Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 243

2000
‎Xabier Larralde: Autodeterminazioaren inguruan bi galdera nagusi daude.Lehena, ea eskubide hori nola gauzatu behar den: edo estatuetatik jasotako aitorpenbaten bitartez, edo euskaldunek berek emandako urratsen bitartez.
‎Izan ere, irrati leadak bi galderari bakarrik erantzuten die, galdera hauen konbinaketa posiblea hau delarik:
‎Ez al zen hura guztia ni berriz ere suntsitzeko antolaturiko konplot beldurgarri bat? Azken bi galdera hauek irribarrea ekarri zuten ene ezpain zartatuetara. Obsesio zaharren loratzea ote zen?
‎Haritzak" Euzko lur gañian zutunik" zirauela ikusteak ez zion, alabaina, erabateko argitasunik ematen Lauaxetari berpiztu eta ertzain autoa ikusi zuen unetik buruan bueltaka zituen bi galderen inguruan: " Irabazi egin ete genduan azkenean guda?
2001
‎Batasuna rentzat ere, ABren ibilbideari esker lortu dugun batasuna zaintzea. Eztabaidaren oinarrian bi galdera dira: bat, ikuspegi nazionalaren eraikuntza ekarriko duen ildoa garatzea ezinbestekoa da, bai ala ez?
‎Hasteko, testua osatzen duten 22 hitzetatik erdia baino gehiago, 12, gureartean bizi den edozein ikaslek erraz identifikatzeko modukoak dira (hitz arruntguztiak gardenak dira), bi galderak zuzenean eta birformulaziorik gabe egiten dira, eta egitura molde bera erabiltzen da galderetan eta erantzunetan. Erantzuten duenhiztuna galdera egiteko erabili den aditzaz baliatzen da, elipsia eginez.
‎Pentsatzen ari zen, etengabe pentsatzen. Bi galdera zebilzkion buruan itzuli mitzuli: Zergatik ote da hain luze?
Bi galdera horien inguruan mugitu nahi izan dut Jostorratza eta haria idazterakoan; alde batetik, jostorratzez eta hariez josten goazen historia istorio multzoa garelako; baina, era berean, istorio historia horien haziak jaiotzen garenean gurekin datozelako, bi begi, bi hanka, bi beso eta bihotz bat datozen bezalaxe.
‎Bere filosofian bi galdera garrantzitsu egiten ditu Kantek72:
‎Beraz, gizakia maitari dela esanez, hitz batez adierazten dugu zer ezagutu eta zer egin behar duen. Ez dira bi erantzun bi galderari, galdera biez bat egin eta erantzun orokorra, oinarrizko bakarra baizik. Gizakia gogo maitaria dela esanez, maitagogoa dela esanez, erantzun eta erro bakarra jartzen dugu galdera nagusitzat.
‎Baina etikaren munduan ez dugu legerik, ez dugu maitatzea beste metrorik, ezin dugu inor bere egiteez epaitu, are gutxiago kondenatu; metro horrek, berriz esan, ez duelako inolako neurririk. Bi galdera zeharo desberdinak dira: ‘egin du ala ez du egin? ’ eta ‘maitatuz ala ez maitatuz egin du? ’.
2003
‎F. G. Bi galdera nagusiri eta bakoitzari lan batek. Lehenengoak, euskaldunok eta euskotarrok azken bi mendeotan bizi izan ditugun herri arazoen eta subiranotasunaren arteko zer ikusia jorratzen du.
‎«eztabaidatu ezazue» eta «hain zaila al da gutxieneko adostasun batzuk lortzea?». I. Ekarpen Foroak bi galdera horiei erantzun die dagoeneko, baita gizartearen aniztasunetik erantzun ere. Eremu politiko eta sindikaletik egiten ari diren galderak eta gizabanakoen galderak bide beretik doaz azkenaldian.
‎Hortik aurrera, aukerak mugagabeak dira, baina betiere bi galderari erantzun diete: zer nahi dugun argiztatu eta nolako argi motaz egin nahi dugun, bi gai horiek erabakiko baitute gure etxea argiz nola jantzi.
‎Baina nola da posible eraginkorrak izateaesparru globalean? Bi galdera horiei erantzuten saiatuko naiz.
‎Ondoren, aditu horiei egin dizkiegun bi galderak aurkezten ditugu:
2004
‎Ez dira zaharkitu Txillardegik planteatutako hainbat galdera eta bide ere. Eta gogoan ditut 1956an Euskera Euskaltzaindiko aldizkariaren orrietan idatzitako Karta idigia hartako bi galderak. Ikur gisara diraute, oraindik ere.
2005
Bi galdera ziren haiek. Nondik hasi ez dakienak edo motz gelditzeko beldur denak egin ohi duen bezala.
2006
‎Txomin Peillen Karrikaburu zuberotarrak Utriusque Vasconiae argitaletxearen eskutik kaleratutako saio honen izenburu zehatza Baloreak Euskal Herrian eta beste gizarteetan da, hain zuzen ere munduko esparru zabala hartu duelako kontuan unibertsitateko irakasle emerito honek bere ikerketa egiteko garaian. Eta ikasketaz filosofoa ez izan arren, etnologo eta biologoa baizik, antzinako eta oraingo pentsalariez baliatu da bere hausnarketaren ardatz diren bi galderei erantzuna emateko: zer diren baloreak jende banakoarentzat bakoitzak duen senaren argian, eta baita gizabanako hori inguratzen duen gizartearen eraginez ere, batetik, eta ea ba ote den balore orokorrik, bestetik, bide batez, baloreei dagokienean zertan ziren gure arbasoak eta zertan gauden gu azalduz.
2007
‎Bestalde, bi garaien arteko desberdintasunak ikusteko, genero gaietan lan egiten duten edo gai honetan esperientzia duten zenbait emakume edo taldek bi galderari emandako erantzunak azaltzen dira kultur proiektu honen web orrialdean. Hauexek dira galderak:
‎Eta, industria garaia eta zerbitzuen gizartea alderatuta, zertan aldatu da emakumearen lan egoera? Galletagileen web orrialdean ikus daitekeenez, hauek guztiek erantzun diete bi galdera horiei: Remedios Zafra idazle eta ikerlariak; Maite Larrauri filosofo eta idazleak; Marta Perez sare asaldatzaile, kultur produktore eta teknika berrietan adituak; eta Medeak ek, Plazandreok taldearekin lankidetzan aritzen den emakume gaztez osatutako ekintzaile talde feministak.
‎Oso egonkorrak ziren, eta planeta guztiko atmosferan neur zitezkeen. Egoera horren aurrean, Sherry Rowland nire kideari eta bioi galdera bat etorri zitzaigun burura: zer egin genezakeen konposatu horiek atmosferatik desagerrarazteko?
‎Nolaegituratzen dira botere harremanak bizitza horretan? Bi galdera horiei erantzun batematen saiatuko gara.
‎Batetik, Internet erosteko bitarteko segurua dela pentsatzen badute, eta, bestetik, Interneten kontsumitzailearen eskubideak bermatuta daudela uste badute. Bi galderek erantzun erabakigarria jaso dute: ez.
‎bata, nazioei buruzkoa (Espainiari aplikatzen zaiona, ‘Espainia bada? ’) eta, bestea, nazionalisten nazioari buruzkoa (Euskal Herriari aplikatzen zaiona, ‘euskal nazionalisten nazioa bada? ’). Argigarria da, baita ere, nazioen ontologia hain gai nahasgarri eta korapilatsua dela zioen batek nola erantzun dituen bi galderok, zalantza gutxirekin, ‘baiezko’ eta ‘ezezko’ borobil banarekin, hurrenez hurren. Hain hain ilun ere ez du ikusiko auzia, pentsa dezake norbaitek arras txundituta.
‎Azpimarra dezagun, sarrera honekin bukatzeko, gure azken egitasmoa euskal hezkuntzari begira baldin badago ere, jada aditzera eman dugun bezala, ez dugula egiaz aztergai hori zuzenean hasieratik jorratuko. Aurretik, eta beharrezko iruditzen zaigulako, honako bi galderei erantzun bat ematen saiatuko gara, hurrenez hurren, idazlan honen lehenengo bi ataletan: batetik, zer da berez hezkuntza?; eta bestetik, ze interes pedagogiko du berez hizkuntzak?
‎Giza ibilbide hori aztertzerakoan, baina, ez da nahikoa gizabanakoen eta gizataldeen gaitasunak, ezaugarriak eta lorpenak kontuan hartzea, alegia, ezinbestekoa da ere erreferentziazko hainbat auzi kontsideratzea, ze, egiaz, noranzkorik gabe prozesu oro itsu da. Zer da gizakia eta zer izan daiteke gizakia, azken batean, hezkuntzak batera formulatu beharreko bi galdera dira, hain zuzen humanizazio prozesuak berak, sakonean, giza errealitatea idealerantz eta, aldi berean, giza ideala errealitaterantz bideratzea eskatzen duelako. Paideia kontzeptuak, bestela esanda, bide ematen digu hezkuntzaren antropologia zabal batez hitz egiteko, non berorren dimentsio kulturala eta filosofikoa elkarrekin lantzen diren:
2008
‎Nolanahi ere, aditzetik sortutako hitz eratorriek nolako argumentu egi tura zuten aztertzen hasi aurretik kezkatu ziren hizkuntzalariak argumentu egituraz eta hitz elkarketaz. Bi galderaren erantzuna aurkitzen saiatzen ziren:
‎Goraxeago aipatu ditudan bi galderez gain5, badute egitura hauek (tze,
‎Zer du berezi? Bi galdera horiei erantzun nahi zaie, hurrengo punturako bidea zabaltzeaz gainera, honako atal honetan. Morfema horren azpi adierak analizatuko dira horretarako, batetik.
‎Hain zuzen ere, herentziak eta inguruneak giza garapenaren ezaugarriak eratzean duten eraginari buruzkoa. Honako bi galdera hauei erantzuten saiatzen da: batetik, zer nolako eragina dute garapenean faktore biologikoek, genetikoek, naturalek eta hereditarioek?
‎Hogeita bi galdera ziren guztira izen morfologian. Horietatik 18 galderatan(% 81,81) erantzun berdina jaso da eta 4tan(% 18,18).
‎Pertsona horiek jakin behar dute jarrera horrek aukerak kentzen dizkiela beren karrera profesionalari. 8 Talde lana Taldean lan egiteko gai den jakiteko metodo erraz bat bi galdera hauei erantzutea da: Eroso al zaude enpresako beste pertsona batzuekin batera lan komun bat egitean?
‎Alde ala aurka argudio anitz irakur daitezke, baina gehienetan herri galdeketaren gaitik urruntzen dira parte hartzaileak, eta gehienetan, abertzaletasunaren eta espainiar nazionalismoaren arteko eztabaida bihurtzen da. Oso oso bakanak dira herri galdeketaren mamia bera eta aurkeztutako bi galderak aipatzen dituzten mezuak.
‎Eta hona etortzen dena, nongoa da? Bi galderen erantzuna bidaia agentzietan eta aterpetxeetan aurki daiteke.ESKUALDEKO BIDAIA AGENTZIAKBertako jendearen joera ezagutzeko iturrietako bat bidaia agentzietara jotzea da, baina ez da inondik inora bakarra. Geroz eta jende gehiagok oporraldia bere kasa antolatzen du.
‎zerk egiten du, orduan, gizakia desberdin? Egia esan, bi galdera dira. Alde batetik, zer desberdintasun dago pertsonen artean?
‎Ondoren, iritzi emaileei egin dizkiegun bi galderak aurkezten ditugu:
‎Helburu berdina du gu bion galderak Nola luzaz atxiki ahalpide berak
2009
‎Orain arte esandakotik bi galdera eratortzen dira: a) ikerburuak zein (izango) dira?
‎Zubietako prentsa aretoan hitz egin du gaur Juanma Lillok. Diaz de Cerio eta Xabi Castillo izan dira asteko bi protagonista nagusiak eta lehenbiziko bi galderak norabide horretan joan dira. Saltsa handitan sartu gabe erantzun du.
‎Luterok joera hau azken ondorioetara eraman du. Descartesek, haatik, h. d., modernitateak, nahi bada, filosofia teologiaren menpetik askatu du; baina egin du, arrazoimenaren ahalmenak handitxo etsita, teologiaren eginkizunak filosofiari traspasatuz, proiektu berriaren arabera. Jainkoari eta arimari [hilezkortasunari] buruzko bi galderak filosofiaren arrazoien bidetik, eta ez teologiarenetik, frogatu behar diren gaien artetik nagusienak, deklaratuz (MM,. Gutuna?).
‎Euskaltzainburuarekin batera, euskaltzainburuordeak, idazkariak, diruzainak, Jagon sailburuak eta Iker sailburuak osatzen dute Akademiaren Zuzendaritza. Bi galdera hauei erantzun diete guztiek.
‎Tira, pentsatu bai, hori pentsa dezakegu. Hala jokatzera, goiko bi galdera horien erantzuna hau izango da:
‎Jainkoaren zein aldetan esertzen zen Jesukristo? Sinesgaitza badirudi ere, biek galdera bera egin zioten euren buruari. Biek erabaki zuten Jesukristo esertzen zen aldea aintzat hartzea.
‎Eta bi biei galdera bera etortzen zaie burura:
‎Ezagutzaren baldintzak, ezagutzari derrigorrezkotasuna eta beharrezkotasuna ematen dioten elementuen gaineko kezka. Azkenean, bien galdera bera da: zein dira ezagutzaren baldintzak?
‎zer da metafisika? Bi galdera horiei saiatuko gara erantzuten; lehenik, Heideggerrek mendebaldeko metafisikari egiten dion kritikari eutsiko diogu, Nietzschek bertan duen kokalekua zehazteko. Eta lan hori eginda, metafisika zer den argituko zaigu.
2010
‎Hitzen zentzua ongi bereizteko eta argitzeko bi galdera daude: Nondik?
‎Ezjakintasunezkoarekin hasita. Filosofoek bi galdera mota bereizten dituzte: galdera deskriptibo edo positiboak, eta galdera normatiboak.
‎Modalitateetan, badakigu ZuBe formak direla malguenak, izan ere, ZER eta NOLA galderak batera biltzen baitituzte. Ikus nola erantzuten diren bi galdera horiek ZuBe eta ZeBe erabiliz:
‎11 Ataleko gainerako bost puntuak, bi galderatan jokatu dira: formatu itxiko galderak, biak.
‎Kontsultaren Legearekin ere egia ezkutatzen saiatu dira, karikatura egin eta eztabaida publikoan gezurrak esaka jardun dute. Eusko Legebiltzarrak hitza eman zion gizarteari bi galderari erantzuna eman ziezaion, baina hori ezkutatu nahi izan dute.
‎Horra nolatsu jokatu zuen Aristegik auzi haren erdi erdian. Baina, niri, beste askoren gainetik, bi galdera datozkit. Bat:
‎Noiz da enpresa bat sozialki arduratsu? Bi galdera horiei erantzuteko ezinbestekoa da EGEaren nozioa aztertzea. Alde honetatik, EGEari buruzko definizio ezberdinak daude, guztiak ere, oro har, nahiko zehaztugabeak edo lausoak3 Dena den, eta nahiz eta zenbait ikuspegiren arabera enpresa batek legea betetze hutsarekin hura sozialki arduratsua dela ulertu behar dugun, ia egile guztiek onartzen dute gaur egun EGEa borondatezko printzipioaren bitartez eratzen dela.
‎Hobeto esanda, krisia da poesiaren egoera naturala. Bi galdera oinarrizkori erantzun ezak taxutu du bere nortasuna. Zertarako poesia Jainkoa hil ondoren?, da bata.
2011
‎Maiatzaren 5ean mahai ingurua antolatu zuen Tolosaldea Osasun Publikoaren Alde plataformak, alderdi politiko bakoitzak garbi erantzun ziezaien bi galdera hauei:
‎Biktimekin hasita: zer egin biktimentzat eta zer egin biktimekin, bi galdera diferente dira. Biktimentzat, guztientzat, gizarteak zor duena ordaintza da bere forma ezberdinetan:
‎lehentasun sistema bat aurreikusten zuten, Zuzenbidean lizentziadunak ziren pertsonak lehenetsiz. Tendentzia hori egun doktrinaren aldarrikapen nagusia izanik, kontu honetan argia egiteko guztiz loturik dauden bi galderari erantzun behar diegu: zergatik existitzen den eta existitu den udal mailako epaile legoa, eta zein abantaila eta desabantaila dituen.
‎Eta bestetik, onik egiten al dio euskarari ingelesez argitaratzeak? Azkenean, bi galderak bat bera dira, baina bi aldetatik begiratuta.
‎Irakurri itzazu ondoren aurkezten zaizkizun bi kasu praktikoak eta erantzun iezaiezu horien ostean planteatzen diren bi galderei.
‎Zergatik zaude langabezian? Kaleratu ondoren, elkarrizketak egiten dituzten enpresetako giza baliabideen arduradunek bi galdera zail egin ditzakete. Erantzunetan komeni denaren arabera lortuko da lanpostua, edo ez.
‎Erantzunetan komeni denaren arabera lortuko da lanpostua, edo ez. Hona hemen bi galdera horiek: “Zergatik bota zizuten lehengo enpresatik? ” (bertsio ofiziala) eta “Zer uste duzu gertatu zela? ”.
‎Osoko bilkuren aretoan zeuden herritarretako bik galderak ere egin zizkieten EAJko eta PSE EEko ordezkariei presoen gaiaren harir.: Herritarretako batek EAJko ordezkariei galdetu zien ea presoen eskubideegan pentsatu zuen EAJk dipertsoa onartu zuenean eta PSE EEko zinegotziari galdetu zion ea GALarenak biktimak diren ala ez.
2012
‎Hortik hasi behar dugu, ohartzetik bizitza hauskorra dela, eta zaindu egin behar dela. Eta, hori jakinda, lehen esandako bi galderei erantzuteko eztabaida ireki behar dugu: zer den ongi bizitzea, eta nola kudeatuko dugun horretarako behar diren baldintzak sortzeko ardura kolektiboa.
‎Minbiziari buruzko ikerkuntza oinarrizko bi galderari erantzuten saiatu da aspaldidanik. Zer nolako asaldurak pairatzen ditu zelula normal batek tumore inbaditzaile bihurtu arte, hau da, nola gertatzen da transformazio prozesua?
‎1964 urtean, aipatutako bi galdera horiei erantzuna ematen zion teoria dotore bat proposatu zuten Chia Chiao Lin eta Frank Shu astrofisikariek, aurreko urtean Bertil Lindblad astronomo suediarrak aurkeztu zuen hipotesian oinarriturik. Teoria horrek defendatzen du beso espiralak ilusio optiko baten modukoak baino ez direla:
‎Pista erabat galdu nien ia denei, edota azaleko erlazio deserosoa izatera pasa ziren. Kalean topatzean betiko bi galderak eta inoiz beteko ez ziren promesa faltsuak trukatzen zituztenetakoak bihurtu ginen. Hauetako batean trago batzuk hartzeko geratu behar diagu, sin falta.
‎Biktimekin hasita: zer egin biktimentzat eta zer egin biktimekin, bi galdera diferente dira. Biktimentzat, guztientzat, gizarteak zor duena ordaintza da bere forma ezberdinetan:
‎Horrelaxe konkistatu ditu Mamertok ikasleak bazkalosteko filosofia klasean. Nahita edo nahi gabe, bi galdera sinple sinple eginda.
‎4 Liburu honen abiaburuan bi galdera nagusi daude: Zergatik dira ulergaitzak zenbait euskal testu?
‎Nazioarteko zuzenbideak erakunde ez estatalen sezesio egintzen kasuetanneutraltasuna mantendu behar badu10, bi galdera sortzen zaizkigu: batetik, zein daautodeterminazioaren eskubidearen rola?
‎Azkenik zure iritzia jakin nahi dugu. Lagun iezaguzu bi galdera hauek erantzunez.
‎Hasteko, kontuan hartu behar da galderak egiteko moduak berak askotan erantzuna baldintzatzen duela. Gaur egungo mendebaldeko herrialdeetan askatasun pertsonala asko baloratzen da; horregatik, oso emaitza ezberdinak edukiko lituzkete printzipioz gai bera aztertzen dituzten ondoko bi galdera hauek, adibidez:
‎Paradigma aldaketa bat ote dakar? Ez naiz gai bi galdera horiei taxuzko erantzun bat emateko; bereziki, badut uste paradigma aldaketa kontzeptua oso alegeraki eta zorroztasun gehiegirik gabe erabiltzen dela gure artean aspaldi honetan. Bai esan daiteke, ordea, eta okertzeko beldurrik gabe, liburu hau gaur egun Espainian eta Euskal Herrian hegemonikoa den historiografiatik at kokatzen dela, azken bi mendeetako arazo politikoak ulertzeko ematen dizkigun gako nagusiek ez baitute zerikusirik Emiliano Fernandez de Pinedok, Manu Monterok, Antonio Elorzak, Fernando Garca de Cortazarrek edo Maria Cruz Minak (izen batzuk aipatzearren) ematen dizkigutenekin.
2013
‎" Aukeran galdera bakarra nahiago nuen, baina galdera adostua da eta gainera bi galderen formula inteligentea da" hitz hauek jaso nituen abenduaren 12ko arratsaldearen hasieran Jordi Fernandez Cuadrench historialariaren ahotik. J. Fdez Cuadrench ERCko militantea izateaz gain, Catalunya contra Espanya sinposioaren batzorde antolatzaileko partaidea da.
‎Sinfonia Katalana konposatzen dihardu gizarte zibilak, eta obra ahalik eta armoniatsuena nahi du. Alderdien alorrean, CDCren hautua SiSi( bi galderei baiezkoa ematea) izan dadin ari da lanean, gizarte zibilak jakin badaki PSCren sektore zabalak limurtu behar dituela, horiek ere baiezko bikoitzaren aldekoak izan daitezkeelako. Kataluniako Gobernuak prest du zentso alternatibo bat egiteko plana, kalkulagailua martxan jarri dute, kontsultak izanen duen kostu ekonomikoa jakite aldera.
Bi galdera nagusiri erantzuteko ahaleginean: zerk bultzatu/ bultzatzen dituen gazte horiek euskaraz hitz egitera eta Arrasateko zein espazio edota eremu sozialetan erabiltzen duten.
‎Gazte horiek izan dira, atarikoan aipatu dugunez, gure lanaren ikergaia, bi galdera nagusiri erantzuteko ahaleginean: zerk bultzatu/ bultzatzen dituen gazte horiek euskaraz hitz egitera eta Arrasateko zein espazio edota eremu sozialetan erabiltzen duten.
‎Eta batez ere aliantzetan garrantziaz mintzatu zen. «Euren zentzua bi galderetan datza: zertarako eta norekin.
‎Zer egiten ari dira Euskal Herrian? Bi galdera horiei erantzuteko saioa egin zuten atzo arratsaldean Kursaal jauregian. Nazioarteko hainbat programetan parte hartu duten lau kidek, aurrena, eta ondoren, Euskal Herriko hiru alkatek:
‎Ezaguna izatea, urte edo mendeetako existentziaren eta gatazkaren errekonozimendua edukitzea, elementu bereizgarri onartuak edukitzea, jende eta herri atseginaren usaina edukitzea, gizarte serio baten moduan ikustea... Kanpoan nabilenean beti bi galdera mota egiten dizkidate: gatazka eta hizkuntza.
‎Kazetariak ez daki zer erantzun. Azken bi galderak luzatu ditu:
‎hitz honen azpian ez du bakarrik mintzaira aipatu nahi. Bestalde, fenomeno horren inguruan bi galdera pausatzen ditu: zergatik ote Eskualduna agerkari euskalduna, eta haren sustatzaileak, sartu dira frantseste horretan?
‎Lan unitate hau irakurtzen hasi baino lehen, erantzun lehenengo bi galderei. Gero, aztertu gaiaren puntu guztiak, kasu praktiko honetako gainerako galderei erantzun ahal izateko.
‎Lan unitate hau irakurtzen hasi baino lehen, erantzun lehenengo bi galderei. Gero, aztertu gaiaren puntu guztiak, kasu praktiko honetako gainerako galderei erantzun ahal izateko.
‎Lan unitate hau irakurtzen hasi baino lehen, erantzun lehenengo bi galderei. Gero, aztertu gaiaren puntu guztiak, kasu praktiko honetako gainerako galderei erantzun ahal izateko.
‎Lan unitate hau irakurtzen hasi baino lehen, erantzun lehenengo bi galderei. Gero, aztertu gaiaren puntu guztiak, kasu praktiko honetako gainerako galderei erantzun ahal izateko.
‎Lan unitate hau irakurtzen hasi baino lehen, erantzun lehenengo bi galderei. Gero, aztertu gaiaren puntu guztiak, kasu praktiko honetako gainerako galderei erantzun ahal izateko.
‎Lan unitate hau irakurtzen hasi baino lehen, erantzun lehenengo bi galderei. Gero, aztertu gaiaren puntu guztiak, kasu praktiko honetako gainerako galderei erantzun ahal izateko.
‎Lan unitate hau irakurtzen hasi baino lehen, erantzun lehenengo bi galderei. Gero, aztertu gaiaren puntu guztiak, kasu praktiko honetako gainerako galderei erantzun ahal izateko.
‎Lan unitate hau irakurtzen hasi baino lehen, erantzun lehenengo bi galderei. Gero, aztertu gaiaren puntu guztiak, kasu praktiko honetako gainerako galderei erantzun ahal izateko.
‎Lan unitate hau irakurtzen hasi baino lehen, erantzun lehenengo bi galderei. Gero, aztertu gaiaren puntu guztiak, kasu praktiko honetako gainerako galderei erantzun ahal izateko.
‎Lan unitate hau irakurtzen hasi baino lehen, erantzun lehenengo bi galderei. Gero, aztertu gaiaren puntu guztiak, kasu praktiko honetako gainerako galderei erantzun ahal izateko.
‎Lan unitate hau irakurtzen hasi baino lehen, erantzun lehenengo bi galderei. Gero, aztertu gaiaren puntu guztiak, kasu praktiko honetako gainerako galderei erantzun ahal izateko.
‎Horretarako, ETAren garai horretako dokumentu ofizialak ez ezik, euskal erakundearen garapen ideologikorako eragingarrienak izan ziren autoreen idazki politikoak ere erabili ditugu. Halaber, artikulu honekin bi galderari erantzun nahi izan diegu:
‎c) Jo ezazue berriro" Txalapartaren indarra eta zalaparta" artikulura, eta, begiratu azkar bat emanez, taldekide bakoitzak bi galdera erantzungo ditu. Nork bereak egingo ditu; soilik zuen bi galderak erantzuteko informazioa identifikatuta duzuenean, lagun diezaiokezue taldekideari.
‎c) Jo ezazue berriro" Txalapartaren indarra eta zalaparta" artikulura, eta, begiratu azkar bat emanez, taldekide bakoitzak bi galdera erantzungo ditu. Nork bereak egingo ditu; soilik zuen bi galderak erantzuteko informazioa identifikatuta duzuenean, lagun diezaiokezue taldekideari.
‎2 Goazen, orain, bigarren ariketarekin eta bi galdera zailekin: Zergatik mugitzen da itsasoa?
‎Geroztik bertsolaritzaz bi galdera horiek egin izan ditut tarteka. Ea ze eduki eta zentzu duen.
2014
‎Daukan adina baino zaharragoa dirudi, bi eguneko bizar punta zuri batzuk, kopetako ileak izerdiz pegatuta Bartzelonako hezetasun honek Mediterraneoko espeziekoak ere irakiten ditu. Ez dago bi galderatan denbora galtzeko: besotik oratu dio eta" aneeeem" gogaitu batekin eraman du kexaka hasi den Estelada ibiltari txikia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bi 188 (1,24)
Bi 46 (0,30)
bik 2 (0,01)
bioi 2 (0,01)
bion 2 (0,01)
biei 1 (0,01)
biek 1 (0,01)
bien 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bi galdera erantzun 33 (0,22)
bi galdera hauek 28 (0,18)
bi galdera horiek 24 (0,16)
bi galdera nagusi 9 (0,06)
bi galdera egon 7 (0,05)
bi galdera baiezko 3 (0,02)
bi galdera bera 3 (0,02)
bi galdera mota 3 (0,02)
bi galdera sortu 3 (0,02)
bi galdera ukan 3 (0,02)
bi galdera aurkeztu 2 (0,01)
bi galdera bat 2 (0,01)
bi galdera desberdin 2 (0,01)
bi galdera diferente 2 (0,01)
bi galdera eduki 2 (0,01)
bi galdera ekarri 2 (0,01)
bi galdera eman 2 (0,01)
bi galdera ez 2 (0,01)
bi galdera zail 2 (0,01)
bi galdera zeharo 2 (0,01)
bi galdera ahaztu 1 (0,01)
bi galdera aipatu 1 (0,01)
bi galdera ardatz 1 (0,01)
bi galdera aukeratu 1 (0,01)
bi galdera baietz 1 (0,01)
bi galdera bakarrik 1 (0,01)
bi galdera batera 1 (0,01)
bi galdera berbera 1 (0,01)
bi galdera berriz 1 (0,01)
bi galdera beste 1 (0,01)
bi galdera bueltan 1 (0,01)
bi galdera dagoeneko 1 (0,01)
bi galdera denbora 1 (0,01)
bi galdera egin 1 (0,01)
bi galdera eratorri 1 (0,01)
bi galdera ere 1 (0,01)
bi galdera etorri 1 (0,01)
bi galdera etzan 1 (0,01)
bi galdera filosofia 1 (0,01)
bi galdera formula 1 (0,01)
bi galdera funtsean 1 (0,01)
bi galdera funtsezko 1 (0,01)
bi galdera garrantzitsu 1 (0,01)
bi galdera gehiago 1 (0,01)
bi galdera geratu 1 (0,01)
bi galdera haiek 1 (0,01)
bi galdera hausnartu 1 (0,01)
bi galdera heldu 1 (0,01)
bi galdera ibili 1 (0,01)
bi galdera ikur 1 (0,01)
bi galdera itzel 1 (0,01)
bi galdera izendatzaile 1 (0,01)
bi galdera jarraipen 1 (0,01)
bi galdera jokatu 1 (0,01)
bi galdera kontu 1 (0,01)
bi galdera koxka 1 (0,01)
bi galdera labur 1 (0,01)
bi galdera laga 1 (0,01)
bi galdera lehen 1 (0,01)
bi galdera lotu 1 (0,01)
bi galdera luzatu 1 (0,01)
bi galdera mahaigaineratu 1 (0,01)
bi galdera Mikel 1 (0,01)
bi galdera multzo 1 (0,01)
bi galdera nola 1 (0,01)
bi galdera norabide 1 (0,01)
bi galdera oihartzun 1 (0,01)
bi galdera oinarrizko 1 (0,01)
bi galdera oso 1 (0,01)
bi galdera pausatu 1 (0,01)
bi galdera planteatu 1 (0,01)
bi galdera potolo 1 (0,01)
bi galdera prestatu 1 (0,01)
bi galdera sinple 1 (0,01)
bi galdera xume 1 (0,01)
bi galdera zuzen 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia