko zuzendari Tomás Santa Ceciliak azterketa aurkeztu zuenean, higatutako pneumatiko baten portaera deskribatzean. Auto gidarien elkarte horrek dioenez, baliteke gidari asko bide segurtasunaz ahaztera eta pneumatikoen ordezkapena atzeratzera behartu izana. Jorge Castellanos RACEko proiektu koordinatzaileak adierazi duenez, jendeak egoera txarrean eramaten dituen hiru arrazoi nagusiak hauek dira:
‎pneumatikoaren marrazkiaren gutxieneko sakonera ez betetzea(% 29,3), gehiegizko higadura irregularrarekin zirkulatzea(% 25,9), muntaketa akatsak, ardatz berean gurpil mota desberdinak eramatea(% 20,6) edo fabrikatzaileak adierazitakoarekin bat ez datozen pneumatikoak(% 13,8). Segurtasun arazo “larri” horri aurrea hartzeko, RACEk eta Goodyear-ek, Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren (DGT) laguntzarekin, “Zure segurtasunerako, berrikusi pneumatikoak” informazio kanpaina jarriko dute martxan, pneumatikoak zaintzeak bide segurtasunerako duen garrantzia azpimarratzeko, eta mantentze aholkuak emango dira. Urtearen amaiera arte, 100.000 informazio liburuxka baino gehiago banatuko dira IAT estazioetan, lantegietan eta bulegoetan.
‎Radar inhibitzaileak dituzten ibilgailuak gidatzeagatik 6.000 euroko zehapena jarriko da. Arau hauste oso larrien katalogo berri bat jaso da, hala nola obren seinalizazioa ez instalatzea edo gaizki egitea, eta horrek arrisku larria sortzen du bide segurtasunean. Debeku da radar inhibitzaileak edo trafikoa zaindu eta kontrolatzeko sistemen funtzionamendu egokia oztopatzeko bestelako mekanismoak instalatuta dituzten ibilgailuak gidatzea.
‎Bortxaketa horrek 6.000 euroko zehapena izanen du. Gainera, bide segurtasunaren kontrako industria jardueren arduradunei 3.000 eta 20.000 euro bitarteko isuna jarriko zaie ibilgailuetan horrelako aparatuak paratzeagatik. Era berean, arinetik larrira igotzen da ezgaitasuna dutenentzako gordetako lekuan aparkatzearen arau haustea, eta larri eta arinetatik arinetara murrizten dira bide segurtasunerako garrantzirik ez duten jokabide jakin batzuk; adibidez, epearen barruan ibilgailuaren titulartasuna ez aldatzea.
‎Gainera, bide segurtasunaren kontrako industria jardueren arduradunei 3.000 eta 20.000 euro bitarteko isuna jarriko zaie ibilgailuetan horrelako aparatuak paratzeagatik. Era berean, arinetik larrira igotzen da ezgaitasuna dutenentzako gordetako lekuan aparkatzearen arau haustea, eta larri eta arinetatik arinetara murrizten dira bide segurtasunerako garrantzirik ez duten jokabide jakin batzuk; adibidez, epearen barruan ibilgailuaren titulartasuna ez aldatzea. Zehapenak Zehapenei dagokienez, arau berriak zenbateko finko eta bakarra ezartzen du arau hauste bakoitzerako, eta administrazio guztiei aplikatuko zaie nahitaez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Consumer 140 (0,92)
EITB - Sarea 10 (0,07)
hiruka 9 (0,06)
Herria - Euskal astekaria 9 (0,06)
Berria 8 (0,05)
erran.eus 7 (0,05)
Guaixe 6 (0,04)
uriola.eus 6 (0,04)
EITB - Argitalpenak 5 (0,03)
goiena.eus 5 (0,03)
UEU 3 (0,02)
Deustuko Unibertsitatea 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Argia 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bide segurtasun buruzko 23 (0,15)
bide segurtasun hobetu 15 (0,10)
bide segurtasun arlo 13 (0,09)
bide segurtasun plan 12 (0,08)
bide segurtasun kontrako 10 (0,07)
bide segurtasun aurkako 8 (0,05)
bide segurtasun aditu 7 (0,05)
bide segurtasun arrisku 7 (0,05)
bide segurtasun bermatu 4 (0,03)
bide segurtasun handitu 4 (0,03)
bide segurtasun zerikusi 4 (0,03)
bide segurtasun arduradun 3 (0,02)
bide segurtasun babestu 3 (0,02)
bide segurtasun egon 3 (0,02)
bide segurtasun garrantzi 3 (0,02)
bide segurtasun oinarrizko 3 (0,02)
bide segurtasun politika 3 (0,02)
bide segurtasun ukan 3 (0,02)
bide segurtasun arau 2 (0,01)
bide segurtasun arazo 2 (0,01)
bide segurtasun areagotu 2 (0,01)
bide segurtasun azterlan 2 (0,01)
bide segurtasun ekintza 2 (0,01)
bide segurtasun eragin 2 (0,01)
bide segurtasun falta 2 (0,01)
bide segurtasun ikastaro 2 (0,01)
bide segurtasun ikuspegi 2 (0,01)
bide segurtasun neurri 2 (0,01)
bide segurtasun sentsibilizatu 2 (0,01)
bide segurtasun zerbitzu 2 (0,01)
bide segurtasun ahaztu 1 (0,01)
bide segurtasun alor 1 (0,01)
bide segurtasun alternatiba 1 (0,01)
bide segurtasun aplikazio 1 (0,01)
bide segurtasun arduratu 1 (0,01)
bide segurtasun arreta 1 (0,01)
bide segurtasun arriskutsu 1 (0,01)
bide segurtasun aurrekontu 1 (0,01)
bide segurtasun azpimarratu 1 (0,01)
bide segurtasun baliabide 1 (0,01)
bide segurtasun buru 1 (0,01)
bide segurtasun delitu 1 (0,01)
bide segurtasun eremu 1 (0,01)
bide segurtasun erronka 1 (0,01)
bide segurtasun eskatu 1 (0,01)
bide segurtasun ez 1 (0,01)
bide segurtasun fundazio 1 (0,01)
bide segurtasun funtsezko 1 (0,01)
bide segurtasun gai 1 (0,01)
bide segurtasun gailu 1 (0,01)
bide segurtasun gaizki 1 (0,01)
bide segurtasun hainbat 1 (0,01)
bide segurtasun handi 1 (0,01)
bide segurtasun hurbildu 1 (0,01)
bide segurtasun inguruko 1 (0,01)
bide segurtasun irakatsi 1 (0,01)
bide segurtasun irismen 1 (0,01)
bide segurtasun izen 1 (0,01)
bide segurtasun joan 1 (0,01)
bide segurtasun kanpaina 1 (0,01)
bide segurtasun kezka 1 (0,01)
bide segurtasun konprometitu 1 (0,01)
bide segurtasun kultura 1 (0,01)
bide segurtasun landu 1 (0,01)
bide segurtasun lotu 1 (0,01)
bide segurtasun mezu 1 (0,01)
bide segurtasun moto 1 (0,01)
bide segurtasun parte 1 (0,01)
bide segurtasun praktika 1 (0,01)
bide segurtasun prestakuntza 1 (0,01)
bide segurtasun printzipio 1 (0,01)
bide segurtasun seinale 1 (0,01)
bide segurtasun sustatu 1 (0,01)
bide segurtasun zaindu 1 (0,01)
bide segurtasun ziurtatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia