2001
|
|
Eta, gainera, unibertsitateek ere saritu egin
|
behar
dituzte ikasle eta irakasleak erakartzeko politika inteligenteak dituzten departamentuak.
|
2002
|
|
Sarrerako proba gainditzeaz gainera, Gradu horretan hasteko Batxilergo titulua eta Musika Irakaskuntzetako Gradu Ertainekoaren jabe izan
|
behar
du ikasleak.
|
2004
|
|
Bere burua maitatua sentitu
|
behar
du ikasleak eta gainera horrelaxe entzun behar du hori.
|
2005
|
|
Menuak programatzeko, kontuan hartuko dira ikaslearen adina; makronutrienteen kaloria ekarpenaren balantzea, karbohidratoak nagusi direla, menua hiperprotesikoa edo hiperkalorikoa izan ez dadin; inguruko ezaugarri gastronomikoak; eta produktuen nutrizio balioa babesten duten prestakuntza prozedurak. Menu alternatiboak eskainiko zaizkie osasun arazoak, elikagai batzuekiko intolerantzia, erlijio sinesmenak edo behar bezala justifikatutako bestelako inguruabarrak direla-eta menu berezia
|
behar
duten ikasleei. Bereziki, ikasle zeliakoen, alergikoen eta beste patologia batzuk dituztenen elikadura beharrei erantzungo zaie.
|
2006
|
|
“Berme hori, gainera, legegintzako testuan jaso behar da, eta ez da autonomia erkidegoen edo unibertsitateen estatutuen geroko araudira mugatu behar”, erantsi du. Era berean, legezko aldaketak ziurtatu
|
behar
du ikasleek parte hartuko dutela unibertsitateko kide anitzeko organoetan, horietako bakoitzaren estatutuetan araututakoa gorabehera. RUNAEk eskatzen du LOUn gutxienez ikasleen betebehar eta eskubideen oinarrizko alderdiak sar daitezela, bai eta etorkizuneko Unibertsitateko Ikasleen Kontseiluarenak ere.
|
|
Bi prezio banden batez bestekoak 14 eta 24 euro arteko tartea ematen du kreditu bakoitzeko, lan eta ikasketa pertsonaleko 25 orduren baliokidea. Horrela, prezioek ez diete eragotziko ikasketa horietarako sarbidea izatea bakarrik irakaskuntza finantzatu
|
behar
duten ikasleei, ez eta herritar guztiek egiten ez dituzten ikasketen %100 diru publikoarekin diruz laguntzea ere. Aukera berdintasuna bultzatzeko, beka berriak proposatzen dira errenta murriztuko ikasleentzat, eta mailegu programa bat, baldintza onuragarriekin eta errentaren araberako itzulketarekin.
|
2007
|
|
Dena dela, beti daude errefortzua etengabe
|
behar
duten ikasleak, baina, jakina, kasu horietan ez da komeni ikasleak irakasle partikularraren menpe gehiegi egotea.
|
|
Birjarpena ez da inoiz hasiko bi urte baino lehen, baldin eta graduatuak urtean 22.000 eurotik gorako errenta lortu badu. Maileguaren zenbatekoak nahikoa izan
|
behar
du ikaslearen ikasketak eta gastu pertsonalak zero interesarekin ordaintzeko. Lehenengo diru sarrera 6.000 eurokoa da gehienez, eta, ondoren, 800 euroko ordainketak ezartzen dira hilean, gehienez ere 21 hilabeterako, eta betiere matrikularen indarraldian.
|
|
Titularrak oraindik lanik egiten ez badu, nahikoa da gurasoen sinadura”, argitu dute Caja Extremaduratik. Finantziazio segmentu horren aldeko apustua egin duen beste erakunde bat Caja Navarra da, ‘Graduatu ondoko kreditua’ izenekoa, eta atzerrian ikasi
|
behar
duten ikasleei 24.000 euro ematen dizkie gehienez. Matrikularen, materialaren, egonaldiaren eta joan etorrien gastuak barne.
|
|
Etapa honetan, familian eta eskolan, beharrezkoa da tabakoa, drogak eta alkohola kontsumitzeak dakartzan arriskuez eta kalteez kontzientziatzea; izan ere, arrisku horiek kontrolatuta dauden inguruneetan adin txikikoa moldatzen den heinean, prebentzio gisa jokatuko da, gero tratatzeko zailak diren arazoei aurre egiteko. Arrisku egoerez, prebentzioaren garrantziaz eta etxeko, eremu publikoko edo eskolako arriskuei aurre egiteko jokabide seguruenez jabetu
|
behar
du ikasleak. Zirkulazio arauak ikastea, bizikleta, patinak edo skatea erabiltzen denean kaskoa sistematikoki erabiltzea, lehen laguntzei buruzko oinarrizko ezagutzak barneratzea eta larrialdi egoeretan nola jokatu jakitea (uholdeak, suteak eta gas ihesak gertatzen direnean, adibidez) eta elektrizitatea behar bezala erabiltzen ikastea funtsezko alderdiak dira etapa honetan istripurik gerta ez dadin.
|
|
Zirkulazio arauak ikastea, bizikleta, patinak edo skatea erabiltzen denean kaskoa sistematikoki erabiltzea, lehen laguntzei buruzko oinarrizko ezagutzak barneratzea eta larrialdi egoeretan nola jokatu jakitea (uholdeak, suteak eta gas ihesak gertatzen direnean, adibidez) eta elektrizitatea behar bezala erabiltzen ikastea funtsezko alderdiak dira etapa honetan istripurik gerta ez dadin. Azken batean, arrisku egoerez, prebentzioaren garrantziaz eta arrisku horien aurrean jokabide pertsonalik seguruenez jabetu
|
behar
du ikasleak, etxean, eremu publikoan edo eskolan. Helduek, gainera, ziurtatu behar dute haurrak igeri egiten, bide hezkuntza sustatzen eta, eskola eta aisialdi esparruan, kirol eta jolas jarduerarako baldintza seguruak bermatzen.
|
|
Bestalde, ikasturte berritik aurrera, ikusmen urritasuna duten ikasleek laguntza berezia izanen dute ugaltze ekipo bat erosteko edo apunteak hartzen lagunduko duen laguntzaile bat laguntzeko. Hurrengo ikasturtean goi mailako ikasketak egin
|
behar
dituzten ikasle minusbaliatuentzako laguntzak jasotzen dituzte erkidego guztiek. Familia ugariak barne Galiziako familia ugarietako ikasleek, ezgaitasuna dutenek, ekintza terroristen eta genero indarkeriaren biktimek jasoko dute ikasturtean unibertsitate ikasketak egiteko tasen salbuespena.
|
2008
|
|
Nahitaezko eskolatze garaia bukatuta, ikastetxe arruntek planifikazio egokia egin
|
behar
dute ikasleek ikasten jarraitu ahal izan dezaten, izaera bereko eskola batean.
|
|
Curriculumaren egokitzapen handiak
|
behar
dituzten ikasleak ikastetxe arruntean egoten dira, baina irakasle espezialista batek laguntza ematen die, bai ikasleari berari bakarrik, bai ikaslea talde txikian dela, ikasgela arruntetik kanpo.
|
|
Laguntza horrek ez du hartu behar eskola orduen% 50 baino gehiago, eta ahalik eta gehien egon
|
behar
du ikasleak gelan.
|
|
Curriculumaren egokitzapen oso handiak
|
behar
dituzten ikasleentzat baliabide espezifikoak jarri behar dira, autonomia pertsonala eta soziala hartzen lagunduko dieten baliabideak, eta hola lortuko dute eskola esparruan gehiago integratzea eta eguneroko bizitzan dituzten trebetasunak eskuratzea.
|
|
Hala ere, onartua izateko eskubidea unibertsitateek beren katalogo akademikoa osatzen duten titulazioetan eskaintzen dituzten plazen kopuruaren araberakoa izango da. Izan ere, matrikulazio prozesuak amaitzean, gure herrialdeko ikastetxeek eskaintzen dituzten unibertsitate plaza guztien %15 inguru hutsik geratzen diren arren, oraindik titulazio askok ezarri
|
behar
dute ikasleak onartzeko muga, ikasketa horietan izena emateko eskaera eskaintza baino handiagoa baita. Aipatutako errege dekretuak jasotzen duen bezala, onarpen muga duten titulazio horietan, erregimen orokorrean eskainitako matrikulez gain, unibertsitateek urtero zenbait kolektibori plaza kopuru jakin bat erreserbatu behar diete, eta talde horiek, unibertsitatera sartzeko eskatzen diren baldintzak betetzen badituzte, unibertsitate zentro batean sartzeko aukera izango dute, kasu horietan erreserbatutako kupoen bidez. Era berean, bi bideetatik (orokorra eta erreserbako portzentajea) onartuak izateko baldintzak betetzen dituzten ikasleek bi aldeetatik eskatu ahal izango dute sarrera, eta, hartara, hautatutako titulazioan sartzeko aukera gehiago izango dituzte.
|
|
Batxilergoko irakasgai guztiak modu malguan antolatzen dira, ikasleak prestakuntza espezializatua izan dezan, bere prestakuntza ikuspegi eta interesekin bat datorrena. Hartara, irakasgai komunen helburua ikasleen prestakuntza orokorrean sakontzea den bitartean, modalitateko irakasgaiek berariazko prestakuntza eman
|
behar
dute ikasleak aukeratutako modalitatean, etorkizunean ikasketa jakin batzuetarako edo lan eremu jakin batean sartzeko prestakuntza. Ikasleek aukerako irakasgai bat egin behar dute Batxilergoko maila bakoitzean Hala ere, aukerako irakasgaiek bi funtzio bete ditzakete:
|
|
Haur eta Lehen Hezkuntzako 3 eta 12 urte bitarteko haurrek hartzen dute parte. Programa horietan parte hartzen duten ikastetxeek ez dituzte beren ikasleak bakarrik onartzen, baizik eta udalerrian erroldatuta dauden eta bi gurasoek lan egiten dutela frogatu
|
behar
duten ikasle guztiak. Hala ere, udan irekitzeko programetan bezala, baldintza horiek betetzeak ez du lanpostu bat bermatzen.
|
2009
|
|
Hezkuntza arreta Programa horien helburu nagusia da haur gaixoen isolamendua saihestea, bai hezkuntzan bai gizartean, eta, une horietan behar duten laguntza psikologikoaz gain, etengabeko konexioa eskaintzea ikastetxearekin, gero berriz lanean has daitezen. Horrela, etxez etxeko laguntza
|
behar
duen ikasleak, bere egoera pertsonaletara eta gaixorik dagoen gaixotasunera egokitutako irakaskuntza jasotzen badu ere, bere ikastetxeko lan programari jarraituko dio beti, bere ohiko tutoreak erialdian lagunduko dion irakaslearekin ezartzen dituen jarraibideei jarraituz. Ikasleaz gain, hiru eragile nagusik hartzen dute parte:
|
|
Gainerako autonomiek ere ematen dituzte zerbitzu horiek, baina kasu askotan ez dira programa independente gisa ematen, baizik eta berariazko neurri gisa, hezkuntzaren arloko aniztasunari erantzuteko dituzten tresnen barruan. Ikasle batek mota horretako arreta behar badu, gomendagarria da laguntza
|
behar
duen ikaslearen ikastetxeari galdetzea haren prestasuna. Madril:
|
|
Eskaera berean aitak, amak edo legezko tutoreak sinatu behar du, deialdiaren oinarriak ezagutzen eta onartzen dituela adierazteko. Ikastetxeak egiaztatu
|
behar
du ikasleak kasu bakoitzean gertatzen diren inguruabarrak egiaztatu dituela. Eskaera guztiak jaso ondoren, ikasleak udaleku horietara lehenago joan ez izana izango da hautaketa irizpide nagusia, eta plazak baino eskabide gehiago geratzen badira, alfabeto ordenaren arabera hautatuko dira onuradunak, aldez aurretik zozketa publiko batean ateratako letratik hasita.
|
|
Hori dela eta, garestitu egiten da produktu hau, karrera amaierako bidaiak finantzatzeko eskaintza egiten duten beste batzuen aldean. Beste finantziazio bide batzuk Karrera amaierako bidaia egin
|
behar
duten ikasleek beste bide batzuetatik ere bidera dezakete beren finantziazioa. Horien artean, unibertsitateko prestakuntzarako kredituak nabarmentzen dira, eta horietan ere sartzen da gorabehera hori, eta kontratazio baldintza onuragarriak dituzte titularrentzat.
|
|
Campus bat zabalik 24 orduz, urteko 365 egunetan. Espainiako gero eta unibertsitate gehiagok eskaintzen diete aukera hori, zenbait arrazoi direla medio, beren prestakuntza beste jarduera batzuekin uztartu
|
behar
duten ikasleei, eta ibilbide pertsonalizatua diseinatu behar dute unibertsitateko titulazio bat ikasteko. Urrutiko Hezkuntzarako Unibertsitate Nazionalaren (UHUN) bidez 35 urte baino gehiago dira Espainian ezarri zen goi mailako irakaskuntza ez presentzialaren eredua, eta aurrerapen handia izan du informazioaren teknologiei esker.
|
2010
|
|
Egunean egunekoa ikasiz joateko eta plangintza behar bezala betetzeko, ikasketa erritmo egoki eta jarraitua hartu
|
behar
du ikasleak.
|
|
Ikasketa zentro horiek araudia ongi betetzen dutela egiaztatu
|
behar
dute ikasleek
|
|
Kontratua sinatu eta kopia bat gorde
|
behar
du ikasleak, eta hari lotuta dauden kontratu, faktura edo ordainagiri guztiena ere bai.
|
|
Eskaintzari dagokionez, informazio esku-orriak jarri
|
behar
dituzte ikasleen eskura.
|
|
Gelan edo etxean ikusteko bideo bat aukeratu aurretik, egiaztatu behar da emango zaion haur edo gaztearen ezaugarrietara egokitzen dela. Haren edukiak adinarekin bat etorri behar du, eta, gainera, ulergarria izan
|
behar
du ikaslearentzat, ulertzeko gaitasunarekin koherentea. Informazioaren dentsitatea eta iraupena, erabiltzen den hiztegia eta azaldutako irudi edo grafikoen argitasuna baloratu behar dira.
|
|
Horietan zehazten dira bai ziklo desberdinetarako komunak diren moduluak, bai LOGSEren tituluko moduluen arteko korrespondentzia, LOEren titulazio berriaren baliokidetzat jotzen dena. Gaitasunak egiaztatzeagatik baliozkotzea Lehendik onartutako gaitasunak baliozkotzen dira LHko beste titulu baten edo profesionaltasun ziurtagiri baten bidez LOEk araututako heziketa ziklo bat hasi
|
behar
duten ikasle guztiek tituluaren lanbide moduluak baliozkotu ditzakete, Lanbide Kualifikazioen Katalogo Nazionaleko gaitasun unitateak egiaztatuz. Gaitasun horiek LHko beste titulu baten bidez edo profesionaltasun ziurtagiri baten bidez egiaztatu behar dira.
|
|
Hezkuntza
|
beharrak
dituzten ikasleentzako IKTak
|
|
Irakasleek ere deskarga ditzakete fitxak pdf formatuan, ikasgelan material osagarri gisa erabiltzeko. Ticne katalogoa Ticne plataforma berariazko ikaskuntza
|
beharrak
dituzten ikasleentzako IKT soluzioen katalogoa da. Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak eta Hezkuntza Ministerioak Avanza Planaren esparruan garatua, gainerako autonomia erkidegoen laguntza izan du.
|
|
Ikasle bakoitzaren sormen ahalmenak hautematea: irakaslanean, irakasleak gai izan
|
behar
du ikasle bakoitzaren potentziala eta gaitasun handiena duen sormen trebetasunak identifikatzeko. Horrela, ondorengo lanean eragina izan dezake hautemandako tasunen estimulazioan eta ikasleak neurri txikiagoan dituen beste batzuk sendotzean.<p< Ideia original guztiak ez dira onak:
|
2011
|
|
Atsedena, aisialdia eta lana
|
behar
ditu ikasleak, eta oreka aurkitu behar da horien artean, eskolako lanei jarrera onarekin ekin diezaien.
|
|
apunteen erdiko oinarria da. Bertan, irakasleak azaltzen dituen ideia garrantzitsu guztiak idatzi
|
behar
ditu ikasleak. Ez da guztia biltzen; edukiak ahalik eta modurik osatuenean eta ulergarrienean hautatzen dira.
|
|
Plan hau autonomia erkidegoetako ordezkariekin eta Ezgaitasuna duten Pertsonen Ordezkarien Espainiako Batzordearekin (CERMI) lankidetzan prestatu da. Bertan, hezkuntza premia bereziak dituzten eta komunikaziorako eta informazioa eskuratzeko laguntza baliabideak
|
behar
dituzten ikasleei zuzendutako laguntzak garatuko dira, edozein modalitatetan, baliabide didaktikoak eskuratzeko eta erabiltzeko, eta eskola, osagarri eta eskolaz kanpoko jardueretan sartzeko. Era berean, “Eskola 2.0” Lurralde Lankidetzako Programa garatzean, arreta berezia jarriko da IKT baliabideen egokitzapenean.
|
|
Lan akademiko bat egiteko edo azterketa bat prestatzeko, ahalegin intelektual handia egin
|
behar
du ikasleak. Funtsezkoena edukietan asmatzea da, eta ikasleek irakasleak planteatutako galderei eta oharrei erantzutea.
|
|
Konfigurazio askeko irakasgaien kasuan, komunitate bakoitzak ezartzen duen araudia egiaztatu behar da; izan ere, kasu batzuetan, irakasgai horietako kredituei ikaslea matrikulatuta dagoen titulazioaren prezio bera aplikatzen zaie, baina beste batzuetan kredituaren kostua irakasgaia osatzen duen titulurako finkatutakoa da. Zerbitzu akademikoez gain, unibertsitateek ematen dizkioten administrazio zerbitzuak ere ordaindu
|
behar
ditu ikasleak. Horregatik, ikastaroaren kostu osoari beste gastu batzuk gehitu behar zaizkio, hala nola idazkaritza tasak (4 euro), espedientea irekitzea (24 euro) eta derrigorrezko eskola asegurua (1,12 euro).
|
|
Ikasturte honetarako, ikastetxeek 120 euro jasoko dituzte gehienez Lehen Hezkuntzako ikasle bakoitzeko eta 150 euro Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan. Kopuru horrekin liburuak
|
behar
dituzten ikasle guztiengana iristea espero da, baina liburuak sobratzen badira, eskatu dituztenen artean banatuko dira. Nafarroa.
|
|
michael_ swan Hezkuntzari buruzko Lege Organikoak (LOE 2006), gure herrialdearen historian lehen aldiz, hezkuntza arretarako berdintasunerako eskubidea jasotzen zuen ikasteko zailtasun bereziak zituzten ikasleentzat. Araudi horretako 71.2 artikuluak agintzen duenez, hezkuntza administrazioek “hezkuntza arreta arrunta ez den beste hezkuntza arreta
|
behar
duten ikasleek beren gaitasunak ahalik eta gehien gara ditzaten beharrezkoak diren baliabideak ziurtatzea” dagokie hezkuntza administrazioei. Araudiaren zehaztapenean eta garapenean oso aurrerapen txikiak egin dira.
|
|
Goiz detektatzea: berariazko ikaskuntza
|
beharrak
dituzten ikasleak identifikatzeko, irakasleak Haur Hezkuntzako lehen eta bigarren hiruhilekoan eta Lehen Hezkuntzako lehen zikloan goiz detektatzetik hasi behar dira. Zailtasunen ebaluazioa:
|
|
Kalkulu mentaleko teknika ugari eta askotarikoak dira, eta, kasu batzuetan, ikastetxeetako irakasleei dagozkie, eta ikasleei laguntzeko ideiak. Horregatik komeni da laguntza
|
behar
duten ikasleek irakasleekin kontsultatzea zalantzak argitzeko eta ikaskuntza indartzeko.
|
2012
|
|
Irakasleek azalpenak ematen jarraitu behar dute eta paperean ariketak egiten ere jarraitu beharra dago, baina denbora gutxiago eskaini behar zaie, zeren beste gauza batzuk ere egin
|
behar
baititugu ikasleak ongi prestatzeko, aktiboagoak izan daitezen eta ikasten dutenari buruzko erabakiak har ditzaten.
|
|
Selektibitatea prestatu Proba garrantzitsua da ikasle gehienen karrera akademikoan. Hautakortasunak zalantza ugari sortzen ditu, eta, horregatik, zenbait foro arduratzen dira proba horretan haserretu
|
behar
duten ikasleei arreta emateaz. Selectividad.info:
|
|
Lan horrek azpimarratzen du ikastetxeei autonomia handiagoa eman behar zaiela, eta zuzendariaren irudia nabarmentzen du programak ikasleei egokitzeko, irakasleen arteko talde lana sustatzeko, haien lana gainbegiratzeko eta haien garapen profesionala ebaluatzeko erabakiak hartzerakoan; horrez gain, ikasleen kontratazioan eragiteko gai izan behar dute, eskolaren beharren arabera. Azterlanak azpimarratzen du gizarteak irakasleekiko eskaera handiak dituela, “aditu” izan behar baitute irakaskuntza metodo desberdinen erabileran edo estrategia sorta zabala izan
|
behar
baitute ikasleen ikaskuntza optimizatzeko. Halaber, ikaslearen banakako motibazioei eta gelatik kanpoko bizitzari buruzko informazio pertsonala ezagutu behar dute, klaustroko gainerakoekin taldean lan egin behar dute eta teknologia irakaskuntza tresna eraginkor gisa erabiltzeko trebetasunak eskuratu.
|
|
Halaber, gomendatzen du toki mailan instalazioak jartzea, haurrek jolas egin dezaten, eta garraioa errazteko, herritarrak lanera bizikletaz edo oinez joan daitezen. Halaber, gobernuei gogorarazi die eskola mailan jarduera fisikoak garatzen dituzten politikak jar ditzaketela martxan, eta adierazi du eskolek espazio eta instalazio seguru eta egokiak izan
|
behar
dituztela ikasleek aktibo jarrai dezaten. Garatu beharreko politiken artean, Oinarrizko Osasun Laguntzan horri buruz ematen diren aholkularitza edo aholkuak areagotzea garrantzitsua dela adierazi dute.
|
|
Vancouver Film School Orientazio akademikoa eta profesionala Batxilergoan Orientazio akademiko eta profesionaleko zerbitzuek balioa irabazten dute Batxilergoko ikastetxeetan. Maila horietan, proposatutako ibilbideetako bat aukeratu
|
behar
dute ikasleek, eta etorkizun profesionalerako bideari ekin. Horregatik, ezinbestekoa da argi izatea zergatik atera nahi duten edo zein ikasketa mota aukeratu.
|
|
Hautaketa matrikula egin aurretik zehaztuko da, bertan edo ondoren, unibertsitate bakoitzaren arauen arabera. Maiz, matrikula arrunta egin eta gero modalitatea lanaldi partzialera aldatu
|
beharra
duten ikasleek egin dezakete, eredu honetan sartzeko baldintzak betetzen badituzte. Hori horrela da bai lehen mailako ikasleen kasuan, bai matrikulazio prozesua hastean baldintzak betetzen ez zituzten ikasleen kasuan, baina kontuan hartutako justifikazioren batek eragiten die.
|
|
Orain arte aurkeztutako ekimenen artean, hauek nabarmentzen dira: Laguntza gehien
|
behar
duten ikasleez ari da arduratzen Los Últimos Estudiantes. Ikasleei ikasteko hainbat teknika irakasten dizkie, eta gero haiek berek eramaten dituzte eskolan zailtasunak dituzten beste ikaskide batzuk.
|
|
Minutu gutxi batzuk besterik ez da kostatzen betetzea, baina, zalantzarik gabe, oso praktika baliagarria da lapurreta edo dokumentazio galera baten edo beste edozein gertaera negatiboren biktima izanez gero. Atzerriko herrialde batean ikastaroak egin
|
behar
dituzten ikasleentzat (batez ere adingabeak badira), komeni da dagokion kontsulatuan «ez egoiliar» gisa inskribatzea. Hala, dokumentazioa ordezten da, pasaportea lapurtu edo galtzen bada edo laguntza behar badu.
|
|
Ikusmen osasunik eza eskola porrotaren arrazoi garrantzitsua izan daiteke, eragin handia du gure herrialdean. Berriki egindako azterlan baten arabera, betaurrekoak
|
behar
dituzten ikasleen erdiak ez dira diagnostikatu eta% 30ek beste sintoma batzuk ditu, hala nola kontzentrazio falta, ikusmenarekin inoiz lotzen ez direnak. Batetik begi problema, gainera, beste batzuk ere erator daitezke ikaskuntzaren alterazioak, irakurmena gaizki ulertzen delako:
|
|
Praktikak Europako beste erakunde batzuetan Batzordean eta Legebiltzarrean praktikak egiteaz gain, prestakuntza hobetu daiteke beste erakunde batzuetan eskumenak eskuratuz, hala nola Europar Batasuneko Kontseiluan. Erakunde honetako praktikak lizentziadun berrientzat gordetzen dira, hau da, ikasketak bukatu
|
behar
dituzten ikasle lizentziatuentzat eta Estatuko administrazio publikoetako funtzionarioak. Lizentziadunentzat ordaindutako praktikak bost hilabetez luzatuko dira eta 80 plaza gordeko dira.
|
|
Eskola laguntzako eskolak ikasturtea gainditzeko arreta gehien
|
behar
duten ikasleentzat dira.
|
|
Doako laguntza motak PROA Planaren abantailak gorabehera, ikastetxe guztiek ez dute programa hori. Kasu horietan, laguntza
|
behar
duten ikasleek irabazteko asmorik gabeko erakundeen bidez laguntza jasotzeko aukera dute, eskolaz kanpoko orduetan laguntza ematen baitiete. Galizian, Caritasek errefortzu eskolak ematen ditu Erroldan.
|
2013
|
|
Hain zuzen ere, webquest ek lagundu egiten dute nahi den informazioa aurkitzen, «aurkitutako informazioaren egokitasuna iragazten». Beren kabuz bilatzen dutenean, lehenik eta behin, erabiliko duten bilatzailea aukeratu
|
behar
dute ikasleek. Ondoren, aurkitu dituzten datuak zein diren eta zein ez erabaki behar dute.
|
|
ikasturtean zehar, aurreko urteetan bezala, izaera orokorreko ikasketetarako bekak eta laguntzak emango dira, baita ikasketetarako laguntzak ere berariazko hezkuntza laguntza
|
behar
duten ikasleentzat. Beken zenbatekoa unibertsitatekoa edo unibertsitatekoa ez den irakaskuntzen arabera aldatzen da.
|
|
2 atalasea gainditzen eta 3 atalasea gainditzen ez duten eskatzaileek matrikula beka baino dute lortu. Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten ikasleentzako laguntzak Minusbaliotasun, jokabide nahaste larri edo gaitasun intelektual handiko
|
beharrak
dituzten ikasleentzat aurreikusita daude laguntza hauek. Haur Hezkuntzako bigarren zikloan, Lehen Hezkuntzan, Bigarren Hezkuntzan, Batxilergoan, erdi eta goi mailako heziketa zikloetan eta Lanbide Hastapeneko Kualifikazio Programetan aurreikusi dira.
|
|
Halaber, laguntza ematen zaie premia horiek dituzten familia ugariei, jantokiko eta eskola garraioko gastuak ordaintzeko. Laguntza espezifikoa
|
behar
duten ikasleek, besteak beste, eskola materialerako, jantokirako edo garraiorako laguntza eta sorospen ikastaro hau jasoko dute. Laguntzen zenbatekoak helburu hauen araberakoak dira:
|
2018
|
|
Bai, menuek egokiak izan
|
behar
dute ikasleen nutrizio baldintzetarako, adina, generoa eta jarduera fisikoa kontuan hartuta.
|
|
Sukaldeko langileek eta jantokiko begiraleek ongi informatuta egon
|
behar
dute ikasle batzuek elikadura arloan eduki ditzaketen alergien inguruan.
|
|
Erantzukizun zibil pribatua eta laguntza medikoa poliza guztiek estaltzen dituzten estaldurak dira, eta, gainera, aseguratuaren gaixotasunagatik, istripuagatik edo heriotzagatik aberriratzea ere barne hartzen dute, eta, Mapfre, berriz, pertsona laguntzaile baten lekualdatzea, aberriratzea eta ostatua. Aseguratu gabeko senitarteko baten heriotzagatik etxera itzuli
|
behar
badu ikasleak, Aseguratu Erasmus aseguruak ere estaltzen du, baita «Erasmus egiten duen herrialdean ez dauden sendagaiak berehala bidaltzea» ere, gehitu ahala. Allianz Assistance ren ikasketa aseguruak ere aukera ematen du.
|
2020
|
|
Pixabay Ezinbestekoak: pasta eta arroza
|
Behar
duten ikasle guztiek oinarrizko bi elikagai dituzte sukaldean: pasta eta arroza.
|
|
Badaude, beraz, teknologia ez erabiltzeko trikimailurik? Granadako Unibertsitateko Hezkuntza Psikologiako Bulegotik (GPP) COVID pandemia dela-eta etxean egon
|
behar
duten ikasleentzat ematen dituzten Osasun Ministerioaren gakoak eta eguneroko bizitzarako aholkuak kontsultatuko ditugu. Horixe gomendatzen dute.
|
|
Fruta zukuek, baita baserritarrek ere, azukre libre ugari dute. Ikasleen ia %80k dieta hobetu
|
behar
du Ikasleen elikadura ohituren ezagutzan sakontzeko, haurtzaroa Mediterraneoko dietari nola atxikitzen zaion ere aztertu da. Azterketa horrek (KidMed indizea) erakusten duenez, haurren %76, 2k elikadura hobetu behar du.
|
2021
|
|
Hezkuntza komunitate osoa (irakasleak, gurasoak eta ikasleak) partaide izan zen proiektua martxan jarri zen elkarrekin”, azaldu du arduradunak. Alde batetik, diseinua aldatu zen; izan ere, jolas elementu gehiago sartu ziren, aniztasun, landaretza, kolore, marrazki eta forma gehiago egon zitezen, baina baita antolaketa ere, irakasleak gidari izan
|
behar
baitu ikasle guztiak barne hartzen dituzten ekintzak sustatzeko. Zuzendariak dioenez, “lehiakorrak ez diren jokoek espazioa irabazi dute, oreka handiagoa eta lehen futbola eta saskibaloia nagusi ziren espazioa banatuz”.
|
2022
|
|
Eta zer egin zuten? “Irakasleek bakarrik izan
|
behar
dituzte ikasleak, begiratu eta axola zaiela esan behar diete”, esan du psikologoak. Zer egin motibaziorik gabeko nerabe batekin ikasketetan Imagen:
|
2023
|
|
Hala, ikastetxean ingurune babeslea eraikitzea hezkuntza komunitate osoaren zeregina da. Irakasleek, familiek, irakasle ez diren langileek eta erakundeek konpromisoa hartu
|
behar
dute ikasleei beren eskubideak eta autobabeserako tresna egokiak ezagutarazteko. Pertsonen arteko harreman giro segurua ere sortu behar dute.
|