Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2008
‎Eta hara non Iruñeko Udalak bide segurtasuneko plan bat abiatu duen, 2010 urte artekoa, harrapaketak gutxitzeko, eta estreinako informazio kanpaina biktimei begira egin duen. Eta zera diote:
‎Bizikleta zuri batek esan nahi du txirrindulari bat hil zela auto gidariak ez zituelako segurtasun arauak errespetatu, edo ez zegoelako bidegorri segururik», azaldu du Maider Solana Kalapie elkarteko kideak. Salatu du Donostiako irteeretan ez dagoela txirrindularientzako azpiegitura egokirik, eta jende askok ezin duela etxetik lanerako bidea segurtasunez egin. «Bizikleta zuriak puntu beltzak adierazi nahi ditu.
2009
Bidean segurtasun handia
‎2003tik 2004ra, biktima kopurua asko murriztu zen Hegoaldean. 2003an, 110 lagun hil ziren lehen sei hilabeteotan, eta, 2004an, 86 2003an Bide Segurtasunerako Plana ezarri zuten. Hurrengo bi urteotan, kopuru horietan egon zen biktimen kopurua, harik eta, 2007an, nabarmen jaitsi zen arte.
‎Hala ere, 2007an erreformatu egin zuten Zigor Kodea, eta delitu gisa tipifikatu zituzten bide segurtasunaren kontrako hainbat praktika; beraz, sarriagotan ezartzen dituzte halako zigorrak. 2007an 13.524 orotara.
‎Delituen %75 bide segurtasunaren alorrekoak izan ohi dira, gehienak alkohol maila gainditzeagatik, eta gainerako %25 ebasketak, irainak edo mehatxuak egiteagatik, oro har. Arau hausleen %21 unibertsitate ikasketak egindakoak dira, erdiek lanbide prestakuntza bat dute eta %70ek lanean dihardute.
‎Errepideko lanen helburua izan da, zerbitzu altuko? errepidea egitea, bidearen ahalmena handitzea, aurreratzeko errailak jartzea, bidearen segurtasuna hobetzea eta erosotasuna handitzea. –Nafarroako ipar mendebaldearen garapen sozial eta ekonomikorako funtsezkoa?
2012
‎«Positiboa da beheranzko joerari eustea. Bide segurtasunean aurreratuen dauden herrialdeetatik oso gertu dago Euskadi». Ezbeharrek, hala ere, kontrolatzeko gaitzak diren aldagaiak dituztela oroitarazi du:
2017
‎Are gutxiago etxetik irten berri nengoela kontuan hartuta.Zuk ez al duzu hipotesirik. Nahiago dut hipotesietan ez pentsatu, egia esan.Zure eta Chris Froomen istripuak, Michele Scarponiren heriotzak... Berriro zabaldu litzateke txirrindularien bide segurtasunaren inguruko eztabaida. Bai, kultura eta hezkuntza kontua da. Erakutsi egin behar den zerbait da, txikitatik.
2020
‎Behobia Iruñearekin lotzen duen errepide nagusia da N A, baina azken istripuek bidearen segurtasun arazoak azaleratu dituzte. Egunean 11.000 ibilgailutik gora pasatzen dira errepide horretatik, eta haietatik 2.500 inguru dira astunak.
2022
‎Migrazioaren gaian Hendaia Baiona bidean segurtasuna laguntzeko eskatu dizute.
‎Horretarako, jarraibide batzuk ere eman dituzte Iruñerriko Mankomunitateko arduradunek: «Geldialdia eskatu duen emakumea edo emakume taldea lehenbiziko lerroetan eseriko dira; gidariak aukeratuko du non gelditu autobusa, bide segurtasuna eta herritarren segurtasuna aintzat hartuta, eta ibilgailutik ateratzeko aurreko atea erabiliko da, mugikortasuna murriztua duten pertsonen kasuan izan ezik».
‎ISTANBUL. Ukrainako eta Errusiako ordezkaritzak Istanbulen batzartu ziren atzo, NBE Nazio Batuen Erakundearen begirale talde batekin batera, gerraren ondorioz Ukrainako portuetan pilatutako zerealak merkaturatu ahal izateko baldintzez hitz egiteko. Bilera bukatu ondoren Turkiako Defentsa ministro Hulusi Akarrek nabarmendu zuenez, aldeek akordio bat lortu dute koordinazio zentro bat sortu eta Itsaso Beltzean zereala garraiatzeko bideen segurtasuna bermatzeko. Oharrean zehaztu du adostu dutela portuetan kontrol bateratuak egitea.
‎Jaurlaritzak Bide Segurtasunaren Aldeko Euskal Ituna izenpetu du hamalau erakunderekin batera
Bide Segurtasunaren Aldeko Euskal Ituna sinatu du gaur Eusko Jaurlaritzak, foru aldundiekin eta beste 11 erakunderekin batera, eta 17 konpromiso izenpetu dituzte, «bizimodu osasungarria bermatu eta ongizatea sustatzeko» eta «hiriak inklusiboak, seguruak, erresilienteak eta jasangarriak izateko» helburuarekin, Iñigo Urkullu lehendakariak azaldu duenez. Bi ideia horiek, bestalde, bat egiten dute Euskadiko Segurtasun Publikoarekin eta Nazio Batuen 2030 Agendarekin.
‎Era berean, mugikortasun osasungarri eta aktiboa, garraio publikoen erabilera eta kolektibo ahulenentzako –umeak, adineko pertsonak, txirrindulariak... – laguntza sustatu nahi dute itunarekin. Lehendakariaren hitzetan, pertsonak dira Bide Segurtasunaren Aldeko Itunaren «erdigunea». Hala, trafiko istripuetako biktimen «babesa» eta «laguntza psikologiko, sozial eta legala» bermatuko ditu itunak.
2023
‎Historikoki berea izan zuen bide segurtasuneko eta trafikoko eskumena Nafarroari itzuliko zaio uztailaren 1etik aitzina. Atzo, Transferentzien Batzordearen bileran, akordioa izenpetu zuten estatuko eta Nafarroako ordezkariek.
‎Trafikoaren zaintzaz gain, arduratuko da autoeskolez, gidarien azterketa psikofisikoez, bide segurtasunari buruzko heziketaz eta dibulgazio kanpainaz, tokiko poliziei zirkulazioari buruzko irizpideak emateaz, errepidetako kirol proben eta ibilgailu historikoen martxei buruzko informazio zein argibideak emateaz, tasak kobratzeaz...
‎Gainera, Nafarroaren ardurapean egongo dira hiru kargu: bide segurtasuneko burua, bide heziketako lurraldeko koordinatzailea eta bideko segurtasuneko ikerlaria.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia