2000
|
|
Pentsamendu teorikoak ere behin behineko arauen arabera aritzen baitira, eta ez horrenbeste Descartesek uste zituen arau hauen menpe, alegia: 1) egiazkoa argi eta garbi ezagutzen dena da, 2) arazo oro gai bananduetan disekzionatu behar da —analisia—, 3) arazoak konplexutasunaren arabera ordenatu behar dira, eta 4) arazoen azterketa zehatza eta osoa egiten ahalegindu
|
beharra
dago ikerketaren baitan.
|
2001
|
|
izan da, etahorrek emaitzen orokortasuna mugatzen du. Esan
|
beharra
dago ikerketa honetanerabilitako lagin horrekin ahaleginak egin direla Euskal Herriko ikasle unibertsitarioen errepresentagarria izan dadin; erabili liratekeen bestelako laginekere errepresentagarritasuna gorde luteke. Bestalde, galderen eduki semantiko antzekoa duten autoinformearen galde sorta erabili izanak koherentzia gehiegizko erantzunak sor ditzake; hori horrela balitz ere, ez da oso probablea aldagaien arteko kobariazio iturri bakarra izatea.
|
2002
|
|
Beste bientzat, ordea, Euskal Unibertsitateak euskal espiritua jaso beharzuen, espainiar unibertsitatearen atzerapena eta isolamendua gaindituz. Edozeinkasutan, unibertsitate osoa izan behar zuen (fakultate klasikoak, eta Euskal Herriarieta munduko
|
beharrei
zegozkien ikerketa guneez hornituta), Euskal Herriarenberezko ezaugarriak (hizkuntza, legedia, historia, bizimoduak eta abar) aztertukozituzten, beste edozein unibertsitateren ahalmenekin (Estomes Lasa, 1970: 280282).
|
2003
|
|
Beste bientzat, ordea, Euskal Unibertsitateak euskal espiritua jaso behar zuen, eta espainiar unibertsitatearen atzerapena eta isolamendua gainditu behar zituen. Santamariaren 1974ko hitzak erabiliz, Unibertsitateak Euskal Herriaren kulturazaleen gosea ase behar zuen, azken horiek «behar duten buruzko janaria ematen ez dienean, beste kultura baten bila joan behar dute hauek, nahiz ta nahiez»10 Edozein kasutan, unibertsitate osoa izan behar zuen (fakultate klasikoak izango zituen, eta Euskal Herriari eta munduko
|
beharrei
zegozkien ikerketa guneez hornituta) eta Euskal Herriaren berezko ezaugarriak (hizkuntza, legedia, historia, bizimoduak eta abar) aztertuko zituzten, beste edozein unibertsitateren ahalmenekin11 Bazeuden, aldiz, funtsezko desberdintasun bi: zein harreman izan behar zuen Euskal Unibertsitateak indarrean zegoen Unibertsitate ofizialarekin eta zein zen euskararen tokia eredu horretan.
|
2007
|
|
Horien artean aipagarriak dira Lloyd-ek eta Duveen ek (Lloyd, 1990; Duveen eta Lloyd, 1990) eta De Rosak (1987) egindakoak.Lehenbizikoak generoaren irudikapen sozialen garapenaren inguruan aritu ziren; bigarrena, berriz, gaixotasun mentalaren irudikapen sozialen garapenareninguruan. Hala ere, esan
|
beharra
dago ikerketa horiek jaso dutela kritikarik (ikusIII. kapitulua).
|
2009
|
|
Aurrerapen horiek baikortasun handia sortzen dute, baina esan
|
beharra
dago ikerketak hasierako fasean daudela oraindik, kontzeptua bera probatzeko fasean, hain zuzen. Eta erronka handiak ditu oraindik zientzia komunitateak egoera hori gainditu eta sistema errealetan erabili ahal izango diren metamaterialak sortzeko.
|
2012
|
|
Hori ikusita, Read Montague neurozientzialariak (AEBko Baylor go Medikuntza Fakultatekoa) beste esperimentu bat egin zuen 2003 urtean, jokabide horren arrazoiak ulertzeko asmoz. Esan
|
beharra
dago ikerketa erabat independentea izan zela, hau da, ez zuela diru-laguntzarik jaso, ez Coca Colarengandik, ez eta Pepsirengandik ere. Hasieran, 67 boluntariori galdetu zieten bi freskagarrien artean zein zuten gustukoena, eta gero, behin dastatuta, eskatu zitzaien gogokoena aukeratu zezatela marka jakin gabe.
|
2014
|
|
5 Aipatu
|
beharra
dago ikerketa honetan Errektore Kontseiluko partaide bezala EMUNeko bazkide langileak bakarrik hartu direla kontuan, albo batera utziz Fagor eta Huheziko bazkide laguntzaileak.
|
2015
|
|
Amaitzeko, esan
|
beharra
dago ikerketa hau hitzen semantikaren errepresentazio osoagoa erdiestekoahalegina dela. Esanahi osoagoaren bilaketa horretan, aipatutako bi paradigmen azaleko desberdintasunak alde batera utzi ditugu eta semantika ulertzeko bi ikuspuntuen ustezko osagarritasunean oinarritugara.
|
|
Ikerlari honen ondorio nagusia, bai prentsan eta baita biztanleenganere, ebolaren irudi komun bat zegoela izan zen, non berau afrikar bezala, Afrikako ohiturekinlotua eta britainiarrekin zerikusi gutxi zuen gaixotasun gisa irudikatzen zen. Gainera, mendebaldeko gizartea, bere osasun sistema medio, ebolarekiko irazgaitz zela uste izan zuten.Halere, aipatu
|
beharra
dago ikerketa hau ez zela, krisi momentuan, zuzen zuzenean burutu, zenbait urte beranduago baizik.
|
|
Esan
|
beharra
dago ikerketa honek hainbat muga dituela. Muga horien artean txikiena ez datxikiena, lurraldearena da.
|
|
Esan
|
beharra
dago ikerketa honek hainbat muga dituela. Muga horien artean txikiena ez datxikiena, lurraldearena da.
|
2016
|
|
Azkenik, gaixotasuna Afrikatik zabaltzea hein handi batean bertako ezaugarri estruktural eta ohiturek bultzatzen zutela uste zuten. Halere, aipatu
|
beharra
dago ikerketa hori ez zela «krisi momentuan» bertan burutu, baizik eta zenbait urte geroago, horregatik erantzunek euste maila bat izan zezaketen (Joffe, 2011).
|
|
Azkenik, gaixotasuna Afrikatik zabaltzea hein handi batean bertako ezaugarri estruktural eta ohiturek bultzatzen zutela uste zuten. Halere, aipatu
|
beharra
dago ikerketa hori ez zela «krisi momentuan» bertan burutu, baizik eta zenbait urte beranduago, horregatik erantzunek euste maila bat izan zezaketen (Joffe, 2011).
|
2018
|
|
Emaitza horiek lan gehienetan aurkitutako datuekin bat datoz. Neskek txikitatik enpatia gehiago azaleratzen dute ikerketa askok azpimarratzen duten moduan (Auyeung et al., 2009; Baron Cohen, 2003; Baron Cohen, Knickmeyer & Belmonte, 2005; Mestre, Samper, Frias & Tur, 2009; Mestre, Samper, Tur & Del Barrio, 2004), eta beldurrari buruz esan
|
beharra
dago ikerketa asko daudela zeinek emakumeek emozio hori era intentsuagoan eta maizago sentitzen dutela esaten duten (Campbell, 2006; Crawford, LKippax, Onyx, Gault & Benton, 1992; Gartstein & Rothbart, 2003; Gullone, 2000). Beste alde batetik, 10 urterekin mutilek neskek baino agresibitate maila handiagoa azaleratzen dute, gure hipotesiarekin bat eginez.
|
2022
|
|
Lan hau burutzeko erabili diren tresnak eta metodoak definitu aurretik, aipatzekoa da ikerketa honetan hezkuntza eremuko edo horrekin lotura estua duten 45 pertsona zein eragileren eta 160 material eta baliabide inguruko lagina izan dugula, beraz, gure lagina nahiko zabala izan bada ere, esan
|
beharra
dago ikerketa honek ezin isla dezakeela bere osotasunean Euskal Herrian hezkuntza arautuan soziolinguistikaren eta hizkuntza ekologiaren lanketarako dauden material zein baliabide guztiak, ez hezkuntza komunitateko eragile guztien iritzi eta pertzepzioak. Hori argiturik, lan honetan definitutako ikerketa galderei erantzuteko tresnak aurkeztuko dira atal honetan, baita jarraitu dugun metodologiaren inguruko ebaluazioa.
|