Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 458

2008
‎Oteizaren aburuz, testu horretan azaltzen zuen modura, hori erromantizismoan erortzea izango litzateke. Arteak mito horiei espresio eta forma gaurkotua eman behar zien, eta horrek esan nahi zuen artearen emaitzak beti etorkizunerantz zuzenduta zeudela, beti berrikuntza proposatu zutela:
‎Oteizaren aburuz, testu horretan azaltzen zuen modura, hori erromantizismoan erortzea izango litzateke. Arteak mito horiei espresio eta forma gaurkotua eman behar zien, eta horrek esan nahi zuen artearen emaitzak beti etorkizunerantz zuzenduta zeudela, beti berrikuntza proposatu zutela:
‎Horri ezartzen dion gehigarria, euskal kulturaren zenbait adierazpide folklorikoren interpretazio mitikoa, ordura arteko Oteizaren esparru estetikotik kanpo geratzen da. Ikusi dugun bezala, Oteizarentzat mitoek beti aurrerantz joan behar dute, etengabe eraldatuz eta garai bakoitzeko ezaugarrietara egokituz baina horietara mugatu gabe. Zentzu horretan, bere ibilbide guztian mantendu izan zuen dimentsio unibertsala traizionatuz, edo Oteizari gehiago gustatuko litzaiokeen hitz bat erabiltzearren, dimentsio unibertsal hori sakrifikatuz, euskal kulturara soilik mugatzea erabaki zuen.
‎11 Galdera hori erantzuteko orduan, Brancusi errumaniar artista handiaren kasua lagungarri suerta dakiguke: nahiz eta urte askotan Parisen bizi izan, beti bere, errumaniar nekazari, izaera defendatzen zuen.
‎Eskema formala aztergai dugularik, bai euskaraz bai gaztelaniaz, oro har, atalak beti aipatzen dira. Dena dela, ia lan guztietan falta dira ataletako batzuk, norberaren aurkezpena IDAZ 2an eta sarrera hitz edo aurkezpen tematikoak IDAZ 1 eta MINTZA 1ean, esate baterako.
‎Argi dago, beraz, garapen jasangarriari dagozkion erabakiak ez direla hautu tekniko hutsak, zeren karga normatiboa duten indibiduo eta komunitateen lehentasunen gaineko balio aukerak baitira, eta beraien arteko kostu, onura eta arriskuen banaketa suposatzen baitute (Meadowcroft, 2003); ondorioz, erabaki horietan parte hartzeak justizia elementuak ere baditu. Zentzu horretan, garapen jasangarriak epe luzeko adostasuna eta konpromisoak bilatzen ditu, baina gerta daiteke hori beti posible ez izatea, eta, beraz, parte hartzea izatea desberdintasunak, kontraesanak eta antagonismoak adierazteko bidea, eta, aldi berean, horiexek kudeatzeko modua (ibid.), epe motzeko akordioak epe luzeko helburuekin konbinatuz.
‎Subjektuen barneraketari lotuta, ordezkaritzaren kontua doa, parte hartzea zuzena edo zeharkakoa izan daitekeen eztabaidatu litzateke kasuz kasu. Duda barik, parte hartze zuzeneko uneak egon behar dira, baina hori beti ez da posible eskala handitzen doan heinean, eta, beraz, ordezkapena zuzena izan dadin teknika konkretuak bilatu behar dira, eta ez hori bakarrik, hemen berriro ere kontu ematearen auzia funtsezkoa da.
‎Azkenik, subjektuetan zentratuta baina beste perspektiba batetik abiaturik, ezinbestekoa da berauen jarrera eta motibazio pertsonala aztertzea (Chambers, 1997). Metodologia parte hartzaile txukun bat izan dezakegu, baina finean hortik aterako dena, parte hartzaileen borondatearen esku dago beti .
‎guk adierazten dugu zerbait, guk ematen dugu aditzera zer edo zer, guk esan nahi dugu zerbait... Eta beti , norbaiti eta noizbait.
‎Azkenik, aintzat hartu behar dugu izena hautatzeko orduan asmo esplizituak eta eragin oharkabeak ari direla jokoan. Izena hautatzea eta ematea ez dira beti egiten asmoz eta jakitez, sarritan, erabakitzeari eragiten dioten indarrak, ezagutu gabe behar da erabaki.
‎Izenaren eufonia, esanahi etimologikoa, identitate edo jatorri kulturala eta linguistikoa, originaltasuna, hurbiltasuna... ezaugarri horiek guztiak hartu behar dira kontuan artez hautatzeko. Beti ez da modu esplizitu batez eta intentzio argiz egiten, baina gurasoek badakite zer dagoen jokoan, oso dira jakintzaren gainean. Bourdieu k, jarrera naturala?
‎Aurelia Arkotxak bereziki palinpsestoa, parodia eta pastichea baliatzen ditu, bere bidaia existenzialak literarioki eta fisikoki lehengo deskubritzaileen urratsei jarraitzen diela. Septentriotik nehoiz hurbilduko ez dela jakinez, beti jadanik errana izan dena errepikatzeko arriskuan edota isiltzeko zorian, halere, poeta etsiezina Iparra islatzen saiatzen da, etengabe, Septentrioz Septentrio.
‎obra bukatu bat egin zuela pentsatzen zukeen. Baina 2006ko liburua idatzi behar zuela sentitzean, ohartu zen ez dela obra bukaturik, bukatu gabe gelditzen direla beti , ez dietela galdera existentzialei behin betiko erantzun fermurik proposatzen ahal. Beraz, erran daiteke lehen liburua ez daitekeela osoa izaten ahal.
‎Heldu nahiak diren marinel benturosen ametsetako «ugartettoak» ez dira «emankorrak» (arrantza beti alfer dute itsasgizonek: Kenneth White-k deitzen ditu «those who fish in emptiness», Septentrio, 2001, 20 or.); Espiritutik sortu lilurak baizik ez dira, eta buru-argitasun horren gabeziak galtzera eta hondoratzera baizik ez du eramaten.
‎fingere, fikzio bihurtu dena, eta poïen, uvres complètes, poesia bilakatu dena)?, gizonak mundua eta bere burua pentsatu ahal ditzan. Beraz, Poetak erakusterat eman behar du Gizakia dela pentsatzen eta? beti alferrik, desiratzen duen aberea, bera izaten ez zelarik, edo bestela izaten zelarik; eta Poetak hori lotu behar du Unibertso osoaren ezaugarri kontingentearekin, hura ere izan ez baitzitekeen, edo bestela izan baitzitekeen; Poemak izan behar du giza Espirituaren mentura espiritualaren oihartzun «ospetsua» («glorieux») beti «gezurra» («mensonge») egonen denari buruz («mentura» etimologikoki ulertu behar da:
‎Beraz, Poetak erakusterat eman behar du Gizakia dela pentsatzen eta, beti alferrik? desiratzen duen aberea, bera izaten ez zelarik, edo bestela izaten zelarik; eta Poetak hori lotu behar du Unibertso osoaren ezaugarri kontingentearekin, hura ere izan ez baitzitekeen, edo bestela izan baitzitekeen; Poemak izan behar du giza Espirituaren mentura espiritualaren oihartzun «ospetsua» («glorieux») beti «gezurra» («mensonge») egonen denari buruz («mentura» etimologikoki ulertu behar da: zoriak bultzatu gertakaria), berdin kontingentea den Unibertsoan(, Stéphane Mallarmé, Bibliothèque de la Pléiade, 1945, 647 or.). Hori du erraten Poésies bildumaren lehen olerkiak:
‎«zazpikote» («septuor») izartsua poetikoki ezeztatua da («aboli») giza Espirituaren birtualitate baten seinale soil gisa; testuak, bere buruari itzulia eta hutsean murgiltzen denak, Hartz Handiko ipar izar multzoa irudi mentala baizik ez dela, «Septentrioa» giza hizkuntzatik kanpo existitzen ez dela frogatzen du. Ezen, a priori irudi baldin badu ere Poesia ez dela Unibertsoaren menturazko jokoa islatzeko gai («un coup de dés jamais n, abolira le hasard»/ «dado botatze batek ez du nehoiz zortea ezeztatuko»), ahal bat gelditzen da beti , zernahigatik ere, hain zuzen giza Espirituaren mentura eta, beraz literatura, kosmosaren menturazko antolaketaren barne baitira: ahal hori da hitzetan lotzea, zorionez, Gizakiaren existentziaren posibilitatebaldintza eta argizagien existentziaren posibilitate baldintza:
‎Bere palinpsestoa liburu egin idazkera ekoizpen bat bezala aurkeztuz («nehoiz ahoskatua», 25 or.), jatorrizko testua errespetatzen ez duena, eta Marko Polo gizon erreala fikziozko pertsonaia bilakaraziz, A. Arkotxak joko liluragarritzat erakusterat ematen digu gizakiaren saiakera naturala errealitatea hizkuntzaren bidez islatzeko: testuak, beti dado gisa jaurtikia errealitatearen zentzua sorrarazteko esperantza liluragarrian, errealitate hori bera beti arbitrarioki Fikzioaren menpeko ezarriko du.
‎Bere palinpsestoa liburu egin idazkera ekoizpen bat bezala aurkeztuz («nehoiz ahoskatua», 25 or.), jatorrizko testua errespetatzen ez duena, eta Marko Polo gizon erreala fikziozko pertsonaia bilakaraziz, A. Arkotxak joko liluragarritzat erakusterat ematen digu gizakiaren saiakera naturala errealitatea hizkuntzaren bidez islatzeko: testuak, beti dado gisa jaurtikia errealitatearen zentzua sorrarazteko esperantza liluragarrian, errealitate hori bera beti arbitrarioki Fikzioaren menpeko ezarriko du.
‎lehen zentzuan): hitzen jatorri etimologikoa, beti gezurtia izateko eta beste hitz joko batzuei baizik helarazteko arriskuan, ez da nehoiz errealitatearen esentziarekin bateratzen, eta hau beti «hutsa» geldituko zaigu, hitzen bidez erdietsi ezina, Sevillako Isidororen teorien aurka:
‎lehen zentzuan): hitzen jatorri etimologikoa, beti gezurtia izateko eta beste hitz joko batzuei baizik helarazteko arriskuan, ez da nehoiz errealitatearen esentziarekin bateratzen, eta hau beti «hutsa» geldituko zaigu, hitzen bidez erdietsi ezina, Sevillako Isidororen teorien aurka:
‎A. Arkotxak erakutsi nahi digu marrazki hori bera delako testu bat dela, erran nahi teologiko bat daramana («oriens», paradisuko norabidea, eguzkia nehoiz sartzen ez denarena, gainean ezarria da); horrela, mapa hori hipertestu bibliko bat bezala agerrazaziz eta hipotestu ludiko gisa baliatuz, A. Arkotxak azken finean beraren lanari buruz itzultzen dio ironia: beraren paradisuaren keta, Septentrio keta, ez ote da beti hitz jokoan beti eta beti preso egoteko arriskuan?
‎A. Arkotxak erakutsi nahi digu marrazki hori bera delako testu bat dela, erran nahi teologiko bat daramana («oriens», paradisuko norabidea, eguzkia nehoiz sartzen ez denarena, gainean ezarria da); horrela, mapa hori hipertestu bibliko bat bezala agerrazaziz eta hipotestu ludiko gisa baliatuz, A. Arkotxak azken finean beraren lanari buruz itzultzen dio ironia: beraren paradisuaren keta, Septentrio keta, ez ote da beti hitz jokoan beti eta beti preso egoteko arriskuan?
‎A. Arkotxak erakutsi nahi digu marrazki hori bera delako testu bat dela, erran nahi teologiko bat daramana («oriens», paradisuko norabidea, eguzkia nehoiz sartzen ez denarena, gainean ezarria da); horrela, mapa hori hipertestu bibliko bat bezala agerrazaziz eta hipotestu ludiko gisa baliatuz, A. Arkotxak azken finean beraren lanari buruz itzultzen dio ironia: beraren paradisuaren keta, Septentrio keta, ez ote da beti hitz jokoan beti eta beti preso egoteko arriskuan?
‎«Iohan Mandabillaren bidaia benturosak» deitu A. Arkotxaren bildumaren kapituluari idazlearen lanaz enblematiko deritzot beraz: fenomeno literarioa deseraikitzen du, errepikapen etengabe eta irudiz tautologiko2 gisa agerraraziz, beti dagoeneko hipertestuak diren hipotestuekilako joko bat bezala agerraraziz, beti jadanik errana izan den azalpen eta itzulpen palinpsestoak bezala agerraraziz, lortezina den zentzu, edo hurbilgaitza den Septentrioari buruzko tentsio asintotikoa edo espiral bezala agerraraziz. Mallarmé eta A. Arkotxa egiaztapen bererat heltzen dira orduan:
‎«Iohan Mandabillaren bidaia benturosak» deitu A. Arkotxaren bildumaren kapituluari idazlearen lanaz enblematiko deritzot beraz: fenomeno literarioa deseraikitzen du, errepikapen etengabe eta irudiz tautologiko2 gisa agerraraziz, beti dagoeneko hipertestuak diren hipotestuekilako joko bat bezala agerraraziz, beti jadanik errana izan den azalpen eta itzulpen palinpsestoak bezala agerraraziz, lortezina den zentzu, edo hurbilgaitza den Septentrioari buruzko tentsio asintotikoa edo espiral bezala agerraraziz. Mallarmé eta A. Arkotxa egiaztapen bererat heltzen dira orduan:
‎Erran nion nola beti sartaldera buruz joanez, artizarra gero eta gorago uraren gainean altxatzen den: bi beso Melibarren, bortz beso Gazuraten eta oraino gorago Kanbaeteko inguruetan.
‎Bidaiantak isilik zeuden berak ere larru zurikoak baitziren, beharbada, «deskubritzaile» eta kolonizatzaileen umeen umeen ondokoak, beharbada urtero hara zihoazen itsasturien ondoko urrunak. Eta bazekiten, bidaiant euskaldunek, marinel haiek ez zirela euskal kantu zahar batzuetan aipatzen diren «indiano salbaiekin» eta «iskimau gizabestiekin» beti ontsa portatu. (Septentrio, 122 or.)
‎Gizakia, loquens baino hobeki infans, etengabe ari da idazten eta mintzatzen ikasten, Hitzarekin bere burua argitzen, Testu salbagarriaren osotasunerat nehoiz heldu gabe: errealitatea da beti mintzatzen hasten dela, totelki, errepikapenak eginez abantzu (bainan sekula ez arras) hitzez hitz, beti abiatuz eta nehoiz iritsiz portu desiraturat, ez baitezake haren kokapen geografikoa ezagutu:
‎Gizakia, loquens baino hobeki infans, etengabe ari da idazten eta mintzatzen ikasten, Hitzarekin bere burua argitzen, Testu salbagarriaren osotasunerat nehoiz heldu gabe: errealitatea da beti mintzatzen hasten dela, totelki, errepikapenak eginez abantzu (bainan sekula ez arras) hitzez hitz, beti abiatuz eta nehoiz iritsiz portu desiraturat, ez baitezake haren kokapen geografikoa ezagutu:
‎norberaren gizatasuna duinki bizitzea eta ihes egiten duen denboraren lekuko literarioa ondoko belaunaldiei pasaraztea, «quand bien même la mémoire nous aura désertés»/ «Memoriak huts eginik ere» (Septentrio, 2006). ...ptentrioa» liburuan eta gorputzez bilatzea, giza artxiboak beraren ekoizpenekin gehituz (horretarat gonbidatzen gaitu prosa poetikoan testu zaharren kokatzeak, «Outportua» sailean, adibidez 147, 151 eta 155 or., edo mapa asatuak lehenagoen gainean sistematikoki ezartzeak, bigarren Septentrio n), nahiz eta izar multzoak azken finean ez lukeen «literatura zehaztugabe» bat islatzerat helarazten, beti giza eskutik jalgi aitzinagoko idazketarat, hitz hatz eta hatz mentalerat, jatorria betiko giza kanpo, ezin errana utziz. Azken hondamena arriskatzeak balio du, gure miseriaren ospea (Pascal-en hiztegia erabil baneza) «beharbada» batekin jokatzeko ahalean baitatza, hain zuzen, halere («et, néanmoins», lioke Philippe Jaccottet k):
‎Bainan, egia erran behar da, luzegi, anitz luzegi khausitzen dute oroc pastoral hori. Ala bada ere, nehorc guti konprenitzen du zer erraiten duten eta yendea eneatzen da builta batetaric harat bethi yestu beren ikhusten eta ahophaldi beren entzuten.
‎(10) Kanpotik behar dute egin orai chichtu, Halere nahi dute beti gerla pichtu; Gure jaun mera ere dute suspenditu,
‎Baina zer balio dute obra, despendio eta lan horiek guziek orai arte bezala kampo herriek lehertzen balin bagaituzte bihiz eta aziendez eta gehiago dena hiri handitan diren tratularien meneko bizi behar. Gure ganat zuzenki ethorri behar luken dirua badoha kampo herritarat; guretzat bakharrik gelditzen dire gaizki saldu ondoan gure bihiak eta aziendak, zergak, phetchak eta bethi eta gehiago pagatzeko izurritea.
‎Horiek egin dute bethi danik Eskualdunen fama eta ohoria. Haurrek ikhas dezatela ongi eskoletan frantsesa mintzatzen bainan ez dezatela eskuara ahantz.
‎Hala ere, batzuen ustez gehiegi zentratu da eztabaida greenfields vs brownfields eztabaidan, ingurumenaren aldetik kontuan hartu beharreko beste ezaugarri asko alde batera utziz. Gainera, brownfield etan haztea beti greenfield etan haztea baino eraginkorragoa delako hori mito bilakatu dutela azpimarratzen dute, ez baita egia brownfield ek inolako erabilerarik ez dutela (jarduera informal asko garatu baitira brownfield etan) 7.
‎Harrigarria bada ere, Bolibarren gertatzen denaren kontrako fenomenoa gertatzen da Etxebarriko hiztunen arteko hizkera bariazioan; hau da, Etxebarriko gazteak Bolibarko helduak darabiltzan formak ematen ditu. Badirudi adina ez dela beti faktore pisutsua izaten, kasu hau horren froga garbia baita.
2009
‎[72 NEH] hiztegia osatzeko, ikasgai bakoitzaren hasieran gaiari dagozkion hitzen zerrenda eta liburuaren bukaeran agertzen den hitzen zerrenda erabili ditugu. Terminoak ez datoz beti bat bi zerrendetan; kasu horretan parentesiak idatzi ditugu bi idazkerak agertzen direla adierazteko. Adibideak:
‎Bestetik, «azaleko elementuak», edo esanahia antolatzeko hizkuntza bakoitzak erabiltzen dituen tresna linguistikoak; esaterako aditza, mendeko perpausa, satelitea eta abar. Elementu semantikoen eta azaleko elementuen arteko harremana ez da banan banakoa, hau da, elementu semantiko bati ez dagokio beti azaleko elementu bakar bat eta alderantziz. Kasu batzuetan, hainbat elementu semantiko azaleko elementu bakar batekin adieraz daitezke; beste batzuetan, elementu semantiko bakar bat adierazteko azaleko elementu bat baino gehiago erabili behar dira.
‎Esan gabe doa, iniziatiba hauen guztien barneko arrazoiak ezagutu nahi izan direnean, egin diren ikerketetan lehendabizikoz eta beti agertu den auzia horien funtzio sinbolikoa izan dela. Nolabait, migratzaileak urrutiko lurralde hartan herrimina galdu ez duela adierazi nahi du; eta bide batez, bere jaioterrian Amerikan lortu duen arrakastaren gizarte balioa ezagutarazteko esfortzua egiten du.
‎Migrazio horren neurri gero eta handiagoak berehala bereganatu zuen Euskal Herriko indar eta iritzi publikoaren arreta, besteak beste, Elizarena. Emigrazioaren aurrean, oro har, bertsolariaren berbetan «aphezen kontseiluak bethi kontrario» (Garzia eta Urkizu, 1991: 333) ziren.
‎Sistema honek luzaroan ez bazuen iraun ere, horren ordez Argentinako bigarren hezkuntza homologatua ezarri zen?, hala ere ikastetxeak euskal «ukitua» eman zion beti bertan emaniko hezkuntzari. Horren adibidea, esaterako, urteetan mantendu ziren euskal hizkuntza eta geografia historiako lehiaketak, urtean zehar gai horietaz lanik onena egiten zuten ikasleak saritzeko.
‎«Euskaldunak dira» Urruña-ko «Arturo Campion» bezala beti , beti« euskalerriaren» alde lan egiten dutenak.
‎«Euskaldunak dira» Urruña-ko «Arturo Campion» bezala beti, beti « euskalerriaren» alde lan egiten dutenak.
‎Beste aldagaiak neurtzeko esaldien aurrean Likert moduko galderak erabili dira: distantzia kulturala ezagutzeko (1 oso urruti 8 oso gertu) edota hautemandako diskriminazioa eta sare sozialak aztertzeko (1 ezer ere ez 5 beti asko). Akulturazio jokabideak neurtzeko Berryk (1989) proposatzen duen eredua erabiliz 4 galdera egiten dira.
‎Akulturazio jokabideak neurtzeko Berryk (1989) proposatzen duen eredua erabiliz 4 galdera egiten dira. Hauek Zlobinna eta besteek (2004) erabiliak eta definituak izan dira aurretik, eta, oro har, akulturazio jarrerak, egoera ideala eta nahi dena neurtzen dituzte (1 ezer ere ez 9 beti asko).
‎Era berean, hortik abiatuta kontuan hartu, ulertu eta aztertzen dira proiektuaren auzi desberdinak; ezagutu nahi duguna (eta, beraz: ezagutza zuzenagoa eta hobekuntza tekniko oro) beti egongo da justifikatu nahi dugun posizioaren menpe. eta Garraio Sailak ingurumenaren inpaktu teknikoak aztertu eta egokitzen ditu, garapen jasangarriaren ereduari leiala balitzaio bezala17;
‎«politikariek agindutakoa ez betetzea; faltsukeria; gezurrak»(% 35); «alderdiek boterea eta aberastea bakarrik bilatzen dute, beren interesari begiratzen diote»(% 18). Gainerakoan, frogatua dago proiektu baten inguruan erakundeen ikusminak beti izaten direla handiak (promesak, alegia), baina horien esangura erreala denboran ahuldu egiten dela. Ikus Brown eta Michael, 2003; Sarewitz, 1996.
‎Letra arruntez idazten dira beti balio berbera duten eta letra bidez adierazten diren zenbaki eta konstante matematikoak, hala nola e, i, p eta beste.
‎Letrak, magnitude fisikoa eta unitate fisikoak adierazteko. Alfabeto latindar eta greziarreko letrak izaten dira ia beti . Magnitude fisikoak adierazten dituzten letrak (hala nola E, F, m, v...) eta unitate fisikoak adierazten dituztenak (hala nola m, kg, A, N,?...) ondo araututa daude, zeinek bere esanahi eta ortotipografia ongi denifituak dituela.
‎Ez zen beti berbera patrono «elizagilea» eta apaiza aurkezten edo aukeratzen zuena: Uharte Arakilen, adibidez, Iruñeko katedraleko xantreak aurkezten zuen apaiza (berak zuen presentazio eskubidea) eta herria zen elizako fabrikaren patronoa.
‎41 Parrokoak izendatzeko moduak ez ziren beti berdinak izan. Zenbait lurraldetan apaizen eta eliztar batzuen artean aukeratzen zituzten gero apezpikuak kargua emateko.
‎Eliza erakundea da eta lege zibilek aspaldidanik aitortu izan diote ondasunak edukitzeko eskubidea. Historian zehar Elizak donazio asko jaso izan ditu, beste erakundeetatik batzuetan eta bere eliztarren eskuetatik beti . Erdi Aroan gauzatu zen oinarrizko zerga sistema bat:
‎«Titular: Diócesis de Pamplona para la parroquia de Tal...» baina hori ez beti , eta ongi ikusten da botere juridikoa duena immatrikulatzeko elizbarrutia dela. Eta Nafarroako Elizbarrutia Vatikanoaren mendekoa da.
‎Zeren zain dago apezpikua? Beti bezala herriek eta instituzioek noiz konponduko dituzten zain. Ondare publikoak immatrikulatzea eta besteek manten ditzatela, ez al da lotsagabekeria?
‎Azken batean, norbaitek jabetza eskubidea eskuratzeko betekizunak nola eta noiztik bete dituen zehaztea beste lan bat da eta, alor juridikoan beti gertatu ohi denez, kasuz kasu aztertu beharrekoa gainera.
‎Mundu primitiboa eta arkaikoa beti izan da erakargarri eta misteriotsua gizakiarentzat, haren jatorrira eta kulturaren hastapenetara hurbilarazten baitu. Plazer berezia eta nolabaiteko morboa sorrarazten die edozein pertsona sentikor eta kulturi leize zulo eta natura guneak bisitatu eta hango aztarnak ikusteak:
‎Esan dezagun amaitzeko, Ondarea sortzeko, zaintzeko eta hedatzeko baliabideak izaten direla beti aurrekontu publikoetan ahulenak eta murritzenak. Horretan erantzukizun zuzena daukate politikoek, askotan ezjakin samarrak izaten baitira.
‎Gobernu politikek beti nahiago izaten dituzte jarduera puntual, ikusgarri eta neurriz kanpokoak, hazkunde naturala, koherentea eta egokia duenaren gainean jarduteko politika koherenteak baino. Gordailu eta museo handiak (arkitektura eta parke ikusgarriez hornituak) gustagarriagoak zaizkio jendeari lehendik daukana bultzatzea eta hedatzea baino.
2010
‎Herri honetako datuak aurrekoen antzekoak dira kopuruz, baina ez beti izaeraz. 27 dira ezberdintasunak(% 22,5) eta, Tolosako datuekin egin dugun bezala, ondoren banan banan azalduko ditugu.
‎helduak nahikotxo: zatittu, oittura, «itten, eitten, itzeittenegite» beti (), litteke, edun* en «dittu, zittun, dittut it» pluralgilea beti(), deittu. Gazteak ere bai, baina gutxiago:
‎helduak nahikotxo: zatittu, oittura, «itten, eitten, itzeittenegite» beti(), litteke, edun* en «dittu, zittun, dittut it» pluralgilea beti (), deittu. Gazteak ere bai, baina gutxiago:
‎Gazteak ere bai, baina gutxiago: aittu, itte, itzeitten «egite» beti (), edun* en« it» pluralgilea beti (dittu, dittue, zittun, dittut), baina zatitu, oitura, daiteke, deitu (beste hitz baten bila ari zela esan zuen).
‎Gazteak ere bai, baina gutxiago: aittu, itte, itzeitten «egite» beti(), edun* en« it» pluralgilea beti (dittu, dittue, zittun, dittut), baina zatitu, oitura, daiteke, deitu (beste hitz baten bila ari zela esan zuen).
‎honetan ere biek antzera egiten dute: aittu, beittu, oittura dittu,, ttutite, baina, Tolosakoek ez bezala, «egite» beti bustidurarik gabe() eta« it» pluralgilea ere batzuetan herskaria palatalizatu gabe (ditue, zitun). Hortaz, badirudi ez dela Tolosan bezain sistematikoa.
‎Helduengan ere badu aldaera estandarrak eraginen bat, baina oso txikia (hilabete izenen bat, aldaeraren bat, beti lexikoan). Gazteengan, aldiz, espero daiteke eragin handiagoa izatea.
‎Lan asko egin da euskal dialektologian aspaldidanik, Bonapartek mapa ikusgarri haiek egin zituenetik, baina beti adinekoekin jardun izan dute dialektologoek, eta ia beti «base dialect» edo oinarri dialektalarekin. Kontzeptu horrek tokian tokiko hizkera jatortzat hartzen dena adierazten du, usu herriko zaharrenen mintzoa, «betikoa»...
‎Lan asko egin da euskal dialektologian aspaldidanik, Bonapartek mapa ikusgarri haiek egin zituenetik, baina beti adinekoekin jardun izan dute dialektologoek, eta ia beti «base dialect» edo oinarri dialektalarekin. Kontzeptu horrek tokian tokiko hizkera jatortzat hartzen dena adierazten du, usu herriko zaharrenen mintzoa, «betikoa»...
‎Ez daukat daturik, baina badirudi ez nabilela oso erratuta esaten badut gaztelaniazko liburuak euskarazkoak baino gehiago saltzen direla maila guztietan. Historiako liburuak ez dirudi, inondik inora, arau hori hausten duten bakanetakoak direnik, alderantziz, nobela historiko erraz eta entretenigarrietatik hasita liburu akademiko konplexuenetara, dibulgazioko lanetan barna, kasu guztietan, beti , euskaraz idaztea salmenta gutxiago izateko aukerak handitzea da. Eta, jakina, Elkar argitaletxe komerzial bat da, ez erakunde publiko bat kulturaren aldeko dirua gastatzea bere aurrekontu arruntaren barruan koka dezakeena.
‎Bada, neuk esango nuke berdin antzera, alegia, gaur egun Espanian konstituzionalistak eta Frantzian errepublikanoak izenen bidez ezagunak direnak Euskal Herriko unibertsitate eta giro akademikoetan nagusi diren neurrian, euskal abertzaleak oso txarto ikusiak direla, hala nola, adibide erraz bat ipintzearren, musulmanak oso txarto ikusiak diren Estatu Batuetako unibertsitateetan. Jakina, gauzak ez dira izaten zuriak edo beltzak, eta mila eta bat egoera partikular aurki daitezke beti , baina joera orokor bati buruz ari naiz, adibidez, Max Weberrek entsegu entzutetsu batean XX. mendearen hasierako Alemaniaz deskribatu zuen egoera batez:
‎barkadadea oso kaltegarria da edozein lan akademikorentzat; aldiz, departamentu unibertsitario baten oinarria, edo ikerketa talde baten bultzada, edo antzeko edozein egituratan bermatzea, zinez lagungarria izan daiteke norberaren gaitasunak garatzeko. Tamalez, Manexen kasuan badirudi erraldoi bakarti baten aurrean gaudela; ezaguna denez, Iparraldean ia ia ez dago egitura unibertsitariorik, eta partikularki historialaritzan Manex ia ia bakarrik ibili da beti . Egia da hortxe dugula Eugène Goihenetxe(), baina adinaren aldea gora-behera, ez dirudi harreman estua izan zutenik.
‎Egia da hortxe dugula Eugène Goihenetxe(), baina adinaren aldea gora-behera, ez dirudi harreman estua izan zutenik. ...is Davant, Emilio Lopez Adan edo Piarres Xarritton, edo beste hainbat, den denak aipatzea ezinezkoa delako, guztiek lan historiko baliosak egin dituztenak, baina garbi dago ez direla izan historialari profesionalak eta unibertsitate mundutik aski urrun egon direla13 Halaber, Manexek 1984tik aurrera eskolak eman zituen Paueko Unibertsitateak Baionan duen adarrean, baina beldur naiz haren postu hori beti aski marjinala gertatu dela unibertsitatearen egituretan, eta denok dakigu hierarkiak (eskalafoiak) irakasle unibertsitarioen artean jokatzen duen paper erabakigarria.
‎Beraz, historialariak, beste edozein ikertzailek bezala, giro akademiko bat behar du inguruan bere potentzialtasun guztia garatzeko. Manexen kasuan giro horrek beti zerikusi gutxi izan du unibertsitatearekin, bai Hegoan bai Iparrean. Gai horri arreta apur bat handiagoz heltzeko beharrezko deritzot Manexen bizitzari eta lanei buruzko ohar labur batzuk eskaintzeari, esandako guztia argituko dutelakoan.
‎Manexen karrera unibertsitarioa marjinala suertatu zen bai Iparraldean bai Hegoaldean. Harremanak izan zituen guztietan, baina bere epizentroa Iparraldeko ikastolen mugimenduan egon zen beti , ez unibertsitatean. Badirudi garbi dagoela Manex jakitun zela kontu horretaz eta garrantzi handia ematean ziola, adibidez, eta sarritan entzun dugunez, behin eta berriro bere ikasleei gomendatu ziela ez etsitzeko unibertsitate ikasketen bide luzean doktoregoa erdietsi arte, hots, kasu egiteko gertakuntza unibertsitario gotor bat eskuratzeari.
‎Badirudi garbi dagoela Manex jakitun zela kontu horretaz eta garrantzi handia ematean ziola, adibidez, eta sarritan entzun dugunez, behin eta berriro bere ikasleei gomendatu ziela ez etsitzeko unibertsitate ikasketen bide luzean doktoregoa erdietsi arte, hots, kasu egiteko gertakuntza unibertsitario gotor bat eskuratzeari. Baina garbi dago, halaber, bere hautu pertsonalean karrera unibertsitario distiratsu bat egitea bigarren mailan egon zela beti .
‎bere bizitza intelektualaren gailurrean obra anbizios bati ekiten dionean, ez da izango ikerketa espezializatu bat, baizik eta goi dibulgazioko historia nazional bat, argitaletxe komerzial batek banatua. Manexentzat, beraz, herria beti ikerketaren aurretik egon zen, ikerketa unibertsitarioa, tituluak, postuak... herriari zerbitzeko bitarteko bat izan ziren beti. Nire irudiko, hautu kontziente bat izan zen hori.
‎bere bizitza intelektualaren gailurrean obra anbizios bati ekiten dionean, ez da izango ikerketa espezializatu bat, baizik eta goi dibulgazioko historia nazional bat, argitaletxe komerzial batek banatua. Manexentzat, beraz, herria beti ikerketaren aurretik egon zen, ikerketa unibertsitarioa, tituluak, postuak... herriari zerbitzeko bitarteko bat izan ziren beti . Nire irudiko, hautu kontziente bat izan zen hori.
‎Handik lau hilabetera lana bukatua zegoen: beti gertatzen den bezala, lan batzuk falta ziren eta beste pare bat egiaztatzea ezinezkoa egin zitzaidan: ziur aski argia ikusi gabe nonbait agortu ziren noizbaiteko artikuluak, garrantzi handirik ez zutenak, edonola ere.
‎Burgesiaren espiritua beti egon zen pentsamendu liberalari lotuta eta, ondarearen arloan, ekintza dramatikoetan adierazten zen, hala nola monasterioko ordenen desamortizazioetan eta sekularizazioetan. Orobat, bilbotarrak mesfidati izan ziren beti Espainiako hainbat tokitatik etorri ziren langileekiko, bi gertakariak beren mundu zaharrerako mehatxutzat jotzen baitzituzten.
‎Burgesiaren espiritua beti egon zen pentsamendu liberalari lotuta eta, ondarearen arloan, ekintza dramatikoetan adierazten zen, hala nola monasterioko ordenen desamortizazioetan eta sekularizazioetan. Orobat, bilbotarrak mesfidati izan ziren beti Espainiako hainbat tokitatik etorri ziren langileekiko, bi gertakariak beren mundu zaharrerako mehatxutzat jotzen baitzituzten. Hortik, bi mutur kontrajarri sortu ziren:
‎Doménech arkitektoak horrela erreakzionatzen du bere garaian eklektizismoak jaso zituen kritiken aurrean eta iraganeko forma bakoitzetik onena hartzen duen estiloa aurkezten du, aztertu eta ikasi duena. Izan ere, eklektizismoa beti hartu izan da trantsizioko estilotzat, denboran zehar arkitektura originala ekarriko zuen estilotzat.
‎Hezkuntza Legedian eta hezkuntza arloan oro har egin diren azken berrikuntzak eredu demokratikoago baterantz zuzenduta daude, hori dela-eta, hezkuntza eredu berriek eztabaidari ez ezik, komunikazioari ere garrantzia ematen diote, komunikazioan oinarritzea baita xede nagusia. Beraz, irakastea komunikatzea da, nahiz eta komunikazioak beti ez irakatsi (Méndez eta Gómez, 2009).
‎Komunikatzailerik trebeena(?) ez da beti haren egiturak erabiltzen onena. Sarritan, bera eta bere entzulea aurkitzen diren egoera osoa prozesatzen, biek ordurako batera duten ezagutza (egoeraren ondorioz edo aurreko elkarrizketaren ondorioz, adibidez) kontuan hartzen eta bere mezua egokiro komunikatuko duten elementuak hautatzen trebatuen dagoen pertsona da (1986:
‎Jakina, eskualdearen gaineko boterezko egiturak zenbat eta ahulagoak izan orduan eta errazago izango da azpiko guneen arteko gatazkak, edonolakoak ere, gertatzea. Tirania batek beti ziurtatuko du giro baketsuagoa. Baina zer nahi dugu, bakea ala herriak emandako legearen araberako askatasuna?
‎Beraz, ondorio berdintsuak aurreikus genitzake. Jakina, konparazio historikoak beti dira arriskutsuak, baina giza jokabideetan, historian ageri diren joerak ez antzemateak begirada historikoa eta soziala alferreko egiten ditu. Zuhurtzia eta ausardia, biak beharrezko.
‎1 Hala Aristotelesek nola Platonek argi zeukaten hiritartasuna zela ondasunik handiena. Aristotelesek beti pentsatu zuen hiri estatua zela Zibilizazioaren antolakuntza osasuntsu eta zutabe bakarra.
‎Pertsonen arteko loturak (lanekoak, familiakoak, lagunartekoak, auzokoak?) behin behinekoak dira, aldakorrak, hauskorrak. Egoera beti da arriskutsua, beti lehiatu behar da, etengabe tokia irabazi, nor garen baieztatu guri eta besteei.
‎Pertsonen arteko loturak (lanekoak, familiakoak, lagunartekoak, auzokoak?) behin behinekoak dira, aldakorrak, hauskorrak. Egoera beti da arriskutsua, beti lehiatu behar da, etengabe tokia irabazi, nor garen baieztatu guri eta besteei.
‎Internet darabilte, telebista darabilte? ez beti jakinda zein mundutan barneratzen diren, ez beti jarrera eta ikuspuntu beregain eta kritiko batetik abiatuta horietara.
‎Internet darabilte, telebista darabilte? ez beti jakinda zein mundutan barneratzen diren, ez beti jarrera eta ikuspuntu beregain eta kritiko batetik abiatuta horietara.
‎4 Euskarazkoherri prentsariurteetaneginzaizkionkritikaketaberareninguruan zeuden hainbat aurreiritzi gezurtatu dituzte emaitzek. Besteak beste, lerrotua egotearena beti izan da herri prentsari egotzi zaion aurreustea eta azterketaren datuen arabera, gehiengo zabal batek bermatzen du euskarazko herri prentsa plurala dela.
‎Hizkuntza goiztiarraren diagnostikoan CDI asko erabili arren, erabilera batzuetarako, tresna zehatzegia izan daiteke (Pérez Pereira eta Reches, 2007) item asko dituelako (CDI jatorrizko bertsioak 500 item baino gehiago ditu eta CDI 700 baino gehiago). ...da gurasoen hezkuntza mailak eragiten diela CDIko puntuazioei, non hezkuntza maila altuko gurasoen seme alabek azaltzen duten joera altuago puntuatzeko CDIren eskala guztietan (Fenson et al., 1993; Arriaga, Fenson, Cronan eta Pethick, 1998; Jackson Maldonado et al., 2003; Pérez Pereira eta García Soto, 2003; Kern, 2003; Barreña, et al., 2008); dena den, gurasoen hezkuntza mailaren eragina ez da beti norabide horretan antzeman; izan ere, Reese k eta Read ek (2000) aurkitu zuten eragina kontrako norabidean ere, hau da, puntuazio altuagoak hezkuntza maila baxuko gurasoen seme alabetan. Horregatik guztiorregatik, Fenson ek eta kolaboratzaileek (2000) CDIren bertsio laburrak sortu zituzten.
‎Parte hartzaileen ezaugarri soziodemografikoei dagokienez, azpimarra daiteke oso perfil antzekoa aurkitu zela lau azpilaginetan (ikusi 2 taula); horrela, ama eta aita gehienek egin dituzte ikasketa unibertsitarioak(% 48 tartean), gurasoek beraien artean euskara darabilte beti edo gehienetan(% 37,5 tartean), haurrek% 90ean baino gehiagotan entzuten dute euskara(% 56), guraso gehienek euskara dute ama hizkuntza(% 57,9) eta haur gehienak lehenengo seme alabak dira(% 57,3). Oro har, esan daiteke lagina apur bat soslaitua dagoela gurasoen ikasketa mailan; non ikasketa unibertsitarioak egin dituztenek gainpresentzia duten; izan ere, EAEko datu estatistikoetan, biztanle gutxiagok egin dituzte ikasketa unibertsitarioak,% 21,5ek hain juxtu (EUSTAT, 2001).
‎Zein hizkuntza darabilten gurasoek beraien artean Beti edo gehienetan euskaraz Batzuetan euskaraz
‎73 Salbuespen bakarra adingabeen kasua da. Urratzailea edo biktima adingabea bada eta bitartekaritzan parte hartu nahi badu, beti abokatu baten aholku eta gidaritzapean egingo du. Horrela galdatzen du aspalditik 1945eko otsailaren 2ko 45 ordenantzak (4 art.).
‎Testuinguru honetan bortxakeria eta indarkeria desagertu egiten dira eta bake nahia indartu. Azaldutakoa aukerarik onena bada ere, ez da beti ematen, askotan alderdien «zuzeneko» topaketa ezinezko gertatuz. Posible da alderdiren batek, bai biktimak, bai urratzaileak?
‎Hori da birgizarteratzeko bidea, eta gizartera bakea ekartzeko era ere. Edonola ere, konponketa, urraketaren erantzun gisa, azkarra izan behar da, eta beti urratzailearen eta biktimaren borondatez egina16 Batzuetan materiala izanen da (dirua, konponketa fisikoa?), beste batzuetan sinbolikoa (barkamena, eskutitz bat?) baina betiere ahalik eta hertsadura gutxienez hornitua. Horrela, justizia berritzailea justizia eraginkor bat dela esan genezake, zigor liskarraren protagonistak ez ezik, gizarte osoa ere asetzen duen justizia bat.
‎Bitartekaritza zigor gatazka baten alderdien borondatearen fruitua da beti . Kasu zehatzean urratzaile eta biktima direnek bakarrik erabaki dezakete beren liskarra ebazteko teknika hau erabiltzea.
‎Hori dela-eta, orain arteko zigor bitartekaritza esperientzia guztiak salbuespeneko edo ezohikotzat eta beren emaitzak ezegonkortzat jo dira28 Eta horregatik, baita ere, ezinbestekoa da espainiar legelariek bitartekaritza arautzea29 Nola? Euskal esaera zaharrak dioenez, beti bezala, «zenbat buru, hainbat aburu». Guk, lan honetan, Frantziako ereduari so egingo diogu, errepublika horretako araudiari erreparatuz.
‎45 Horrela, Guiboltek eta Rojarek (1992: 41 eta 42) diote epaibideak bermatzen duen erreparazio ekonomiko hutsa beti desegokia suertatzen dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
beti 448 (2,95)
bethi 10 (0,07)
Lehen forma
beti 431 (2,84)
Beti 17 (0,11)
bethi 10 (0,07)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
beti egon 25 (0,16)
beti ez 11 (0,07)
beti egin 9 (0,06)
beti eman 6 (0,04)
beti emakume 5 (0,03)
beti erraz 5 (0,03)
beti euskara 4 (0,03)
beti gertatu 4 (0,03)
beti bar 3 (0,02)
beti bat 3 (0,02)
beti bera 3 (0,02)
beti hitz 3 (0,02)
beti horrela 3 (0,02)
beti lan 3 (0,02)
beti pentsatu 3 (0,02)
beti agertu 2 (0,01)
beti aipatu 2 (0,01)
beti alfer 2 (0,01)
beti asko 2 (0,01)
beti aurkitu 2 (0,01)
beti berbera 2 (0,01)
beti berdin 2 (0,01)
beti bezala 2 (0,01)
beti eragin 2 (0,01)
beti erdara 2 (0,01)
beti etorkizun 2 (0,01)
beti etxe 2 (0,01)
beti gauzatu 2 (0,01)
beti hura 2 (0,01)
beti interpretatu 2 (0,01)
beti jadanik 2 (0,01)
beti jakin 2 (0,01)
beti ni 2 (0,01)
beti toka 2 (0,01)
beti uste 2 (0,01)
beti Espainia 1 (0,01)
beti Shakespeare 1 (0,01)
beti Txillardegi 1 (0,01)
beti abiatu 1 (0,01)
beti abokatu 1 (0,01)
beti adierazle 1 (0,01)
beti adineko 1 (0,01)
beti aditz 1 (0,01)
beti agerian 1 (0,01)
beti ageriko 1 (0,01)
beti akastun 1 (0,01)
beti aldizkari 1 (0,01)
beti amaitu 1 (0,01)
beti arazo 1 (0,01)
beti arbitrarioki 1 (0,01)
beti areagotu 1 (0,01)
beti argi 1 (0,01)
beti arrakasta 1 (0,01)
beti aski 1 (0,01)
beti asmatu 1 (0,01)
beti aurre 1 (0,01)
beti aurrekontu 1 (0,01)
beti auzi 1 (0,01)
beti azaldu 1 (0,01)
beti azaleko 1 (0,01)
beti azken 1 (0,01)
beti baita 1 (0,01)
beti bakardade 1 (0,01)
beti bakarka 1 (0,01)
beti baldintzatu 1 (0,01)
beti balio 1 (0,01)
beti batu 1 (0,01)
beti bazterkeria 1 (0,01)
beti beko 1 (0,01)
beti benetan 1 (0,01)
beti berrikuntza 1 (0,01)
beti bertan 1 (0,01)
beti bertsu 1 (0,01)
beti beste 1 (0,01)
beti bete 1 (0,01)
beti bi 1 (0,01)
beti bide 1 (0,01)
beti bikoitz 1 (0,01)
beti biktima 1 (0,01)
beti borroka 1 (0,01)
beti borrokatu 1 (0,01)
beti botere 1 (0,01)
beti bustidura 1 (0,01)
beti dado 1 (0,01)
beti dagoeneko 1 (0,01)
beti de 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
beti erdara hitz 2 (0,01)
beti hitz egin 2 (0,01)
beti jadanik erran 2 (0,01)
beti toka egin 2 (0,01)
beti abokatu bat 1 (0,01)
beti adierazle nagusi 1 (0,01)
beti adineko jardun 1 (0,01)
beti aditz soil 1 (0,01)
beti agerian egon 1 (0,01)
beti aldizkari datu 1 (0,01)
beti alfer ukan 1 (0,01)
beti arbitrarioki fikzio 1 (0,01)
beti arrakasta saldu 1 (0,01)
beti aski marjinal 1 (0,01)
beti aurre joan 1 (0,01)
beti aurrekontu publiko 1 (0,01)
beti auzi espezializatu 1 (0,01)
beti azaleko elementu 1 (0,01)
beti azken hitz 1 (0,01)
beti baita arrazoi 1 (0,01)
beti bakarka kaleratu 1 (0,01)
beti balio berbera 1 (0,01)
beti bat atera 1 (0,01)
beti bat bi 1 (0,01)
beti bat etorri 1 (0,01)
beti batu ta 1 (0,01)
beti bazterkeria lotu 1 (0,01)
beti beko lur 1 (0,01)
beti benetan jarraiko 1 (0,01)
beti bera lan 1 (0,01)
beti berbera patrono 1 (0,01)
beti berrikuntza proposatu 1 (0,01)
beti bertan eman 1 (0,01)
beti bete uste 1 (0,01)
beti bezala herri 1 (0,01)
beti bi populazio 1 (0,01)
beti bide bera 1 (0,01)
beti borroka amaitu 1 (0,01)
beti borrokatu behar 1 (0,01)
beti botere eratu 1 (0,01)
beti dado gisa 1 (0,01)
beti dagoeneko hipertestu 1 (0,01)
beti egin asmo 1 (0,01)
beti egin behar 1 (0,01)
beti egin ohi 1 (0,01)
beti egon behar 1 (0,01)
beti egon berregokitu 1 (0,01)
beti egon euskal 1 (0,01)
beti egon hor 1 (0,01)
beti egon kontingentzia 1 (0,01)
beti egon negoziazio 1 (0,01)
beti egon nolabaiteko 1 (0,01)
beti egon oinarrizko 1 (0,01)
beti emakume baliatu 1 (0,01)
beti emakume erreprodukzio 1 (0,01)
beti emakume mendeko 1 (0,01)
beti eman behar 1 (0,01)
beti erraz atzerritar 1 (0,01)
beti erraz ikusi 1 (0,01)
beti Espainia hainbat 1 (0,01)
beti etorkizun jarri 1 (0,01)
beti etorkizun zuzendu 1 (0,01)
beti etxe barreneko 1 (0,01)
beti etxe urrundu 1 (0,01)
beti euskara aritu 1 (0,01)
beti euskara egin 1 (0,01)
beti euskara ta 1 (0,01)
beti ez egon 1 (0,01)
beti ez gertatu 1 (0,01)
beti ez irakatsi 1 (0,01)
beti gertatu ohi 1 (0,01)
beti hitz joko 1 (0,01)
beti hura ardatz 1 (0,01)
beti hura egitura 1 (0,01)
beti interpretatu behar 1 (0,01)
beti jakin zein 1 (0,01)
beti lan epemuga 1 (0,01)
beti lan errezatu 1 (0,01)
beti ni uste 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia