Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎Pentsamendu teorikoak ere behin behineko arauen arabera aritzen baitira, eta ez horrenbeste Descartesek uste zituen arau hauen menpe, alegia: 1) egiazkoa argi eta garbi ezagutzen dena da, 2) arazo oro gai bananduetan disekzionatu behar da —analisia—, 3) arazoak konplexutasunaren arabera ordenatu behar dira, eta 4) arazoen azterketa zehatza eta osoa egiten ahalegindu beharra dago ikerketaren baitan.
2001
‎izan da, etahorrek emaitzen orokortasuna mugatzen du. Esan beharra dago ikerketa honetanerabilitako lagin horrekin ahaleginak egin direla Euskal Herriko ikasle unibertsitarioen errepresentagarria izan dadin; erabili liratekeen bestelako laginekere errepresentagarritasuna gorde luteke. Bestalde, galderen eduki semantiko antzekoa duten autoinformearen galde sorta erabili izanak koherentzia gehiegizko erantzunak sor ditzake; hori horrela balitz ere, ez da oso probablea aldagaien arteko kobariazio iturri bakarra izatea.
2007
‎Horien artean aipagarriak dira Lloyd-ek eta Duveen ek (Lloyd, 1990; Duveen eta Lloyd, 1990) eta De Rosak (1987) egindakoak.Lehenbizikoak generoaren irudikapen sozialen garapenaren inguruan aritu ziren; bigarrena, berriz, gaixotasun mentalaren irudikapen sozialen garapenareninguruan. Hala ere, esan beharra dago ikerketa horiek jaso dutela kritikarik (ikusIII. kapitulua).
2009
‎Aurrerapen horiek baikortasun handia sortzen dute, baina esan beharra dago ikerketak hasierako fasean daudela oraindik, kontzeptua bera probatzeko fasean, hain zuzen. Eta erronka handiak ditu oraindik zientzia komunitateak egoera hori gainditu eta sistema errealetan erabili ahal izango diren metamaterialak sortzeko.
2012
‎Hori ikusita, Read Montague neurozientzialariak (AEBko Baylor go Medikuntza Fakultatekoa) beste esperimentu bat egin zuen 2003 urtean, jokabide horren arrazoiak ulertzeko asmoz. Esan beharra dago ikerketa erabat independentea izan zela, hau da, ez zuela diru-laguntzarik jaso, ez Coca Colarengandik, ez eta Pepsirengandik ere. Hasieran, 67 boluntariori galdetu zieten bi freskagarrien artean zein zuten gustukoena, eta gero, behin dastatuta, eskatu zitzaien gogokoena aukeratu zezatela marka jakin gabe.
2014
‎5 Aipatu beharra dago ikerketa honetan Errektore Kontseiluko partaide bezala EMUNeko bazkide langileak bakarrik hartu direla kontuan, albo batera utziz Fagor eta Huheziko bazkide laguntzaileak.
2015
‎Amaitzeko, esan beharra dago ikerketa hau hitzen semantikaren errepresentazio osoagoa erdiestekoahalegina dela. Esanahi osoagoaren bilaketa horretan, aipatutako bi paradigmen azaleko desberdintasunak alde batera utzi ditugu eta semantika ulertzeko bi ikuspuntuen ustezko osagarritasunean oinarritugara.
‎Ikerlari honen ondorio nagusia, bai prentsan eta baita biztanleenganere, ebolaren irudi komun bat zegoela izan zen, non berau afrikar bezala, Afrikako ohiturekinlotua eta britainiarrekin zerikusi gutxi zuen gaixotasun gisa irudikatzen zen. Gainera, mendebaldeko gizartea, bere osasun sistema medio, ebolarekiko irazgaitz zela uste izan zuten.Halere, aipatu beharra dago ikerketa hau ez zela, krisi momentuan, zuzen zuzenean burutu, zenbait urte beranduago baizik.
‎Esan beharra dago ikerketa honek hainbat muga dituela. Muga horien artean txikiena ez datxikiena, lurraldearena da.
‎Esan beharra dago ikerketa honek hainbat muga dituela. Muga horien artean txikiena ez datxikiena, lurraldearena da.
2016
‎Azkenik, gaixotasuna Afrikatik zabaltzea hein handi batean bertako ezaugarri estruktural eta ohiturek bultzatzen zutela uste zuten. Halere, aipatu beharra dago ikerketa hori ez zela «krisi momentuan» bertan burutu, baizik eta zenbait urte geroago, horregatik erantzunek euste maila bat izan zezaketen (Joffe, 2011).
‎Azkenik, gaixotasuna Afrikatik zabaltzea hein handi batean bertako ezaugarri estruktural eta ohiturek bultzatzen zutela uste zuten. Halere, aipatu beharra dago ikerketa hori ez zela «krisi momentuan» bertan burutu, baizik eta zenbait urte beranduago, horregatik erantzunek euste maila bat izan zezaketen (Joffe, 2011).
2018
‎Emaitza horiek lan gehienetan aurkitutako datuekin bat datoz. Neskek txikitatik enpatia gehiago azaleratzen dute ikerketa askok azpimarratzen duten moduan (Auyeung et al., 2009; Baron Cohen, 2003; Baron Cohen, Knickmeyer & Belmonte, 2005; Mestre, Samper, Frias & Tur, 2009; Mestre, Samper, Tur & Del Barrio, 2004), eta beldurrari buruz esan beharra dago ikerketa asko daudela zeinek emakumeek emozio hori era intentsuagoan eta maizago sentitzen dutela esaten duten (Campbell, 2006; Crawford, LKippax, Onyx, Gault & Benton, 1992; Gartstein & Rothbart, 2003; Gullone, 2000). Beste alde batetik, 10 urterekin mutilek neskek baino agresibitate maila handiagoa azaleratzen dute, gure hipotesiarekin bat eginez.
2022
‎Lan hau burutzeko erabili diren tresnak eta metodoak definitu aurretik, aipatzekoa da ikerketa honetan hezkuntza eremuko edo horrekin lotura estua duten 45 pertsona zein eragileren eta 160 material eta baliabide inguruko lagina izan dugula, beraz, gure lagina nahiko zabala izan bada ere, esan beharra dago ikerketa honek ezin isla dezakeela bere osotasunean Euskal Herrian hezkuntza arautuan soziolinguistikaren eta hizkuntza ekologiaren lanketarako dauden material zein baliabide guztiak, ez hezkuntza komunitateko eragile guztien iritzi eta pertzepzioak. Hori argiturik, lan honetan definitutako ikerketa galderei erantzuteko tresnak aurkeztuko dira atal honetan, baita jarraitu dugun metodologiaren inguruko ebaluazioa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia