Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 46

2001
‎Pentsatzen ari zen, etengabe pentsatzen. Bi galdera zebilzkion buruan itzuli mitzuli: Zergatik ote da hain luze?
Bi galdera horien inguruan mugitu nahi izan dut Jostorratza eta haria idazterakoan; alde batetik, jostorratzez eta hariez josten goazen historia istorio multzoa garelako; baina, era berean, istorio historia horien haziak jaiotzen garenean gurekin datozelako, bi begi, bi hanka, bi beso eta bihotz bat datozen bezalaxe.
‎Baina etikaren munduan ez dugu legerik, ez dugu maitatzea beste metrorik, ezin dugu inor bere egiteez epaitu, are gutxiago kondenatu; metro horrek, berriz esan, ez duelako inolako neurririk. Bi galdera zeharo desberdinak dira: ‘egin du ala ez du egin? ’ eta ‘maitatuz ala ez maitatuz egin du? ’.
2003
‎F. G. Bi galdera nagusiri eta bakoitzari lan batek. Lehenengoak, euskaldunok eta euskotarrok azken bi mendeotan bizi izan ditugun herri arazoen eta subiranotasunaren arteko zer ikusia jorratzen du.
‎Baina nola da posible eraginkorrak izateaesparru globalean? Bi galdera horiei erantzuten saiatuko naiz.
2005
Bi galdera ziren haiek. Nondik hasi ez dakienak edo motz gelditzeko beldur denak egin ohi duen bezala.
2007
‎Nolaegituratzen dira botere harremanak bizitza horretan? Bi galdera horiei erantzun batematen saiatuko gara.
‎Batetik, Internet erosteko bitarteko segurua dela pentsatzen badute, eta, bestetik, Interneten kontsumitzailearen eskubideak bermatuta daudela uste badute. Bi galderek erantzun erabakigarria jaso dute: ez.
2008
‎Nolanahi ere, aditzetik sortutako hitz eratorriek nolako argumentu egi tura zuten aztertzen hasi aurretik kezkatu ziren hizkuntzalariak argumentu egituraz eta hitz elkarketaz. Bi galderaren erantzuna aurkitzen saiatzen ziren:
‎Zer du berezi? Bi galdera horiei erantzun nahi zaie, hurrengo punturako bidea zabaltzeaz gainera, honako atal honetan. Morfema horren azpi adierak analizatuko dira horretarako, batetik.
‎Eta hona etortzen dena, nongoa da? Bi galderen erantzuna bidaia agentzietan eta aterpetxeetan aurki daiteke.ESKUALDEKO BIDAIA AGENTZIAKBertako jendearen joera ezagutzeko iturrietako bat bidaia agentzietara jotzea da, baina ez da inondik inora bakarra. Geroz eta jende gehiagok oporraldia bere kasa antolatzen du.
2009
‎Euskaltzainburuarekin batera, euskaltzainburuordeak, idazkariak, diruzainak, Jagon sailburuak eta Iker sailburuak osatzen dute Akademiaren Zuzendaritza. Bi galdera hauei erantzun diete guztiek.
‎zer da metafisika? Bi galdera horiei saiatuko gara erantzuten; lehenik, Heideggerrek mendebaldeko metafisikari egiten dion kritikari eutsiko diogu, Nietzschek bertan duen kokalekua zehazteko. Eta lan hori eginda, metafisika zer den argituko zaigu.
2010
‎Noiz da enpresa bat sozialki arduratsu? Bi galdera horiei erantzuteko ezinbestekoa da EGEaren nozioa aztertzea. Alde honetatik, EGEari buruzko definizio ezberdinak daude, guztiak ere, oro har, nahiko zehaztugabeak edo lausoak3 Dena den, eta nahiz eta zenbait ikuspegiren arabera enpresa batek legea betetze hutsarekin hura sozialki arduratsua dela ulertu behar dugun, ia egile guztiek onartzen dute gaur egun EGEa borondatezko printzipioaren bitartez eratzen dela.
‎Hobeto esanda, krisia da poesiaren egoera naturala. Bi galdera oinarrizkori erantzun ezak taxutu du bere nortasuna. Zertarako poesia Jainkoa hil ondoren?, da bata.
2013
Bi galdera nagusiri erantzuteko ahaleginean: zerk bultzatu/ bultzatzen dituen gazte horiek euskaraz hitz egitera eta Arrasateko zein espazio edota eremu sozialetan erabiltzen duten.
‎Zer egiten ari dira Euskal Herrian? Bi galdera horiei erantzuteko saioa egin zuten atzo arratsaldean Kursaal jauregian. Nazioarteko hainbat programetan parte hartu duten lau kidek, aurrena, eta ondoren, Euskal Herriko hiru alkatek:
2014
‎Euskalgintzak, halaber, nabarmendu du aurrez izena emateko orrietan bi galdera eginda «erraz» jakingo litzatekeela «benetako» eskaria zenbatekoa den. Bi galderak hauek lirateke: «Zein auzotako haur eskolan matrikulatu nahi duzu zure seme alaba?» eta «Zein hizkuntzatan?».
‎Ondoren azterketa kualitatiboaren emaitzak aztertuko ditugu. Bi galdera izan ditu oinarri moduan focusak, eta ondoren aipatuko ditugu taldeetan atera diren ondorio orokor nagusiak. Lehenengo taldean 12 lagunek hartu zuten parte eta ordu eta erdiko iraupena izan zuen saioak.
Bi galdera sortzen zaizkit orduan: zer dauka futbolak gainezkako sentimenduak eragiteko gai dena pertsonengan, eta zer dela eta gizon horiek ez daukate pudorerik sentimenduak nabarmen adierazteko futbola tartean, eta ostera ez bizitzako beste alderdi askotan?
2015
‎Txillarre baserrian pauso txikian ibiltzen hasi zirenetik dena hondoratu zen arte gauza asko gertatu ziren, oso azkar gainera, eta guztiari buruzko hausnarketa egin beharra zuen. Bi galderari erantzuteko, funtsean: nondik gatoz, nora goaz.
Bi galdera horiei erantzuteko, besteak beste, hipotesi batzuk planteatu dira ikerlan honetan, eta hipotesi horien egiaztapenak ahalbidetuko du ikerlanaren helburua erdiestea.
2016
Bi galderari erantzuteko eskaerak guztiz lanpetuta harrapatu du Elena Vecino. Hala ere, ez da ezezkoa emateko gai izan, beti laguntzeko prest dagoen horietakoa baita.
‎Zer nolako eragina izan zuen euskal kulturan eta euskal kulturaren aldeko dinamikan? Bi galdera horiek heldu ziren debatera. Lan honen helburua galdera horiei erantzutea zen, hastapen batean.
Bi galderetako erantzunak batera bildurik ondorioztatzen da EGODetik EAEko herritarrek nolakoa irudikatzen duten/ nolakoa nahi luketen Etorkizunean euskararen presentzia (erabilera) Euskal Herrian. Hala, herritarren:
2017
‎Bestaldera, bereizketa batzuk gogoan ukaitea komeni da praxiari begira. Bi galdera zeharo diferentea da: 1 Euskadiren independentzia nahi duzu?, eta 2 Euskararen hedapena Euskadi osoan nahi duzu?
‎Fisikaren zer printzipiotan oinarritzen da erreakzio hori? Bi galdera nagusi horiei erantzuteko, binaka ikerketa hau egitea proposatzen dizuegu.
2018
‎Zein izango litzateke halako planteamendua aurrera eramateko generorik aproposena? Bi galdera horiek buruan zituztela ekin zioten lanari Deutschland im Herbst (Alemania udazkenean) filmaren osaketan parte hartu zuten zuzendariek 1978an. Hamar zinemagile ziren guztira:
Bi galdera horiei erantzun diete ondorengo herritarrek:
2019
‎Ezezkoa eman dakioke senar emazte ohi bati? Bi galderek baiezkoa erantzun dute, izan ere, «aldeetako edozeinek eska dezake, eta uko egin dakioke horri», argitu du Belzuzen. Gainera, aitatasun demanda batek, onartua izan dadin, «froga zantzu batzuk aurkeztu ditu, epailea sinesgarritasun bisak dituela konbentzitzeko».
‎5.630 bazkidek eman dute bozka, guztien arten %50a. Bi galderei erantzun behar diete. Lehendabizikoa:
‎Zein baloreren traidore da itzultzailea?". Bi galdera horiek aipatzen ditu Jakobsonek. Gehiago egin ditzakegu.
Bi galdera mota hauekin deus gehiago ateratzen ahal dugu; ez da gauza bera gertatzen zati galdera esaldiekin. Hauekin bai, galdetzaileak lagun, egundoko hizkuntza osagarria izanen dugu aspaldiko garai haietan murgiltzeko.
2020
‎Nahiz eta balio ofizialik ez izan, nahiz eta mehatxu asko jasan, gobernu, elkarte ala alderdi zenbaitek deitu kontsultan 2.300.000 katalandarrez goitik parte hartu dute, bozkatzera deituak ziren 5,45 milioietarik. Bi galderei erantzun behar zuten bozkatzaleek: " Katalunia estatu izaitea nahi duzu?";" Katalunia estatu independentea izaitea nahi duzu?".
2021
‎– Bi galdera desberdin elkartzen ditu edota juntagailuak: Zertako bear yunagu toki oberik, edota zer ibili bearra zeukenagu toki billa irudimenez[...]?
‎– Bi galdera desberdin elkartzeko edo da juntagailu hautakari bakarra. Gerta daiteke bi galde perpaus beregain juntatzea (Trena huts egin duzu edo zer gertatu zaizu hain berandu etortzeko?) edo bi galde hitz juntatzea (Ez al diguzu esan behar noiz edo nola joango zaren?).
‎Behin aurkezpenak eta balorazioen itzulia eginda, ebaluazio ariketa txiki bat egitea proposatuko da, eta horretan ere irakasleak parte hartzea komeni da. Bi galdera hauei erantzungo diegu:
‎Behin aurkezpenak eta balorazioen itzulia eginda, ohiko ebaluazio ariketa egitea proposatuko da, eta, aurrekoetan legez, horretan ere irakasleak parte hartzea komeni da. Bi galdera hauei erantzungo diegu:
‎Errutinari bukaera emateko, ebaluazio ariketa txiki bat egitea proposatuko da, eta horretan ere irakasleak parte hartzea komeni da. Bi galdera hauei erantzungo diegu:
‎Pareko erdikoak bi gauza diferenteez ari direla konturatzen hasiko dira, baina, hala ere, oraindik ez diegu irudia osorik erakutsiko, eta ondoko galdera hauen inguruan hausnartuko dugu. Bi galdera dira, eta bi laguni luzatuko zaizkie, bana bakoitzari, eta ez dugu eztabaida zabalduko. Zirkulu erdiko lagun bana aukeratuko dugu, kasu honetan (EL).
Bi galdera izan dituzte abiapuntu erakusketa hirukoitza osatzean: euskal artea euskaraz, zergatik ez?
‎zer da haurtzaroa?, zer da heldutasuna? Bi galderak lotuta daude, noski, ezin dira bata bestea gabe ulertu. Horregatik, heldua izateko gogoa desagertzen bada, horrek haurtzaroaren amaiera ekarriko du.
Bi galdera horiek elementu komun bat dute, azken finean, jasotako oroimen beraren adar ezberdinak direlako. Alegia, jaso dugun herentzia kultural zein artistikoaren ardatza gizona izan da.
2022
Bi galderaren bueltan, herri galdeketa egin zuten martxoaren 27an Angiozarren (Bergara): “Angiozar bailarako batzarrak hasi duen Bergarako Udalarekiko deszentralizazio prozesuarekin jarraitzeko asmoarekin bat egiten duzu? ”, zioen lehen galderak.
Bi galderotan koxka potoloak daude. Batetik intentzioa eratzea eta bestetik intentziotik ekimenera pasatzea.
‎Hurbilago al gaude desiratutako helburuetatik, ala urruntzen? Bi galderei baietz erantzun beharrean aurkitzen gara.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia