Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎Horrela soilik lortuko da testuaren eta ikaslearen arteko komunikazioa. Bestalde, irakurketen helburuak izan behar du ikasleen hausnarketa sustatzea eta gero eta interpretazio sendoagoak egiteko gaitzea; horretarako, testu egokiak hautatu behar dira, ikaslearen heldutasuna eta motibazioa kontuan izango dutenak.
‎Bestalde, Espainiako curriculumean ez da zehazten irakatsi beharreko autoreak zeintzuk diren13, beraz, EAEko curriculumak eredu horri jarraitu dio, Nafarroakoak ez bezala. Horrez gain, Espainiako curriculumak jasotzen du obren ekoizpenari eta harrerari dagozkion baldintza sozialak ezagutu behar dituela ikasleak. Testuak aukeratzeko ikasleen testuingurua kontuan hartu behar duela zehazten duen bakarra, berriz, EAEko curriculuma dugu.
2019
‎" Ikasleei ezin zaie dagoen literatura guztia irakurrarazi, ez eta merkaturatzen diren liburu guztien berri eman ere. Hori dela eta, irakasleen eta instituzioen esku geratzen da erabakitzea zer den irakatsi beharrekoa, eta zein autore ezagutu behar dituen ikasleak Batxilergoa amaitu aurretik. Horrek esan nahi du irakaslea behartuta dagoela nolabaiteko erdiguneak sortu edo jarraitzera" (49).
2021
‎" Nik oraindik ez dut ulertu zergatik irakurri behar duen ikasle batek, demagun lehen aipatu dudana, Haur besoetakoa, lanketarik gabe eta Jon Miranderen testuingurua ezagutu gabe. Oso oso irakurketa arriskutsua da".
‎Horretan nire ustez galtzen ari gara irakurketa erreflexiboa. Testu tipo askotarako gaitu behar ditugu ikasleak eta testu horietan ere IKT formatu ezberdinak ere sartzen dira. Beraz, gaur egungo ikasleek testu motzak nahiz luzeak sortzeko, irakurtzeko, ulertzeko eta interpretatzeko gai izan behar dute, horiek guztiak askotariko formatuetan jasotzen direlarik".
‎" Nik uste dut... Ez noa esatera irakasleak izan behar duela ikaslearen laguna, baina bai hor egon behar duela, eta eskaini egin behar diola, eta zerbitzari komatxo artean esanda baina... Zerbitzari afektibo izan behar du, eta bere bakardade momentuetan izan dezala muki-zapi baten ordez paper zati bat,[...] eta bertan inprimatuta pauso batzuk eta pausu horiek deszifra ditzala bere erara.
‎Hartara, ikaskuntza prozesuak sakonagoak izateko deeper learning, ingelesez, edo ikaskuntza sakonagoa eta ikaskuntza positiboaren ildoan positive learning, jakintza arloetan alfabetizatu behar dute ikasleek: hau da, jakintzaarlo bakoitzaren ezagutza espezifikoaren eraikuntzan ikasleek parte hartze aktiboa erakusten dutenean, eta, orobat, horren ulermena adierazten irakasten zaienean arloak berezko dituen moldeetan eta geroz eta modu konplexuagoan (op.).
‎Eta, hain zuzen ere, bi gaitasun horiek dira, komunikaziorako gaitasunarekin batera, bai konpetentzia emozionalak, bai konpetentzia literarioak beren baitan hartzen dituzten dimentsioak. Hezkuntzak ikasleak bizitzarako trebatu eta prestatu nahi baditu, edo, bestera esanda, elkarbizitza eta ongizatea ahalbidetzeko giza garapena helburu izatea nahi badu, bizitzarako oinarrizko gaitasunetara XXI. mendeko gaitasun modura ere izendatzen dira zenbaitetan hurbildu behar ditu ikasleak (Bisquerra, 2009; Pellegrino eta Hilton, 2012; Reyzábal, 2016).
‎Egoera honen aurrean, formatzaileen formatzaile garenok ere badugu erantzukizunik. Berrikuntza norabidetu egin behar dugula iradokitzen dute ikerketa honetako datuek; berrikuntzaren iparra zehaztu egin behar dugu ikasleekin nahiz etorkizuneko irakasleekin orpoz orpo dihardugun profesionalok. Berrikuntzak bezeroak erakartzeko amu izateari utzi behar dio, eta ikasleen garapen integrala nahiz komunitateko kide aktibo eta kritiko eraldatzaile, sortzaile, ez erreproduzitzaile izango diren herritarren prestakuntza izan behar du ipar, etorkizun berriak irudikatu eta eraikiko dituztenak.
‎Baina lehen bultzada hori eman behar du. Irakasleak ziurtatu behar du ikaslea jarri duela jarri behar zuen tokian. Gero norbera da nor erabakitzeko zer egin horrekin.
‎Baina, horretarako, gazteari non dagoen ikusaraztea garrantzitsua da, zertarako gai den, eta zer egin behar duen helburu jakin batzuk lortzeko. Irakurketari helduz, zer irakurketa motatan gaitu behar ditugun ikasleak mahai gainean jarri genukeela dio IE6 k; ondoren, irakurketa mota horietako bakoitzerako ikasleak zer behar duen erabaki, eta, azkenik, hori literatura esperientzia bihurtu. Horrez gain, hori mailakatzeko moduari ekin behar zaiola eransten du IE5 ek; hots," Zer irakurketa motatan trebatu behar ditugun gazteak adin bakoitzean, irakurketa bakoitza nola mailakatu adin tarte desberdinetan, eta, gero, mailakatzen ditugun gaitasun horietan lanketa bideratuko duten praktika batzuk garatu".
‎(...) Ikasketa eredu bat inposatzen dute baxoak eta selektibitateak. Sistema horren ondorioz, Frantziako eta Espainiako gobernu egiturek behartzen dituzten edukiak ikasi behar dituzte ikasleek". (Bidegain, 2018: 204)
‎[...] Hori ez da maitasuna transmititzea, hori da derrigortasuna. [...] Eta igual lehen aipatzen genuen harreman horretatik, zuk literaturara hurbildu behar duzu ikasle bat maitasunetik, zure gustutik. Bera konturatu behar da zuk hori bizi duzula; ez dela zuri eman dizuten gai bat eta zoazela besterik gabe kontatzera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia