Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2004
‎361 Junes Casenave: Euskarak beharrezkoa izan behar du ikasle guztientzat, Euskaldunon Egunkaria, 2002/4/11.
2012
‎Proposamendua eta frogaketa argi eta garbi idatziak zeuden olata mehe batean, koloregai zefalikoz osatutako tintaz. Hau baraurik zegoela irentsi behar zuen ikasleak, eta ondorengo hiru egunetan ez zuen ezer jan behar ogia eta ura baizik. Olata digeritutakoan, koloregaia burmuinetara igotzen zitzaion, aldi berean proposamendua ere berekin eramanez.
2015
‎–Bai, kaka hori guztia entzuna nago: irakasleek lortu behar dugula ikasleak eskolara gogo onez etortzea, ikasteko irrikan, betiko koplak... eta, noski, hemendik aurrerabideaz, berdintasunaz eta tolerantziaz zeharo maiteminduta joan behar dute...
‎Narrazio bat idatzi behar duen ikasle batek, lanean hasteko, eskema bat egin du ikasitakoak ordenatzeko.
2017
‎Ez, zehaztasunik ez zaio falta ezarritako helburuari. Argi eta garbi mintzo da, zer gaitasun komunikatiboren jabe izan behar lukeen ikasle orok eskolaldia amaitzean: –ezagutza praktikoa?.
‎–Kuarteletako diziplina ezarri zuen?, dio Gilek. . Toki guztietara lerrotan jarrita joan behar zuten ikasleek, besoak gurutzatuta eta isilik?. Sartu eta hilabete batzuetara eman zuen lehen hitzaldia, Areto Nagusian, eta mezu garbia bidali zuen:
2020
‎Gure ikasleengan ezagutzeko grina piztu behar dugu, ulertzeko nahia. Unibertsitateek lan egin behar dute ikasleek egun ezagutzen diren interpretazioak edo egoerak zalantzan jar ditzaten. Informazioa edo datuak antolatu gabe daudenean edo, informazio kaotikoan murgilduta gaudenean, argudiatzen erakutsi behar ditugu.
2022
‎Manbijen, berriz, zirkasierazko eskolei ekin diete. Turkiaren menpeko borrokalariek bereganatutako lurraldeetan, ostera, Afrinen eta Gire Spin esaterako, erabat debekatu da kurduerazko irakaskuntza, eta turkieraz –bai, turkieraz, eta ez arabieraz– ikasi behar dute ikasleek.
‎–Kimikako lan baterako laguntza behar duten ikasleak garela sinetsarazi behar diogu argazkilariari –azaldu zuen, atzeratu bati gauza bera hamaikagarrenez esplikatu behar dionaren doinuaz– Eta betaurreko hauekin ikasle peto petoa ematen dut.
‎Ez al dago nahiko garbi? Irakaslea bizikletan ibiltzen bada, zer egin behar dute ikasleek. Buruen gainean ibiltzea beste erremediorik ez zaie geratuko!
2023
‎Bueltan garagardo botilak ekarri ditu: parranda usaina berreskuratu beharra du ikasle pisuak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia